Szia!
147 1.9jtd 16v ből kiszedett van nekem,nem tudom menyire kompatibilis vele.
Forum >> 156
Kadalfi12-02-2014 10:35:03 // 143940
Hardy12-02-2014 09:44:45 // 143939
belus15511-02-2014 19:12:14 // 143938
Sziasztok!!!Ismeri valaki ezt a vasat:http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.0_16v_t._spark-7453197
gecsa11-02-2014 08:14:29 // 143937
az immo elem nélkül is működik, és ha azzal van a gond, a műszerfalon is látod, mert nem alszik ki az ikonja.. ;)
Jack10-02-2014 23:02:04 // 143936
A futóműves topicba raktam a választ ;-)!
GTPeti10-02-2014 23:01:45 // 143935
Pedig ez főtengely-jeladó is lehet. Az szeret meleg állapotában szakadást játszani. Aztán ha lehűl, magához tér...
Ha még gyári, gondolkodás nélkül cserélném. Pár szót írtam róla a blogomban is.
Ha még gyári, gondolkodás nélkül cserélném. Pár szót írtam róla a blogomban is.
Zsolt8510-02-2014 22:37:43 // 143934
Hali
Ma hagyott először cserbe a kocsi, 55e km után. Nem akart elindulni, az önindító csak hajtott. Aztán kb fél óra várakozás pár próba, és egyszer csak beröffent, miközben a város másik felében voltunk mint ahol lakunk.
Én erősen riasztó vagy immobiliser-re gondolok, mert kulcsháznak is elég gyatra az elem érintkezése, eddig csak terveztem újat venni.
Ha van bárkinek hasonló tapasztalata akkor kérem jelezzen !
Ma hagyott először cserbe a kocsi, 55e km után. Nem akart elindulni, az önindító csak hajtott. Aztán kb fél óra várakozás pár próba, és egyszer csak beröffent, miközben a város másik felében voltunk mint ahol lakunk.
Én erősen riasztó vagy immobiliser-re gondolok, mert kulcsháznak is elég gyatra az elem érintkezése, eddig csak terveztem újat venni.
Ha van bárkinek hasonló tapasztalata akkor kérem jelezzen !
Jack10-02-2014 22:13:22 // 143933
A napiert GTPeti már elmagyarázta, képen is láttam, okosabb lettem. ;-)
A bejáratáson már túl vagyok, most már mindegy is milyen olaj volt benne, mert remélem egy darabig ezzel a résszel nem kell foglalkoznom.
Viszont a hétköznapokra tanácstalan vagyok a kérdésben és egymásnak ellentmondóak a vélemények.
Te véleményed szerint vállalható alternatíva az 5W-50 vagy muszáj maradni a 10W-60-as olajnál a JTS-nél? Mivel a Selénia nem gyárt 5W-50-et, ezért nincs a gyári ajánlás között, de más gyártók palettáján megtalálható, lehet válogatni bőségesen.
Jobb-e a 10W-60-nál, van-e előnye azzal szemben az én esetemben(vagy úgy általában)? Te mit raknál bele, így is kérdezhetem? (motor történetét :) használati módját azt gondolom ismered) Nem a márka érdekel, csak a viszkozitás.
Válaszodat előre is köszönöm!
A bejáratáson már túl vagyok, most már mindegy is milyen olaj volt benne, mert remélem egy darabig ezzel a résszel nem kell foglalkoznom.
Viszont a hétköznapokra tanácstalan vagyok a kérdésben és egymásnak ellentmondóak a vélemények.
Te véleményed szerint vállalható alternatíva az 5W-50 vagy muszáj maradni a 10W-60-as olajnál a JTS-nél? Mivel a Selénia nem gyárt 5W-50-et, ezért nincs a gyári ajánlás között, de más gyártók palettáján megtalálható, lehet válogatni bőségesen.
Jobb-e a 10W-60-nál, van-e előnye azzal szemben az én esetemben(vagy úgy általában)? Te mit raknál bele, így is kérdezhetem? (motor történetét :) használati módját azt gondolom ismered) Nem a márka érdekel, csak a viszkozitás.
Válaszodat előre is köszönöm!
[k i z z o]10-02-2014 19:15:52 // 143932
A napier egy speciális hornyú gyűrű. Az 5w50 nem bejáratásra való.
SanyiJTD10-02-2014 18:56:56 // 143931
nincs eltérés, vedd meg nyugodtan, én pl vaterán vettem valami 3000ért..
Manky95610-02-2014 18:56:07 // 143930
Sziasztok , olyan kérdésem lenne hogy 156osra oldal index , nekem 98as van sárga, szeretnék rá vagy füstöt vagy fehéret. Rs-shopnál van is mind a de lehet h az újabbé, van eltérés a 2 között ?! Esetleg ha tudtok helyet hol tudom beszerezni írjatok.
Tuningman10-02-2014 18:26:40 // 143929
Nem is mondta senki, hogy a TA csodát tesz de az átlagnál jobban kezelhető lesz az autó. Mindez kis pénzű embereknek is elérhető és szerintem fontos, hogy legyen a palettán olcsó futómű is.
A Koni nem gyárt rugót, a saját szettjeihez a H&R szállítja a rugókat és hibátlanul működnek.
Az pedig, hogy a mafla elmegy Konit venni és még be is szereli magának de ahhoz már hülye, hogy beállítsa a megfelelő húzóerőt ez legyen az ő baja és ezért ne hibáztassuk a Konit. Igenis aki jót akar, az vagy értsen hozzá vagy vigye szakemberhez aki beszereli, beállítja.
Az nem kétséges, hogy a Te komplett rendszered hibátlanul jó. De én például sosem választanám, mert tudom, hogy mit tud a Koni, 20 éve foglalkozom vele de ezt Te is tudod.
Tudom, hogy mit és hogyan kell párosítani a Konival, hogy tökéletes legyen.
Nekem elég meggyőző az a tudat, hogy anno nyertem pár szlalomot és a pályán is jól szerepeltem a Konival.
Amíg más pattog a pályán és sodródik mert mindkét irányban kemény a gátlója, én addig ezt mind nem érzem, mivel a Koni lefelé enged de vissza már csak a beállított húzóerő mértékével, ami kanyarodás után is még jó pár másodpercig lenn tartja az autót akár a következő kanyarkombinációig is, odatapasztva az aszfalthoz.
Egyszer majd ki kéne próbálnod egy Koni futóműves autót:)
A Koni nem gyárt rugót, a saját szettjeihez a H&R szállítja a rugókat és hibátlanul működnek.
Az pedig, hogy a mafla elmegy Konit venni és még be is szereli magának de ahhoz már hülye, hogy beállítsa a megfelelő húzóerőt ez legyen az ő baja és ezért ne hibáztassuk a Konit. Igenis aki jót akar, az vagy értsen hozzá vagy vigye szakemberhez aki beszereli, beállítja.
Az nem kétséges, hogy a Te komplett rendszered hibátlanul jó. De én például sosem választanám, mert tudom, hogy mit tud a Koni, 20 éve foglalkozom vele de ezt Te is tudod.
Tudom, hogy mit és hogyan kell párosítani a Konival, hogy tökéletes legyen.
Nekem elég meggyőző az a tudat, hogy anno nyertem pár szlalomot és a pályán is jól szerepeltem a Konival.
Amíg más pattog a pályán és sodródik mert mindkét irányban kemény a gátlója, én addig ezt mind nem érzem, mivel a Koni lefelé enged de vissza már csak a beállított húzóerő mértékével, ami kanyarodás után is még jó pár másodpercig lenn tartja az autót akár a következő kanyarkombinációig is, odatapasztva az aszfalthoz.
Egyszer majd ki kéne próbálnod egy Koni futóműves autót:)
Akos_10-02-2014 17:17:35 // 143928
Jó, hogy így megosztjuk a tapasztalatokat futomú ügyben.
Én nemrég vettem 80e Km-rel a gépet.
Elöl már Lip Gas Tec-ek vannak, de a tobbi alkatrész szerintem még gyári.
Hátul hidegen kopog valami, de 5-6 Km után elcsendesedik.
Nagyon ritkan mennék pályára és sokat viszek gyerekeket.
Tudtok ajánlani Budapesten egy olyan futóművest aki nem tukmál rám felesleges alkatrészeket, de megérti mire van szükségem és azt be is szereli tisztességesen?
Én nemrég vettem 80e Km-rel a gépet.
Elöl már Lip Gas Tec-ek vannak, de a tobbi alkatrész szerintem még gyári.
Hátul hidegen kopog valami, de 5-6 Km után elcsendesedik.
Nagyon ritkan mennék pályára és sokat viszek gyerekeket.
Tudtok ajánlani Budapesten egy olyan futóművest aki nem tukmál rám felesleges alkatrészeket, de megérti mire van szükségem és azt be is szereli tisztességesen?
Jack10-02-2014 11:44:18 // 143927
Köszi Imi ;)! Ezt próbálom elmagyarázni:).
A Koni kétség kívül jó dolog, de önmagában "csak" egy jó gátló. A hozzá való rugó nélkül az is marad.
A Koni kétség kívül jó dolog, de önmagában "csak" egy jó gátló. A hozzá való rugó nélkül az is marad.
Imyx10-02-2014 11:28:30 // 143926
Én megtudlak erősíteni ebben :-).
Nekem Eibach rugók voltak, (-4,5 cm) Supersport lengéscsillapítókkal, (elvileg hasonló ültetőrugókhoz lett gyártva.). Használható volt, de közel nem volt megfelelő.
A Te Eibach szettedhez köze nem volt...még most is érzem, milyen brutálul tartja az autód kanyarodásnál ;-)), tényleg.
Egy biztos, ezentúl csak sportfutómű szettet vennék :)
Nekem Eibach rugók voltak, (-4,5 cm) Supersport lengéscsillapítókkal, (elvileg hasonló ültetőrugókhoz lett gyártva.). Használható volt, de közel nem volt megfelelő.
A Te Eibach szettedhez köze nem volt...még most is érzem, milyen brutálul tartja az autód kanyarodásnál ;-)), tényleg.
Egy biztos, ezentúl csak sportfutómű szettet vennék :)
Jack10-02-2014 09:07:23 // 143925
Én arra próbáltam rávilágítani, hogy egy komplett rendszer mindig jobb, mint ha külön-külön veszi meg az ember az alkatrészeket. Valószínű kevesen fognak rugóállandókat nézni mikor a sárga koni mellé keres rugót, így vélhetőleg a végeredmény is csak jó lesz, de nem tökéletes. Nyilván aki veszi a fáradságot és megnézni a gyártó ajánlásait, az minimalizálni tudja az ebből eredő különbségeket.
Kickass10-02-2014 07:55:44 // 143924
Nem mindenki használ állíthatót, ott a narancssárga street Koni ami 30%-al keményebb a gyárinál de nem állítható, utcára tökéletes. Sárga (sport) vagy piros (super sport) Konit jellemzően az vesz aki vagy kinéz néha pályára vagy kizárólag ott hajtja a gépet.
Juve15610-02-2014 05:46:18 // 143923
Udv! Par napja kicsereltem a vizhofok jeladot majd menet kozben tapasztaltam hogy az ora 50-130 c fok kozott ugral fel- le! A csere utan sem mutatott semmit az ora! Ezt kovetoen megjelent a motorhiba lampa is! Menet kozben nem ereztem semmi valtozast a motoron! Majd tegnap reggel indulaskor (gazadasnal) leallt a gep kb. 3. probalkozsra mar sikerult elindulnom! Megneztem az olajat, felhigult benzinnel ill. a 4 gyertya kormos! Az auto inditasaval (hidegen,melegen) nincs problema! Szerintetek mi lehet a problema? Lambda szonda vagy a vizhofok jelado okozza a hibat? Vagy valami mas? Csutortok viszem szerelohoz majd csak erekelne a velemenyetek!
Jack10-02-2014 01:57:46 // 143922
Most látom végig rosszul írtam a viszkozitás számokat:).
5W-50 és 10W-60
5W-50 és 10W-60
Jack10-02-2014 01:18:46 // 143921
Biztos jó, mivel a koni állítható. Viszont pont ez a gondja is, hogy senki sem fogja a kocsijához hangolni, mert 1. nem ért hozzá, 2. nem áldoz rá plusz pénzt, hogy beállítsák neki 3. sosem fogja többet állítgatni még ha van is rá lehetősége. Itt nem veszem figyelembe azokat, akik kijárnak pályára is, mert azok belenyúlnak;-). Az átlag megveszi, mert koni, aztán ahogy kivette a dobozból (vagy ahogy megvette bontottan), úgy berakja, és boldog, mert milyen fasza lett tőle a kocsi:-))).
Én is eibachot vettem, de kompletten, nincs is benne hiba. Aki csak a rugót vette meg és válogatott mellé vmilyen lcsillapítót(vagy ki sem cserélte vmi erősebbre), azok csodálkozva utaztak mellettem, hogy mennyivel másabb az összehangolt rendszer;-)
Jó a cikk, jól megfogalmazza a futómű mizériát. Azt viszont kijelenthetjük, hogy itt nagyjából minden annyit is ér, mint amennyibe kerül. Tehát 60k-ért nem lesz csoda:), max "más" lesz a kocsi.
Én is eibachot vettem, de kompletten, nincs is benne hiba. Aki csak a rugót vette meg és válogatott mellé vmilyen lcsillapítót(vagy ki sem cserélte vmi erősebbre), azok csodálkozva utaztak mellettem, hogy mennyivel másabb az összehangolt rendszer;-)
Jó a cikk, jól megfogalmazza a futómű mizériát. Azt viszont kijelenthetjük, hogy itt nagyjából minden annyit is ér, mint amennyibe kerül. Tehát 60k-ért nem lesz csoda:), max "más" lesz a kocsi.
Jack10-02-2014 01:05:13 // 143920
:-O Sosem hallottam még ilyesmiről!!! Köszönöm a választ!
GTPeti10-02-2014 00:30:22 // 143919
Én utánanéztem, a barátunk segített. :)
A Napier az a gyűrű formája, ami a keresztmetszetre értendő. Az alsó oldalán van egy olyan kiképzés, ami miatt ha olaj van az útjában (lefelé menet) úgymond kifelé törekszik, ezáltal hatékonyabb. Más szavakkal kevesebb "kifelé nyomó" erőnél is ugyanolyan hatékony. Alulról a harmadik ábra mutatja.
A Napier az a gyűrű formája, ami a keresztmetszetre értendő. Az alsó oldalán van egy olyan kiképzés, ami miatt ha olaj van az útjában (lefelé menet) úgymond kifelé törekszik, ezáltal hatékonyabb. Más szavakkal kevesebb "kifelé nyomó" erőnél is ugyanolyan hatékony. Alulról a harmadik ábra mutatja.
Zoli8910-02-2014 00:12:00 // 143918
Köszönöm a válaszokat.
2001 környékéről szeretne venni egyet. Kb 500 000 lenne a vételár plusz valamennyi a rendberakásra, inkább szeretne venni egyet olcsón, azt rendbe rakni és akkor tudja, hogy mik voltak cserélve és mikor. Mint venni egyet drágán és ugyancsak rákölteni egy zsák pénzt.
Zoli
2001 környékéről szeretne venni egyet. Kb 500 000 lenne a vételár plusz valamennyi a rendberakásra, inkább szeretne venni egyet olcsón, azt rendbe rakni és akkor tudja, hogy mik voltak cserélve és mikor. Mint venni egyet drágán és ugyancsak rákölteni egy zsák pénzt.
Zoli
Jack10-02-2014 00:08:33 // 143917
"a 2-es gyűrűd napier"
Ez mit jelent, ezt nem értem?:)
A következő téma mondjuk erősen az olajos topicba való, de mivel itt folyik a diskurzus most erről, ezért ide fogok írni.
A bejáratáshoz 5-W50-et használtam, mert szempont volt, hogy minél gyorsabban fel tudjon épülni az olajfilm a motoron belül hidegen. Hajtani nem hajtunk bejáratós blokkot, tehát a meleg oldal így mindegy lett volna, mégis bele ment a W50. Az első olajcserénél én a hidegre való tekintettel megint ezt tettem volna bele, de a szerelőm aki a blokkot csinálta azt mondta:"felejtsd már el ez az 5-W50-et, a tiédbe 10-W60 való meg te hajtod is a kocsit rendesen." Rendben, hogy hajtom - mire másra való - de alapvetően a napi használatban 10km-t megyek általában(ilyenkor versenyzés kizárt!), ahol épphogy csak a víz melegszik be. Viszont más esetekben mikor elgurul a gyógyszer és találok az utcán áldozatot, akkor azokat hazáig kergetem:). Ilyenkor mindig hálát adok a 10-W60-nak, mert a sportos használat az gondolom nem két lámpától való gyorsulást jelent 1-2-3-ban. A pályanapokról nem is beszélve, ahol 3-4x20-25 percet megy a kocsi nyél gázon. (az új blokkal is menni fogok pályanapokra)
Régebben olvastam egy mérnök írását az olajokról, viszkozitásról, sajnos annak csak egy "másolatát" találtam meg, de azon felül, hogy örök igazságokat írnak le (a hidegindítás koptatja a legjobban a motort), a meleg oldalra vonatkozóan számomra nem egyértelmű a dolog. Ha most a hideg indítás a fontos, akkor egyértelmű az 5-W50 használata, vagy még hígabb is ajánlott volna, és ha amúgy sem tudjuk szétmelegíteni az olajat (nem turbós a kocsi,csak a kompresszió magasabb), akkor miért is kell a 10-W60? A cikkből idézek: "Inkább hígabb, mint vastagabb legyen az olaj! " Nekem teljes a képzavar!
Miért nem elég az 5-W50?
Nem fogy az olajam, sem a bejáratás alatt, sem most(eddig, szerencsére)!
Milyen sűrű olajat tegyek bele és azt milyen gyakran cseréljem le?(a csere periódus is változik a gyár ajánlása szerint is - 20k helyett 10k - , illetve a felhasználás módja miatt is ajánlott gyakrabban cserélni, azt gondolom)
Mit és mennyi km-ként, ez itt a kérdés?
Ez mit jelent, ezt nem értem?:)
A következő téma mondjuk erősen az olajos topicba való, de mivel itt folyik a diskurzus most erről, ezért ide fogok írni.
A bejáratáshoz 5-W50-et használtam, mert szempont volt, hogy minél gyorsabban fel tudjon épülni az olajfilm a motoron belül hidegen. Hajtani nem hajtunk bejáratós blokkot, tehát a meleg oldal így mindegy lett volna, mégis bele ment a W50. Az első olajcserénél én a hidegre való tekintettel megint ezt tettem volna bele, de a szerelőm aki a blokkot csinálta azt mondta:"felejtsd már el ez az 5-W50-et, a tiédbe 10-W60 való meg te hajtod is a kocsit rendesen." Rendben, hogy hajtom - mire másra való - de alapvetően a napi használatban 10km-t megyek általában(ilyenkor versenyzés kizárt!), ahol épphogy csak a víz melegszik be. Viszont más esetekben mikor elgurul a gyógyszer és találok az utcán áldozatot, akkor azokat hazáig kergetem:). Ilyenkor mindig hálát adok a 10-W60-nak, mert a sportos használat az gondolom nem két lámpától való gyorsulást jelent 1-2-3-ban. A pályanapokról nem is beszélve, ahol 3-4x20-25 percet megy a kocsi nyél gázon. (az új blokkal is menni fogok pályanapokra)
Régebben olvastam egy mérnök írását az olajokról, viszkozitásról, sajnos annak csak egy "másolatát" találtam meg, de azon felül, hogy örök igazságokat írnak le (a hidegindítás koptatja a legjobban a motort), a meleg oldalra vonatkozóan számomra nem egyértelmű a dolog. Ha most a hideg indítás a fontos, akkor egyértelmű az 5-W50 használata, vagy még hígabb is ajánlott volna, és ha amúgy sem tudjuk szétmelegíteni az olajat (nem turbós a kocsi,csak a kompresszió magasabb), akkor miért is kell a 10-W60? A cikkből idézek: "Inkább hígabb, mint vastagabb legyen az olaj! " Nekem teljes a képzavar!
Miért nem elég az 5-W50?
Nem fogy az olajam, sem a bejáratás alatt, sem most(eddig, szerencsére)!
Milyen sűrű olajat tegyek bele és azt milyen gyakran cseréljem le?(a csere periódus is változik a gyár ajánlása szerint is - 20k helyett 10k - , illetve a felhasználás módja miatt is ajánlott gyakrabban cserélni, azt gondolom)
Mit és mennyi km-ként, ez itt a kérdés?
Tuningman09-02-2014 23:36:15 // 143916
99%-os, rendelheted nyugodtan, na meg ott a PayPal:)
Tuningman09-02-2014 23:30:06 // 143915
Koni+Eibach páros hidd el, jó kombináció Zoli:)
Természetesen vannak olyan márkák amit tényleg nem buli párosítani.
De a Konit bármivel lehet párosítani, hiszen tudja a lényeget: Hangolható!
Gondolom az ismerősöd nem rakott a szárra porvédőt vagy a Dunába járt parkolni:)
Párat már beszereltem TA-ból de még senki nem panaszkodott.
Persze nem kell nagy dolgokat várni tőle de ennyiért ne is várjon senki többet szerintem.
Én lusta vagyok litániát írni a futóművekről ezért itt egy kis alapinfó.
Amúgy mi a helyzet a jobb hátuljával?
Természetesen vannak olyan márkák amit tényleg nem buli párosítani.
De a Konit bármivel lehet párosítani, hiszen tudja a lényeget: Hangolható!
Gondolom az ismerősöd nem rakott a szárra porvédőt vagy a Dunába járt parkolni:)
Párat már beszereltem TA-ból de még senki nem panaszkodott.
Persze nem kell nagy dolgokat várni tőle de ennyiért ne is várjon senki többet szerintem.
Én lusta vagyok litániát írni a futóművekről ezért itt egy kis alapinfó.
Amúgy mi a helyzet a jobb hátuljával?
osee_selespeed09-02-2014 23:19:50 // 143914
Nyugodtan rendelhetsz. ;) Nem olyan, mintha mondjuk apród-ról rendelnél magánszemélytōl, elōre utalással. Arra azért nem árt oda figyelni, milyenek a visszajelzések az eladóról.
Tikesz09-02-2014 22:50:05 // 143913
Nekem a TA-val semmi bajom nincs.Használtam egy GSi-be 4 évet és nem kellett javíttatnom.Az utat fogta rendesen,de túl kemény se volt,ültetni is szépen megült tőle a kocsi,Utcára tökéletes volt és már ott is igen jól kijöttem árba.Haverom alfájába bárdinál vett majdnem legolcsóbbtól eggyel drágább lengéscsillapítót (sajna nevét nem tudom ezért így írom) és 2 év 3 hónap után 2 teljesen kuka lett benne szó szerint szétpergett (rugótányértört a másikba meg teljesen beesett a szár és kézzel le fel lehetett emelgetni az egész kereket megemelt autónál)..és itt sima volt benne,és ő nem száguldozós,nem odafigyelős vezető ugyan is 10 használatból 8-ba benne ül neki 2 gyerek..szóval ha ez a szett kibírna nekem 2 évet akkor már megérte és kb fele annyiból kijöttem mintha besétálnák a bárdihoz hogy kell 4 rugó és 4 lcs.. mivel meg nem pályázok meg ilyenek teljesen felesleges lenne a kw pl. ha lenne pénzem szarásig megvenném...de mivel eddig tette a dolgát ez is panasz nélkül így szerintem nem egy rossz cucc...egyébként valaki rendelt már ilyen összegbe ebayről ? bevallom kicsit fosnák 10 ezertől nagyobb értékbe csak úgy utalgatni...bár ezt egy cég hirdeti,csak nem lenne velük gond
Jack09-02-2014 21:54:47 // 143912
Egy ismerősnek berozsdásodott a telószár a TA-nál:(. Minőséginek semmiképp sem nevezhetném. Kombinálni pedig különböző gyártók termékeit nem túl szerencsés dolog, mert nem biztos, hogy jól fognak együtt működni.
Hardy09-02-2014 20:54:23 // 143911
Érdeklődnék meg tudja valaki mondani mi a különbség a két diesel, 937 A 4000, illetve a
192 A 5000 motorok között azon kívül, hogy az egyik 126 a másik 140 lóerő? Csak szoftver
vagy van valami más is?
Illetve tönkre ment a kuplungmunkahengeremnek a pedálnál az a szilentje amivel a pedálhoz kapcsolódik. Ha nem kell nem cserélném az egészet. Tudom csak azt a tüskét cserélni ha veszek egy másikat, ami a pedáltól a munkahenger belsejébe megy, az külön rész, vagy azon rajta van a munkahenger is?
192 A 5000 motorok között azon kívül, hogy az egyik 126 a másik 140 lóerő? Csak szoftver
vagy van valami más is?
Illetve tönkre ment a kuplungmunkahengeremnek a pedálnál az a szilentje amivel a pedálhoz kapcsolódik. Ha nem kell nem cserélném az egészet. Tudom csak azt a tüskét cserélni ha veszek egy másikat, ami a pedáltól a munkahenger belsejébe megy, az külön rész, vagy azon rajta van a munkahenger is?
Szabeee09-02-2014 20:17:55 // 143910
én kicsit több, mint 2 és fél éve cseréltem termosztátot a TS-ben és nem hajtva is megtartja azt a 82-83 fokot városban, viszont az M-jet se ment fel 85 fok felé még nekem, pedig 300 km-t tettem meg pályán... de 80 felett mindig tartja magát.... bár lehet az M-jet-tel is úgy kezdem, hogy termosztát csere :)
GTPeti09-02-2014 20:11:40 // 143909
"Visszaolvasva" Ezaz na! :)
Dízelnél könnyű a diagnózis menni kell vele pályán és ha ott nem éri el mondjuk max. 10-20km múlva a "függőleges-1-2mm" pozíciót a mutató, akkor cserés a termosztát.
TS-nél még nem tudom. Ui. nekem elvileg most zsír új thermo van benne és városban, nem hajtva kb. 50 és 90 fok között félúton van a mutató és onnan nem nagyon meg feljebb. Ha hajtom akkor talán, de arra a pozícióra most nem emlékszem. (5ekm alatt még nem sikerült megjegyeznem. :)
Dízelnél könnyű a diagnózis menni kell vele pályán és ha ott nem éri el mondjuk max. 10-20km múlva a "függőleges-1-2mm" pozíciót a mutató, akkor cserés a termosztát.
TS-nél még nem tudom. Ui. nekem elvileg most zsír új thermo van benne és városban, nem hajtva kb. 50 és 90 fok között félúton van a mutató és onnan nem nagyon meg feljebb. Ha hajtom akkor talán, de arra a pozícióra most nem emlékszem. (5ekm alatt még nem sikerült megjegyeznem. :)
Alfa GT-Csaba09-02-2014 20:09:36 // 143908
semmi gond nincs,kint is hideg van és ha mész a menetszél is hüti a vizet.Ha araszolnál 1-2ben biztos felmegy 90-ig, meg majd ha melegebb lesz kint!
Zoli8509-02-2014 19:43:58 // 143907
Visszaolvasva a termosztatokkal kapcsolatosan megoszlanak a velemenyek azert ahogy latom. Mar egy par 156-ban lattam a kovetkezo jelenseget mhtato felmegy 90 fokra, majd amikor nyit a termosztat akkor egyszeruen leesik 80 fokra. Magyarazatot nem talaltam ra. Vissza errol a 80 fokrol mar nem melegszik fel 90-re. Tehat nem all be 90 fokra. Van pl. ugy hogy menet kozben nem bir felmenni 90 fokra, megall 75-80 korul. Ezt mar tapasztaltam uj termosztat beszerelese utan is. Most akkor mi lehet a gond?
Kickass09-02-2014 18:36:34 // 143906
Én azt szoktam mondani ha csak az ültetés a cél tökéletes a TA.
Volt nekem is nem Alfán TA állítható, arra, hogy a porba rakjam tökéletes volt, természetesen a komfortot mint olyat el lehetett felejteni. Bár azt lehet mással is el lehet. Weitec futóműves autóban is ültem az is kemény volt meg a D2 is, bár az érezhetően okosabban csillapított/rugózott a TA-hoz képest ami még pattog is. Egy komplett Eibach vagy Bilstein szett horror ár, talán még az utcai Koni ami megfizethető és jó kompromisszum.
Volt nekem is nem Alfán TA állítható, arra, hogy a porba rakjam tökéletes volt, természetesen a komfortot mint olyat el lehetett felejteni. Bár azt lehet mással is el lehet. Weitec futóműves autóban is ültem az is kemény volt meg a D2 is, bár az érezhetően okosabban csillapított/rugózott a TA-hoz képest ami még pattog is. Egy komplett Eibach vagy Bilstein szett horror ár, talán még az utcai Koni ami megfizethető és jó kompromisszum.
Tuningman09-02-2014 17:54:21 // 143905
Jó a TA utcai autóra, ahogy Kizzo is írta, ez a belépőszint.
Nem szoktak széthullani, bírják a strapát és nem kínai.
De!
Nem egy Bilstein vagy Koni, ezt ne várjuk tőle.
Én a magam részéről a Konit szeretem mint gátló, jól belehet szabályozni és mellé Eibach rugószett, mint utcai verzió.
Versenyre, pályára már más a felállás, oda Bilstein vagy KW való de az már aranyár.
Összegezve: kevés pénzből is lehet valami értelmeset csinálni:)
Nem szoktak széthullani, bírják a strapát és nem kínai.
De!
Nem egy Bilstein vagy Koni, ezt ne várjuk tőle.
Én a magam részéről a Konit szeretem mint gátló, jól belehet szabályozni és mellé Eibach rugószett, mint utcai verzió.
Versenyre, pályára már más a felállás, oda Bilstein vagy KW való de az már aranyár.
Összegezve: kevés pénzből is lehet valami értelmeset csinálni:)
GTPeti09-02-2014 16:25:37 // 143904
Ne legyen igazam... B)
Piritu - 1.000.00009-02-2014 16:24:48 // 143903
Itt megvan a gyártó: "MADE IN Ta-Technix & Merwede cooperation" - új neve van a kínai származásnak?
GTPeti09-02-2014 15:23:16 // 143902
Nekem írod? Nem én akarok venni ilyet...
[k i z z o]09-02-2014 15:22:24 // 143901
Inkább még gyűjtsél:) A TA a belépő, de alatta a vágott rugó van.
Dévid09-02-2014 15:15:08 // 143900
Olyan (állítható keménységű) pont nincs, ami az enyém alá kellene. Nagyon puhának érzem, így marad a sárga Koni, ha összejön rá a pénz. A rugóim pont eleget ültetnek, szar úton még sokat is, aztán 100 felett leveri az alsó motorvédőt, mivel nem lehet(ett) rendesen felhúzatni a helyére.
GTPeti09-02-2014 15:04:44 // 143899
Danke. :) Rohanok rendelni. :)))
(Lentebb az "ilyenek" alatt temészetesen a kedvező árú ültetőszetteket értettem, mint ez is. Mert, hogy a Régipolokban nem KW van az hétszentség. :)
(Lentebb az "ilyenek" alatt temészetesen a kedvező árú ültetőszetteket értettem, mint ez is. Mert, hogy a Régipolokban nem KW van az hétszentség. :)
Piritu - 1.000.00009-02-2014 15:01:05 // 143898
A magyar választékuk: klatty
GTPeti09-02-2014 14:15:57 // 143897
Egyszer majd megkérdezek egy TÜV-nél dolgozó tagot, hogy az "első autó" Polo-kban, milyen gyakran találkoznak lcs. hibával. Mert azokban ilyenek vannak és sportkipuff, ahogy kell. :)
DieselManiaco(NagyVad)09-02-2014 14:10:25 // 143896
végülis ha belegondolsz,az a lényeg hogy a négy rugó jó legyen,meg hogy strapabíró legyen az állító mechanika,a teló meg ha elfossa magát,6-7 ezerből felújítják keményítve..
redbull9009-02-2014 14:05:15 // 143895
Köszi. Amúgy raktam :-) de jobb sztem ha alapra van állítva ...
GTPeti09-02-2014 14:04:32 // 143894
Szerinted ez a cucc milyen minőségű? Csak azért kérdezem, mert ennyibe kerül két jóárasított sima Bilstein l.cs., vagy egy sima Lesjörfors rugószett. Igaz ezek márkások. Ha visszaosztom, kb. 6eFt-ra jön ki ebben a TA szettben az alkatrészek darabja. Picit kétkedem, hogy 1. ez nem kínai, 2. tartós alkatrész. Abban viszont nem, hogy viszik, mint a cukrot...
GTPeti09-02-2014 13:50:41 // 143893
Az elejét nem így látom. (Nagyon nem.) B) A többit köszönöm, hasznos infó.
Dévid09-02-2014 12:35:59 // 143892
Azt néztem, márka egyik hűtőhöz sincs írva, így elég kicsi az esély rá, hogy érdemben nyilatkozni tudjon bárki is.
Amúgy a céget nem ismerem, nem volt még kapcsolatom vele.
Amúgy a céget nem ismerem, nem volt még kapcsolatom vele.
lausz09-02-2014 12:32:55 // 143891
http://www.autozube.hu
Próbálom így
Próbálom így
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
483
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?