Forum >> 156

Ngynrbrt17-02-2017 20:56:05 // 152540
Műszaki Egyetemen járműmérnökként tanulok, lassacskán végzek.. Volt szerencsém tanulni a motorolajokról is egy közel fél évet, én elhinném a többieknek, hogy nem mindegy, a Dutra traktor lehet elketyeg benzinhez valóval, de az más. Ha lesz időm, a hétvégen azt amit tanultam róla, leírom. :)
Liquid17-02-2017 20:41:55 // 152539
úgy legyen, csak jussak el oda... :)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 20:29:37 // 152538
Hogy te kiket nem ismersz? :-O
Erre az ismeretségi körre iszunk egyet a VTT-n! :-)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 20:17:40 // 152537
Tényleg nincs, ezért volt :-DD ennek is a végén, bár az új kat ára kevésbé felderítő.

Most komolyan milyen érveket vársz arra, hogy a dieselbe miért dieselbe való olajat ajánl a gyár és nem benzinesét? Vagy fordítva.

Gyanítom, hogy itt az Amorén senki sem rendelkezik valós ismeretekkel a témában. Aki pl. ismeri az egyes olajok vegyi összetételét, azok funkcióját, működését, hogy milyen részecskét hogyan és miért köt meg. Motortervező se sok lehet itt, aki érdemi infóval rendelkezne a témában, aki érdemben ismerné a motorok belvilágát. Okoskodni meg felesleges, hagyjuk meg más közösségi oldalaknak.

Sokkal fontosabb, hogy a Cartárssal tisztázzuk, hogy egy esetleges félreértés (vagy egy motorhát csere) miatt ne tegye tönkre az autóját.
Liquid17-02-2017 20:05:30 // 152536
te meg nem vagy véletlenül Larry Flint rokona? :)
VV617-02-2017 19:46:25 // 152535
Ennek most baromira semmi köze ahhoz, amiről beszéltem. Féligazságokat meg ferdítéseket összefűzöl és ezzel próbálsz operálni valós érvek helyett - lehetnél pl. politikus, még nem gondoltál rá?
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:13:20 // 152534
OFF
Gyanúm, hogy szintén egy "okos" szerelő miatt kell az asszony nemrég vett off-jában katalizátort cserélnem. Ő csak azt nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy az egyik lambda a kat elé való, a másik meg utána. Hiába nem ért el a vezeték, ő fordítva rakta be. A kábelezést a csatikkal meg megmókolta, mert annak úgy kell lennie, és különben is azok a mérmökök nem értenek hozzá. :-DD
ON
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:11:35 // 152533
Nem véletlenül van a szmájli a végén. A kérdés is hasonló "okos" volt :-DD
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:03:43 // 152532
pár hsz-el előbb tettem be, hogy mi kell bele :-)
VV617-02-2017 19:03:33 // 152531
Jujj, mennyi okos mondás egy csomóban!
Piritu - 1.000.00017-02-2017 18:56:58 // 152530
Látom megint játszod a jobbantudót, mint a Racing esetében. Miért nem lehet tényként elfogadni, hogy ide ez kell, oda meg az. Nehéz elhinni, hogy nem voltak hülyék, akik ezt kitalálták?
Laikusként is rengeteg különbség van a két motor közt. Mondjuk, hogy az egyik benzinnel megy a másik gázolajjal. Ezek miért nem cserélhetők fel? :-DD
sagesz9317-02-2017 18:15:09 // 152529
sziasztok
egy pár kérdés:
2,4 10v-be milyen olajat raknátok? Tanácstalan vagyok. Olaj-légszűrőben mann-ra gondoltam, pollenszűrő pedig filtron.
Rádiókeret ügyében találtam kétfélét is, amik elvileg jók az enyémbe. első
második , az elsőnél ha jól látom felül el van vékonyítva a keret, az annyira nem jön be, de a másodiknál meg 2003-tól írja az évjáratot. Mindegyik jó az enyémbe vagy tényleg csak az első? Képek alapján nem tudom eldönteni.
Utólagos ülésfűtéssel kapcsolatban ez a fajta jó lehet, valakinek tapasztalata?

Köszi
tormasigyulus17-02-2017 17:23:47 // 152528
Köszi! Sejtettem h nem olyan egyszerű azért....
PistaFR17-02-2017 17:12:04 // 152527
A csomiban mindkét oldalsó kárpitot meg kell bontani, a lámpák alatti szakaszokon is vannak csavarok.
Kazes☻17-02-2017 16:41:11 // 152526
Igen. A vége ovális... és szvsz jó hangja van... Csongi szerint is. Persze kinek mi tecc! :)
tormasigyulus17-02-2017 16:27:34 // 152525

Arra a kettőre gondolnék ;)
tormasigyulus17-02-2017 16:21:43 // 152524
Hali. Raknék fel egy vonóhorgot a 156 sw-re,kérdésem az lenne h vett-e már valaki le hátsó lökhárítót? És hogy van a kerék felöli rövid szakaszon felül két csavar,alábújva csak a csvarok végei látszanak,azokat hogy lehet kiszedni? A kerékjárati burkolatot kell leszedni,vagy a belső csomagtér kárpitot kell kiszedni?
pdudas17-02-2017 16:11:21 // 152523
Nekem a szamlan ilyen van tipusszamkent: 60652526
Google kiad ra sok kulonbozo gyartotol termeket.

Autodoc.hu oldalon nezelodj, ott a hangtompito vagy sport hangtompito a hatso dob.
Nekem itt kulfoldi szervizben kb 100 Euro volt a dob es szerelessel mindennel volt talan 160 (flexicso csere, fittingek, munkadij).
pdudas17-02-2017 16:01:15 // 152522
Amugy meg a kerek veg sem jo - ha jol tudom a JTS-en ovalis.
Legalabbis az enyemen tutira az. Igaz nekem SW van.

Amugy ha hatso dobot cserelsz akkor valoszinuleg az elso flexicsovet is cserelni kell majd (ugyanugy el volt rohadva az enyemen).
Akos_17-02-2017 15:08:28 // 152521
Koszi,
Erre gondolsz?

Inkabb valami rozsdamentest tennek fel.
Kazes☻17-02-2017 14:49:59 // 152520
Paragi. Csongi cartársnak olyat tettünk fel... klassz! :-)
Akos_17-02-2017 14:39:33 // 152519
Sziasztok!

Vegdobot kell cserelnem JTS szedanon.
Ha mar itt tartunk, gondoltam meglepem a kocsit valami ilyesmivel:
Ragazzon

Tudtok esetleg mas hasonlo TUV-os sportdobot?
Jol esne egy kis hasonlitgatas mielott megrendelem :-)

Koszi,
Akos
Abarai17-02-2017 13:20:53 // 152518
A lényeg az, hogy a viszkozitás csak egy a sok változó közül, amiket nem ismerünk. Tippelgetni lehet, de az csak fingreszelés. Továbbá a kurva anyámat, amiért belepofázok a nagyok társalgásába.
Abarai17-02-2017 13:10:44 // 152517
Akár ugyanazt az alapolajat is adalékolhatják mással.
szállító8117-02-2017 13:09:42 // 152516
Újoncként a fedélzeten nem beleokoskodni akarok, de:

A második szám mutatja a meleg oldali viszkozítást, az első a hideg oldalit. Tehát egy 10w 60 jobb a magas fordulatú nagy telejsítményű autóba, mert ugye állandó magas fordulaton (hő + terhelés) sem folyósodik el, tehát ad kenést. De ha Norvégiában élnénk, jobban örülnék egy 5W 30/40 (ne adj Isten 0W 40) olajnak, mert -30 fokban is job lenne hidegindításnál a kenés, mint egy 10W -s olajjal. Míg az egyenlítő környékén a 15W kezdetűtől sem félnék...

Tehát, szerintem a gyár egy adott piacra szóló ajánlást ad, de azt értelemszerűen a környezeti / használati szélsőségekhez illik hozzáigazítani. Én az Alfát (v6 benzin) nem tervezem majd télen használni, így elég a 10W 60 szerintem, de ha használnám télen, elgondolkoznék egy őszi olajcserén 5W 50/60 olajjal.

Visszatérve a diesel kérdésére, ott ugye már majdnem mindegyik turbós, tehát erősen ajánlott a job minőségű olaj. Tehát én a Vitomba (cdi) inkább 5W 40 -et teszek (Fuchs), míg az asszony TDI Quattro -jába inkább 10W 40 -ből valami minőségit (Mobil1/Castrol/Total). Igaz az az autó csak akkor van fordulaton, ha egyszer egy hónapban elhozom tőle kicsit megjáratni / kiégetni.

A diesel/benzines hőmérséklet viszonyokra nem írok semmit, mert tényleg nem tudom. De szerintem is sanszos, hogy a benzines (fordulaton) nagyobb hőt tud termelni, főleg a turbós.

Ezzel az "offolást" be is fejezem itt, nem akarom a topicot szétbomlasztani és az adminok toleranciáját tesztelni.

Üdv.Gergő
VV617-02-2017 12:43:23 // 152515
Magasabb a kompresszió, de kisebb a fordulatszám. Az, hogy mi van az égéstérben, kenési szempontból mit számít? Ha nagyobb lenne a hőmérséklet, akkor olyan olajat javasolnának bele, mint pl. a JTS-be, ami bírja a nagyobb hőt, de nem, ebbe is 10w-40-et írtak, ami azt jelenti hogy 100 fokon ugyanúgy 10 lesz a viszkozitása, mint bármilyen másik 10w-40 olajnak és ha ez a motor mondjuk állandóan 120 fokra fogja hevíteni, akkor majd csapágyas lesz.
Egyébként nem vagyok biztos abban, hogy egy diesel motor belsejében melegebb van, mint a benzinmotoréban.
VV617-02-2017 12:32:53 // 152514
Most lépj hátra egy pillanatra és képzelj el két adag egyforma sűrűségű és egyforma mennyiségű olajat. Hogyan tudna egyikük több kormot "felvenni" mint a másik? Eltünteti, mint a bűvész a nyulat? A koromból is olajat csinál? A midikloriánok felfalják?
szállító8117-02-2017 11:07:47 // 152513
Azért ne felejtsük el, hogy a diesel -ben "kissé magasabb" a kompresszió, mint a benzinesben, így minden forgo-kopó alkatrész nagyobb erőhatásnak, nagyobb súrlódásnak és nagyobb hőhatásnak is van kitéve ez által, továbbá az olajba lerakódó korom hamarabb kifekteti a motorolajat. Ha nem így van, akkor eddig nagyon átvágtak az autószerelő ismerőseim.
Üdv.Gergő
Abarai17-02-2017 11:02:42 // 152512
Szintén csak feltételezés, de sanszos, hogy más szennyeződésekre fejlesztették őket. Teszem azt, a dízelhez való olaj több kormot tud felvenni, mint a 20k.
Abarai17-02-2017 11:01:15 // 152511
Meg azok is, ja. :)
Abarai17-02-2017 11:00:52 // 152510
Példának okáért a hőmérsékletek.
VV617-02-2017 10:09:27 // 152509
Ezek a feltételezett satöbbik legfeljebb csak azt indokolnák, hogy más viszkozitású olaj kerüljön bele, de mint látjuk, mindkettőbe 10w-40-et írtak elő.
Liquid17-02-2017 09:52:47 // 152508
persze surlódik, de mások a hőhatások, nyomás, fordulatszám satöbbi, legalábbis gondolom én :)
VV617-02-2017 09:46:43 // 152507
A súrlódás mégiscsak ugyanaz. Két fém csúszik egymáson. Ha erre a benzines esetében a legjobb megoldás a 20K, akkor a másik esetben valami más tulajdonképpen ettől csak rosszabb lehet. Nem lepődnék meg, ha egy olajipari elemzés kiderítené, hogy a két olaj egyforma.
Liquid17-02-2017 09:31:33 // 152506
Van pár dolog ami más kicsit, de természetesen mindkettőben van dugattyú, meg hajtókar :)
VV617-02-2017 09:25:38 // 152505
Azért motoszkál bennem a kisördög, hogy ugyan mi lehet más egy benzines és egy dízel motor BELSEJÉBEN, ahol a kenés zajlik? :)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 06:11:54 // 152504
A facelift előtti könyve:
Piritu - 1.000.00017-02-2017 06:03:48 // 152503
Ez egy benzines motorház fedelében lévő matrica...
Nem lehet, hogy a motorház fedél cserélve volt?
tormasigyulus17-02-2017 03:04:41 // 152502

20K??
berobbantam16-02-2017 21:30:33 // 152501
Helló
Nekem annó mindig azt mondtád diesel olaj rakható benzinesbe,fordítva nem.Ha egyéb paraméterek alapján megfelel
Piritu - 1.000.00016-02-2017 20:47:19 // 152499
Ugye az nem baj, hogy a 20k a benzinesbe VALÓ (mentem vele pár százezret), a WR meg a dieselbe VALÓ, nem vékony (szintén mentem vele pár százezret)...
Zolika15516-02-2017 19:29:08 // 152498
Sziasztok!

Valaki rakott már össze szétesett kalaptartó rolót? Vagy hiányzik valami alkatrész vagy nem tudom. Mindig kirúgja magát ez az oldal, nem tudom, hogy ez így jó-e vagy sem. Meg ugye befeszítve a rugós tengelyeket kellene összerakni, de azt sem sikerül teljesen. Valakinek ötlet? :) Köszi!

tormasigyulus16-02-2017 18:26:33 // 152497
Szerintem jó a dieselbe a 20K, jó lenne a WR olaj is,de szerintem már vékony az 5w olaj.
Béci Ɨ|ѯ16-02-2017 15:35:00 // 152495
A tiedbe inkább ez való: Selénia WR 5W-40
Béci Ɨ|ѯ16-02-2017 15:33:44 // 152494
A Selenia 20K nem benzinesbe való olaj?
tormasigyulus16-02-2017 15:20:35 // 152493
Sziasztok. Ez így jó lehet? 156 1.9jtd 110ps 2001
atis_166jtd16-02-2017 09:38:19 // 152492
Srácok egy kis segitség kellene. Az fl-es jtd-ben 1.9 115 le hány db katalizátor van? Van egy turbó után közvetlen ha jól látom meg egy középen? Mert eperben csak egyet ír az elsőt.
tormasigyulus16-02-2017 06:32:08 // 152491
Sziasztok. Van egy 156 1.9jtd-m 2001-es,szeretnék rakni bele egy webasto thermo top c állófűtést. Valaki használ ilyet,vagy esetleg rakott már be az autójába? Már ki is szemeltem a kályhát,de valaki teljesen elbizonytalanított,mondván hogy nem nagyon szokott működni az alfa elektronikájával,igaz lehet ez??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.