Forum >> 156
Ngynrbrt17-02-2017 20:56:05 // 152540
Műszaki Egyetemen járműmérnökként tanulok, lassacskán végzek.. Volt szerencsém tanulni a motorolajokról is egy közel fél évet, én elhinném a többieknek, hogy nem mindegy, a Dutra traktor lehet elketyeg benzinhez valóval, de az más. Ha lesz időm, a hétvégen azt amit tanultam róla, leírom. :)
Liquid17-02-2017 20:41:55 // 152539
úgy legyen, csak jussak el oda... :)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 20:29:37 // 152538
Hogy te kiket nem ismersz? :-O
Erre az ismeretségi körre iszunk egyet a VTT-n! :-)
Erre az ismeretségi körre iszunk egyet a VTT-n! :-)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 20:17:40 // 152537
Tényleg nincs, ezért volt :-DD ennek is a végén, bár az új kat ára kevésbé felderítő.
Most komolyan milyen érveket vársz arra, hogy a dieselbe miért dieselbe való olajat ajánl a gyár és nem benzinesét? Vagy fordítva.
Gyanítom, hogy itt az Amorén senki sem rendelkezik valós ismeretekkel a témában. Aki pl. ismeri az egyes olajok vegyi összetételét, azok funkcióját, működését, hogy milyen részecskét hogyan és miért köt meg. Motortervező se sok lehet itt, aki érdemi infóval rendelkezne a témában, aki érdemben ismerné a motorok belvilágát. Okoskodni meg felesleges, hagyjuk meg más közösségi oldalaknak.
Sokkal fontosabb, hogy a Cartárssal tisztázzuk, hogy egy esetleges félreértés (vagy egy motorhát csere) miatt ne tegye tönkre az autóját.
Most komolyan milyen érveket vársz arra, hogy a dieselbe miért dieselbe való olajat ajánl a gyár és nem benzinesét? Vagy fordítva.
Gyanítom, hogy itt az Amorén senki sem rendelkezik valós ismeretekkel a témában. Aki pl. ismeri az egyes olajok vegyi összetételét, azok funkcióját, működését, hogy milyen részecskét hogyan és miért köt meg. Motortervező se sok lehet itt, aki érdemi infóval rendelkezne a témában, aki érdemben ismerné a motorok belvilágát. Okoskodni meg felesleges, hagyjuk meg más közösségi oldalaknak.
Sokkal fontosabb, hogy a Cartárssal tisztázzuk, hogy egy esetleges félreértés (vagy egy motorhát csere) miatt ne tegye tönkre az autóját.
Liquid17-02-2017 20:05:30 // 152536
te meg nem vagy véletlenül Larry Flint rokona? :)
VV617-02-2017 19:46:25 // 152535
Ennek most baromira semmi köze ahhoz, amiről beszéltem. Féligazságokat meg ferdítéseket összefűzöl és ezzel próbálsz operálni valós érvek helyett - lehetnél pl. politikus, még nem gondoltál rá?
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:13:20 // 152534
OFF
Gyanúm, hogy szintén egy "okos" szerelő miatt kell az asszony nemrég vett off-jában katalizátort cserélnem. Ő csak azt nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy az egyik lambda a kat elé való, a másik meg utána. Hiába nem ért el a vezeték, ő fordítva rakta be. A kábelezést a csatikkal meg megmókolta, mert annak úgy kell lennie, és különben is azok a mérmökök nem értenek hozzá. :-DD
ON
Gyanúm, hogy szintén egy "okos" szerelő miatt kell az asszony nemrég vett off-jában katalizátort cserélnem. Ő csak azt nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy az egyik lambda a kat elé való, a másik meg utána. Hiába nem ért el a vezeték, ő fordítva rakta be. A kábelezést a csatikkal meg megmókolta, mert annak úgy kell lennie, és különben is azok a mérmökök nem értenek hozzá. :-DD
ON
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:11:35 // 152533
Nem véletlenül van a szmájli a végén. A kérdés is hasonló "okos" volt :-DD
Piritu - 1.000.00017-02-2017 19:03:43 // 152532
pár hsz-el előbb tettem be, hogy mi kell bele :-)
VV617-02-2017 19:03:33 // 152531
Jujj, mennyi okos mondás egy csomóban!
Piritu - 1.000.00017-02-2017 18:56:58 // 152530
Látom megint játszod a jobbantudót, mint a Racing esetében. Miért nem lehet tényként elfogadni, hogy ide ez kell, oda meg az. Nehéz elhinni, hogy nem voltak hülyék, akik ezt kitalálták?
Laikusként is rengeteg különbség van a két motor közt. Mondjuk, hogy az egyik benzinnel megy a másik gázolajjal. Ezek miért nem cserélhetők fel? :-DD
Laikusként is rengeteg különbség van a két motor közt. Mondjuk, hogy az egyik benzinnel megy a másik gázolajjal. Ezek miért nem cserélhetők fel? :-DD
sagesz9317-02-2017 18:15:09 // 152529
sziasztok
egy pár kérdés:
2,4 10v-be milyen olajat raknátok? Tanácstalan vagyok. Olaj-légszűrőben mann-ra gondoltam, pollenszűrő pedig filtron.
Rádiókeret ügyében találtam kétfélét is, amik elvileg jók az enyémbe. első
második , az elsőnél ha jól látom felül el van vékonyítva a keret, az annyira nem jön be, de a másodiknál meg 2003-tól írja az évjáratot. Mindegyik jó az enyémbe vagy tényleg csak az első? Képek alapján nem tudom eldönteni.
Utólagos ülésfűtéssel kapcsolatban ez a fajta jó lehet, valakinek tapasztalata?
Köszi
egy pár kérdés:
2,4 10v-be milyen olajat raknátok? Tanácstalan vagyok. Olaj-légszűrőben mann-ra gondoltam, pollenszűrő pedig filtron.
Rádiókeret ügyében találtam kétfélét is, amik elvileg jók az enyémbe. első
második , az elsőnél ha jól látom felül el van vékonyítva a keret, az annyira nem jön be, de a másodiknál meg 2003-tól írja az évjáratot. Mindegyik jó az enyémbe vagy tényleg csak az első? Képek alapján nem tudom eldönteni.
Utólagos ülésfűtéssel kapcsolatban ez a fajta jó lehet, valakinek tapasztalata?
Köszi
tormasigyulus17-02-2017 17:23:47 // 152528
Köszi! Sejtettem h nem olyan egyszerű azért....
PistaFR17-02-2017 17:12:04 // 152527
A csomiban mindkét oldalsó kárpitot meg kell bontani, a lámpák alatti szakaszokon is vannak csavarok.
Kazes☻17-02-2017 16:41:11 // 152526
Igen. A vége ovális... és szvsz jó hangja van... Csongi szerint is. Persze kinek mi tecc! :)
tormasigyulus17-02-2017 16:27:34 // 152525
tormasigyulus17-02-2017 16:21:43 // 152524
Hali. Raknék fel egy vonóhorgot a 156 sw-re,kérdésem az lenne h vett-e már valaki le hátsó lökhárítót? És hogy van a kerék felöli rövid szakaszon felül két csavar,alábújva csak a csvarok végei látszanak,azokat hogy lehet kiszedni? A kerékjárati burkolatot kell leszedni,vagy a belső csomagtér kárpitot kell kiszedni?
pdudas17-02-2017 16:11:21 // 152523
Nekem a szamlan ilyen van tipusszamkent: 60652526
Google kiad ra sok kulonbozo gyartotol termeket.
Autodoc.hu oldalon nezelodj, ott a hangtompito vagy sport hangtompito a hatso dob.
Nekem itt kulfoldi szervizben kb 100 Euro volt a dob es szerelessel mindennel volt talan 160 (flexicso csere, fittingek, munkadij).
Google kiad ra sok kulonbozo gyartotol termeket.
Autodoc.hu oldalon nezelodj, ott a hangtompito vagy sport hangtompito a hatso dob.
Nekem itt kulfoldi szervizben kb 100 Euro volt a dob es szerelessel mindennel volt talan 160 (flexicso csere, fittingek, munkadij).
pdudas17-02-2017 16:01:15 // 152522
Amugy meg a kerek veg sem jo - ha jol tudom a JTS-en ovalis.
Legalabbis az enyemen tutira az. Igaz nekem SW van.
Amugy ha hatso dobot cserelsz akkor valoszinuleg az elso flexicsovet is cserelni kell majd (ugyanugy el volt rohadva az enyemen).
Legalabbis az enyemen tutira az. Igaz nekem SW van.
Amugy ha hatso dobot cserelsz akkor valoszinuleg az elso flexicsovet is cserelni kell majd (ugyanugy el volt rohadva az enyemen).
Akos_17-02-2017 15:08:28 // 152521
Kazes☻17-02-2017 14:49:59 // 152520
Paragi. Csongi cartársnak olyat tettünk fel... klassz! :-)
Akos_17-02-2017 14:39:33 // 152519
Sziasztok!
Vegdobot kell cserelnem JTS szedanon.
Ha mar itt tartunk, gondoltam meglepem a kocsit valami ilyesmivel:
Ragazzon
Tudtok esetleg mas hasonlo TUV-os sportdobot?
Jol esne egy kis hasonlitgatas mielott megrendelem :-)
Koszi,
Akos
Vegdobot kell cserelnem JTS szedanon.
Ha mar itt tartunk, gondoltam meglepem a kocsit valami ilyesmivel:
Ragazzon
Tudtok esetleg mas hasonlo TUV-os sportdobot?
Jol esne egy kis hasonlitgatas mielott megrendelem :-)
Koszi,
Akos
Abarai17-02-2017 13:20:53 // 152518
A lényeg az, hogy a viszkozitás csak egy a sok változó közül, amiket nem ismerünk. Tippelgetni lehet, de az csak fingreszelés. Továbbá a kurva anyámat, amiért belepofázok a nagyok társalgásába.
Abarai17-02-2017 13:10:44 // 152517
Akár ugyanazt az alapolajat is adalékolhatják mással.
szállító8117-02-2017 13:09:42 // 152516
Újoncként a fedélzeten nem beleokoskodni akarok, de:
A második szám mutatja a meleg oldali viszkozítást, az első a hideg oldalit. Tehát egy 10w 60 jobb a magas fordulatú nagy telejsítményű autóba, mert ugye állandó magas fordulaton (hő + terhelés) sem folyósodik el, tehát ad kenést. De ha Norvégiában élnénk, jobban örülnék egy 5W 30/40 (ne adj Isten 0W 40) olajnak, mert -30 fokban is job lenne hidegindításnál a kenés, mint egy 10W -s olajjal. Míg az egyenlítő környékén a 15W kezdetűtől sem félnék...
Tehát, szerintem a gyár egy adott piacra szóló ajánlást ad, de azt értelemszerűen a környezeti / használati szélsőségekhez illik hozzáigazítani. Én az Alfát (v6 benzin) nem tervezem majd télen használni, így elég a 10W 60 szerintem, de ha használnám télen, elgondolkoznék egy őszi olajcserén 5W 50/60 olajjal.
Visszatérve a diesel kérdésére, ott ugye már majdnem mindegyik turbós, tehát erősen ajánlott a job minőségű olaj. Tehát én a Vitomba (cdi) inkább 5W 40 -et teszek (Fuchs), míg az asszony TDI Quattro -jába inkább 10W 40 -ből valami minőségit (Mobil1/Castrol/Total). Igaz az az autó csak akkor van fordulaton, ha egyszer egy hónapban elhozom tőle kicsit megjáratni / kiégetni.
A diesel/benzines hőmérséklet viszonyokra nem írok semmit, mert tényleg nem tudom. De szerintem is sanszos, hogy a benzines (fordulaton) nagyobb hőt tud termelni, főleg a turbós.
Ezzel az "offolást" be is fejezem itt, nem akarom a topicot szétbomlasztani és az adminok toleranciáját tesztelni.
Üdv.Gergő
A második szám mutatja a meleg oldali viszkozítást, az első a hideg oldalit. Tehát egy 10w 60 jobb a magas fordulatú nagy telejsítményű autóba, mert ugye állandó magas fordulaton (hő + terhelés) sem folyósodik el, tehát ad kenést. De ha Norvégiában élnénk, jobban örülnék egy 5W 30/40 (ne adj Isten 0W 40) olajnak, mert -30 fokban is job lenne hidegindításnál a kenés, mint egy 10W -s olajjal. Míg az egyenlítő környékén a 15W kezdetűtől sem félnék...
Tehát, szerintem a gyár egy adott piacra szóló ajánlást ad, de azt értelemszerűen a környezeti / használati szélsőségekhez illik hozzáigazítani. Én az Alfát (v6 benzin) nem tervezem majd télen használni, így elég a 10W 60 szerintem, de ha használnám télen, elgondolkoznék egy őszi olajcserén 5W 50/60 olajjal.
Visszatérve a diesel kérdésére, ott ugye már majdnem mindegyik turbós, tehát erősen ajánlott a job minőségű olaj. Tehát én a Vitomba (cdi) inkább 5W 40 -et teszek (Fuchs), míg az asszony TDI Quattro -jába inkább 10W 40 -ből valami minőségit (Mobil1/Castrol/Total). Igaz az az autó csak akkor van fordulaton, ha egyszer egy hónapban elhozom tőle kicsit megjáratni / kiégetni.
A diesel/benzines hőmérséklet viszonyokra nem írok semmit, mert tényleg nem tudom. De szerintem is sanszos, hogy a benzines (fordulaton) nagyobb hőt tud termelni, főleg a turbós.
Ezzel az "offolást" be is fejezem itt, nem akarom a topicot szétbomlasztani és az adminok toleranciáját tesztelni.
Üdv.Gergő
VV617-02-2017 12:43:23 // 152515
Magasabb a kompresszió, de kisebb a fordulatszám. Az, hogy mi van az égéstérben, kenési szempontból mit számít? Ha nagyobb lenne a hőmérséklet, akkor olyan olajat javasolnának bele, mint pl. a JTS-be, ami bírja a nagyobb hőt, de nem, ebbe is 10w-40-et írtak, ami azt jelenti hogy 100 fokon ugyanúgy 10 lesz a viszkozitása, mint bármilyen másik 10w-40 olajnak és ha ez a motor mondjuk állandóan 120 fokra fogja hevíteni, akkor majd csapágyas lesz.
Egyébként nem vagyok biztos abban, hogy egy diesel motor belsejében melegebb van, mint a benzinmotoréban.
Egyébként nem vagyok biztos abban, hogy egy diesel motor belsejében melegebb van, mint a benzinmotoréban.
VV617-02-2017 12:32:53 // 152514
Most lépj hátra egy pillanatra és képzelj el két adag egyforma sűrűségű és egyforma mennyiségű olajat. Hogyan tudna egyikük több kormot "felvenni" mint a másik? Eltünteti, mint a bűvész a nyulat? A koromból is olajat csinál? A midikloriánok felfalják?
szállító8117-02-2017 11:07:47 // 152513
Azért ne felejtsük el, hogy a diesel -ben "kissé magasabb" a kompresszió, mint a benzinesben, így minden forgo-kopó alkatrész nagyobb erőhatásnak, nagyobb súrlódásnak és nagyobb hőhatásnak is van kitéve ez által, továbbá az olajba lerakódó korom hamarabb kifekteti a motorolajat. Ha nem így van, akkor eddig nagyon átvágtak az autószerelő ismerőseim.
Üdv.Gergő
Üdv.Gergő
Abarai17-02-2017 11:02:42 // 152512
Szintén csak feltételezés, de sanszos, hogy más szennyeződésekre fejlesztették őket. Teszem azt, a dízelhez való olaj több kormot tud felvenni, mint a 20k.
Abarai17-02-2017 11:01:15 // 152511
Meg azok is, ja. :)
Abarai17-02-2017 11:00:52 // 152510
Példának okáért a hőmérsékletek.
VV617-02-2017 10:09:27 // 152509
Ezek a feltételezett satöbbik legfeljebb csak azt indokolnák, hogy más viszkozitású olaj kerüljön bele, de mint látjuk, mindkettőbe 10w-40-et írtak elő.
Liquid17-02-2017 09:52:47 // 152508
persze surlódik, de mások a hőhatások, nyomás, fordulatszám satöbbi, legalábbis gondolom én :)
VV617-02-2017 09:46:43 // 152507
A súrlódás mégiscsak ugyanaz. Két fém csúszik egymáson. Ha erre a benzines esetében a legjobb megoldás a 20K, akkor a másik esetben valami más tulajdonképpen ettől csak rosszabb lehet. Nem lepődnék meg, ha egy olajipari elemzés kiderítené, hogy a két olaj egyforma.
Liquid17-02-2017 09:31:33 // 152506
Van pár dolog ami más kicsit, de természetesen mindkettőben van dugattyú, meg hajtókar :)
VV617-02-2017 09:25:38 // 152505
Azért motoszkál bennem a kisördög, hogy ugyan mi lehet más egy benzines és egy dízel motor BELSEJÉBEN, ahol a kenés zajlik? :)
Piritu - 1.000.00017-02-2017 06:11:54 // 152504
Piritu - 1.000.00017-02-2017 06:03:48 // 152503
Ez egy benzines motorház fedelében lévő matrica...
Nem lehet, hogy a motorház fedél cserélve volt?
Nem lehet, hogy a motorház fedél cserélve volt?
tormasigyulus17-02-2017 03:04:41 // 152502
berobbantam16-02-2017 21:30:33 // 152501
Helló
Nekem annó mindig azt mondtád diesel olaj rakható benzinesbe,fordítva nem.Ha egyéb paraméterek alapján megfelel
Nekem annó mindig azt mondtád diesel olaj rakható benzinesbe,fordítva nem.Ha egyéb paraméterek alapján megfelel
Piritu - 1.000.00016-02-2017 20:52:02 // 152500
Piritu - 1.000.00016-02-2017 20:47:19 // 152499
Ugye az nem baj, hogy a 20k a benzinesbe VALÓ (mentem vele pár százezret), a WR meg a dieselbe VALÓ, nem vékony (szintén mentem vele pár százezret)...
Zolika15516-02-2017 19:29:08 // 152498
tormasigyulus16-02-2017 18:26:33 // 152497
Szerintem jó a dieselbe a 20K, jó lenne a WR olaj is,de szerintem már vékony az 5w olaj.
Béci Ɨ|ѯ16-02-2017 15:35:00 // 152495
A tiedbe inkább ez való: Selénia WR 5W-40
Béci Ɨ|ѯ16-02-2017 15:33:44 // 152494
A Selenia 20K nem benzinesbe való olaj?
tormasigyulus16-02-2017 15:20:35 // 152493
atis_166jtd16-02-2017 09:38:19 // 152492
Srácok egy kis segitség kellene. Az fl-es jtd-ben 1.9 115 le hány db katalizátor van? Van egy turbó után közvetlen ha jól látom meg egy középen? Mert eperben csak egyet ír az elsőt.
tormasigyulus16-02-2017 06:32:08 // 152491
Sziasztok. Van egy 156 1.9jtd-m 2001-es,szeretnék rakni bele egy webasto thermo top c állófűtést. Valaki használ ilyet,vagy esetleg rakott már be az autójába? Már ki is szemeltem a kályhát,de valaki teljesen elbizonytalanított,mondván hogy nem nagyon szokott működni az alfa elektronikájával,igaz lehet ez??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
486
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?