Forum >> 159

Laci8211-12-2015 18:02:38 // 74683
8000-ig már nem ér el a.fordulatmérő mutatója....Azért Figyelembe kell venni,hogy ez dízel.... 😃 😃 😁
Shadin11-12-2015 17:15:49 // 74682
Dehát 8000 a vége! :-)
mzo11-12-2015 17:12:24 // 74681
Apam Peug Partnerebol en magam szedtem ki, miutan a szervizben vazoltak hogy hajajj ez mekkora procedura lesz mert 13 eves auto eredeti izzito gyertyak keszuljunk fel hogy sokba is kerulhet. Na ezek utan ugy voltam vele ha mar lud legyen kover, gondoltam kiszedem oket en otthon. Ha beleszakad akkor a szervizben is beleszakad, de ott meg fizetni is kell erte, hogy beleszakitsak. Jo alaposan letakaritottam fektisztitoval es siman kitekertem utana a gyertyakat. Kicsit nyekeregtek, de vegulis egesz konnyen ki lehetett hajtani oket. 13 ev utan!
Shadin11-12-2015 17:05:00 // 74680
Mert az az idióta, aki korábban beletette, figyelmen kívül hagyta a meghúzási nyomatékot :-(

Ilyen esetben azt mondják, lazíts rajta, majd lögybölj oda csavarlazítót vagy fékolajat, nem kicsit. Nekem is kijött rendesen utána, kicsit nyúlós, de kijött. Viszont alig kell meghúzni az újakat.
Dömpi (il dottore)11-12-2015 16:24:52 // 74679
szasztok

újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig

Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.

Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.

Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?

Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.

A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
Csabi11-12-2015 15:34:13 // 74678
"60%-ot mutatott, és eldugult."

A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
Laci8211-12-2015 15:04:17 // 74677
Fiúk!Beszéltek itt arról,hogy a dízeleket nem lehet 4000 fölé pörgetni...... Nálam akár 7500-ra is oda ver a fordulatmérő... :-D :-D :-)
Giuntini11-12-2015 14:40:53 // 74676
Hőmérséklet érzékelő új, nyomàskülönbség érzékelő cső is cserélve volt. Tegnap kivittem Békásról az M0-ra, Nagytarcsàig regeneràlt. Utàna ismét Szatyi megnézte 60%-ot mutatott, és eldugult. Semmi bajanem volt addig amíg a Vpower Nitrot nem tankoltam be. Biztos hogy van összefüggés.
Haddel11-12-2015 14:18:19 // 74675
Átvettem a cuccokat,holnap kicsit bütykölhetek😃
Csabi11-12-2015 13:47:56 // 74674
Nyomásszenzor is akár...
Csabi11-12-2015 13:46:43 // 74673
Azért az csak feltételezés, h nem pucol rendesen...
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
Csabi11-12-2015 13:39:01 // 74672
Jól szemlélteti ez az ábra:


lég-tömegáram
Alapjárat: 40m3/h
Emelt alapjárat 3500 fordulat 350-400m3/h
;)
.......................11-12-2015 13:37:31 // 74671
Ezek franko infók ,
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
David | Centocinquantanove11-12-2015 13:35:16 // 74670
Van egy tippem, hogy ezek még az első gyertyák benne, és nem akarnék meglepetést egy hidegebb reggelen...
.......................11-12-2015 13:33:38 // 74669
Hagyd benne
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
Csabi11-12-2015 13:23:32 // 74668
Az eltömődöttség nem mért, hanem számolt érték. Ettől kezdve, ha kiveszed a DPF-et a helyéről akkor is fog felfelé gyalogolni a "tömődöttség"...Ezért kell szoftveresen is kiírni, ha például valaki megszünteti.
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.

Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
David | Centocinquantanove11-12-2015 13:23:12 // 74667
Második szerviz próbálkozik csavarlazítóval, a harmadik szerint szart se ér.

Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.

A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
ProdyG11-12-2015 12:49:11 // 74665
2.4-es, automata váltós kocsiban egy váltóolaj csere esetében milyen költségre lehet számítani? Mennyi olaj kell bele? Mennyi a munkadíj? köszi!
Giuntini11-12-2015 11:57:31 // 74664
Bemérték az injektorokat, és a nagynyomásút is. Minden rendben volt.
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2015 11:35:27 // 74663
elég sok 2,4-nél cseréltek 20-25e km-nél már dpf-et gariban...
David | Centocinquantanove11-12-2015 11:29:25 // 74662
Most hívtak a szervizből...
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...

Chh....
.......................11-12-2015 11:25:47 // 74661
Bemérték Bosch padon az injektorokat?
A motorfelújításkor?
.......................11-12-2015 11:22:43 // 74660
A dpf túlzott dugulása csak okozat
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
Giuntini11-12-2015 10:58:53 // 74659
Tudom, de ő kifújta. Én elviszem Szatyihoz, ő kiveszi, és valami spec folyadékkal kimossa.
Liquid11-12-2015 10:15:33 // 74658
Robi csinált ilyet ha jól emlékszem
Giuntini11-12-2015 09:49:37 // 74657
Sziasztok Urak!
Valaki közületek már tisztítatta a DPF-jét? Mennyire lehet ilyenkor levinni az eltömítettséget? Gondolom azért a 0% az csak a mesében van.
Nivan8410-12-2015 23:29:29 // 74656
Mégis akkora motort bele pakoltak, hogy ha a befutott üzletember megkattan, akkor lehet vadállatba átmenni.
Jupiter15510-12-2015 23:24:28 // 74655
Az enyém is össze-vissza töröl, ha csak szemerkél az eső. Viszont észrevettem, hogy ha lassan megyek, jól töröl a lapát, ha gyorsabban (80-100 km/h), akkor már recseg és pattog... Ez mitől lehet?
Piritu - 1.000.00010-12-2015 22:20:49 // 74654
Jóccakát mindenkinek, léptem :-)
Piritu - 1.000.00010-12-2015 22:11:17 // 74653
Még az amcsi filmek is ezt sugallják. A megállapodott, befutott úriemberek járnak vele, nem a versenyző típusok :-)
Liquid10-12-2015 21:59:11 // 74652
előbb jut eszembe róla a kimértség, biztonság, 50-es úriember, tötymörgés, mint a V8,,,
de biztosan bennem van a hiba :)
Pityukoma10-12-2015 21:54:56 // 74651
Nekem az ex-ben volt, most nincs. Na ez nem hiányzik. Amit megfigyeltem anno, hogy kristálytiszta üvegnél jól működik. Pucold meg kívülről is (mondjuk Clin Citrussal) Sajna rövid ideig tart, mert hamar újrakoszolódik. Hidd el ez használ neki csak :-)
.......................10-12-2015 21:34:30 // 74650
Olyan lebecsmérlően hangzott hogy nagypapás
Liquid10-12-2015 21:22:38 // 74649
ki beszélt itt erről?? sor5-ös dízelről volt nagyba-szó
hagyjál már :)
az autóskártyából én is tudok mindig nagyobbat mondani, meg az én apukám úgyis erősebb
.......................10-12-2015 21:21:22 // 74648
Meg plug in diesel hibrid a V60 ban
Ami 6sec alatt 100on
Bár csődbe is ment a cég
.......................10-12-2015 21:14:50 // 74647
A nagypapás volvoban volt keresztben szívó V8 312lóval 441Nm el
Meg keresztben soros 6hengeres turbó benyás 300lóval 440Nm el

Erről csak álmodtunk mi alfások
mzo10-12-2015 21:14:39 // 74646
Az Alfaban nekem se volt mindig a helyzet magaslatan, de pl a new carban egesz jo. Amit tudok tanacsolni azt sztem ugyis tudod. :) csillivilli tisztasagu szelvedo, a szenzor elott es jol torlo lapat. Ha ezek megvannak akkor nagyjabol oke a rendszer.
enká10-12-2015 21:10:57 // 74645
yoyo, milyen ablaktörlő lapátot javasoltok a 159-hez, kollégák?
Az előző nagyon gyorsan megadta magát... De most ki nem megyek a garázsba megnézni a fajtáját :)
Liquid10-12-2015 21:05:29 // 74644
meg különbenis, a Volvo egy nagypapás autó a tiéd meg egy állat :D
Liquid10-12-2015 21:04:38 // 74643
kis tudatlan :) homályosítsd fel, hogy a keresztben 5 henger az összes közös vonás.
Se a köbcenti, se a furat/löket, se teljesítmény, se nyomaték, szóval semmi se azonos :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2015 21:00:32 // 74642
semmi köze egymáshoz....
'''''10-12-2015 20:41:55 // 74641
Állítja,hogy tök ugyan az mindkettő. Én még nem hallottam,hogy az alfa és volvó motorban közösködne.
Shadin10-12-2015 20:03:52 // 74640
Nekem, ha bevadul, abba sem hagyja :-( Ki kell kapcsolnom.
.......................10-12-2015 20:02:13 // 74639
Abban igaz hogy keresztben van beépítve és 5hengeres soros
Egyébiránt semmi köze hozzá
.......................10-12-2015 20:00:19 // 74638
Nekem jól mükszik,néha egy hangyányit túl is töröl
'''''10-12-2015 19:56:12 // 74637
Nekem a szakaszos törlés valamiért esélytelen.Elkezdi aztán a második törlés után teljesen leáll.
Shadin10-12-2015 19:55:52 // 74636
HP :-)
emGéza10-12-2015 19:54:59 // 74635
Ha szitál az eső , akkor nálam is ezt játssza el .
Én már csak mosolygok , hogy milyen műsorokat tud , a MŰVÉSZNŐ :-)
Shadin10-12-2015 19:52:13 // 74634
Akkor nem velem van baj. Nem gond, ami rossz, vagy elromlik azt kiírjuk belőle :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.