Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)06-12-2015 10:26:31 // 74433
azt le kell kötni, ha még nem kopott ki :) egyébként ezek nélkül egy atombiztos motor a 2.4 a egyik legjobb dejzele az Alfának...szép a hangja, keveset fogyaszt, brutál nyomaték...
.......................06-12-2015 10:02:59 // 74432
Ezt nem értem,leállítod aztán beindítod egy percig?
Nem lenne egyszerűbb megvárni míg befejezi a regent?
Csabi06-12-2015 07:48:41 // 74431
Teljesen normális a turbónyomás változás (csökkenés)regen közben, ahogy írod . Viszont a teljesítmény csökkenés nem... Nem csak placebo? VAgy annyira jelentősen elveszik a teljesítmény?
Sokszor adódik úgy nálam is, h meg kell szakítsam a regenereációt. Ilyenkor a leállítás után rögtön visszaindítom az autót, h visszahűljön a turbó...kb 1percig járatom és leállítom.
Egyébként meg tudja a dolgát, elkezdi és befejezi, amikor tudja...:)
.......................05-12-2015 22:53:45 // 74430
Ja mióta a kis pillangók sincsenek a szívósorban
Azóta egy deka füst nincs ,
Nulla korom ,dpf nélkül
gery14705-12-2015 22:43:16 // 74429
A DPF dolgot kezdem én is egyre jobban nem szeretni.

Hétköznap városban közlekedünk rövid vidéki szakasszal, igaz a város itt nem jelent dugózást és hosszas araszolást szerencsére... hétvégente pedig általában autópályázunk.

Ma a Balatonra mentünk mi is és 30km pályázás után mikor jöttem le a pályáról elkezdett regenerálni, külön öröm volt az ilyenkor elszálló fogyasztás nézése mellett, hogy 5km lett volna vissza a házhoz.

Mostanában azt vettem észre, hogy mikor regenerál a turbó nem úgy viselkedik mint mikor normál üzem van. Ez alatt azt értem, hogy sokkal erőtlenebb az autó és nem is nagyon akar a nyomás 0,8 fölé menni, egyenletes gáz mellett egyenes szakaszon pedig le is esik a nyomás 0-ra. Múlthéten Pestre mentem Fehérvárról és a Váli völgyi OMW kút előtt kezdett bele a reg-be, a kút utáni emelkedőn élmény volt felmászni... majd miután befejezte a reg-et minden visszaállt a normál kerékvágásba és újra lehetett haladni az autóval.

Más is tapasztalt már ilyet?

Hibaüzenet nálam nincs.

Üdv mindenkinek!
Giuntini05-12-2015 22:23:21 // 74428
Az a baj, hogy a Dpf olyan hibajelenséget okoz, ami először ijesztőleg hat. Nem megy az autó, gondol az ember turbo hibára, és egyebekre.
mzo05-12-2015 22:20:45 // 74427
Nalam uzemmod sincs, sport meg plane :))
pettinke05-12-2015 22:07:45 // 74426
mert a DPF eltömődöttség mértékét is a nyomásszenzorok (meg a cső...) alapján tudja mérni. elkezdi a regent, de nem tudja közben már azt sem mérni, hogy tisztul-e - így aztán abbahagyja. (egyáltalán, irreális értékek jönnek ilyenkor, néztem már számítógépen lukas csöves regen-t, meg utána a normálisat is).
mzo05-12-2015 21:58:52 // 74425
A Dpf el ket nagy baj van. Az egyik a regenek. Hoterheles, olaj higulas porgetesi kenyszer stb... A masik az hogy eltitkolja a porlasztocsucsok tul keppen a befecskendezo rendszer allapotat esetleges hibajat. Marpedig a Dpf csak addig mukodik tokeletesen amig az egesz motor es csatolt reszei is tokeletesen hiba nelkul uzemelnek "optimalis" uezemeltetesi korulmenyek kozott. Ertsd autopalya, orszagut, hosszu tav. Varos megoli a rendszert ami nonszensz. Sztem.
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:53:44 // 74424
Furcsa, hogy alap esetben nálam sem lehet megnézni, csak sport üzemmódban.
mzo05-12-2015 21:50:33 // 74423
:) Hat en turbonyomast sajna nem tudok mar nezni, de az tenyleg dobbenet hogy ezt ilyen ugyesen meg tudtak oldani a mernokok.
Giuntini05-12-2015 21:50:04 // 74422
Azt aláírom, hogy a 2.4 nem igazán szereti a városozást. Most három hétig nem vittem ki a pályára, városozás, és rövidek is voltak benne, és valszeg itt a Dpf hiba. Most ha nyomáskülönbség érzékelő cső, ha nem, akkor is ki akarom vetetni a részecske szűrőt kitisztítatni. Nem áll rá a lelkem, hogy megszabaduljak tőle.
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:46:21 // 74421
Ma mentem Dynamic üzemmódban is egy kicsit, és tátva maradt a szám...
Ott látni a turbónyomást, hihetetlenül gyorsan épül fel. Gyakorlatilag a gázpedállal együtt mozog :-))
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:44:08 // 74420
Mint írtam, a 2,4 szerintem is más tészta. Meg tudom érteni az álláspontodat, de nem valószínű, hogy én is ezt az utat követném.
mzo05-12-2015 21:41:34 // 74419
Piritu olvastam a blogodban az uj autoddal kapcsolatos elso leirast. A gazreakcional picit megalltam, mivel nekem is az uj off os autom -ami mar eu5 diesel- olyan gazreakciokkal bir, hogy csak pislogtam. Kb mint egy eu idok elotti benzines!
Kicsit feltem tole hogy na milyen tohonya lomha lesz az ujabb eu norma altal agyonfolytott motor, de vegul nagyon nem igy lett.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2015 21:37:01 // 74418
hát igen milyen furcsa, hogy nem kell néznem a pillanatnyi fogyit mi mikor pucol, mennyit menjek még plusszban....nagyjából semmit nem kell nézni csak tolni :D
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:36:13 // 74417
Szerintem programozás kérdése. Ha tudja a jeleket értelmezni a comp, akkor teszi a dolgát, ha nem, akkor "valamit" jelez. Azt, ahol valami nem kerek. Innentől a kiírt dolog nem biztos, hogy ténylegesen maga a probléma. Emiatt nem egyszerű kiolvasás a hibakeresés.
pl a 156-om az egr megszorulásakor lmm hibát dobott. A Spider az E10-re meg TRA/FRA hibát, ami semmi konkrétat nem jelent Mindössze azt, hogy valami nem stimmel a ki- és a bemenő adatok közt.
Liquid05-12-2015 21:27:25 // 74416
tudod jól, hogy alapvetően egy húron pendülünk, kivéve az olyan eseteket amikor egy felesleges tankcsapdát hatástalanítok, temészetesen eltérve a gyári, meg EURO akármennyi előírásoktól.
Nem mondom, hogy nem fordult meg a fejemben az hogy visszaalakítom DPF-esre, de egyszerűen nem látom értelmét. Mert igaz ugyan hogy kicsit se füstölne,de:
- azt se venném észre ha baj van, mert elnyomja, mint ahogy az előző tulajnál is történt
- feleslegesen szopnék vele, mert a 2.4-nél biza el van baxva.
- többet kajolna (ez utóbbi érdekel a legkevésbé)
- általában nem megyek sok100 km-es etapokat, így állandóan szórakozhatnék vele, hogy ja regenerál, menjünk még kicsit...ez nem hiányzik.
- ha valaki előáll egy valóban használható megoldással (ami nem jár a fent említett szopásokkal, én leszek az első.
- marad a V6 :)
Giuntini05-12-2015 21:25:01 // 74415
Mindenesetre azt nem értem, hogy miért ilyen sokára dobott hibakódot. Ha a nyomáskülönbség érzékelő cső a ludas, akkor nem tudta befejezni, vagy akár valóban megcsinálni a regent, de miért nem írja ki, hogy a Dpf eltömődött?
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:19:53 // 74414
Tiszta sor. A filzófiai eltérés onnan jön, hogy kapásból "herélünk" vagy cserélünk. (DPF-el és szívósorral és még sok minden mással is ez a helyzet, egészen a bontott féktárcsáig). Továbbá azt is tudomásul kell venni, hogy ha csak az eladáskor megélt értékvesztésem 5-10%-át költöd ezekre a dolgokra, újabb százezrekig problémamentes lehet az autó. Valamit, valamiért.
A 2,4 más tészta.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2015 21:18:28 // 74413
az E.T-i? nincs meg, régen láttam :D
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:14:23 // 74412
E.T.-vel könnyű :-DD
Amúgy neked megvan? :-)
mzo05-12-2015 21:09:21 // 74411
Gondoltam erre én is...
Liquid05-12-2015 21:05:43 // 74410
z jogos, de azt is vedd tudomásul, hogy te akkor adod el amikor mi megvesszük kilométerileg... ez nagyon nem mindegy
Ja és a 2.4-nél, finoma szólva nem sikerült csont nélkül megoldani gyárilag a DPF kérdést.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2015 21:02:51 // 74409
én meg váltottam vakbélmentes autóra :D
Piritu - 1.000.00005-12-2015 21:01:20 // 74408
Nem lehet, hogy a vasakban más az elektronika? (1,9-2,4 vs. 2,0)
Piritu - 1.000.00005-12-2015 20:59:54 // 74407
Most már értem, hogy miért vagyok dpf párti. Lassan 50 éve probléma mentesen megvagyok a vakbelemmel is :-DD
mzo05-12-2015 20:57:33 // 74406
Na most már kívancsi leszek Norbi cartarsnak jó lesz-e? :)
emGéza05-12-2015 20:53:50 // 74405
Azért szép napot töltöttem el vele :-D
Ráadásul a elektronikus nívópálca is behisztizett , nincs olaj ! Nincs ? Mikulásra kapott is .
Lecsavartam az 1L-es kupakját , no ! ezzel elleszel ;-) egy darabig .
Azért van jó oldala is a napnak ! Ha már szétszedtem a pedál feletti részt , levágtam
1 cm-et a légbefújó műanyagból , mert a 45-ös "topánkám" mindig beleakadt .
mzo05-12-2015 20:52:01 // 74404
Pedig igaz, :) nálam nem mutatta a helyes távolságot. De ezt már többen is tapasztalták itt a fórumon, hogy ha csak hátul van parkradar, akkor nem fog a kijelző jól működni. Pl anno Tibcsi is felhívta erre a figyelmem, amikor bekapcsolta nekem ezt a funkciót.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2015 20:48:22 // 74403
így van nálam 80e-et futott le hiba mentesen DPF nélkül...a DPF olyan mint a vakbél
Shadin05-12-2015 20:44:50 // 74402
Nálam jó.
Shadin05-12-2015 20:43:57 // 74401
Ez ebben a formában nem igaz, teljesen frankón villognak a zónák :-)
emGéza05-12-2015 20:40:55 // 74400
A műszerfali hiba üzenetek azonosak , de én így javítottam
.......................05-12-2015 20:35:51 // 74399
Ki kell hajintani azt a dpf et,
Én is szarakodtam a dpf szivosor bénázással egy darabig abban a reményben hogy csak jó lesz
Nem lett...
...dpf nélkül hibakód nélkül lefutott 50ekm ert
Ez ilyen ,tudomásul kell venni
norbi040905-12-2015 20:33:00 // 74398
Neked is sikerült? :) mzo írta hogy ha csak 4 szenzor van akkor össze vissza mutatja a távolságot...Nálad mi a helyzez?
Alejandro05-12-2015 20:18:43 // 74397
Lehet ez is:

http://alfaamore.hu/tagok/alejandro/autok/10697/blog/26037
Giuntini05-12-2015 20:09:47 // 74396
Azt tavasszal cseréltem.
pettinke05-12-2015 19:58:45 // 74395
nagyon a csőnek tűnik. elkezdi a regent, de a rossz nyomásérzékelés miatt nem tudja befejezni. láttam már olyat, hogy kifújt valahol a leömlő vagy az EGR és attól a zárt helyen szépen végigolvadt a cső. ez még mindig jobb, mintha a DPF nyomásszenzor döglött meg (egyébként valószínűleg ezt a hibát fogja dobni)
Giuntini05-12-2015 19:58:02 // 74394
Azon gondolkozom, hogy EGR tudja csinàlni ezt a hibât?
mzo05-12-2015 19:42:18 // 74393
Ha csak hátul van parkradar, akkor sok haszna nem lesz annak hogy bekapcsolod kijelzőt, csak optikai fícsör lesz. Megjelenik ugyan a radar képe, de véltelenszerűen fogja mutatni a távolságot.
norbi040905-12-2015 19:33:56 // 74392
Köszi! Ha hazaértem meg is próbálom :)
Giuntini05-12-2015 19:18:59 // 74391
Ma az autópàlyàn dobott egy motorkontroll làmpàt.
Előzmény: Vépúdert tankoltam és iràny a Balaton. Már amikor felhajtottam, elkezdett regenetàlni, es utàna észrevettem, hogy nem megy. A Balatonon megtankoltam, OMV prémiummal, de visszafele is ugyanúgy nem ment, és Tàrnoknàl dobta a làmpàt. Köz en ment a reg többször. Beszéltem Pityukommàval, és ő is DPF-re gyanakodik. Alapjàrat es a hangja is jó. Két éve lett cserélve a nyomàsérzékelő cső, akkor hasonló hibàt produkàlt. Akkor szitàra égett. Lehet, hogy az új ennyit bírt? Féltem, hogy a turbónak van baja, mert a mutató mozgott, de a fordulatszàm se volt egyenletes.
Liquid05-12-2015 18:53:38 // 74390
az egy egészen korrekt fogyasztás, nálam szűk 1 literrel feljebb van az átlag.
A 2.4 7-8 körül kajol alapból, az automata/Q4 + 1-1.5L
Szabolcs 15905-12-2015 18:53:36 // 74389
Komoly basszus,, néztem a blogod
Shadin05-12-2015 18:40:11 // 74388
A enyém konkrétan elrohadt.
Szabolcs 15905-12-2015 18:31:26 // 74387
Hátsó jó de az első mindig szét esik a csukló nál
Shadin05-12-2015 18:26:10 // 74386
Üdv a klubban, most cseréltem a hátsót :-)
Szabolcs 15905-12-2015 18:00:20 // 74385
Erhard ilyen stabil pálca kéne a xenon hoz első 60 mm es
yani🍀05-12-2015 17:09:54 // 74384
Én simán bekapcsoltam elm-el, nem kellett kábel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.