Forum >> 159

'''''26-08-2014 21:07:55 // 57583
Jelentkeztél már a KUL-ra? Feldobtam egy pezsgőt,nem emlékszel? :-)
Piritu - 1.000.00026-08-2014 20:44:42 // 57581
"Érdekes" szerelőd van, ha kiírt üzenet után nem az ECU kiolvasás volt az ELSŐ dolga...
laszlo030926-08-2014 20:40:26 // 57580
hello mindenkinek!

lenne egy kérdésem .alufelni az 159-esen Speedline 60690480 jelőléssel van .de nincs feltüntetve az osztokőr ,tudja netán valaki hogy mennyi ennek a feninek az osztokőre7,5J*17H2-41 még ezt találtam .
kőszőnőm előre is
Facetofacefoto26-08-2014 20:28:11 // 57578
Az a valami nagyon hosszú szöveg kb. 2-3 mp-ig volt látható és azóta se jött elő.
A szenzorokat már állítólag végig nézte ott nem talált hibát.
Ezt az "ECU hibatárolót" köszönöm, továbbítom neki.
GTPeti26-08-2014 20:12:33 // 57577
Pedig ez volt a nap mondása. :))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 20:03:43 // 57576
akkor még sincs kommandós olaj nah :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 20:00:22 // 57575
amit Csabi írt az a pontos megnevezés :)
droberto26-08-2014 19:49:34 // 57574
Én is üdvözlöm. :)
Nem! Csak délutáni hobby. :)
Ráadásul holnap kell menjek megint Tatabányára! Remélem legalább a kipuff festéket el tudom hozni.
mzo26-08-2014 19:48:07 // 57573
Ugy van ahogy irtad. Nekem az LMM (MAP) nem volt olajos, hanem egyfajta szengomboc volt rajta ami szaraz volt. A felso turbocso szivosor talalkozasnal ellenben meg inkabb trutyis volt bar kozel sem annyira mint neked a kepeken? Viszont a téli duna plazas minitalin amikor az Akos autojabol kiszedte az LMM-et na az surun olajos dzsuvas volt. Az a baj hogy a karter gaz pont a turbo ele van vissza vezetve ahogy irtatok is es ezt az olajos cuccot nyomja be a szivosorba. No meg amikor mar nagyon nagyon kopott a motor es nyomja a karterbe az olajgozt akkor fordulhat az elo hogy szep lassan feltolti a coolert is olajjal majd egyszer csak bepumpalja a motorba aztan allitsd le ha tudod. :)
Apropo TC- n lattatok mar Karotta alfas videojat?
Csabi26-08-2014 19:47:37 // 57572
LMM=MAF=légmennyiség=légtömegmérő
MAP=szívócső nyomás érzékelő, igen ami egy redva :)
David | Centocinquantanove26-08-2014 19:33:42 // 57571
Igen... Meg sem indul a mutató.
'''''26-08-2014 19:32:24 // 57570
Asszonynak mutattam,mit művelsz a verdával.Furcsán nézett. :-) Szabin vagy,hogy ennyire ráérsz?
'''''26-08-2014 19:29:29 // 57569
MAF ? Elírtad! :-)
Shadin26-08-2014 19:20:55 // 57568
Amit itt LMM-nek hívunk az szabad fordításban a légmennyiségmérő azaz a MAP szenzor, a nagy vastag meg a légmennyiségmérő azaz MAF. Amennyiben félrebeszélek, pontosítom, a MAP szenzor tiszta redva a szívósorban.
Shadin26-08-2014 19:17:15 // 57567
Ez itten az LMM:

ez pedig a MAF:
Csabi26-08-2014 19:17:03 // 57566
Az a MAP szenzor ami a szívósorban van(Manifold Absolute Pressure) hőmérséklet, és nyomás mérés
Shadin26-08-2014 19:14:34 // 57565
Márpedig az a légmennyiség mérő ami a szívósorban van és a légtömeg mérő ami meg a légszűrő után a vastag szívócsőben a jelölt kartercső előtt.
[k i z z o]26-08-2014 19:13:19 // 57564
Másik szerelő.
Csabi26-08-2014 19:11:50 // 57563
Az szép lenne,ha ott lenne :)
Shadin26-08-2014 19:10:53 // 57562
Az a MAF (légtömeg mérő) nem az LMM.
Shadin26-08-2014 19:09:08 // 57561
Ja, és a tuti hatás akkor van, ha az EGR meg küldi mellé a kormot...
Shadin26-08-2014 19:07:41 // 57560
A Lég Mennyiség Mérő a szívósorban van a pillangó szelep után és az áramlás módosító lapátkák előtt. Ha a turbó netalán nyomja az olajat a pill szelep felé, akkor az összeszarja az LMM-et is.
Csabi26-08-2014 18:46:38 // 57559
KUL "jelentkezem" minél többen!:)
droberto26-08-2014 18:43:47 // 57558
Ezt hívhatjuk wellnessnek? Vagy ez már szanatórium?

:)))
.......................26-08-2014 18:26:14 // 57557
A töltőnyomás is késik 2…3másodpercet?
Giuntini26-08-2014 17:43:10 // 57556
Én az Elaforgnál vettem, jó áron kedvezménnyel. De kérdezd meg Erhardot is.
droberto26-08-2014 16:42:12 // 57555
Gyalázatosan berohad az ABS szenzor! Nem jön ki csak darabokban. :(
droberto26-08-2014 16:33:30 // 57554
Komolyan frusztrál már ez a nyári időjárás.
Le kéne kapjam az első nyergeket de nem sok kedvem van hozzá most. :(
droberto26-08-2014 16:32:04 // 57553
Még csak bontási fázisban vagyok.
droberto26-08-2014 16:31:15 // 57552
Szerintem a dobok átlag feletti felületvédelemmel rendelkeznek. A 147-esé ehhez képest egy kezeletlen f@s! Inkább az összekötő csövezéssel, felfüggesztő köracélokkal lesznek majd gondok. Statisztikáim szerint egy átlagautón 6-8 év után már szét szoktak rohadni a kipuff renszerek. Erhard meg majd pontosít. :)
Csabi26-08-2014 16:21:48 // 57551
tudtam, h ezt fogod írni :))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 16:20:10 // 57550
olajos LMM-ő nem ismeretlen fogalom főleg azok körében akik direkt vagy sportlégszűrőt használnak :)
Csabi26-08-2014 16:08:33 // 57549
azt írtam, nem lehetetlen:) hirtelen gázelvételnél, már alig lesz áramlás...
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
dev16626-08-2014 16:04:58 // 57548
jó szerelő segít, de ne hagyd, h bármit is cseréljen, amíg nem tudja mi/mik az okok.
dev16626-08-2014 15:59:44 // 57547
kösz. mondjuk az enyémben az lmm másik oldalon van (20V 166), de meg fogom találni az a csövet, hacsak nincs nagyon mélyen.
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:58:48 // 57546
Sajnos én ehez tuskó vagyok...
dev16626-08-2014 15:57:05 // 57545
ez egy olyan hibának tűnik, amit a fes/mes+egy értő szerelő gyorsan be tud azonosítani.
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:53:45 // 57544
légárammal szemben felszökik az olaj ezt azért nem mondod komolyan ugyi? vagy kommandós olaj van az autójában? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:48:15 // 57543
hát nem is tud eljutni oda :) érdekes is lenne ...ez a kartergáztól ilyen dzsuva...
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:45:15 // 57542
az SNR-ben a gyári lakik ....ABS csapágy, mint a gyári dobozban
Csabi26-08-2014 15:44:34 // 57541

egy bilincs fogja
dev16626-08-2014 15:36:06 // 57540
az igaz, h abban a hitben éltem, hogy a kartergázcső a szívósorra csatlakozik. van róla ábrád? hol keressem pontosan? szívesen megnézném mennyi kartergázam van pontosan, ha könnyű leszedni azt a csövet.
Csabi26-08-2014 15:31:25 // 57539
Valami nem stimmel a leírásodban....a kartergáz, a turbó és az LMM közé van bevezetve, az LMM-től kb 40centire...nem kell neki semmin keresztül mennie, elég ha felhalmozódik...bár tényleg,nagy mennyiség biztos nem kerül oda...
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:28:44 // 57538
Az okozza a fejfájást, hogy amíg ez a bizonyos 2-3 másodperc tart, addig a turbó sem tölt. A mutató az alsó régióban van, mert mondjuk megyek 60-nal 4.-ben, szinte kb 0.2 töltéssel, és amikor már van reakció, akkor varázsütésre fellendül a turbó bar mérő is és meg is indulunk rendesen... De addig semmi, csak tartja azt a sebességet amivel addig haladtunk...
vargadre26-08-2014 15:28:36 // 57537
Köszönöm a válaszod! Milyen csapágyat érdemes venni és hol?
Csabi26-08-2014 15:25:11 // 57536
Tipikus EGR, szerintem...
dev16626-08-2014 15:22:16 // 57535
a változó geometria néha leragad a sok koromtól, az ilyesmi hibát produkál. meleg motornál érdemes kicsit megjáratni tartós (pár perc) magas fordulaton (3000). az néha segít. persze más oka is lehet. csak tipp.
dev16626-08-2014 15:17:30 // 57534
a kartergázban lévő olajköd teljesen normális jelenség, de akkor sem értem, hogy haladhatna a légáramlással szemben ilyen távolságra, ráadásul át a kompresszorlapátokon és össze-vissza kacskaringózó csöveken. Én mindig tisztogattam MAF tisztítóval az LMM-et minden JTD-mben, de soha nem találkoztam olyannal, hogy a csőben vagy az LMM házban olaj lenne. Elhiszem, h előfordulhat ilyen, de sztem főleg kopott motornál, ahol a kartergáznak már komoly nyomása van. Ez légáramlás biztosan érezhető és hallható az olajbeöntőn is alapjáraton.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.