Forum >> 159

droberto02-03-2014 18:42:09 // 49249
Én 1 dl-et írtam. Optimális esetben ennyi. Ha érdekel a számításom visszanézed az említett hsz.-omat.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
Csabi02-03-2014 18:41:02 // 49248
ahham, ...hát kár, h nekem nincs...
de ettől függetlenü meglepő, h milyen hamar bemelegszik az utastér kieg fűtés nélkül.....-10 és alatta érzem, h lassúcska a melegedés
Ahogy írod durva terhelés a generátornak 900W(60-70A) a generátor felét megeszi :)
Zsolt15502-03-2014 18:37:54 // 49247
Egyetértek veled (is). :-))
mex8602-03-2014 18:37:43 // 49246
na ezt viszont nem szeretném.
mármint a kormolást.

viszont ha chippelünk, dpf marad, akkor gyanitom előbb-utóbb kinyírom a többlet korom miatt.
vagy?
mex8602-03-2014 18:33:57 // 49245
hátőő én kikapcsolom a klímát (kompresszort) mindig amikor nincs rá szükségem :D
bár tudom hogy a 159 sokszor felülbírál ha pára meg ilyenek vannak.
de sztem anélkül is megy mert ahogy mondottam volt mikor kint hideg van és a fűtés rá van csavarva, pár percen belül kva melege van mindenkinek bent :D
viszont tuti van vmi külső hőmérséklet ami fölött nem kapcsol be, mert mikor már ilyen 10 fok van kint akkor nem érzem azt hogy leolvasztja a gatyámat :D
ja meg annyi hatása is van hogy mikor hideg a motor is, és működik, akkor a generátort megizzasztja, emiatt azt is gondoltam eleinte hogy xar a generátorom, és vettem egyet tarcsiba de azóta se cseréltem ki mert minek, ha nem megy ez a kieg cucc akkor rendes a töltésem.

166hoz képest a viz még később melegszik be amúgy, de a beltéri fűtés sokkal durvább.
abban nem volt benne az azoknál szokásos webasto kályhás kieg., olasz piacos volt.
Shadin02-03-2014 18:31:49 // 49244
Én is fölé kalkuláltam. Kerekítési hiba.
droberto02-03-2014 18:30:42 // 49243
Erre Csabiii(már nem 159 :)) válaszol, ha akar.
Shadin02-03-2014 18:30:40 // 49242
Ha arányosítom a fogyasztáshoz akkor 3-4 deci. 400km nem gáz. 25-30 ezer felújítani és tovább működtetni a DPF-et, ahogy azt a digók kitalálták. Ennyibe v. többe kerül kinyírni is. Amíg ki volt szedve semmivel sem ment jobban az autó, csak a család jött mögöttem és egy tuning Golfhoz hasonlította a vasat. Pamacsokat dobál váltáskor meg padlógázon. És ami furcsa, ezt én nem is látom...
mex8602-03-2014 18:29:55 // 49241
az üzemi körülményekről meg, sajnos eddigi tapasztalatom más OFF dízeljeimmel is azt mondatja velem, szerintem jobbat teszek a motornak ha nem mindig teljesen a gyár által kitalált üzemi körülményekhez igazodom. mégegyszer kiemelem, SZERINTEM.

EGR eddig mindig jobb volt ha nem volt, szoft se mindig az igazi (ahogy te is NOVITEC-et használsz még ha az nem is klasszik chip), volt már csappantyú nélküli kocsim is ahol a szivócső átmérő a harmadára volt redukálódva a koromtól....
Itt a szivócsőcsappantyús baromságot is kímélem ha nincs addig amig le nem kötöm azt is.

szóval az én irányom a downgrade, de úgyahogy visszaépíthető formában.

az olyan komolyabb "tuningoktól", mech módosításoktól mint amiket anno elkövettem minthogy kipuff rendszer csere, turbó csere nagyobbra, porlasztó csere nagyobbra meg adagoló hullámostárcsa csere, kevlárkuplung és társai már tartózkodom úgyis.
droberto02-03-2014 18:29:26 // 49240
Azok még sosem vezették le a számításaikat. :)
Csabi02-03-2014 18:28:14 // 49239
Köszi a képért...és létezik...:)
Amúgy mi a tapasztalatod vele? Bekapcsolt klíma mellet müxik, ugye?
droberto02-03-2014 18:27:29 // 49238
Nem szoktam ilyet, de ez most:
mex8602-03-2014 18:25:03 // 49237
jogos hogy 20km-en jobban megdobta, sajnos nagyobb mintavételem nincs mert annyira azért nem figyelgetem mindig én sem hogy mikor cisnálja.
de azért a 2-3 decivel kapcs. is szkeptikus vagyok, amikor 10perc egy átlag regen nálam, és közben ahogy mondottam volt durván többet kajál. lehet 1.9nél ez áll meg ahol 600km-enként csinálja.
mindegy, úgyis megyek villanyászhoz az EGR miatt ami ugye falazott és így folyton dobja a hibát, sztem egy próbát megér.
a 166hoz viszonyítva még mindig lustának gondolom, megpróbálok ahhoz közelíteni műszakilag (DPF ohne) hátha a dinamika is megjön bár tudom, tudom, nehezebb...

a részecskék egészségre károsító hatását meg én úgy gondolom akkor is a környezetre hárítom másmilyen formában, amikor füstfelhőket dobálok magam után regen közben, vagy épp ha eldugulna, és emiatt egy kényszerítettet kellene csináltatnom szerviz udvarban. (lásd youtube videk hogy mi van akkor ha nincs elszívó)


viszont most is láttam hogy mikor csinálja, kva nagy kékes felhőket dob maga után ha lámpától elgyúrom :D
meg a hanja mélyebb lesz, az maradhatna is olyan mindig :)
droberto02-03-2014 18:24:17 // 49236
Dömpi, a kaparós 159-es :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
GTPeti02-03-2014 18:21:41 // 49235
Robi, a többiek inkább 1 liter fogyasztásnövekedésről szoktak beszélni. (Jómagam ismert okokból nem mértem még.)
mex8602-03-2014 18:19:30 // 49234
nálam van minden, amiről eddig azt hittem mindben van :D

nemrég szembesültem vele hogy se a kieg.fűtés nem túl járatos, sem a B&M (amit nem használok) sem az ülőlap billegtetés, sem bőrhöz a fűtés, sem a gerinctámasz, ezek annyira magától értetődőek 159nél.
és nekem mindegyik van :D

igazából magasan volt a léc a 166 után felszereltség ügyileg mikor kerestem, van amivel pl ez még kevesebbet is tud extrában mint az (el.behajló tükör, el.ülések mondjuk utóbbi nem különösebben hiányzik) úgyhogy azt gondoltam ami ott alap volt itt is megvan de aztán később rájöttem hogy nem egészen egy kategória. :D
droberto02-03-2014 18:19:16 // 49233
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto02-03-2014 18:16:42 // 49232
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
Shadin02-03-2014 18:16:32 // 49231
Köszi a képet.
mex8602-03-2014 18:16:29 // 49230
2.4nél is annyit nyerek csak?

ez gyenge 400km-enként regenerál... legalábbis MES szerint
Shadin02-03-2014 18:16:22 // 49229
Akkor nála az se nincsen :-(
Shadin02-03-2014 18:14:56 // 49228
Ismét kötekednem kell :-D
Ha JÓL működŐ DPF-et dobsz ki belőle (amiért fizetsz is) 2-3 decit nyersz vele max. 100km-enként. Kipróbáltam és lemértem és igazam van :-D Utána visszatettem és igazoltam ezt ismét. 5-600km-es etapokat teszek meg egy-egy regenerálás között. Sőt semmivel sem lesz nagyobb keresztmetszeted a kipufogáshoz. DPF-fel is pont ugyan annyi van...

Droberto büszke vagy rám?

:-D
mex8602-03-2014 18:14:00 // 49227


kieg. fűtés kábelről fotó.
úgy tűnik nálam van kieg.
van egy szép kis biztosítéka is :)
mex8602-03-2014 18:09:51 // 49226
van ilyen h nincs kipörgésgátló 159ben?
mex8602-03-2014 18:09:08 // 49225
feszített is a vas a parkolóban :)
Dömpi (il dottore)02-03-2014 18:06:22 // 49224
Peti, droberto ment a kocsimmal január elején a téli kerekekkel. Olyan nyomatéka van, hogy mikor megpadlózta kipörgött a kerék.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác

Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
mex8602-03-2014 18:03:38 // 49223
na jön a jobbidő, kezd remekelni a 159 magához képest fogyasztás ügyileg.

ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.

közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)

kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
droberto02-03-2014 18:02:22 // 49222
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
GTPeti02-03-2014 17:52:53 // 49221
Dömpi, ez tényleg ellent mond a fizikának. :)
Shadin02-03-2014 17:46:09 // 49220
Most is terveztem, csak elfelejtettem, mert Szekszárdról jöttek elvinni a régóta hirdetett MP3-as fejet :-)
Shadin02-03-2014 17:44:10 // 49219
Ezt az érzést irigylem Tőled, még ha ellent mond is minden fizikának :-)
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Liquid02-03-2014 17:29:02 // 49218
kerékcserekor le fogom mérni mindenképp.
Zsolt15502-03-2014 17:19:24 // 49217
jegyzűkönyvet = jegyzőkönyvet
Dömpi (il dottore)02-03-2014 17:16:19 // 49216
Ez érdekes. Nekem sokkal jobban "él" mikor az acél 16-ot (téli) lecserélem az alu 19-re.

Lehet, hogy ez a camping bicikli vs. 28-as esete?
GTPeti02-03-2014 17:15:40 // 49215
Képzeld el, nálam milyen lesz 195/65R15-ről 225/45R17-re visszatérni. :)
Zsolt15502-03-2014 17:09:46 // 49214
Elvileg nézni kell. Vagy ha nem gyári a könnyűfém felni, akkor műbizonylat kell hozzá. De vizsgahelye válogatja.
Ha NKH-s állít meg, akkor a matrica leszedésen kívül ad egy jegyzűkönyvet és egy berendelőt is.
Shadin02-03-2014 17:07:18 // 49213
Érzésre súlyos LE vesztéssel jár a 16" téliről 17" nyárira váltás. Megint nem mértem le a kerekeket, de kb. másfélszer nehezebbnek tűnik a 17"-es. Végzett már valaki "könnyűfém" felni/kerék mérést?
Giuntini02-03-2014 16:57:34 // 49212
Cleantól félek. A Mareánál a gázolajszűrő rossz volt. Amit a Mareának gyártottak középen csak egy sima lyuk volt menet nélkül. Nem tudtam, beindítás után miért állt le állandóan a motor. Aztán kicseréltem gyárira, és semmi probléma nem volt vele.
GTPeti02-03-2014 15:50:59 // 49211
Jó.

Bár szerintem a 159-nél pont nem akkora hatalmas a különbség, mert a betét mérete mindig ugyanakkora, a felülettel pedig szintén amiatt nem lehet trükközni, mert az egész a ház hiánya miatt tökéletesen látszik. És szelepek sincsenek benne. (Korábban ezek mind játszottak.)
Dömpi (il dottore)02-03-2014 15:41:37 // 49209
Nekem a levegőszűrőm FIL (ez Filtron lenne?), az olajszűrőm pedig Hengst. A hengst milyen?
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2014 14:51:31 // 49208
a cégesbe rakjuk előszeretettel lassan 500e km van benne ... érdekes még mindig megy, soha nem látott gyári minőségű szűrőt, meguin-nál jobb olajat, nem kapott soha motormosót sem ... most rokkant le a főtengely jeladója ...
GTPeti02-03-2014 14:41:44 // 49207
Leírhatnád, hogy te hol szerzed be jó áron a gyári cuccokat. Thx.
Csabi02-03-2014 14:38:49 // 49206
Holnap nálam is megesik a szürő+olajcsere...
Gyári olajszürő : MANN
A gyári levegő Filtron( a képek alapján):


Nem feltétlenül drágábbak a gyári minősítésű szűrők, nem olyan helyről kell beszerezni ahol 100% haszonkulccsal dolgoznak
droberto02-03-2014 13:33:38 // 49205
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
droberto02-03-2014 13:33:35 // 49204
A Filtronról már mástól is hallottam, hogy jó az ér/érték aránya.
Szabolcs 15902-03-2014 13:32:03 // 49203
bosch mann és a gyári kartonok audi bmw vw opel stb, plusz tiszta kartonok amin nincs irás ,csiálják még a szénbetétest is
GTPeti02-03-2014 13:24:13 // 49202
Ezt az "összes"-t kifejtenéd egy kicsit? Mely márkákat szoktad látni náluk?
Liquid02-03-2014 13:10:04 // 49201
szerintem csak akkor nézik meg ha feltűnő, vagy furcsa. Ennél sokkal egyértelműbb dolgokat se tudnak az autókról, nem hogy milyen a gyárilag előírt gumiméret hozzá.
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2014 13:08:13 // 49200
purflux, Fiaam, Clean ezek is mind beszállítók... a Filtron legalább nem kínai :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.