Forum >> 159

Giuntini17-11-2013 19:07:10 // 43749
Nekem 2.4 Q-tronic van, most már lassan 2 hónapja megvan. A kocsiban 190000 km van, a váltó tökéletesen vált, és pont ezért elővigyázatosságból 1-2 héten belül le akarom cserélni az olajat. A motor vezérműszíját és a feszítőket lecserélték, olajcserével, de tavasszal azt is le akarom cserélni Seleniára, ki tudja, hogy milyen olaj van benne. A 2.4-es motor ereje viszont persze hogy nem jön ki a városban, hiszen egyszerűen nincs hozzá tér. Próbáld csak ki sport fokozatban. A hangja dízel mértékkel mérve gyönyörű, 2500-3000 környékén igazán szépen szól. A fogyasztás nem érdekel (jobban mondva nem a decik), mivel egy 200 lovas benzines az ember haját megenné. Az automata váltóssal a gyári városi fogyasztás 11.6 liter , ez Budapesten igencsak megfelelő a valóságnak, sőt a dugókban jobb ha elállítjuk a fedélzeti számítógépet a fogyasztásról.
Ennek az autónak az autópálya ill. a jó kis kanyargós hegyi utak a lételeme. Pályán viszont 140-nél tempomattal 7 l. ami több mint kielégítő. De ez az autó nem a fogyasztásával akar meghódítani minket. Azoknak ott van a csodálatosan karakter mentes német autók.
Shadin17-11-2013 18:41:58 // 43748
Köszi, meg van már, de az enyém (műanyag) Magneti Marelli.
'''''17-11-2013 18:41:10 // 43747
Egyik éjjel,sík úton,forgalom sem volt 70-90km/h között mentem 50km-t.(Az út szélén végig kint álltak az őzek és nincs nagy szerencsém velük.) 6.1 lett a fogyim.Ilyet még egyszer biztos nem tudnék kihozni. :-)
Szabolcs 15917-11-2013 18:20:23 // 43746
meg mérem majd kiváncsi leszek majd fel töltöm a képet a fed comp rol
'''''17-11-2013 18:14:45 // 43745
Ja,fogyit nem nagyon mérem de városban ahogy én megyek 8-9 körül van.Autópályán 4 személlyel 7.6-ot evett.
Viszont én szinte csak városban használom és ha a gyerekbetegségeit kiküszöbölöd,nincs baj vele.
'''''17-11-2013 18:09:01 // 43744
Nekem is 66,2.5-ös volt.Ha ahhoz hasonlót keresel dízelben,akkor csak a 2.4 jöhet szóba.
mzo17-11-2013 17:19:00 // 43743
Pest reggel 7 és 8 között valamint délután 5-6 között. kvázi mindenki ekkor megy és jön munkába-ból. van amikor a 12 kilométert 3/4 óra alatt teszem meg.
direttore17-11-2013 17:04:44 // 43742
Shadin! esetleg érdekes lehet:

http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf
direttore17-11-2013 17:02:10 // 43741
várostól, forgalomtól is függ:))
direttore17-11-2013 17:00:55 // 43740
kollégámnak van. teljesen normális. Azért mérd csak meg, megéri, főleg így télen :))
mzo17-11-2013 16:45:07 // 43739
OKé :) 2.4. :)
Lexlutor17-11-2013 16:41:34 // 43738
Ez jó gondolkodás...
Zoli198017-11-2013 16:39:49 // 43737
Mondhatom, hogy a fogyasztás nem érdekel annyira, most egy 2.5 v6 166-om van. 9 alatt sose eszik. :) Inkább méltó, megfelelő utódot keresek.
Lexlutor17-11-2013 16:33:25 // 43736
Haverom 2.4-ese automatával 12-13 liter városban.
Lexlutor17-11-2013 16:32:30 // 43735
Enyém 1.9+chip. 10 liter eszik városban automatával.
mzo17-11-2013 16:29:53 // 43734
Csak automatára gondoltam igen.
mzo17-11-2013 16:28:55 // 43733
Oké :) Én csak a totalcaros népitéletekben leírtakra hagyatkoztam a 2.4-es fogyasztási adatoknál, meg azokra amiket azok a tulajok mondtak akikkel beszéltem mikor eladó 59-est kerestem. De ha neked ez a tapasztalatod akkor elhiszem.
Ja igen azért én ábrándoznák egy kicsit, mert nekem még soha nem evett városban 9-nél többet az 1.9-esem. Pedig pestet hosszában szoktam átautózni vele munkába menet.;) A nagy átlagom városban 8-9 között van. leginkább 8,5 környékén.
Szabolcs 15917-11-2013 16:28:06 // 43732
ez a 10 liter honnét jön neked még soha ennyit nem evett az alfám 1.9 16v max 7 liter de akkor pörgetem a városba
Shadin17-11-2013 16:21:52 // 43731
De gyors vagy...
Shadin17-11-2013 16:21:28 // 43730
Azért ez a fogyasztási érték sarkítás, vagy az egyik nem igaz vagy a másik. Ekkora különbség nincs azonos műszaki állapotú autó között. Vagy csak az automatára gondoltál?
direttore17-11-2013 16:19:37 // 43729
Hello, sajnos nem értek veled egyet:)

2.4 fogyasztása 140-nél 7,6-7,8 l között van, városban az 1.9 (150 LE)is megeszi a 10 litert. Aki mást mond csak ábrándozik.

Ciao!
mzo17-11-2013 15:59:03 // 43728
Én egyszer mikor még kerestem az 59-esemet vezettem egy 2.4 automatát, és hát városban nem igazán volt meggyőzőbb mint az 1.9. Mármint nem a váltó, az érzésre pont olyan volt mint az én 1.9-esemnél, pont ugyanúgy váltott, hanem a motor inkább. Fura de valahogy picit tohonyább autónak tűnt vele az 59-es, abszolút nem volt érezhető az 50 le fölénye. Mondjuk az is igaz hogy pályán már biztos kijön, de én úgy voltam-vagyok vele hogy egy átlag embernek bőven elég az 1.9-es kínálta 150 le 320 nm nyomaték. Így is dinamikusabb a forgalom nagy részénél az autó. 140-nél még süketszoba és fogyaszt mellé 6-7 liter között ami a 2.4-nél már inkább 8-10 liter között mozog. Nekem két dolog tetszik a 2.4-ben a hangja, meg a dupla kipufogója :)
És Balkinak igaza van az 59-es nem igazán városba való, a 2.4 meg pláne.
Pityukoma17-11-2013 15:46:22 // 43727
Szia :-) Az olajleeresztő csavar gyári tömítése vas-gumi kombinációja. Azt kevésbé kell meghúzni hogy ne szivárogjon. Ergo legközelebb könnyebben lazul. Én a kritikus helyeken lévő csavarokat (pl: haspáncél) mindig bekenem rézpasztával. Baromi jó kis anyag. Amit bekensz vele, legközelebb nincs vele szívás. Nagyon kicsi kell belőle. A kis tégely ami a képen látszik azt 20! éve bontottam meg. A szervizekben nem pepecselnek ilyenekkel, de magamnak elszórakozok velük :-)
mzo17-11-2013 15:45:53 // 43726
igen kb ugyanott vagy mint a kettőstömegű cseréjével. Tiptroniknak ez is tiptronik, mivel lehet váltogatni a fokozatokat rajta kézzel is :) És azt azért nem mondanám, hogy a ZF váltó nyomába sem érne az Aisin mert jó ez is, de tény hogy pl a ZF jobb egy kicsit. Én Bmw 320 d ben vezettem automatát, meg 530 d ben ezeknél valahogy mintha simábban történtek volna a váltások és nem volt meg náluk az indulásnál tapasztalható 1-2 mp késedelem sem. Talán egy picit gyorsabbak is voltak. De mondom az Aisin se rossz vezetési élményre, én szeretem pályán is, városban meg pláne előny sztem.
Ja és van benne szabadonfutó 50 km/h alatt ha elveszed a gázt akkor üresben gurul. Ha viszont fékezel akkor szépen motorfékez ő is. Ha nagyot fékezel akkor pl sokkal agresszívebben pakolja vissza a fokozatokat ezzel is segítve a fékezést. Barátom Volvójában egyébként ugyanez a váltó található (S60) már bőven 200 e km felett van de még hibátlanul teszi a dolgát.
Igaz olyannal is találkoztam pont egy Cartárssal akinek az 59-esébe ha jól emlékszem 150 valahán e km-er volt de neki már rántott a 2-es 3-as fokozatok között.

Itt egy cikk a váltó és 1.9 motor kombóról, (igaz nem Alfa, hanem Opel) Csikós írta és nagyjából jól látta a dolgokat. Íme
Lexlutor17-11-2013 15:40:23 // 43725
Ez most soknak tűnik, de nem romlik el mindenkinek minden. Nekem csak főtengely ékszíjtárcsát kellett ebből cserélni.
Lexlutor17-11-2013 15:38:01 // 43724
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:

EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa. (gumi előregszik)
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Első embléma kopása.
A hátsó zár műanyagtakaró kupak elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Zoli198017-11-2013 15:18:39 // 43723
Ja, és ha már belemerültünk, van a típusnak, ill a 2.4-es motornak jellegzetes hibája? Mire kell figyelni vételnél, és mi az ami ha nem romlott még el, tuti el fog?
Zoli198017-11-2013 15:15:52 // 43722
Akkor végülis ha elromlik, ugyanott vagyok, mint egy kettőstömegű cseréjével. Mert gondolom automatába nincs kettőstömegű.(?) Javarészt pályáznék vele, kissebb városi belföldi utakkal. Akkor ha jól értem egy tiptronik nyomába nem ér, de jól teszi a dolgát.
Alfonis17-11-2013 15:14:32 // 43721
159 úgy ahogy van pályára való :D
Lexlutor17-11-2013 15:09:29 // 43720
Megoldódott a km óra villogás. Sarú le vártam 5 percet és jó lett. Köszi Dömpi!
Lexlutor17-11-2013 15:07:05 // 43719
Haveromnak 2.4 automata van, de azt mondja 1.9-é jobb városban. (tőle vettem a kocsimat). Szerinte inkább pályára való 2.4 automata kombináció. (Ő véleménye)
Lexlutor17-11-2013 15:02:50 // 43718
Nekem is ilyen automata van, leírás róla tökéletes. Enyémbe 200e van és még hibátlan. Mindig akkor vált amikor kell, nagyon eltalálták az áttételeket. Csak indulásnál 1-2 mp-el hamarabb kell gázt adni.
Liquid17-11-2013 14:02:46 // 43717
"megállapítottam hogy ebben a színben ez sosem lesz tökéletesen tiszta :)"
ez nagy igazság, én is megállapítom minden kocsimosás után, viszont csak közelről látszik hogy nem makulátlan, kicsit távolabbról már gyönyörű :)
mex8617-11-2013 13:45:37 // 43716
meglessük ezt is
köszi a tippet a testkábelre
majd utánaolvasok nálad hátha megtalálom előzményekben melyik volt az
mex8617-11-2013 13:44:31 // 43715
2.4en kicsit másképp néz ki de majd megszakértem
afla15917-11-2013 13:38:51 // 43714
Köszönöm a segítségeteket!!!
mex8617-11-2013 13:29:09 // 43713
nekem ahogy már irtam Pio AVIC D3 van.
méretre ennyit találtam: 2DIN (7 x 4 x 6-1/2 inches)

nem navis volt az autó gyárilag, de normális esztétikus a beépítőkerete is
mzo17-11-2013 13:26:59 // 43712
Szia, nekem automata van, igaz csak 1.9 de a váltó ugyanaz.
Szóval a váltót én imádom, nem cserélném most el kézire, szépen teszi a dolgát, kényelmes vele a közlekedés, ha lejtön gurulok motorfékez, ha padlózok azonnal teszi a dolgát, de lehet vele nyomatékból is közlekedni szóval szépen reagálja le a helyzeteket. Ja és ami fontos a turbólyukat gyakorlatilag megszünteti! Ellenben induláskor kicsit lassú, álló helyzetből hirtleen kilőni vele nem igazán lehet. Ilyenkor van kb 1-2 mp szünet, aztán észbe kap és huss. :) Viszont ez a tipus ami az 59-esben van (Aisin) nem a piac legjobb váltója, ezt tudni kell róla. Pl egy ZF váltó szebben vált és talán okosabb is, de az Aisin se rossz, abszolút szerethető és már azért modern váltó. Sok más tipusba is szerelik, (japánok, Volvó, Saab, Alfa ugyebár, Ford stb...) Mechanikailag nagyon tartós szekezet, viszont a vezérlőtömbje könnyen meghibásodhat. (igazából tipushiba) kb 100-200 e km-er között bármikor előjöhet, a jelenség, hogy rántva vált, nem vált, késve vált majd nagyott rántva teszi a köv fokozatot (jellemzően 2-esből 3-asba). Ahogy az opel szervízes barátom mondta, az Aisinokkal 150-e km-er felett már minden km-er ajándék. Ennek a vezérlőtömbnek a cseréje kb 2-300 e ft között van, utána megint jó sok évig. Kb mint a kettős tömegű lendkerék. Nekem 111 e km-er van az autóban és (még) hibátlanul teszi a dolgát. Én nagyon szeretem! Ha ilyet nézel akkor arra figyelj, hogy nem ránt-e váltás közben, ha nem akkor meg lehet venni. Ha igen akkor is, de akkor bele kell kalkulálni az árba egy hamarosan eljövő javítást. Ennyi.
De majd biztos jönnek a többi q-tronikos tulajok is és kifejtik ők is a véleményüket. Nekem bejön. :)
Shadin17-11-2013 12:34:04 // 43711
Amit belinkeltél az egy szabvány fejegység ami bemegy a konzolba egy megfelelő 2Din keret segítségével. Vigyázni kell a keret kiválasztásakor, mert a navis és a sima fej (előlap) kivágás között van különbség.
Szabolcs 15917-11-2013 12:23:44 // 43710
tegnapi nap szemügyre vettem a 4c brutális egy gép
afla15917-11-2013 12:20:47 // 43709
Helló Cartársak!

Segítségre lenne szükségem! Egy multimédiás fejegységet szeretnék beépíteni a vasba, viszont a max méretekre lenne szükségem. Esetleg valaki rakott már be közületek vagy esetleg van infója arról, hogy mi az a max méret ami még bemegy és elsősorban a mélységre gondolok, de a többi is érdekelne. Motoros előlap mennyire lógna ki a sebváltókar felé. Lemérhetném én is , de semmi időm nincs jelenleg, viszont most volna egy jó vételi lehetőségem. Köcce a segítséget előre is.
Rakok fel egy linket azon ott vannak a méretek is. Magasság 100 mm, szélesség 180 mm, mélysége 160 mm.
http://aprod.hu/hirdetes/uj-autos-multimedia-2-din-800x480-lcd-gps-tmc-bluetooth-mpeg-4-tv-IDIjCr.html
Zoli198017-11-2013 11:24:58 // 43708
Üdv Urak.

Érdekelne, hogy akinek automata a kocsija, hogy teljesít a váltó? Hallottam már, hogy bajos, mert japán, meg hogy nem ajánlják. 2.4 dízellel nézegetem.

Köszi.
Ruszi17-11-2013 11:09:29 // 43707
Sziasztok!
Esetleg ha valakit érdekel.
Eladó! Alfa159-es 2.4 JTDm,Denso 12V 150A Generátor Új állapotú Kb 1000Km futott autóból garanciával!!!
Piritu - 1.000.00017-11-2013 11:07:12 // 43706
Nekem is volt ilyen. A szakszerviz egy tekerésnyi szigetelő szalaggal javította. (A nem színes műanyag ragasztószalaggal, hanem szövet alapúval.) Azóta nem nyekereg.
afla15917-11-2013 10:55:01 // 43705
Valszeg én is befogom ragasztani....köszi az ötletet...idáig nem is gondoltam rá, mert megszünt,de újból szivathat.
mizooo17-11-2013 10:51:45 // 43704
Na én ezt egy kis FBS-el be is ragasztottam :)
'''''17-11-2013 09:54:56 // 43703
Hajnali 3 körül.Szerintem nem csak pia volt a srácban. :-)
Chianti17-11-2013 09:53:05 // 43702
ha esetleg valakinek egyik gumiszőnyegszett sem jönne be, íme "Jimmi T." ajánlata:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Interieur/Original-Alfa-Rubber-Floormat-Set::6265.html
megszállott fanoknak kötelező darab!
afla15917-11-2013 09:34:20 // 43701
Üdv.
Valamelyik nap én is nagy dilemmába voltam, mert nyiki-nyiki, nyifi-nyafi :) hangok jöttek a motorházból.Semmi előzménye nem volt, de bekakantottam én is, hogy mi a sz@r lehet ez. Kis fordulaton, illetve motorféknél volt a leghangosabb. Gyors "feltérképezés" után szerintem csak teljesen véletlenül akadtam rá, hogy a képen bejelölt helyen van egy konzol aminek a felfogatása (legalábbis nálam) csak egy gumi "henger" egy fém ívesen kialakított "házba" illeszkedik. (Ha nem találod akkor írj és közelebbről lefényképezem) Ez egy kicsit kicsúszott a helyéről és képes volt mozogni. Egyszerűen visszanyomtam a helyére és azóta semmi hang. Én is gondoltam "szebbnél-szebb" problémákra, de hála az égnek csak ennyi volt. Hátha a Te problémád is ebből fakad.
mizooo17-11-2013 08:30:09 // 43700
Nálatok akartak grillezni? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.