Forum >> 159

Piritu - 1.000.00003-10-2013 20:48:33 // 41690
Kösz. Megjöttünk. 925 km röpke 12 óra alatt :-((
Ma ünnepnap van a németeknél (holnap se dolgoznak), és mindenki elindult. Gyakorlatilag Stuttgarttól Linzig, majd Bécstől Sopronig stau. Régen mentem ilyen rossz időt, jobb lett volna este elindulni.
Piritu - 1.000.00003-10-2013 20:45:31 // 41689
Az assistance-t a hajadra kenheted. Amikor először viccelődött az olajszint, hívtam őket. Közölték, hogy nem segítenek, mert a "telephelyemen" vagyok gondban. No, akkor küldtem el őket a #&@#&ß-ba.
Vermacy03-10-2013 20:04:24 // 41688
Elvileg 250-nél lesz cserés az enyém is :o)
Alfonis03-10-2013 16:14:53 // 41687
A 3. Az full felesleges volt hja... :P
Nalam vlt a gyari Majd a tulaj akitol vettem cserelte de mivel sok rosszat olvastam a vizpumparol mindenrol igy en is beutottem a gps be varpalotat :)
Vszinu h en ezt ujra mar nem csereltetem! :P
Vermacy03-10-2013 15:44:14 // 41686
Nem 3 csere, hanem a 3-ik készlet!
1. a gyári
2. vételkor
3. nagyszerviz 98-nál, mert csak :)
Vermacy03-10-2013 15:42:30 // 41685
Egyébként pont azért, amiért a 10ezrenkénti olajcsere a dieselnél :o)
Vermacy03-10-2013 15:41:56 // 41684
45-el vettem, akkor kértem a vezérlés cserét. Majdan benéztem a szerviz könyvet és 100-nál is cseréltem mondván, hogy 60 ezrenként ildomos...
Liquid03-10-2013 15:29:44 // 41683
tudom Peti, azért volt ott a smájli a végén :)
mzo03-10-2013 14:18:30 // 41682
Jol van na peace. :)
GTPeti03-10-2013 13:48:13 // 41681
Itt nem rólam és nem az én autómról volt szó...
Liquid03-10-2013 13:38:40 // 41680
Arról hogy te szoktad kissé túlbiztosítani a dolgokat, de ez nem baj :)
Az valóban érdekes hogy mi indokolta a 3 cserét...
Alfonis03-10-2013 13:20:01 // 41679
a 15E kmt nem érdemes megvárni ha sok a hidegindítás meg a lámpa.
GTPeti03-10-2013 13:01:11 // 41678
Nem tudom jobban elmagyarázni a megérzésemet. Ha kiderül, hogy valamelyik alkatrésszel valami nem OK, akkor jobb cserélni, mint megvárni a következményeket. Nem?
Nyugodtan félre lehet érteni és akár hülyének is lehet nézni, hogy ezt leírtam. Bizonyára én is 15eként cseréltetek vezérlést, ahogy a cartárs írtam. Világos...
mzo03-10-2013 12:58:22 // 41677
Sztem netto pénzkidobás, de az alkatrészeseknek tuti buli :))
GTPeti03-10-2013 12:50:58 // 41675
Miről beszélsz Sanyi? A lenti csak egy tipp volt, hogy miért cseréltethetett a cartárs ennyiszer. Gondolom nem jókedvében. Gondolom abban egyet értünk, hogy még mindig jobb megoldás, mint hagyni átugrani/szakadni.
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 12:49:47 // 41674
le ne beszéld mááán ...had terjedjen a hasznos infó :P
Liquid03-10-2013 12:46:29 // 41673
a szíjszakadásnál bármi jobb, de 100e alatt 3 vezérlés, kicsit túlbiztosítás, még nálad is :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 12:45:23 // 41672
a legjobb 15e-ként hát ha a hamisítottat kicseréli a hamisított hamisítottjára és ugyi jobb mint egy szíjszakadás...
GTPeti03-10-2013 12:40:55 // 41671
Biztos jobb, mint pl. egy hamisított görgő miatt miatti ugrándozás v. szíjszakadás. :)
mzo03-10-2013 12:22:43 // 41670
100 e km-nél 3-om szett vezerlés? Az miért jó? :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 12:22:32 // 41669
viccet félre téve itt van polcon minden ami kell, elviszem a szerelőhöz aki megmondja, hogy akkor ez nem kell, az nem, mert cserélték viszont kell ez, az, amaz... amit mindig cseréltetek, fékolaj, szervo, motorolaj, váltóolaj, összes szűrő, féltengely zsírzás, kormánymű ellenőrzés :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 11:53:56 // 41667
ha cserélték nem ...minek? (egyik zsebemből a másikba? :)))
Alfonis03-10-2013 11:44:48 // 41666
hat elv nalam is. Mert mikor megvettem mar cserelve volt, de az a tuti ha en is cserelem így ez a 3. szett :P
Vermacy03-10-2013 11:39:58 // 41664
Én cseréltettem! 100 ezernél már a harmadik szett volt fent... :o)
Alfonis03-10-2013 11:37:04 // 41663
;) megvételnél vezérlést cseréltetsz rajta?
Alfonis03-10-2013 11:36:13 // 41662
Oldtimerek nem igazán lesznek a mostani kocsikból az tuti! :D Érdemes assistance szolgáltatást kötni akkor már nem maradsz ott. Inkább hátrány, h nem érsz oda valahova időre. Rossz tud lenne ha nyaralás felé robban le valaki full pakkal. :S
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2013 09:48:40 // 41661
általában amit tartós használatra veszek 2 évre az a legjobb periódus 120-130-nál megvenni 200 előtt eladni... amit ki kell kicserélték, amit ki kell majd a következő kicseréli :P
Piritu - 1.000.00003-10-2013 07:29:41 // 41660
További szép napot mindenkinek!
Indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.00003-10-2013 07:06:10 // 41659
Az a helyzet, hogy hozzá kell szoknunk, hogy kicsit több kopó-fogyó alkatrész van, mint régen. (kettőstömegű, egr, egr hűtőtakaró a 2,0-nál, LMM, szívósor, turbó, stb.)
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
Piritu - 1.000.00003-10-2013 06:57:14 // 41658
Mindkettővel mentem, igaz az 1,9-es a 156-ban volt DPF nélkül:
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
GTPeti02-10-2013 22:57:53 // 41657
Ebben igazad van teljesen. :)
Az "életre"-t valószínűleg úgy kell érteni, hogy az "eszköz élettartamára". Ebből kiderülhet számunkra is, mekkora távra tervez(tet)tek a gazdaságisok. B)
GTPeti02-10-2013 22:54:37 // 41656
A DPF-et ne rójuk fel neki, egy 1.9 DPF-fel még inkább "lame duck". "Optimalizálni" kell és úgy már jó. Ahogy az összes többi motort a DPF-es 2.4-et is beleértve.
dev16602-10-2013 22:42:03 // 41655
Az 1.9 JTD-nek volt ideje kiforrni:) elhiszem, h vannak pozitív változások, de a Piritu által átélt hibákon túl (azért meredekek sztem) más betegségekkel is küzd a 2.0 multijet. Nem saját tapasztalat, de azt hallottam, hogy sokat fogyaszt és alul erőtlen, ami lehet a nem optimálisan behangolt motorvezérlés miatt vagy csak így tudták hozni az EURO5-t. a lényeg, hogy semmiben nem jobb, mint az 1.9 16V és úgy tűnik megbízhatatlanabb.
dev16602-10-2013 22:33:46 // 41654
hehe, tudtad mikor kell eladni ;) pont most jöttek volna a költséges javítások.
Én nem mondom, hogy a Bosch-t jobban kell utálni mint a többi beszállítót, de kevésbé sem. Egy kutya mind. Csak az bosszant, amikor a megbízhatósággal és az időtállósággal promózzák magukat az "életre tervezve" szlogennel megspékelve, miközben minden erejükkel azon vannak, h a megfelelő időben, de biztosan elromló termékeket gyártsanak (tervezett amortizció). na ez a szánalmas.
GTPeti02-10-2013 22:28:29 // 41653
"a 2.0 multijet ha nem is teljesen új konstrukció (mert a blokk 1.9 JTDM-é gondolom), de biztosan sok vadonatúj alkatrészt tartalmaz, így több a gyerekbetegség."
Pont ezért kiforrott, mert egy régi konstrukció tökéletesítve. Lásd a DPF elhelyezését, pl.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 22:20:02 // 41652
de hogy a topicnál maradjunk tudod hány bosch alaktrészem ment tönkre a 2,4-en 180e km-ig? hát egy sem ...szóval ezért szerettem az 59-et, faxa és megbízható autó volt...kivéve a DPF de az meg nem Bosch
dev16602-10-2013 22:16:01 // 41651
Ha elolvasod az előző és néhánnyal azelőtti hozzászólásom, akkor látni fogod, hogy nem ezzel vitatkoztam. Arról akarsz meggyőzni, hogy manapság minden beszállító szándékosan gyárt rövidéletű alkatrészeket, miközben én is pontosan ezt állítottam. Ezt a képet árnyalja, hogy bizonyos beszállítóknál ez, a másikaknál, amaz szeret elromlani.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 22:05:07 // 41650
az a baj ahogy látom nem sok rálátásod van a dolgokra mivel nem ebben dolgozol, élsz nap mint nap.... szerinted csak az Alfákban megy tönkre az elektromos alkatrészek csak a Bosch megy tönkre?
Injektor... a legszarabbat a Delphi meg a Siemens gyártja a Bosch viszonylag egész jó sőt a legjobb a mezőnyben..
LMM: teljesen mind1 ki a gyártója, Hitachi, Siemens, Bosch, VDO mindegyik tönkre megy
LAmbda: szintén zenész...
Hőmérséklet, fordulatszám, egyéb jeladók: mivel az autók 80%-ban Bosch a gyári persze hogy az a legszarabb de hát amiben Hella lakik vagy magnetti hát az is cserés :P
soroljam még?
Mint mondtam így tervezik őket...mint a mosógépet, notebookot, gázkazánt, stb, stb, stb
dev16602-10-2013 21:52:29 // 41649
közben leszűkítettük a motorvezérlőkre, de ezek komplett rendszerek. Egy konkrét Magneti motorvezérlőről írsz, de tartozik ehhez még kismillió jeladó (fordulat, nyomás, légmennyiség, hőmérséklet, lambda, gázpedál érzékelők, stb.) és beavatkozó (injektorok, fojtószelep, EGR, nyomásszabályzó, nagynyomású szivattyú, stb.), amit ugyanaz a cég szállít. A Bosch-nál kevésbé jellemző a vezérlő ECU halála, de a jeladók és a beavatkozóké már annál inkább. És gyakran ezek sokkal drágább hibák.

A tanulság az, hogy mindenki szándékosan szart gyárt, de mivel minden beszállító és gyártó kicsit máshogy csinálja ezt, teljesen kiszámíthatatlan és részben szerencse kérdése, hogy mi mikor fog elromlani egy autóban. vonatkozik ez minden modern autóra. így kerek szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:39:29 // 41648
ez a minden más típusra vonatkozik ...
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:36:44 // 41647
bakker ha mondjuk a legtöbb nagykerben polcon van a punto 2-höz M1, M2, M3 motorvezérlő 5-10db máshoz meg nincs az tán jelent valamit :P
De mindenki azt hisz amit szeretne én meg tudom mihez mi fogy :PPP
Vermacy02-10-2013 21:34:57 // 41646
Sztem semmiről. Mindenki a tapasztalatát, "érzéseit" osztja meg a témával kapcsolatban,
Nálam még egyik verdában sem ment tönkre semmilyen motorvezérlő sem :-)
dev16602-10-2013 21:31:23 // 41645
akkor most már végképp nem tudom miről vitatkozunk:)
dev16602-10-2013 21:29:50 // 41644
nyilván a hibát nem a tulaj állapította meg és ha más hiba is van, akkor lehet, h sosem derül ki, hogy mi volt az igazi ok. nyilván mindkét esetre van példa, de többnyire, azért ezek nem ilyen fekete-fehér dolgok.
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:29:04 // 41643
motorvezérlők ritkán mennek tönkre a bikázást nem komálják no meg a motortér nagynyomású mosását sem tolerálják...legtöbb esetben emberi hülyeség áll mögötte
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2013 21:26:21 // 41642
magánemberek viszik és utána nem igazán jöttek vissza, hogy még sem ez a baj...szóval egy szar konstrukció és ha típushoz elvisznek 100-at arra bármit lehet mondani csak azt nem hogy hűdejó
dev16602-10-2013 21:24:28 // 41641
Ez így igaz, de vannak fokozatok és arra voltam kíváncsi, hogy szerinted melyik beszállító gyártja a legkevésbé szándékosan megbízhatatlan ECU-kat?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.