Forum >> 159

Vermacy05-09-2013 15:00:41 // 40390
60-ikban 60-ról :o)
Vermacy05-09-2013 14:59:55 // 40389
Apósom 1,4-es F Astrája 450ezernél adta meg magát! Ő pedig olaj nélkül hajtotta a már nem meglévő 1,0-ás Szuttyogit, tehát nem igazán robbanómotor meghajtású fan...
A legolcsóbb olajat vette, ha vette, de a B Vectrába Én szerzem be neki az olajat és szűrőket, hogy legyen cserélve. Nem sportautó, most már csak 80 paci, de azért ha ilyen "törődés" mellett elmegy még 150-et (450-ig) akkor összeteszem mindkát kezem.
Vszínű, hogy Alfáéknál is ezt mérték fel, hogy a jónép (nem a fanok, akik bármit megvesznek, ha Alfa embláma van rajta) nem akar 10 ezrenként hozzányúlni a verdához és egyébként is! Prémium középkategória, ne a kötelező szervizbe menjen minden 10-ik útján. Ez a jövő, ha Életben akar maradni a márka!
Shadin05-09-2013 14:59:32 // 40388
Mintha ezt írta volna a kisokosuk, meg ezt mondta Pityukoma is anno.
Vermacy05-09-2013 14:53:19 // 40387
Jó Reggelt! :o)

Mi az előírt olajcsereperiódus az egyhármasnál?
Vermacy05-09-2013 14:35:47 // 40386
:o) Jó ezt hallani, de azért lehet "Opelosan" is használni. Gondoljunk csak a szátizen lóerős dízelre ezzel a súllyal. Fordos kollégám is átült a kétezres TDCi-jéből és el volt ájulva. Hát még a Scenices srác... >:-)
Ettől függetlenül a 150 lovas dízel csupán a belépő a középkategóriába és nem versenyautó!
Vermacy05-09-2013 14:28:41 // 40385
Ez Engem és sztem a gyártó fejlesztő mérnökeit is érdekelné, mind az olajét, mind a motorét...
Vermacy05-09-2013 14:27:01 // 40384
A padlózással Én is megvárom (ha tehetem és nem nétzem el egy kereszteződésben a kikanyarodást :o) a kövér gázt! Sztem sem lehet baj a 2000-el, de Nekem eddig bevált az ezeröt. Nem rángta, nem fogyaszt és számomra kényelmes.
David | Centocinquantanove05-09-2013 14:26:22 // 40383
Nem kevés az a 8ml?
Vermacy05-09-2013 14:24:58 // 40382
Lehet, hogy 30-ról számol vissza, de Én nem hekkeltem. Esetlegesen ki lehet írni ezt a limitet a Compból? Nem szeretném, csuoán kérdés, hogy hol keressem a "hibát"!
Vermacy05-09-2013 14:23:52 // 40381
A tájékozottság kérdésére majd a történelem megadja a választ, ezt pedig egy nyílt fórum, ha már a posztolgatásnál tartunk ill. rád nézve eléggé agresszív és lenéző kommentjeid vannak, csak nemtom, hogy mire fel!? Itt jegyezhetném meg, ha nem tudsz az emberi normáknak megfelelően reagálni..., de nem teszem, mert ez egy szabad ország és bármilyen hihetetlen van, akinek csupán hobbi az autó és szenvedély a vezetés és nem pedig életcélja és hivatása az autószerelés! Lenne pár téma, amiben Én is tudnék lekezelően nyilatkozni, de tudom, hogy nem érthet mindenki mindenhez és szívesen veszem, ha vki szeretné megismerni az újat, mást!
Vermacy05-09-2013 14:20:52 // 40380
Nemtom, mennyire?

A nyelvtani javítást köszönöm :o)
mzo05-09-2013 14:08:00 // 40379
Köszönöm
Shadin05-09-2013 14:03:55 // 40378
Nem találom, hogy lehet kiszedni a váltókar keretet.
mzo05-09-2013 13:39:13 // 40377
:) Örülök

Cartársak nincs véletlenül valakinek robbantott ábrája a könyöklő-box-ról?
Shadin05-09-2013 13:32:04 // 40376
Lefejtve 210g gáz és 0,1ml (???) olaj, feltöltve 460g gáz és 8ml olaj.

És most nem csörög a kompresszor :-)
joe7505-09-2013 12:33:06 // 40375
NM Máskor is! ;)
David | Centocinquantanove05-09-2013 11:21:37 // 40373
Még csak annyit, de lehet, hogy megint nincs igazam, hogy az olajakat amit említettél azt nem az autógyárban, hanem a motorgyárban tesztelik.
Márpedig a közös konszernek miatt ugyanazon motorokat több típusba is szerelik. Mégis az egyikhez X olajat ajánlanak, a másikhoz meg Y olajat...
Liquid05-09-2013 10:46:46 // 40372
így van, bizonyítva nincs ahogy az ellenkezője sem :)
Én személy szerint ezen bizonyítékok hiányában, illetve hozzánemértésem miatt maradok mindig a gyári ajánlásnál.
David | Centocinquantanove05-09-2013 10:38:33 // 40371
Igen, de ez ettől még mindig nem bizonyíték arra, hogy a nem "ajánlott" olaj (továbbra is hasonló minőségű csak más gyártótól) rosszabbul teljesítene a motorban...
Liquid05-09-2013 10:30:50 // 40370
ez kb. így is van, a különbség az ajánlott és a többi között bban rejlik (feltéve hogy mindegyik kb. azonos minőségileg), hogy a gyárban az ajánlott olajat használták a fejlesztés és tesztelés során, így azzal van tapasztalat, illetve ha van speciális adalék.
David | Centocinquantanove05-09-2013 10:07:25 // 40369
Azért azt se felejtsük el, hogy az autógyár azt az olajat ajánlja (természetesen egy bizonyos minőségi szint felett), amelyik olajszállító céggel előnyösebb megállapodást tud kötni... Szerintem, de aztán lehet, hogy nem így van. Vannak jutalékok egymás közt, ez az amaz, kéz kezet mos.
Szerény véleményem szerint olyan nemnagyon létezik, hogy ha valamihez Seléniát ajánl, akkor az egy más, hasonló minőségű olajjal csak Xezer km-rel kevesebbet mehet...
Természetesen az olajok minőségének megállapítása is egy bizonyos határon túl már abszolút szubjektív dolog. Ki mit hisz el a különböző olajok píárjából, stb.
Shadin05-09-2013 09:30:40 // 40368
Én meg a 156-nál frankón raktam bele a Castrol-t. A azt ette. Utána Selenia-t tettem bele és azt nem ette. A 159-em eszi a Selenia-t. A következő Castrol lesz.
Csak azért írtam, mert azonos árkategóriában is van eltérés az olajok között.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 09:25:53 // 40367
az árat szemléltetésből írtam, mert sokan le vannak ragadva a fekete dobozos GM olajnál és ezt szajkózzák...
mzo05-09-2013 09:24:35 // 40366
Persze ezzel én is tisztában vagyok, én nem az árról beszéltem hanem az olaj használhatóságáról. :)
Dömpi (il dottore)05-09-2013 09:08:21 // 40365
Nos, én csak leírtam a saját tapasztalataimat, kiegészítve azzal, amit már közel két év amorézás után összeszedtem itt a 159 topic-ban.

Nekem most pl. 410 g van benne, mert már nagyon bogaras a hűtőm, és a kánikulában városi menetben nem tudott eléggé visszahűteni, ezért túlment a nyomás. Jövőre, a nyári szezon előtt ki lesz cserélve, plussz kapni fog egy bogárhálót, és akkor be lesz állítva a 460 g gyári értékre. Merthogy a gyári érték ennyi. Ezt biztos forrásból tudom.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 09:04:11 // 40364
Pont ezt akartam én is írni, hogy gyakorlatilag 2-3 ezer Ft-ról vitatkozunk. A 159-be 4,6-4,7 L olaj megy. Ergo meg kell venni az 5 lityót. A Selénia kb. 15ezer, a többi meg 11-13 ezer ekkora mennyiségben.

Amúgy meg, attól, hogy a motor ugyanaz (Fiat mJet), attól még minden egyéb más...szűrő, csővezeték, DPF, olajhűtő stb.

Szerintem nem véletlen, hogy a Fiat a Fiatokba és az Alfákba a Seléniát ajánlja.

Persze felőlem mindenki azt csinál, amit akar. Én az alfáinkba továbbra is szigorúan Seléniát használok, és lecserélem évente, vagy max. 15 ezrenként.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 08:53:45 // 40363
a dejzel opelekbe 5w30-as opel olaj kell ami longlife és ez nem a 2ft-os olaj az 5L 12-13e , a selenia meg 14e....ami az ultrafos az a 10w40 90%-ban újrahasznosított GM olaj
Liquid05-09-2013 08:22:22 // 40362
haverom használ egy ilyen céges kiskorzát, de ők Seléniát tesznek bele, több is van nekik.
Az a helyzet hogy nehéz megmondani melyik hiba milyen okból következik be. Mindenesetre az tény hogy GM olaj árszintje a hipermarketekben kapható nagyon nonémekkel egyezik
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 08:16:24 // 40360
van persze meg az én szerencsémre is 100e után viszik a láncos benyásokhoz a veztengelyt, a gyűrűszettet, dugót tömítéseket stb, stb ahogy írtad :)))
én annak örülnék a legjobban ha 50e-ként cserélnék az olajat vagy inkább nem meg mindenki 6-ban gyorsítana 50-ről, örökös lenne a vezszíj :DDD
mzo05-09-2013 07:15:36 // 40359
Most komolyan, szted nincs opel ami min 200 e km-ert futott, végig márkaszervízben volt szervízelve és olajból fakadó problémája sosem volt? Ugyan már. Nem egy ilyen autót ismerek, ráadásul cégautók. Erhard adhat infót arról Neked hogy ezt veszik az opelekhez meg azt. De ezekből az alaktrészekből mennyi az esetleges rossz olajból fakadó alaktrész vásárlás.... Konkrétan főtengely csapágyak, dugattyúk, vezérműtengelyek DPF szűrők.... De felesleges ilyenen küzdeni, nem akarom én sztárolni a gm olajat csak reagáltam egy témára.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 07:03:48 // 40358
"a gyár rendszeresen több gázt tölt az előírt mennyiésgnél de az okát nem tudja hogy miért." - esetleg azért, mert a kütyüje többnek méri az annyit :-DD
(Feltöltéskor, amikor gázt ad el jól jöhet az ilyesmi.)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 06:58:45 // 40357
70e km-t bármilyen olajjal elmegy egy motor. (Megkockáztatom, hogy még olajcsere nélkül is.)
Érdemben majd 2-300e km felett lehet nyilatkozni, hogy "hibátlan".
Gondolom, majd Erhard beszámol, hogy mi mindent visznek a hibátlan Opelekhez.
mzo05-09-2013 06:15:41 // 40356
460? Nekem a klímás 480-at mondott, én kértem, hogy legyen akkor 500. :) Egyébként ha 460-is akkor sem lesz semmi baja az 500 g-tól sem. Ismét csak a kis Corsánkat tudom említeni amikor 3-om évesen elvittem a megboldogult Norautóba klímát töltetni a lefejtett gáz mennyisége kerek majd 40! grammal több volt benne mint a gyári előírás. Semmi baja nem volt. Megkérdeztem a köv szervíznél az Opelnél a szervízes barátomat ez ügyben és mondta hogy a gyár rendszeresen több gázt tölt az előírt mennyiésgnél de az okát nem tudja hogy miért. Még a Norautós klímás is mondta ogy ő is találkozott már ilyennel. Köv évben elvittem az akkori Octaviámat is klíma töltésre és abba is 20 grammal több gázt töltettem, semmi baja nem volt soha. Egyébként ha abból indulok ki hogy az Alfába most volt 300 g gáz 5 évesen akkor ha ilyen ütemben fogy belőle, jövő nyárra pont a megfelelő mennyiség lesz benne :)
mzo05-09-2013 06:03:30 // 40355
Már ne haragudj, de ez fikció, városi legenda. Nem tisztem védeni a márkát, de a GM olaj az egy márkás olajat takar, GM dobozban. Ők nem gyártanak olajat, hanem csomagolnak. Az ára meg azért olcsóbb mint pl egy Selénia (ami mellesleg egy Maláj vállalatnak a Petronasnak a terméke) mert a gm nagyipari mennyiségben vásárolnak egy gyártótól ezért olcsóbban kapják és olcsóbban is adják. Ennyi. Csak európában több millió olyan opel fut amikben -ha márka szevízben szervízelnek- GM olaj van. És nem hallani olyat hogy tömegével állnának be a motorok a szar olaj miatt. A megfelelő szabványok rajta vannak a dobozon és nem hiszem hogy hazudnának egy General Motors méretű vállalatnál. Akik meg bevizsgálják ezeket szintén nem hiszem hogy engednék hogy valótlan adatok szerepljenek rajta. Nem mellesleg az Opelekben bőven kaphatóak a Fiat multijet motorok mind az 1.3-as mind az 1.9-es és azokban ott a szervízelések alkalmával GM olajat öntenek. Tovább megyek, nekünk is van egy Opel Corsánk most 5 éves 1.3 CDTI azaz multijet diesel. Csak márkaszervízben van szervízelve és csak GM olaj van benne. Lassan 70 e km-er lesz benne és hibátlan. Persze, nem kell ilyen olajat venni ettől még, de nem rossz ez.
És jó reggelt mindenkinek. :)
GTPeti04-09-2013 23:36:18 // 40354
A kérdés jó. A választ nem tudom. :( Valószínűleg akkor, amikor az utamba akad egy eladó, kitűnő állapotú darab és minden körülmény hozzájárul ahhoz, hogy elgyengüljek/elcsábuljak. Egyenlőre nem törekszem rá, mert a 156 is tökéletes arra, amire használom (ritkán). És... never change a running system. B)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 23:30:15 // 40353
Amúgy mindig mi maradunk utoljára az amore-n? :D (legalább is a 159 topicban?)

Mellesleg mikor veszel már 159-et?
GTPeti04-09-2013 23:23:10 // 40352
Nekem is ő nézte át anno, Szamosi mesteren kívül. És ahogy nálatok, nálam is játszott ez a szervízelés dolog. :) Amit előtte vittem, a rozsdás féktárcsájú Dedra SW nem tetszett neki annyira. Igaz nekem sem. :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 23:21:25 // 40351
OFF
Az én szerelőm is szidja néha, de elismeri az alfákat. A feleségemét kifejezetten ő nézte át megvásárlás előtt. Mondtam nek, úgy nézd át bakker, hogy te fogod szervizelni!
ON
GTPeti04-09-2013 23:06:45 // 40350
(Aki esetleg nem ismerné. Ő a "csavarbekapatós". :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:41:24 // 40348
Ugorj le Pilisre. Adok címet telefonszámot. Nekem nagyon bevált.
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:39:49 // 40347
Az 500g sok lesz. 460g a töltési mennyiség. Most nem lesz gond, de jövő nyáron, feltéve, hogy a rendszered egy fikarcnyit sem szivárog, akkor a 34-38 fokos kánikulában túl fog menni a nyomásod. Ha eléri a 20bar-t, letilt (lekapcsol a kompresszor védelme), visszahűl, majd újra elindul, majd újra letilt. Lehet, hogy mindezt 40-60 másodpercen belül.
Szerintem jövőre a nyári szezon indulása előtt ellenőriztesd újra. Ha még mindig több mint 460 g, akkor állíttasd be erre az értékre. Én ezt javaslom.
GTPeti04-09-2013 22:35:20 // 40346
Az én szerelő barátom (aki kb. a hírhedt "olasz autóba csavart bekapató" autószerelővel hasonlítható össze) mikor hazahozta vizsgáztatásról csak ennyit mondott: "Q...va jó." Ez volt talán az autó életében a legnagyobb elismerés. :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:29:57 // 40345
Szerintem semennyire.
Egy alfa sportos vezetésre termett. Arra tervezték ugyanis.
Mikor a szerelőm kipróbálta, utána bent a műhelyben a következő kuncsaftnak áradozott, hogy "bakker, ez olyan mint egy versenyautó, egy utcai versenyautó hétköznapi kivitelben. Emberes a kuplung, nem takony puha, mint egy Octavia-ban, rövid, pontos a váltó, erős, masszív a futómű, a kormány pedig erős tekerésű, de nem túlzottan, csak éppen amennyire kell"
Kb. ezeket a szavakat használta. Pedig ő nagyon opel-fun. Az apja rally-versenyző volt, ő meg a szerelőcsapatban nőtt fel. Szóval tudja mit beszél.

Én is azt veszem észre, hogy mióta - ésszel ugyan - de kihasználom a tudását, sokkal jobban "él". Virgonc, és szereti falni az aszfaltot.

Megjegyzem, (ez már nagyon szubjektív) hogy mikor AC/DC dübörög benne, akkor megy a legszebben :) ... bár lehet, hogy csak én vagyok olyankor a kedvenc zeném hatására jobban összhangban a géppel.
GTPeti04-09-2013 22:29:33 // 40344
Nagyon jól összefoglaltad.
Tibcsi16604-09-2013 22:27:42 // 40343
Nem zavartál össze:) Most látom a vasad 2009-es tehát facelift utáni. Azaz simán lehet, hogy megváltoztak a színkódok. (nekem 2006-os eLearn van) Ami nem szokott változni az a fekete, tehát a negatív pont. Ez alapján már be tudom kötni. Még-egyszer nagyon köszönöm a segítséget!!
Alfás Viktor (NagyVad)04-09-2013 22:06:07 // 40342
A GM olajnak a színe és a szaga is másabb sokkal mint egy márkás olajnak!
A GM sötétebb mint társai messziről virít róla hogy frissített olaj,
Magyarul a szemetet megszűrik adalékolják és újra eladják, De 3800 HUF ért nem tudsz venni jó olajat 4L ert . erre értettem az olcsóságot
GTPeti04-09-2013 20:15:05 // 40341
Szegény következő tulaj. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.