Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 21:48:27 // 40564
elárulok egy titkot egyik szűrő sem ua :)
mzo06-09-2013 21:43:36 // 40563
ez üa szűrő nélküli ár volt azt csak 60 e ként cserélnek. De ez már érdekel 7 e ft a 4 szűrőő? :) Gondolom az olaj meg az üa szűrő ugyanaz mint az Alfában. Opelhez olcsóbb lenne?
mzo06-09-2013 21:39:47 // 40562
Igazad van, osztom én is a véleményed.
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 21:37:40 // 40561
persze hogy kijön egy vectrába 7e a 4db szűrő az olajuk meg 12e...kérdezd meg tőle az insigniát is legközelebb :DDD
Dömpi (il dottore)06-09-2013 21:35:51 // 40560
A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit - mindegy hogy alfa, skoda, ford, opel - ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember. Nem tudni ugyanis, hogy ténylegesen mennyi méter van a kocsiban, mennyit tekertek vissza. Sajnos ilyen országban élünk. Viszont utána ott a kézikönyvi leírás.
Szerintem ez keveredik itt a fórumon.
Nem ismerem a szamosiékat, de a leírásod alapján lehúzós banda. Én többé be nem tenném a lábam oda!
GTPeti06-09-2013 21:32:50 // 40559
"Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás."
Sanyi, számomra pedig ez a fajta általánosítás ijesztő. Ugyanis az általánosítás nagyon gyakran önmegnyugtatás és kibúvó a gondolkodás, illetve. az egyes esetek egyedi elemzése alól. Ezt nem rád vonatkozóan írom, hanem általában. Mint gondolkodó (ámde közel sem tévethetetlen) ember irrítálnak az efféle kijelentések.
NEM hiszti, hogy gyakrabban cserélek ezt-azt, ha gondolkodó és sokat olvasott, informálódott emberként vállalom a magasabb költségeket cserébe a rizikóminimalizálásért. Nem húszezrenként cserélek vezérlést, sőt, gumikat is csak akkor, amikor elkoptak... A fantasztikus gyári olajcsereperiódusokat szintén alapos mérlegelés alapján bírálom felül. Merthogy a mechanikák manapság nemhogy robosztusabbak lesznek (a kommersz kategóriában), hanem programmozottan elromlóak. Nos akkor engedtessék meg nekem, hogy ne dőljek be a gazdaságisok által kitalált intervallumoknak. Főleg, hogy ugyanaz a motor pár éve még "nem viselt el" ekkora intervallumokat. Ez csak egy példa volt.

A legfontosabb a konklúzió: Véleményt írjuk az jó dolog. De ne minősítsük egyszerűen "hisztinek" a fent leírt nézetet. Durva egyszerűsítés véleményem szerint.
Dömpi (il dottore)06-09-2013 21:29:09 // 40558
Nekem mondhat bárki bármit, én szigorúan tartom magam a kézikönyv leírásához. Nem véletlenül készítették.
Külön kinyomtattam a vonatkozó oldalakat, a rönkvontatóét is meg a TS-ét is, és a szerelőm kezébe nyomtam. Ott mindennek a ciklusa le van írva...kivéve a váltóolajét, mert nem ír róla semmit, de úgy gondolom, hogy amíg nálam eltölti azt a 7-8 évét, addig 2 csere elegendő (egyik már megvolt).
mzo06-09-2013 21:21:49 // 40556
Érdekes egyébként hogy én se a Skodás, se az Opeles fórumon nem tapasztaltam ilyeneket, hogy előbb kell cserélni vmit, mint ahogy meg van adva gyárilag. Vagy ha igen akkor az nagyon ritka volt. Emlékszem az Octaviámnál rákérdeztem 90 e km-nél hogy nem kell e szíjat cserélni, majd közölték, hogy minek 120 a gyári előírás. Szamosiéknál ezzel szemben közölték hogy szíjcsere 80 e km-ként de lehet akár 60 is ha biztosra akarok menni... 108 e van az autóban és még nem cseréltek?? Mondom ilyen leírva nincs sehol a szervízkönyvben. Nem baj akkor is az a jó. Fura... Nekem meglepő volt. Én elhiszem hogy a szervíznek az a jó ha sűrűbben van szervízben az autó mint az indokolt lenne,.... Pont ma találkoztam az Opel szervízes barátommal meséltem is neki, ő meg nevetett, hogy minek?? Opeléknél ennek a motornak 150 e km a vezérlés csere.
Mondtam neki a 68 e ft-os olajcserét is, teljesen le volt döbbenve. Náluk ugyanez a motor kijön 35 e ft-ból a 4+ szervíz csomaggal. Meg is beszéltük hogy lesz egy két Opeles pecsét a szervízkönyvemben :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 21:16:12 // 40555
ma egy kb 60 éves bácsika meg akarta venni az 59-et úgy megtetszett neki
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 21:14:11 // 40554
olajcsere kérdésben a céges fosunk a mérvadó nekem ugye sok a hideg indítás meg a pályázás is vele eddig töltöttünk bele 10w40-et (minden márkát) és olyan 7-8e km után sokkal hangosabb a veztengely 5w40-nel 12e után ...max 15-öt megyünk vele utána csere sajnos ennyit bír normál használatban pedig 1.7 és 5L olaj megy bele ...ezt vezérléscserét nem értem 100e simán kibír ki az aki előbb cseréli? egyébként azoknál az autóknál ahol a vezérműszíj feszítő nem fogas ha nem a sima felületét feszítik a szíjnak sokkal tartósabb megoldás ott 150-180e a csereperiódus ...mára ennyi :P
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 21:02:58 // 40553
és ma még egy kopel, láncos, benyás 2 veztengely, hidrotőkék, szelephimbák és persze láncszett juhé... köszönet a marketingeseknek innen is :)))
Piritu - 1.000.00006-09-2013 20:50:40 // 40552
Sajnos igen. :-(
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Shadin06-09-2013 19:56:41 // 40551
Innen már nincs sok hátra a leszereléshez. A vezérlést nem kell szétszedni, rögzíthető a nagynyomású szíjkereke...
Shadin06-09-2013 19:54:46 // 40550
Egy kis néznivaló
Szabolcs 15906-09-2013 19:54:20 // 40549
köszi szépen
Shadin06-09-2013 19:44:49 // 40548
Szerintem jó.
GTPeti06-09-2013 19:26:28 // 40547
Naftába valót még nem használtam. De a 159 tulaj barátomnak hoztam. Meg ezen kívül kb. mindenhez valót, ami kapható belőle. :)
Dömpi (il dottore)06-09-2013 19:24:24 // 40546
eléggé lent van az
GTPeti06-09-2013 19:23:26 // 40545
"Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is"
Piritu, ezt tényleg így gondolod?
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-09-2013 18:55:07 // 40544
Jól tudod :) És nem csak az erőforrás germán, hanem a karosszéria elemek is.
Shadin06-09-2013 18:02:57 // 40543
Most jó mert le van dugózva :-) Majd jelentkezem...
Shadin06-09-2013 18:02:03 // 40542
Az a 4 pöcök az izzító gyertya és ennél a szívósornál nem látod a lapátok állását.
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 17:11:12 // 40541
itt vagyok :) minden pénteken itt vagyok
Szabolcs 15906-09-2013 16:21:26 // 40540
valaki mondja meg hogy a szivósort lapátokat kivüröl meg lehet e állapítani hogy nyitva van e vagy nincs 16v motor on hol találom az izzíttó gyertyát ha ez a négy itt felül azt nem nehéz ki cserélni üdv
Shadin06-09-2013 15:30:17 // 40539
Xado-tól javult a hangja és a korrekciós eltérések a felére csökkentek. SZólj mikor vagy fent Te a ZSU-ban és arra megyek.
Shadin06-09-2013 15:27:50 // 40538
Xado EX120 van (volt) nyálba is meg oilba is...
Vermacy06-09-2013 15:07:04 // 40537
Ja, és nem verekedni megyek :o)
Vermacy06-09-2013 15:06:40 // 40536
Ha tudok, megyek, de nem 100. Ott megnézhetitek, hogy mit okoz a kínai gumi, meg a 38-as olajcsere, ha érdekel...
Az ajtósérülés még addig biztosan megmarad :'(
David | Centocinquantanove06-09-2013 15:05:09 // 40534
Minek veszekedtem, amikor verekedni is lehet??! Mondjuk a kaposújlaki találkozón... ! Najó ez erős poén volt! :) Peace!
mzo06-09-2013 15:02:13 // 40533
6-7 mm közötti.
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 15:00:11 // 40532
mivel nyílt fórum bárki bárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 14:59:33 // 40531
gondolom a pillangóházat is kipucoltad akkor nem, a leömlőt nézzed meg majd ha 1x találkozunk elviszel egy körre kivi vagyok erre a rángatásra, vegyél bele xado injektor javítót ha nem rángat akkor tuti hogy porlasztó ...a 150 le Mjet-nél gyakori hiba volt
Vermacy06-09-2013 14:57:01 // 40530
NA! Pont erről írtam!
Az Én hibám! Én állok szóba akárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 14:18:35 // 40529
ki hülyézett le? ha nem érted a különbséget hogy: "hüleséget írni" és a hülye vagy között akkor tényleg az utóbbi vagy :)
Vermacy06-09-2013 13:54:22 // 40528
Értem Én ezt is és el is fogadom. DE a saját tapasztalatot támadni és "lehülyézni" az embert azért egy kicsit durva...
Vermacy06-09-2013 13:53:03 // 40527
1000/hónapot Én Szuttyogi szervizkönyvében láttam, az ötezret itt említette vki. WAgon R+ és Ignis is így írta, a többinél nem néztem. Még 105S Skodánál rémlik az 1000 km :-)
Shadin06-09-2013 13:52:57 // 40526
Most megint ott tartok, hogy tele van a faxom és kiirtom ismét az EGR-t. De előtte szétkapom csontra a szívó oldalt és ha nem segít akkor a fújó oldalt is.
Shadin06-09-2013 13:45:58 // 40525
MAP MAP EGR DPF gázpedál és turbó geom. állító közvetlenül NEM okozza a rángatást. Ezeket próbáltam. Pillangó szelep lehet ludas?
Piritu - 1.000.00006-09-2013 13:11:18 // 40524
Akkor ők megint mást tudtak :-DD
Piritu - 1.000.00006-09-2013 13:06:21 // 40523
Hallgatunk szívesen.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Piritu - 1.000.00006-09-2013 13:04:33 // 40522
Nem az elfogadással van a gond, mindenki elfogadná, csak...
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 12:58:08 // 40521
a fehérben 1500-nál cseréltek először olajat
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 12:57:26 // 40520
az a baj hogy eljutottunk odáig, hogy rángat az autó.... vegyél EGR-t ... jah még sem az :(
ezen kívül rángathat: DPF, leömlő, szondák, szívósor, porlasztó miatt is
Piritu - 1.000.00006-09-2013 12:52:30 // 40519
A gond alapvetően az, hogy az a bizonyos 5ezres első olajcsere nincs sehol leírva, innentől nem kötelező. Az eladáskor javasolja kereskedő.
Innentől simán lehet, hogy az autó élete első 20-35ezer km-ét valami teljesen mással teszi meg, mert ott it spórol az átlag user.
(A győri szervizben elég sokat beszélgettem az emberekkel és csuda dolgokat hallottam, hogy min spórolnak a userek.)
Piritu - 1.000.00006-09-2013 12:48:33 // 40518
Öregszem már, kezdek megnyugodni :-DD
Piritu - 1.000.00006-09-2013 12:43:35 // 40517
"A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, ...? Az is törődés lenne..." - Talán én voltam az utolsó, aki itt NEM sűrűbben cserélte a vezérlést a gyári ajánlásnál. Az elmúlt 10 évnyi Amórés tagságom alatt folyamatosan csökken az átlagos periódus.Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is :-DD
Shadin06-09-2013 12:36:09 // 40516
Az a fejlemény, hogy engedve a környezet nyomásának, visszaírattam az EGR-t és vettem bele egy új gyárit. A 2000 alatti késlekedés megoldotta a csere. Nem volt az elődje kormos, nem szorult, látszólag tök jó volt, de még sem. A rángatás pedig megmaradt. Úgyhogy kb. kidobtam 30 gurigát az ablakon. A többi itt.
Dömpi (il dottore)06-09-2013 12:27:11 // 40515
hány mm a profilmélység? referenciadatnak kellene
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.