Forum >> 159

Liquid11-04-2013 12:27:13 // 34016
igen, mert nem tud vele mit kezdeni, szerintem kb. ugyanez lenne az Alfával is
Shadin11-04-2013 11:22:49 // 34015
Kutya meg a macska :-)
Bilux11-04-2013 11:12:22 // 34014
Test meg a tüske ahova megy a csatlakozó ohmos méréssel.
GTPeti11-04-2013 10:13:13 // 34013
"Azért egy ilyen fúziónak lehetnének előnyei is"
Pontosan azokat a tulajdonságokat vesztené el az Alfa, ami miatt te is szereted.
Azt, hogy a VW-alkatrészek jobb minőségűek nem venném biztosra. Főleg manapság...

Az amerikai piacra a 4C-vel tér (éppen) vissza az Alfa. A (felújított) Chryslereket pedig azért árulják Lancia néven, mert minimális összegbe került ezeket lanciásítani és egy kis pénzt talán kereshetnek ezzel is.
Erhard 242 (Pure Energy)11-04-2013 10:07:50 // 34012
a vágen a seatot le akarja adni.....
Liquid11-04-2013 09:53:19 // 34011
szerintem ebből nem jönne ki jól senki, a fócvágennek lenne még egy Seatja, és az Alfa meg beszürkülne szépen.
Nem mondom hogy feltétlenül rossz lenne, de szerintem az uniformizálás nem tenne jót neki, azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy megmaradna az önállóság
Persze lehet hogy növelnék az eladásokat, és menne a szekér, de szerintem biztosan elveszne az "olaszság"
.......................11-04-2013 09:44:29 // 34010
"- jobb minőségű alkatrészek
..az ´59 jó minöség,ATE Brembo,fék,TRW futómü,Bosch befecskendezö rendsz.

- szigorúbb minőségbiztosítás
minek? csak drágább lesz,plusz minöséget nem hoz

- nagyobb fegyelem a gyártósorokon"
ez meg csak a Gyári munkamorált ássa alá,egész európa útálja a Német stresszes,idegölö munkastílust

ez szerinted jobb minöségü autót eredményez,Nem..
a Konstuktöröknél döl el minden,
ha ök elb**ák akkor hiába bármi minöségbiztosítás,
sz**r lesz az egész
Coolby11-04-2013 09:40:53 // 34009
hát igen, pár dolog, közössé váló dolgok jók is lehetnek, de az egyediség innentől tényleg csak a designban maradhat... külön fejlesztgetni motorokat nem fognak, az tutti...
Erhard 242 (Pure Energy)11-04-2013 09:29:59 // 34008
a Fiat dejzelt innentől elfelejtheted ...
Dömpi (il dottore)11-04-2013 09:21:56 // 34007
Azért egy ilyen fúziónak lehetnének előnyei is:
- jobb minőségű alkatrészek
- szigorúbb minőségbiztosítás
- nagyobb fegyelem a gyártósorokon
(tapasztalatból mondom, német cégnél dolgozom)
- ráadásul innentől a német-autó buzik nem szidnák az alfát

Nem azt mondom, hogy örülnék neki, csak azt, hogy nem feltétlenül járna hátrányokkal.
Amúgy meg tökmindegy hogy az AR melyik konszernhez tartozik, ha megmarad a rá jellemző sajátosság (egyedi design, finoman hangolt motor stb.). Ez pedig jelenleg is veszélyben van, a Crysler-hatás már kiütött a Lancián, és hát korábban az a hír járta, hogy az AR-t be akarják vinni az USA piacra.
Coolby11-04-2013 08:52:47 // 34006
egyszer valaki már leírta úgy emlékszem részletesen, hogy izzítógyertyát hogy érdemes kimérni, de itt amore-n soha nem tudok semmi visszakeresni... valaki esetleg?
Erhard 242 (Pure Energy)11-04-2013 08:42:00 // 34005
úgy tűnik nem, bár érthető a mito, juliska páros gondolom nem fedezi a költségeket a 4c-ről nem is beszélve.... akkor lehet ez volt az utsó Alfám
Ildiko11-04-2013 08:37:45 // 34004
Köszi! Megvárom, mit mond a szerelő, ha szétszedte, aztán megírom. Nem értek hozzá, de én is azt mondtam, cseréljük, amit kell, hogy utána rendben legyen. Viszont nem Alfa specialista, ezért majd a márkában biztosan kérek segítséget.
Coolby11-04-2013 08:02:50 // 34003
Tegnap rámértem akksira, úgy annyira amennyire én értek hozzá, mert írtátok, hogy itt kezdjem izzítógyertya nyomozást...

Persze három számot ma reggelig nem sikerült megjegyezni, de a kocsi alaphelyzetében pár óra állás után az akksi 12,4V-ot mutatott. Gyújtásra rakva kicsit lejjebb ment, talán 12,1-12,2 körülre. Indítózáskor leesett 11 körülre egy másodpercre kb, aztán alapjáraton 14,1 körül volt... Amennyire értek hozzá, ez kb jó érték, nem?

Úgy akksival jelenségként sosem volt semmi gond egész télen, még 2 hét városi rövid ingázásokkal sem.

Közben Bárdival beszéltem és egy céges kedvezménnyel NGK gyertyát kapok 3700 HUF körül. NGK jóféle? Bárdis azt mondta, hogy az jónak számít...
Coolby11-04-2013 07:58:33 // 34002
indul a nagyfék projekt :)
Coolby11-04-2013 07:55:29 // 34001
nálam is 2.4 jtdm esetén gyári felnivel tényleg kb egy papírlap megy el a féknyereg és a felni között... (mondjuk pogácsám nekem nincs, bár most ennék egyet :))
Alfonis10-04-2013 23:28:37 // 34000
áh so :D köszi. Nem is figyeltem :P
droberto10-04-2013 22:56:12 // 33999
Ez azért volt, mert beraktad a DAS Auto képet a VW topicba. :)
Komolyra fordítva a szót, nem gondolnám, mert csak belső konkrenciát csinálnának maguknak.
Csosznorbert10-04-2013 22:46:49 // 33998
Jó'stét!
Ugye ez csak egy vicc?
droberto10-04-2013 22:42:16 // 33997
Nem még, nem beszéltem velük.
Le kéne foglalni persze, azt, hogy kérnek-e foglalót, még megkérdem, de a SB. kért volna...
Arra gondoltam, hogy az AA-én keresztül mehetne a jelentkezés, odaírva, hogy mikor, hányan és mibe (sátor, faház, telepített ház, lakókocsi... stb) neveznek.
A kaját költségileg (meg egyébként is) szintén le kell majd egyeztetni.
droberto10-04-2013 22:36:54 // 33996
No megjött ide is nyúl: :)

A kemikáliákért köszönet GTPetinek. :)
Piritu - 1.000.00010-04-2013 22:29:36 // 33995
Gratula a k-hoz! :-))
Alfonis10-04-2013 22:28:13 // 33994
viszont egy kérdés. Valakinél már olvastam ezt de most valami kézifék problémát is olvastam h nagy kattanást hallott indulásnál. erről eszembejutott és gondoltam kérdezek...
Szóval a visszagurulásgátló, hogy működik és mi fékezi a kereket?
Csak mert nem tudom miért de néha van, hogy indulás előtt egyet kattannak a kerekek. De ilyen elég jó hangon :D Érezni h addig fogta -> katt kiold. Teljesen olyan mint lejtőn az indulsás csak ott ugye normális. De egy parkolás után !? :S
azt is megfigyeltem, h kocsi indítás után egy picit megtekerem a kormányt vmelyik irányba és ha 'ez a valami' befogott akkor (katt) kiold. és utána zsír. Ha elfelejtem akkor ezt csak 1 esben indulásnál van. hm én nemtom :D ötlet valakinek?
Alfonis10-04-2013 22:20:55 // 33993
neked nagyon bejönnek ezek a téli kerekek :)
Amúgy ezzel a kormánymű szervó kérdéssel én is így vagyok h álló helyzetben ha tekerem a 215 széles kerékkel akkor hallani valamit. De ha már kettővel gurulok akkor semmi. Egyébként sosem tekerem álló helyzetben a kormányt így ez nem is zavar :D Én olajat lecseréltem vétel után. 3 év 9 hónapos volt akkor.
Piritu - 1.000.00010-04-2013 22:02:56 // 33992
Akkor le lett foglalva hely?
Illetve akár a létszámot/jelentkezést is véglegesíthetnénk. Gondolom a foglaláshoz érdekes lenne. Ha jól néztem a 32518-as hsz-ban volt utoljára lista az előzetesen jelentkezőkről.
Dömpi (il dottore)10-04-2013 18:28:31 // 33991
A második nyári szezont kezdem lassan. Tavaly nem volt semmi gond.
stukker198710-04-2013 18:27:40 // 33990
Nem veszélyes az,hogy ennyire közel vannak egymáshoz a dolgok?
Dömpi (il dottore)10-04-2013 18:27:39 // 33989
Én már túl vagyok a 2tömegű-kuplungtárcsa-kinyomócsapágy triász cseréjén és hidegben akkor is meg-meg csörren.
Dízel és nem rajong a hidegért, ennyi. Én nem foglalkoznék vele a helyedben.

(amúgy a 2tömegű hibája nem így jelentkezik)

De azért várd meg a tapasztaltabb CarTársak véleményét is.
Dömpi (il dottore)10-04-2013 18:24:51 // 33988
Az enyém is kilóg kicsit és SZVSZ királyul néz ki. Nekem asszem 1 cm-es a pogácsa, de egy A4-es írólapot nem lehetne a féknyereg és a küllő közé tenni az is biztos.
.......................10-04-2013 17:37:50 // 33987
az sem OK ha kilóga a sárvédö alól,
nem könnyüakkor felnit venni az ´59 re
.......................10-04-2013 17:36:54 // 33986
380km enlénti DPF kiégetés teljesen rendben van
majd akkor parázz ha 50km enként akarja
azt nézd meg mennyi telítödési % marad a regen után
(ha 70% alá nem megy a DPF tömldés akkor kuka)
Tibcsi16610-04-2013 17:25:04 // 33985
Mint Piritu is írta, egy rossz remap simán okozhatja a DPF gyors dugulását. Sok chip-es el sem vállalja, a remap-ot, ha DPF van. De aki elvállalja az sem biztos, hogy figyelembe veszi a DPF meglétét. Te végül is kivel remap-oltad?

Persze az is lehet, hogy a remap ok, csak kezd beszarni a DPF … :(
'''''10-04-2013 17:22:36 // 33984
Majd egyszer próbáld ki.Ha pogácsázod,pont annyit áll ki a sárvédő legkülső pontjától,mint amilyen vastag a pogácsa.Szarul néz ki,ha a kerék annyira kiáll.Konkrétan,a képen látható felnihez 2cm.-es pogácsa kell.Az et szám sem mérvadó,sokkal inkább a küllők kialakítása számít.Sajna már ezt a felnit is próbáltam.
.......................10-04-2013 17:14:55 // 33983
ha a küllök a féknyereg miatt nem férnek el ,
tegyél alá pogácsát
.......................10-04-2013 17:13:26 // 33982
nem megy rá?
ezt nem értem miért?
'''''10-04-2013 17:11:02 // 33981
Itt van egy kartárs,akinek ilyen felnije van.Szép,csak a 2.4-re nem megy rá ez sem. :-(
'''''10-04-2013 17:07:05 // 33980
ErHardnál biztos találsz alkatrészt. :-) Szerintem,még segít is,hogy milyet vegyél,ha kell.
ALFI15610-04-2013 16:31:46 // 33979
Ha ilyet cserélsz akkor mindent cserélj kompletten.Kuplungszerkezet,lenkerék,kinyomócsapágy.Olyat ne csinálj,hogy csak az egyiket.300kiló körül van.Ezen nem szabad spórólni mert utánna meg a többi megy tönkre.
Ildiko10-04-2013 16:26:56 // 33978
Szépek a feketék, de nekem a másodikról hiányzik a 3 lámpa, amitől nekem olyan szép durcás. :)
Ildiko10-04-2013 16:20:51 // 33977
A téli hidegben reggelente, amíg kapunyitás-zárás közben járó motorral hagytam az autót, kopogást hallottam. De csak akkor, ha nagyon hideg volt és csak induláskor vagy indulás után nem sokkal megállás közben. Ha később kellett megállnom például pirosnál, akkor már nem. Viszont ha ilyenkor benyomtam a kuplungot, elhallgatott a kattogás, ha visszaengedtem, újra kopogott. Szóltam a szerelőnek, hogy meg kellene nézni, mi lehet. Tegnap jelzett vissza, hogy hétvégén vagy jövő hétfőn vihetem el, szétszedi, de lehet kinyomócsapágy-baj, kuplung vagy lendkerék... Szerintetek? Valakinek kellett már ilyet cserélnie? Ha megállapítja pontosan mit kell cserélni, segítenétek majd milyen márkát érdemes beletenni, hogy tuti szuper legyen? Köszi
JCsabi10-04-2013 16:18:04 // 33976
Kicsit Audi-s, de nem néz ki rosszul.
Coolby10-04-2013 16:06:19 // 33975
meg kell hagyni második képi moddolás nem is rossz, pedig eddig nem láttam olyat, amire azt mondtam, hogy jó, de ez...
Bambinoo10-04-2013 15:59:58 // 33974
hűű.

Coolby10-04-2013 12:29:44 // 33973
Igen, programtól is függhet kormolás, de azt mondta szaki amúgy, hogy konkrétan nincs az a tapasztalata, hogy a programjai után romlott volna az autókban a dpf és jobban kormolt volna. Persze mondani lehet...
Nem ajánlotta amúgy, hogy vegyük ki dpf-et, csak ha gond lesz... Kiderül, nézegetem majd gyakrabban.

Injektor ezek szerint megoldja legtöbbünknél a fehéres füst gondot, ezt jó tudni.
.......................10-04-2013 12:26:29 // 33972
nekem elmúlt az injektor felújítás után a hidegindításkori fehéres füst ,
nincs dadogás sem
és nem is kormol annyira..
Csabi10-04-2013 12:20:50 // 33971
Előizzítani 0°C felett,pár tized másodpercnél többet nem izzít. Viszont van utóizzítás ami 10 fokban eltarthat akár ~20-30s ig is...ezért tárolta az ECU nálad azt amit :)
Az injektorokkal kapcsolatban pedig...most már egyértelműen azt gondolom, h csakis "ők" a hibásak a jelenségért...de pénteken kiderül csere után.
Piritu - 1.000.00010-04-2013 12:13:32 // 33970
Ha sikerült egy jó kormolós progit írni (amit ugye a DPF miatt nem veszel észre), simán megtellhet a DPF hamar :-(
Izzítani mindig izzít, még 30 fokban is. A motornak akkor is hideg van. Maga az izzítás nem annyi ideig tart, amíg a lámpa világít, hanem jóval tovább, méf járó motornál is lehet. Ezért lehetett - ha hamar elindultál - 1300 és gázpedálállás mellette.
Coolby10-04-2013 11:50:34 // 33969
Beszéltem a szakival is, azt mondta nem törlődnek az adatok, így a regen változása az valós. Mindenesetre figyelem majd még, meglátjuk.

Amúgy ürge azt mondta, hogy az izzító hiánya sem túl szerencsés, mert nem csak hidegindításnál van szerepe feltétlen... nem tudom, erről ti mit tudtok? Úgy rémlik itt olyan táblák voltak, hogy izzítógyertya melegben nem is izzít... Bár furcsáltam amúgy, hogy izzító hibaüzenet adatainál rögzített 1300 körüli fordulatszámot és gázpedál állást, tehát azt nem izzítózáskor találta... aztán lehet, hogy épp akkor tesztelte, passzz...

Beszéltem még vele a több embernél előforduló hidegen dadogós indítás, fehér füstös dologról. mondta, hogy neki is van a 166-osával és neki injektor csere nem segített rajta... Ő utoljára úgy informálódott, hogy indításkori kompresszióhiba miatt van, amit a szelepen lerakódott korom miatt hézag ad és ezért múlik el utána a jelenség és ezért nem jelentkezik esetleg többszöri izzítás után (vagy ő tesztelte úgy, hogy korrekció alapján megnézte melyik henger az), aztán egy hidegindítás előtt fixen X ideig rákötött az adott izzítógyertyára 12 voltot, hogy izzítson és utána nem dadogott, fehér füstölt... Mindenesetre megoldása nincs, azt mondta, ő nem foglalkozik vele...

A fentiek elméletek, lehet igazságtartalma nincs, csak gondoltam megírom...
Csabi10-04-2013 11:31:03 // 33968
Nem törlődnek az adatok...megmarad minden...Nálam 1000km körüli érték jelenleg is, és 2napig nem volt benne az akksi a tőcsavar cserekor.
Szerintem a remap miatt csökkent drasztikusan a regen átlagod...de szerintem is, figyelgesd és hosszabb távon majd kiderül...
.......................10-04-2013 09:46:50 // 33967
mielött kicseréled érdemes a kontaktokat megnézni,
és az akku állapotát is,
nekem is volt ilyen hibaüzenet,
és nem az izz gyertya volt rossz

hanem az Akku
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.