Forum >> 159

GTPeti16-02-2013 20:22:59 // 30964
Helyesen Hankook. ;)
Nem lesz rossz szerintem... A Fiat-omon vannak ilyen gumik, nem mai darabok és kiválóan bírják. Minimális kopás, nulla repedezés. Egyedül a hangjuk a hátrány, de 10 év alatt sokat fejlődtek.
droberto16-02-2013 20:21:11 // 30963
Osztom, a Cartársak véleményét. Kieg: Ha nem ráz és fizikailag sem sérült akkor 1-2 szezon simán benne van még. Az öt év is badarság a Michelin mérnöke szerint. Egyedül a felúszásra kell csak figyelned.
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:21:00 // 30962
Akkor viszont most nem dobok ki 200e Ft-ot. Majd veszek jövőre új Hangkook-ot vagy Kumho-t. Amúgy évi 12000 km-et megyek, szóval a nyári szezonra ezért saccolok 6-7000 km-et.

Viszont az asszonyén cseréljem a kettőt? A profilmélység még épp jó lenne (még kicsit jobb mint az enyém), de 2006-osak. Lecseréljem őket?

Egyébként az imént hívott apám. Ő autószerelő már 30 éve, és ő sem cserélné még.
Mellesleg náluk az USA-ban 70-80 USD között van darabja a prémium kategóriás gumiknak. Mostmár tényleg megkérdem: nálunk miért az ötszöröse?
GTPeti16-02-2013 20:16:49 // 30961
Az enyém márkáját max. mailben írom le, ennél óvatosabb vagyok. Viszont nem szívtam vele. Egy kapcsolástechnikai malőrt felfedeztem, az ajtóbemeneteknél. (A gyári komfortmodul bezavar.) Egyenlőre nem orvosoltam még, de majd sor kerül rá. A hatótávolsága elég jó. Az elején vettem hozzá egy csomag (2db) Ansmann Professional AAA-akkut, egy töltéssel (kevés használat mellett) 2-3 hétig bírja. Ami nem rossz.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:14:01 // 30960
Szerintem még kár kidobni őket. Esőben egy kicsit óvatosabban kell menni. (A nyári Michelineket kopásjelzőig jártam le gond nélkül, persze ésszel hajtva.)
Kazes☻16-02-2013 20:13:54 // 30959
Ez az autó?! Igen! De Erhard nincs is ott, hisz nincs is a képen... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:13:30 // 30958
elmondom neked hogy kézre van minden és nagyon kényelmes autó ezért egyterű
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:11:38 // 30957
ha csak 6-7e km mész akkor fent hagynám a helyedben esőben meg vissza kell venni a tempót mert ott korcsolyapálya lesz az út
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:10:32 // 30956
Grat!
Viszont én pont ezért képtelen vagyok egyterűt venni. A sebváltó egy dudoron van és az orrom előtt meredezik, mint egy f@sz. És nem is esik kézre.
Nekem eddig - már régebben, még a fiatos időimben - csak egy egyterű tetszett belülről: Ford Smax. Viszont kívülről bazi randa az is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:09:38 // 30955
az asszony fogja használni inkább én Alfázom továbbra is :P
droberto16-02-2013 20:05:15 // 30954
Hallod, ha ebbe nem férsz be, akkor tényleg hagyd abba a gyúrást! :)
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:05:00 // 30953
Ma volt egy nagytakarítás, lásd blogom.
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.

Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.

Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm

A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm

A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
droberto16-02-2013 20:03:39 // 30952
No ehhez már lehet gartulálni. Sok boldog Lanciás km-t! :)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:03:28 // 30951
ezek szerint mégis létezik :-))
Dömpi (il dottore)16-02-2013 19:47:12 // 30949
Svájcban a téli gumi sem kötelező. De a törvény szerint, ha a polgár nyári gumival megy télen és emiatt balesetet okoz, akkor a büntetés a töbszöröse annak, ami akkor lenne, ha téli gumi lett volna a kocsin.
droberto16-02-2013 19:44:11 // 30948
Ja értem. Ezért kaptál Alfát. :) Ha kiküldetés van az utazásra nincs plusz zsozsó. :)))
A vevő mindig a góré.
droberto16-02-2013 19:42:12 // 30947
No ezért óckodom tőle. Precíz vagyok, de a gyári rendszerekhez illesztés nem mindig kompromisszummentes. Továbbá nem vagyok villamosguru sem. :(
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:40:38 // 30946
Egy Alfával az utazás sose meló :-P
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
droberto16-02-2013 19:39:23 // 30945
Vasárnap már dolgoznod kell? :(
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:39:16 // 30944
Igazából - szerintem - egy megfelelően elrejtett kapcsoló is elég lenne az elvitel ellen. (Bár trélerrel nem ügy.)
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
droberto16-02-2013 19:36:44 // 30943
A Pager-esnek talán van értelme. Akinek van a környezetemben, csak bajlódnak vele.
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:34:11 // 30942
Holnap indulunk a Párduccal egy újabb rohamtúrára németbe. Kár, hogy csak ide a "szomszédba" megyünk, ez "csak" 850 km :-)
droberto16-02-2013 19:29:19 // 30941
4 db ajtómodul kell, ami 2006 előtti és volt benne tükörbehajlás. No meg persze két behajlós tükör és vezetőoldali ajtó kapcsolósziget kell.
GTPeti16-02-2013 19:22:13 // 30940
Nekem is ilyen van. ;)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:21:14 // 30939
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." - épp ma gondolkodtam el, hogy a Spiderre nem kéne-e gy csipogós riasztó. A huj-huj-ra senki sem figyel, de ha a zsebembe csipog, azt észre veszem.
GTPeti16-02-2013 19:13:46 // 30938
Kieg.: A nehezebb ügy, úgy értendő, hogy nem elektronikailag nagyobb kihívás (sőt...), hanem az ablakfelhúásra valószínűleg gyakrabban van igény, így olyan modult lehet is kapni. Bár talán a tükörhöz is van.
GTPeti16-02-2013 19:12:39 // 30937
A tükörbehajtás SZVSZ sokkal nehezebb ügy, mint az ablakfelhúzás.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
droberto16-02-2013 19:04:20 // 30936
Comfort elektronika cserén gondolkodom én is. Főként a tükörbehajtás miatt.
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:02:20 // 30935
Ők menjenek lassabban, ne már mindenki sz@pjon! A konkrét helyen még a pótos IFA is gyorsabban megy :-(
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
droberto16-02-2013 19:01:04 // 30934
Megtettél mindent az autósok védelme érdekében. :)
droberto16-02-2013 18:58:59 // 30933
A mazsolák miatt! :)))
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:56:02 // 30932
Az enyémet nem, mert a gumissal belevágattam flexel :-P
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 18:55:30 // 30931
nekem is volt Egale F1 nagyon gyorsan meg is szabadultam tőle hangos is volt meg csúszott is szóval nagyon ratyi gumi
droberto16-02-2013 18:54:16 // 30930
És hidd el, hogy már fel is tették! Bődületes helyekről hallottam. :(
droberto16-02-2013 18:53:15 // 30929
" Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V." - Divatos V mintás gumi: Vredestein Guigiaro :)))
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 18:51:26 // 30928
mivel a komfort elektronika szabályozza rá kell tölteni a 2007 előttit és már is felhúzza vagy egy utólagos canbus-os riasztó ami tudja az ablakfelhúzást.... a Phedra 2007 utáni és az oldalajtó elektromos még jó hogy azt nem tiltották be
droberto16-02-2013 18:49:55 // 30927
No várj csak! A téli gummánál nem a zaj a legfontosabb tervezési szempont. Ott még fontosabb a víz kivezetése, meg ugye a lamellák szerkeze is teljesen más.
Télibe a ContiWinterContact TS8xx s V mintázatú. A V minta változása az évek során igen érdekes változáson ment keresztül. Míg a TS810 fél V volt a TS830 teljes V egy hosszanti bordával középen, addig a friss TS850-en már eltűnt a hosszanti horony és érdekesen egymásba fűződnek a bordák középen.
A Dunlop SP Winter Sport 4D is V-s és a Michelin Alpin A4 is az.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:45:50 // 30926
Most, hogy erősen jegesek/havasak voltak az utak azon szórakoztam, hogy még ilyenkor is simán lehetett venni a kanyarokat a táblák által előírt sebességekkel bevenni. Akkor szárazon mi a ...-nak kell ott, abban a kanyarban pl. 60-al menni?
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:43:56 // 30925
Anno egy csomó autót méricskéltek, hogy elvágja-e az almát, vagy sem. Aztán arra jutottak, hogy a hülye userek helyett szabályt kell hozni. Kell egy ablakfelhúzó modul, oszt jól van :-P
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 18:42:16 // 30924
tényleg jó a futóműve az biztos, a faluban van egy 90 fokos kanyar kint a 30-as tábla az 59-cel simán 70-nel bevehető
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 18:39:49 // 30923
ülj be mellém megmutatom :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 18:38:23 // 30922
no de ezért van a becsípődés érzékelő...
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:36:58 // 30921
2007 körül egy EU rendelet betiltotta az automata felhúzást. A korábbi modellek tudják, az újabbak nem. Nagy hiszti volt, egy gyerek beszorult anno, akkor jött a rendelet. Pár hülye miatt szív mindenki.
Shadin16-02-2013 18:34:56 // 30920
Erősen hajlamos a kagylósodásra a gumisok szerint, bár én nem tudom hogy miért. Viszont azt tudom, hogy idényenként átcseréltetem a jobb és a bal oldaliakat és akkor jól futnak. Furi, de ez volt a 156-oson is és most az 59-en is. Jó a futómű beállításom :-)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:34:50 // 30919
Pont ezért nem a gyártókról kell beszélni hanem a konkrét gumitípusról. Ha egy kategóriát hasonlítottak volna, nem ez lett volna az eredmény. ECO vs nem ECO olyan, mint az alma vs körte.
Mindettől függetlenül Matador utoljára a Trabimon volt, más autón sose lesz.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:30:05 // 30918
Én azért elgondolkodnék, hogy MIÉRT dobták ki azokat a gummákat. Ha leszámolod a kereskedő használt, nagyjából becsülhető, hogy mennyit bukott az előző tulaj. Nagyon gazdagnak kell lennie, aki ennyit kidob az ablakon...
Piritu - 1.000.00016-02-2013 18:24:17 // 30917
Nemrégen dobtam ki ilyen gumikat. Isten óvja aki felteszi !
ALFI15616-02-2013 18:11:10 // 30916
Nem volt másfajta.De lehet autótipus vagy mérettől is függ.Miután le lett cserélve ismét csönd volt a kocsiba.
GTPeti16-02-2013 18:08:01 // 30915
Ha utánanézel, mindenhol azt írják, hogy "sehr leise", vagyis nagyon halk. Nem lehet, hogy k.csapágyas autón próbáltátok? Vagy másfajta gumi volt...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.