Tudod én évi 6-8k km-t megyek. Nekem fontos, hogy hosszú évekig repedezésmentes legyen.
Továbbá anno, fiatal koromban mindig irigyeltem a szalonautók selymesen csillogó ápolt gumiabroncsát.
Idáig tartott mire megtaláltam a megfelelő szert. Csodaszépek tőle az abroncsok. :)
Forum >> 159
droberto16-02-2013 21:12:05 // 30990
Liquid16-02-2013 21:03:49 // 30989
én sose használtam semmiféle kegyszert, sztem tök felesleges, levétel után max. lemosom a kerekeket és úgy mennek a tárolóhelyre.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 21:02:01 // 30988
No de faluban is?
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 21:01:15 // 30987
akkor ne csodálkozz de ha már ráz hátul akkor vasalod a tárcsát szóval az is cserés lesz
droberto16-02-2013 20:59:25 // 30986
Akkor a legjobb a fogyasztás! :)
droberto16-02-2013 20:57:25 // 30985
Ha benézel látod, hogy a mennyi ferodol van még a lemezen.
A tárcsát is jó nézd át, hogy van-e rajta repedés...
A tárcsát is jó nézd át, hogy van-e rajta repedés...
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:57:06 // 30984
Ma is volt pár a 8-ason. Nem igazán értem a mindenhol 70-el menőket :-(
'''''16-02-2013 20:55:13 // 30983
Mindig utolérem a csigákat. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:53:13 // 30982
minek fékezel? :) 100e-nél cseréltem komplett hátsó féket
'''''16-02-2013 20:52:37 // 30981
Holnap kimegyek és világosban megnézem.Kicsit korainak tűnik.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:51:05 // 30980
Kicsit korai lenne, de elképzelhető. (Hátul tényleg nincs kopásjelző.)
Kazes☻16-02-2013 20:47:52 // 30979
De sikerült! :)
'''''16-02-2013 20:45:57 // 30978
Srácok!Távgyógyítás kell!Ha fékezek,hátulról ütemes dübörgés hallatszik.Létezik,hogy 86.000km-nél elkoptak a hátsó fékbetétek?Sajna ErHard szerint csak az elsőn van visszajelző.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:45:41 // 30977
ez már inkább :-(
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:45:14 // 30976
Nem hinném, hogy csak ez az oka. Ugyan az a cég is nálunk jóval drágábban adja ugyan azt a terméket. Pedig mindkettő ugyan abból a raktárából érkezik. (Ezzel nem arra akarok célozni, hogy egy kisebb országban kevesebb cégnek kell összebeszélni.)
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:44:57 // 30975
meg a rengeteg lefoglalt külföldi, belföldi autókról leszedett újszerű gumi kerül vissza a körforgásba
GTPeti16-02-2013 20:44:23 // 30974
"két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is."
Az ex-cégesautó-vásárlás szépségei. :))
Az ex-cégesautó-vásárlás szépségei. :))
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:43:01 // 30973
plusz nálunk van még termék díj, az áfa 27% kint meg van 0-13%-ig terjedő adó és ennyi
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:42:19 // 30972
Én a sima Prevent gumiápolót használom. Jól működik, szerintem ezért is jó a Spider gumija. (Csak ugye az asszony nem használta.)
A Párducnak meg gyakorlatilag mindegy, két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is.
A Párducnak meg gyakorlatilag mindegy, két szezon után megy a kukába, addig kibírja ápolás nélkül is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:40:50 // 30971
minél nagyobb egy felvevő piac annál olcsóbb minden egyszerű matek, magyarországon egy importőr ebből a méretből mondjuk elad 1000-et amcsiban meg mondjuk 100000e-et szerinted melyik kapja olcsóbban a gumit?
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:38:50 // 30970
Magyarul megy a vevő átk@rása ezerrel. És még felháborodnak, hogy milyen véleménnyel vannak az emberek az autókereskedőkről.
Amúgy ennyi használt vas nem lehet. Főleg nem a faluszéli házak udvarán lévő használtcikkeseknél. Nyugatról teherautószám hordják be a kidobált gumikat. Itt a nyugati határszélen sok ilyen furgont látni.
Továbbra is tartom, nem lehet tudni, mi történt vele...
Bár biztos vagyok, hogy az én helyemben sem cserélte volna le mindenki a gumikat. Nekem a biztonság többet ér. Főleg holnap a német autópályán 185 tempomatnál.
Amúgy ennyi használt vas nem lehet. Főleg nem a faluszéli házak udvarán lévő használtcikkeseknél. Nyugatról teherautószám hordják be a kidobált gumikat. Itt a nyugati határszélen sok ilyen furgont látni.
Továbbra is tartom, nem lehet tudni, mi történt vele...
Bár biztos vagyok, hogy az én helyemben sem cserélte volna le mindenki a gumikat. Nekem a biztonság többet ér. Főleg holnap a német autópályán 185 tempomatnál.
droberto16-02-2013 20:38:12 // 30969
droberto16-02-2013 20:26:29 // 30968
Gumápolásban nálam ez nagyon TOP-os! :)
Kéne is egy új!
Kéne is egy új!
Coolby16-02-2013 20:25:40 // 30967
A jó állapotú használt gumik nagy része a kereskedésbe begurított használt autókról származó jó gumi, amit nem adnak az autóval. Autót eladják valami lekopott kínai szarral, a gumit pedig külön eladják. Én a négy egyforma Michelint 4 egyforma gyári audi felniről vettem meg...
(magánszemélyként is külön adtam el a gumikat a használt autómról, mert úgy megfizetik legalább vmennyire...)
(magánszemélyként is külön adtam el a gumikat a használt autómról, mert úgy megfizetik legalább vmennyire...)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:24:08 // 30966
A kor miatt szerintem nem kell cserélni. Meg kell nézni az állapotát. Az asszony OFF-ján kidobtam a 6 éves gumikat, mert össze-vissza voltak repedezve. A gumi meg ki volt keményedve, mint a beton. A gumis azt mondta, hogy ez a lényeg, nem a kor.
A Spideren is van két 5 éves gumma, eredetileg cserélni akartam őket, de azok puhák, ahogy kell, semmi repedés. Maradnak.
A Spideren is van két 5 éves gumma, eredetileg cserélni akartam őket, de azok puhák, ahogy kell, semmi repedés. Maradnak.
droberto16-02-2013 20:23:50 // 30965
A 30970-ben ott a válasz! :)
GTPeti16-02-2013 20:22:59 // 30964
Helyesen Hankook. ;)
Nem lesz rossz szerintem... A Fiat-omon vannak ilyen gumik, nem mai darabok és kiválóan bírják. Minimális kopás, nulla repedezés. Egyedül a hangjuk a hátrány, de 10 év alatt sokat fejlődtek.
Nem lesz rossz szerintem... A Fiat-omon vannak ilyen gumik, nem mai darabok és kiválóan bírják. Minimális kopás, nulla repedezés. Egyedül a hangjuk a hátrány, de 10 év alatt sokat fejlődtek.
droberto16-02-2013 20:21:11 // 30963
Osztom, a Cartársak véleményét. Kieg: Ha nem ráz és fizikailag sem sérült akkor 1-2 szezon simán benne van még. Az öt év is badarság a Michelin mérnöke szerint. Egyedül a felúszásra kell csak figyelned.
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:21:00 // 30962
Akkor viszont most nem dobok ki 200e Ft-ot. Majd veszek jövőre új Hangkook-ot vagy Kumho-t. Amúgy évi 12000 km-et megyek, szóval a nyári szezonra ezért saccolok 6-7000 km-et.
Viszont az asszonyén cseréljem a kettőt? A profilmélység még épp jó lenne (még kicsit jobb mint az enyém), de 2006-osak. Lecseréljem őket?
Egyébként az imént hívott apám. Ő autószerelő már 30 éve, és ő sem cserélné még.
Mellesleg náluk az USA-ban 70-80 USD között van darabja a prémium kategóriás gumiknak. Mostmár tényleg megkérdem: nálunk miért az ötszöröse?
Viszont az asszonyén cseréljem a kettőt? A profilmélység még épp jó lenne (még kicsit jobb mint az enyém), de 2006-osak. Lecseréljem őket?
Egyébként az imént hívott apám. Ő autószerelő már 30 éve, és ő sem cserélné még.
Mellesleg náluk az USA-ban 70-80 USD között van darabja a prémium kategóriás gumiknak. Mostmár tényleg megkérdem: nálunk miért az ötszöröse?
GTPeti16-02-2013 20:16:49 // 30961
Az enyém márkáját max. mailben írom le, ennél óvatosabb vagyok. Viszont nem szívtam vele. Egy kapcsolástechnikai malőrt felfedeztem, az ajtóbemeneteknél. (A gyári komfortmodul bezavar.) Egyenlőre nem orvosoltam még, de majd sor kerül rá. A hatótávolsága elég jó. Az elején vettem hozzá egy csomag (2db) Ansmann Professional AAA-akkut, egy töltéssel (kevés használat mellett) 2-3 hétig bírja. Ami nem rossz.
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:14:01 // 30960
Szerintem még kár kidobni őket. Esőben egy kicsit óvatosabban kell menni. (A nyári Michelineket kopásjelzőig jártam le gond nélkül, persze ésszel hajtva.)
Kazes☻16-02-2013 20:13:54 // 30959
Ez az autó?! Igen! De Erhard nincs is ott, hisz nincs is a képen... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:13:30 // 30958
elmondom neked hogy kézre van minden és nagyon kényelmes autó ezért egyterű
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:11:38 // 30957
ha csak 6-7e km mész akkor fent hagynám a helyedben esőben meg vissza kell venni a tempót mert ott korcsolyapálya lesz az út
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:10:32 // 30956
Grat!
Viszont én pont ezért képtelen vagyok egyterűt venni. A sebváltó egy dudoron van és az orrom előtt meredezik, mint egy f@sz. És nem is esik kézre.
Nekem eddig - már régebben, még a fiatos időimben - csak egy egyterű tetszett belülről: Ford Smax. Viszont kívülről bazi randa az is.
Viszont én pont ezért képtelen vagyok egyterűt venni. A sebváltó egy dudoron van és az orrom előtt meredezik, mint egy f@sz. És nem is esik kézre.
Nekem eddig - már régebben, még a fiatos időimben - csak egy egyterű tetszett belülről: Ford Smax. Viszont kívülről bazi randa az is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 20:09:38 // 30955
az asszony fogja használni inkább én Alfázom továbbra is :P
droberto16-02-2013 20:05:15 // 30954
Hallod, ha ebbe nem férsz be, akkor tényleg hagyd abba a gyúrást! :)
Dömpi (il dottore)16-02-2013 20:05:00 // 30953
Ma volt egy nagytakarítás, lásd blogom.
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
droberto16-02-2013 20:03:39 // 30952
No ehhez már lehet gartulálni. Sok boldog Lanciás km-t! :)
Piritu - 1.000.00016-02-2013 20:03:28 // 30951
ezek szerint mégis létezik :-))
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2013 19:57:34 // 30950
Dömpi (il dottore)16-02-2013 19:47:12 // 30949
Svájcban a téli gumi sem kötelező. De a törvény szerint, ha a polgár nyári gumival megy télen és emiatt balesetet okoz, akkor a büntetés a töbszöröse annak, ami akkor lenne, ha téli gumi lett volna a kocsin.
droberto16-02-2013 19:44:11 // 30948
Ja értem. Ezért kaptál Alfát. :) Ha kiküldetés van az utazásra nincs plusz zsozsó. :)))
A vevő mindig a góré.
A vevő mindig a góré.
droberto16-02-2013 19:42:12 // 30947
No ezért óckodom tőle. Precíz vagyok, de a gyári rendszerekhez illesztés nem mindig kompromisszummentes. Továbbá nem vagyok villamosguru sem. :(
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:40:38 // 30946
Egy Alfával az utazás sose meló :-P
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
droberto16-02-2013 19:39:23 // 30945
Vasárnap már dolgoznod kell? :(
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:39:16 // 30944
Igazából - szerintem - egy megfelelően elrejtett kapcsoló is elég lenne az elvitel ellen. (Bár trélerrel nem ügy.)
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
droberto16-02-2013 19:36:44 // 30943
A Pager-esnek talán van értelme. Akinek van a környezetemben, csak bajlódnak vele.
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Piritu - 1.000.00016-02-2013 19:34:11 // 30942
Holnap indulunk a Párduccal egy újabb rohamtúrára németbe. Kár, hogy csak ide a "szomszédba" megyünk, ez "csak" 850 km :-)
droberto16-02-2013 19:29:19 // 30941
4 db ajtómodul kell, ami 2006 előtti és volt benne tükörbehajlás. No meg persze két behajlós tükör és vezetőoldali ajtó kapcsolósziget kell.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
453
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?