Forum >> 159

Coolby27-10-2012 09:39:49 // 26114
kövezzetek meg, nekem gyári állapotában tetszik az alfa, még a xenon mellett gyertya színével világító helyzetjelzővel együtt...
156er27-10-2012 09:35:45 // 26113
van benne valami.... ez amolyan audis beütés, a6-ban volt/van ilyesmi megoldás, még a ledsoros lámpás előttiben talán 2005 körüliben. igaz ott ez csak a nappali menetfény szerepét tölti be. de a hatás hasonló.
ledsor meg már lassan mindenen lesz/van. a "legkölönfélébb" autókon, robogókon is már.... :(
Csosznorbert27-10-2012 09:26:31 // 26112
huha román, hozzánk múltkor román kamionos jött..... se német se angol se magyar beszéd.... na értsél vele szót, és nemzetközibe fuvaroz.....
Piritu - 1.000.00027-10-2012 09:24:56 // 26111
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125

55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127

55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Dömpi (il dottore)27-10-2012 09:20:40 // 26110
vagy úgy! de akkor meg nem egyszerűbb felkapcsolni a tompítottat?
Bocs, de nem látom az értelmét.
A ledsoros nappali fény igazából divat, kuriózum ... SZVSZ gyakorlati értelme nem sok, csak annyi, hogy elmondhatod: neked már olyan van - vagánykodás.
Ez olyan mint a Nike cipő. Semmivel sem jobb mint bármelyik no name (leszámítva persze az olcsó kínai sz@rt), de mégis megveszik, mert az Nike (pedig az is made in China).
Presztízs az egész és magamutogatás. És mondom ezt azzal a tudattal, hogy én magam sem vagyok külömb. Ilyen a világ és kész.
156er27-10-2012 09:18:31 // 26109
én se értem még, ráírtam a videó készítőjére, hogy honnan miként oldotta meg.
Piritu - 1.000.00027-10-2012 09:16:54 // 26108
Vajon hogy oldották meg, hogy csökkentett fényerővel világítson? A sima izzó tuti kiesett, mert már csak vörösen izzana.
droberto27-10-2012 09:16:44 // 26107
A fényszórója (belső) ha megnézed, akkor alaphelyzetben is világít valamennyire.
droberto27-10-2012 09:15:28 // 26106
Én nem gondolnám... Meg kéne nézni mit ír a köhém rendelet. Bár jóváhagyási jelet vagy műbizonylatot talán kérhet.
Dömpi (il dottore)27-10-2012 09:13:58 // 26105
Nem tudom. Lehet, hogy igen.
Ha engem elkezd b@szogatni, úgyis bepróbálkozok majd azzal hogy gyári. Nem hinném, hogy sok fakabát ismeri az alfákat. Ha szerencsém van beveszik.
Amúgy meg városon belül kizárt, hogy cseszegessenek bármilyen utólagosen felszerelt menetfényért, akár van róla papír, akár nem.
Városon kívül meg ha sünt látsz kapcsold fel a tompítottat. Ha az világít, akkor akár még karácsonyfa izzó is lehet a kocsidon...dísz és kész. A kamionokon is annyi szar csecsebecse szokott lenni, mégsem b@sztatják őket.

Amúgy, ami még a vidéki paraszt zsaruknál bejöhet, hogy elkezdesz németül, vagy angolul vartyogni. Mivel csak mnagyarul tud a paraszt, inkább int, hogy menj tovább :) (személyesen még nem próbáltam, de elvileg bejöhet)
Igaz ugyan, hogy a kocsin a magyar rendszám bezavarhat a képbe...ezért lenne jó románul tudni.
156er27-10-2012 09:12:30 // 26104
itt a reflektor üzemel nappali menetfényként. csak éppen 30%-os fényerőn.
Dömpi (il dottore)27-10-2012 09:05:44 // 26103
értsd: nem értem mire akarsz célozni. Abban mi a pláne, hogy kapcsolgathatod a tompítottat, a távolságit, a helyzetjelzőt, és a ködfényszórót? Ezt minden normális kocsi tudja. Miért lenne ez jobb, mint a nappali menetfény (ledsor)?
Én ezt nem értettem a belinkelt videó kapcsán.
'''''27-10-2012 07:26:14 // 26102
Ezek szerint engem is buzerálhatnak a rendőrök a lámpán lévő karikák miatt?
Dömpi (il dottore)26-10-2012 23:12:49 // 26100
Na, jó éjjt...nekem sajna holnap munkanap :(
droberto26-10-2012 23:08:22 // 26097
A ti sincs kijjebb beljebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
droberto26-10-2012 23:06:13 // 26096
A ti sincs kijjebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
156er26-10-2012 22:39:53 // 26095
nappali menetfényhez kapcsolódóan, ez a megoldás szerintem, akár még jól is mutathatna.....
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
Dömpi (il dottore)26-10-2012 22:36:31 // 26094
A nyári felnikhez van. Anélkül beleérne a féknyeregbe (azzal is majdnem). Amúgy a kaszni alólkilógást alul értettem. Alul sokkal jobban kilóg, mint a gyári méret és felveri a sarat a hátsó sárvédő elejére a hátdó ajtó mögött/alatt, de annyira, hogy lassan sérül a fényezés. Le kell majd ott fóliáztatnom.
Dömpi (il dottore)26-10-2012 22:33:27 // 26093
Agyarországban mindenhez engedély kell, meg papírok, meg egy csomó befizetett illeték!
droberto26-10-2012 22:16:12 // 26092
A nappali fény használatát mi tiltja valami? Nem elég, egy műbizonylat?
droberto26-10-2012 22:13:36 // 26090
Most akkor van nyomtávszélesítőd, mert múltkor írtad hogy kilóg a kaszni alól vele, de az AC-s képen nem lógott ki?
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Csosznorbert26-10-2012 22:09:50 // 26089
annyi itt a fura zaj hogy beszállok én is..... bal oldalról jön valami kopogás, talán az ajtóban, vagy az öv alagutjában? csámcsogjatok rajta, aztán majd kideritem hol zörög :))))
Dömpi (il dottore)26-10-2012 22:07:34 // 26088
Tényleg! Utólagosan bebuherált menetfényre mennyia bünti? Csak, hogy legyen nálam elég :)
Dömpi (il dottore)26-10-2012 22:05:03 // 26087
no meg a nappali menetfényre...akkor sem szerelem ki!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Csosznorbert26-10-2012 22:02:34 // 26086
inkább az ülésre :)))))
Dömpi (il dottore)26-10-2012 22:00:54 // 26085
amióta a 19-es felni kp.gyűrűjét műanyagról fémre cseréltem nem ráz a kórmány ... ja és ki lett cserélva az első hátsó alsó lengőkar szilent is. Ugyanis már majdnem át volt szakadva teljesen és a 235-ös plána a 255-ös gumi már beráz egy ilyen hibától.
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
Csosznorbert26-10-2012 21:53:35 // 26084
én hátulról próbáltam 1x..... :( majdnem felhasaltam, kicsit terep, de ezek szerint előröl fel lehet. aztán onnan 500 méterre vettem a vasat :)
Dömpi (il dottore)26-10-2012 21:52:40 // 26083
Tudom ik a helyes értékek, de azokat zsír új gumikra és nem közepesen kopottakra adják meg. Az én téli gumijaimnak ez lesz az utolsó szezonja.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
.......................26-10-2012 21:26:00 // 26082
Nem vitatkozom ,de ez így ebben a formàban nem igaz,
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
'''''26-10-2012 20:08:13 // 26081
Nekem is ez jutott először az eszembe.
Dömpi (il dottore)26-10-2012 20:01:04 // 26080
Hali!

Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs

Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.

Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
droberto26-10-2012 19:54:09 // 26079
Akkor gondolom rászállnak az utólagos Xenonosokra is.
droberto26-10-2012 19:52:06 // 26078
Tökéletes jól. Én is ezt mondom.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
droberto26-10-2012 19:44:52 // 26077
Ezt már leírtam neked a 21043. Hsz-emben:

"Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő együtt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban."

(Pozitív) összetartást, pozitív dőléssel szokás kompenzálni a negatívot, pedig negatívval.
A MiTo-t nem ismerem, de a 159 nálam, eddig a gyári értékek (melyek nagyjából egybevágnak az Autodata 2009-es adatbázisával) beváltak (első tengely - negatív összetartás, magyarul széttartás), eddig a megtett 7k km-en nem tapasztaltam eltérő kopást a gumiabroncsok külső és belső oldalánál. Ergo eddig nincs okom kételkedni a gyárilag megadott értékekben.
"ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)
" - nálam is 20'-el többet dől a jobb mit kéne, melyet szemmel is jól látok. Eddig tényleg úgy néz ki nem eszi jobban belül.
Abban tényleg megegyezünk, hogyha a Dömpinél nincs félrekopás és kormányelhúzás, rátkódás akkor nem érdemes b@sztatni a futóművet. Viszont ezt a melléklet jegyzőkönyv alapján erősen kétlem.
'''''26-10-2012 18:57:15 // 26076
Az előbb kaptam ezt a mailt:

Az Országos Rendőr-főkapitányság és az ORFK Országos
Baleset-megelőzési Bizottság 2012. november 15-től december
15-ig Magyarországon először országos fokozott közúti ellenőrzést
hajt végre, ahol teljes körűen és kiemelten vizsgálják a személy-, illetve
haszongépjárművek és motorkerékpárok világítását, láthatóságát.


Már megint pénzbehajtás? :-(
.......................26-10-2012 18:41:50 // 26075
Itt ezt íják:

A kerékösszetartás a gumiabroncsok elülső és hátsó része közötti távolság különbsége. A kerékösszetartás beállításai befolyásolják a vezethetőségi jellemzőket a gépjármű kanyarodása közben.
Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékösszetartás kanyarban alulkormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd el kopni.
Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz, és olyan érzés, mintha a gépjármű túl élesen, 'bólintva' venné be a kanyart. Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el. Ezt a fajta kopást ,,fűrészfogas" kopásnak hívják, és jól érezhető, ha végighúzzuk a kezünket a gumiabroncs futófelületén.
.......................26-10-2012 18:38:30 // 26074
"Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt"


miért kellene negatívnak lennie?
ezt honnan veszed?
minden elsökerekes autónak kerékösszetartása van,
amit az Alfa gyárilag megad az nem jó,
vagy 5 ször állítottunk a Mito n míg jó lett,és az összetartás POZITÌV

ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)

LÈNYEG :
ha eddig sem kopott rendellenesen a gumi ;NE nyúlj hozzá
droberto26-10-2012 18:11:05 // 26073
A mai "shoppingtúrakor" a múltkor említett A oszlop takaró - műszerfal kombó elviselhetetlen hangorgiába csapott.
Nincs mese szét kell szednem még egyszer és megpróbálok rájönni a szivacs szerepére. Legvégső esetben levágok belőle, mert így nagyon odafeszíti a kárpitot a műszerfalnak.
droberto26-10-2012 18:08:09 // 26072
Ez az látod... nekem még zeném sincs... :(
Egyébként ezek tényleg olyan pici zajok, amit fel sem lehet venni egy "mezei" telefonnal.
droberto26-10-2012 17:51:27 // 26071
Ne bánd! A vasad eredetit érdemel!
droberto26-10-2012 17:50:32 // 26070
Kerék: Ezeket tetted most is fel? A dísztárcsát és lemezfelnis télikereket a kocsihoz kaptad, vagy már te vetted utólag?
Futómű: Ezek nem a legjobb értékek. :(
- Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt.
- A jobb első kerék - ahogy sokunknak - túlzottan dől (a tetején befele). A helyes beállítás a könyve szerint -35'±20', az Autodata szerint pedig -20'±20'-nak kéne lennie. Ezen csak mókányolással lehetne állítani. Ezzel a geometriával a köpeny belső fele túlzott kopásnak van kitéve.
- A csapterpesztés és a csapdőlés jobb oldalon stimmel, de a bal oldal "sántít".
Nem tudom mi alapján állította, de én megfontolnám, hogy visszavigyem. Itt vannak a helyes értékek.
Piritu - 1.000.00026-10-2012 17:18:55 // 26069
A titok megoldódott, Replika a felni, de elvitték az orrom elől :-(
Dömpi (il dottore)26-10-2012 15:30:03 // 26068
Az imént felkerültek a téli kerekek (215/55 R16) acél felnin, felcsavarozós dísztárcsával, majd megejtettünk egy kis futóműbeállítást a nehéz 19-es felni után. Íme az eredmény:
Liquid26-10-2012 15:19:51 // 26067
van rajta, de nincs "mindenhol" és ha jól emlézekem akkor csak a könyöklő felöli oldalon van, gondolom a zörgést megakadályozandó, viszont a bőrüléshez hozzádörzsölődik és nyiszog
'''''26-10-2012 14:55:12 // 26066
Nekem van rajta.
.......................26-10-2012 14:25:04 // 26065
de csak fotóval,vagy esetleg videóval,de min hanggal

nem tudom mit vagytok úgy oda egy kis zörgéstöl,
egyszerüen hangosabbra kell venni a zenét :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.