Forum >> 159

droberto03-10-2012 07:11:00 // 25314
Szerintem ne a km legyen a fő szempont. A külföldről, a nepperek által behozott, hasonló korúakban is van ennyi, vagy inkább több. Ez SZVSZ ez tök átlagos futás( évi 28k km) egy ilyen dízeltől.
A jó általános állapot és karbantartottság (tulaj/Fiat MO) fontosabb.
Én vinnék magammal FES/MES-t, és átnézném az esetleges hibáit és a km-t is.
Persze, ha kormány tükörsima, a szőnyeg és a kárpit szakadt, a műanyagok és a pedál agyonkopott, akkor elgondolkodnék...
Az autó egyébként szépnek tűnik.
droberto03-10-2012 07:00:16 // 25313
Csak akkor zörög, ha nekiteszem a lábam. Minél erősebben, annál hangosabb.
Vsz. csak azért zavar, mert nincs zene!
Csosznorbert03-10-2012 05:58:44 // 25312
Üdv ezen a ködös reggelen. Inkább itt érdeklődök mert a 147-es márkatársak elég inaktívak.
Mit gondoltok erről a vasról? Esetleg látta valaki: errő itt nyi

240.000 km van benne, a tag azt mondta hogy pályán használta sokat. Asszonykámnak venném meg, ő sokat és messzire nem jár. engem egyedül a kilóméter / ár arány riaszt, de nem tudom dieselnél mennyire sok ez a negyedmilla
Tibcsi16603-10-2012 00:19:19 // 25311
Igen, gyújtáskulcs 3x be-ki és simán pumpál kb. 1,5 litert. Épp múlt hétvégén teszteltem, amikor légtelenítettem a gázolajszűrő csere után.
Tibcsi16603-10-2012 00:11:27 // 25310
Nekem még sosem zörgött. Valami hiányozhat vagy kikopott nálad.
GTPeti02-10-2012 22:52:07 // 25309
Vicc vót ám. :)
Dömpi (il dottore)02-10-2012 21:41:14 // 25307
egyről beszélünk!
droberto02-10-2012 21:37:28 // 25306
Nem én az 1-es tételre gondoltam:

Talán akkor alkalmam nyílik kioperálni amikor az ülést kiszerelem.
droberto02-10-2012 21:33:07 // 25305
Ezt már mástól is hallottam, de én még nem éreztem!
droberto02-10-2012 21:31:47 // 25304
És már kocsikáztatok is! ;)
Dömpi (il dottore)02-10-2012 21:24:38 // 25303
Mellesleg valahol olvastam, hogy az alfákban a műanyag betétek mindig zörögnek. A kombi meg különösen recseg-ropog egy kátyús kisutcában (minden típus). Ha alfád van fogadd el.
Pityukoma02-10-2012 21:23:58 // 25302
Ezen már én is gondolkoztam. De jó hogy van köztünk egy ilyen srác aki ennyire lelkes és alapos. Ha elakadok v.miben tud segíteni nekünk, mert Ő már biztosan szétszedte 3x azt aminek én neki sem merek állni.:-)
Dömpi (il dottore)02-10-2012 21:21:43 // 25301
KUL-ra sajna nem tudok menni, mert az elsős lányom osztályfőnöke "ismerjük meg egymást" címszóval családi napot szervezett akkorra. Gondolhatod micsoda elánnal készülök :) ... de hát muszály bájologni, nehogy aztán a gyereken csattanjon!

Egyébként én a sebváltó körüli résszel indítottam, a szegély körüli rész egy határozott mozdulatra kipattan. Ha kézzel felülről benyúlsz, és rásegítesz, akkor kipattintható. Visszafele kicsit ügyeskedni kell az illesztéssel. Úgy emlékszem csavar nem fogja, de nézz szét azért.

Engem a zörgés nem izgat, mert nálam dübörög a heavy metal/hard rock. A hangerő feljebbcsavarását pedig általában a 4éves fiam követeli ki.
Pityukoma02-10-2012 21:18:22 // 25300
Lehet hogy kiröhögtök, de nekem az első amit észreveszek regenkor az a furcsa égett szag. Akkor azonnal kapcsolom a pillanatnyi fogy. adatot és azon látom az elképesztő értéket. :-)
Dömpi (il dottore)02-10-2012 21:13:54 // 25299
Ne bántsátok a srácot! Sokszor egy csomó tök hasznos infót tudunk meg a leírásaiból. Engem csak érdekelt, hogy időben ez hogy férhet bele egy napba. Bár okoska is megoldotta a Hupikék törpikékben (bocsesz, ezt nem lehetett kihagyni).
droberto02-10-2012 21:10:48 // 25298
Igen az alja mozog, de a hang felülről a középkonzol szegélye felől jön! Hogyan szedted ki/szét?
Arra gondoltam, hogy húzok fel rá egy vékony gumi (pl. FBS) réteget. Elég szűk a lábtér, és ha nekiteszem a lábam az oldalfalnak, akkor meg nyekereg. Idegesít.
Az alsó rész: Gyere KUL-ra azt egy sör mellet megbeszéljük! :)
GTPeti02-10-2012 21:07:42 // 25297
Dömpi most erre gondol: "Gyanús vagy te. Vajon gyakran jársz Paks felé?" :))))
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2012 21:07:33 // 25296
akkor együtt reszelik az autót :P
'''''02-10-2012 21:04:44 // 25295
Van barátnője,már láttam! :-)
Dömpi (il dottore)02-10-2012 21:02:26 // 25294
igen, és azért mert a lábtér felőli részen nincs rögzítési pontja, csak úgy le van lógatva. Azért tudom, mert a múltkor szedtem le.
Amúgy már régóta akartam tőled valamit kérdezni, de ne vedd bántásnak kérlek. Szóval, te amúgy mással is foglakozol a kocsidon a kívül? Gondolok itt olyanokra, hogy munkahely, család stb. Csak mert amiket írsz a topicban és a blogodban, ha megpróbálnám utánad csinálni, akkor már nem kellene bemennem dolgozni, asszonypajtás meg ráhúzta volna a jeggyűrűjét a kocsi antennájára :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2012 20:48:10 // 25292
Gyerekek nem kell tisztítani a DPF-et, újat kell venni vagy áthelyezni a leömlő mögé :P
droberto02-10-2012 20:47:06 // 25291
Nektek is zörög a középkonzolból a lábtérbe leeresztett műanyag burkolat az illesztésnél, ha nekiteszitek a lábatokat?
Alfás Viktor (NagyVad)02-10-2012 20:13:53 // 25290
Srácok!
Ez az ember piszok nagy tudással rendelkezik!
:-)))))))
Jót nevetek rajta!

Szerintem magára ismer akinek írom!

:-)))))
droberto02-10-2012 19:39:34 // 25289
"Akkor tellt be a pohár mikor majd' ezer km autópályamenet után az első körnél a városban eldugult." - Ez nem azért volt mert a városba érésre érte el a regenerálási szintet?
"Egyébként érdekes-de nálam olyankor sem mutat többet mint 80-85% telítettséget." - Lehet neked is olyan 100%-os telítettséget elkerülő szoftvered van!
Kíváncsi lennék, hogy az én 3442-es szoftverem hány százalék felett akar tisztítani alaphelyzetben!?!
imi15602-10-2012 19:23:25 // 25288
Úgy legyen:-))!
Akkor tellt be a pohár mikor majd' ezer km autópályamenet után az első körnél a városban eldugult.Egyébként érdekes-de nálam olyankor sem mutat többet mint 80-85% telítettséget.
droberto02-10-2012 19:13:16 // 25287
Ezt én is olvastam a cég honlapján!
Remélem egy újabb 100k km-nyi nyugalmat vásároltál magadnak. :)))
imi15602-10-2012 18:38:13 // 25286
Sziasztok!

Maga a tisztítás nettó 25 ropi volt.A 33-ban benne van a postaköltség az új tömítés és a szerelő munkadíja is a fel,-és leszerelésért.
Ennek a folyadékos tisztításnak is utánaolvastam,de nagyon nem tesz jót a szűrőnek-állítólag.Megváltoztatja annak szerkezetét,porózussá válik,ezáltal egyszerűen elég idővel.
.....02-10-2012 17:39:53 // 25285
Ok, köszi
droberto02-10-2012 17:27:15 // 25284
Ha egy félbeszakított regennel lement 21,09 %-ra, akkor az nem olyan rossz.
Szerintem most használd, figyeld az eltömődés menetét és 98%-nál vidd ki a városból.
Egyszer keveredj ki a kányából és utána jobb lesz minden.
Ha végképp nem megy, javaslok egy ilyen manuális tisztítást.
droberto02-10-2012 17:19:44 // 25283
Személy szerint nem hiszek a csodaadalékokban.
droberto02-10-2012 17:18:25 // 25282
Én is gondolkodtam hasonlón de imi156 akciója most megfogott.
Olvastam a tisztítás menetét és megnéztem a videót is. Laikusként hatékonyabbnak tűnik, mint a folyadékos tisztítás. 33.000,-Ft-ot ír rá a cartárs.
.....02-10-2012 17:14:35 // 25281
Köszi,de én a motorba nem öntenék. A részecskeszűrőbe gondoltam a tisztítófolyadékot.
droberto02-10-2012 17:13:20 // 25280
A regen közben megfigyelhető 3 db völgy, sorban: 90°-os kereszteződés, 180°-os körforgó és egy 270°-os kereszteződés. (Inkább ezeket választottam, mintsem, hogy bemenjek Dunaföldvárra)
Ha ezek a lehűlések nem lettek volna, akkor bőven volna 10% alatt lett volna a tisztítás.
droberto02-10-2012 17:07:48 // 25278
Az az állapot az amit írtál, hogy a garázsban szakítottad félbe a regenerációt?
droberto02-10-2012 17:03:23 // 25277
Így jobban látszik:

Jól megfigyelhető a többször párhuzamos sebességet és a fordulatszámot ábrázoló vonalakból, hogy sík úton tempomattal mentem. :)
Imi02-10-2012 16:59:31 // 25276
Én a helyedbe inkább ezt próbálnám ki.
http://www.nanoenergizer.eu/nanoenergizer-all-in-one.php
.....02-10-2012 16:47:24 // 25275
Érdemes ilyen folyadékokkal kísérletezni? Vagy halott dolog?
.....02-10-2012 16:43:29 // 25274
Ezt szoktam tenni az autó irányít, de hamar eltömődik, 2x elindítom és már 50%-os. Amúgy részecskeszûrõ eldugult: 21,09 % , km-állás utolsó regen óta: 0,0 km, 20% alá még sosem ment, ellenben volt már 110% körül is.
droberto02-10-2012 16:42:59 // 25273
De nem meri ezt mutatni, csak akkor már, ha baj van.
Itt követték el a mérnök a hibát, hogy hagyták magukat legyőzni a PR-osokkal szemben. :)
droberto02-10-2012 16:38:51 // 25272
Van rá esély, hogy azért rángat, de hallotam olyat is, hogy már nincs DPF és EGR, mégis rángat.
Menj vele egyet, tedd rendbe a szűrőt előbb.
droberto02-10-2012 16:32:56 // 25271
"Legutóbb nekem is tisztított mikor a garázsba álltam be, feltűnt hogy a pillanatnyi fogyi 50 litert mutat" - Na erről beszéltem. Városban próbált regenerálni!
Legközelebb amikor eléri a ~98%-ot a DPF, vidd ki a városból a verdát egy forgalommentes főútra, és min15 percig menj vele 2-2500-as fordulaton. Amikor szépen eléri a szűrő a 600-650°C-ot, 8-10 perc alatt úgy kitisztul, hogy legközelebb csak 6-800 km múlva akar tisztítani.
Én így oldottam meg:
Dömpi (il dottore)02-10-2012 16:32:29 // 25270
ilyen nekem is szokott lenni néha...érdeklődve figyelem a fejleményeket.
Két hete néztük, akkor a DPF 67%-on állt és kb. 300 km-el korábban volt az utolsó regen.
.....02-10-2012 16:22:09 // 25269
ikont azért mutathatná, hogy az user ne állítsa le míg tart a folyamat.
.....02-10-2012 16:11:55 // 25268
Csöri-nél volt. Akkor nem bolygatom meg azokat a csavarokat.
.....02-10-2012 16:08:17 // 25267
Én már jobban örülnék,ha ki lenne iktatva a DPF az autómból, már az alapjárati rángatózást is ennek nyilvánítom.
Valaki írta,hogy 2000 fordulatnál 2. fokozatban ránt egyet az autó, nálam is jelentkezett... mi lehet a hiba? (persze semmi hibakódot nem dob)
Fairlane02-10-2012 16:02:17 // 25266
Megfelelő helyen volt futóműállításon?
Szerintem a kormányösszekötők menetes részével be kéne tudni állítani...

Ismétcsak szerintem semmiképp nem a teljes kormányművet kellene mozgatnod. Itt nemtom hogy van, de a 155ben mintha illesztett nyakú csavarok lennének ezek, azaz teljesen kitöltik a lyukat, nem tudsz mozdítani rajta.
.....02-10-2012 16:01:39 // 25265
Legutóbb nekem is tisztított mikor a garázsba álltam be, feltűnt hogy a pillanatnyi fogyi 50 litert mutat, és a hűtőventilátor is pörög. Nem tudom mi lehet a zöldes-sárga trutymó amit a kipufogó króm végére van száradva és a járólapon a garázsban is ott a nyoma.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.