Valaki esetleg erről véleményt (elvileg gyári):


18-at kérnek érte!
Az előző vasamban ilyen volt. Fogott mint állat, cserébe elől egy évet bírt! Utána Jurid váltotta, amit 7 év alatt nem tudtam elkoptatni (pedig dolgoztam rajta). Egy lehelletnyivel fogott rosszabbul mint a Ferodo.
Az a baj, hogy kéne tudni pontos típusokat, mivel többféle is lehet.
'''''11-04-2012 18:15:12 //
20654
Már több mint egy éve hirdetik.Eléggé ütik vágják.Múltkor Pécsről kifelé menet 200-ig mentem utána,aztán az asszony leintett. :-)
Egyébként a jobbik felem Giu-ja 120 lóval meglepően fürge.Szélességben nagyjából egyforma az 59-el de hátul picit rövidebb a beltér.
Az érdekes! Az egyik ok ez volt, hogy 59 lett at 56-ból. Nem akartam kiszorulni a városokból!
Hát igen a Mutiair jó kis dolog! A fogyasztáson viszont az sem segít! :)
A beltér az 59-ben belsőségesebb! Nekem bejön a bunkerfeeling! Az egyik autós újságíró mondta egyszer: a 159 beltere egy szűk intim környezet. Találó megfogalmazás!
A műszerfal szerintem vagány! Ebben talán nem is festett, hanem szálcsiszolt alumínium volt. Ami tulajdonképpen nincs is messze a mienktől! Bár van olyan 59 amiben műanyag!
Az én utasom egyaránt kényelmesnek titulálta a hátsó sort! :) Hátul lábtérben a Gui-t jobbnak éreztem!
Nem utolsó sorban szerintem nem kicsit komolyabb autónak néz ki a 159.
Az enyém tudta.
A Giu-val az újdonság miatt vártam. Meg az 1,8TiBi miatt. Sajna a 159-ben csak a kisebbiket tették, ezért lett inkább kormos.
Aztán élőben se a formavilága, se amúgy nem fogott meg. A festett műszerfal pl nekem nagyon nem bejövős. Vittem utast a családból, szerinte hátul a 159 határozottan kényelmesebb.
A 156 1,9 MJET tudja az EURO 4-et?
Nekem szumma-szummárum tetszett, néhány apróságtól eltekintve (Guilietta Topic 5311 HSZ.)!
A szosza cartárs megtalálta:
Ezzel mentem!
Miért akartál Guiliettát és miért 59-et vettél? Korszerűbb a Gui (5 év van köztük) és futóműben is ott van, kisebbnek sem mondhatni belül...
A Spider Zsír! :)
Az 1,9 az EURO4-et DPF nélkül is tudta/tudja. (pl a volt 156-omban)
A
Giulietta mondjuk engem sem győzött meg, pedig NAGYON vártam.
Mondjuk nekem bőven elég a 2,0, de az Alfa érzés már nagyon nincs meg itt se. (Szerencsére ott a Spider, a maga EURO2-es bovdenes gázpedáljával. Ott nagyon van.)
Van valakinek kutyahálós kalaptartó rolója? Hova kell azt pontosan beakasztani?

Hmmm...
Ezt én anno az 1,6 és a 2,0 JTDm-re hallottam.
Az 1,9-et felvitték 2,0-re alá pedig berakták az 1,6-ot!
Azt gondolom erre van kereslet, meg hát ugye downsize-ing.
Igazából meg nem is nagyon van mibe nagy motort tenni... Jelenlegi a zászlóshasjónk! egy C szegmensű Guiletta. :(
Mentem tegnap egy QV-vel és ha nem is szedte fel az aszfaltot, azért szedte a lábait. Szerintem az is 1,6-os dízel, vagy az 1,4 benzines motorral az bőven elegendő.
A kérdés itt ugye az: Hova az Alfa feeling?
Hát ezt kérem meg elvitte a recesszió, az EURO normatívák (és a gyorshajtáscsekkek). :) Legalábbis egyenlőre...
Azt még azért hozzátenném, hogy anno az 1,9-es és 2,4-es DPF-es 159-eket úgy reklámozták, hogy tudja már a még ki sem adott EURO5-öt. Aztán nem :-(
mi történt?
mit okozott a gyári olaj?
ez az amit mi sem értünk :)
Én megértelek! Nem értem viszont, hogy a 2,4-nek miért más a motorolaj specifikációja, mint az 1,9-nek és a 2,0-nek. A négyhengereseké ugye SAE 5W-30 a az öthengereseké meg 5W-40. Az emelt melegviszkozitással még talán nem is lenne baj, de az eltérő minősítéssel viszont annál inkább. A négyhengereseké
FIAT 9.55535-S1 az ötösé pedig N2. Az ACEA B4 nem való részecskeszűrős autóba, mert a SAPS tartalma magas, ami legyilkolja a DPF-et.
A szóban forgó diesel konstrukciók szerkezetileg hasonlók. Talán a magasabb hőtermelés miatt ajánlják a más specifikációt... Így feláldozták a DPF-et a tribológia oltárán!
És még tetézi a bajt az is, hogy a FL-es használatiban sem javították ki:

Valószínűleg van(nak) olyan dolog(ok) az öthengeresekkel ami nem került nyílvánosság elé. Tartok tőle, hogy ennek, ezeknek köze lehet, ahhoz levették a kínálatról is. VSZ nem tudták EURO V-ösíteni...
Vagy nem is akarták... Lehet nem vitték úgy és nem lett volna gazdaságos. Mindenesetre nagy kár érte! Jó lenne, ha lenne még nagymotoros JTD! A 3,0 sorhat útópia volt! Sajnos! Mondjuk ehhez kellet volna egy piacképes nagyautó...
Pontosítok: Nem vitattam, hanem meglepőnek tartanám!
És a félreértések elkerülése végett, itt nem egy koromtól már megfojtott szűrőre gondolok!
Most mér értem, hogy te miről beszélsz. Elbeszéltünk egymás mellett...
Én a DPF fogyasztásemelő hatását vitatattam!
Nekem bejön a 19 es kerék,én bátran ajánlom otthonra is,ugyanúgy megmaradt a kényelem
max látványra mivel széltében ugyan akkora mint a 18-é meg nehezebb is a 19-es.... én vezettem TI 59-et akkor tettem le arról hogy vegyek nagy felniket itthonra nem gyere be ellenben tényleg szép :)
SKrisz10-04-2012 22:44:42 //
20637
Stimm... de a jó méret az a: 235/40R19 :)))))
a 235 /45 R18 a "Normális méret"
a többi csak egyszerűen kicsi
Na ezért nem dugul neked,a DPF
A mitoban is a motor "nyakán " van
bezzeg a 159 ,brerában
így van növelik a nyomást meg a levegő mennyiséget, adott mennyiségű gázolajat nagyobb nyomáson lehet jobban szétporlasztani amivel tökéletesebb lesz az égés hatásfoka amit még jobban lehet növelni a bevitt levegő mennyiséggel....
én optimalizálásról beszéltem amit boxszal nem lehet elérni :P
én maradok ennél nekem bevált nem váltok már semerre max Motul-ra :) A "gyári" olajra haragszom vagy az Alfa ajánlására ha normális olajat írtak volna elő megkíméltem volna magamat némi szopástól meg költségtől...
Tényleg semmi, de a kérdés jogos :-P
GTPeti10-04-2012 21:36:04 //
20630
"Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás...."
Ennek amúgy totálisan semmi köze nincs a befecskendezéshez és a porlasztáshoz. A kettő között nincs összefüggés.
GTPeti10-04-2012 21:31:35 //
20629
"Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!"
Ez nem hit kérdése. Nem véletlenül emelik a bef. nyomást generációról generációra.
@Erhard: Egy box tudtommal nem 2%-ot emel.
és maradsz is ennél gondolom. Jobb mint a selenia multipower, azt hiszem az tudja a C3-at?
mi baja lenne? :) nem kormol tőle már a második olajcsere óta használom lassan jön a harmadik is
Az enyém a leömlőben van.
Ma körbesétáltam a parkolóban idekint. Könnyű megkülönböztetni a benzines kocsit a gázolajostól. Amelyiknek kormos a kipufogója, az benzines, amelyiké rozsdás, az diesel :-DD
régóta mész ezzel az olajjal? Semmi baja a gépnek?
igen a kocsi alatt van a katalizátor de az egyben a DPF is mint minden dejzelnél :)
Bakker eddig azt mondtad, hogy a nálad a kocsi alatt van, ahol nekem csak egy cső van. Ezek szerint félreértettem?
Érdekes, nekem decire stimmel a comp a tankolással. 225/50x17 kerekekkel.
Amit írtam több tízezer km átlaga és nem 90 országút. Amúgy dejzel nem a városba való.
Ezt kerek-perec közölték is velem vásárláskor. :-P
(u.i. volt szerencsém a pesti őrülethez, 13 km/órás átlagsebességgel. Köszönöm, maradok vidéken. )
Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!
A porlasztási hatásfokot még csak-csak értem, de a railnyomással nem tudom mire célzol...
Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás....
A (legkisebb) alapméret:
205/55 R16 (d= 632 mm)
További méretek:
215/55 R16 (d= 643 mm Δ= 11 mm)
225/50 R17 (d= 657 mm Δ= 25 mm)
235/45 R18 (d= 669 mm Δ= 37 mm)
235/40 ZR19 (d= 671 mm Δ= 39,5 mm)
Ennyit a váltóméretek görcsös erőltetéséről... Gyártónk nagyívben tojik rá...
Magyarán az alap 16" és a 18" közt van 37 mm különbség! (Persze csak akkor, ha te "gyári" méretű gummával jártál)
Én a majd 40 mm-t minden téren megéreztem...
azért az hozzá tartozik hogy a porlasztókat olyan 3-4000 bár környékén tesztelik ...ha optimalizálásról van szó max 2%-ot tolnak a nyomáson ez nem egy rizikófaktor
castrol edge 5w30 pontosan :)
miért hol van külön a katalizátortól? :)
Téli gummával nekem is ennyit evett hasonlóan használva...
Többen azt mondják, hogy csökken a remaptól az étvágy. Tudok olyat is akinek nőtt...
GTPeti10-04-2012 20:17:52 //
20614
"nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás" dologra kíváncsi lennék!"
Ilyen elméletileg valóban létezhet. Mégpedig a porlasztás hatásfokának javításával. Ez a railnyomás-megnövelésének jótékony hatása. A negatív hatása pedig a megnövekedett igénybevétel.
SKrisz10-04-2012 20:17:15 //
20613
A "18 -as téli kerekem és a rajta lévő gumi (átmérője) ugyanakkora volt, mint neked a "16 -oson (1 számmal kiseb, mint a "19-es) és itt is stimmelt a különbség a comp által mutatott érték és a valós között :)
Azért mutat többet, mert 19"-os kerekünk van! Megjegyzem, nekem ezzel legalább a km-órám pontos!
A 16"-lal kevesebbet mutat mint a valóság, igaz, csak 0,05-al....
SKrisz10-04-2012 19:58:53 //
20611
Egyszer azért "mérj" utána. A comp. nekem is mindig ennyit mutat (7.6 - 7.8 között van 1 tankolás átlaga) valóságban pedig 6.7 körül mozog. Szóval az az 1 liter nekem ott van, csak minuszban :)
Nálam 7,5-7-6 liter comp szerint az átlag.
Szerintem valójában több,bár tankolásnál nem mértem még utána.
Ez 50% város 50% autóút,de rövid távok.
Mindent legtöbbször kissé nagypapás tempóban.
Ezzel személy szerint én nem vagyok elégedett figyelembe véve az eddigi autóimat vagy azokat amiket azért elfogadnék.
Kiváncsi vagyok,hogy remap mennyit segítene rajta,ha csak az optimalizálásra megyünk rá és nem kell telj többlet.
Milyen olajat használsz Erchard? Pontos nevet kérnék :))
Nálam is azzal van egybeépítve és 2006-os a gép:)))
Pályán 90-el jo a fogyi amit írsz, probáld ki városban, mondjuk olyan helyen ahol nem tudsz 15 percet menni egyfolytában ha regelni kell, pl sok a lámpa, dugó stb.....
nem kiírja, kiírta, kinyírta:)))
Nincs fele sem autópályán...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.