Forum >> 159

Arno16615-09-2010 18:49:45 // 8171
Teljesen egyetértek!

Egyébként tök jó robogók vannak már, érdemes lenne átváltani a fél városnak...tavaszig van idő átgondolni. Fantasztikus dolog hogy a budapesti út végéből 15 perc alatt a MOM parkban voltam ma pl. fillérekből, kényelmesen.
Szabalyosan hasznalhatom a buszsavot, az allo autok kozott szabalyosan elmehetek. (uj kresz). Egy dolog van, ez a rohadt dizelfust plane mikor vmi fos elindul.
Kriszo15-09-2010 18:45:28 // 8170
Én bringával járok melozni...10perc alatt letekerek a telephelyünkre...Csak hétvégén használom a kocsit ha a csajomhoz megyek..Amugy meg kifizetek rá becsületesen minden sarcot, had menjek má oda ahova akarok köszi:)
Kriszo15-09-2010 18:43:53 // 8169
Így van és máról holnapra majd leállítják neked a komplett kamionforgalmat buszokat hajókat minden szart..))))
Ja euo5 meg euro6...szted meddig tudja ezt a normát?:)míg kijön a gyárból utána meg már tökmind1 úgyis levizsgázhtatod akárhogy..)
Ha ilyen kurva fontos lenne a környezetvédelem nem engednék az IFA Kamazokat sok ezer éves szarokat cirkálni az úton...Ja pestről kitiltották őket..Bemész megkéred az engedélyt és máris szaladhatsz, ráadásul súlykorlát alapján tiltották ki tehát ha nekem állna itthon 5 ifám gond nélkül cirkálhatnának a hungárián egész nap a kutyát nem érdekli...Ezek mind csak szép szavak hogy na majd most szigorítunk...Ez megy 20éve...
Arno16615-09-2010 18:42:09 // 8168
Jahh, a felmelegedés normalis. Csak az üteme nem ami elég metál perpill.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Visszah%C3%BAz%C3%B3d%C3%B3_gleccserek

"A gleccserek fogyásának sebessége 2007-re kétszeresére gyorsult 1996-hoz képes"

Ez nem a természetes globalis felmelegedés része. Ehhez nem kell atomtudósnak sem lenni ezt belátni.
Arno16615-09-2010 18:36:20 // 8167
Elég sokat bringázom...meg motorozok. Ezért anyázok a dizelekre. Aki akar tenni valamit azért h élhetőbb legyen ez a pöcegödör az sem sokat tud mert beledöglik...
Probaljatok ki...csak egy napra...elég durva komolyan amit eregetnek ezek a szarok.
Kocsibol maskepp fest.

Mivel a dizel energiasurusege, tehat szenatomszama magasabb, nem annyival nyom ki kevesebb co2-t mint amennyivel kevesebbet fogyaszt. Leven adott mennyisegu dizelben jóval több a szénatom.

http://automotiveandtrucks.info/diesel-vs-regular-gasoline-which-is-better-for-the-environment/
"diesel contains 2778 grams of carbon per liter, while gasoline 2.421 grams per liter."
Arno16615-09-2010 18:28:57 // 8166
Hú, haggyuk már ezeket a városi legendákat h mérni sem tudjak. :)
forrásod van rá? mert én írtam linket a pm2.5 szennyezés vs halálozások gondolat mentén. Sztem elég egzaktul tudjak mérni. Ne a levegőbe beszéljünk pliz.

Dehogynem tudjak, kurva karos. Szamtalan teren foglalkoznak a dologgal.
Az nincs meg eldöntve hogy meddig maradhat a jelenlegi káosz. Nem véletlen a benzines turbok / hibridek terhódítása sem. Dizelek nem fogjak tudni tartani a kovetkezo korny. vedelmi besorolásokat. Most hogy bekerülnek a pmxx meretek is kemenyen ezekbe.

"A levegőtisztasági irányelv megszigorításáról döntött június
7-én a környezetvédelmi tanács, dacára annak, hogy több or-
szág még a jelenlegi szabályokat sem tudja betartani.
A módosított levegőtisztasági irányelv immár a legkisebb szeny-
nyező részecskének, a PM2.5-ösnek a maximumértékét is meg
fogja szabni, lévén ezek a legkárosabbak az emberi szervezetre,
mert mélyen beleágyazódnak a tüdőszövetbe.
A módosított szabály 2007-es életbelépése után a követke-
ző maximumértékek vonatkoznak majd a szennyező részecs-
kékre: PM10: 40 mikrogramm/köbméter éves átlagban és 50
mikrogramm/köbméter napi átlagban, hároméves rugalmasság-
gal; PM2.5: indikatív 25 mikrogramm/köbméter 2010 és 2015 kö-
zött, utána pedig kötelezően.
Az ellenállást vezető, végül leszavazott hollandok azzal ér-
veltek, hogy addig nem tudják betartatni ezeket az értékeket,
amíg új, minden eddiginél szigorúbb európai szabályozást nem
vezetnek be a gépkocsik légszennyezésére (EURO V és EURO VI).
A mostani megállapodás informális, és az Európai Parlament
megerősítésére is vár. "

Szóval lesz itt nemulass....2009 szeptembertől az EURO 5 szabalyozza a pm kibocsatas ertekeket. Előtte nem volt bevéve. EURO 6 nemsokára jön, az még keményebben fogja, NOx is bekerul a kepbe amiben szinten nagyon gazosak a dizelek.

"Emissions of the highly noxious pollutants known as nitrogen oxides (NOx) and particulate matter (PM) from diesel vehicles are currently four to five times higher than for petrol vehicles. The Euro 5 Directive aims to make diesel cars "catch up" - although not completely.

The Euro 5 limits will reduce emissions of particulates from diesel cars by 80% compared to Euro 4. They will however be more lenient as regards NOx emissions, which will only have to be cut from 250mg/km to 180mg/km – against the current 70mg/km for petrol vehicles."
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2010 10:58:44 // 8165
Anno a MÁFI-ba jártam elég sokat és ott is kérdezgettem a processzorokat erről a klíma változásról hogy mi lesz és csak mosolyogtak hogy nem lehet megmondani mi, merre, hány óra :)
Kazes☻15-09-2010 09:54:27 // 8164
Hogy elenyésző lenne azt nem hiszem, de emellett nagyon fontos, hogy hány m3 széndioxidot 'falnak' fel?! Nem mindegy! :P
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2010 07:23:06 // 8163
esőerdőről jut eszembe kiderült hogy az oxigén elenyésző hányadát adják a moszatok a fő generátor :P
Kazes☻15-09-2010 00:21:35 // 8162
Gyorsítani azért lehet rajt és sajnos úgy tűnik, hogy meg is tesszük. Ha már lassítani nem vagy alig lehet rajta, legalább nem kellene gyorsítani és akkor lenne esélyünk valahogy túlélni -még ha nem is mindenkinek-, mert aztán jön a jégkorszak is és ezek azért bizonyos technikákkal, technológiákkal túl élhetők. Ha sokat nem is tehetsz, azért próbáld megtenni a magadét. Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan! :)

Gyorsít pl. a nem kicsit túl tenyésztett marha állomány, vagy a még mindig használatos fosszilis energiahordozók nem csekély felhasználása, ezzel párhuzamosan a napi szintű esőerdő írtás és egész biztosan hosszan sorolhatnánk.
GEORGE14-09-2010 23:55:35 // 8161
Ja és ne feledjük a sok benyás motort sem, azok is szennyezik a levegőt......
GEORGE14-09-2010 23:54:52 // 8160
nem gyorsítunk rajta és lassítani sem tudunk.....marha kevesek vagyunk hozzá.....
Amúgy mit kéne tennem? holnap letenni a verdát?
Ha eladom akkor más fog vele járni, ha be adom a bontóba akkor nem kapom meg érte az árát.....most mond meg mit tegyek a földért?
Kazes☻14-09-2010 23:48:03 // 8159
De értettem amit írtál, mindössze a 'tök mindegy mit csinálunk' kijelentésedre reagáltam, hogy nekünk azért nem tök mindegy, mert amíg a Földnek van még jó pár milliárd éve, nekünk (embereknek) nemigen. Tehát bár így is úgy is bekövetkezik, azért nem mindegy milyen ütemben. Gyorsítani minden esetre nem túl okos dolog. :)
atesssz14-09-2010 23:34:34 // 8158
Arno166, ajánlom Neked és a környezet-tudatosságodnak a következő linket.


A dízelpártiak "ajánlásával" :-)))))
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2010 23:32:20 // 8157
Nem egyértelmű, a politika és a pénz világa nem az egészségünkért dolgozik. Tudom, tegye meg más az első lépést. Én sem állítom, hogy hűde sokat teszek a környezetért, de legalább kicsit zavar a dolog...
GEORGE14-09-2010 23:25:17 // 8156
Ha ez valóban ekkora gond lenne, akkor ne lehetne újként diesel autókat forgalomba helyezni......
Vagy mondok mást, adja az állam olcsóbban ( kevesebb adóval terhelje ) a benzines autókat. De ne 2Ft-al csökkentse, hanem olyan mértékben, hogy meg is érje megvenni. Meg adja olcsóbban a benzint, hogy a környezetkímélő üzemanyag fele irányítsa az embereket.....de úgy tudom ilyenhez hasonló törekvés sincs....
GEORGE14-09-2010 23:22:59 // 8155
Nem figyelsz, vagy csak direkt nem akarod érteni amit irok...
ha most leállna az emberiség miden füstöléssel, akkor is bekövetkezik a globális felmelegedés, ez egy ciklikusan ismétlődő folyamat, NEM lehet beleszólni!!
Ezt nem találtam ki, hanem komoly hozzáértő szakemberek!
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2010 23:09:30 // 8154
OFFF
Azért én nem nyugtatgatnám magam ezzel a teóriával. Persze minden ilyen urban-legendnek van tudományos alapja, de inkább bízzuk a hozzáértőkre...:-)) És ne reménykedj, hogy nem káros a dízel korom. És rákot is okoz...és egyáltalán nem tökmindegy mit csinálunk. Ez a baj, hogy a mindennapok embere erre a felelősségmentességre van nevelve. Legalább az első lépést tegyük meg, ismerjük el, hogy súlyosan szennyezünk. Nem dízel vs. benzin értelemben, mert bele lehetne menni, hogy ezres szuzuki vs V6 ugyebár. Ezt csak a tökmindegy megjegyzésedre..Nem az.
Én elismerem, hogy az autóm szennyez, és ezzel hozzájárulok minden szarsághoz ami körülöttünk van. Szerintem gondold csak végig felelősebben ezt az állítást...
ON
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 21:51:00 // 8153
nem baj legalább a 2,4-nek nem lefelé megy az ára :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 21:50:01 // 8152
én a 320 vagy 350-ről beszélek annak sosem volt Delphi rendszere :P
GTPeti14-09-2010 21:36:34 // 8151
Ezzel vitatkoznék. Szerintem a Mercedes a Jockey-Merci korszakig törekedett arra, hogy a legjobb legyen. Ha így lenne, akkor az OM651cuccai nem a Delphi-től érkeznének.
(Bár kizzo múltkor megnyugtatott, hogy jók az ECU-k.) Én legalábbis kicsit szkeptikus vagyok a Mercedesekkel kapcsolatban. (NEM azt mondtam, hogy egy új C-Klasse v. E-kupé adott esetben ellenemre lenne. :)
Piritu - 1.000.00014-09-2010 21:29:14 // 8150
Legyen egy kis ON is végre:

Hmmm, érdekes. Megnéztem a német Alfaromeo.de-n, ott forgalmaznak 2,4 dejzelt. Most akkor hogy is van ez? Ott tudja az euro5-öt, nálunk meg nem és leveszik a palttáról???
itt ha ráböktök a "Preisliste"-re ott az árjegyzék.
Kazes☻14-09-2010 21:19:54 // 8149
Ez természetesen a Föld szempontjából nem érdekes, már-már megszokott, de nekünk nem! :)
tipoatti14-09-2010 21:19:05 // 8148
Na ez pontosan így van, földtörténetileg lépünk ebbe a felmelegedős korba perpill.
GEORGE14-09-2010 21:14:24 // 8147
OFF

Az a globális felmelegedéses mizéria is csak nagy hűhó csapás.
Kimutatták hogy x ezer évenként ismétlődik a folyamat! Akkor is volt globális felmelegedés amikor még kőbunkóval jártak az ősemberek.
Szerinted akkor mivel szennyezték úgy el a föld légkörét?????
Szóval tök mindegy mit csinálunk, a körfolyamat bekövetkezik.....


ON
GEORGE14-09-2010 21:10:41 // 8146
Azért nézzél majd utána, hogy mennyi jtd porlasztócsúcsot forgalmaznak az alkatrész kereskedők.
Meg fogsz lepődni!
Én imádom ahogy meglódul a SportDieselem, és nem azért vettem ekkora motorral, hogy lépésben araszoljak vele. Szóval ha megharagszol hanem én tolom neki, ahol lehet :-)
Továbbá nincs ez a részecske dolog eldöntve, hogy mennyire káros-nem káros....ugyan is még mérni se igen tudják.......stb stb stb
Kriszo14-09-2010 17:56:49 // 8145
Te Arno hamár ekkora környezettudatosság van benned mér nem kezdessz el előbb a szemétégetőknek, a fatuzelésű erőműknek, mindenféle gyárnak amik engedi a szutykát folyókba szántókba írni?:)
Szerintem hamarabb tisztulna a levegő mint attol hogy a dízeles tulajok vérét szívod..Mert a benzines az nem káros a környezetre kicsit sem..Széndioxid kibocsátása zéro mi?:)
Akkor miért nem jársz bringával azzal legalább tuti nem szennyezel semmit..)
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 16:43:09 // 8144
meg rossz LMM-jű és lambdaszondás benzinesekkel amik okádják a co-t :)
Arno16614-09-2010 16:21:00 // 8143
Már csak a Pm10 - Pm2.5-tel kéne valamit kezdni.................... :)
De már az is vmi hogy a DPF rendesen működik, itthon nem természetes.

Na, hagyjuk sztem a temat, rendesen szét lett bombázva a topic....asszem el lett mondva minden pro-kontra innen már "anyád te anyád" jönne.

Bocs sracok akit nem erdekelt, kicsit elragadtattam magam.
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 16:08:20 // 8142
aham az enyém padlógázon meg gyökketővel sem kormol ...mit nézzek? :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 16:07:11 // 8141
meg tudom számolni egy kezemen hány darab fogyott egy év alatt és nem szettben cserélik mert 1db szokott meghalni :)
Arányaiban sem termelődik több korom pont a városban használt autók zakkanak meg a sok korom miatt ...
Arno16614-09-2010 15:57:02 // 8140
De ha ez nem lenne egyértemű akkor nézz meg egy dizel autót padlógázon indulva a lampatól majd nézd meg ugyan ezt kulturaltan indulva. Meg fogsz lepődni :)
Arno16614-09-2010 15:53:43 // 8139
Az hogy nem fogy nem jelenti azt hogy nem is kéne bele. :)
Mennyi egy szett 166-ba, 159-be?

"3000-res" fordulattol aranyaiban termelodik kevesebb, de abszolut ertekben tobb.
Csak a sokkal több átforgatott levegőben kevésbé látványos, meg kevésbé rakódik le egy jobban pörgetett dizelben a retek itt-ott. (EGR & tsa.)
Arno16614-09-2010 15:49:18 // 8138
Kemiaora ON
(egyebkent a globalis langyulas miatt a tengerfenéki metan-hidratbol a metan felszabadulasa sokkal durvabb mint a tehenfing... es tudtommal uveghazhatasu nem ozonbonto. De ugyan ez igaz a tengervizben oldott co2-re. Melegszik és oldódik ki. A melegedésben meg a dizelkorom már megint. : http://www.tiszta.levego.hu/koromkampany.html sok baj van veletek :)))

Nem is tudtam hogy ennyire zöld vagyok. :-O

OFF
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 15:43:50 // 8137
látszik mennyire nem értesz az új dejzelekhez pl Alfához nem igen fogy a porlasztó sosem fogyott... a koromból 3000 fordulattól termelődik a legkevesebb tehát a DPF-nek meg a kicsi tüdődnek pont az a jó ha pörgetve van :P
Arno16614-09-2010 15:07:53 // 8136
Egy autos forumon mire fujjak meg? :) novenyvedoszerekrol meg pvc lagyitokrol ha elkezdek okoskodni meglincseltek ;) de majd radkenem :))

Na lenyeg a lenyeg ha mar dizeletek van figyeljetek oda ra lecci es nem kell kinyomni a szemet lampatol lampaig. Pliiiiiizzz! Amit megsporoltok az uzemanyagon abbol siman kijon porlasztocsucs DPF stb. csere. Szoval nincs mentseg! ;)
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 12:53:54 // 8135
meg én álszentségnek tartom hogy pl valaki csak a dejzel autókra fúj...hány ennél sokkal környezet károsító hatás van mint pl a tehénfing ami igazán tönkre vágja az ózonréteget ...ennyi erővel ne igyon senki tejet, marhalábszárpörit, milkacsokit stb ha már ennyire zöld :P
Don Gombóc14-09-2010 11:43:18 // 8134
Átalakítod benzinesre ? :)
Nem sztorizok, mert sokan nem tudnak olvasni a sorok között, pusztán azt ecseteltem Alfa ide vagy oda, ezt a sok füstölő megtorpanó szart megbaszhatja a konstruktőre. Ez a szomorú nem az ha valaki dízelt vesz az még engem is elérhet. :) Gondolkodom is egy csőrös kamion vontatóban, amit berendeznék jó kis pecás autónak. :)
Bár szerintem sem olyan veszélyes a kormoló dízel mint mondják. Az illetékes elvtárs is megmondta, hogy egy gyenge tüdő szilikózissal el lehet élni száz évet is. :)
Don Gombóc14-09-2010 11:32:32 // 8133
Nem tudott szegény annyira fulladt. Valami nagy gebasz volt vele, vagy az összes három betűs szarakodott.
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2010 10:15:14 // 8132
Valahol Te adtad meg a választ, hogy miért reális az az 1.2M (tényleg ennyi? nem számoltam :-))). Nekem ez az autó napi használatú, munkához szükséges, nem megengedhető, hogy megálljon (persze ettől előfordulhat). A blogomat ha végignézed, sose spóroltam el egy fillért se a javításán, mert hosszútávra terveztem. Ahogy saccoltam, 100e km alatt fogom a vételára (1.6m) dupláját belegyilkolni. Tesóm pont velem egyidőben vett kiakciózott Astrát 3.2-ért. Kb ugyanannyit megy évente, mint én. Akkor ott járunk, hogy ugyanannyit költöttünk autóra, kivéve hogy üzemanyagon egy vagyon megmaradt, meg nekem egy egész más kategóriájú autóm van. Szóval hidd el, számolom, hogy mit csinálok.
Ha veszek egy 159 2.4 mJetet, az csak 1.5-2 literrel fog többet enni, nem 5-tel, és ugyanott vagyunk, ahol a part szakad...dízelt kell venni minden szándékom ellenére.
Kisebb újat meg mit vennék? Mármint Alfát (békaszeműt tuti nem...). Felfelé szeretnék lépni, mint mindenki. Méretben nem feltétlenül, hanem inkább motorerőben.

És pont az még egy elrémítő dolog számomra, hogy nem mondhatom azt, hogy a kis jtd szervízben mondjuk évi 400e, akkor ezt egy új autónál elfelejtem 150e km-ig és ráköltöm benzinre. Sajna ez nem működik így...de akkor mire is adom ki a pénzt? Egyedül a nagyobb biztonságra, az 5 csillagra. Node elkanyarodtam már a témától...:-)
Arno16614-09-2010 09:03:44 // 8131
:))) azert magadra ne gyutsd Ati vazze az is kormol. :DD Majd jol megszerelem legkozelebb. Don lefoglal vmi sztorival en meg megforditom a luciferdobozt hogy szivja a motorba a kormot ne fujja ;)
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 08:13:39 // 8130
majd eldobom a dejzelt ha betiltják a cigarettát aminél a passzív dohányzás károsabb mint az aktív, az alkoholt mivel a májnak olyan jót tesz, az összes autót helyette jöhetnek a lovaskocsik, a mobiltelefont meg egyáltalán az összes sugárzó dolgot, az atomerőműveket, a vegyszereket stb, stb
Cgo14-09-2010 07:51:56 // 8129
soha nem gondoltam, hogy ez igy van, de amiota nyitva tartom a szemem az amoren, azota tudom, hogy hatalmas igazsagot irtal le. Sot, vannak olyanok is, akiknek 3-4 szammal nagyobb az autoja, mint a csaladi kassza megengedi....
tipoatti14-09-2010 07:46:14 // 8128
Te tényleg egy harakiribe akarsz kergetni engem ( többek között )... vagy lemegyek, és magamra gyújtom a PM10 ontó fosomat... :))) Lassan tényleg bűntudatot kreálsz bennem, jól nyomod egyébként!!! :D
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 07:34:20 // 8127
pont németeknél meg a labancoknál hagyják ki a kötelező szervizeket nagyon sokan mert drága ...
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2010 07:20:02 // 8126
a mergának nem az a lényeg hogy a leggyorsabb dejzelt gyártsa ha nem a legmegbízhatóbbat...ez sikerült is neki :P
Arno16614-09-2010 02:07:28 // 8125
Szoval csak azt akartam mondani ha ugyan azt a kocsit benzinesben fáj fenntartani de dizelben nem fáj, akkor nem szabad megvenni mert kicentizted nagyon.
A benya egy költség a sok közül. Hitelkamat (amit erre kifizetsz az a durva nem a benzin), arfolyamingadozas (ha hiteles) szerviz...az hogy ujabb kocsi attól egy apró oldalindex is sokkal drágább mint egy tizenéves autóban. Márpedig kelleni fog :)
Több benne az extra, ugyan annyit kell szervizbe is vinni emiatt hiába újabb. Több dolog tud elromlani, ami el is romlik. Ha meg elromlik annak ára van. Garanciat meg ugysem tudod ervenyesiteni 100%-ban - faktor is bejátszik.
Szóval csodák nincsenek. Én meg megyek alduni, jóéjt, szétmelóztam az agyam és hülyeségeket beszélek :)
Arno16614-09-2010 01:59:14 // 8124
Kisebb kocsit kell venni. Tök egyszerű. :)

Van egy 105 lovas 1.9-es 146 dizeled ha jol latom.
Namost ha egy 200 Lovas TBi-ben gondolkodsz akkor miért is gond a +5 litert?
Nehezebb gyorsabb erosebb nagyobb stb. Kevesebbet nem fog enni!!
Ha egy 146 1.9 szintű autót veszel csak újabb kiadásban az siman ugyan annyit fog enni kb.

Illetve ahogy latom ráköltöttél közel 1.2 millát erre a kocsira.
Hogy látod, ez reális? Máris kiderül nem az üzemanyag a döntő költség egy autónál.
Egy a sok közül.
Mert pont annyira az vagy nemaz mint egy 7 millás kocsinál 2.7-et benzinre eltolni plusszban 6 év alatt a 200LE-ért / méretért / stb cserébe.

Az autó nem csak arról szól hogy megvesszük. Attól még nem megy. (de okos vagyok - mi? :)
Mo-on az a problem hogy az emberek azt hiszik azzal hogy egy autot kifizetnek/befizetnek nagynehezen a használatát is megkapják. (majd megoldjuk okosba/valahogy stb. :)

Ezért van majd mindenkinek 1 számmal nagyobb kocsija mint amit kényelmesen fenn tud tartani. Aztán min spórol? A szervizen pancsolt gázolajon stb. (kivéve minket mert mi a családon, kaján :) Ebből fakad hogy kormol füstöl terpeszt kopog muszakin bundázni kell, csöpög az olaj belőle amin frankón el lehet taknyolni motorral pl.

Szoval nekunk szvsz nem való a dizel, mert eleve kuporgatjuk a penzt a kocsira.
Ha valami gondja van akkor nem lesz tartalek/keret rá hogy az orvosolva legyen idoben. Marpedig dizelnél ezek szép pénzek tudnak lenni....(mondjuk ujabban a benyásoknál is)
Ha nem igy lenne akkor az lenne mint Ausztriában. Ugyan ekkora kocsik futnak mint nálunk, de nem fustolnek. Mert akkorat vesz az osztrak amekkorat fenn tud tartani mindennel együtt. Megvehetne joreszuk az A8-as Audit....vagy a 7-es BMW-t hasznaltban.. vagy akarmit. De vesz helyette szepen szolidan egy "izét", azt karbantartja tisztesseggel, ha a muszakin nem megy at akkor elszegyelli magat es nem megkeni a muszakiztatot.
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2010 00:28:34 // 8123
Nyilván jó ha a fejekben ez tudatosul. De ez kevés...amíg a pusztító, halálcsillag, rákgenerátor dízelem max hétfelet vág be az amúgyis olcsóbb gázolajból, ugyanezt egy mondjuk 1.6-os benyás 10-ből hozza össze. Az én stílusomban minimum. Ezt a különbséget ki fizeti? Évente 25-30e km-en. Jó, tudom, környezettudatosság, csak a másik oldalon ott a pénztárca. Nagyon szemezgetek az 1.8 tbi-vel. De ha leírom, vagy kimondom, hogy 5(!!) literrel többet zabál 100km-en mint a mostani autóm, akor menten szívroham kerülget 200 ló és környezet ide vagy oda. Éves szinten legalább 1250l üzemanyaggal több. Ez 338-as benzináron 422500Ft egy évben, plusz még literenként a 15ft körül ingadozó árkülönbözet...450e Ft/év be kerülne minimum a környezettudatosság évente. Tudom, hogy nem erről szól a dolog, vagyis nem erről kéne neki, de ha az ember vesz egy új autót, amit mondjuk 6 évre tervez magának, akkor 2,7 millát kapásból számolhat, 150e km alatt (fenti futás/évvel) ennyibe kerül a benzinesség és a környezet megóvása. Egy 7 millás autónál. Nem reális a dolog.
Arno16614-09-2010 00:18:22 // 8122
Nna, ez igaz.... van itt szar elég... :)

Viszont ez egy triviális és egyszerű választás sztem.
Egyszerűbb mint guargumit elemezni ftalátot kiszimatolni meg hasonlók. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.