Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2010 21:03:06 // 7914
ez egy hülye kifogás valamit mondani kell...az euró 5 szabványt úgy lehet teljesíteni hogy azt a blue (valami) löttyöt kell még pluszba tankolni :)
Piritu - 1.000.00011-09-2010 20:57:10 // 7913
Kezdelek érteni benneteket, kedves 159 topiklakók :-)
Ma sikerült mennem egy jó darabot a győriek tesztautójával:

150 lovas mjet, mint az enyém.
Nagy királyság, tényleg "egy új korszak", ahogy a topikcím is mondja.
GTPeti11-09-2010 20:50:39 // 7912
Bizonyára az Euro X-szel fogják megmenteni a világot a pusztulástól. A gyárak, hajók, stb. dolgozhatnak nyugodtan, az nem gond. Hmm... :(
Piritu - 1.000.00011-09-2010 20:43:52 // 7911
mondjuk érdekes, mert amikor kihozták őket az a reklámduma ment, hogy már most teljesítik az euro5-öt :-(
GTPeti11-09-2010 20:43:13 // 7910
Persze "canbus-os". Azt a hülyét aki ezt kitalálta (és terjeszti)...

Én még sosem láttam olyan LED-et, amin volt CAN-bus csatlakozó.
Piritu - 1.000.00011-09-2010 20:20:09 // 7908
No megkérdeztem, hogy miért kerültek le az árjegyzékekből a2,4Mjet-ek és a többiek. Egyszerűen nem tudják teljesíteni az EURO5-öt. Csak azok a motorok maradhattak, amelyek tudják :-(((
.....11-09-2010 15:10:37 // 7907
Vettem philips blue vision xenon hatású helyzetjelző izzót, a gyári xenon mellett sárgán világít ez is... Majd kipróbálom a canbus-os ledes helyzetjelzőt is.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2010 12:16:46 // 7906
Bakker erről beszélek hogy egy V6 autópályán kevesebbet zabrál mint egy kispötstúrós 1.4-es ...még szép a V6 nem pörög lófszt sem az 1.4 meg mint a rotációs :P
Öreg emberrel nem pofoszkodom annyit adnak érte mint egy normálért :DDD Hokedli helyett meg viszek nokedlit a pörihez legközelebb :P
Don Gombóc11-09-2010 12:10:18 // 7905
Kb. Így. :)
Don Gombóc11-09-2010 12:08:47 // 7904
És a beszállító szarért hugyért szállítja be. Az egész egy parasztvakítás és a végfelhasználó szopik. Az azért kurvára bosszantó hogy miket szívnak az emberek ezzel a kormolódással a mai dízeleknél. Ennyit a környezetvédelmi próbálkozásokról. Az összes olyan cuccot ami a környezetvédelmet és a keverékszabályzást csinálja azt kötelezően örök élet garanciára ítéltetném az autógyárakkal szemben a híres Unió által. Miért is ne, hiszen fontos a környezetünk nem?
Don Gombóc11-09-2010 12:02:39 // 7903
Az biztos hogy nem eszik 160 as haladásnál egy Mito 12 litert. Akkor baja van. Az autópályán a 166 V6 TB nem eszik annyit, inkább 10,5 lityit, pedig 1500 kg. Ott baj van, akinek ennyit eszik az jobb ha elmegy egy jó asztaloshoz csináltatni magának egy új falábat. :)
Don Gombóc11-09-2010 11:59:17 // 7902
Szerintem kocsival voltam, már mint a 166-tal. Csak hátul álltam mivel elől voltak a csicsa Fiatok, így hátul jutott hely a Lanciak között. Mivel délben mentem így nem maradt hely. Egyébként szerintem eleget megyek a 166-tal, megkockáztatom legalább annyit mint az aktív 166 topiclakók együtt. :)
Különben meg téged is pofán váglak legközelebb, persze ha hozol magaddal egy hokedlit amire rá állhatok. :)
Andy10-09-2010 22:33:52 // 7901
Nem szarakodunk a méterrel! :)) Ha menni kell megyünk. Gyorsan, de legalább jó drágán! :)))
BFMSE10-09-2010 22:31:00 // 7900
Amikor legyártanak egy motorból több száz ezer darabot, akkor a turbó, levegő visszahűtő, csövek, a plusz munka mind nagyon sokat számítanak.
GEORGE10-09-2010 21:50:03 // 7898
Ezt a dumát a nagyvadasok nyomatják.
Mivel tény, hogy isznak a gépek, inkább azt mondják, hogy nem úr aki nem herdál :-)))))))
De mikor menni kell valahova, akkor meg van gondolva minden méter :-)))
GEORGE10-09-2010 21:48:31 // 7897
Akkor sem akarok 12L tölteni 160-as haladásnál egy MiToba 100km ként tartson ezért bárki szarrágónak :-))

A diesel nagyot fejlődött, nagyobbat mint bármelyik benzin motor. Ez egy száraz tény. :-)
Amig ilyen jók leszenek a dieselek én maradok náluk :-)
A jelenlegi verdámat 200-felett tudja csak beérni a 3.0 V6 erőművel szerelt 166-os.
és beéri átlagban 8 literrel :-) De jó lenne belöle egy új,le lenne a gondom a következő 6 évre...
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 21:39:11 // 7896
"Bár mint írtuk Charlie barátommal, a dízel a szarrágásról szól, az üzemanyag neve benzin, és különben sem úr az a ki nem pocsékol. :)"
írja ezt egy olyan aki gyalog jár találkozókra meg max 7 végén veszi elő a benzinfalót :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 21:30:50 // 7895
végre ismét a a kezeim között az autó....eddig jó
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 21:26:03 // 7894
aham az enyém is megáll 6-ból ha 70-nel megyek mindenhova :P
GEORGE10-09-2010 20:40:28 // 7893
A 159 tbi 1400-1500-tól rendesen megindul, legalább is amelyiket én vezettem az elindult.
5.500-nál meg bólint egyet mint a JTD 8V 3.800-nál....
Don Gombóc10-09-2010 19:48:18 // 7892
Ja azért még 1400-tól nem tolnak, csak valahogy megindulnak. De ennek az az ára hogy 5000-től elfogynak.
Don Gombóc10-09-2010 19:46:36 // 7891
Olyan nem létezik, csak a marketing mesékben. Az vitathatatlan, hogy a magasabb környezetbesorolásokat könnyebben teljesítik mert jobb tökéletesebb az égésük, persze ez is csak butított esetben. Ezekből a modern turbósokból többet is ki lehetne hozni teljesítményből de akkor nem lenne jó az Euro besorolásuk. Bár mint írtuk Charlie barátommal, a dízel a szarrágásról szól, az üzemanyag neve benzin, és különben sem úr az a ki nem pocsékol. :)
GEORGE10-09-2010 19:41:49 // 7890
Akkor is azt tapasztaltam az összes általam vezetett MiTo-nál és a 159TBi-nél hogy normál haladásnál sokat isznak. Mint ahogy írod, ha a turbo már tölt akkor már eszik és bizony ezek az új TBI-k mér 1400-tól tolnak ezért is isznak sokat normál tartós haladáskor......
Szóval megérkeztek a szuper erős szuper takarékos turbóbenzines erőforrások :-)))))
Don Gombóc10-09-2010 19:34:04 // 7889
Pont ezért írtam, mert egy nagytalpú állat vagy. :)
A 166 V6 TB sem eszi többet 200- 220 nál pályán.
A tempomat meg egy agresszíven működő szarság, attól egy tapasztalt sofőr jobb adatot tud produkálni tempomat nélkül mezei gázpedál kezeléssel. A turbós motor meg egy bizonyos fordulat felett akkor is sokat eszik ha nem nyomkodod a gázpedált, nem úgy működik mint a szívó. Lehet hogy nem írtam hogy ( "általában") a tesztautó vezetők, de akkor most megteszem ha meg megsértődsz akkor kapd be ! Ha nem sértődsz meg akkor is ! :)
GEORGE10-09-2010 19:00:53 // 7888
Nem tudom hogy ismersz, de ha a lentit tartod rólam akkor szomorú vagyok.
Amikor kinyomtam a szemét 13,6L/100km evett. Ezt írtam is, hogy nem tartom soknak, mert bőven 2-el kezdődött a seb adat abban a 110km pályás távon.
Továbbra is tartom, hogy a tempomatos 140-es haladás nem szemkinyomós és sok az olyankor eltüntetett 10-11L/100km közti érték.
Don Gombóc10-09-2010 18:40:55 // 7887
A másik meg az hogy akik hozzájutnak egy tesztautóhoz, azok általában minden mindegy alapon mivel nem az ő kocsijuk, kinyomják a szemét a verdának, és utána jön a fikázás hogy milyen sokat eszik. Soha senki nem úgy vezet egy tesztautót mint a sajátját. Különben is nehogy már valaki bedumálja hogy 200+ le csak úgy ingyen van kis fogyasztással. Ha ott nyomod a 200 Le környékén, bizony a nagy dízel is ott van a 10 liter felett gazdagon. Teljesítményt csak üzemanyagból lehet kihozni. A többi csak parasztvakítás.
Don Gombóc10-09-2010 18:35:42 // 7886
Az a 4 liter a VW lupo. :) Azt azért ne emlegessük egy kategóriában egy 1,9-2,4 dejzellel. Max lejtőn motorfékkel eszik ennyit egy 2,4 mJET.
GEORGE10-09-2010 18:34:25 // 7885
Igen, ritka szar motor volt ez a 2,4 jtd........ :-)
GEORGE10-09-2010 18:29:51 // 7884
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.....
Piritu - 1.000.00010-09-2010 16:43:52 // 7883
A fehérvári munkatársamé 7-8 ból megállt :-))
Piritu - 1.000.00010-09-2010 16:42:55 // 7882
Halkan megkérdezném, hogy tuti hogy minden rendben volt azzal a 159-el?
Piritu - 1.000.00010-09-2010 16:33:37 // 7881
Csak idézni tudom magam a korábbi hsz-ból: "Viszont a Cartárs annyit bizonygatta, hogy kénytelen vagyok elfogadni...."
tipoatti10-09-2010 14:42:38 // 7880
Biztosan azért, mert korszerűtlen, rossz motor! :P :)))
Arno16610-09-2010 14:29:29 // 7879
Erre az a megoldas hogy akkora autot kell venni amit fenn tud tartani az ember kenyelmesen, es eleg eros az igenyeinek. Nem nagyobbat. :)

Anelkul hogy szetcsippelnenk, kivernenk a keramiat a katalizatorbol, mutyizott gazolajat toltenenk bele, akkorat terpesztene az elhanyagolt futomuve h ranezesre izgalomba jon aki latja.

Egy ket tonnas 200+LE-s automata valtos dizel soha nem fog 4 litert enni, ez tutifix.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 14:10:11 // 7878
egyet tudok a sima 1.6 Octavia az katasztrófa 12L zabrál
Longman10-09-2010 14:01:39 // 7877
sajnos itt az előző cégtulajdonos faszakodásai és tönkremenetele miatt nem volt rá lehetőségem. mostmár van :)
GEORGE10-09-2010 13:58:48 // 7876
Előbb kellett volna ezt kigondolni....a 159 TBi már volt nálam ...majd a Giulietta TBI-veé összemérhetjük...
Longman10-09-2010 13:57:12 // 7875
pedig azt gondoltam elég hangsúllyal írtam hogy nem kételkedem a mérésed hitelességében csak furcsálltam. de elhiszem, de vmikor ha lenne rá lehetőségem kipróbálnám magam is. csak nincs a közelben Alfa szalon.

a tesztek nem érdekelnek mert mindig hülyeségeket írnak a fogyasztásról.

persze lehet annyi, függ a körülményektől természetesen. De a képeken 13L-ket is láttam, ill. írásban inkább a 10-13L hangzik el a Tibire, nem a 8-10L. Nem mindegy.

A gondolatmenet ott hibás hogy szívó 1.6-osokkal hasonlítod össze. ennek viszont 130 helyett 175Nm-e van ami 1500-3500 között rendelkezésre áll. Szóval sokkal-sokkal dinamikusabb, ezáltal kevesebbet is eszik. Felesleges városban 2200 fölé forgatni, hát így.
De ha akarod, szívesen demonstrálom videoval akármivel.
De a legjobb megoldás: szerintem Te könnyen tudsz szerezni egy 159 TBi tesztautót, én meg egy octavia tsi-t, így találkozhatunk és megbizonyosodhatunk a valóról.. :DD
GEORGE10-09-2010 12:58:46 // 7874
Kinulláztam a pályára való felhajtás előtt és kattintottam egy tempomatot.
Mutassa meg már valaki, hogy hogy lehet kíméletesebben vezetni....

Vagy olvasd el az összes 159 TBI tesztet ott is ezekkel a fogyasztási adatokkal találkozol.
Ha csak nálam evett volna sokat akkor azt mondom bennem a hiba, de nem ez történt.

Súlyban a 159-hez közelebb álló, Skoda Superb 1.8 TSi (160 Le, 250Nm, 1550kg) 130-150km/h 8,8 - 9,1, város változóan itt már nagyon lábfüggő, 8,8-11L. Szintén saját mérés.

Szóval 130-nál 8,8? a Skodánál? gondolom ez a 8,8 lehet simán 9 liter illetve 10 is mondjuk emelkedőn felfele, igaz? akkor a TBI sem olyan rossz a 9-10 literjével, hisz súlyban nehezebb és eleve pörgősebb a motorja.
A Skoda is megindul 1300-1400-asfordulattól?

Én nem tudom, hogyan közlekedsz te az octavia-val, de nagyon furcsállom a városi 6.5 L/100-at. Egy szívó 1.6-os Tempra, Marea. BMW 316i szintén hasonló teljesítménnyel mint az 1.2 TSI 8-9L/100km alatt nem létezik.....
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 12:33:18 // 7873
jah a plusz turbó meg a csövek meg az intercooler mennyi? plusz 50e?
BFMSE10-09-2010 12:18:33 // 7872
Turbos motort csinálni sokkal drágább mint egy szívót. Ma azért tértek vissza ehhez, mert az Euro5 normát így tudják teljesíteni.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 11:54:56 // 7871
na pont a régi dolgok miatt sem kell kis túrós autók...egyik havernak volt R5 Alpine na az 2 havonta lett HF-es, a Charade ne is említsd amit generálozni kellett, a Punto GT is ledobta a láncot....előbb kell egy modern V6 ami igaz hogy 9-10l-et zabrál de mellette 220 ló és nem dob le semmit :)
Szerinted anno miért álltak le a kis túroskról? Azt ne is említsd hogy az euro szabvány miatt ....
Longman10-09-2010 11:32:55 // 7870
pedig általában dicsekedni szoktak vele..:)

ezt a kikönyökölést már a múltkor is írtad.
nálunk még egy ilyen eset sem volt. (1 garis turbócserés már igen, de ott sem a turbó halt meg hanem ha jól emlékszem a wastegate tengelye tapadt le néha és alig érezhetően 2000-es fordulatnál torpant a kocsi)
Meg az sem mindegy mikoriak a kocsik, sokat változtattak az elmúlt 2 évben. Ha hozzád járnak gondolom már nem garis, szóval valszeg az első generációs túró-kompresszorosok lehetnek, ott más a helyzet. Olyat én sem vennék.
Kollégámnak ilyen 140Le-s Jetta van, az is 6,5-7,5 között kajálgat.
Érdekes módon az újabb "sima" TSi-k minden szempontból jobbak.

A 170Le-s 1.4 túró-kompresszorról el tudom képzelni hogy csinál ilyet. Tőlünk 1 ilyet vittek eddig, meg is állt már 2x, de mindkétszer kuplung baja volt, nem bírta. El is adta az ügyfél. Úgyhogy el tudom képzelni. Azóta le is állították a gyártást és átdolgozták a motort, "csak" 160Le-s.

nekem nem kell kis köbcenti + turbó
Pedig nem rossz az. Tőlem is sokan megkérdik, mennyit bír majd a motor? Nekem volt 1986-os 1.3-as Uno Turbo-m 105Le-vel. (de említhetném az R5 Turbo-t, a Charade Turót is)
Kérdem én ha akkor meg tudták csinálni, 2010-ben, a közvetlen befecskendezés, változó geometria, egyéb fejlesztések korában egy VW vagy Fiat konszern nem tudná?
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 10:17:41 // 7869
akkor nekem mindenki többet mond :) Nekem nincs 40 ügyfelem csak 3db 1.4 túrós VW-es és mind a 3omnak kikönyökölt a blokk...akkor mit mondjak ezek után? nekem nem kell kis köbcenti + turbó még dejzelből sem nem hiszek benne...
Longman10-09-2010 10:11:39 // 7868
na nem akarom az én apukám erősebb játékot játszani, de nekem meg 30-40 ügyfelem 1.2 - 1.4 Tsi autója (1200-1300kg száraz tömeg) eszik ennyit, van köztük mindenféle vezetési stílusú ember, akik mind-mind más körülmények között használják. (pl 1 év - 50.000km) + a saját mérés is alátámasztja.
az utolsó mondatod pedig teljesen pozitív, nem? :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 10:09:46 // 7867
így van ezek teljesen hihető adatok...egy 2,5 Subaru simán benyeli a 12l benyát tudom mert vezettem sokáig...ja meg nem jó bele a 95 benzin csak a kénmentes :(
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2010 10:05:09 // 7866
nem tudom mennyire vezetsz óvatosan vagy mennyire nem de egy akármilyen 1.4 turbós benzines ismerősöm autója nem eszik 7-8L alatt...nekem az 1,8t autóm sok város + pálya 150 + 18" kerék 8,5L...csodák nincsennek
13710-09-2010 10:04:05 // 7865
1500 kilós subaru outback 3.0 17 liter városban, normál tempó mellett, 1900 kilós Q4 3.2 V6 159 21 liter városban, normál tempó mellett. Ezek hihetőek számomra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.