Forum >> 159

13713-12-2009 12:52:30 // 6214
Köszi, erre voltam kíváncsi. Már csak kettőt kell aludni, és én is 159 tulaj leszek:)
Buksi13-12-2009 09:36:13 // 6213
Nah, gratula a vashoz! :-)
DrB12-12-2009 21:39:37 // 6212
Kezeim között van újra a vas. Tettem vele egy 200 km-es próbautat. A szervizvezető azt tanácsolta, kb. 500 km-ig kíméletesen hajtsam, úgyhogy csak óvatosan nyomtam neki. De így is úgy tűnik, mintha jobban menne. Egyesben, de még inkább kettesben agilisebb lett, mint volt. De majd a "bejáratás" után tudom igazán összemérni. Az újra beállított vezérlés, az új hengerfej a szelepekkel vagy a kitisztított EGR szelep? Esetleg mindhárom miatt?

Korábban volt egy furcsa, alacsony fordulaton jelentkező fémes zaj, mintha a műszerfal mögül jött volna. Ezt már megnézettem a szervizzel a 60 ezres ellenőrzéskor, akkor nem találtak semmit, de ez is megszűnt.

Minden jó, ha jó a vége. Végül is lett egy komplett vezérléscserém 80%-ban a gari cég számlájára. :))

A téli gumik is mára kerültek föl, ennek tiszteletére ma le is esett az első hó. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2009 20:31:58 // 6211
LMM-ő olyan 150e km-nél cserés vezérlést 100e-nél érdemes cserélni bár megjegyzem a vízpumpa, görgők teljesen jó állapotban voltak nálam a szíjon már átlátszódtak a bordák de nem volt repedezett ..olajat 15-20e-ként érdemes lecserélni...az EGR szelep 100e-nél szokott tönkremenni a 2006. március előttiekben gyakori hiba volt a szívósor tönkremenetele, 60e-ként cseréld a váltó, szervo olajat ..
DrB12-12-2009 08:03:39 // 6210
Ha visszaolvasol ebben a topikban pár oldalt, akkor láthatod Corn cartárs és az én friss sztorimat. Nálam a vízpumpa szart be 67e km-nél, vezérműszíj szakadás, hengerfejcsere lett a vége... Selmak cartárs 1.9 JTDm-jénél is kb. ennyi km után kellett vízpumpát cserélni. Ezen az angol nyelvű alfás oldalon is a vízpumpát emelik ki, mint tipikus gyenge pontot (alulról a 3. kép szövege)t:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

"Következőként cserélje ki a vízpumpát. Ez fontos, mert szinte minden vezérműszíj szakadás meghibásodott vízpumpa miatt következett be."

A Brera/Spider topikban is érdemes lenne megkérdezni erre a motorra vonatkozólag.

ErHard épp most lett kész a vezérléscserével (6213-as hsz.) 100 ezer km-nél, rendben volt a vízpumpája. Olajcsere gyári előírás szerint 30e km-ként. Azt hiszem, én 15e km-ként azért megejtem.
13711-12-2009 23:39:55 // 6209
Meg tudjátok mondani, hogy 2.4 jtdm-nél mik szoktak tönkremenni, és mikor? Vezérlés, LMM hány km-nél esedékes, valós olajcsereperiódus mennyi?
Piritu - 1.000.00011-12-2009 18:44:44 // 6207
még mehettél volna 70 km-t, akkor jobb lett volna :-))
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2009 18:38:34 // 6206
no kész a vezérlés csere megvizsgáltam a vízpumpát semmi baja sem volt még így 99929km-nél :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2009 07:24:30 // 6205
akkor csak lesz belőle valami még az idén :D
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2009 07:23:39 // 6204
ez okból kifolyólag nem írtam azt hogy szerveznék csak annyit hogy kéne :P
Corn09-12-2009 21:20:31 // 6203
Ja, és drukkolok Neked is :)
Corn09-12-2009 21:19:55 // 6202
Hasonló a helyzet - ajánlott levélben durrogtam a szerviznél és az importőrnél, hogy már több mint 2 hónapja masszírozzák a kocsit ugyanazzal a hibával, és kezd elegem lenni. Hétfőn válaszoltak, hogy az utolsó alkatrész is megérkezett, a kocsi összeszerelés alatt van, jövő hétfőn készen lesz. Hehe. Hiszem ha látom.
Sajnos nem tudok jobb szerelő után nézni, Bukarestben két szakszerviz van, a másikra egy fagolyót sem mernék rábízni. Ezek sem sokkal jobbak, de azért mégis...
Piritu - 1.000.00009-12-2009 20:24:47 // 6201
A 156-os el is elmaradt az idén, annyira szerveződött :-(
13709-12-2009 20:12:55 // 6200
No, engem meg nem sikerült visszahívniuk a lentebbi autót árulóknak, úgy látszik a bevizsgálást végül nem vállalták be. Ez alapján nem ajánlom senkinek.
DrB09-12-2009 13:21:59 // 6199
Bár múlt szerdán azt ígérte a márkaszervíz vezetője, amint biztosat tudnak a hengerfej kiszállítási időpontjáról, felhív, mai napig nem hívott. Láttam beteljesülni Erhard jóslatát...

Ma felhívtam őket, s legnagyobb meglepetésemre és örömömre azt mondták, a vas már összeszerelés alatt, a héten mehetek érte!!! :)))

Szóval a telefonhívás valahogy elmaradt... Kerek három hetükbe telt a javítás. Ebből szombattól szerdáig tartott, míg kiderítették, hogy a vízpumpa szart be. Azt hiszem, ha visszakapom az Alfát, jobb szervíz után nézek.

Remélem, Corn, neked is hamar rendeződik a dolog!
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2009 21:07:14 // 6198
lassan kéne szervezni 159-es találkozót...már mint jövőre :D
13707-12-2009 22:30:18 // 6197
Ha kiderül, hogy milyen az állapota, és nem viszik el, engem érdekelhet. Csak az árán rágódom épp. Szerintem holnap lemegyek, megnézem jobban.
GTPeti07-12-2009 22:26:23 // 6196
Momo bézs, azt mondták a hangok. (Te viszont nem vagy kosáredző. Pedig lehetnél. :)
András bácsi07-12-2009 22:24:15 // 6195
A tied nem mustársárga? :)
András bácsi07-12-2009 22:23:51 // 6194
Általában az összes tatabányai kicsit sérültből helyrepofozott gép. Sokat hoz be egy fickó, és nem rosszak még ettől. A rieglerest éppen holnapra csekkolják egy másik érdeklődőnek. Ott van régi barátom, bár csak nepper, de segít, ha kell.:)
GTPeti07-12-2009 22:21:58 // 6193
A bézs belső király dolog. :)
Az enyémet meg simán lesárgabelsőzte a minap egy kollgám... De nem bántom, mert hivatásos kosáredző én meg nem. :)
13707-12-2009 22:18:35 // 6192
Nagyjából az egész országban keresek, a világos belső viszont behatárol. Úgy látszik Tatabánya most a bézs belsős 159ek Mekkája, mert van még egy frankó 2.4 SW a Rieglerben, csak az kicsit drágább.

Kösz a segítséget egyébként, remélem a napokban kiderül, hogy ezzel mi van. Remélem, ha elviszik bevizsgáltatni, a Fiat szervizben meg tudják mondani. Nincs kedvem valami motorproblémás kocsiba belenyúlni.
GTPeti07-12-2009 22:10:33 // 6191
Ehhez a lekvárkavarás dologhoz annyit tennék, hozzá, hogy a két váltóoldali bowdengömbfej közül megadta magát az egyik. (Leugrott a váltóbowden.) Mivel tökéletlen megoldásra nem adok ki egy vagyont, egy Faudi-fejjel oldottam meg a dolgot. Na azóta feleakkora a lekvározás, mint előtte volt...
(És mégcsak nem is GE-szemet tettem be! A raliautókban olyan van. Ha nagyon ráérek, lehet, hogy a másik olyan lesz.)
András bácsi07-12-2009 22:09:41 // 6190
Csak el vagy varázsolva most még a 159-től. :))))
Kompressz úr07-12-2009 22:07:57 // 6189
Az első matricarendszám nem igazán szabályos...
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2009 22:06:31 // 6188
szar mi? az utolsóban alig volt méter nem mondom hogy rossz a váltója csak nem olyan pontos meg hosszú volt :P
Kompressz úr07-12-2009 22:01:55 // 6187
A mi 156unk váltója lekvárkavarás volt az 159eséhez képest, de az igaz, hogy a 159 egyben nehezebb is váltóügyileg.
András bácsi07-12-2009 22:00:25 // 6186
Az nem egy túl jó hírű hely, bár nem tudom most ki csinálja. Ha 159-est nézel itt, akkor inkább a GaPe Vértesszőlősön.
András bácsi07-12-2009 21:58:21 // 6185
Mert szar 56-osaid voltak. :) Vagy nekem szar 59-es. :)) A 2.4-es 56-osé mondjuk nem tetszik annyira, de az 1.9-es szerintem nagyon jó volt. Az 59-nek sem az áttétele, sem a kapcsolási útja nem tetszett. Mondjuk még mindig jobb, mint a merciké. :)))
13707-12-2009 21:56:21 // 6184
Goldcar97 a kereskedés neve, ha jól emlékszem. Táncsics u. 2.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2009 21:55:06 // 6183
az 56-é pontosabb? nekem kettő is volt de egyik sem volt olyan pontos és rövid mint az 59-é...
András bácsi07-12-2009 21:52:09 // 6182
Ezt nem ismerem.
A remegés más, mint a 156-ban: nincs felső kitámasztó, hanem középen lóg a motor. A váltó nekem nem tetszett annak idején, bár az nem 1.9 volt, de az 56-osé pontosabb, és könnyebb.
Melyik kereskedés ez?
GTPeti07-12-2009 21:41:35 // 6181
(SZVSZ egy újrafújt hátsóajtó még nem világvége. A Check Engine viszont Examinerrel+tapasztalattal rendelkező szakértő után kiált.)
13707-12-2009 21:28:05 // 6180
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtd_16v_distinctive_0-tol-3424925

Ez.

Még gondolkozom, mert egyébként nem tűnt rossznak. Ha valóban csak LMM hiba, akkor belefér.Kértem, hogy vigyék be átvizsgálásra, amint láttam, van Fiat Tatabányán, remélem ott kiderül mi van vele.

Kettős tömegű volt rossz a 156-on is, de az másfajta rángás volt. Maga az alapjárat volt különösen fura, morgós, és nem szoktam meg, hogy a fékpedálon érezzem a rezgést. Sajnos viszonyítási alapom nincs, ez volt az első 159es, amit próbáltam.

A váltónál az normális, hogy ennyivel emberesebb dolog kezelni, mint a 156ban? Pontosabb, de határozottabban kell kezelni.
András bácsi07-12-2009 19:56:37 // 6179
Melyik autó ez?
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2009 19:54:28 // 6178
jah a gyári fényezés 80-150 között van ...nem normális a remegés lehet kettőstömegű vagy szar LMM-ő vagy rossz porlasztó bár az nem rezegteti be a kasznit ...
13707-12-2009 19:40:38 // 6177
Sziasztok!

Megnéztem ma egy 3 éves 1.9 16V mjtd 159-est Tatabányán. Hátsó ajtó törve volt (rétegvastagság 600), az átlag vastagság egyébként 180, ez normál?
Továbbá indításnál have engine checked felirat, valamint amikor először indult el, akkor pár másodpercig remegett a kasztni is, annyira szar volt az alapjárat. Az alapjárat melegen is furcsa volt. Amikor a féken volt a lában, lehetett érezni a pedálon át az alapjárat remegését. Ugye ez nem normális? 156-ban ilyen nincs. Check engine lámpa végig égett a műszerfalon.
DrB06-12-2009 18:04:05 // 6176
A kettőnk történetének végkimenetelén valamennyire majd lemérhetjük, van-e különbség az Alfa Romeo ill. Fiat kelet és nyugat-európai piacpolitikájában?

Remélem, neked és nekem is hamarosan rendeződik a dolog.
DrB06-12-2009 17:59:51 // 6175
Már pedig meg fog jönni és kész lesz a vas még a karácsonyi hazutazásom előtt, s jobb lesz, mint új korában! :)))
GTPeti05-12-2009 14:13:30 // 6174
Nekem elvileg (óra szerint...) 124e-nél még a gyári volt benne. Szivárgott is kicsit. Most Marelli van bent (by Erhard).
Buksi05-12-2009 13:31:16 // 6173
Jó lenne, ha nem csak rajz lenne! ;-))
Tom1205-12-2009 13:29:01 // 6172
...nem ártana...;-))
Buksi05-12-2009 13:27:23 // 6171
Corn03-12-2009 09:43:05 // 6170
Újabb adalék: kb. ugyanebben a cipőben járok, az én 20v hengerfejemhez is várunk néhány alkatrészt. Kb. két hete rendelték meg, a mai napig nincs itt, és nem tudják megmondani, mikor jön meg. Igaz, ez Románia és Bukarest, nem Németország, nekik a motor szétdöntése után két héttel sikerült leadniuk a rendelést.
Mondjuk azt nehezen hiszem el, hogy egy jelenleg is gyártás alatt levő modellhez (amiből heti néhány százat biztosan gyártanak) nem lehet a gyártótól alkatrészt szerezni...
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2009 07:16:54 // 6169
nem akarlak elkeseríteni de ha nem jön meg dec 15-ig akkor idén már nem is fog :((( újabb ékes bizonyítéka hogy lassan semmi sincs polcon mindent le kell gyártatni....
DrB02-12-2009 13:16:58 // 6168
Na, de még Jürgenlandban is? :))
Tibe02-12-2009 12:29:47 // 6167
A digók ilyenek :) Lusták és lassúak :)
DrB02-12-2009 10:50:10 // 6166
Adalék a németországi viszonyokhoz. Múlt hét kedden vagy szerdán rendelték meg a hengerfejet. E hét közepére ígérték, hogy kész lesz a vas. Most hívtam őket. A hengerfej még meg sem érkezett, s a kiszállítás várható idejét sem tudta meg mondani az Alfa Romeo a márkaszervíznek. Remélik, jövő hétre azért elkészül az autó... :(
DrB29-11-2009 19:21:30 // 6165
Még egy érdekes adalék, amit elfelejtettem megírni. Mikor az ADAC bevontatta a vasat a szervízbe múlt szombaton, beszélgettem a szakival. Kérdeztem, milyen gyakran hívják őket Alfákhoz? Azt mondta, nem sűrűbben, mint pl. BMW-khez. Kérdeztem, melyik típusok állnak a hiba lista élén ill. melyek a legmegbízhatóbbak. Az utóbbiakra a Toyotát és a Hondát hozta, míg a legproblémásabbakra elsőként a VW-t említette, hogy mostanság elég sok gond van velük, s még a Fordot és Opelt. Modellekbe, motorokba nem mentünk bele, így általánosságban értette a fenti márkákat.

Tény, hogy elég kevés Alfát látok itt Szászországban, nem tudom, máshol Németországban mennyi van belőlük, de az biztos, hogy lényegesen kevesebb, mint BMW-ből, s főleg VW-ből, Opelből. Szóval, ez mindenképp torzíthatja ezt az ad hoc statisztikát, de érdekes, amit mondott...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.