Forum >> 159

zolee14515-05-2006 14:25:48 // 1364
"Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...)" Látod ez a lényeg. kompromisszum. Amiket mondtál már ma rendelkezésre álló anyagok, tehát ma lehetne 900 kilós 159-est csinálni, kérdés, hogy ki adna az 1,9JTS-ért 25-30M Forintot...
zolee14515-05-2006 14:22:52 // 1363
a biztonság két dologból áll, van aktív és passzív biztonsági eszköz. A passzív segít a megtörtént baj hatásainak csökkentésében (lufi, gyűrődő zónák, bizt.öv, stb), az aktív pedig segít elkerülni azt (fék, kormány, stb.) Nagyon sokan a motort is az aktív biztonsági eszközök közé sorolják, mert egy rosszabb helyzetben nem biztos hogy mindig a fék segít, van úgy, hogy a gáz. Ilyen szempontból pl a diesel jobb mint a benzines, mert a nyomaték miatt a "meneküléshez" nem kell visszaváltani. amúgy igazad van, a biztonságot az autó egésze adja, de nem véletlenül találják ki a töréstesztre azokat a módszereket amik alapján vizsgálják az autókat.
TarP15-05-2006 14:22:38 // 1362
A 159 1490kg-tól valami 1730kg-ig terjed. 240kg pluszt még kap a nagy motor, meg az összkerékhajtás miatt. Előbb utóbb el kell kezdeni tömör acél helyett valami könnyebb konstrukciót fejleszteni. (Legyen az kompozit anyag, üvegszálas műanyag, térhálós váz...) És ami a jó pont: AutoBILD teszt alapján lényegesen jobb a 159 fékje a konkurrenseknél (Honda, Audi, JAG).
BeeGee15-05-2006 14:17:17 // 1361
Vagy olyan szar futóművet építenek az 4 vagy 5 csillag mellé, ami szinte azt szeretné, hogy borulj az árokba (vectra)
BeeGee15-05-2006 14:15:01 // 1360
Jobb egy olyan autó, aminek 5 csillagja van, de extrém esetben kihagyhat a motorja - mondjuk előzés közben (valamelyik franciáról olvastam ezt)? Nem védem a sevit, de attól még lehet elfogadható autó, mert megbukott a törésteszten.
zolee14515-05-2006 14:07:05 // 1359
akkor fordítsuk le úgy a dolgot, hogy az autógyárak külön "gyúrnak" a töréstesztekre, vagyis lehet, hogy a gépnek csak az a része erős ami ahhoz kell, hogy a törésteszten jó helyen végezzen. Ha ilyen körülmények mellett leszerepel egy autó 2006-ban (legutóbb sevrolé aveo 1,5 csillag!) akkor milyen lehet a többi része?
BeeGee15-05-2006 14:03:15 // 1358
Persze, de nem erre céloztam. Hanem hogy csalóka módon felül van értékelve az Ncap eredménye minden autónál. Szerintem nagyobb az esélye annak, hogy olyan balesetet szenvedek, amit egy 5csillagos autóval sem úsznék meg mint annak, hogy pont az 5. csillag fog megvédeni.
BadBoy15-05-2006 11:19:39 // 1357
Ha megnézzuk a mai autós reklámokat, mindenhol a toréstesztel dicsekednek. A Alfának is el kellett már végre oszlatnia ezeket a kritikákat, hogy nem biztonságos autó.
BadBoy15-05-2006 11:15:41 // 1356
Ha olyan autót akartak alkotni, amely jobb mint a német versenytársak fel kellett áldozni valamit. Az olaszok a súly rovására meno megoldást választották. De nekem tetszik ez a megoldás.
zolee14515-05-2006 11:09:35 // 1355
a balesetek általában úgy következnek be, hogy mindenki megy sokkal, majd észleli a bajt, és lelassít viszonylag kevésre. Ekkor csatt. Attól függően, hogy milyen autóban ülsz vannak bizonyos esélyeid. Ez a nem mindegy, hogy a pénzedért mennyi esélyt kapsz. Nemrég linkeltem be valahova a most nemrég bemutatott sevrolé aveo töréstesztjét. Eltekintve attól, hogy nem Alfa nem tudnának annyit fizetni, hogy bevállaljak egy Debrecen-Budapest utat, nemhogy mindennap használjam. "Alfa is for driving, not for crashing! :)" Mindenki azt hiszi, hogy vele ilyen nem történhet, ameddig meg nem történik. Hidd el, hogy vannak olyan helyzetek amikor mindent megteszel - még utólag százszor végiggondolva is úgy érzed, hogy mindent megtettél - , hogy elkerüld a balesetet és mégsem sikerül. A velem ilyen nem történhet című hozzáálláshoz van egy történet, még nagyanyám mesélte: volt egy rokonuk, aki érdekesen fogta fel annak ideján a háborút. Azt mondta, hogy "kimegyek a frontra, lelövök pár oroszt, és haza jövök!" Erre kérdezték tőle, hogy "és ha téged lőnek le???". Válasz: "Há' engem mér'???":)
BeeGee15-05-2006 09:10:42 // 1354
Ismered a mondást: Alfa is for driving, not for crashing! :) A 159nél túlzott zaj és rezonancia csillapítás hamis biztonságérzetet ad, így simán átléped a megengedett sebességet, mondjuk autópályán. 100 felett meg ebben sem több az esélyed, mint egy 156ban szerintem.
Inner Circle15-05-2006 09:06:07 // 1353
Juuuujjjj... azért ezt a frontális eredményt, hogy a tető kifordul az ajtó mögül, nem vártam volna a 156-tól. (Legdurvább a villanyoszlop-szimuláció a 159-nél.)
Zool15-05-2006 08:58:29 // 1352
Vaze! Ez még a 147-esnél is gyengébb! Ezt nem hiszem el. Még akkor is. ha sok hasonló korú autó leszerepelt a teszten (pl 97-es A4 , Saab 900). De azokat 2000 előtt búcsúztatták. A 156-os még most is kapható újként rektárról vagy Cwagonként.
Zool14-05-2006 22:59:57 // 1351
Én most ezért nem maradtam a 147-esnél. Nem jó üzletpolitika, ha egy gyár hagyja meghalni vásárlóit. Amúgy egy ismerősöm most piheni ki a gerincsérüléseit, mert a bömö 120i-jébe belementek. Ilyet nem tudsz kivédeni, mindegy milyen jól vezetsz. Szerencsére az ostorcsapás elleni háttámla már a Puntóhoz is kapható (159 alapáras!). A lánglovaokon is volt egy szép képsorozat egy 156-osról. Mondjuk az súlyos balesetnek tűnt, de akkor is. Egy 10 millás újautótól az a minimum, h jól szerepel a törésteszteken.
áiku14-05-2006 22:56:30 // 1350
Senki sem akar meg halni :) de ebben a kategoriaban van mas 5 csillagos kocsi ami joval konyeb. Az extra KG-kat eltekintve a 159-est a legjobnak tartom a kategoriajaban.
zolee14514-05-2006 22:43:35 // 1349
én viszont nem szeretek meghalni. Igaz még nem próbáltam, tehát lehet hogy jó... örülök annak, hogy az Alfa a fejlesztéssel elment a biztonság irányába, mert ha majd 10-15 év múlva veszek egy 10-15 éves 159-est akkor végre nyugodtan dölhetek hátra az ülésben.:)))
áiku14-05-2006 22:34:25 // 1348
igaz zolee, de as is igaz hogy a "regi" 156-os 2.0 TS (155 LE) gyorsab mint egy 159 2.2 JTS (185 LE) :(
zolee14514-05-2006 22:29:09 // 1347
szerintem meg legyen csak nehéz a 159-es! 156 törésteszt 159 törésteszt Nagyon nem mindegy!
áiku14-05-2006 22:16:31 // 1346
A 159-es szep es jo, csak egy dolgot nem szeretek nala: Nagyon nehez :(
BadBoy14-05-2006 15:56:16 // 1345
Szerintem inkább a német gyártók több jóval halmozzák el az újságirókat :(((
BadBoy14-05-2006 15:54:55 // 1344
Erre csak annyit fűznék hozzá, hogy az Új Szó újságirójával volt szerencsém személyesen találkozni kb 2 éve a Dunautoban. Egy nagyon korrekt egyén, szerintem ezért irt egy korrekt cikket. Nagyon sok érdekeset hallottam akkor tőle az autós újságirásról.
Robert-jtd13-05-2006 23:03:39 // 1343
Na ez elég elszomorító,de ezt a cikket a szlovák talira elviszem magammal:-)))
GEORGE13-05-2006 22:49:47 // 1342
Szeva! Jó ilyet olvasni bizony! Nálunk divat a német fosadékokat isteniteni!! Ergo OLASZ-t ha jó hanem fikázni illik! A német dicsőitésért jobban tudnak az újságírok érvényesülni.....ez van! :-(
Robert-jtd13-05-2006 22:35:09 // 1341
Üdv 159-es rajongók!Ma a véletlenül kezem ügyébe került egy ápr.18-adikai szlovákiai magyar napilap az Új Szó.Van benne auto motor oldal,kinyitom ott és lám a 159 2.4jtd-ről írnak.Nemfogjátok elhinni de csak csupa jót.Itt ahol sajnos az alfának nincs jó piaca,az eladási statisztikák katasztrofálisak.És olyat írnak főcímnek,hogy "Gyönyörű,karakteres külalakjának köszönhetően még jó ideig utána fognak fordulni az utcán,de újdonság-jellegének elmúltával is reprezentatív autó marad" komolyan mondom mélyen meghatott.Mivel,hogy nekem is volt szerencsém kipróbálni a 2.4jtd csupa olyat olvastam amit én is tapasztaltam.Ezek után nem értem,hogy Magyarországon meg miért akarják ennyire lehúzni ezt az autót:-))))
Gabriel12-05-2006 17:35:22 // 1340
159 Lester tuning...





többi kép meg itt
Vinnie12-05-2006 14:08:04 // 1339
Azzal mit fognának el, Ferrarit? Azt nem akarnak. :))
zolee14512-05-2006 13:23:44 // 1338
vacak német vas... miért nem Enzojuk van?:)
Zool12-05-2006 13:18:22 // 1337
Nekem úgy tűnt h régen volt ezért presztízskülömbség az egyes rendőrségek között rendesen: Carabinieri: Alfa romeo, gépisztoly, ők a májercsókák, (99-es élményem az éjjel 3-kor (Milánó főterén!) kézifékes forduklókat gyakorló csnedőr alfa 156) Polizia Urbana: Fiat punto (fehét, vmi csíkkal) (helyi lúzerek, tilos parkolás stb) A Lambo viszont szintén ennél a rendőrségnél volt, valszeg ők felelősek az autópályákért. Régen a világoskékeknek Mareájuk volt, gondolom a Croma nem ilyen efladatokra van optimalizálva. Jól járnak a 159-essel!
Vinnie12-05-2006 11:58:40 // 1336
Na, de van nekik Lambojuk is!!! :))) A délieknek az autópályán.
BadBoy12-05-2006 11:58:09 // 1335
Vagy utánfutót kötnek utána :))))
Vinnie12-05-2006 11:55:13 // 1334
Rákötik a spoilerre! :DDDD
TarP12-05-2006 11:51:31 // 1333
Ja, ha mi Ódi TT-t adunk a rendőröknek, akkor náluk lehetnének Maserati MC12-ők, csak ott hová teszed a gyanusítottat? :)
BadBoy12-05-2006 11:50:50 // 1332
3,2 azért nem lehetett, mert már ők is gondolnak a költségcsökkentésre. De ilyen páncélozott autó úgy sem fogyaszt keveset.
Vinnie12-05-2006 11:48:45 // 1331
A chiptuningot én sem gondoltam komolyan,de azért a 2.4-es rendesen megrántja azt a súlyt.Mondjuk azért adhattak volna nekik 3.2-est is. :)) Bár, mondjuk az olasz rendôrségnek így is van tekintélye, szerintem.
TarP12-05-2006 11:45:55 // 1330
Nem 1.8, hanem 4.8 :) Azt a páncélt vinni is köll!
BadBoy12-05-2006 11:44:14 // 1329
Ha páncélozott, akkor az az alapban nagy súlyt még megemeli, szerintem 1.8 semmire nem lenne elég. A 2.4JTDm, vagy netán a 2.2JTS már elég lehet. Mondjuk chip tuningba nem hiszek, hogy a rendőrök tetetnek, de ki tudja. :))
Vinnie12-05-2006 11:37:30 // 1328
2.4-vel már lehet elfogni.Gondolom még egy kis chiptuning is belefért. :)
BadBoy12-05-2006 11:34:55 // 1327
Szerintem vagy rossz az infó, vagy ezek az autók csak erőfitoktatás céljábó bemutató darabok,mert az autó hátulján 2 kipufogó vég van, és a felirat, nehezen kivehető, de 2.4.
Vinnie12-05-2006 11:30:46 // 1326
Ha jól értelmeztem 1.8-as motorral kapták.? Pancélozással? Viszont az a két kipufogó hátul, nem erre utal. Vagy rosszul értelmeztem.:)))
BadBoy12-05-2006 11:26:04 // 1325
Ú azannyát én is olasz rendőr akarok lenni!!!!!! :))))
Zool08-05-2006 17:12:28 // 1323
Amikor úgy féléve 159-est teszteltem, a kocsi kanyarban kellemtlen súrlódó hangot adott. A kerékdob belső borítása ért hozzá a gumihoz. Érdekes múúdon ilyen gondom volt a 147-esnél is, de nem enniyre feltűnő hanggal (ráért a 20e-es szervízig). Nem kellene ilyen apró hülyeségekkel elrontani egy ennyire jó autót.
Marklar15507-05-2006 13:26:35 // 1322
Szerintem nem volt ez annyira lehúzós... Megpróbált semleges maradni... Én nem vezettem még 1db 159 est sem, de ha szerinte "gitthes" az a 160ló akkor lehet benne valami... Volt már jópár verda a popója alatt azért biztos van összehasonlítási alapja. Meg azért ki tudja milyen teszt autó az, de pipás lennék ha 7,5misis autónál leugrana a kárpit... Az is lehet, hogy a többi tesztelő újságíró, megbízásból szaggatta meg... Persze etől lehet, hogy a Winkler írta neki a szöveget;-)
zolee14506-05-2006 16:47:26 // 1321
mindez azok után volt furcsa, hogy a német autóktól ránézés után elélvező Gyulai Balázs agyondícsérte... A legviccesebb az volt amikor a futóműről beszélt Bazsó, így szar, úgy szar amúgy szar, de azért marha jól fogja az utat, meg sportos... na most akkor melyik az igaz? Azt meg végképp nem nagyon hiszem, hogy elpattogna, mert ide is be lett linkelve az a videó, ahol a 3-as BMW-t is megverte a teszteken, még ha nem is sokkal, de akkor is jobb volt.
Gabriel06-05-2006 16:40:00 // 1320
szeretnek szerepelni és hülyeségeket beszélni na, ennyi, jópofák stb. közben lehúznak mindent ami szembejön velük, lehet az egyedi hiba is akár...
mesa06-05-2006 16:26:32 // 1319
Hozzáteszem, elég lehúzós volt ez a teszt Karotta gyerektől, de mint tudjuk Winkler lecsavarta volna a fejét, ha jót nem mond róla. Bazsó ezért inkább megpróbált semlegesnek maradni. Nem sok sikerrel. "Magától szakadó műszerfal" - szó szerint ezt mondta. Pedig ő maga sem gondolhatja, hogy magától ki tud szakadni egy műszerfal... Aztán drágának tartotta az autót, még egy Béjemvéhez képest is, "Mire ez az önbizalom" Bazsó Gábor Totalcar - ka'ja be.
BadBoy06-05-2006 15:58:45 // 1318
Vidd be a Dunautoba és reklamáld meg! :))
BadBoy06-05-2006 15:58:07 // 1317
Egyede hiányosságnak lehet nevezni mondjuk egy újságirót is :)))
BadBoy06-05-2006 15:57:20 // 1316
Nem láttam a tesztet, de ahogy olvasok, és már sikerült párszor ülni a 159-ben, és ha minden igaz még lesz idén az udvaron egy ilyen is. Ez azz autó annyira jól összevan rakva, hogy a műszerfal szét nem potyog magától, csak ha néhány hüly újságiró állandóan szarakodik vale.
Gabriel06-05-2006 15:50:02 // 1315
igen ezt észrevettem, olyan kettős volt a dolog, de azért dícsérte
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.