Forum >> 159

Macccy12-12-2017 12:44:04 // 102799
Láttam egyik típustárs hírdetését és az egyik képen feltűnt, hogy a kilométeróra melletti kijelzőn írja a beállított rádió állomás nevét. Pedig normál fejegységes, nem is nagy navi vagy valami. Hogy lehet olyat? Csak kíváncsiság ...
αλφα12-12-2017 10:14:05 // 102798
Jah, bocs... Írom...
yani🍀12-12-2017 09:54:33 // 102797
Írj a saját oaldalára egy üzenetet! :-)
αλφα12-12-2017 09:48:23 // 102796
Szóval, itt a kereskedők ilyesmi árakat tudnak:

Delphi: 34,5-39
NGK: 38
Tesla: 40-45
Bosch: 45
Mobil Eltron: 30
Neten pedig 45-től fel a csillagos égig.

Igazán hálásan megköszönnék egy forrást 28,5-ért a gyárihoz... :)
αλφα12-12-2017 09:31:06 // 102795
Előbb találok aranyat a téglagyári patakban... :D
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2017 09:14:20 // 102794
első lépésben keresnék egy JTS-ses kartársat és cserélnék vele trafósort kipróbálásra bár Opelest előbb találsz :DDD
αλφα12-12-2017 09:11:14 // 102793
Ez a 28,5 jó ár, hisz a használtért 20-at kérnek. Utánajárok az itteni kereskedőknél. Ha nem járok sikerrel, majd meg foglak kérdezni, hogy hol érdeklődjek... :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2017 08:51:11 // 102792
hali sanszos a trafósor el szokták dobálni opelék is olyan 150e km-nél... egyébként nem olyan drága 28500ft a gyári beszállító...
Tocke12-12-2017 07:48:50 // 102791
Nekem is csak a küszöb egyik hátsó gumitömítése körül kezdett rozsdásodni, a többinél semmi. Hogyan takarítottad ki belül a küszöböt?
αλφα12-12-2017 07:36:56 // 102790
Sziasztok!

Tanácsot kérnék hozzáértőktől.
Típus: 159, 2.2 JTS 2006-os

Hiba: Időrendben írom: először volt egy szelepfedél tömítés csere kb 1,5-2 hónapja.
Pár hétig minden rendben, aztán elkezdte az olajat kinyomni a motor az olajbetöltő nyíláson keresztül. Szerelő: cseréljük ki a betöltő kupakot, mert nem zár rendesen. Gyári új beszerezve, olaj ugyanúgy kijön. Másik szerelő: kartergáz elvezető cső és szelep a motor tetején leszed, levegővel kititsztít, olajkút megszűnik, öröm és bódottá'. Két-három napig... Utána check-engine sárga lámpa kigyullad, csak annyit venni észre, az alapjárat a szokásos kb 800-as f/p helyett 1200-es. Autóvill szerelő diagnosztikát rádug, hibakódok:
- P1176 (2.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P1173 (1.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P0505 (ÜRESJÁRAT-SZABÁLYOZÁS - hibás működés)
A szerelő szerint kiírt még olyat is, miszerint a kettes hengerben gyújtáskimaradás

Sajnos a gyújtótrafót nem tudta kimérni, mivel a négy db egybe van építve...
Gyertyákat ellenőrizte, megpucolta (elvileg hibátlanok, szépek), említettem neki az olaj-mizériát, ezért a kartercsövet, szelepet is megnézte, a szelepben némi VIZET talált, letávolította. (Talán kondenzvíz, de nem hűtőfolyadék, vagy ilyesmi.)

Javasolta, hogy vegyek új gyújtótrafót, mert szerinte biztosan ott a hiba. Az olaj is befolyhatott a trafóhoz.

Azóta a helyzet fokozódott, hidegen traktorként indul a motor, melegen 2000 feletti fordulattal. Menet közben csak annyit érezni, hogy váltásnál felpörög a motor és kb egy literrel többet is fogyaszt, mint eddig.

A kérdésem, találkozott-e valaki ilyen problémával? Biztos a gyújtótrafó lehet a gond? Nem szeretnék nem szükséges, viszont arany árban mért alkatrészeket venni így karácsony előtt... Ha csak ez lehet a baj, tudtok-e ajánlani olcsó beszerzési forrást? Az olaszautobonto.hu-n van egy használt, csak nem tudom megéri-e megvenni, mennyit használták, meddig tart.

Köszönöm, hogy eddig eljutottál az olvasásban! Méginkább köszönöm, ha van jó ötleted a nyígomra, és azt megosztod velem! Csaba
mizooo11-12-2017 19:58:42 // 102789
Nekem tavaly megindult a bal hátsó küszöbvégnél, pici foltot kellett rátenni.
A lakatolás közben javítás/sérülés nyomát nem leltük, nem értem miért kezdett el rohadni.
A művelet után kitakarítottam a küszöböket, az összes gumidugót kiszedtem és kapott üregvédőt. Az egész végén újrafényeztük a küszöböket, alul is.
Shadin11-12-2017 19:50:41 // 102788
Elképzelésem szerint a rajzon azt kellene látni, hogy a kapcsolót időzítem csupán, így nyúlok bele legkevésbé a lelkébe.
[k i z z o]11-12-2017 19:23:45 // 102787
A timered - lába kell menjen az ECUra, ha az egy aktív alacsony kimenet.

A COM GND. A NO mehet a mosó ezek szerint active low lábára, ha az alacsony jellel aktivált.

Ekkor elindulhat a timer és a lejáratáig hajtja a mosóelektronikát, ha jól értem elképzelésed szerint 0.5s kitöltéssel.

Az eredeti leírás szerint az ECU kapuzza a jelet is, azon felül, hogy a 0.5s -os periódust is adja, ha ez így van akkor a timer mindíg újraindul.
Shadin11-12-2017 18:17:10 // 102786
BOSCH Z 361
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2017 18:13:36 // 102785
Én csak gumit cserélek, fillérekbe kerül
yani🍀11-12-2017 17:44:25 // 102784
Elvileg jó lesz.
csokagm11-12-2017 16:27:22 // 102783
Sw-re hátsó ablaktörlő lapátot honnan lehet szerezni? Ha jól tudom az egész szerkezetet cserélni kell ugye?
Shadin11-12-2017 16:05:52 // 102782
Feltételezvén hogy a H005 kapcsoló test jelet kapcsol ez a bekötés szerintem műxik.

[img1]

Bocs a rajzért, informatikus vagyok :-(
Shadin11-12-2017 16:05:25 // 102781
Feltételezvén hogy a H005 kapcsoló test jelet kapcsol ez a bekötés szerintem műxik.



Bocs a rajzért, informatikus vagyok :-(
Shadin11-12-2017 15:23:02 // 102780
Hálistennek a spriccelőkapcsolóból két zsinór indul, az egyik a szélvédőmosó, a másik pedig a fényszórómosó logika felé. Ebben az esetben a H005 kapcsoló 5-ös lábát kell késleltetni és yo lesz.
Shadin11-12-2017 15:07:58 // 102779
A 85-ön gyújtásról van állandó villany és a 86-ra kapja az ECU-tól a fél mp-t :-(
Shadin11-12-2017 15:02:32 // 102778
Bakker, nem is tud működni :-(

Kar meghúz, időzítő 0,5mp-ig működteti a fényszórómosót...
Azt az 0,5mp-t kellene késleltetni 2mp-re, de azt nem lehet ugye, mert min 2 sec-ig kellene villany az elektronikán :-(

Az ablakmosóhoz kellene tenni, de akkor a fél mp-s késleltetést is meg kell oldani. Ezt egy második elektronikával lehetne NC érintkezőn :-)

Smith11-12-2017 13:50:01 // 102777
Vonóhorog... :-D
Atesz15911-12-2017 13:46:45 // 102776
Biztos ki lehet hozni olcsóbban is,nem néztem körül,hogy hol foglalkozbak még ezzel.Nagyon profi csapat és az is fontos volt,hogy helyben volt a műhely.
Roll198311-12-2017 13:35:26 // 102775
Enyém svájci, már alánéztem, nem rozsdás enyém sem, de jó lenne, ha nem is lenne az. Látom egész szép summát fiizettél a műveletért.
Tomi Stark11-12-2017 13:29:46 // 102774
Hasznos!
Volt értelme elkésni egy évben vagy 6-szor. :-)
Lexlutor11-12-2017 13:29:24 // 102773
3 hónapja cserèltem ködlàmpa takarót. Blog
A jobb oldali eddig bírta. Èrdekes a bal bírja.
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2017 13:23:34 // 102772
Rendelek Neked BG-ról ilyet, és adok jobb projektet ha unatkozol :-DD
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2017 13:21:46 // 102771
Más:
Találtam a regen-ről ECU táblákat. Tök érdekes. Plusz üzemanyagaot 950-es fordulat felett lényegében nem fecskendez be! Téves az az elképzelés, hogy plusz gázolajat utófecskendez. Az utóbefecskendezés sem feltétlenül igaz.
950-ig történik az, hogy FHP után elképesztő szögekkel (20-30 fok!) nyomja be az üzemanyagot brutális dózisokban. Plusz 20mm3/inj mennyiségeket is, vagyis jóval több, mint a normál dupláját küldi be. Ilyenkor történikaz, hogy az üzemanyag a kipufogórendszerbe kerülve fűti fel a katalizátort és a DPF-et.
1500-as fordulaton kezd normalizálódni a helyzet., majd tovább terhelve elmegy korai előbefecskendezés irányba. Itt már nincs lényeges plusz üzemanyag, max 0.5mm3/inj, viszont alacsonyabb a rail nyomás, vagyis hosszabb ideig tart a befecskendezés.
Tehát itt már a hatásfokot rontja el azzal, hogy még nincs fhp-n a dugattyú, de már az égés megindult. De elnyújtottabb is az égés az alacsony rail nyomás miatt.
Tovább nyomva a gázt nagy terhelésen minden a normál üzemhez közelít, egyedül a turbónyomás marad alacsonyabb.
Szóval a városi regenerálást kerüljük, vagy a lehető legkevesebbet álljon az autó közben. Ez az az üzemállapot, ahol hígul az olaj, ha lámpánál állva regenerál. Ha már haladunk, nem dugóban araszolunk, akkor nincs igazán gond.
Ahogy megfigyeltem (mostanában ránéztem végre), az enyém 80% fölött észreveszi ha autópályán megyek. Városban tartogatja 105%-ig is a korábbi tapasztalatok szerint, de az M3-mason begyújtotta úgy, hogy 86%-volt mikor itthonról elindultam.

Még ehhez: az egr kiírás pár dolgot okoz. Úgy tűnik, hogy igenis használja az egr-t regen közben. Így egr nélkül kicsit rövidül az égés időtartam és több a levegő (a turbó geometria egr-hez lehet beállítva), ezért hosszabbodhat a regenerálás időtartama pár perccel.
Normál üzemben is látszik, hogy a turbónyomás megnő egr off után.

Na ennyi, hátha valakit érdekel, vagy valakinek hasznos :-D
Atesz15911-12-2017 13:18:10 // 102770
Szia!Én nyáron csináltattam meg az alváz és üregvédelmet.Az időpont előtt kb 1 hónappal volt egy előzetes megtekintés,ahol emelőre rakva átvizsgálták az alvázat.Nagyon megdicsérték,mivel sehol nem volt rajta rozsda.Pedig németországi az autó,ahol állítólag sóznak rendesen.Ez alapján nem egy rohadós fajta.
yani🍀11-12-2017 13:08:14 // 102769
Benyúlok a fiókba és összerakom. Legalább nem hülyülök el még jobban:-)
Shadin11-12-2017 13:03:12 // 102768
2240 Forintért jön 3db cucc a BG-ről, neki sem állok már ilyennek :-(
yani🍀11-12-2017 12:44:22 // 102767
Jellemzően nem rohad, de ártani nem áthatsz vele, ha megcsináltatod. Én is tervezem tavaszra.
Roll198311-12-2017 12:39:11 // 102766
Mik a tapasztalatok a 159 mennyire rohadós? Tervbe vettem, hogy tavasszal kap egy alváz és üregvédelmet.
Trogerr11-12-2017 12:14:11 // 102765
Amennyiben 280 lovas velocera van szüksége szerintem valami CBR-t vagy R1et vonszolhat vele pályanapra. Így képzelem... :D Az meg, hogy szétvágatták... hááát :(
RomeoOne11-12-2017 12:08:48 // 102764
Csak mire kell anyunak a vonóhorog annyira, hogy szétbarmolják miatta a hátsó diffúzort, arra lennék kíváncsi.
Trogerr11-12-2017 11:58:00 // 102763
Anyunak megvette a 280 lovasat... nyaralni meg elég a mastercard vazze! :) Igazi gigolo az úr! :D
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2017 11:49:29 // 102762
:-D Így könnyű. Nálam ilyen szutyok időben egy pesti út = 5l ablakmosó. Mindent lemos. A szomszédos autó oldalától kezdve az szalagkorlátig. Szép tisztára, csillogóra :-)
RomeoOne11-12-2017 11:45:31 // 102761
Hétvégente, leginkább az M6-oson. Ez lehet a megfejtés :D
yani🍀11-12-2017 11:39:19 // 102760
Csak a pirossal bekeretezett részt kell a relé elé bekötni!

Teljesen felesleges túlbonyolítani.
Shadin11-12-2017 11:31:41 // 102759
Használod Te azt a jószágot? Elég felmennem egy reggel az M0-ra és folyamatosan sáros az ablak :-(
Shadin11-12-2017 11:30:38 // 102758
Ez jogos!!! Betáp a reléről akár, időzítő beállít 2 sec-re, a kimenet meg a motorra. Ha 2 mp-n belül abbamarad a betáp akkor nem fog fröcskölni sem :-)

Kell még valakinek??
yani🍀11-12-2017 11:28:54 // 102757
Főleg :-)
yani🍀11-12-2017 11:28:20 // 102756
Azért ez nem életszerű. Elmész az autópályán egy kamion mellet, ami telenyomja a szélvédődet kosszal. Le kéne mosni. 100 emberből 100 azonnal az ablakmosót kapcsolná be, nem gondolkodna azon, hogy előtte le kellett volna a lámpát kapcsolnia.
RomeoOne11-12-2017 11:27:34 // 102755
De, sötétben főleg :D

Amúgy nem értem, miért ekkora probléma ez? Mennyi ablakmosóztok ti? Nekem szokta azért bírni másfél-2 hónapig, de ez még simán elfogadható nekem.
pettinke11-12-2017 11:17:37 // 102754
nem egyszerűbb ablakmosáskor lekapcsolni a fényszórót, aztán meg vissza? :-)
Shadin11-12-2017 11:13:04 // 102753
Mindegy csak működjön!



A két sárga közé kell egy időzítő. Vagy még a relé elé...
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2017 10:59:39 // 102752
Ti még ezzel melóznátok is? Inkább rendeljük meg Banggoodról :-D
Smith11-12-2017 10:52:52 // 102751
NE555 ne analógizáljunk, írjuk meg egy PIC-re. :)
Shadin11-12-2017 09:10:52 // 102750
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.