Forum >> 159
Giuntini16-12-2017 21:53:24 // 102920
Kérdezném, most nem hengerfejes? Te hogy mondhatsz ilyet, mikor egy métert nem mentél vele. Szerelők nézték, Shadinnal teszteltük kilométereken keresztül comppal és akkor jöttünk rá, hogy nem kering a rendszer. Első lépés a vízpumpa lapát gondolata volt. Majd a termosztát. A szerelő aki cserélte a vízpumpát és a termosztátot, kizárta a hűtőt, pedig rákérdeztem. Ha leszedem a hengerfejet, ahogy itt az okosság mondta egyből, és jó, akkor mit csinálok? Ha a hűtő a rossz, annak nem lesz következménye, mert nem volt teljes körű dugulás. Ha megfordult volna a lapát a vízpumpán, és előtte kicserélem a hűtőt, akkor már megint "a pénzemmel azt csinálok amit akarok". Szerinted unatkozom, vagy jódolgomban csinálom ezt? A szerelők mi a f...szért vannak akkor? Én nem vagyok szerelő, és megmondom mit tapasztalok. Az, hogy nem hallgatják meg az embert... Most is mondtam, nem lehet a hűtőben dugulás? Tiszta volt a víz. Ez volt a válasz.
csokagm16-12-2017 21:49:06 // 102919
Ezt akartam írni, hogy szerencsére itt még nem tartunk, csak nem tudtam milyen autón láttam ilyet.
blackbird0016-12-2017 21:34:53 // 102918
Szerintem meg ha rám hallgatsz, amikor kb egy hónapja írtam, hogy cseréltesd ki a hűtőt, akkor nem itt tartanál, és nem költöttél volna el egy csomó pénzt feleslegesen.
De mindegy, Te is azok közé tartozol, akik a saját kárukon tanulnak.
Persze lehet, hogy hűtő csere után is xar lesz, de az már következmény, és nem ok.
Ez már inkább bohózat, mint dráma.
Nem bántás akar lenni, csak szomorú megjegyzés.
Persze mindenki azt csinál, amit akar..
De mindegy, Te is azok közé tartozol, akik a saját kárukon tanulnak.
Persze lehet, hogy hűtő csere után is xar lesz, de az már következmény, és nem ok.
Ez már inkább bohózat, mint dráma.
Nem bántás akar lenni, csak szomorú megjegyzés.
Persze mindenki azt csinál, amit akar..
Roll198316-12-2017 18:28:32 // 102917
Ismét köszi a segítséget! Holnap első dolgom lesz, hogy megcsináljam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-12-2017 17:50:47 // 102915
Urak, érkezik egy fehér SW Tibi 2010 év végi, jól felszerelt (Navi, ülésfűtés, xenon stb), antracit TI felnis, 17" téli garnitúra, jóárasítva, blekkaris áron... aki ilyenre vágyik keressen bizalommal.
Zolibácsi16-12-2017 17:47:21 // 102914
Az első program az garettes volt, keményen füstölt. A másodiknál 3000 től jelentősen vissza vették az üzemanyagot. Füst csak 30 fok felett volt látható vagy mikor nem töltött a turbó rendesen. Ha minden rendben rendben volt akkor 1,6 alá állt be a nyomásmérő a kocsiban. Föci azt mondta ilyenkor keményen túl is tölt egy kis ideig. De mondom, szerintem ezek a kkk turbok 3200 tol veszítenek a lineáris teljesítménybol. Érzésre pont az mint a diagramm mutat.
Én pont ezért akarok turbót cserélni mert húzni nem sokat lehet rajta plusz valami szarakodik a geometrianal és 2500 fordulat felett sokszor 1.1 tölt csak.
A másik ha nyomást emelsz elkezd hullamozni a turbó nyomas
Én pont ezért akarok turbót cserélni mert húzni nem sokat lehet rajta plusz valami szarakodik a geometrianal és 2500 fordulat felett sokszor 1.1 tölt csak.
A másik ha nyomást emelsz elkezd hullamozni a turbó nyomas
Shadin16-12-2017 16:50:06 // 102913
Giuntini16-12-2017 16:45:28 // 102912
A mai nap úgy hiszem kiadta az igazi hibát. Mielőtt letámasztottam volna az autót, el akartam vele egy rövid utat intézni. Mikor teljesen bemelegedett a motor, akkor észrevettem, hogy ömlik a víz. Kinyitottam a motort, és leginkább a hűtő környékéről jött gőz. most tényleg hiányzik a kiegyenlítő tartályból. Megnéztem a hűtőt. Eddig azt figyeltem, hogy a hűtő felső része hideg volt, bár nem igazán lehetett hozzáférni. Most tűzforró volt. Ezek szerint a hűtőben eddig nem cirkulált a víz, most hogy át lett mosva, új víz van benne, megindult az áramlás. Mindig a gondok meleg motornál kezdődtek, mikor nyitva volt a termosztát. Hát ezek szerint a hűtő lesz. Azt nem értem, hogy mikor le volt bontva a haspáncél, vagy lelégtelenítették, senkinek sem jutott eszébe megfogni a hűtőt, hogy vajon átmelegszik rendesen?
Elképzelhető, hogy megkapta az új fagyállót, a termosztát jól működik, és a hűtő most már megadta magát. Ahol eddig nem engedett át, most már megy a cirkuláció, csak folyik a víz.
Elképzelhető, hogy megkapta az új fagyállót, a termosztát jól működik, és a hűtő most már megadta magát. Ahol eddig nem engedett át, most már megy a cirkuláció, csak folyik a víz.
Roll198316-12-2017 16:08:20 // 102911
Sziasztok!
Lenne egy blue&me-s kérdésem. Próbáltam beállítani, de nem sikerült, mert németül beszél hozzám. Hiába próbálkoztam a settings és pairing szavakkal. Át lehet állítani a nyelvét? Köszi!
Lenne egy blue&me-s kérdésem. Próbáltam beállítani, de nem sikerült, mert németül beszél hozzám. Hiába próbálkoztam a settings és pairing szavakkal. Át lehet állítani a nyelvét? Köszi!
156er16-12-2017 14:59:01 // 102910
Én se értek hozzá, de szinte pont ezt akartam írni! :) Nekem logikus így hirtelen ez a verzió!
Akár egy bontott hűtővel kipróbálnám!
Akár egy bontott hűtővel kipróbálnám!
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2017 13:54:08 // 102909
Azokon a görbéken gyári lehet a turbónyomás. 4000-nél 400Nm az nincs meg 220 ló azok alapján amiket olvasok, számolok. A 'tuningolt' kkk épp hogy 200 ló körül lehet.
Neked volt emelve a turbónyomás? Én azt látom, hogy 230 ló az, ami még a turbónak kényelmesen belefér. Kicsi emeléssel, de még jó hatásfokú tartományban, jelentős fordulatszám emelkedés nélkül. Gyárilag 1.4-et tölt max. a program szerint. Ahogy nézem/olvasom, 2Bar-ig simán fel lehet húzni. Ez 3500-ig kb biztonságos is, felette viszont óvatosnak kell lenni, mert kb a max tudása körül jár. Ha 4000-ig ki lehet vasalni belőle a 2Bar-t, akkor a 250 ló összejöhet. Nálam nem cél kimaxolni, szóval 230 a cél, lehetőleg nulla füsttel. Pontosabban.. a nulla füst a cél, lehetőleg 230 lóval :-)
Neked volt emelve a turbónyomás? Én azt látom, hogy 230 ló az, ami még a turbónak kényelmesen belefér. Kicsi emeléssel, de még jó hatásfokú tartományban, jelentős fordulatszám emelkedés nélkül. Gyárilag 1.4-et tölt max. a program szerint. Ahogy nézem/olvasom, 2Bar-ig simán fel lehet húzni. Ez 3500-ig kb biztonságos is, felette viszont óvatosnak kell lenni, mert kb a max tudása körül jár. Ha 4000-ig ki lehet vasalni belőle a 2Bar-t, akkor a 250 ló összejöhet. Nálam nem cél kimaxolni, szóval 230 a cél, lehetőleg nulla füsttel. Pontosabban.. a nulla füst a cél, lehetőleg 230 lóval :-)
SzTomi16-12-2017 13:41:50 // 102908
Nem értek hozzá, csak egy gondolat jutott eszembe arról, amiket írtál.
Nekem úgy tűnik, hogy mintha szimpla dugulás lenne a rendszerben, valamelyik csőben vagy inkább a hűtőben.
Ha a víz elindul a hűtőbe, de ott a szűk keresztmetszet miatt csak kis mennyiségű folyadék tud áthaladni, közben a vízpumpa teszi rendesen a dolgát, akkor az oda menő csőben megnő a nyomás, kikeményedik. Ha egyre melegebb a víz az még tesz rá egy lapáttal. Mivel a visszatérőben kevés a víz, így a kiegyenlítőből eltűnik a szint,ami kikeményedett csőben halmozódik fel. Egy bizonyos pont után, mikor a vízszint már nagyon alacsony vákuum alakulhat ki, emiatt van az, hogyha letekered a kiegyenlítő sapkáját visszatér a víz.
Én a hengerfej leszedése előtt megnézném, hogy a hűtő képes-e a megadott mennyiségű víz átengedésére, illetve a teljes felületen áthalad-e.
Ez csak egy gondolat, lehet, hogy több sebből vérzik..
Nekem úgy tűnik, hogy mintha szimpla dugulás lenne a rendszerben, valamelyik csőben vagy inkább a hűtőben.
Ha a víz elindul a hűtőbe, de ott a szűk keresztmetszet miatt csak kis mennyiségű folyadék tud áthaladni, közben a vízpumpa teszi rendesen a dolgát, akkor az oda menő csőben megnő a nyomás, kikeményedik. Ha egyre melegebb a víz az még tesz rá egy lapáttal. Mivel a visszatérőben kevés a víz, így a kiegyenlítőből eltűnik a szint,ami kikeményedett csőben halmozódik fel. Egy bizonyos pont után, mikor a vízszint már nagyon alacsony vákuum alakulhat ki, emiatt van az, hogyha letekered a kiegyenlítő sapkáját visszatér a víz.
Én a hengerfej leszedése előtt megnézném, hogy a hűtő képes-e a megadott mennyiségű víz átengedésére, illetve a teljes felületen áthalad-e.
Ez csak egy gondolat, lehet, hogy több sebből vérzik..
Szabolcs 15916-12-2017 13:22:54 // 102907
Giuntini16-12-2017 10:59:18 // 102906
Nem tudom! Egyszerűen nem értem. Természetesen mindennek adok esélyt, eddig is ezt tettem. Csak találgatások. A szerelő, aki cserélte a vízpumpát és a termosztátot, ő is csak találgat. A vízpumpa lapátoknak semmi baja nem volt, viszont látható volt egy kis szivárgás. A Termosztátnál is volt egy ki szivárgás, az egyik csőnél. A szerelő azt mondta, hogy hengerfejes lesz, valami egészen apró repedés lehet. Az is lehet, hogy ahol volt a gépmunka, ahol hegesztették, nem tökéletesen sikerült, és egy gombostűnyi repedés is okozhat ilyen hibát. Viszont ő is mondta, hogy ezek csak feltevések. Miért nem cirkulál rendesen a víz. Miért indul el egyik pillanatról a másikra? A felső cső puffad, de nem mindig. Miért kerül bele ennyi levegő? Ezek mind megválaszolatlan kérdések. Ha le lesz kapva a hengerfej, és nincs semmi, akkor merre tovább? Mert én arra is fel vagyok készülve, hogy ott sem lesz semmi. Mindenki csak a fejét vakarja. Egyetlen szerelő sem jelentette még ki úgy hogy ez hengerfejes, mind egyik cartársunk látatlanban. Nem tudom, hogy a fűtőkörben mi lehet például. Kezdődött szivárgással. Majd a hűtő szivárgásával. a termosztát sem állt a helyzet magaslatán. Gyári volt benne, két és fél éves. Most belekerült Graf vízpumpa, és gyári termosztát. Senki nem jelenti ki egyértelműen, hogy ez hengerfejes, csak már más nem lehet. Ugyanakkor mikor kérdezem, hogy a hűtő nem lehet-e, a válasz hogy olyan tiszta a hűtővíz, ahogy a nagykönyvben meg van írva, az olaj is tökéletesen tiszta. Nem jön a kipufogógáz a kiegyenlítőbe. akkor meg mi a lóf...sz van? A nyomás miért emelkedik így meg?
Tegnap is azt tapasztaltam, hogy beindul a ventillátor 2-es fokozata. Leállítom, mert nem akarom hogy baj legyen. Utána elindulok, és még mindig megy. Majd egyik pillanatról a másikra vagy 10 fokot esik a vízhőmérséklet, a venti kikapcsol, és a felső cső puhább lesz és látom hogy áramlik a víz a kiegyenlítőbe. Hát ez meg micsoda? Mintha valamit áttörne a víz, és elkezd rendesen áramlani. Azt mondták rendesen légtelenítették.
Most leállítom, aztán mikor Szatyinak lesz ideje vele szétszedetem. És mi lesz akkor, ha a hengerfejnek semmi baja nincs?
Tegnap is azt tapasztaltam, hogy beindul a ventillátor 2-es fokozata. Leállítom, mert nem akarom hogy baj legyen. Utána elindulok, és még mindig megy. Majd egyik pillanatról a másikra vagy 10 fokot esik a vízhőmérséklet, a venti kikapcsol, és a felső cső puhább lesz és látom hogy áramlik a víz a kiegyenlítőbe. Hát ez meg micsoda? Mintha valamit áttörne a víz, és elkezd rendesen áramlani. Azt mondták rendesen légtelenítették.
Most leállítom, aztán mikor Szatyinak lesz ideje vele szétszedetem. És mi lesz akkor, ha a hengerfejnek semmi baja nincs?
Zolibácsi16-12-2017 09:31:28 // 102905
Amúgy amit linkeltem görbe is mutatja 3200 környékén nő meg a füst, mert ott már nincs több levegő. Erre majd figyelj oda nehogy kinyird a dpf-et.
Zolibácsi16-12-2017 08:42:41 // 102904
Azt kell mondjam saját tapasztalatom alapján kkk nálam valahol 230 hp nal van a határ. Onnantól csak füst van mert a turbó nem szállít több levegőt
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 23:21:42 // 102903
Aha, ma este megint összeraktam egy raklap excelt, látom hogy mi a helyzet. Úgy tűnik, hogy a turbó ahhoz "nagy", hogy alul be tudjon tölteni rendesen, Lehet erőltetni, csak épp a "surge limit"-en van nagyon, szóval alul nagyon nem érdemes húzni. Sajnos ennek a konkrét típusnak nem találtam kompresszor map-ját, csak egy hasonlót, szóval nagyságrendileg sejtem, hogy kb hol lehet vele mozogni.
Amit linkeltél, szerintem különösebb nyomás emelés nélküli tuning lehet, mert a 2056-osnak is bőven 400Nm felett kell elvileg tudni 4000-nél.
Egy kis turbónyomás emeléssel, rail nyomás emeléssel a kkk-val is összejön 230 ló és 450Nm max úgy, hogy nincs kicentizve a turbó, inkább csak optimalizálva :-) A görbe pedig nagyon szép lapos... lesz, ha tényleg azt csinálja majd, amit szeretnék.
A 250 ló környékét is ki tudja nyögni (ezt Ákos is mondta, hogy írt ilyet), de ott már 2Bar környéki töltőnyomást dob ki a kalkuláció 4000-res fordulaton, ami meg már a "choking limit"-jén lehet nagyon a kompresszornak. Ott már sokat kell játszani, hogy ne pusztuljon el a technika :-) Ezt meghagyom a profiknak :-D
Amit linkeltél, szerintem különösebb nyomás emelés nélküli tuning lehet, mert a 2056-osnak is bőven 400Nm felett kell elvileg tudni 4000-nél.
Egy kis turbónyomás emeléssel, rail nyomás emeléssel a kkk-val is összejön 230 ló és 450Nm max úgy, hogy nincs kicentizve a turbó, inkább csak optimalizálva :-) A görbe pedig nagyon szép lapos... lesz, ha tényleg azt csinálja majd, amit szeretnék.
A 250 ló környékét is ki tudja nyögni (ezt Ákos is mondta, hogy írt ilyet), de ott már 2Bar környéki töltőnyomást dob ki a kalkuláció 4000-res fordulaton, ami meg már a "choking limit"-jén lehet nagyon a kompresszornak. Ott már sokat kell játszani, hogy ne pusztuljon el a technika :-) Ezt meghagyom a profiknak :-D
csokagm15-12-2017 22:25:25 // 102902
Ó, jaj. :(
Piritu - 1.000.00015-12-2017 21:58:46 // 102901
Szabolcs 15915-12-2017 21:38:12 // 102899
Azért egy ragazzon jobban mutat majd tavasszal először is ki kérem az alfa szerviz véleményét,ha szerelek rá marad e a garancia mert ha ugrik akko várok
Szabolcs 15915-12-2017 21:31:00 // 102898
Azt nem tudom
csokagm15-12-2017 21:18:57 // 102897
A Giulia is így van megoldva? Eddig ezen se tűnt fel, csak mögötte araszoltam akkor szúrt szemet.
Szabolcs 15915-12-2017 21:01:51 // 102896
Ezzel én is egyetértek de majd veszek rá ragazzon dobot 😉
csokagm15-12-2017 20:48:47 // 102895
Ezt így kellett volna gyarilag. Annyira gagyi a gyari.
Haddel15-12-2017 20:37:38 // 102894
Igen ,sajnos aki előbb jelentkezett a garázsra ,annak tényleg kellett.Egy szar Golfot tárol benne ..,de állitolag csak most télen.Lehet tavasztól megkapom. Kiderül..
yani🍀15-12-2017 20:33:45 // 102893
Fogy belőle a víz? Eddig mindig azt írtad, hogy nem.
Mielőtt nekiugranak, érdemes lenne megnézni a hűtőt!
Mielőtt nekiugranak, érdemes lenne megnézni a hűtőt!
Atesz15915-12-2017 20:28:38 // 102892
Akkor maradt a “csillag” garázs?
Haddel15-12-2017 20:23:30 // 102891
Haddel15-12-2017 20:22:17 // 102890
Ez már tényleg korrekt!
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 20:04:03 // 102889
Basszus.. de ugye a hf csavarok lehúzási nyomatékát megnézitek mielőtt leszeditek? És ha véletlenül lehet rajta húzni, akkor mégsem szeditek le, hanem még kap egy esélyt a dolog?
Szabolcs 15915-12-2017 20:01:27 // 102888
Szabolcs 15915-12-2017 19:56:34 // 102887
Már lehet rá kapni szép ragazzon dobot
Giuntini15-12-2017 19:47:16 // 102886
Ki lett cserélve a vízpumpa és a termosztát is. Nincs változás. Le kell szedni a hengerfejet. Szar ügy.
yani🍀15-12-2017 18:11:45 // 102885
Sajnos igen. Elég bazári :-(
sutyi7015-12-2017 18:10:04 // 102884
Mármint gépműhelyt keresek...
sutyi7015-12-2017 17:59:35 // 102883
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hátsó szillenteket hol cserélnék ki?
Köszi
Tudnátok segíteni, hátsó szillenteket hol cserélnék ki?
Köszi
csokagm15-12-2017 17:44:34 // 102882
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 12:35:48 // 102881
Úgy néz ki... Ákos adott pár tanácsot (köszi, köszi :-)), de ezzel a motorral nehezebb dolgom lesz. Mindegy, megpróbálom :-) Semmi más célom nincs, csak a boxot kiváltani saját remapra. Ha gyengébb nem lesz, akkor már jó. Ha még kevesebbet is eszik, akkor pláne jó :-)
Zolibácsi15-12-2017 11:47:01 // 102880
Lol... Okos telefon....
Liquid15-12-2017 11:26:07 // 102879
én is úgy tudom, hogy az automatákban a "régi" 200 lovas motor van évjárattól függetlenül
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:06:00 // 102878
És finom volt? :-DDDDD
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:04:55 // 102877
Akkor tuti nekem is kkk van, hiába 2010 vége felé gyártották.
Zolibácsi15-12-2017 10:58:06 // 102876
Már egy hónapja meg ettem az új garrett turbót, csak sajnos a szerelő nem ért rá hogy kicserelje nekem. Közben besz@rt a kuplung kinyomo csapagyam. Szóval ha már leszedetni akkor kuplung kevlarozas is lesz. És a héten valamelyik kerékagy csapágy is el kezdett bugni.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Vittorio15915-12-2017 10:38:25 // 102875
Nekem a 200 lovas A3000es motorkodom van q-tronic es KKK van rajta. Elvileg a kkk 200 lo a Garrett a 210es
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:42:23 // 102874
Hát.. viszonyítási alapom sincs, és automatánál nehezebb érzékelni, hogy honnan tölt be, mert a váltó konvertere is ügyes nyomaték fokozó. Akár 100-ról gyorsítva is észrevehető (így 18e levezetett km után), hogy egy kicsit old a lock-up, rátol egy is nyomatékot, aztán zár a lock-up.A turbónyomás mérőn is el lehet csípni a pillanatot, amikor "csal" :-) Érzetben ez olyan, hogy jön egy nagyon gyorsan, nagyon egyenletesen felépülő instant nyomaték egy olyasmi érzéssel, mintha megcsúszott volna a kuplung. Majd észlelhető, ahogy a csúszás érzet megszűnik, és tol tovább.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:22:32 // 102873
Sajnos valószínű igazad van. Nem lehet oda normálisan belátni, de próbáltam képekről azonosítani.A képen pirossal keretezett formációt fel lehet ismerni, az mintha a Garrett turbón nem volna.
Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Morfiusz Cédula15-12-2017 08:53:40 // 102872
Ez engem is érdekel. A gépkönyv szerint az automaták 200 lovasak, csodálkoznék rajta, ha feleslegesen a nagyobb turbó lenne
Zolibácsi15-12-2017 07:35:20 // 102871
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
544
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?