Forum >> 159

Giuntini04-10-2017 22:33:52 // 100065
Ki lett cserélve a vízcső. na de nem az érkezett, amire gondoltam. A váltó hőcserélője és az Egr hőcserélő közötti rész érkezett meg. De nagyon jó, hogy ez a cső érkezett. Teljesen ki volt dörzsölődve. A bemenő csőből le lett vágva a bilincsnél, most nincs szivárgás. Viszont sajnos a hűtőből is van szivárgás. Mennyi idő alatt áll be a rendszer a normális szintre, mert most is lement minimumra 130 km után?
Csabi04-10-2017 22:31:42 // 100064
Egy-két érdekesebb képet csepegtethetnél :)
Amúgy nálunk a mosóban kivan írva, hogy "idegen" vegyszert nem lehet használni, és csak autót lehet mosni :) Ezek szerint nálatok lehet....még :)
Csabi04-10-2017 22:28:19 // 100063
Hát ezt ti tudjátok, de 2,4-nél ahogy Gyuri is írja nagyon észrevehető az EGR nem működése.
droberto04-10-2017 22:28:11 // 100062
Ma se unatkoztam:

:)
Ha lesz kedvem/időm leírom ide is a sztorim...
droberto04-10-2017 22:26:12 // 100061
Én az 1.9-nél gyorsabb gázreakciót nem tapasztaltam. (Igaz én boxos vagyok.)
Ezt majd a Zoli megerősíti vagy cáfolja, ha akarja/tudja.
Csabi04-10-2017 22:23:37 // 100060
A gyorsabb gázreakció hol maradt a felsorolásból ? :)

Egyébként a 2.0-nál, ahogy nézegetem az lehet majd a bibi-annak ellenére, hogy öt vezetékes és korrigáltak minden hibát, hogy lényegesen többet működik. A viszonylag komoly hőcserélője miatt, komolyabb motorterhelésnél is még nyitva van az EGR.
Addig míg a 2,4em EGR-e kb 90-100as tempónál zárt , a 2.0 még 120nál is nyitva. Igaz csak mm-eket mozog de akkor is mozgatni kell...No majd meglátjuk...
Liquid04-10-2017 22:14:26 // 100059
informatikus hasonlattal éve nagyjából olyan ez mint az SSD-s gép kontra sima winyó. Nem akkor érzed hogy gyors az SSD amikor használod, hanem akkor veszed észre hogy g.ci lassú, ha leülsz egy sima winyós elé :)
Liquid04-10-2017 22:12:49 // 100058
akkor vennéd észre mennyire kell az okosítás, ha már megírva és használtad egy ideje, és visszaraknád a gyári programot :)
droberto04-10-2017 22:10:55 // 100057
Az "nálatok" is elég nagy a turbó, ebből is származik a motor tehetetlensége alsó tartományos kigyorsításkor.
droberto04-10-2017 22:10:51 // 100056
A behozott autókban a behozatal (első eredetiségvizsga) után ugrik vissza a km. Hiába van Nemzeti adatrögzítés, ha előtte van megtekerve. Ez csak akkor változna meg, ha km rögzítés nemzetközi lenne... Ez meg nem érdeke a Politikusoknak. :(
droberto04-10-2017 22:10:49 // 100055
Ez nekem is terítékre kerül hamarosan.
Az oli level sensor nekem is France, Jäger. :)
Egyébként azt miért cserélted?
droberto04-10-2017 22:10:47 // 100054
Szerintem a kiírt 4%, az ténylegesen nulla. A mi féle "két vezetékes" EGR-ünk állását az ECU csak tippelgeti (pl.: szívósori MAP-tól szedett hőmérséklet jelből). Sajnos...

Én amikor kiszedtem kb 2000 km-re az alábbiakat tapasztaltam:
- ugyanúgy ment
- ugyanannyit ivott
- hangosabb volt
- büdösebb volt
- lassabban melegedett

Amire pedig nem árt ilyenkor odafigyelni, hogy a léghiányt a turbónak kell pótolnia, ami akár 40% is lehet. Magyarul, még jobban kell rá hidegen figyelni.
droberto04-10-2017 22:10:43 // 100053
Sok múlik a használatól, de azért vagyunk itt jópáran, akik 100-250k km között több százezret költötöttünk szeretett vasainkra.
Ismétlem magam, de próbálok konkrétabb lenni mint pár napja:
- Vezérlés (főtengely ékszíjtárcsával)
- Lengőkar
- Turbó
- Szívósor
- EGR
- Klímahűtő
- Kuplung
- Kettőstömegű
- Féltengely
- Kormánymű
- Befecskendező
- Féktárcsák

Ezek bármelyike 50k felett tud lenni és akkor az apróságokat fel sem soroltam.
Nem azt mondom, hogy ezek tönkre is mennek, mert ez igencsak használat függő, de 150-200K km után minden méter ajándék. Másszóval jó ha van egy persely, amiben gyűjtjük havonta az 10-20k Ft-okat. :) Persze csak ha becsületesen fennt akarod tartani és/vagy és sokat mész.
csokagm04-10-2017 21:51:33 // 100052
Mert úgy még nyersebb lenne :D Egyébként valószínűleg csak sima chip lesz egyszer:)
Csabi04-10-2017 21:35:32 // 100051
Biztos jobban reagálna, megpiszkálva a programot még jobban.
A gázpedál boxxal most 50%-kal nagyobb érzékenységgel mondom azt, hogy ennek ilyennek kéne lenni gyárilag, ha kikapcsolom olyan érzés mintha 1méter lenne a gázpedálút...És ez csak a gázpedál, a motorról még szó sem esett.
Szóval van mozgástér :)
Csabi04-10-2017 21:27:01 // 100050
Ahham, csak a blogodban szűkítőről írsz, akkor az egy teli lemez volt? Gondolom kiírás nélkül akartad kipróbálni, csak itt nem működik ami 1,9-2,4nél, hogy hibalámpa mellett tök jól használható. Jól értem? :)
RomeoOne04-10-2017 20:50:28 // 100049
De minek akarsz a hardverbe belenyúlni, amikor pont azt mondja itt neked mindenki, hogy szoftveresen is korrigálható a dolog :)
csokagm04-10-2017 20:46:59 // 100048
Valami lesz,de hogy mikor az egy jó kérdés:D Egyébként pont most írtam egy üzenetet Neked teljesen más témában.:)
Piritu - 1.000.00004-10-2017 20:40:38 // 100047
A Giuliettában is ugyan az a 2.0 motor van. Sokkal jobbak a gázreakciói gyárilag, mint a 159-nél. Ráadásul tudja az euro 6-ot is. Egyszerűen más karakterisztika van írva a pedálra. Elsőre azt próbálnám meg áttetetni.
csokagm04-10-2017 19:45:34 // 100046
Gondolkozom ezen is, hogy Mankyval egybekötve iratom ki. Igazából, most sokkal jobban leköt a felnivel való szarakodás, de lehet sima ezüstre szinterezem. Jó lesz az télire.

Igazából nagy szükségem nincs a chipre, de mégis piszkál, hogy de jó lenne :D
csokagm04-10-2017 19:40:45 // 100045
De, de én nem is azért szeretném kiszedni mert szar, hanem az érzés miatt, hátha jobban reagálna az autó :)
Haddel04-10-2017 19:33:55 // 100044
Tesómnak annó holtpont jeladó miatt nem indult melegen a totojája. Hidegen pöccröff ,melegen ,meg néha nem indult.
psychoati04-10-2017 19:23:44 // 100043
Nem blog, de itt kb lehet látni, hogy mennyi hely van
https://youtu.be/FTcQ206D-YQ?t=6m45s
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 19:16:51 // 100042
áhhh, soha nem lesz ilyen, mindenki az olcsó kevés méteres autót keresi, a tutit ami csak rá várt :DDD
Shadin04-10-2017 18:47:16 // 100041
A gépkönyv szerint ahhoz, hogy ki tudd szedni a rugóstagot, tulképp le kell akasztani a futóművet a két lengőkarnál és ki kell húzni a féltengelyt. Jó lenne egy blog róla....
Shadin04-10-2017 18:44:39 // 100040
Jaja, Ákos megírta és soha többé nem érdekelt az EGR :-)
Shadin04-10-2017 18:44:00 // 100039
2.0-n lefalaztam az EGR-t, aztán amikor belimpelt utána meg kényszerregent kellett csinálnom akkor kivettem. Ha valaki próbálni szeretné van hozzá falam, de nálam nem jött össze...
alfa155gyuri04-10-2017 18:27:06 // 100038
Ez ember függő,hogy megoldható e otthon de akna nem kell.
Laca6204-10-2017 18:21:02 // 100037
Sziasztok !
Sajnos utolért a rugótörés . Jobb első.Természetesen párban cserélem.
Napok óta keresem a blogokban,hogy valaki megoldotta-e otthon,de nem találok rá írást.
A szerszámok megvannak a szereléshez,de nincs aknám.Megoldható otthon,vagy keressek szervízt ?
Köszönöm !
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 18:10:10 // 100036
Írasd meg Mankyval :-) A 2.0 és a 2.4 más világ. Az enyémnél mint egy láncolat: az egr önmagában sem villám gyors, emiatt a légmennyiség sem azonnal változik, ehhez nem ad üzemanyagot amíg meg nem érkezik a levegő. Csakhogy ha nem ad üzemanyagot, a turbó is lassabban szedi össze magát. Mindennek a tetejébe a váltó nyomatékra kapcsol, de mivel még a nyomaték se érkezett meg, az is csak vár. Az eredmény egy nagy szünet a gáz lenyomása és bármiféle reakció között. Valami ilyesmi.
A 2.0-nál az egr már értelmesebb szerkezet(nek tűnik), ott a turbó viszonylag nagy, alsó fordulaton ezért indul meg nehezebben. Úgy gondolom, hogy egy kis előtöltés állítás, lambda térkép piszkálás, mennyiség növelés meghozza alul a reakciót, de Ákos ezt lényegesen jobban tudja :-D
Csabi04-10-2017 18:03:33 // 100035
Shadin szűkítővel próbálkozott ami nem működött, nem falazásról volt szö. Ha jól tudom.
Falazni is biztos lehet... Nem most cseréltél EGR-t?
alfa155gyuri04-10-2017 17:59:40 // 100034
Én a stilomat 135000 vettem most abba is 420000 van és még bőven nem temetem.Pl olajfogyasztás még mindig nulla kerékcsapágyhoz még én sem nyúltam stb.Ha ilyen lenne majd a 159 akkor annak nagyon örülnék.
csokagm04-10-2017 17:03:29 // 100033
Én is annyiszor gondolkoztam már rajta, de mintha azt olvastam volna, hogy amikor Shadin lefalazta a 2.0-át, akkor neki nem volt pozítiv az eredmény. Ez tart vissza.
Én igazából csak pont arra vágyom amit leírtál.
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:43:07 // 100032
Ez így van. Egy kisebb futású autó mindig is többet fog érni. Honnan tudni, hogy hogy használták korábban? A használt cucc az esélyekről szól. Oké, hogy kevesebb km alatt is meg lehet gyilkolni egy autót, de az esélye lényegesen kisebb, a gyári alkatrészek aránya pedig várhatóan nagyobb. A km onnantól kezd nem számítani, ha tényleg ismert előéletű az autó.. Ez meg ugye elég elméleti, ilyen csak itt fórumon, klubon belül fordul elő, vagy családon, ismerettségi körön belül.
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:34:39 // 100031
Az az enyémben sem lesz, az biztos :-) A fő ok nálam amúgy a használhatóság. A különbség nagyon drasztikus, 2.4 automatánál biztosan. Az ahogy gyárilag volt, az úgy nekem az idegesítő szintet súrolta.
Így utólag a falazás volt a választó vonal. Nem nagyon akaródzott megszeretni ezt az autót addig. Én nem tudtam egy igazán jót autózni, nekem egyszerűen lassúak voltak a reakciói, tohonya tank volt, kb csak a 146-omat akartam vissza.
Az az egy alu darab változtatott meg mindent :-) Lecsökkent a gázreakció ideje, a váltás szinte azonnali, nem a levegőben kalimpálok a pedállal és majd valamit reagál rá, hanem veszi az adást. Én ezt megtapasztalva senkinek nem fogom felróni, ha kiírja a francba. Azóta egyetlen egyszer sem volt olyan érzésem, hogy egy tohonya sárnehéz vasdarabbal próbálok haladni. Ugrik, megy mint a veszedelem, és kézi módban tánc van. Az, ami nekem nagyon hiányzott az elején.
SanyiJTD04-10-2017 16:23:32 // 100030
A verdát leadtam, csak ma vagy 15x indítottam el a hibát egyszer sem produkálta. A villamosságisnál pláne nem...
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 16:07:01 // 100029
A légmennyiség nagyobb falazva, ami nekem azt mondja, hogy zárt állapotban sem zár le tökéletesen. AO-n is olvastam, hogy érdemes falazni is. Jó kérdés egyébként, hogy pontosan mit kap meg az egr kiírva. Nem egy on-off kiírásról van szó, hanem a működési paramétereinek a szélsőséges módosításáról.
RomeoOne04-10-2017 16:00:56 // 100028
Valahol én is erre akartam kilyukadni, hogy akkor visszaszorulhatna az óratekerés, ha az ember nagyjából képben lenne, hogy mekkora kilométerhez milyen állapot tartozik. Bár ez sem ennyire egyszerű. Mert nem mindegy, hogy az adott kilométer hogy megy bele. Azért sok példa mutatta már, hogy hosszú távon használt autók baromi sok km-rel is tudnak nagyon jó állapotban lenni. Míg a munkábajárós (mondjuk városon belül vagy aránylag közelebbre), gyerekért szaladgálós, bevásárlós autók viszonylag kis km-el is rosszabb állapotban lehetnek. Ugye nagyrészt hidegen járnak két leállítás között, baromi sok a kuplungolás, váltás stb.
Pl. ha anyámék autójára gondolok, amit kb. 15ezer km-rel vettek, bemutató autó volt, azzal szaladgált a kereskedő, az is úgy van használva, hogy anyám naponta megy vele 2x másfél km-t munkába, aztán néha bevásárolnak vele, vagy még ide-oda elszaladnak a kisvárosban. Néha van egy-egy nagyobb útja, mondjuk 40 km, vagy nagyon ritkán még hosszabb. És dízel (Nissan Note). Azt sem venném meg mondjuk 150ezerrel. Inkább egy pályázósat 250e-vel. És amióta nekem is megvan a kormos, így belegondoltam, hogy mondjuk a DPF abban mit kaphat vagy mikor tud egyáltalán kiégni...
Csabi04-10-2017 15:48:00 // 100027
Szerintem nem marad nyitva, miért maradna? Nem kap feszültséget csak a kontroll 5V-ot
Csabi04-10-2017 15:45:45 // 100026
Ilyen soha nem lesz szerintem, mert a nepper akkor is tekerné, ezzel többet érne az autó , így több pénz menne a zsebébe. Ez akkor változna gyökeresen ha nem lehetne tekerni, vagy kimutatható lenne, hogy tekerve volt, és ez felhasználható, bizonyító erejű lenne....ergo elindulhatna egy felelősségre vonás....ameddig ez nincs addig tekernek, és mindenki 150ezerrel akar autót venni...szerintem :)
Hardy04-10-2017 15:34:09 // 100025
Én most cseréltem szivosort de ha megnézed a képeket semmi kosz nem volt benne. Az egr csove volt koszos illetve kormos.
Csabi04-10-2017 15:33:12 // 100024
Gondolom ezzel az a célja, hogy a jövőben is legyen munkája...csak valamiért azt már kimaradt neki , hogy semmi értelme annak, hogy kiveszi a lemezt, mert attól nem fog működni az EGR. Mert ki van írva. Vagy a sárga lámpa bent van hibaként, és akkor pedig az ECU tiltja le, nem működteti...Alapból meg két rugó tartja zárva...( ha pontos akarok lenni akkor három)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2017 15:22:51 // 100023
Viszont pár százalékban nyitva marad, látszik az alapjárati légmennyiségen (is). Jobb falazva. Mint ahogy az egész autó sokkal jobb egr nélkül, ha gyári, ha nem. Kb 20 perc újra üzembe helyezni egyébként. Viszont így nyugodt lehetek, hogy tényleg van esélyem megőrizni a dpf és a 40e-rel ezelőtt cserélt szívósor állapotát.
RomeoOne04-10-2017 14:24:10 // 100022
Ezt kéne mindenki fejébe beleverni, akkor talán nem lenne ez a "max 120ezerrel veszünk autót" a sok tudatlan részéről.
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 14:22:12 // 100021
ez nem finnyásság kérdése, mivel itt ül mellettem a boltban és a kuncsaft köre nepperek ezért nem hülye :) Szinte mindegyik 10 éves delejben ennyi van csak a sajátjának az órájában is :DDDD
RomeoOne04-10-2017 14:15:25 // 100020
Akkor azért, úgy tűnik, hogy ha a rendeltetésének megfelelően használják a nagy dízelt, akkor nem kell itt 200k-nál gazdasági totálkárt vizionálni.
De akkor kollégád sem finnyás a km-re, ha 420-al megvette :D
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2017 14:12:12 // 100019
érdekes, érdekes, a kollégám 308-ca 2.0HDI-t 420e km-rel vette, magyarországi ő a második tulaj, előtte csak márkaszervizbe vitték kapott a szervizkönyvhöz egy rakat számlát azon van lendkerék+kuplung kombó, csapágy, futómű stb csere.... ami érdekes az üzemanyagrendszer, turbó még a gyári :)
Shadin04-10-2017 14:06:46 // 100018
RomeoOne04-10-2017 14:06:38 // 100017
Hosszú cikk, csak a közepe felé lévő keretes rész volt különösebben érdekes számomra, mivel szintén egy dízel autóról van szó.

a kuplung és a kettős tömegű lendkerék 350 ezer kilométeren át érintetlen volt. Több mint 400 ezer volt már a Peugeot-ban, amikor első lengéscsilapítókat és kerékcsapágyakat, illetve gömbfejeket cserélt az Autó Máté, amiből arra következtetek, hogy ezt az autót végig autópályán használták

Ha ezt tudja a 159 is, akkor, amíg nálam van, nem lesz rajta kuplung és kettős tömegű cserélve, hiába 200k km felett vettem. A futómű még érdekesebb.
droberto04-10-2017 13:10:55 // 100016
Vártam már nagyon. :)
Már Pityukoma miatt is, ezek a dolgok neki is sokat jelentettek. :)
50K
(Gondolom néhány hsz. törlése miatt került kicsit hátrébb)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.