Forum >> 159

Liquid24-03-2021 11:35:27 // 124140
Igen van ilyen beállítás, de mire lenne jó ebben az esetben? :) Ha azt bekapcsolod, akkor nem működik az embléma nyomógombja.
b007724-03-2021 11:31:31 // 124139
Nem emlékszem ilyen opcióra, de belenézek a menübe, hátha van ott valami hasonló, ami megoldás lehet. Köszi a tippet!
Invisible24-03-2021 08:06:38 // 124138
Nekem (2010-es Berlina) volt a menüben egy beállítás, amit bekapcsolva csak a kulcson lévő gombbal lehet nyitni a csomagtérajtót, bár lehet a Sportwagonnál más.
b007723-03-2021 23:08:08 // 124137
Ez szerintem is jó ötlet! :) Valami hasonló "megcsapolandó" ponton gondolkoztam én is a belső lámpa körül, ha közelebb nincs a kábelezés szempontjából, akkor azt szerintem lehetne használni valami relét beiktatva :)
Liquid23-03-2021 22:56:59 // 124136
ez egész jó ötlet :)
Smith23-03-2021 22:42:46 // 124135
A középkonzolon a záró gombnál van LED ami világít ha a gombbal van zárva. Azt megcsapolnám, annak az állapota alapján tiltanám az embléma felől jövő jelet. De lehet, hogy már túlbonyolítom :)
b007723-03-2021 22:16:17 // 124134
De, ki tudom nyitni sajnos abban az esetben, ha belülről zártam be vagy automatikusan záródott be a központi!
Ha táviránytóval zárom akkor nem tudom nyitni. Nem egyszer lepróbáltam ma. Valószínű a távirányítós külsős zárás teljesen máshogy működik, mint a belső vagy automata zárás, az utóbbi esetében nem villog az index, és a riasztót sem kapcsolná be (ha lenne benne). Gondolom ebből adódik a két féle zárási funkció.
Liquid23-03-2021 21:06:03 // 124133
A computerbe megy az a vezeték. Ha bezárt az automata zár, akkor ki tudod nyitni gombbal a csomagtartót? Nemhiszem.
b007723-03-2021 16:54:52 // 124132
Persze az csak egy impulzus kapcsoló, ahogy mondod, ami lényegében egy testet kapcsol a belső lámpa csatlakozójának az egyik (kivezető) lábára, egy vezetékre. Gondolom ez a vezeték megy közvetlenül az egyik elektronikába, ami vagy engedi a nyitást, vagy tiltja hiába kap testet az adott vezeték. Majd az elektronika nyitja a csomagtérajtót. De a probléma ott van, hogy ez az elektroniak gyárilag nem tiltja a csomagtérnyitást csak abban az esetben, ha távirányítóval zárom az autót. Így jól mondod pontosan akkor fog működni az új nyomógom amikor a régi is, csak ugye a régi akkor is működik amikor nem kellene neki, automata és belső zárás után is.
Liquid23-03-2021 16:39:45 // 124131
Az csak egy impulzuskapcsoló a computerhez, biztosan nincs fizikai összeköttetésben a nyitó elektronikával. Tehát pontosan akkor fog működni az új nyomógomb, amikor a régi is működne. Szerintem 100%, hogy együtt működik a központi zárral.
A Pandánál csináltam ilyet csak fordítva. Ott egy mikrokapcsoló volt a gyárilag a csomagtérajtó "kilincsben", annak a vezetékét megcsapolva az A-oszlopnál, beraktam egy kapcsolót a középkonzolra, gyakorlatilag aktiváltam az egyik vakkapcsolót.
b007723-03-2021 16:24:41 // 124130
Igen, van leírás hozzá, a belső lámában lévő nyitóra kötik, ahogy én is gondoltam elsőre, amit írtam is. Biztos már azután is van egy elektronika, ami megakadályozza a nyitást, csak ugye nem minden esetben. Nem hiszem, hogy bármi más gyári pont lenne amire köthetném (pl. a kulccsal való nyitás soha nincs tiltva, az mégrosszabb)
Köszi az infokat, majd agyalok rajta még, mivel lehetne kiküszöbölni.
b007723-03-2021 16:18:15 // 124129
Koszi az infót, így gondoltam én is, logikus, hogy belső vagy automata zárásra sem szabadna neki nyitni kívülről.
Liquid23-03-2021 15:50:54 // 124128
A facelift egyik eleme volt a csomagtérajtó nyitás az emblémával, de volt aki átszerelte a régebbi gépén is ilyenre.
Szerintem ha megkeresed, kiguglizod melyik kábel nyitja a zárat és arra rákötöd akkor teljesen gyári módon fog működni, vagyis csak akkor nyit ha a computer megeengedi.
De biztosan találsz leírást hogyan kell beépíteni.
Smith23-03-2021 15:33:21 // 124127
Lementem megnézni.

Mindegy, hogy kulccsal kívülről, vagy a zárógombbal belülről zárom a kocsit, a csomagtartó nem nyitható az emblémával.

Az egyetlen különbség, hogy ha kulccsal zárok akkor villog a piros visszajelző LED a vezetőoldali ajtóban és villan az index, ha belül a gombbal zárok akkor nem.
b007723-03-2021 14:45:59 // 124126
Bocsi, először is Sziasztok!
b007723-03-2021 14:45:16 // 124125
Arra lennék kíváncsi, hogy gyárilag mely típuskban nyitható az embléma megnyomásával a csomagtér ajtó? Csak sedan vagy sportwagon esetében is? Mintha azt olvastam volna régebben, hogy ez facelift utáni funckió. Az enyém fl előtti sportwagon, szereztem egy kapcsolos hátsó emlémát, amit be szeretnék építeni, az első gondolatom az volt, hogy a belső lámpában lévő csomagtérnyitő kapcsolóra kötöm, amihez még leírást is találtam itt, lényegében majdnem úgy oldja meg ahogy én is terveztem.

Azt viszont nem tudom, hogy gyárilag, hogy működnek ezek. A távirányítóval történő záráskor nem használható a belső csomagtér nyitó, illetve bekötés után a csomagér emléma sem, ez oké, ezzel nem lesz gond.

Viszont az elindulás utáni automatikus központi zárás illetve a középboxban lévő kapcsoló zárására a csomagtér még mindig nyitható lesz. Ez így működik gyárilag is ha kívülről szeretnénk nyitni a csomagteret vagy ebben az esetben eltér a belső nyitótól?
Liquid20-03-2021 20:47:19 // 124124
Előfordulhat. A műszakin nem érdekel senkit megvannak-e ezek, mivel úgy is teljesíti az előírásokat, amennyiben műszakilag rendben van és nincs szénné kokszolva.
Balu199020-03-2021 20:37:50 // 124123
Sziasztok.

Egy érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok.

A autóm (2.4 JTDm) Hollandiából származik és találtam benne egy számlát, melyen tételesen fel vannak sorolva az elvégzett munkák. Szoftveres DPF módosítás, Szoftveres EGR módosítás és Chip tuning. Ezek egy elég tetemes 600 Euróra rúgtak.

A kérdésem az lenne, hogy a hollandok is kiírják e a DPF-et és az EGR-t, fizikálisan megvan a DPF (lehet, hogy üres), de még nem vettem észre, hogy az autó regenerálna 2,5 éve van nálam), valamint műszakin is simán átment.

Szerintetek lehetséges, hogy ezek a nem kívánt elemek ki lettek írva?

Válaszotokat előre is köszönöm.
leopop320-03-2021 19:21:28 // 124122
Ez így van én is imádom 😁👌
Liquid20-03-2021 19:16:43 // 124121
Én kikapcsoltam az automatikát, állandóan ON. Pont az a jó az olasz autókban (többek között), hogy nem kell kapcsolgatni a lámpát :)
Smith20-03-2021 14:14:51 // 124120
Én AUTO állásban hagytam a világítást, de garázsban állva rögtön felkapcsolta a lámpát gyújtásra mert sötét van szerinte... Engem zavart. Bedugtam a kulcsot, felkapcsolt a lámpa, szintezett, aztán ráindítottam, akkor lekapcsolta, majd megint be, felizzás, szintezés. Szenvedésnek éreztem, és a xenon halála a kapcsolgatás, és ez szerintem kínzás neki...

Legálisan DLR-t meg csak így lehet, vagy pluszba mellétenni ami meg nekem egyáltalán nem tetszik, nem találtam olyat ami valahogy is kinézett volna elől. Vegyek kínai felragasztós LED-sort? :D
A ködlámpás hülyegyerekek nekem is mindig eszembe jutnak, de tudom, hogy én nem vagyok az, és ennyi, én tudom, hogy ez rendesen és szabályosan meg van csinálva, ez nekem elég :D
SanyiJTD20-03-2021 13:49:44 // 124119
Hali. Nekem ilyen van, működik jól, illetve cimborám is nyúzza már vagy 2éve.
Liquid20-03-2021 12:54:56 // 124118
Én 4 évesen 140e-rel vettem és 11 évesen 220-rel adtam el, tudtommal nem volt hozzányúlva. Ezek nem olyan dolgok amit kímélni kellene. Én őszintén szólva nem szeretem a DRL-t mert a hátul nem világít. Kb. 1x bekapcsoltam a tompítottat és csak igen ritkán kapcsolgattam.
Más dolog az ha tetszik a menetfény - nekem pl. nem tetszik a ködlámpába építés, mert a ködlámpás hülyegyerekek jutnak eszembe róla :) - akkor csináld meg, de pusztán kímélés miatt tök felesleges.
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2021 12:42:31 // 124117
Mindkét oldalon egyszer cseréltem xenon izzót 5 év alatt. A balost rögtön vásárlás után, a jobbost tavaly. Soha nem kapcsolom le a lámpát, mert minek :-) 4-5 évente 18e Ft, nincs mit kímélni rajta. Arra van hogy világítson :-)
Smith20-03-2021 12:16:02 // 124116
Én a xenon kímélés érdekében rendes engedéllyel rendelkező Osramot vettem a ködlámpa helyére, am ködlámpa is és menetfény is, szabályosan bekötve, ha a lámpát felkapcsolom akkor a menetfény lekapcsol, nem is kötöttek még bele.

Az indexbe meg tettem egy brutál fényű LED-et.

Jah, úgy alakíts át mindent, hogy műszaki előtt könnyedén vissza tudd pattintani az eredeti izzókat. Nekem hamarosan vissza kell cserélnem mert viszem műszakizni. Elől-hátul minden LED, el leszek vele, de azért elől nem egyszerű mindig bűvészkedni, főleg a távolságiból kiszedni a LED-et és vissza az eredetit.
zoli97820-03-2021 02:01:08 // 124115
Igen Bi-Xenon, szimplán csak az élettartam megőrzés miatt gondoltam erre, nem tudom mennyire kényesek a Xenonok annyira.
Liquid19-03-2021 23:14:13 // 124114
Nem hangzik rossz ötletnek, régebben én is megcsináltam volna :)
Viszont a 159 lámpája világít korrektül, kapcsolgatni se kell mert hát olasz, így nem annyira látom értelmét egy utólagos DRL-nek. A xenon teszi a dolgát, fogyasztásban tökmindegy.
Gondolom a tiédben is bixenon van. A helyzetjelzőt cseréltem csak LED-re hogy jobban nézzen ki. De öregszem, mert a Tibornál már a xenon hiánya se izgat.
De ettől függetlenül hajrá, legalább ezzel is lesz még egy tapasztalat :)
Demecsab19-03-2021 20:24:40 // 124113
Én hasonlót vettem, tökéletesen működik.
Kivezetés kell a lámpából (a gumisapkán keresztül) a tápellátáshoz és ahhoz, hogy az ellenállásokat a karosszériára rögzítsük (hűtés miatt). Nem olyan bonyolult, elvoltam vele néhány órát. Utólagos szigetelés, kábelvédelem szükséges! kb. 6 hónapja használom és örülök, hogy nem a Xenon világít - nappal - feleslegesen :).
zoli97819-03-2021 17:21:17 // 124112
Sziasztok gondolkozom egy ilyenen A kérdésem a következő van aki használ ilyet és elégedett vele? Ez egyáltalán jó amit kinéztem, vagy kell még hozzá valami?
Liquid18-03-2021 19:24:12 // 124111
ez király, V8-as Ghibli, hibátlan
leopop318-03-2021 15:54:05 // 124110
Pont annyi carbon van rajta ami még szép 😁😍😍
Csak én vagyok vele úgy hogy nagyon Alfa akar lenni a Maser?
Jojo a rokoni szálakat engedjük el, ismerjük őket persze hogy egy családból valók de ezen kívül :DD
Giuntini18-03-2021 13:57:25 // 124109
Ez szép!
RomeoOne18-03-2021 13:36:15 // 124108
Emil, itt a Maseratid! Fekete, piros belsővel :)

2021 Maserati Ghibli Trofeo | A 580hp Ferrari Powered Luxury Sedan
leopop317-03-2021 16:29:51 // 124107
Persze megértem ezzél ugyanígy vagyok én is, remélem jön az a konfig amire mindketten rá tudunk bólintani.
Attis17-03-2021 11:53:42 // 124106
a vicc az, hogy a kijelzőpanelen ugyanúgy olvasható a "full auto" szó. Akkor már rendelhettek volna a beszállítótól megfelelő kijelző panelt. :)
Liquid17-03-2021 11:01:30 // 124105
módosult a vezérlő, nincs mono gomb sem pl.
knrdptr17-03-2021 10:39:33 // 124104
Értem, ezek szerint facelifttel tűnt el a full auto felirat.
Liquid17-03-2021 10:24:26 // 124103
Nincs külön jelzés csak az Auto gomb világítása. Ha megnyomod az auto gombot, akkor auto módba kerül, ha bármit birizgálsz a hőmérsékleten kívül, akkor manuálba kerül.
knrdptr17-03-2021 10:07:20 // 124102
Sziasztok!

Faceliftes, kétzónás digitális klímás verzió esetében hogy jelenik meg a full auto a klíma panelen? Minden funkció működik, de nem hajlandó megjeleníteni, csak az auto feliratot a hópehely gomb benyomására...
WarbiRunner (Gyuri)16-03-2021 23:24:44 // 124101
Valószínűleg így van. Igazából örülök neki, hogy pl tavaly nem jött össze. Amit akkor összeraktam, nem az igazi. Pláne mióta láttam hirdetésben egy pont olyat, üti a félbőrös barna belső a zöld fényezést.Nagyon fura. Mivel mindent Ron's Rides videókból, képekről kell kitalálni, rendesen sok utánajárás, nézelődés egyáltalán képbe kerülni a lehetőségekkel. Azzal, hogy melyik szín milyen lehet élőben, melyik beltér milyen árnyalat. Mondhatni másfél éve konfigurálom a saját Giuliámat :-)) Egy egy szín, összeállítás mellett kicsit lehorgonyozok, aztán nézegetem, de ha nem érzem a magaménak, akkor hiába jó az ára, nem fogom tudni megvenni. Én hülyeségem, de addig szeretném variálni, amíg tényleg össze nem jön egy igazán ütős konfig, ami tényleg esztétikus és tetszik. Majd látjuk, nincs veszve semmi :-)
leopop316-03-2021 23:11:32 // 124100
Igaz :)) de így lesz mégiscsak egyedi valamennyire illetve így felel meg majd a saját elvárásainknak. Az utóbbi a fontos számomra főleg mert nem egy évre vesszük akkor meg már olyan legyen kívül-belül amit sok éven át szívesen nézek.
leopop316-03-2021 23:04:28 // 124099
De szerintem kiadja majd csak még várunk kell vele.
Ez lemaradt ez előző végéről :)
leopop316-03-2021 23:02:40 // 124098
Brerával is nehéz dolgom volt. Nem akartam bőr ülést de a faceliftes ülést igen, na már ez egy olyan dolog volt hogy hát nem éppen népszerű, mert vagy mindegyik Brera facelift előtti üléses volt és bőr is vagy nem volt bőrözve de szintén fl előtti. És akkor a többi dologról még nem is beszéltem, hogy Skywindow legyen de ne utólagos, mert az utólagosban a rolót elhúzó motort nem vesznek mert drága, de én elhúzni is szeretném néha ugye. Ez is olyan volt hogy facelift előtt alap volt, facelift után feláras extra így sokkal kevesebben kérték. Szóval teljesen megértelek, ismerősek a probélmáid és ezek most mindekettőnknél újra előjönnek csak éppen a Giuliánál.
samu12616-03-2021 17:33:38 // 124096
Az én helyzetemben erősen gyanús hogy nem is fog gurulni nagyon sokat, a home office marad a sláger vírus után is, heti 1-2 nap kell bemenni max, meg amit hétvégén+nyáron gurul.

Ha nem lenne nekem is 159-esem amit nagy becsben tartok, akkor elvinném a tiédet és tiéd lehet a Giulia :D
WarbiRunner (Gyuri)16-03-2021 17:04:49 // 124095
Na hát ez azért attól függ :-) Az hogy most nem gurul, az nem jelenti azt, hogy nem is fog. És az az igazság, hogy csináltatni is sokmindent lehet, csak egyre kevésbé van kivel.
Nekem is tökéletes lenne még évekig a 159, nem is kérdés. Gyönyörű, erős, stílusos, pláne csendes. De új már sose lesz.
Ha meg megcsináltatáson gondolkozol, inkább dumálj rá egy Giuliára, és vidd az enyémet :-) Vagy fordítva. Dumáld ki alólam az autómat, hogy ne legyen. Ha nem lenne ez a gyönyörű fenevad állandóan az orrom előtt, már rég egy Giulában vigyorognék XD
Ilyen fullos kombinációt csináltatni úgysem tudsz. A gyárban sem készült sok :-)
samu12616-03-2021 14:40:30 // 124094
Ez meg a másik, ez se gurul akkor meg minek álljon benne egy talicska pénz egy másikban. A 159-est a 280 pacis Veloce 1/10 áráért olyannyira meg tudnám csináltatni, hogy lehet jobban is tetszene mint a Veloce config.

1/10 Veloce 280 ló árából (~alig használt kb 13-15M) kijönne: minden porlasztó felújítása, váltó felújítás, manky chip, teljes fényezés, alvázvédelem, lehet egy két belső karosszéria elemet is leváltanék egy TI-ból bontottra és még tuti maradna üzemanyagra is ...
WarbiRunner (Gyuri)16-03-2021 13:26:35 // 124093
Ez nem épp a választás szabadsága :-) Amikor egyik sem nyűgöz le, igazán nehéz választani. Ha egyféle lenne se tetszene jobban, és ugyanígy dilemmát jelentene.
Macccy16-03-2021 12:57:04 // 124092
Sziasztok!

Volt már ez errefelé, valahol, de most nem igazán találtam meg a blogokban sem: az ablakemelő amikor nem nagyon akarja felhúzni a gombra az ablakot, csak be-ki kapcsolja az emelő relét (?) és csak sokadikra, 8-10 próbálkozásra húzza fel a szemét .... akkor az eszkalálódó becsípődés gátló probléma úgy emlékszem.
De mi a teendő ilyenkor ?
RomeoOne16-03-2021 12:38:06 // 124091
Amikor a választás szabadsága csak teher... :DDD
Tegnap konfiguráltam egy F8 Tributo-t, na ott pár színt állítasz be, választhatsz 2 féle felni közül, meg külső karbon csomag igen/nem, aztán annyi. Nem is kellett sokáig gondolkodnom :D
Árat nem írt, de szerintem 350e €-ért nagy duzzogva már ideadnák :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.