Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 20:34:58 // 93367
Nem teljesen. Az egr egy elvárt levegő táblázat alapján dolgozik. Holnap keresek egyet a laptopon. Fordulatszám és üzemanyag mennyiség függvényében van a táblában meghatározva az elvárt légmennyiség. Ha a légfelesleg ennél nagyobb, vagyis a LMM több levegőt lát, addig nyit amíg a LMM felől le nem csökken a levegő mennyiség a táblázat szerinti értékre. Ha hirtelen sok levegőt lát, mint az a csúcs a grafikonomon, akkor koppra kinyit, hogy csökentse a LMM felől mért levegőt. Normál esetben 40-50% között dolgozik amúgy tényleg, de nem kifejezetten a nyitás % a szabályozott paraméter. Van valahol egy PID beállítás is a progiban (ezt nem tudom, hogy pontosan hol) és az alapján dolgozik, próbálja iterálgatni az elvárt levegő mennyiséghez a nyitást.
RomeoOne02-04-2017 20:18:39 // 93366
De nem rontjuk. Egyszerűen csak arról van szó, hogy nyilván az ember már akkor kezd el fórumra járogatni, amikor baja van. Én is így kezdtem először :D Kb. mindenki más is szerintem :) Minek fórumozgasson az ember, amikor vezethet is helyette és élvezheti a kocsit?
Persze, akik itt vagyunk már régebb óta, annak már a társaságról is szól. De bármilyen más autó topicját megnéznéd, ezt látnád.
Örülök, hogy neked örömautózás volt, irigyellek. Én tegnap, meg ma is a fogamat szívtam, mert vészmódba vágta magát a kocsi a turbó bemenő hőmérő szenzor miatt és ha egy kisebb emelkedő jött, akkor már a 100km/h-t nem tudta tartani. A legócskább tragacsok is nevetve mentek el mellettem. Ökölbe szorult a kezem minden egyes autónál, ami megelőzött. egy 70-el menő buszt csak úgy tudtam megelőzni, amikor jött egy nagy hosszú lejtő és kilométerekre előre nem láttam szembejövőt.
Haddel02-04-2017 20:15:59 // 93365
Én mult héten rendeltem új antennát ,és Chiantival pont azt beszéltük legutóbb ,hogy lehetne megóvni ,pl legyantázni az elektronikát ,hogy ne menjen ilyen hamar tönkre. Valakinek valami ötlet?
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 19:59:12 // 93364
jah :))) de hát az élet leginkább a szopásról szól minden területen :DDD nekem általában szerencséim vannak az autóimmal, az asszonyén mindegyiken volt valami szopófaktor vannak emberek akik vonzzák a bajt Shadinnal sem ülnék egy repülőre biztos behalna akkor rajta az üzemanyagpumpa :DDDDD
Giuntini02-04-2017 19:57:51 // 93363
Úgy látom most mindenki a fejemet veszi. Kicsit félreérthető voltam úgy látom. Én nem az otthoni szerelés ellen beszéltem. Én csak az ellen emeltem fel a hangomat, hogy egy kívülállónak úgy tűnik, hogy a 159 birtoklása nem autózásról hanem hibakód kiolvasásról szól. Én ma autóztam egy baromi jót, lent voltam a Balatonon és csodálatosan ment a gép. Nekem ez a boldogság, mert én tudom milyen az, hogy fél évig darabokban van a motor, és nincs autód.

Mellesleg elég rég írtam, tele vagyok munkával, folyamatos olasz diákcsoportok. A ma elment szicíliai csoportom egyik tanáráról kiderült, hogy Alfa buzi, sőt 159-ese van, 1,9 16V. A magyar buszos, meg iszonyú nagy BMW-s. Végig húztuk egymást, a tanárral végig húztuk. Tegnap reggel a Dunakanyarba indulván egy BMW embléma fogadott az idegenvezetői ülés előtt. A tanárral teátrálisan kettétéptük. Mellesleg a sofőr, övé a busz, azt mondta, hogy az Alfa is egy fantasztikus autó, és a Giulia különösen tetszik neki. Három éves 530d-je van, mégis. Az előző 320-asával nagyon sokat szívott, Dpf minden és egyebek. Ő mondta, hogy az a baj, hogy lehet az BMW vagy Alfa a prémiumokra költeni kell, és ha sok kilométer van benne mind zsebbenyúlós. Én csak azt akarom mondani, hogy ne már mi legyünk azok, akik a 159 renoméját lerontjuk.
Csabi02-04-2017 19:50:50 // 93362
hát persze. Általában akkor jönnek az ilyen "kirohanások" amikor olyan téma megy ami rohadtul nem érdekli :))
Shadin02-04-2017 19:50:05 // 93361
Van amikor unatkozom és van amikor nem hiányzik a hátam közepére sem. A P0017 és a P0365 inkább az utóbbi, nem beszélve a dízelesen kereplő (jobb esetben) nagynyomású üzemanyag pumpáról...
Csabi02-04-2017 19:47:13 // 93360
Ezért érdemes megnézni, működés közben, hogy mennyire ugrik fel. 40-50%között kell működjön mindig, és ezzel ki is merül az EGR logikája.(ahogy én gondolom)Soha nincs 20 vagy 80 %-on , vagy nyitott vagy zárt, aztán a nyomásváltozások miatt a mennyiségek is változnak. Akkor tudod igazán csekkolni az EGR-t, ha a mágnest is leveszed, és ujjal is megnyomkodod a tengelyt...

Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását".

Ilyen pl a DPF regen utáni számolt érték (százalékos tömődöttség) visszaugrása...Konkrétabban: Soha nem értettem, hogy regeneráció után valakinek 14%-ra ugrik vissza a telítettség, valakinek pedig 19-re..és ez miért van... (ugye ez egy számolt érték nincs hatással rá a nyomáskülönbség mérés)
Mióta telefonon is nézni szoktam a regeneket feltűnt, hogy amikor visszaugrik akkor pár századdal nagyobb értékről indul a tömődöttség... pl nálam 21,73%-ra ugrik vissza jelenleg, egy regennel előtte meg 21,71-re ugrott...Szóval így kalkulál a természetes elhasználódással, a bent ragadt hamuval.. Így szép lassan ugyan, de azonos használat mellett kicsivel mindig hamarabb fog regenerálni.
Ebből akár a valós kilométerre is lehet következtetni...bár nekem is az uj szoftver van fenn, ami átlag 1000km után már 400km-kén regenerál.
RomeoOne02-04-2017 19:23:52 // 93359
Mondanám, hogy veled van baj, mert nálad mindig szerelni kell az autót :D De valószínűleg csak arról van szó, hogy amibe más belenyugodna és elfogadná, mint "feature"-t, azt te észreveszed és megpróbálod orvosolni. Nem hagyod, hogy az autó olyan legyen, amilyen :D
antonov02-04-2017 19:21:32 // 93358
Hétvégén volt egy kis felesleges antenna javításom, hátha valakinek hasznos lehet.
Shadin02-04-2017 19:08:45 // 93357
Emil! Én már tudok "VANOS"-t is szerelni :-D

Beragadt a lock:


Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock:


Aztán megreparálva, (még működik):


Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal:


Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lockolnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.

Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.

Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több van belőle annál többen jelentik itt a hibákat. Én kezdtem...

Barkács mindörökké!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 18:44:18 // 93356
már tíz éve is erről szólt és nem csak ez a topic... miről szóljon? nem írhatjuk le naponként milyen szép és jó az Alfánk, mert az természetes, jönnek a kisebb, nagyobb bajos dolgok amire megoldást szeretne mindenki találni, ha ez nem lenne, lenne napi 3 hozzászólás hogy ma kék az ég meg zöld a fű, ismét bevettem a 60-as kanyart 100-zal stb...
Haddel02-04-2017 18:27:26 // 93355
Megmankyzni nagyon ajánlott!😃
Kis adalék a sztorihoz,pénteken müszakizott az autóm. A szerelö srác aki vitte, ájuldozott ,hogy megy a Boci,meg milyen sportos a futómüve.(Előző nap meg hisztizett,hogy nehezen szerelhető)
Állt a mühelyben egy R32-es golf,azt mondja,tuti állva hagyja az enyém azt.😃
Le is basztam ,hogy remélem nem száguldozgatott a verdámmal,de persze dagadt a májam.Kicsit szocializálódjanak osztrákjaim😃
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 17:58:38 // 93354
Sejtettem. Azért írtam, hogy ezt az inget most magamra vettem, bocs :-) De kikívánkozott. Sajnos azt látom, hogy a nyakamba vettem egy bonyolult technikát amihez nincs szakember. Vagy megtanulom kordában tartani a hülyeségeit én magam, vagy szomorú és rövid kapcsolat lesz. Látom, hogy nem ért hozzá az autóelektromos, a Fiat szalon, és a szerelőm is csak hümmög. Még ő adta a legjobb tippeket. Itt a keleti végen nagyjából magamra vagyok utalva és ez nem igazán jó. Nem az Alfa hibája, hanem a komplett autógyártásé, de a két Alfám közül az öregebb az, amit semmi pénzért nem adnék...
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 17:47:21 // 93353
Áhh értem, de ha megnézed azt a csúcsot ahol 95%, az aligha valós. Van egy elvárt levegő 270mg/i környékén és a gázpedál pöccintésére (nem telitalp padló) mért egy fals jelet a LMM. Jó kérdés, hogy miért. Egy olyan nagy levegő értéket, amit az egr logikája szerint teljes nyitással (se) tud 270-re levinni. Ezért így nézve az egr helyesen reagált, nincs vele semmi gond.
Szétszedtem, nem szorul, legalábbis látható jele nincs.
Nekem pont az ütötte meg a szemem, hogy a 250-270 az nagyon alacsony.
Az elvárt mennyiséget nézd, az a rossz. Az egr tökéletesen beállítja amit a program kér tőle. Egy délelőttöt eljátszottam vele, ezt a konkrét problémát az elvárt légmennyiség túl alacsony értéke okozta. Lehet, hogy lassabb is már a lekövetés mint új korában, de ez azért tud rángatásban jelentkezni, mert egyszerűen sok kipufogógázt vezet vissza.
Az előtöltés hiányos működés sem az egr működési hibája, hanem a program kért kevés levegőt. A meleg és oxigénhiányos levegő lényegesen lassabban gyullad be, mint a hidegebb és oxigéndús. Ezért is hőmérséklet függő a dolog.

Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását". Ez a félhivatalos magyarázat.
Nálam a gyakorlat azt adta ki, hogy az öntanuló paraméterek törlése után az elvárt levegő mennyiség lényegesen nagyobb lett és ettől megszűnt az előtöltés hiányos állapot, azóta nem indul kihagyósan, nem pöffent fehér füstöt sem. Ugyanakkor a porlasztó korrekciók is csökkentek.
Nem vonom kétségbe, hogy esetleg az egr már lassabb mint kellene, ez majd ha még melegebb idők lesznek, lehet megint kibukik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-04-2017 17:22:47 // 93352
Ne is mond :) Ma meg szorongatott egy 1.9 tdi 4 golf . írtam is Mankynak hogy nagyon érik az a remap :D
Zselé02-04-2017 15:34:22 // 93351
Valahol egyetértek ezzel a gondolattal, tényleg az a látvány fogad egy kívülállót, vagy egy új tagot, hogy ezt az autót hetente kell gépre tenni, kódokat olvasni, proxyt rendezni, DPF-el és EGR-el szenvedni, stb. Olyannyira, hogy erősen elgondolkodtam a vétel előtt, hogy ez tényleg ilyen-e és kell-e ez nekem?

Aztán objektíven nézve - magánvéleményem szerint - úgy néz ki az itt aktív társaság, hogy néhányan nagyon erősen vallják azt, hogy ezt az autót ők otthon áttervezik és át is építik ahhoz képest, ahogy a gyárból kijött. Ez aztán vagy okoz gondokat, vagy nem, minden esetre jó táptalaj ahhoz, hogy minden hétvégén szét lehessen szedni :D Ez egy kívülállónak tényleg azt mutatja, hogy "aha, szóval megint szerelted az Alfát, tehát egy szar.." de engem ez annyira nem mozgat meg, hogy a közvélemény mit gondol a márkáról. Nekem van kettő, és ez így jó... ők meg járnak, amivel akarnak.

És vannak - köztük én is -, akik szakemberhez fordulnak. Én mondjuk nem márka szervízhez, mert a márka szervíz és a szakember szó nálam nem szinonima, hanem ellentét. Persze, egy akku, vagy ablaktörlőcserét megcsinál az ember itthon, sőt, én még a beltér egyes zörgéseinek és esetleges elektromos anomáliáinak is neki merek menni valamilyen szinten, mivel régen sok autóhifit építettem és van magabiztosságom benne, hogy nem töröm szét a bolhákat és nem teszem tönkre a gyári "tank" élményt a kontárságommal. De a komolyabb dolgokat arra bízom, aki egyből jó kulcsot vesz le a polcról és napi rutinja van a problémák elhárításában.

Szerintem nem baj, hogy nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy a "barkácsolók" se adhatnak olyan választ egy mezei érdeklődőnek, hogy "szedd le a váltót, ott lesz mögötte a baj", illetve azt is el kell fogadni, hogy ők meg leszedik otthon... Nincs ezzel semmi gond.

Nem tudom milyen a jó fórum, de azért örülök neki, hogy itt van egy-két tapasztalt fanatikus, aki egy problémára jó eséllyel választ ad. Egy évig jártam egy francia szörnyűséggel, ahol ha bármi problémám volt -mondjuk nem indult az autó-, 2-3 nap múlva szólt rá valaki a fórumba, hogy "van-e benne benzin?", majd ezt a problémát kizárva javasolta, hogy vigyem el egy szerelőhöz... köszi! :)

A saját véleményem (ami mint tudjuk, mindenkinek olyan, mint a szebbik fele): a diesel a jó, bennmarad az EGR és a DPF, nem kell b@sztatni, ami a gyárban jól össze lett rakva! Peace! :)
Smith02-04-2017 15:24:39 // 93350
Te nem vagy újonc :)
Trombozis02-04-2017 14:51:30 // 93349
Igen, ez érdekes. :-) Én sem szoktam már kérdezni, pedig vannak dolgok, amiket bújok egy ideje, de l.f.szt sem találok és már marom a fejem. :-)

De erre a hszre is jön hamarosan a válasz, hogy olvassak vissza. :-) persze...hehehe
Smith02-04-2017 14:39:19 // 93348
Guintini, hát ez van. Ahogy Warbi oldalán is írva vagyon, ez az amore már nem az az amore. És tényleg nem az. Én 2004 ápr. óta itt vagyok, szeretném mondani, hogy azóta csak minden szebb és jobb lett, de hazudnék :) Akkor még az Alfáról szólt, fontos volt az infógyűjtés, fórumozás, hülyülés, de az akkor volt. Eltelt 13 év. A találkozók egyre nagyobbak, a sztárvendégek, plázs, disco, szponzor hegyek, hostesslányok, giccsparádé. Business is business. Csak közben egyre kevésbé szól ez az imádott autónkról. Az alfaamore.hu oldalon nem fogott az idő, nyoma sincs az eltelt 13 évnek (SZÓ SZERINT), mert ugyanaz az oldal most is mint akkor volt. Az a baj, hogy rengeteg tudás és tapasztalat halmozódott itt fel, csak kb. lehetetlen értelmesen megtalálni bármit is. Mindig leoltjuk az újoncokat, hogy olvassanak vissza, meg használják a keresőnek csúfolt valamit, de nagyjából használhatatlan.
Csabi02-04-2017 14:32:50 // 93347
Emil, ne mond, hogy 2-3éve nem a szerelésről szólt ez a topic...Mindig is ez volt.Az újak lelkesek, sok mindennel még nem találkoztak, sok az ismétlődő kérdés...Anno Gtpeti osztotta a népet, hogy miért nem olvas vissza, most más. Anno Robi írt naponta blogot, hogy éppen mit szerelt aznap. Sorolhatnám.
Az "öregeket" már kezdi sok minden zavarni, olyan is amikbe "újoncként" saját maga is belefutott, nekem ez a meglátásom :) Ahogy az aktív tagok is hétről hétre változnak, úgy változik a topic tartalma is, hol a szerelés, hol az hifi, hol pedig a zuzmó téma megy...Aki pedig ezek alapján ítél meg egy típust, akkor ott komoly problémák vannak:)
Csabi02-04-2017 14:22:03 // 93346
Sehogy nem szabad 40-50% fölé menni. A tapasztalat az, hogy a százalékos érték a kiadott feszültség nagyságát jellemzi. Csak akkor mehet 40-50% fölé ha normálisnál nagyobb működtető fesz kell a szelep nyitásához...És pontosan ez az a pont ahol elkezdi az autó az apró rángatást 15-20°os kinti hőmérsékletnél...Ergo már kicsit szorul , pontosabban leragad a szelep, ezért rángat be az autó,( nem jelenik meg a kipuffgáz a szívó oldalon) főleg enyhe gázadásra. Sokszor végigkövettem az EGR működését a tökéletes állapottól a megszorulásig.
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 14:03:08 // 93345
Az egy gáz fröccs, amit így próbált lekövetni, amúgy 40% körül dolgozik az egr. De a % lényegtelen is, mert levegő mennyiség ami számít. Reset előtt 250-270mg/i, utána pedig 380mg/i.
Az előbbi 50% kipufogó gáz + 50% levegőt jelent. Nagyon sok, nagyon kevés levegővel. Megnő az égési késedelem, amit előtöltéssel nem követ. Ergo nem ég el az üzemanyag, a következő ütemben gázolajos kipufogó gázt szív vissza. És így dúsul tovább..
Reset óta jó....
Giuntini02-04-2017 13:55:48 // 93344
Na erre számítottam. Gyerekek, nem az a probléma, hogy nekáll valaki megcsinálni valamit. Shadin barátom is, Robi barátom is megcsinálja, sőt nekem is segítettek. Csak a 159 fórum teljesen egy szerelési fórum lett, és nem is olyan rég, egyáltalán nem ilyen volt. Ide téved egy vendég, és halálra röhögi magát, hogy az Alfa mekkora fos, hiszen azt gondolja, ezekkel az autókkal nem a vezetés és az utazás élvezete a lényeg, hanem a hibakiolvasás. Sajna ez valóban így van. Ha valaki szopott az autójával az én vagyok, de én élvezni akarom. Szerintem a kutya ott van elásva, hogy olyan szerelőhöz kell vinni az autót, aki ért is hozzá.
Giuntini02-04-2017 13:39:48 // 93343
Nem neked szántam..
Csabi02-04-2017 13:37:55 // 93342
Nem látom az összefüggést a blogod, és a sejtésed között, ez az én hibám :) Az EGR-ed milyen tartományban mozog %-osan? Néha-néha és főleg az első működéskor nem megy fel 90%fölé?( Csak mert az egyik diag képen a max. értéknél 95% volt.)
Haddel02-04-2017 13:24:40 // 93341
Hehe tegnap utca áldozatává váltam,krúzolok este a Soroksárin,jön egy ültetett pattogós Civic ,hangos kipufogó stb.Lámpánál elkezdi túráztatni,na mondom ,nézzük akkor mit tud a rizsrakéta. Olyat kaptam tőle ,hogy csak na,elhúzott rendesen. Utána pár lámpával pirosat kaptunk,mutattam neki ,hogy lájkolom ,királyul megy a verdája,magamban meg hozzá gondoltam ,hogy vesznél meg!😃😃
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 13:15:47 // 93340
Nézd meg a blogomban. Nem állítom, hogy 100% tény , de mondjuk úgy, hogy a gyanú magját elvetette...
NGéza02-04-2017 13:11:21 // 93339
Nekem a regenerálási ciklus nagyjából állandó volt, kb. 900-1000 km, de akkor nem volt benne autópálya. Mióta megyek pályán is úgy ugrott fel 1200 km körüli értékre. Elvileg a turbóm jó, a pappasnál mértek élőadatot is, bent voltam a kért és szállított nyomásértékek jók. Szerintem ha a turbó nem tudná a kért mennyiséget nem lenne meg a szükséges levegőmennyiség az üzemanyaghoz, a nőne a korom mennyisége, tömődne a részecskeszűrő csökkene a regenerálások távolsága.
Mostanában sokszor dobja a p1206-ot pedig élőadatos diag alapján (eltömődöttség, nyomáskülönbség) teljesen jó.
Amit még nem ellenőriztem az a nyomáskülönbség érzékelő csöveinek állapota. Lehet, hogy ott lesz a kutya elásva. Mondta a szerelő a pappasnál, hogy volt bent náluk egy bmw aminek a nyomáskülönbség érzékelő csövében megkövesedett koromlerakódás volt.
NGéza02-04-2017 12:53:06 // 93338
Nálam még bent van. Most csereltem, kapott egy gyári pierburgot. Annyi pluszban, hogy bent van a négy furatos szűkitőlemez. Autópályán az eltömődés nagyon lassan megy fel.
Csabi02-04-2017 12:35:30 // 93337
"Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen?"
Ez elég erős gondolat,még nem hallottam :) Szerintem nincs semmi összeesküvés, önmagában az EGR konstrukciója olyan ami a problémákat szüli...gyenge mágnes, persely-tengely kapcsolat ami kevés korom hatására már szorulni kezd.
A szervizes dologgal viszont nagyon igazad van , mert a te esetedben már lehet injektorokat meg talán még hátsó hidat :) is cseréltek volna a kábelezés javítása helyett... Személyes tapasztalat, hogy a rutin feladatokon kívül kevés dologhoz értenek, nagy tisztelet a kivételeknek,mert azért akadnak.
Trogerr02-04-2017 12:33:33 // 93336
Hahun van a fehér berlina Ti Tbi... na arra barmikor lecserléném! :) Kár, hogy 4.2 vagy mennyi... mobilen amiket néztem és bejön az is 15.000 euro körül van. Így építkezés mellett, ha anyára nem tudnám rámelegíteni szerintem! :D
RomeoOne02-04-2017 12:27:53 // 93335
Pl. a maotun-é? Ő eladta már?
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 12:04:03 // 93334
van 4 alatt is jó Tibi :P
Trogerr02-04-2017 12:03:22 // 93333
Hát jah lehet, hogy inkább 4-5 igazad van. Meg a Tbi-részében is ahogy én is írtam! :) De egy jobb TBI is 4-5 milla...:(
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 11:59:14 // 93332
ebbe bármikor bele csüccsennék :DDDD
Veloce
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 11:58:31 // 93331
most egyenlőre nekem sem Alfám van de bármikor beugorhat egy Tibi Berlinea abba bármikor bele ülnék... a Gyula reálisan inkább 4-5 év múlva lesz elérhető sokak számára, 3-4 évesen egy Veloce bőven 6 milla lesz ... na meg is nézem mi a felhozatal a Tibiből....
Trogerr02-04-2017 11:15:08 // 93330
Szerintem a baj ezzel az alfázással az volt eddig, hogy a 159 óta nem volt alternatíva, maximum az, ha valaki a delejt cserélné egy TBI-re (én is szívesen megtenném, de jelenleg nem tudnék rádobni plussz másfél gurigát akármennyire is szeretném és lehet, hogy felesleges is lenne, inkább félrerakok a Giuliara) vagy akinek tetszik a giulietta esetleg arra tudott cserélni. Most, hogy itt a Giulia vagy a Stelvio vannak opciók arra, hogy újra Alfát válasszon az ember, de mire ezek megvehető kategóriába esnek egy halandó magyarnak az még 2-3 év. Ezzel annyit akartam csak, hogy aki alfázni akar esetleg újra visszatérni a márkához amennyiben idővel elcsábult úgy annak nem volt túl sok lehetősége. Az öregem pl konkrétan megmondta, hogy nagyon tetszik neki is az 59-es, de nem venne egy 2006-ban bemutatott autót már, a Giulietta meg nem jön be neki ahogy nekem se és meg is tudom érteni az érvelését. Így marad a mostani még pár évig amíg lemegy a Giulia ára. Remélem az Alfát mint márkát sikerül gatyába rázni és nem lesz a modellciklusok között 10 év mert jelenleg az autó piac ennél gyorsabb tempót diktál.

Ui: Sose vennék mást Alfán kívül többet amíg az anyagiak lehetővé teszik, hogy eltartsam őt is a család mellett! :)
Smith02-04-2017 10:50:24 // 93329
Most ez hogy jön emGéza vicces "kirohanásához" ? :) Amúgy nem csak itt megy ám a barkács, hanem máshol is... sajnos amíg ilyen "jó" szervizek vannak mindenfelé, ráadásul csillagászati óradíjakkal, addig ne várjuk, hogy ez változni fog. Én magam is nekilátok sokimndennek, és arról legalább tudom, hogy lelkiismeretesen meg lett csinálva. Nem trehánykodva, fele csavar az összerakásnál kihagyva, stb. stb.

Egyébként sok kérdésnél érdemes kiváncsiságól megnézni, az illető mikor regisztrált és mennyi hozzászólása van, milyen autói voltak (HA VOLTAK...) előtte. Sok mindent le lehet ebből szűrni. Élete első hozzászólása, hogy mitől lehet, hogy harmadikban, hirtelen gáz elvételkor kattan valami jobb hátul, de csak tavasszal és csak reggel 9 és 10 közöt...

WARNING: Az akinek nem inge rész következik:
x.y. vesz egy Alfát, hirtelen Alfássá válik, regisztrál, elmegy egy talira, fényes az autó, minden fasza. Jönnek a bajok. Ez-az. Írogat a fórumra, jönnek ötletek, hol jók, hol rosszak, ember legyen a talpán aki eldönti, majd jön a szopás, a szervizzel, az utángyártott alkatrészekkel, és a többi és a többi. Meg se tudom számolni, hány ilyen ismerősöm volt, aki hirtelen Alfás lett, volt egy talin, 2 év múlva pedig autócsere. Nem Alfára ám. Hanem jött a bmw, a fosvágen, az audi, a merci, és hello Alfa. És írja az oldalán, hogy hamarosan visszatérek. Ez volt 10 éve... :D Ha vissza akarna térni, már a sok autója közül, csak talán lehetett volna egy Alfa. Nem? De.
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 10:37:16 // 93328
Mármint melyik? Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen? Mit mondjak, szép... Azért örülök hogy nem márkaszervizbe vittem. Az lett volna igazi szívás... Személy szerint maradok a "barkácsolásnál", mert a márkaszervizekkel ellentétben én tudom, hogy hogy kell diaggal hibát kinyomozni. :-S
Az előre programozott szívásokért pedig ne a topic társak legyenek a hibásak szerintem.
Bár lehet én vagyok a hülye, hogy lelkiismereti kérdést csinálok az egr, dpf szarságokból. Na ezt az inget most magamra vettem, bocs :-)
Giuntini02-04-2017 06:42:03 // 93327
Ez ismét egy olxan kérdés, amit már évekre visszamenően vissza lehet olvasni. Ez a gyári szoftver a 2011 előtti frissités. Az valóban engedte a 8-900 km közti regenerálást. Az majdnem 100 % eltömődöttségnél indította el a regent. A 2011-es frissítéssel 86 %-on indítja el, ami 5-600 km-es ciklust jelent országúton. Az enyémen 2011-es frissítés rajta van. Nekem a turbó hiba előtt hónapokkal megnőtt a regen ciklusok közötti intervallum, volt hogy 1000 km-re. Akkor már szerintem alacsonyabb nyomáson kezdett dolgozni a turbó, de még nem észrevehetően, és mivel nagyrészt autópályán használtam kevésbé kormolt. Aztán elkezdődtek a komolyabb problémák és a Dpf eltömődött, nem ment és check engine hiba. Jó turbóval a 2011-es frissítéssel a 2,4 városban max. 350-400 km, de lehet ennél jóval kevesebb, autópályán 5-600 km.
Giuntini02-04-2017 00:26:21 // 93326
Nagyon igaz!!!! Nagyon érdekes lett ez a topic. Csináld magad barkács mozgalom. Már bocs... Ez már nem az a 159.
RomeoOne01-04-2017 23:33:10 // 93325
Köszi, ki fogom próbálni.
Trogerr01-04-2017 23:30:48 // 93324
Sziasztok!

Először is üdv köztetek! Évek óta követem az amore 159 topicot, viszont most jött el az ideje a regisztrációnak, gondoltam segítek.
Ami neked van problémád ugyanez volt nekünk is. Már nem is tudom mi volt a hibakódja, de turbó hőmérséklet jeladó csere lett belőle mint utólag kiderült teljesen feleslegesen. Kicseréltük, hibakód kiüt majd kb 3 hétig boldogság aztán egyszer csak ugyanaz. Check engine, takarékra rakta magát. Otthon cimborám kiolvasta ugyanaz a hiba. Csatlakozóját lekaptuk, megpucoltuk, kontakt spray, hiba kiüt, öröm boldogság újra. Rá pár hónapra újra. Ha tolja a hibát, csati le, megpucolom aztán kiütöm a hibát (vettem egy wifi-s OBDt, telóval kiütöm) kb 3 perc a művelet. Legutóbb talán októberben jött elő azóta nem. Úgyhogy csak egy tipp mielőtt megvennéd megint bele a jeladót!
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 22:23:43 // 93323
Aha..akkor ránézek majd gyakrabban. A box miatt biztosan hamarabb telítődik. Azt látom, hogy a városozás nagyon rövidíti a ciklust. Kíváncsi leszek, hogy most a self learnt reset után ez pl változik e. Az egr kevesebb kormot küld vissza a motor felé, úgyhogy nem lepődnék meg..
Egr nálad még üzemel, vagy ki van írva?
NGéza01-04-2017 21:44:45 // 93322
Nálam a gyári szoftverrel (kb. 92%-93% között regenerál) többnyire országúton 900km-1000 km a regenerálási ciklus, ha megyek autópályán (kb. 400 km-t) is akkor 1200km-1300 km-re jön ki.
NGéza01-04-2017 21:41:26 // 93321
Az a szoftver vajon jó lehet az enyémhez is?
A pappasnál a szaki hw és sw szám alapján nézte, hogy van-e frissítés az autómhoz.
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 21:04:21 // 93320
Akkor jó az, tisztán pályán 650km és ki tudja a box mennyit számít, gondolom hamarabb kormolódik tőle a dpf.
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-04-2017 20:20:51 // 93319
Nekem az 1.9 nél 500-750 km között volt, a 2.4 patesz 400 km de ugye patesz, lehet porlasztó bajos :)
RomeoOne01-04-2017 20:12:46 // 93318
Sziasztok!
A turbó bemenő hőmérőszenzornak meg tudja valaki mondani a cikkszámát eperből? Vagy esetleg más alapján érdemes rendelni? A kocsi úgy néz ki ezt a másodikat is elfogyasztotta bő 2 hónap alatt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.