Forum >> 159

Liquid30-03-2017 12:48:34 // 93266
Értem, de ahogy Smith is írta, aki felnit akar lopni az meg fogja oldani
Tocke30-03-2017 12:33:20 // 93265
Szép felniket tett az autóra és ha sokat parkol közterületen, hát minden megeshet. Gondolom én.
Smith30-03-2017 12:30:36 // 93264
Pont ugyanígy vagyok vele, aki felnit lopni indul, az fel lesz szerelve megfelelő eszközökkel... :(
Tocke30-03-2017 12:29:56 // 93263
De oda ám, teljesen:-)
Smith30-03-2017 12:29:20 // 93262
És mint egy jó nő, pontosan tudja is magáról, hogy JÓL NÉZ KI. És tudja, hogy bármit megengedhet magának, akkor is odavagy érte :)
Liquid30-03-2017 12:29:19 // 93261
Valóban szükséged van rá? :)
Én speciel orbitálisat szoptam vele még a 156-nál, nem tudtam levenni, téligumi cserekor vasárnap este az utsó kereket, így vissza kellett szerelnem, másfél óra próbálkozás után az összeset, hazamenni, majd másnap el a gumishoz, aki kihozta a leszedőt, és lekapta 10 másodperc alatt.
Tocke30-03-2017 12:27:21 // 93260
Látod, ez az autó is olyan mint egy jó nő. Nem tökéletes, vannak hibái de mégis megőrülsz érte:-)
RomeoOne30-03-2017 12:09:50 // 93259
Aki tapasztalt, az tudna segíteni, hogy kerékőr csavart honnan és milyet érdemes rendelni?
WarbiRunner (Gyuri)30-03-2017 11:34:04 // 93258
Alakul a kis autóm :-) A szerelgetések és a próbaút óta felé se néztem, szegény kb úgy is néz ki, belepte a por. De ma volt dolgom mindenfelé, a TD nem volt itthon, hát mentem a 159-cel.
Indításkor szépen indult, nem volt az a pár ütem kihagyás. Egyet sem rántott, sőt feltűnően stabil és sima volt az alapjárat. Mentem ide,mentem oda, és most nem volt az a fura rossz érzésem, hogy városban kellemetlen használni. Olyan simább volt az egész.
Valahogy minden jobban működött. A gázpedál érzékenyebb lett, kevésbé volt busz feeling óvatosan gyorsítani vele. A váltó is finomabban kezelte a gyorítunk-lassítunk városi szenvedést. És végül jó érzéssel szálltam ki, valahogy most érzem azt, hogy minden klappol. Szóval kellemes meglepetés, megérte 3 napig szenvedni vele. :-)
Invisible30-03-2017 11:29:27 // 93256
Jól néz ki! :)
Tocke30-03-2017 11:25:34 // 93255
Köszönöm a válaszokat, akkor futok még pár kört vele.
Lexlutor30-03-2017 11:20:48 // 93254
Végre fent van a 18" kerekem...

Kerék+Gumi vétel

Kerék csavar festés
yani🍀30-03-2017 08:45:50 // 93253
Ez igaz, pajszerrel kell feszegetni, hogy megtalálják. Valószínűleg a felső lengőkar gömbfeje lesz, de azért alaposabban meg kell nézni!
RomeoOne30-03-2017 08:40:52 // 93252
Én úgy tudom, hogy a 159 futóműve van olyan masszív, hogy emelve, kézzel rángatva nem igazán lehet reprodukálni azokat a tüneteket, amit úton produkál.
mezoba30-03-2017 08:32:12 // 93251
Én is le akartam dugóztatni, de DZék mondták hogy 2.0 ánál már kiküszöbölték ezt a betegséget nem potyog be. :)
Tocke30-03-2017 08:26:33 // 93250
Sziasztok Srácok. Két hete hallok egy elég erős koppanó hangot az autó jobb eleje felől. Nem mindig jelentkezik rossz úton sem. Úgy vettem észre, hogy akkor hallani amikor gödörbe megy bele a kerék. Tegnap elvittem futómű átvizsgálásra, össze-vissza rázták, rángatták, de nem találtak semmit. Mi lehet az szerintetek ami esetleg elkerülte a figyelmünket? Köszi a tanácsokat.
Liquid29-03-2017 22:24:48 // 93249
ez teljesen érthető, a tuti az ha nincsenek ott :)
ZoliNix29-03-2017 22:05:45 // 93248
Ahhoz valószínű a szívósort kellene korommentesíteni, ami nem kis meló.
Meg ha elkésel jön a baj.
Én ezek nélkül nyugodtabb vagyok.
Liquid29-03-2017 21:59:55 // 93247
én speciel nem a leválást előzném meg, hanem azt hogy megszoruljanak
yani🍀29-03-2017 21:51:54 // 93246
Az igaz, hogy nem nagyon írta senki eddig, hogy megette a motor, de azt nem kevesen, hogy lekötötték vagy kivetették és ledugózták, megelőzve a leválást
ZoliNix29-03-2017 21:50:08 // 93245
Az enyém 2007-es, műanyag ház, fém lapátokkal. (volt fém lapátokkal)
Az se rossz ha az egr sem küldi fel a kormot. :)
Liquid29-03-2017 21:48:15 // 93244
leválásról eddig egyszer hallottam csak....
yani🍀29-03-2017 21:43:59 // 93243
Igazából nem egy tökéletes megoldás. Ha jól tudom, de majd megerősítenek vagy cáfolnak tapasztaltabbak, a korai változatok műanyag, a későbbiek fém lapkákkal készültek.
A rossz hír, hogy bármelyik le tud válni. Ha ez megtörténik, talán jobb a műanyag.
Ha a fém leválik tönkreteszi a szelepeket, a dugattyút, a hengerfalát és a turbót is. Nem kis szívás lehet a vége.
ZoliNix29-03-2017 21:39:12 // 93242
Szia!
"keress normális szerelőt" !
Szerintem a lapátokat szedesd ki, a tengelyek helyére dugókat kel ragasztani.
A rudazatot leszedve már nem mozgat semmit az állítómotor, csak saját örömére müködik.
Nekem sajnos kettőt beszívott.
Nem kis munka és sok alkatrészcsere összesen 300 ezer lett.
(hajtókarcsapágy, gyűrűk, 2db dugattyú, hengerfej köszörülés....)
Ez a 90 ezer kicsit soknak tűnik.
Lexlutor29-03-2017 21:16:35 // 93241
Azt nem tudod véletlenül fogy a FL utáni is hajlamos szétesni? Enyémben is van kilométer. Ha jól emlékszem az fém házas, illetve a lapátok jobbak-e benne.
Zolibácsi29-03-2017 21:00:55 // 93240
Így már értem, nekem pont az történt amit leírtál, kivették és ledugozták.
yani🍀29-03-2017 20:16:09 // 93239
Az " agyából kiírni" biztosan nem kell, mert, ha a ha még nem esett szét, akkor elég a motort és a lapkákat mozgató mechanikát szétválasztani. A lapkákat nyitott állásban kell rögzíteni, a motort pedig benne kell hagyni, hagy vezérelje az elektronika. A lapkák pozícióját nem ellenőrzi, csak a motort figyeli..
Szerintem keres normális szerelőt, olyat aki nem akar átvágni!
MkRy199029-03-2017 20:13:24 // 93238
A kép és a látottak alapján nekünk a pirossal keretezett fémlap mozog ott szabadon.
yani🍀29-03-2017 20:07:22 // 93237
Az áramláskorlátozó, (SwirlI) lapok a szívósorban vannak. környezetvédelmi megfontolásokból találták ki. Sokan lekötik, van aki kiveszi és ledugózza a helyét, és volt már olyan akinek megette a motor a leváló lapkákat,
Zolibácsi29-03-2017 19:50:57 // 93236
"áramlás korlátozót kell kiiktatni a rendszerből és ez 90e Ft-lesz mert ki kell ütni az agyából is" - Ez milyen áramlás korlátozó?
MkRy199029-03-2017 19:45:20 // 93235
Sziasztok!

Tavaly év vége óta vagyunk boldog tulajdonosai egy 1.9 JTDm 16V motorral szerelt 159-esnek. Eddig csak a kötelező dolgok miatt volt szervizben, meg néhány apróság miatt, de nem volt vele gond. Hétvégén elég hangosan kezdett el kalapálni/zörögni/csörögni és a szervizben megállapították, hogy főtengely szíjtárcsát kell cserélni. Ez a tegnapi napon meg is történt. Az autó édesapámnál volt, aki ma azzal fogadott, hogy még mindig nem olyan szép a hangja mint volt. Nem vagyunk műszaki zsenik, de felnyitottuk az orrát. A szíjtárcsa első ránézésre jó, nem is mocorog úgy mint a csere előtt. A hang forrása után kutakodva lepattintottuk a motorburkoló fedelet és a képen látható látvány fogadott minket.

Minden olajos és a képen látható kis műanyag pöcköket halásztuk ki az olajból. A képeket elküldtük a szerelőnknek is, akit azt mondta, hogy az áramlás korlátozót kell kiiktatni a rendszerből és ez 90e Ft-lesz mert ki kell ütni az agyából is. Azt is mondta, hogy ez típushiba és az A2000-es motorokra jellemző.

Az ilyen megoldások nekem személy szerint nem tetszenek, főleg hogy ezt 2-3 képből sikerült megállapítania. Az lenne a kérdésem, hogy volt-e valakinek már hasonló betegsége, mi volt rá a megoldás?

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
marci961929-03-2017 19:45:20 // 93234
Köszönöm ! :D
Haddel29-03-2017 18:07:42 // 93233
Én a Motult ajánlanám. Nekem eddig mindig Selenia került bele,kb 7-8000 km után mindig össze-vissza mutatott a kijelzön az olajszintjelző. Most a Motulban majdnem 10e van ,és maximumon áll a müszer szerint.
Invisible29-03-2017 16:27:28 // 93232
Anno Castrol oldalát néztem, ott találtam egy autó márka és típus szerinti keresési lehetőséget, és a Magnatec-et hozta fel ajánlott olajnak. Ezért rendeltem azt, annak ellenére, hogy akkor épp olcsóbb lett volna az EDGE.
Shadin29-03-2017 15:23:00 // 93231
Én azért inkább EDGE-et tennék bele ue. paraméterekkel.
Haddel29-03-2017 15:22:06 // 93230
Hát azért mondom,fura lenne 30e km alatt elkopna.. Na mindegy már,holnap kiderül,mennyi a matek.😃
Chianti29-03-2017 15:19:10 // 93229
Tudjuk hogy Loeb-öt meghazudtoló képességekkel rendelkezel, de azért egy év alatt lehetetlen elfékezni egy garnitúra fékbetétet... Hacsak nem a legpuhább betét+ legkeményebb tárcsa van fent az autón. De még akkor se, mert ahhoz non-stop hegyi utakon és szerpentineken kéne küldeni, ami a csövön kifér... ☺ ☺ ☺
RomeoOne29-03-2017 14:46:40 // 93228
Keréknyomás kérdés: Ha jól tudom, ökölszabály az, hogy +1 coll felniméret növelésnél +0,2 bart tegyünk hozzá a nyomáshoz. Így 2,7-re fújtam körbe a 18-as kerekeket. De msot beleolvasva a kézikönyvbe, míg 17-es kerekekre körbe 2,5-öt ír, addig 18-nál csak előre ír 2,7-et, hátul meghagyja a 2,5-öt. De miért? Akkor gond az, ha én azt is 2,7-re fújom?
Invisible29-03-2017 14:41:44 // 93227
Szia! Nekem első alkalommal Castrol Magnatec 5W-30 C2 olaj került bele. Semmi gondom nem volt vele, így bátran tudom neked is ajánlani, ha nincs kéznél selenia. :)
marci961929-03-2017 14:18:09 // 93226
Sziasztok !
Én Németországban vettem egy 2007 es 1.9 jtdm 16v sportwagont és a szervízkönyv alapján is már nagyon érik az olajcsere meg hát már 2 csík is eltűnt a visszajelzőn.Hazaút előtt le szeretném cserélni az olajat mert elég hosszú az út (1500km) .Segítségeteket szeretném kérni hogy melyik olaj lenne bele a legideálisabb mert ha esetleg a turbó hajlamos lenne enni az olajat akkor az 5w40 közül melyiket válasszam? (A környéken nem kaphato selenia) :(
Előre is köszönöm a segítséget! :)
Gyapi Ɨ|ѯ29-03-2017 14:04:04 // 93225
Üdv köztünk! :)
yani🍀29-03-2017 13:08:00 // 93223
Üdv. közöttünk!
redbulz29-03-2017 12:51:32 // 93222
Welcome! :)
Liquid29-03-2017 12:26:06 // 93221
Üdv! :)
Haddel29-03-2017 12:19:12 // 93220
Légy üdvözölve!😃
Haddel29-03-2017 12:12:11 // 93219
Köszi,de osztrák az auto😃 Csak bosszant ,hogy lehúzásszagot érzek. Tavaly raktuk fel a nagy fékeket,uj betétekkel,fura lenne,ilyen hamar elkopna.
NGC29-03-2017 12:10:06 // 93218
Régóta várok már erre:
Üdv köztetek! :)
redbulz29-03-2017 11:37:46 // 93217
A váltóra figyelj, hogy ne legyen fura, síró hangja egyik fokozatban sem. Ez érvényes az 1.9 jtd-re és a 2.2 jts-re is. A váltójavítás egy dolog, és lehet, hogy előbb utóbb amúgy is bekövetkezik, de hozhatja magával a kuplungozást és a kettőstömegű lendkerék cseréjét is(ez van a 2.2 jts-ben is), ezért tényleg érdemes erre odafigyelni.

Én is abban bízom amúgy amit előttem írtak, hogy ha van is baja azt egyszer meg kell csinálni jól és akkor sokáig jó autó. Én most tartok valahol a közepén a javítani valóknak, egyelőre bizakodok :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.