Forum >> 159

NGéza02-04-2017 13:11:21 // 93339
Nekem a regenerálási ciklus nagyjából állandó volt, kb. 900-1000 km, de akkor nem volt benne autópálya. Mióta megyek pályán is úgy ugrott fel 1200 km körüli értékre. Elvileg a turbóm jó, a pappasnál mértek élőadatot is, bent voltam a kért és szállított nyomásértékek jók. Szerintem ha a turbó nem tudná a kért mennyiséget nem lenne meg a szükséges levegőmennyiség az üzemanyaghoz, a nőne a korom mennyisége, tömődne a részecskeszűrő csökkene a regenerálások távolsága.
Mostanában sokszor dobja a p1206-ot pedig élőadatos diag alapján (eltömődöttség, nyomáskülönbség) teljesen jó.
Amit még nem ellenőriztem az a nyomáskülönbség érzékelő csöveinek állapota. Lehet, hogy ott lesz a kutya elásva. Mondta a szerelő a pappasnál, hogy volt bent náluk egy bmw aminek a nyomáskülönbség érzékelő csövében megkövesedett koromlerakódás volt.
NGéza02-04-2017 12:53:06 // 93338
Nálam még bent van. Most csereltem, kapott egy gyári pierburgot. Annyi pluszban, hogy bent van a négy furatos szűkitőlemez. Autópályán az eltömődés nagyon lassan megy fel.
Csabi02-04-2017 12:35:30 // 93337
"Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen?"
Ez elég erős gondolat,még nem hallottam :) Szerintem nincs semmi összeesküvés, önmagában az EGR konstrukciója olyan ami a problémákat szüli...gyenge mágnes, persely-tengely kapcsolat ami kevés korom hatására már szorulni kezd.
A szervizes dologgal viszont nagyon igazad van , mert a te esetedben már lehet injektorokat meg talán még hátsó hidat :) is cseréltek volna a kábelezés javítása helyett... Személyes tapasztalat, hogy a rutin feladatokon kívül kevés dologhoz értenek, nagy tisztelet a kivételeknek,mert azért akadnak.
Trogerr02-04-2017 12:33:33 // 93336
Hahun van a fehér berlina Ti Tbi... na arra barmikor lecserléném! :) Kár, hogy 4.2 vagy mennyi... mobilen amiket néztem és bejön az is 15.000 euro körül van. Így építkezés mellett, ha anyára nem tudnám rámelegíteni szerintem! :D
RomeoOne02-04-2017 12:27:53 // 93335
Pl. a maotun-é? Ő eladta már?
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 12:04:03 // 93334
van 4 alatt is jó Tibi :P
Trogerr02-04-2017 12:03:22 // 93333
Hát jah lehet, hogy inkább 4-5 igazad van. Meg a Tbi-részében is ahogy én is írtam! :) De egy jobb TBI is 4-5 milla...:(
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 11:59:14 // 93332
ebbe bármikor bele csüccsennék :DDDD
Veloce
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2017 11:58:31 // 93331
most egyenlőre nekem sem Alfám van de bármikor beugorhat egy Tibi Berlinea abba bármikor bele ülnék... a Gyula reálisan inkább 4-5 év múlva lesz elérhető sokak számára, 3-4 évesen egy Veloce bőven 6 milla lesz ... na meg is nézem mi a felhozatal a Tibiből....
Trogerr02-04-2017 11:15:08 // 93330
Szerintem a baj ezzel az alfázással az volt eddig, hogy a 159 óta nem volt alternatíva, maximum az, ha valaki a delejt cserélné egy TBI-re (én is szívesen megtenném, de jelenleg nem tudnék rádobni plussz másfél gurigát akármennyire is szeretném és lehet, hogy felesleges is lenne, inkább félrerakok a Giuliara) vagy akinek tetszik a giulietta esetleg arra tudott cserélni. Most, hogy itt a Giulia vagy a Stelvio vannak opciók arra, hogy újra Alfát válasszon az ember, de mire ezek megvehető kategóriába esnek egy halandó magyarnak az még 2-3 év. Ezzel annyit akartam csak, hogy aki alfázni akar esetleg újra visszatérni a márkához amennyiben idővel elcsábult úgy annak nem volt túl sok lehetősége. Az öregem pl konkrétan megmondta, hogy nagyon tetszik neki is az 59-es, de nem venne egy 2006-ban bemutatott autót már, a Giulietta meg nem jön be neki ahogy nekem se és meg is tudom érteni az érvelését. Így marad a mostani még pár évig amíg lemegy a Giulia ára. Remélem az Alfát mint márkát sikerül gatyába rázni és nem lesz a modellciklusok között 10 év mert jelenleg az autó piac ennél gyorsabb tempót diktál.

Ui: Sose vennék mást Alfán kívül többet amíg az anyagiak lehetővé teszik, hogy eltartsam őt is a család mellett! :)
Smith02-04-2017 10:50:24 // 93329
Most ez hogy jön emGéza vicces "kirohanásához" ? :) Amúgy nem csak itt megy ám a barkács, hanem máshol is... sajnos amíg ilyen "jó" szervizek vannak mindenfelé, ráadásul csillagászati óradíjakkal, addig ne várjuk, hogy ez változni fog. Én magam is nekilátok sokimndennek, és arról legalább tudom, hogy lelkiismeretesen meg lett csinálva. Nem trehánykodva, fele csavar az összerakásnál kihagyva, stb. stb.

Egyébként sok kérdésnél érdemes kiváncsiságól megnézni, az illető mikor regisztrált és mennyi hozzászólása van, milyen autói voltak (HA VOLTAK...) előtte. Sok mindent le lehet ebből szűrni. Élete első hozzászólása, hogy mitől lehet, hogy harmadikban, hirtelen gáz elvételkor kattan valami jobb hátul, de csak tavasszal és csak reggel 9 és 10 közöt...

WARNING: Az akinek nem inge rész következik:
x.y. vesz egy Alfát, hirtelen Alfássá válik, regisztrál, elmegy egy talira, fényes az autó, minden fasza. Jönnek a bajok. Ez-az. Írogat a fórumra, jönnek ötletek, hol jók, hol rosszak, ember legyen a talpán aki eldönti, majd jön a szopás, a szervizzel, az utángyártott alkatrészekkel, és a többi és a többi. Meg se tudom számolni, hány ilyen ismerősöm volt, aki hirtelen Alfás lett, volt egy talin, 2 év múlva pedig autócsere. Nem Alfára ám. Hanem jött a bmw, a fosvágen, az audi, a merci, és hello Alfa. És írja az oldalán, hogy hamarosan visszatérek. Ez volt 10 éve... :D Ha vissza akarna térni, már a sok autója közül, csak talán lehetett volna egy Alfa. Nem? De.
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 10:37:16 // 93328
Mármint melyik? Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen? Mit mondjak, szép... Azért örülök hogy nem márkaszervizbe vittem. Az lett volna igazi szívás... Személy szerint maradok a "barkácsolásnál", mert a márkaszervizekkel ellentétben én tudom, hogy hogy kell diaggal hibát kinyomozni. :-S
Az előre programozott szívásokért pedig ne a topic társak legyenek a hibásak szerintem.
Bár lehet én vagyok a hülye, hogy lelkiismereti kérdést csinálok az egr, dpf szarságokból. Na ezt az inget most magamra vettem, bocs :-)
Giuntini02-04-2017 06:42:03 // 93327
Ez ismét egy olxan kérdés, amit már évekre visszamenően vissza lehet olvasni. Ez a gyári szoftver a 2011 előtti frissités. Az valóban engedte a 8-900 km közti regenerálást. Az majdnem 100 % eltömődöttségnél indította el a regent. A 2011-es frissítéssel 86 %-on indítja el, ami 5-600 km-es ciklust jelent országúton. Az enyémen 2011-es frissítés rajta van. Nekem a turbó hiba előtt hónapokkal megnőtt a regen ciklusok közötti intervallum, volt hogy 1000 km-re. Akkor már szerintem alacsonyabb nyomáson kezdett dolgozni a turbó, de még nem észrevehetően, és mivel nagyrészt autópályán használtam kevésbé kormolt. Aztán elkezdődtek a komolyabb problémák és a Dpf eltömődött, nem ment és check engine hiba. Jó turbóval a 2011-es frissítéssel a 2,4 városban max. 350-400 km, de lehet ennél jóval kevesebb, autópályán 5-600 km.
Giuntini02-04-2017 00:26:21 // 93326
Nagyon igaz!!!! Nagyon érdekes lett ez a topic. Csináld magad barkács mozgalom. Már bocs... Ez már nem az a 159.
RomeoOne01-04-2017 23:33:10 // 93325
Köszi, ki fogom próbálni.
Trogerr01-04-2017 23:30:48 // 93324
Sziasztok!

Először is üdv köztetek! Évek óta követem az amore 159 topicot, viszont most jött el az ideje a regisztrációnak, gondoltam segítek.
Ami neked van problémád ugyanez volt nekünk is. Már nem is tudom mi volt a hibakódja, de turbó hőmérséklet jeladó csere lett belőle mint utólag kiderült teljesen feleslegesen. Kicseréltük, hibakód kiüt majd kb 3 hétig boldogság aztán egyszer csak ugyanaz. Check engine, takarékra rakta magát. Otthon cimborám kiolvasta ugyanaz a hiba. Csatlakozóját lekaptuk, megpucoltuk, kontakt spray, hiba kiüt, öröm boldogság újra. Rá pár hónapra újra. Ha tolja a hibát, csati le, megpucolom aztán kiütöm a hibát (vettem egy wifi-s OBDt, telóval kiütöm) kb 3 perc a művelet. Legutóbb talán októberben jött elő azóta nem. Úgyhogy csak egy tipp mielőtt megvennéd megint bele a jeladót!
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 22:23:43 // 93323
Aha..akkor ránézek majd gyakrabban. A box miatt biztosan hamarabb telítődik. Azt látom, hogy a városozás nagyon rövidíti a ciklust. Kíváncsi leszek, hogy most a self learnt reset után ez pl változik e. Az egr kevesebb kormot küld vissza a motor felé, úgyhogy nem lepődnék meg..
Egr nálad még üzemel, vagy ki van írva?
NGéza01-04-2017 21:44:45 // 93322
Nálam a gyári szoftverrel (kb. 92%-93% között regenerál) többnyire országúton 900km-1000 km a regenerálási ciklus, ha megyek autópályán (kb. 400 km-t) is akkor 1200km-1300 km-re jön ki.
NGéza01-04-2017 21:41:26 // 93321
Az a szoftver vajon jó lehet az enyémhez is?
A pappasnál a szaki hw és sw szám alapján nézte, hogy van-e frissítés az autómhoz.
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 21:04:21 // 93320
Akkor jó az, tisztán pályán 650km és ki tudja a box mennyit számít, gondolom hamarabb kormolódik tőle a dpf.
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-04-2017 20:20:51 // 93319
Nekem az 1.9 nél 500-750 km között volt, a 2.4 patesz 400 km de ugye patesz, lehet porlasztó bajos :)
RomeoOne01-04-2017 20:12:46 // 93318
Sziasztok!
A turbó bemenő hőmérőszenzornak meg tudja valaki mondani a cikkszámát eperből? Vagy esetleg más alapján érdemes rendelni? A kocsi úgy néz ki ezt a másodikat is elfogyasztotta bő 2 hónap alatt.
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 17:37:45 // 93317
Jó is az... A következő biztos az lesz :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-04-2017 17:25:27 // 93316
Ez szoftver verzióval változott? Nekem is 400-600km közt alakul a regen. ciklus, használattól függően. Föci barátom szerint ez kevés. 800+ a reális sok autópályázással.
Szabolcs 15901-04-2017 13:47:54 // 93315
Eladóvá vált szeretett 159 em 2007 1,9 16v 2007 sportvagon Distivince xenon ,park radar elől hátul, eső szenzor ,alkonyszenzor ,tempomat ,navi ,elektromos memóriás ülés 3 zónás klíma garantált 207500 km , 10 ezer km enként olaj csere 180 ezer km nél vezérlés tavaly kapott ujj komplett féket textart porlaszto tavaly év végén szakmühelyben mind a 4 felújítva ,,2018 június íg műszaki Német papíros !!! Téli gumi újonnan vásárolt 9és 7 mm jelenleg Dunlop winter sport 5 ,,Nyári gumi 19 es ti felnin újonnan vásárolt Hankook gumival hátsó 8mm első 6mm pótkerék gyárilag alufelnin akit érdekel írjon kérdezzen bátran, ára 6500 euro
szv7801-04-2017 13:01:04 // 93314
Hello!
Azért tűnt fel, mert nem nyomtam neki! Ma is mentem vele, és most is csinálta. Hideg motornál (90 fok alatt) normálisan 2000 körül vált, amikor megáll 90 foknál a hőmérő (szerintem sok idő eltelik amíg bemelegszik, mert a fél városon átmentem) akkor játszotta el, de nem mindig. Az lehet, hogy öreg az olaj, és melegen a viszkozitása olyan rossz, hogy megpörgeti? Arra gondolok, hogy fel melegszik, és felhígul.
Smith01-04-2017 11:44:02 // 93313
bizony, főleg a jürgensilbermetall az örökké tiszta autó :D
RomeoOne01-04-2017 11:31:55 // 93312
Ja, ezek a szarok folyton koszosak lesznek. Bezzeg a németek.... :D
emGéza01-04-2017 11:12:53 // 93311

A tököm ki van...
Eladó az autóm! Akár bontyva is .
Már megint le kéne mosni. Esztet már nem bírom idegekekkel .
Ha érdekelget, híjjá fel! vagy mozsd le...
Ma mindenre halylando vagyok. 😉😁
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2017 09:23:34 // 93310
mennyire nyomtad? nagy gázra ott vált el harmadikban
szv7801-04-2017 08:31:38 // 93309
Sziasztok!
Tegnap eljátszotta azt az automata váltóm, hogy harmadikba váltás előtt felpörgött. Olyan 3000-es fordulatot produkált majd váltott. Nem rántott nem csattant, csak felpörgött! Sima váltó olaj csere azonnal a megoldás rá? Vagy van valakinek tanácsa mi lehet a baj?
yani🍀01-04-2017 08:21:47 // 93308
Mankyt kérdezd meg, lehet, hogy neki megvan!
mizooo31-03-2017 22:04:04 // 93307
Az enyém frissített elvileg, ~500Km-enként regenerál. Megvan az eredeti szoftver lementve, elküldöm ha kell mailben.
NGéza31-03-2017 22:00:57 // 93306
Jó estét Cartársak!
Lenne egy kérdésem. Rakatott fel valaki mostanában 2011-es SW frissítést az autójára?
Én próbáltam felrakatni Veszprémben az Autó Forrásnál és Fehérváron a Pappasnál is, de nem jutottam semmire. Rádugták az újabb kütyüjüket, az nem talált semmit. Fehérváron az examineren (amit a "sufniból" hoztak elő) volt frissítés, de csak 2008-as és nem ehhez a motorhoz (1.9 JTDM 16V). Nem is hallottak ilyen frissítésről. Azt mondták, hogy régi az autó. Vajon hol van olyan szerviz ahol rá tudják rakni?
Kolci31-03-2017 10:31:50 // 93305
Na megtaláltam :)

Az 1.9 16V dieselhez Bosch ból a 467 983 45 kell ami 900 omh

szerencsére csak 5200 Ft.

Az enyém menetzárlatos lett. Melegen nehezen indult.
Jó mondjuk hozzá tartozik, hogy kölcsönakksival mászkálok, mert két hete vizslatják
a gari alatt tönkrementet. Az 55 Ah-s nehezen indít, de csak melegen :)))
Remélem hamar elbírálják, s veszek helyette valami cseregarisat.
Kolci31-03-2017 07:53:19 // 93304
Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy az 1.9 16V d -be milyen ellenállású főtengely holtpont jeladó kell 900 vagy 780 omh

Köszi
Pzk30-03-2017 21:53:37 // 93303
Szia ilyenem van nekem is :) Elég jó minőség és nem is túl drága.
Pzk30-03-2017 21:50:18 // 93302
Szia, igen, én is így oldottam meg, picit játszol és menni fog. Úgy rémlik össze sem húztam a rugót, a csavar feje beügyeskedhető a rugó menetek közé.
Dzsozy30-03-2017 21:21:08 // 93301
szép Estét! Nézzétek el lustaságom: van valakinek blogja felső lengőkar cseréjéről. Elég ha a toronyban eloldom a lengéscsillapítót, összehúzom a rugót? Ránézésre kevés a hely, hogy csak úgy megengedjem a rögzítő csavarokat.
MkRy199030-03-2017 17:16:28 // 93300
ZoliNix, yani és a többiek! Köszönöm a válaszokat! :)
Lexlutor30-03-2017 16:12:12 // 93299
Egyett értek. Nekem is ilyen van a kocsimban.
ProdyG30-03-2017 15:47:18 // 93298
Én ugyanilyet vettem tavaly, csak feketében. Vedd meg, mert meg fog nyugtatni, én is így voltam vele... Valószínűleg nem ér sok mindent, de hadd legyen ott, mert én is gyakran állok utcán.
Óvatosan kell le és felszerelni, mert elég gyenge anyagból vannak valóban, de ha évi 2x piszkálod csak, akkor valószínűleg nem lesz baja.
(VW Polo-nkon 12 éve van ugyanaz a kerékőr)
NGéza30-03-2017 15:42:45 // 93297
Nekem a FL előtti van, fém szívósor műanyag lapátokkal. A gyári piereburg kb. 65 e forintba kerül + munkadíj. Kicseréltettem, bár túl sok változást nem vettem észre a rossz és a jó szívósor között.
RomeoOne30-03-2017 15:38:41 // 93296
Én ezt nézegettem. Ránézésre nem úgy tűnik, mint amelyiket könnyű leperemezni.
BigBratyó30-03-2017 15:34:10 // 93295
Nekem 4 féle kerékőr volt 2 év alatt, mind a 4-nek megment a feje, minden alkalommal profi gumis lett a vége. Ja és minden alkalommal kb 10 percen belül le is szedték hiba nélkül... Ez eléggé elgondolkoztató, főleg hogy nem a 6e-s kategóriából válogattam. Így most nem került rá, hozzáértők szerint nem sokat ér, ha valakinek tetszik kerékőrrel együtt viszi :(
ProdyG30-03-2017 15:26:25 // 93294
köszi!
pettinke30-03-2017 15:20:37 // 93293
Peti: +36 (30) 6021620
Liquid30-03-2017 15:19:18 // 93292
az emelőnél lévő kulccsal ne is erőlködj :) Az semmire se jó.
Vegyél egy ilyet, ez visz mindent, de meghúzásnál óvatosan, mert könnyű vele túlhúzni, a legjobb ha veszel egy nyomatékkulcsot is, persze csak ha akarod otthon cserélgetni :)
Liquid30-03-2017 15:15:31 // 93291
biztos úgy van, de én barmoltam le a gyürüt róla, aztán két szép szememel láttam, ahogy a gumis kihozza a célszerszámot, majd egy mozdulat és a kezembe adta a kerékőrt :)
ProdyG30-03-2017 15:15:24 // 93290
Az érdi bontónak egy elérhetőségét elkérhetném valakitől? köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.