Forum >> 159

Csabi03-02-2017 18:34:06 // 90970
Nem urban legend mert tény hogy megváltoztatták ezeket a dolgokat 2008-tól...Viszont ez nem jelenti azt , hogy nem romolhatnak el...
Shadin03-02-2017 18:31:57 // 90969
Csak nekem nem jó Chrome-ban a hahu reggel óta?
yani🍀03-02-2017 18:14:51 // 90968
Ugyan nem Ti, de árban így ránézésre nem rossz: TBi
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2017 18:00:34 // 90967
A para szépen múlik, ahogy egyre jobban megismerem a gépet. :-) Ilyen hirtelen felindulásból nem is tudom hogy tudtam autót venni. A teljes műszaki énemet elástam és úgy vettem meg. Pedig előző este még észnél voltam, mert Tbi és több SW is volt a listámon :-) Aztán elgurult a gyógyszer, utána meg rettegtem hetekig. De most már nem bánom hogy így lett.
Ennél jobb 159-et nem tudtam volna venni azt hiszem... Ha csak körbenézek bent, ez egy igazi álomautó. Ma is felvidított. 2km-t kellett kijönnöm a városból, de ahogy elhagytam a város táblát, finoman gyorsítottam, hát önkéntelenül is elmosolyodtam. Az a hang... :-)
Menni meg megyek, már 3e-t autóztunk együtt. Jövő héten összejön a negyedik ezres is.
Giuntini03-02-2017 17:42:58 // 90966
Szigorúan a fekete! Bár ízlések és pofonok...
Giuntini03-02-2017 17:41:51 // 90965
Igen, ezt tette a dízeldömping, amit behoztak az országba. mikor én vettem, 30 volt a Hahun, és 3 db 2,4 aut. A legolcsóbbat akarták mindig behozni, és a jónak nincs ára. Ne foglalkozz vele, a 159-et nem igazán avultatták formailag, nagyon apró változásokat hoztak rajta. Arra gondolj, nem lesz jobb autód, csak újabb! Most a dízelekkel van ez, igazából még nem tudjuk, hogy a Tibik mit csinálnak 200 ezer kilométernél. Szerintem csak buksz rajta hatalmasat, inkább gyúrjál pár év múlva egy Giuliára!
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2017 17:37:11 // 90964
A fehér szín áll legjobban a 159-nek szerintem :-)
Giuntini03-02-2017 17:35:35 // 90963
Élvezd és menjél vele! No para! Minden orvosolva van rajta.
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2017 17:34:30 // 90962
Szerintem ez csak urban legend, hogy gyárilag. Ezek nagyrészt szervízben lettek orvosolva. A szervíz történet szerint ebben 25e körül cseréltek kormányművet, 75e-nél a szervo szivattyút, tartályt, 95e-nél komplett szívócsövet gyári újra.
A leömlőről nincs bejegyzés, viszont látok zöld jelöléseket az autó elejében, a leömlő fölötti alkatrészeken, tehát itt is dolgoztak valamit.
Viszont egy biztos, a négy dolog amit említettél rendben van az autón, és ez így több mint bíztató :-D
Csabi03-02-2017 17:02:33 // 90961
Hát a tied nagyon fiatal, aminél már a típushibákat gyárilag orvosolták...Gondolok itt a szívósor-leömlő-kormánymű-légtelenítőcsavar négyesre
Csabi03-02-2017 16:53:49 // 90960
Ma majdnem lecseréltem az autóm egy gyönyörű fehér Tbi-re...Viszont a kereskedő hallani nem akart arról, hogy beszámítsa az autóm, mivel van neki az udvarán egy-pár Alfa.... Telefonálgatott az ismerőseinek, aztán mondott egy olyan alacsony árat, hogy még az AAA autónál is többet mondanának....szóval "köszi-helló" lett a vége a találkának...
Így ha valakinek kell egy jó állapotú magyarországi 2,4 akkor keressen :)
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2017 16:50:20 // 90959
Köszi, akkor örülök, ez újabb kellemes meglepetés. Még egy típushiba kipipálva. :-)
Laca6203-02-2017 16:49:37 // 90958
Sziasztok !
Azt látom,hogy manapság nagyobb a turbó nyomás ugyanolyan körülmények között mint eddig,egyenletes haladásnál.A fogyasztás is emelkedett legalább 1 literrel. A téli gumik nagyobbak mint a nyári. nyári:225/45R17 , téli 225/50R17.Okozhatja ez az eltérést ?
Köszi előre is
Csabi03-02-2017 16:42:32 // 90957
Igen, neked már a 10mm-es alátét van, elvileg ezekkel már nincs gond.
Shadin03-02-2017 16:36:03 // 90956
Kollégám küldi minden agyamentnek:

link...





WarbiRunner (Gyuri)03-02-2017 15:37:26 // 90955
Elkezdtem utána olvasni a tőcsavar ügynek. Gondoltam megelőzöm a bajt és megcsináltatom. Aztán láttam hogy kb mindegy hogy előre, vagy ha már baj van, nem kicsi szívás és vagy 10 óra meló.
Ellenben ez itt gyári egyáltalán? Valaki valahol említett fura magas alátétet. Ezen olyan van. Örülök? :-)

Haddel03-02-2017 15:09:32 // 90954
oponeo.at
Liquid03-02-2017 14:51:16 // 90953
mint a mellékelt ábra mutatja, elfér :)
Nem olvastad el az írásokat a képek felett? :D
RomeoOne03-02-2017 14:46:30 // 90952
Hogyne férne. Még nagyobb is. A Ti gyárilag 19-el van szerelve.
Revitox03-02-2017 14:14:47 // 90951
A 19es kerék még elfér a vas alatt?
Nekem is nyárra kell vennem felnit gumit.
Tud vki jó helyet ahol lehet kukkolni ilyet?
Norby03-02-2017 06:17:49 // 90950
Hello!

Nekem is volt ilyen, de 2.4-nél.
Akksi csere és 1-2 napig ok, majd visszajött .60-70 fokos víznél 2 indítási folyamat kellett, hogy beinduljon.
Nálam a csatlakozásiok tisztítása az akku körül és az önindító szénkefék cseréje megoldotta a problémát.
Shadin02-02-2017 22:35:35 // 90949
Éppencsak h meg kell húzni a csavart, jobban felesleges mert nem tart erősebben viszont rendes felületen tud összerohadni.
Csabi02-02-2017 22:19:04 // 90948
Köszi, de ez szomorú! Gépzsírral kenegettem én is, egy darabig , aztán mostanra elfáradt a dolog, immunis lett rá...A pontozásig meg nem jutottam el.
Shadin02-02-2017 22:06:36 // 90947
Rohadtul nem jöttek rá :-(
Azonnal bontom mindegyiket és kezelem Pistitől kapott rézpasztával és gyengéden húzom meg. Nameg persze lehegeszttettem a lemezanyákat :-)
SanyiJTD02-02-2017 22:05:53 // 90946
En nyarra 235/45-ot veszek, ez a gyari meret.
Most telen 225/40 van fent, de ez pici ra, nagy a kerekjarati hezag, legalabbis nekem. Az osszes autom ultetett volt ez nem. Meg nem... :)
Haddel02-02-2017 22:04:48 // 90945
Hu bakker ,nekem is kell venni tavaszig egy garnitura gummát ..😃
RomeoOne02-02-2017 21:58:36 // 90944
Jó ez az összehasonlítás. Szerintem egyébként még így is látszik, hogy a 235-ös peresebb kicsit.
Nekem úgy általában nem jön be az ültetés és ezek a képek is ebben erősítenek meg. A sárvédő ív és a kerék excentrikus lesz. Látszik, hogy a sárvédő ív alkotta kör képzeletbeli középpontja nem az agynál van, hanem lentebb ezért nem fut együtt a kerék ívével. Ízlés kérdése, nekem nem való.
ott221702-02-2017 21:50:03 // 90943
Kösz, tényleg jó az arány .
Csabi02-02-2017 21:45:27 // 90942
Valaki tudja,h az újabb 59-ek (TBi, 2.0) "haspáncél"-ja is még a jellemzően elforgós csavarokkal van felfogatva, vagy esetleg rájöttek már4-5 év után, hogy egy b*zi megoldás volt? Mostanában minden olajcserénél megadja magát egy csavar, elforog...
Liquid02-02-2017 21:45:14 // 90941
235/40R19


245/40R19
ott221702-02-2017 21:41:36 // 90940
Az tökéletes ! Szerintem is csak elbeszéltünk egymás mellett Liquiddel ,úgyhogy majd egy személyes találkozásnál együtt iszunk meg egy felest vagy sakét !?
Liquid02-02-2017 21:37:08 // 90939
Igen ez így van, de ettől függetlenül célszerű a gyári váltóméretek közelében maradni.
A 159-nél a 225/50R17 tekinthető alapnak, ez alá nem ajánlatos menni átmérőben, mert kompromisszumokat fog követelni. (Magyarán le fogod ütni mindenhol, ez tapasztalat).
A 19" TI jóval nagyobb átmérő, ha rám hallgatsz akkor e kettő közötti, vagy még egy kicsit nagyobb lesz a jó választás.
Az átmérő csökkentésével a kaszni nem fog lejjebb kerülni, és csak nő a "rés" a kerékjáratban. Tehát inkább egy szolid ültetőrugót szereltess be (mondjuk a TI -2 centije elég is) és válassz egy megfelelő váltóméretet. Így meglesz a dögös kinézet.
Amúgy meg 19"-nél a /40 a gyári méret, a /30 igen csak nem ide való de még a /35 is 10mm-rel kisebb a 17-es alapnál.
ott221702-02-2017 21:34:41 // 90938
Persze én is úgy gondolom ,hogy mindenki olyat tegyen fel ami neki tetszik.Az a baj hogy a környezetemben nem nagyon látok 18 vagy 19" -os kerekekkel szerelt 159-et, Szerencsére hétvégére lesz egy garnitúra 18"-os garnitúra 235/45-ös gumikkal amit felpróbálva el tudom dönteni ,hogy a Ti felnire mit istegyek fel,
RomeoOne02-02-2017 21:27:13 // 90937
Szerintem Liquid nem ezt akarta hangsúylozni, de mnidegy is. Egészségedre! :)

Egyébként lemértem most a felnit, 11,2 kg. Ez úgy korrektnek számít nem? Nincs nagyon viszonyítási alapom.
ott221702-02-2017 21:24:37 // 90936
Nem akarok okoskodni,meg nem is erről szól a dolog ,de beütöttem a kalkulátorba és 19"-nál és 235 szélességnél a /45 ,és /30 között 71mm van ,így az autó 3,5 cm-el kerül lejjeb. Na és erre iszom is egy hp.t.az influenze ellen, meg persze az Ti egészségetekért.
Tomi Stark02-02-2017 21:12:15 // 90935
Eddig úgy tűnik príma minden, kuplung + lendkerék Erhard-tól jött, a valtójavítás + a belevaló cuccok 140-be kerültek. Ebben olajcsere és egy kis általános átnézés is van. + pont, hogy a bölcsőt is lefestette. 3nap alatt megvolt. Majd 100 ezer km múlva elmondom, hogy milyen a munka minősége, vagy ha előbb újra gond lesz akkor majd akkor. :-)
RomeoOne02-02-2017 21:10:52 // 90934
Engem nem is csak a hasmagasság zavar. Én büszke vagyok rá, hogy nagyobb kerekek vannak az autóm alatt, mint a konkurenciának általában :) Zavarna az is, hogy az órám elkezdene csalni azzal, hogy kisebb kereket forgatok a kocsi alatt.
RomeoOne02-02-2017 21:08:24 // 90933
A /40 jóval kisebb a 225/50R17-nél, így nálam nem jöhet szóba. Ahhoz tartom magam, hogy annál ne legyen kisebb kerekem. Ezért nem jön szóba a 245/40R18 sem, mert még az is alatta van. A 225/45R18, ami még elfogadható nekem, mert az már egy kicsit nagyobb. De valószínűleg tartani fogom magam a kézikönyv szerinti 235-höz.
Liquid02-02-2017 21:04:05 // 90931
szerintem egy 18-as felninél nincs jelentősége kinézet szempontjából, hogy fél centivel alacsonyabb vagy magasabb az oldalfal, ugyanígy a 19-nél se észleltem különbséget
Tomi Stark02-02-2017 21:03:07 // 90930
Nem tudom, hogy ki mindenki ért az M32-es váltóhoz, én biztosan nem, csak gondoltam megosztom az általam hallotakat...Ezek szerint rosszul gondoltam.
Alkatrészek ügyében ott van Erhardt. :-)
ott221702-02-2017 21:01:51 // 90929
Persz tudom, nem akarok ültetni,de a választott gumitól függően / pl. 235/45/40/35/30/ jócskán változik a hasmagasság. Egyébként egyről beszélünk ,csak a kisördög motoszkál bennem ,hogy sportosabb kinézetet adjak a verdának. A másik oldal pedig, tudom, hogy egy peres gumi sokkal érzékenyebb, mondjuk egy kátyúnál hamar ledefektel, meg a család lelkét is kirázza rossz úton.
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2017 20:52:53 // 90928
hát, ebben a formában nem igaz
Liquid02-02-2017 20:49:33 // 90927
A peresség csak egy szám, nagyon nem mindegy hogy mekkora az átmérő és a szélesség. Pl. a /40 igen más 205 16"-nál és 245 19"-nél.
A gumi oldalfalának magassága is más. Szerintem ha ültetést akarsz azt ne átmérő alatti gumival érjed el.
ott221702-02-2017 20:39:45 // 90926
Ez így van ,de a peres gumival ugyan úgy leül az autó ,csak a rúgózása ,csillapítása nem változik. Az enyém gyárilag ültetett. A nagyon peres gumival azért bőven romlik a komfortérzet.
Liquid02-02-2017 20:30:22 // 90925
A gumi peressége és az ültetés 2 dolog.
ott221702-02-2017 20:28:45 // 90924
Igen a 245/40 nálam is szóbajött, csak bakker annyira tetszik megültetve a 159. Láttam élőben egy nagyon peres gumival ,hát király. Persze a kényelemről ne beszéljünk.
Liquid02-02-2017 20:13:54 // 90923
A 205/55R16-ot ne vedd alapnak, az nagyon kicsi méret, bár a "TI-méret" a 225/50R17-hez képest is emel.
Nekem 245/40R19-ek vannak nyáriban.
ott221702-02-2017 20:02:43 // 90922
Én is azon agyalok ,hogy a Ti felnire milyen méretet tegyek fel, ugyanis a 205/55r16- hoz képest a Ti gyári gumiméret majdnem 2 centit emel az autón.
Liquid02-02-2017 19:47:30 // 90921
bakker ez a nap nem az enyém :) Nem tudok írni...

Inkább a 235-öt választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.