Forum >> 159

Liquid02-01-2017 22:10:19 // 89370
A tetősínt elvben utólag fel lehet szerelni, Skull CarTársunk csinált már ilyet.
Amúgy meg a gyári tetőcsomagtartónak is megvan a helye, ha kinyitod az ajtót, a felső részen találsz a karosszérián 2 bemélyedést, azok közé kell rögzíteni. Gondolom alapvetően megegyezik etéren a berlina és az SW
Az enyém így néz ki.
A lényeg hogy tetőcsomagtartóból nem csak aftermarket létezik, sőt a gyári nagyságrendekklel olcsóbb mint mondjuk a Thule.
Martin Kovacs02-01-2017 22:02:52 // 89369
Köszönöm a segítséget cartars !
Egyébként neked jobb lett tőle a váltó ? Éreztél némi különbséget ?
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 21:59:57 // 89368
Szia! Én is nem rég okosodtam ki. Javasolt az átmosásos csere 60e-nként. Ezt kb 12l-ből meg tudja oldani egy ügyes szerelő. Nekem 84e volt munkadíjjal. Olcsóbb olajjal lenyegeset tudsz spórolni . Elfelejtettem a márkát amit a szerelő említett, de azt mondja csak a flakon más, az olaj ugyanaz mint a Tutela.
A szűrő egy komolytalan fém szivacs szerű valami. Nem érdemes foglalkozni vele, főleg hogy szét kell szedni a váltót hozzá . Pont a lényeget nem szűri ki az olajból, ezért kell cserélni az olajat.
Martin Kovacs02-01-2017 21:54:27 // 89367
Amin gyárilag nincs tetősín arra csak aftermarket cuccot tudsz tenni amit az ajtók és a tető széléhez fogatsz ! Amin gyárilag nincs tetősín arról hiányoznak a furatok így a gyárit utólag nem tudod felrakni.

Javítsatok ki ha tévedek
Martin Kovacs02-01-2017 21:52:11 // 89366
Cartarsak !

Akinek 2.4 van és q-tronic (Giuntini téged tudlak, hogy neked az van), nem jön le az összes 8 liter a váltóból igaz ? KB mennyi liter olajat kellene vegyek hozzá. Angol fórumon néztem ott 4-5 litert írtak ugye marad a citromban is. Tutela Gi/Vi az olaj amit írnak állítólag hozzá, de ezt már Giuntini cartassal vitattuk régebben.
Továbbá a szűrő a váltóház belsejében van ugye, na most ti azt minden 60.000 km-nél cserélitek ??? Ahhoz elvileg le kellene szedni a váltót.....
Ez kb milyen összegre rúg az olajat leszámítva ?? (Tudom szerviz és szerelő függő de egy sacc összegnek örülnék )


Köszönöm a segítséget előre is
yani🍀02-01-2017 20:51:05 // 89365
Néhány hete keresett valaki a csomagtérajtó burkolatát rögzítő patentet:

Itt elfogadható áron található, a 69-107-es cikkszámon tudtok rendelni
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 20:41:48 // 89364
Akkor lett frissen összerakva a kuplungod. Lehet akkor még volt tapadás a frissen megmunkált felületek között. Ahogy kopott egy picit kiadta, hogy a szorító erő nincs meg. A felújított lendkerék nagy baja, hogy levesznek a felületéből. A LUK konkrétan tiltja a felület felújítását, gyárilag az is biztosan spéci.

Beleolvasva a blogodba... hát az a szerviz az gáz. Lehet nem lennék ilyen toleráns :-) Sanyi a szerelőm egy pici lomos garázsban mindig olyan munkát ad ki a kezéből ami kifogástalan. Nem kell izgulnom eltört csatlakozók, felcserélt alkatrészek, kihagyott csavarok miatt. Sőt szól, ha valamit talál, és kérdez mielőtt cselekszik :-)
Zselé02-01-2017 20:38:14 // 89363
Sziasztok, kérdésem, hogy azokon az SW-ken, amiken nincs tetősín, hogy van megoldva a tetőcsomagtartó rögzítése? Ma megnéztem egy kiszemeltet, amin nem volt sín, és azt gondoltam, majd találok oldalanként 2 csavarhelyet/fület/ akármit. De csak egy egyben lévő, hosszú gumi szigetelőcsík futott végig mindkét oldalon.

Másik kérdésem, hogy mi a véleményetek a 2.0 Mjet 136 lóerős változatáról? A 170 lovasról érdeklődtem, meg úgy látom, az az elterjedtebb, de ma ez is felmerült, mint lehetőség. Azon kívül hogy nyilván gyengébb, van valamilyen hátulütője az erősebbikhez képest?
Piritu - 1.000.00002-01-2017 20:32:14 // 89361
Gratula!!
Anno modellvasútnak álltam neki, de nem volt elég türelmem hozzá. Úgyhogy gratula a türelmedhez is! :-)
Shadin02-01-2017 20:23:19 // 89360
Ami azért furcsa, mert a kettessel voltam KUL-on a nyári gumin gyorsulgatni és rohadtul nem rázott be. Ezt fejtse meg valaki :-(
Shadin02-01-2017 19:05:47 // 89359
Csak az 5-ös nem ráz :-(
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 17:54:17 // 89357
Ja, hogy az úgy még okés. Most látom, hogy a 3. led a feszültség növelése fázis.
Dömpi (il dottore)02-01-2017 17:46:08 // 89356
Köszi, sok munkánk van benne.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 17:42:49 // 89355
A C-Tek el se indítja a töltést. A piros karika előtti ledek végig mennek és meg is áll ott a harmadiknál. 1 órát hagytam úgy, nem lépett tovább a töltés fázisra.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 16:55:14 // 89354
Na majd rámérek a töltésre, de egyelőre nem gyanús. Ha egyszer mentem vele, már tünetmentes akkor is, ha 3 perc múlva megállok és újra indítok. Most a várom, hogy a C-Tek töltés végigfut e, vagy megáll valahol.
Szerintem vagy akksi hiba, vagy valami leszívja álló helyben.
Annak viszont örülök, hogy még úgy is beindult, hogy lényegében egy utolsót rúgott az önindtító. Már tényleg az a szint volt, hogy a kulcsot (ha kulcsos) már engedtem volna el, mert tök reménytelen. Most csak ültem, ha na ebből mi lesz.. :-) még egy hangyányit erőltette és szinte lehetett hallani ahogy hengerenként pöccen be szegény motor. Valahogy beindította magát. Ezek után szerintem egy ceruzaelemről is menne neki :-)
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 16:47:33 // 89353
A 4-es szimpatikus :-) De gondolom nem bírta, ha még visszább kellett alul venni.
Shadin02-01-2017 16:20:57 // 89352
Én aggódom, nekem még a gyári MM van benne és a CTEK szerint nem tölthető fel teljesen. Folyadék szint rendben. Hamarosan kampó, de az előző autónál is állandóan akku problémákkal küzdöttem és ott a töltés volt a hunyó pl. Max 13,8V volt, és az nem bizonyult elégnek, pláne ha a diódasor szórakozásából fakadóan a töltés nem is volt teljesen egyenirányított :-(
Haddel02-01-2017 15:57:04 // 89350
Szerintem baromi jó lett! Tetszik.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 15:53:37 // 89349
Hiszek annak aki mondta :-) Nomeg a számlát is adta hozzá. 5 hónapos akksi. Autoparts Galaxy Gold 82Ah-s akksi. Nekem úgy tűnik, hogy le van csökkenve a kapacitása. 30 perc C-Tekezés után minden tökéletesen működik, mintha fullra lenne töltve. Az 5 éves Vartát ezért vettem ki a 146-ból pár hónapja. Ugyanezt csinálta, az autóelektromos csak azt tudta kimérni, hogy tökéletes állapotú az akkumulátor, megvan az indítóárama. Ezt a nullára merülés után 30 perc C-Tek töltés után.
Kísért a múlt. Így akar az autó "bevágódni" nálam, hogy a 146 összes múltbeli apróságát reprodukálja nekem 1-2 hónap alatt :-)
Martin Kovacs02-01-2017 13:37:29 // 89348
A kárpitot viszont úgy szedd alul van három kis csavar azt kitekered, aztán van 1 a kilincsnél kis takaró alatt, aztán van egy a behúzónál (ablakvezérlő panelnél) a gumi alatt, aztán kiveszed az ablakemelő modult ott lesz még kettő szemben. Aztán oldalról óvatosan alányúlsz valamivel de lehetőleg az összetétel alatt mert ott könnyen el tudod törni, majd finoman elkezded húzni kifelé hallod ahogy engedni fogja a bolha, amikor kb mind a 10 bolhát kiakasztottad fölfelé irányuló mozdulattal kell leemelni a porvédő gumiról ami az ablak pereménél van. A leemelésnél figyelj mert van rajta két csatlakozó összedugva azokat akaszd szét különben eltéped... Továbbá a kilincset finoman ki lehet bújtatni a lyukon így a kárpit teljesen eltávolítható.

Remélem segítettem ! peace !
Dömpi (il dottore)02-01-2017 13:36:06 // 89347
OFF
Fiammal alkottunk kicsit téli szünetben (főképp ezért is voltam eltűnve a fórumról): alfás gyerkőcök topic, HSZ 4946

ON
Martin Kovacs02-01-2017 13:33:28 // 89346
Nekem ugyan ez volt ! Simán felcseréled a két vezetéket és tökéletesen fog működni !
Valószínűleg nem a megfelelő odlali motor lett rárakva akkor szokta ezt csinálni.
Kb 10 perces mutatvány
Revitox02-01-2017 12:28:45 // 89345
Ha már ablakemelőknél járunk.
Nekem az egyik hátsó ablakom fordítva müxik. :)
Valami nagyon nem jól lett ott csinálva. Most el lett kötve valami amit nem tudok elképzelni vagy javítás során a spirál bovdent húzták rosszul?
Az első ablakom csak kattog de nem mozdul. Azt megkukkolnám, de még nem szedtem le az ajtó kárpitot. Van annak türkje illetve valami sorrendje, hogy ne törjem a bolhákat?
Revitox02-01-2017 12:24:56 // 89344
Sya!
Haaaa használt az akkud akkor relatíve igen normális ilyen hidegben.
Az enyém is vacakol, de nekem a gyári értékű van benne és nem mai darab. Megrendeltem már a pöppet nagyobb Ah-at.
RB 8302-01-2017 11:44:05 // 89343
Még nem tudom mi lehet vele.... de ami furcsa hogy én tegnap nem használtam majd egyszer csak féloldalasan áll... hogy??? Néztem ezt a motort hozzá... meglátjuk... anno mikor ablaktörlö gumit cseréltem , meg sem mozdult a lapát ugy rá volt gyogyulva.... a rozsda fogja gondolom az anya még lejött de utána semmi nem feszegettem inkább vettem hozzá gumit méretre vágtam ... jo is volt tegnapig...
Haddel02-01-2017 11:35:52 // 89342
Szerintem nem normális. Nekem két hét állás után is beindult legutóbb ,igaz akkor kicsit nehezebben. Egyszer volt ,hogy 3 hétig állt a kocsi ,és akkor lemerült . Enyémben még a gyári ,6 éves aksi van.
Haddel02-01-2017 11:31:55 // 89341
Ebay-en van motor olcsóért ,ha az ment tönkre. Én is ezt fogom megvenni ,nekem is megállt tavaly. Szét is szedtem ,de nem igazán javítható a cucc. Bontóban 15ezer forintért akarták adni ,úgyhogy inkább ezt veszem meg.
Liquid02-01-2017 11:17:10 // 89340
Az elvileg mennyire fedi a valóságot? Nem kellene lemerülnie.
Az enyém akkor csinálta ezt, mikor döglődött az aksi, csepptöltőn elvolt, de anélkül 2-3 nap és vége. Ha nem vagy biztos az aksiban, akkor próbáld meg másikkal.
Giuntini02-01-2017 11:15:25 // 89339
Új akksi is besz@rhat. Ki kell mérni. Ha jó, akkor kell továbbmenni...
kisradics02-01-2017 11:02:57 // 89338
Sziasztok!

Jobb hátsó ablakemelőm megadta magát az ünnepek alatt. A hátsó csúszka már barkácsolva volt, + bowdenok is szarul néznek ki. Elaforg-ba van szerkezetm nem is drága. Viszont kép alapján nem így néz ki mint ami benne van. Valaki cserélt már és jó bele amit tt lehet venni. Képet mellékelek így nézne ki az új....
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 10:44:46 // 89337
Más : 4 nap állás alatt normális, hogy lemerül az akksi? Tegnap beültem, indítottam, alig forgott az önindító. Magamtól nem is erőltettem volna, de gombosnál másképp megy.. szóval elindult (amit ilyen kinlódva tekerés után csodálok). Ma megint lemerült akksit jelez a C-Tek. Elvileg új akksi.
RB 8302-01-2017 10:40:01 // 89336
Szia, köszönöm megkaptam, ha haza megyek a melobol, rànézek de valoszinüleg kontakt hiba lesz, valamit találtam a német forumon ahol azt irják hogy a sòs viz amit télen felver betud folyni és egyben oxidálni a dolgokat... a motornál , nagyon csunyán , itt kint sajnos brutál modon sóznak.. ami érthetö is .. de nem örülök neki hogy megállt, sokat nem használom.. de akkor is... elöször is lemosatom mert tegnap kirándultunk egyet a Bodeni Tónál ... mikor elindultam alap állásban állt...
Aztán meglátjuk... :) hogyan tovább....
A relék helye is megvan már mit kell megnézni... Megnézem Mes-el is hátha de ez nem ilyen hiba lesz... 😔
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 10:17:57 // 89335
Hát igen, ha alul semennyit nem lehet húzni rajta, nem lesz meg az érzet, ez biztos. Attól még forgatva sokkal jobban megy. Ez már a valamit valamiért kérdés :-)
_Ata_02-01-2017 08:46:03 // 89334
B.Ú.É.K. Mindenkinek! :)
yani🍀02-01-2017 08:43:03 // 89333
Küldtem egy kézikönyvet. Nem szokványos a bekapcsolása és az intervallum beállítása.
Az semmi esetre sem normális, ha félállásnál áll meg. Valamilyen kontakthiba lehet. Érdemes megnézni a kaszni és az ajtó közötti átvezetést, lehet, hogy eltört a vezeték.
Shadin02-01-2017 08:18:23 // 89332
Így volt ez nálam is, csak még azt is keresnem kellett erősen, hogy erősebb lett-e egyáltalán.

Nekem is ilyen karakterű volt korábban, majd vissza állítottuk dízelesre. A lendkerék cserét követően ez már sok volt neki, úgyhogy most megint kicsit benzines :-)
RB 8302-01-2017 07:08:00 // 89331
Sziasztok, egy kérdés, tegnap a hátsó ablaktörlöm önálló élletre kelt és egyben úgy is maradt mindezt úgy sikerült neki hogy én be sem kapcsoltam most pedig meg sem mozdul... mindezt menet közben tette... a spricni jó csak éppen a lapát nem mozog.... most 45 fokos szögben áll....
Esetleg relé??? vagy meghalt a motor???Kapcsolás nélkül miért törölt ???Mondjuk kifogyott a szélvédö mosó de emiatt csak nincs összefüggésben :) Délután ha haza érek feltöltöm...
B.U.É.K :)
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2017 21:53:27 // 89330
A Kollár féle program nálam az erősen felejtős kategória volt. Erősebb volt az autó, de maga a program módosítás az full gagyi volt. Sok zavaró apróság vezethető vissza arra a programra.

Nekem vesszőparipám a lapos nyomaték görbe. Attól hogy alul 2000 rpm körül 350Nm-en limitálsz, fordulaton lehet húzni. A lóerő több lesz, a nyomaték limitet nem léped túl, és lesz egy pörgős, már -már benzines karakterű motorod.
droberto01-01-2017 21:03:21 // 89329
Nézd meg a légtelenítő csavarok környékét, (hűtővíz kollektor, csövek teteje) és ellenőrizz minden csatlakozást.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat.
Szeko15901-01-2017 20:59:20 // 89328
Sziasztok skacok!

Valakinek volt esetleg olyan,hogy folyt a hűtővíz? minden nap tócsa van a kocsi alatt és már nagyon idegel a dolog! két bilincs le lett cserélve valamivel kevesebb van alatta de ennyit értünk el! Múltkor menet közben is kinyomta a tartályból a fagyálót. Esetleg a tartály kupakjával lenne a gond v mivel?Nem forr a víz termosztát jó!nem füstöl nyomaték van mint állat szal nem hinném,hogy hengerfejes lenne :( 159 2.4 142ezer km.
NGéza01-01-2017 20:38:35 // 89327
Boldog új évet mindenkinek!
Angelo Bianco01-01-2017 20:18:30 // 89326
Búék mindenkinek, minden földi jóval....
Giuntini01-01-2017 19:04:32 // 89325
BUÉK! Nagyon boldog Alfázást, természetesen százötvenkilencezést!
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2017 17:07:42 // 89324
B.Ú.É.K. :-)
Don Gombóc01-01-2017 17:04:22 // 89323
Hahó Ki jött szembe velem pénteken délután fél négykor szintén fehér SW-vel Székesfehérváron a 62-es bevezetőnél? Ő befelé, én kifelé. Az asszony figyelt és intett, én rádiót buzeráltam, csak a tükörből láttam. :-) Vakhangya vagyok. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2017 14:11:32 // 89322
inkább előbb, mint utóbb :DDD
Martin Kovacs01-01-2017 13:41:55 // 89321
Boldog Új Évet Kívánok minden Alfa rajongónak ! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.