Forum >> 159
Kompressz úr10-08-2009 22:16:41 // 5490
A nyomaték és a lovacskák a 2.4ben fölényesen legyűrik a kilókat. Hidd el.
Kompressz úr10-08-2009 22:16:01 // 5489
159est csak dízellel (mindkettővel) vezettem, de közeli ismerőseim a 2.2jts-től nem voltak elájulva
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2009 22:13:35 // 5488
mit nevezünk hajszolásnak? :) mondjuk a 2,4 elég súlyos üresen 1760kg, beleülök plusz tele tankolom majd 2t....
Dévid10-08-2009 22:08:47 // 5487
Teherautóba nagy dízelmotor való... Vállalhatnál házhoz szállítást is...
Kompressz úr10-08-2009 22:07:05 // 5486
Átlagos igényekhez elég az 1.9. Ha állandóan hajszolod a gépet, akkor 2.4jtd. De az igazából csak a hajszoláshoz kell. Minden más esetben elég az 1.9.
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2009 22:04:35 // 5485
jah az tényleg nem sok...vacillálok az 1.9 kontra 2.4 között ....
Kompressz úr10-08-2009 21:54:04 // 5484
Mindegyiknél. A 1.9nél talán 50-70 kiló lehet, szerintem nem érdemi súlycsökkenés.
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2009 21:51:45 // 5483
köszi az 1.9nél is? vagy az maradt 1500kg?
Kompressz úr10-08-2009 21:49:24 // 5482
MY2008-tól
Erhard 242 (Pure Energy)10-08-2009 21:20:12 // 5481
Kedves 159 tulajok Ti tudjátok mikor volt az autó "fogyása" azaz melyik évjárattól s melyik típusnál 2,4nél biztos az 1,9 is? előre is köszi a választ...
Szabeee07-08-2009 16:27:47 // 5480
Balázs156SW07-08-2009 09:12:00 // 5479
Ha valaki dizel 159-et cserélne 156 SW-re (2004-es, 88 ekm) érdekelne a dolog. Max. 50e km-ig.
Buksi05-08-2009 00:56:34 // 5478
Hát lettem volna a helyében, az biztos! ;-))
Bluestrain01-08-2009 21:52:37 // 5477
Hát mit látok délután a TV-ben? Sumi meglátogatta Massát a kórházban - egy piros 159 SW-vel!!!! Ennél jobb reklám nem is kell a márkának!
Buksi01-08-2009 12:59:36 // 5476
Kompressz úr31-07-2009 15:39:04 // 5475
Padova-Debrecen a fogyasztás 110 átlag mellett 6.1.
isa15629-07-2009 08:53:04 // 5474
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 159-be van e antenna erősítő? Ki cseréltem a fejegységet, és az új sokkal gyengébben veszi az adókat. Az a gond hogy az iso csatiról le rántjuk a régit, fel toljuk az újat csak elmélet. Át kell variálni az egész vezetékezést. Attól tartok, hogy valami nem kap tápot, aminek kéne. pl: antennaerősítő. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
Tudja valaki, hogy a 159-be van e antenna erősítő? Ki cseréltem a fejegységet, és az új sokkal gyengébben veszi az adókat. Az a gond hogy az iso csatiról le rántjuk a régit, fel toljuk az újat csak elmélet. Át kell variálni az egész vezetékezést. Attól tartok, hogy valami nem kap tápot, aminek kéne. pl: antennaerősítő. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
isa15629-07-2009 08:07:47 // 5473
Egyszer sikerült 7 alá vinnem a fogyit, de az már megalázó volt ahányan megelőztek. Ha tolom neki, akkor is csak fél literrel eszik többet. Azért meg nem éri meg szüttyögni.
Kompressz úr28-07-2009 23:12:51 // 5472
90 és 130 között mentem, de hegynek fel.
GEORGE28-07-2009 21:38:03 // 5471
Végül is neked is az a véleményed mint "Haleszéknak" és nekem, csak te sokkal "finomabban" tálaltad :-)
Tehát megegyezhetünk abban, hogy a moci karakterisztikája dieseles, ami nem baj!!!!
Abban is egyezik a véleményünk, hogy sajna semmi hangja sincs :-(
És abban is, hogy magas a fogyi......egy másik 200 lovas 159 ami 2,4-es mjet 130-nál messze 9 liter alatt iszik tempomattal....ha meg taposod neki ahogy csak bírod 12 fölé sose megy a fogyi!!
Szóval jó ez a TBi nagyságrendekkel jobb a JTS-től!!
Kellett már ez a motor, de egyenlőre ennek a verziónak van egy alternatívája diesel fronton....
Tehát megegyezhetünk abban, hogy a moci karakterisztikája dieseles, ami nem baj!!!!
Abban is egyezik a véleményünk, hogy sajna semmi hangja sincs :-(
És abban is, hogy magas a fogyi......egy másik 200 lovas 159 ami 2,4-es mjet 130-nál messze 9 liter alatt iszik tempomattal....ha meg taposod neki ahogy csak bírod 12 fölé sose megy a fogyi!!
Szóval jó ez a TBi nagyságrendekkel jobb a JTS-től!!
Kellett már ez a motor, de egyenlőre ennek a verziónak van egy alternatívája diesel fronton....
Buksi28-07-2009 18:46:59 // 5470
pettinke28-07-2009 14:23:12 // 5469
mennyiiiiiiiiiiiiiii?
olyat én még álmomban sem láttam... asszem 7,5nél lejjebb sose ment. bár én tolom neki mint a hülye :-)
olyat én még álmomban sem láttam... asszem 7,5nél lejjebb sose ment. bár én tolom neki mint a hülye :-)
Kompressz úr28-07-2009 08:33:16 // 5468
Jelentem az autóm úgy gondolta, hogy épp hazájában kéri a következő olajcserét, így tegnap (remélhetőleg) gondos olasz kezek által részesült új adag olajban.
Idefelé pedig eddig nem tapasztalt kedvező fogyasztást produkált az autó, Nürnberg-Padova távon, a hegyeken keresztül az átlag 4.8. volt. Tényleg lehet valami abban, hogy a magyar üzemanyagok nem a legjobbak...
Idefelé pedig eddig nem tapasztalt kedvező fogyasztást produkált az autó, Nürnberg-Padova távon, a hegyeken keresztül az átlag 4.8. volt. Tényleg lehet valami abban, hogy a magyar üzemanyagok nem a legjobbak...
Seriff27-07-2009 23:56:30 // 5467
Seriff20-07-2009 21:59:33 // 5466
Kompressz úr17-07-2009 16:49:12 // 5465
Részvétem, Giovanni lélekben nagyon nem volt, amikor az autódat összerakta :(
Corn17-07-2009 15:56:12 // 5464
Megvan a 11. (igen, tizenegyedik) pecsétem a szervizkönyvemben. 26 hónap, 41.000 km alatt nem rossz teljesítmény. Valami szenzort cseréltek a koromszűrőnél, ami miatt köhögött, rángatott, olyan volt mintha kihagyott volna 1-2 henger.
SKrisz17-07-2009 15:43:08 // 5463
Akit érdekelnek a modellek, az oldalamra írjon majd pls! :) Thx!
SKrisz17-07-2009 15:41:54 // 5462
Egy kis direkt marketing, mert azt hiszem, itt van jó helyen! :)))
Van 3 darab 1:43-as 159 modellem eladó! Mindhárom vanonat új, szalonállapotú! :))) Árat nem írok, mindenki döntse el maga, mennyit érhet meg neki a dolog. Ha elfogadható az ajánlat, akkor megvan az új boldog tulajdonos! :))
Íme a 3 modell, 3 színben:
Argento:
Nero:
Rosso:
...és együtt:
Van 3 darab 1:43-as 159 modellem eladó! Mindhárom vanonat új, szalonállapotú! :))) Árat nem írok, mindenki döntse el maga, mennyit érhet meg neki a dolog. Ha elfogadható az ajánlat, akkor megvan az új boldog tulajdonos! :))
Íme a 3 modell, 3 színben:
Argento:
Nero:
Rosso:
...és együtt:
BadBoy10-07-2009 11:14:30 // 5461
Nos mivel en is kipróbáltam úgy 400 km elejéig, én is gyorsan dobok egy gyors pár soros véleményt.
Hat a motornak hangja az nincs. Meg ha 4000-5000 fordulat között van akkor sem sajnos.
A karakterisztikája nekem tetszik, de miért, erre van egy egyszerű válaszom, én dízel parti vagyok, és ez a motorkarakterisztika, és ahogy leadja a teljesítményt nagyon bejön. 70KM/H-nal is berakhatom a 6. sebességi fokozatot. Nekem ez fekszik.
Hogy jó választás e, szerintem igen. En úgy nézem az egészet, hogy egy olyan ember aki megveszi a 159 TBi-t és meg nem ült Alfaban nem is fogja keresni a 6 henger hangja, és ha akar azért meglódul az autó, ha meg nagypapis tempoban akar utazni, akkor meg nyugodtan is tudja használni.
Fogyasztása nálunk kedvtől függőt. Amikor nagyon nyomtuk akkor 12L korul mozgott, ha meg spórolós üzemben használtuk, akkor 9L alatt lehetett a fogyasztást tartani.
Es amit meg el kell mondani az az, hogy az autó TI csomagos volt, es a 19-es kerekek is eleg nagyot dobnak a fogyasztáson. 130-nal autópályán tempomattal 2 emberrel 10.4L fogyasztott. Vissza úton 4-en voltunk ugyan olyan tempoban nem tudjuk miért a fogyasztás mar csak 9,4L volt :).
Még annyit hozzátennék, hogy sokak szerint a fogyasztás nem mérvadó, és hogy aki meg tud venni ilyen autót azt nem érdekli a fogyasztás. Na erre annyit mondanék, hogy ez nagy tévhit. A másik meg az, hogy nálunk már minden sarkon radar áll, mert most vett a rendőrség 300 új radart. Nagyon elgondolkodva kell hajtani.
Amikor autóztunk az autópályán, 1,5km hosszú szakaszon 3 mérőautóba akadtunk, de szerencsére én mentem elol, és azonnal kiszúrtam mindet. De mögöttünk jöttek, és próbáltak kiprovokálni minket, hogy hajtsunk el előlük. kb. 10KM-en követtek minket, amikor úgy döntöttem, hogy kiállunk a pihenőbe, hogy hagyjanak mar minket beken. Sajnos láttak, hogy elég nagy tempóban autóztunk előtte. Ěs az a véleményem, hogy ez a motor azért jó, mert ha kell van benne erő, de ha kell, akkor lehet nagypapa tempóban autózni is vele probléma nélkül, és alacsony fordulatban is leadja az erőt, ha nagyon sürgősön szükség van rá.
Hat a motornak hangja az nincs. Meg ha 4000-5000 fordulat között van akkor sem sajnos.
A karakterisztikája nekem tetszik, de miért, erre van egy egyszerű válaszom, én dízel parti vagyok, és ez a motorkarakterisztika, és ahogy leadja a teljesítményt nagyon bejön. 70KM/H-nal is berakhatom a 6. sebességi fokozatot. Nekem ez fekszik.
Hogy jó választás e, szerintem igen. En úgy nézem az egészet, hogy egy olyan ember aki megveszi a 159 TBi-t és meg nem ült Alfaban nem is fogja keresni a 6 henger hangja, és ha akar azért meglódul az autó, ha meg nagypapis tempoban akar utazni, akkor meg nyugodtan is tudja használni.
Fogyasztása nálunk kedvtől függőt. Amikor nagyon nyomtuk akkor 12L korul mozgott, ha meg spórolós üzemben használtuk, akkor 9L alatt lehetett a fogyasztást tartani.
Es amit meg el kell mondani az az, hogy az autó TI csomagos volt, es a 19-es kerekek is eleg nagyot dobnak a fogyasztáson. 130-nal autópályán tempomattal 2 emberrel 10.4L fogyasztott. Vissza úton 4-en voltunk ugyan olyan tempoban nem tudjuk miért a fogyasztás mar csak 9,4L volt :).
Még annyit hozzátennék, hogy sokak szerint a fogyasztás nem mérvadó, és hogy aki meg tud venni ilyen autót azt nem érdekli a fogyasztás. Na erre annyit mondanék, hogy ez nagy tévhit. A másik meg az, hogy nálunk már minden sarkon radar áll, mert most vett a rendőrség 300 új radart. Nagyon elgondolkodva kell hajtani.
Amikor autóztunk az autópályán, 1,5km hosszú szakaszon 3 mérőautóba akadtunk, de szerencsére én mentem elol, és azonnal kiszúrtam mindet. De mögöttünk jöttek, és próbáltak kiprovokálni minket, hogy hajtsunk el előlük. kb. 10KM-en követtek minket, amikor úgy döntöttem, hogy kiállunk a pihenőbe, hogy hagyjanak mar minket beken. Sajnos láttak, hogy elég nagy tempóban autóztunk előtte. Ěs az a véleményem, hogy ez a motor azért jó, mert ha kell van benne erő, de ha kell, akkor lehet nagypapa tempóban autózni is vele probléma nélkül, és alacsony fordulatban is leadja az erőt, ha nagyon sürgősön szükség van rá.
GEORGE09-07-2009 17:38:34 // 5460
Neked tetszik hangja?
És a moci karakterisztikája?
És a moci karakterisztikája?
Bckk06-07-2009 14:57:10 // 5459
badboy mar irt egy cikket, majd ma este feltoltom. az én véleményem talán tul elfogult és pozitiv, bar a hiányosságaival egyutt el tudnám fogadni a TBi-t
GEORGE04-07-2009 20:40:33 // 5458
Hát igen, még mindig a legszebb 159 a TI csomagos 159.
Írhatnál, hogy milyen volt vezetni, milyen evvel a mocival?
Kivi lennék a te véleményedre.
Írhatnál, hogy milyen volt vezetni, milyen evvel a mocival?
Kivi lennék a te véleményedre.
Bckk04-07-2009 20:14:40 // 5457
Carlos03-07-2009 17:40:25 // 5456
Más.
tud-e vki segíteni 159hez passzoló (SW, tetősín) tetőcsomagtartó + tetőbox kapcsán?
július végétől, 2 hét erejéig, csak csomagok számára.
örömmel s hálával adóznék,
Carlos
tud-e vki segíteni 159hez passzoló (SW, tetősín) tetőcsomagtartó + tetőbox kapcsán?
július végétől, 2 hét erejéig, csak csomagok számára.
örömmel s hálával adóznék,
Carlos
GEORGE30-06-2009 18:57:51 // 5455
159-Brera-Brera Spider 1750 TBi teszt, 2009.06.24 - 25. Olaszország Balocco Ring
Nem mindennapi körülmények közt próbálhattam ki az új 1750 TBi mocit, mindjárt 3 típusban is alkalmam nyílt, hogy "jól megkergessem" őket...
Vegyes érzelmek és kismértékű csalódás volt a két napos teszt vége....
Fura 1:
Alapjáraton meg akartam "túráztatni" a mocit de oly bágyadtan vette fel a fordulatot, hogy inkább nem "b@szogattam" tovább.
Fura 2:
Miután átlépi az 1300-as fordulatot megindul szépen, majd 5300-5400 felett rendesen lekókad ( mint a Wickey 1,9 jtd 8v-je) és ez nem vicc, nem én voltam az egyetlen aki "ledízelezte" a TBI motorkarakterisztikáját...szóval még várni kell a 7000-ig húzatható TBI benzin motorokra.
Fura 3:
A hang, illetve ami nincs neki. Még a nyitott Spiderben sem adott hangot a 1750 TBi, egy kis dörmögést azért elvártunk volna....cserében minden fordulaton diszkréten dolgozott...
Összefoglalóul, az 1,9 -2,2 JTS-től sokkal jobb a 1750 TBi motor. Sőt a JTS erőforrások meg is fognak szűnni, őket váltja a TBi.
Kíváncsian várjuk lesz-e másik TBi moci az Alfáéknál :-)
Nem mindennapi körülmények közt próbálhattam ki az új 1750 TBi mocit, mindjárt 3 típusban is alkalmam nyílt, hogy "jól megkergessem" őket...
Vegyes érzelmek és kismértékű csalódás volt a két napos teszt vége....
Fura 1:
Alapjáraton meg akartam "túráztatni" a mocit de oly bágyadtan vette fel a fordulatot, hogy inkább nem "b@szogattam" tovább.
Fura 2:
Miután átlépi az 1300-as fordulatot megindul szépen, majd 5300-5400 felett rendesen lekókad ( mint a Wickey 1,9 jtd 8v-je) és ez nem vicc, nem én voltam az egyetlen aki "ledízelezte" a TBI motorkarakterisztikáját...szóval még várni kell a 7000-ig húzatható TBI benzin motorokra.
Fura 3:
A hang, illetve ami nincs neki. Még a nyitott Spiderben sem adott hangot a 1750 TBi, egy kis dörmögést azért elvártunk volna....cserében minden fordulaton diszkréten dolgozott...
Összefoglalóul, az 1,9 -2,2 JTS-től sokkal jobb a 1750 TBi motor. Sőt a JTS erőforrások meg is fognak szűnni, őket váltja a TBi.
Kíváncsian várjuk lesz-e másik TBi moci az Alfáéknál :-)
BeeGee28-06-2009 17:34:11 // 5453
A hajtási veszteségbe azért igensok minden más is beleszól.
Mire a főtengelytől eljut az erő a kerekekig, ott van a váltó, difi, féltengely. A keréken pedig más volt a /per érték. Ebből például sok erő elveszik. A Brerán /45ös a TBin /55ös volt, ami ennél a típusú padnál nagy eltérést jelent, mert sokkal nagyobb a gumikon a gyúrási hajlam a közrefogó görgők miatt, mint az utakon. Ez az ellenállás a tempóval nő, ezért egyszer csak kiegyenlítődne - mint menet közben a légellenállás például. De a két érték aránya mindig állandó, tehát összeadva a veszteséget és a keréken mért értéket, az mindig ugyanannyi lesz.
Mire a főtengelytől eljut az erő a kerekekig, ott van a váltó, difi, féltengely. A keréken pedig más volt a /per érték. Ebből például sok erő elveszik. A Brerán /45ös a TBin /55ös volt, ami ennél a típusú padnál nagy eltérést jelent, mert sokkal nagyobb a gumikon a gyúrási hajlam a közrefogó görgők miatt, mint az utakon. Ez az ellenállás a tempóval nő, ezért egyszer csak kiegyenlítődne - mint menet közben a légellenállás például. De a két érték aránya mindig állandó, tehát összeadva a veszteséget és a keréken mért értéket, az mindig ugyanannyi lesz.
mesa26-06-2009 19:11:44 // 5451
Plusz lóerőt és negyven newtonmétert ad ajándékba a gyár
320 helyett 341. Szerintem az csak 21 ajándék Nm !!! ;-)
320 helyett 341. Szerintem az csak 21 ajándék Nm !!! ;-)
Benőke26-06-2009 13:58:40 // 5450
Közben nézegettem az értékeket tovább és:
Míg a Brera 3670 -es fordulaton adja le a 205,9 Lovát ehhez tartozik az 54,8 ló hajtási veszteség.
A 159es tbi 5490 -es fordulaton adja le a 209,4 lovat és itt van ekkor 68 ló hajtási veszteség.
A 159 TBi 3670 -es fordulaton köbö 35 ló veszteséget produkál a grafikon szerint.
Valahol oda át lehet az igazság, az világos hogy fordulatszám különbség miatt van a két érték között különbség de hogy azonos fordulaton mér a 2.4 -es Breranak van nagyobb vesztesége? A tbi 5500 nál 70 ló körül a jtd nek 5400 nál 80ló a vesztesége.
Na mindegy ez csak érdekelt, egy ideig nem fenyet az a veszély hogy le tudom cserélni az autómat ilyenekre :o)
Míg a Brera 3670 -es fordulaton adja le a 205,9 Lovát ehhez tartozik az 54,8 ló hajtási veszteség.
A 159es tbi 5490 -es fordulaton adja le a 209,4 lovat és itt van ekkor 68 ló hajtási veszteség.
A 159 TBi 3670 -es fordulaton köbö 35 ló veszteséget produkál a grafikon szerint.
Valahol oda át lehet az igazság, az világos hogy fordulatszám különbség miatt van a két érték között különbség de hogy azonos fordulaton mér a 2.4 -es Breranak van nagyobb vesztesége? A tbi 5500 nál 70 ló körül a jtd nek 5400 nál 80ló a vesztesége.
Na mindegy ez csak érdekelt, egy ideig nem fenyet az a veszély hogy le tudom cserélni az autómat ilyenekre :o)
G-MANN🍀26-06-2009 12:51:42 // 5449
jó a kérdés :-)))
G-MANN🍀26-06-2009 12:50:14 // 5448
a Brera taraktornál is ugyan ezek a körülmények voltak, szintén 120kg az anyós oldalra :-))) ..... :-)))
Selmak26-06-2009 11:26:18 // 5447
A 159 még mindig elhízott kategória a GTV-d hasonlóan nagy lendtömegű motor mint a 2.4 JTD, a 1.8 TBI meg hatásfokra hegyezték ki. Kis lendtömeg, kis surlódás stb, nagy feltöltés, multi air szívórendszer.
Seriff26-06-2009 10:52:09 // 5446
Há' nem ezt írtam tízzel lejjebb? :PP
"Az az 5-6 liter különbség meg normál használatnál 2-3 lenne inkább[...]"
"Az az 5-6 liter különbség meg normál használatnál 2-3 lenne inkább[...]"
András bácsi26-06-2009 10:30:55 // 5445
Mondjuk városban igazad lehet, de vegyesben az az 5-6 liter szerintem csak 2-3 liter lesz.
Seriff26-06-2009 10:30:14 // 5444
Ez a konkrét mérés körülményeitől függ. Mennyire sikerül leszorítani a kocsi orrá, mennyi súlyt tesznek az első lábterekbe. A TBi-nél 120kg ment csak a jobbos lábtérbe, hogy ne emelkedjen fel az eleje, amikor egy helyben megy 180km/h-val.
A veszteség, amit mértünk nem egyezik meg az utcai közlekedésnél tapasztalhatóval, csupán a mérés során fennállt konkrét esetben pont ennyi. Nagyságrendileg persze helyes.
A veszteség, amit mértünk nem egyezik meg az utcai közlekedésnél tapasztalhatóval, csupán a mérés során fennállt konkrét esetben pont ennyi. Nagyságrendileg persze helyes.
Benőke26-06-2009 10:19:24 // 5443
Olvastam a cikket de azt nem értem mitől nagyobb egy Benzines 159 Hajtási vesztesége mint egy Brera 2.4 Traktoré. Elvileg a hajtási lánc ua... Nem? Első kerék első kerék... Vagy hogyan van ez?...
Seriff23-06-2009 23:23:37 // 5442
Télleg, az még jobb ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?