Forum >> 159

Ferke25-11-2009 13:40:44 // 6114
Mennyi van a Tiedben most? Meddig vártál?:)
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2009 13:39:06 // 6113
én már le is rendeltem a múlt héten a vezérlés + vízpumpa + hosszbordásszettet nem várok tovább...
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2009 13:37:47 // 6112
eh átugrott a vezérlés aztán meg elszakadt :((( ha garanciális akkor semmi probléma ha nem akkor vezérlés csere meg 20 szelep legrosszabb esetben....
Ferke25-11-2009 13:35:53 // 6111
Ha vezérlés ment el, és nem te állítottad le, hanem magától állt le, akkor lehet aufgelöst.
60-nál marhára nem kéne bekövetkeznie, de én lassan már semmin nem csodálkozom...:((
DrB25-11-2009 13:22:28 // 6110
Na szóval. Szombat délelőtt került a vas a szervízbe. Akkor nem tudtak ránézni, e hét elejére igérték. Most hívtak. Amennyire értettem németül, a következő a helyzet. Még nem tudják, mi a baj pontosan, amit eddig kiderítettek, hogy a vezérműszíj "aufgelöst", ezt a szót használta, ami szertefoszlikot jelent. Gondolom, szakadást érthet alatta. Illetve azt mondta, hogy átugrott, gondolom a vezérlésre gondol vagy mire, nem vagyok otthon a témában. Egyelőre várnak arra a szakira, aki az ilyen problémákhoz ért, majd az megmondja, konkrétan mi a hiba, mit lehet csinálni...

Azt is mondta a műhelyvezető, hogy érdemben nem tudnak többet ma, mint szombaton, mikor bevittem a vasat. Akkor egyébként annyi történt, hogy a szaki, aki átvette, csak belenézett a motortérbe. Beindítani nem tudtuk, mert a vontatások miatt lemerült az akksi. Szerintem csak ma néztek rá először, s gondolom, csak a vezérműszíjra. S most várnak az erre szakosodott szerelőjükre.

A vasban most van 60 ezer km, 3 éves lesz decemberben. Ezek valós adatok. 120e km-nél vagy öt év után kellene cserélni a gyári előírás szerint. Kb. mindkettőnek a felénél tartok... :(

Ahogy korábban írtam, először csak a motor hangja változott meg, de még ment, az ereje sem csökkent látványosan. Aztán hamar félreálltam, leállítottam a motort. Majd próbáltam beindítani. Elsőre nem sikerült, de másodjára igen, s maradt a megváltozott hang. Aztán visszafordultam, remélve, haza tudom vinni a vasat, de kb. 100 m után végleg leállt a motor. Ekkor max. 40-50 kmh-val mehettem, ha ez számíthat az okozott kár esetén.

Lövésem nincs az autótechnikához. Szóval, mire készülhetek?
Erhard 242 (Pure Energy)24-11-2009 21:59:19 // 6109
szerintem a 105 le egy igazi fostaliga az 1400kg-hoz és vicces azt mondani rá hogy racionális ...
Vikking 31124-11-2009 18:09:44 // 6108
Ezt én gondolom így :) Szerintem egy Ferrari tök kussban már nem lenne az igazi :)
Longman24-11-2009 16:33:18 // 6107
ööö, én beszéltem itt német autóról (pl. az említett Skodáról), de csak amiatt hogy hasonló súlyú/teljesítményű géppel mint a 159 TBi, nekem kedvezőbb fogyasztásaim voltak, ami miatt nem érzem 100%-ig hitelesnek a megadott adatokat az Alfa esetében. Tehát nem fikáztam inkább megvédeni akartam a 159-est ezzel, magyarul hogy szerintem jóval kevesebbel is el lehetne járni vele.

Hamár OFF:
Az új 1.6 CR dízelmotorról csak annyit, hogy mikor 1.9PDTDi-nek hívták, akkor kevesebben húzták rá a szájukat, pedig mindkét motor adatai egyeznek: 105Le/250 Nm.
Erhard 242 (Pure Energy)24-11-2009 16:20:50 // 6106
úgy is itt volt téma a német autók ajnározása na meg az olasz fikázása ...a mai cikk az új Octavia Kombiról: "Mire elég a 105 lóerős, takarékosnak tűnő, 1,6-os dízelmotor a közel kéttonnásra pakolható családi kombiban? Nagy autó kicsike dízelmotorral. Racionális választás"
nyüheheheeeeheh
1400kg az autó alap esetben....
Ferko24-11-2009 10:32:13 // 6105
Ferko leírta, hogy morog a 2.4 JTD, erre leírtam, hogy a kutya morogjon, ne az ótó, ha már a hangjával bizonyítani akarja hogy erős.

Tévedés Vikk, én nem a hangjával akarom bizonyítani, hogy erős. Én ilyet nem mondtam és nem is vallottam soha, hogy egy autó a hangjától erős. Te hol olvastál ilyet?:-)
Ferko24-11-2009 10:29:04 // 6104
NA ugye.:-DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2009 18:32:16 // 6103
hüle nekem kéne benyás...egy quattroporte vagy egy coupe :DDD jah sörözésre készülni már nyomja az agyamat a sok agysejt pusztítani kéne :P
Vikking 31123-11-2009 18:30:35 // 6102
Ühüm. Ezt most így milyen alapon?
Egyébként köszi, minden rendben van a barátnőmmel, köszi hogy kíváncsi vagy rá.
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:28:23 // 6101
hallod... irogass csak szépen tovább meg okoskodj... aztán vedd el az első nőt aki szétteszi a lábait... :D:D:D
Vikking 31123-11-2009 18:26:34 // 6100
Minek? :D Én írtam őket :DDDDDDDD Csak van róla fogalmam hogy mit írtam és milyen szándékkal :DDD
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:26:23 // 6099
szerdán este megyek haza... aztán vmikor össze kell hoznunk a sörözést... bár nem tudom, h ezek után szabad-e innom egy diesel pártival :D:D:D
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2009 18:23:14 // 6098
na igen a V6TB eszik ennyit de az megy is és még sem füstöl :P
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:23:13 // 6097
feleslegesen idézgetsz... olvass csak vissza mindent amit írtál...
Vikking 31123-11-2009 18:19:08 // 6096
Noch einmal:

Végképp ezt nem értem: "sőt azt sem mondom, h nem mennek meg nincs meg bennük a feeling mert megvan"

EZT ki mondta?!
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:18:23 // 6095
Nem esik rosszul... szeretem az ilyeneket akik mindent megmagyaráznak... :D
Vikking 31123-11-2009 18:15:24 // 6094
Végképp ezt nem értem: "sőt azt sem mondom, h nem mennek meg nincs meg bennük a feeling mert megvan"

EZT ki mondta?!
Vikking 31123-11-2009 18:13:18 // 6093
Ez van. Bocs.
Ne haragudj ha rosszul esik hogy elmagyaráztam a történést, amit láthatólag nem értettél. Evvan.

Most komolyan mit nem értettél ezen? Ferkoval beszélgettem normális hangnemben, amibe beleszóltál. Hát még az én anyámat mi? :P :DDDDDDDDDDDDDDD
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:10:56 // 6092
látom te az az igazi okoskodós vagy :D:D:D
Vikking 31123-11-2009 18:04:04 // 6091
Azt a részt miszerint tökéletesen elfogadom a dízel Alfákat azt is?
És azt, hogy senkit nem szeretnék megtéríteni, és mindenkinek a saját dolga?

Ferko leírta, hogy morog a 2.4 JTD, erre leírtam, hogy a kutya morogjon, ne az ótó, ha már a hangjával bizonyítani akarja hogy erős.

Erre írta George, hogy márpedignagyonerős ám a JTD. De ez nem volt kérdés. Tök mindegy. Erre írtad Te, hogy hű meg há mér kell fölhoznom hogy hülye aki dízelt vesz és szarok a dízelek.

Hát én erre nem mondok semmit.
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 18:01:42 // 6090
olvastam... pont ezért írtam...
Vikking 31123-11-2009 17:59:21 // 6089
Olvastad az eddigi hozzászólásaimat? :DDD Komolyan kérdezem.
Szabi(kispalinagyobbikfia)23-11-2009 17:58:06 // 6088
megint kezdődik :D:D:D mit kell ezen ennyit okoskodni??? ez főleg Vikking cartársnak szól... én benzines párti vagyok mégsem hülyézem le a dieseleseket sőt azt sem mondom, h nem mennek meg nincs meg bennük a feeling mert megvan... legalább annyira mint az általad használt Alfákban... sőt...
Vikking 31123-11-2009 17:56:58 // 6087
Értem. Nem ez volt a fontos a hsz-emben, de mindegy :P
GEORGE23-11-2009 17:48:10 // 6086
ezek az új dieselek, nem csak erősnek tűnnek, hanem azok is!
Vikking 31123-11-2009 17:10:58 // 6085
Bazgé, mit láttál Te akkor az én tekintetemen? :DDDDDDD

Már maga Sigmund Freud sem vett volna ki semmi mélyreható véleményt az én szememből :DDDD

Egyébként azon meglepődtem, hogy nem kormol a Te géped :)
atesssz23-11-2009 17:08:07 // 6084
"Hát én azért ha tehetném, sosem vennék dízel Alfát :) "

tudom, hogy kései válasz, de azért Te is meglepődtél Szolnokon, mikor akárhogy nyomkodtad a gázt az osztott hengerfejesnek, nem dobott kormot :P. Láttam a tekinteteden!:D
Vikking 31123-11-2009 15:56:44 // 6083
Igen, Kru autóját annyiért én sem hagytam volna ott, ez biztos.
Vikking 31123-11-2009 15:55:52 // 6082
Bazzeg nem kutyát akarok én venni :DDDD Azok szoktak morogni :P :DDD

Nekem sikítson - üvöltsön - hörögjön - durrogjon vissza egy autó ha má erősnek akar tűnni :DDD
Ferko23-11-2009 08:32:50 // 6081
Mondom, tényleg, a fogyasztás az egyetlen pozitívuma az én szememben a dízelnek. Mondhat bárki bármit, a benzines autóban több lélek, meg érzés van.

Ha a popód alatt lenne jó pár hétig, akkor tutkó mást mondanál. :-)

Én sem akartam dízelt venni anno. Csak a benzines; mondtam én. Hát töki, nem bántam meg.....sőt.:-DDD És nem olyan szar az a morgós 5 hengeres hang.:-))
Ferko23-11-2009 08:23:23 // 6080
Én azt nem értem, hogy miért nem csináltak 2.2-ben TBI-t vagy akár még nagyobb motorral?
A szakik mindig azt mondják, hogy a köbcenti az köbcenti. Nagyobb mocival biztos nem enne annyit.
Ferko23-11-2009 08:20:55 // 6079
Hát én azért ha tehetném, sosem vennék dízel Alfát :)

Az a Te bajod!:-DDDDDD Veeheeeheeheee:-DDDD

Én azért vettem meg a kormost, mert baromi jó áron volt, Kru hozzáállása több mint korrekt volt (ergo nem vettem zsákba macskát; legalábbis most ezt érzem) és nem egy nem két embertől hallottam, hogy ezt az autót érdemes megvenni.
V6-ot akartam 166-ban. De nem akartam sokáig autó nélkül maradni és a 166-ok, amik voltak és számításba jöttek azoknbak volt ilyen olyan baja, vagy a kereskedést volt érdemes kerülni.


de azt ne mondjuk, hogy egy GTA vagy egy 2.5 V6 nem nagyobb élmény :)

Ilyet senki nem mondott. Nekem azok a bizonyos mondatok nem tetszettek. És hidd el, 227-el erepszteni, meg tolni mindenkit le a pályáról nem olyan rossz élmény a kormosban.:-DDD
Szabi(kispalinagyobbikfia)21-11-2009 22:53:07 // 6078
jó én erre mondtam, h neked bejött örülj neki;)
én nem fogok replikát venni mint ahogy másból sem veszem meg a habosat:D
nehogy ilyenen vitázni kezdjünk ;)
ez olyan mintha azon veszekednénk, h a benzines vagy a dízel jobb:D:D:D
úgy ez megy most ebben a topicban:D
Tom1221-11-2009 22:45:56 // 6077
Ez a dízeles - benzines téma kb. olyan, mint a F1-es topicban a Kimi - nem Kimi téma, "elnyűhetetlen", csak ez lappangó, hol itt, hol ott üti fel a fejét, mint a középkorban a pestis...
Szerintem senki nem fog meggyőzi senkit az igazáról, amíg el nem fogy a kőolaj...:-)
Vikking 31121-11-2009 22:25:04 // 6076
Óbazz... Ez megint regény lett :( Bocsi.
Vikking 31121-11-2009 22:24:06 // 6075
Ha neked az jó, hogy megfájdul a fejed hosszú utazáskor,arra nem tudok mit mondani....tetudod. Biztosan keveset jársz hosszútávon.

Nem - nem, nem jó ha megfájdul benne a fejem, de el tudom fogadni, mert egyébként nagyon szép a hangja.

És hosszútávon sokat járok - jártam mindkét autóval, de mivel az autópályát gyűlölöm, ezért autóúton. Ami azért más, mert ott folyton változik a hang, így nem is fájdul meg tőle a fejed. Valamint el sem alszol, valamint nincs az életveszély állandóan a hátad mögött :)

Egyébként az 56-é már nekem is sok, sőt Wik cartársé is picit túlzás szerintem, én azoknál halkabbat szeretnék jóval, de a gyárinál azért hangosabbat :)



A dízel nem dízel dolgot pedig szerintem fölösleges túlmisztifikálnod.
Általában a dízelesek mondják, hogy hú mennyivel jobb mint a benzines, én pedig azt mondom, hogy a 8.2-es gyorsulást huszonéve tudta egy 75 2.0 TS. 147 lóerővel, 8 szeleppel. Igaz, hogy a légellenállás miatt 160-tól már csak mint a rágógumi, de azért az akkor is 1 kemény tizedmásodperccel üti a 2.4 JTD 156-ost :)) Mindenféle abrakadabra nélkül ráadásul, maximum 9-10 literes fogyasztással, de volt egyszer 6.5 is (folyamatos 90-95nél, 200 km-es távon).


Nem kell visszaváltani a 2,4-el ha megakarok indulni, a benzinessel meg muszáj különben "ott állsz egy helyben"


Váltani EGYÉBKÉNT én pl szeretek :)))

Na szóval: mégegyszer fussunk neki :) Nekem nem jön be nem egyenlő azzal, hogy az így szar meg úgy szar. (Szerintem egyébként 150-160 (ideírom, hogy benzines :P mert a dízellel nincs annyi fölös kiadás a tankolásnál ) lónál több mindennapokra csak fölösleges pazarlás, csak akkor nem, ha könnyű kasztniról tudunk beszélni, ami gyorsulást is ad. Az, hogy mittudomén, 220-ról 240-re hogy megy egy autó, az a mindennapokban nem releváns adat.

A vadállatkodás az más! Oda nincs elég és főleg nincs sok lóerő. De ahhoz meg nem egy 156-os Alfa, vagy egy 5-ös BMW kell. Max 1000 kiló, hátsókerékhajtás, sperr és 200+ ló. És versenypálya. Ofkoz vannak M5-ös BMW-k, de nem lehet megb@szni a fizikát, ezerhétnyolcszáz kiló az akkor is sok, ha mellé ott az 507 ló.

Lehet kompromisszumokat kötni, lehet azt mondani, hogy egy 156-os ilyen jó meg olyan jó, és lehet, hogy a köridőkben meg is veri az összehasonlítási alapot. De az akkor sem arról fog szólni, hogy egy szál bukósisakban, Sparco kesztyűben beszállsz, és egy óra múlva teljesen izzadtan, adrenalintól remegő lábakkal kiszállsz.
Más világ. De ezt csak így zárójelben :) )




Fogyasztás - élmény szempontjából valószínűleg nem a legjobb választás a GTA, mint ahogy szerintem igazából mindennapokra pazarlás is, de az meg szubjektív, hogy a seggberúgás 1700-nál az élmény, vagy a pincétől a padlásig effekt :)

Mégegyszer mondom George: Fikázásról SZÓ SEM VOLT! Én csak azt mondtam, hogy nekem nem kellene. Ez miért sértő bárkire nézve? Ezt én nem értem. Ráadásul mondom, vezettem MultiJetet, nem a hasamra ütök. Irigység?
Ugyanmár... Talán ha Ferrarikról lenne szó a Suzuki fórumon, mondhatnánk hogy irigység meg mittudomén. De ne vicceljünk. A saját nevemben beszélek, lehet hogy van aki úgy áll itt az Amoren a dolgokhoz, hogy "húaköcsög XY-nak milyenjóautója van, biztos lopta rá a pénzt, a szemét!!!!", de azért szerintem ezt ne feltételezzük senkiről.

Záró gondolatként:

Ha valakinek a dízel kell, az kell. Nincs ebben semmi gond! De el kell - szerintem - fogadni azt, hogy valakinek más tetszik. Nem utálja, nem megveti, nem gyűlöli, csak éppen nem tetszik neki! A hitében pedig nem szép dolog másokat erőszakkal megtéríteni, emlékezzünk csak vissza a conquistadorokra, meg az inkvizícióra :))))
GEORGE21-11-2009 21:47:18 // 6074
Ettől nem is kell nagyobb elismerés :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2009 21:42:26 // 6073
nálam 3e felett jön be a hang, mikor jöttem haza s velem volt a BMW-s emberem ő is mondta hogy bizony nagyon szép a hangja van abszolut nem dízeles :D
GEORGE21-11-2009 21:37:00 // 6072
Szerintem már 2000-től :-)
Nagyon meg vagyok vele elégedve, jól eltalálták ezt a mocit a digók :-))


Willyvel voltunk a 7végén a Marissal Andrásbá-nál.
Mikor húzatgattam azt mondta, hogy ennek olyan a hangja mint a 156-nak csak hangosabb :-)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2009 21:34:36 // 6071
még egy dolgot felejtettél ki hogy 3000 felett olyan szépen duruzsol mint ha nem is dízel lenne :D
GEORGE21-11-2009 21:32:24 // 6070
ha lesz a 2,4 jtd-től nagyobb moci ami már lazán 7-hez közel alatt rátnja fel a kasznit 100-ra gondolom az sem érdekes....mert diesel....

lassan ideje lenne a begyöpösött felfogásokon változtatni a diesel erőforrások terén....főleg, hogy "dettó úgy működik" mint egy benzines csak nagyobb üza nyomással.

Amúgy meg a benyások is kezdik emelni a nyomást, az 1,8 TBi már 150 bar-os üza rendszerrel van, pont mint a régi adagolós diesel mocik üza nyomása :-))))
és ugye tök dieseles a karekterisztika is. 1300-tól 5500-ig. Ja és nagyobbat bólint mikor elfogy mint az 1,9 jtd :-)))))
GTPeti21-11-2009 21:30:40 // 6069
Amíg az ember nem "kőgazdag", addig az ár/érték arány számít. Egy autónál nevezhetjük ezt ár/élvezet aránynak. Vagyis mennyi üzemanyagköltségért mennyi élvezetet ad. És ebben bizony nagyon jó egy erősebb dízel. Vagyunk ezzel egy páran így, akik így látjuk.
GEORGE21-11-2009 21:23:27 // 6068
Nos a 2,4 jtd 20v-nek nem az az egyedüli erénye, hogy keveset iszik.
Pl 8,3 alatt meg van a 100km/h szakadatlanul húz tovább is.
A benzineshez képest az is ütőkártya, és nem kicsi, hogy 15001700-től megindul és lazán elpörög 5000-ig.
Szóval míg a benzinesnél várni kell arra, hogy meginduljon addigra a 2,4-es már vígan iramodik előre.
Nem kell visszaváltani a 2,4-el ha megakarok indulni, a benzinessel meg muszáj különben "ott állsz egy helyben".....asszem ezek igen csak erős pozitívumok a diesel javára.
Már 100ezeret mentem evvel a 2,4-el és sok sok 100ezret benzinessel, tudom miről írok.
A 2,4 jtd 20v a legjobb választás a 156-ba. Minden téren......

Ha neked az jó, hogy megfájdul a fejed hosszú utazáskor,arra nem tudok mit mondani....tetudod. Biztosan keveset jársz hosszútávon.
Tuti el lehet rontani a diesel hangját is, neked tetszőre.....
nekem pl kimondottan tetszik, hogy 160-200 közt haladva úgymond nincs hangja az autónak.

És tetszik nem tetszik nekem sem arról szól az Alfa érzés, hogy mennyit tankolok.
Na de ne menjünk már el amellett szó nélkül, hogy ha széttaposom a dieselt akkor sem eszik 10 liter felett. Ugyan ilyen taposásnál egy 170 lovas benyás a dupláját kéri.
Igen is élvezet nyomulni a 2,4156-al, rendesen halad, jól húzatható, robbanékony, stb stb..aki ennek az ellenkezőjét állítja az irigységből mondja meg tudatlanságból, hisz itt a döntő többség aki fikázza a 2,4 jtd 20v-t még a hátsó ülésen sem ült ilyen autóba!

Még1...a Mareából próbáltam 1,9 jtd-t, mivel siralmasan megy így nem kellett. Ezért vettem meg belőle a 2.0 20V-t. Ráadásul melós verdának. Szóval nálam nem olyan nagy gond ha valami fogyaszt......de ha lett volna jó állapotú 2,4 jtd maris akkor azt vettem volna...
Vikking 31121-11-2009 20:58:02 // 6067
Vezettem már 2.4 mJTD 156-ost.

Nem mondom, hogy rossz, de nem übervadállat.

És persze, kevesebbet fogyaszt, de ezen kívül nem tudok felhozni egy jó tulajdonságát sem egy hasonló kaliberű benzinessel szemben.

Én pl konkrétan ragaszkodom hozzá, hogy ne legyen halk egy autó semmilyen tempónál sem, még akkor sem, ha az fejfájással jár hosszútávon (pl a 156-nál..).

Azt nem említetted meg, hogy a 156 FL azért teljesen más kaliber mint egy Marea, persze, hogy csendesebb. És gondolom, szélzajjal is jóval kevesebbel számolhatunk benne, nem csak a motorzaj a különbség.

Én pl a 45-re amint tudok teszek egy kipuffot, pedig alapvetően sem halk autó a 145 boxer!

Mondom, tényleg, a fogyasztás az egyetlen pozitívuma az én szememben a dízelnek. Mondhat bárki bármit, a benzines autóban több lélek, meg érzés van. Tudom, ne jöjjek a 6000-ig forgatással, pedig jövök. Az egy nagyon jó dolog. Mondom ezt úgy, hogy az én autóm 4000 fölött már nem hoz túl sokat. Ez van. De azért még határozottan szeretem leforgatni 6K-ig, csak a fíling miatt.

Ettől még nem leszólom a dízeleket, félreértés ne essék. De én csakis benzinmotorral tudok elképzelni egy autót, ami Cuore Sportivot hirdet magáról.

És mondom ezt úgy, hogy pl a 156 SW 1.9 JTD szerintem egy nagyon jó kompromisszum, és lehet, hogy az lesz a TS utóda, de az akkor sem az igazi. Nekem nem arról szól az Alfa érzés, hogy mennyit tankolok bele. Úgyis megeszi azt amit beleteszek, akkor meg legalább a hangtól hadd csurogjun az adrenalin a fülemen egy kiadós menet után. Nem nem számít, de egy dízelbe is ugyanennyit tankolnék :) (mármint összegre...)

Ettől még másnak lehet más az ízlése- a véleménye meg aztán főleg!!!
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2009 20:56:43 // 6066
a motorjuk miatt én is hasra vagyok esve egy szívó 1.6 160 ló azért az nem semmi ... ugyan úgy hasra vagyok esve az Alfa dejzel motorja előtt is ...ezért van ilyen autóm :P
GEORGE21-11-2009 20:54:05 // 6065
160kontra 175 lovacska asszem súlyra is rendesen nehezebb az Alfám.
Még is mindenki a hondától van "hasra" esve, hogy de kurvául megy........
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.