Forum >> 159

pettinke01-02-2010 14:12:53 // 6389
állítólag tipikus akksi probléma - az indítómotorhoz van elég áram, de annyira leesik a fesz, hogy az elektronika hülyét kap.
3 éves Exide akksik állítólag qkaérettek a német fórum visszajelzései alapján
13701-02-2010 13:49:36 // 6388
Nekem ugyanez volt decemberben, azzal megspékelve, hogy 2szer teljesen meghalt a rendszer, fekete lett minden. Kulcs ki-be, ajtónyitás ki-be, és újra lett villany. Azt hittem én is, hogy nem akksi, mert az indítómotor tekert rendesen, de a szervízben felvilágosítottak, hogy az canbus-os elektromos rendszer háklis a feszültségesésre, így hiába van még töltés, ha bizonyos szint alá esik a feszültség, megbolondul a rendszer. Mint digitális fényképezőgépek az alkálielemekkel.
isa15601-02-2010 13:24:48 // 6387
Sziasztok!
Egy számomra elég fura hibát produkál az autóm a hidegek beállta óta. Mindennapos használat mellett reggelente dugom a kulcsot és nem történik jóformán semmi. Nem hallom hogy menne az üzemanyag szivattyú, nem világít az izzítás lámpa, 2-5 próbálkozás után feléled, de indítózáskor pár ütem után leáll. Az önindító szaporán teker, gondolom akksi nem lehet. További próbálkozásra már általában elindul. A napokban egy hetes állás után lassan tekerve pöccre indult. MIndegyik kulcsal ezt csinálja. Nincs valami ötletetek?
DrB01-02-2010 12:46:48 // 6386
No, az előbb hívott a "szeretett" szervízem, hogy az LMM a ludas. Meg is rendelték már, s a használtautó garim fedezi a költségek 70%-át. Persze, teszem hozzá, ettől még könnyen lehet, hogy az EGR-rel van a gond, de csak cseréljék ki szépen az LMM-et a garim költségére, előbb-utóbb úgyis be fog szarni az is... Nekem csak jó, ha minnél több minden új lesz a vasban a garit nyújtó cég számlájára. Tegnap meg is találtam az alternativát a szervizeltetésre, következő alkalommal már oda viszem.
Corn01-02-2010 10:58:25 // 6385
Sziasztok,

remélem azért még többen vannak, akik elégedettek az autójukkal :) Szomorúan látom, hogy van aki csalódott a típusban - sajnos én sem vagyok teljesen elégedett.

Elsősorban az itteni szervizek szerencsétlensége miatt (Bukarest), de tökéletes szerviz esetén is meggondolnám, hogy veszek-e még egyszer 159-et.
Szeptember eleje óta majdnem 3 hónapot töltött az autó szervizben, most is ott van. 2007-es autóról van szó, 200 lovas 2.4Mjet, most 47e km van benne, újan vettem, karbantartom, vigyázok rá.

- Gyenge a motor, nem érződik 200 lóerősnek.
Nekem a motorerőre nincs panaszom, úgy érzem több mint elég. Úgysem tudom a nyomatékot átvinni az aszfaltra... Meg tudom érteni, ha valakinek karcsú a teljesítmény, nekem nem hiányzik több.
A turbólyuk persze lehetne kisebb - főleg mert nálam az automata váltó reakcióidejével is súlyosbítva van.

- A fogyasztás katasztrofálisan rossz. Tempomat 130-nál 10.5-öt ír a fedkomp, a városi átlagom 13 (Bp), pedig dugók felé nem járok.
A városi átlagom kb. ennyi, a bukaresti dugók és az automata váltó miatt nem csodálom. Városon kívül még akkor is alacsonyabb volt, amikor 1-2 hengerből hiányzott a kompresszió. Amióta megjavították a hengerfejet, azóta 130-nál 8-9l körül fogyaszt. Bukarest-Budapest-Leoben-Budapest-Bukarest 2700km 7,2l-es átlaggal megvolt.

- Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Szarul töröl. A középkonzol felől jövő zörgéseket is ez okozza, serceg rajta a menetszél 120-tól.
Az ablaktörlő egy rossz vicc, két fillért nem ér, több szót nem érdemel.

- Az ülések kifejezetten kényelmetlenek, hiába a deréktámasz, meg a 4 állítási lehetőség, egyszerűen fáj a hátam 200 km után. Az ülőlap rövid. Az ülésfűtés meg gyenge. A kartámasz helye fix, nekem rossz helyen van.
Nekem nem kifejezetten kényelmetlenek (170 vagyok), az oldaltartásuk kb. hiányzik. Az ülésfűtés lassan melegszik be, utána meg 1-esen is szétsüti a golyszikat. Eddig minden autómban jobb volt.

- A kormányzás rosszabb, mint a 156ban. Kevésbé direkt, többet kell tekerni, és érzéketlen.
Be kell látnunk, a külseje ellenére ez nem egy sportautó, nem való kanyarvadászatra. Szerintem a kormányzása illik a tömegéhez.

- A fékek sokkal rosszabb, mint a 156-ban, és nem csak a fékerő rosszabb, hanem a fékérzet is.
Én kifejezetten szeretem a fékeit. Nagy erő kell hozzá, de tök jól adagolható. Barátnőm először utálta a nagy pedálerő miatt, később megszerette.

- A blue&me 2hetente megbolondul, csak az akkusaru le-vissza segít rajta.
Nekem évente 2-3* szokott megbolondulni. Kedvencem, amikor magától elkezdi felhívni az uoljára hívott számokat. Akku le fél percre megoldja a gondot.

- Zörög itt-ott.
Zörög az mindenhol :) 0km-es korától zörög a szélvédő alatt, később csatlakozott a kesztyútartó környéke, a középkonzol, újabban a jobb első ajtó. Az ajtógumik is elkeztdek nyöszörögni, mintha a csavarodási merevség romlana. Szilikon 1-2 napig segít, ajtóállítás hatástalan.

17"-nál nem lehet kisebb kereket rátenni, pedig a fél karomat odaadnám egy 16"-os felniért ballonosabb gumival. Ehhez a súlyhoz, ehhez a futóműhöz nem lenne szabad ilyen peres gumit párosítani, hacsak nem akarunk minden úthibát megérezni, és csörgő-zörgő autóban ülni.

Megbántam-e a típust? Hát, ha most kellene 10M körül új autót választanom, tuti nem vennék még egyszer. Az első 1-2 évben szerettem, aztán jöttek az egyre idegesítőbb hibák (eddig 13 pecsétem van a szervizkönyvben) súlyosbítva a balfasz szervizekkel, erősödtek a zörgések... amikor éppen megy, akkor most is jó vezetni, de sajnos ez elég ritka volt mostanában.
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2010 07:36:18 // 6384
ha nem raksz bele szűkítőt mind1 hogy vezetsz ...sok autópálya 80-100e km-nél sok város 50-70e km-nél csere...
pettinke01-02-2010 00:45:26 // 6383
na, akkor én is beírom, mi van nekem :)
vigyázat, az enyém 1.9 JTDm 16V = 150 ló.
amiket előtte használtam: VW Golf IV, 1.6 8V (benzines) = 100 ló / 1200 kg és Opel Vectra C, 1.8 16 V (benzines) = 125 ló / 1400 kg, ezek a viszonyítási alapjaim.

- Gyenge a motor, nem érződik 200 lóerősnek. Nem csak a súly miatt. Igazából a karakterisztikája nem tetszik, 2000 alatt halott, sokkal-sokkal rosszabb, mint 1.9 8v volt a 156-ban. Nem csak a használható tartomány a probléma, hanem a rugalmasság is, egyszerűen kozmikus méretű a turbólyuk. Már a használható sávban gázt adva, mondjuk 2500 környékén sem történik semmi 2-3 másodpercig. Normál városi használatban barátnőm 105le-s 147ese egyszerűen jobb. Mármint ténylegesen gyorsabb, használhatóbb. Először azt hittem, hogy rossz az autó, baja van a motornak. Átnézettem, de azt mondták tökéletes, ez ennyit tud. Az 1.9-es 156os is jobb volt.
nekem érzetre megvan a 150, a dízel olyan, amilyen, nyilván a benzineshez képest nem fog annyira örömmel pörögni, és van turbólyuk is, de mondjuk olyan 1500 - 2000 után hurrá van, morgás, és tolás. ez a kocsi 1600 kg, ezt is érezni rajta. (kollégámnak 1.8 TDCi új Mondeója van, az még rosszabb: nagyon nem történik semmi lent, aztán egyszercsak lök egyet, aztán nem történik semmi fent sem :) )

- A fogyasztás katasztrofálisan rossz. Tempomat 130-nál 10.5-öt ír a fedkomp, a városi átlagom 13 (Bp), pedig dugók felé nem járok.

sok dugó, sok város, így van kb. 10 lityi. épp a héten volt egy Zágráb oda-vissza, az ugye full autópálya, 130 fölött, 3 személlyel, visszafelé már hóval: 8.2 lityi lett az átlag.

- Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Szarul töröl. A középkonzol felől jövő zörgéseket is ez okozza, serceg rajta a menetszél 120-tól.

maximálisan egyetértek, ablaktörlő monnyonle. eleinte még ugrált, horzsolt is, azzal bazdirgáltak v.mit a szervizben, nem tökéletes, de jobb.

- Az ülések kifejezetten kényelmetlenek, hiába a deréktámasz, meg a 4 állítási lehetőség, egyszerűen fáj a hátam 200 km után. Az ülőlap rövid. Az ülésfűtés meg gyenge. A kartámasz helye fix, nekem rossz helyen van.

ülések isteniek, 600 - 700 km után sincs semmi bajom, de nekem 2008-as az autóm, akkor változtattak az ülések formáján! ülésfűtés finom meleg, 1esen is elég. kartámasz tök jó, a pohártartó helye oltári baromság, hasonlóan a szivargyújtóé (én csak energiaellátásra használom).

- A kormányzás rosszabb, mint a 156ban. Kevésbé direkt, többet kell tekerni, és érzéketlen.
a két fent említett német csodához képest isteni a kormányzás. keveset kell tekerni, és tök jó. (vigyázat: 2008-as a kocsi, állítólag javítottak a kormányszervón is)

- A fékek sokkal rosszabb, mint a 156-ban, és nem csak a fékerő rosszabb, hanem a fékérzet is.
nagyon jól fog a fék, és nagyon jól lehet adagolni. ez ilyen volt a másik két kocsinál is. (Mondeó fék: digitális. vagy nem fog semmit, vagy kiverem a szélvédőt.

- A váltó recsegős, akadós. Bár rövid, de ez engem nem boldogít.
nem recseg, nem akad, max. néha az 1est nehéz berakni neki gurulás közben. jó rövid, ezt szeretem, és érzésre is precíz.

- A blue&me 2hetente megbolondul, csak az akkusaru le-vissza segít rajta.
most 1.5 év után egyetlen egyszer hümmedt meg, de kihangosítóként még akkor is ment. éppen mentem fékbetétet cseréltetni, úgyhogy a szerviz resetelte. egyébként imádom, kihangosítóként és MP3 lejátszóként is.

- Nagy a szélzaj/gördülési zaj pályán akármelyik német márkához viszonyítva.
bazi nagy szélzaj van, és én sem jöttem még rá, mitől. (anyósülés felől valami rezeg is, de nemtom mi.) gördülési zaj erősen gumifüggő!

- Zörög itt-ott.
hát, nyiszog az ülésem, meg a kuplungpedál. de más nem. nagyon jól össze van rakva, mint bármelyik német cucc.

Ez a teljes lista, ezekből a vezethetőséget befolyásoló tényezők zavarnak. Egyáltalán nem élvezet vezetni, semmi köze a vezetési élvezethez. A 156 sokkal jobb volt ennél, de ha egy sic! A4-es audit nézek, ahhoz képest se frankó valahogy. Mindig úgy érzem, mintha egy drabális tankot vezetnék. Önmagában egyébként egy korrekt autó, nem mondanám rá, hogy szar, semmiképp. De az árához, és a konkurenciához képest egyszerűen nem adja azt, amit elvárnék. Igazából az az érzés bánt, hogy egy csomó pénzért vettem egy olyan autót, amit nem tudok szeretni.
másik kollégának pont egy új A4-ese van, 2.0 TDi, 140 ló. nem jobb semmivel. az esztétikáról most nem beszélnék, mert szerelmes vagyok az Alfák formáiba, meg az A4 belvilágától bealszom, de egyéb érzetre is a 159 teljesen egy szinten van vele. középkategóriás ótók, csak az Alfa gyönyörű :)

szerintem nagyon sokat számít a gyártási év.
2008-ra egy csomó minden gyerekbetegséget kigyomláltak a 159-ből, és egy másik gyártósort építettek neki, hogy a gyártási fegyelem / minőség jobb legyen. meglátszik rajta. ha valaki a 2005 / 2006-os szériából kapott egyet, ráadásul ki tudja milyen előélettel használtan, az tanúja lehet a kezdeti problémáknak.

és igen, nyilván, ezerszer jobb lenne egy pörgős V6-ossal; és 200 kg-al könnyebben (tényleg tank, de cserébe 5* az NCAP). nehéz, nagy, ennek tudatában kell megítélni.
DrB31-01-2010 23:01:49 // 6382
Beszúrnék egy EGR-es kérdést? Ha ez okozza nálam a gondot és végre rendbe rakják, milyen vezetési stílussal lehet elkerülni, hogy megint beszarjon?
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 22:29:58 // 6381
nekem most olyan 9-10L de csak 5-10 km-ken használom ..
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 22:24:40 // 6380
akkor passzolom...
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 22:24:07 // 6379
Microfos :DDD nekem szerencsére tovább játszik ..
13731-01-2010 22:19:57 // 6378
Hidd el, próbáltam már mindent az USBvel. Miután a könyvtárakat képtelen lesz olvasni, utána akárhányszor húzom ki-be, úgy marad.
13731-01-2010 22:17:41 // 6377
Nade mindkettő esetében kellene lennie más tünetnek, és ilyesmi nincs. Plusz már 2szer átnézettem az egészet Szamosiéknál. Annyit vettem észre, hogy mikor jobb idő volt, lement 9.5-re pályán, tehát kb. 1 literrel.
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 22:15:17 // 6376
- az USB kulcs az gyakran lefagy ki-be húzkodás segít rajta...legalább nem felejti le hol járt :)
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 22:10:45 // 6375
rossz porlasztó vagy LMM-ő ...nekem Pesten dugóban is max 10,4-re kúszott fel de egyébként ha ott közlekedek s nincs nagy dugó akkor pont ott esik le 8-ra a fogyi ...13 liter az rengeteg ...
DrB31-01-2010 22:07:59 // 6374
Kösz, hogy leírtad. Válaszolok is, nekem mik a tapasztalataim az általad felsoroltakkal:

- Gyenge a motor, nem érződik 200 lóerősnek. Nem csak a súly miatt. Igazából a karakterisztikája nem tetszik, 2000 alatt halott, sokkal-sokkal rosszabb, mint 1.9 8v volt a 156-ban. Nem csak a használható tartomány a probléma, hanem a rugalmasság is, egyszerűen kozmikus méretű a turbólyuk. Már a használható sávban gázt adva, mondjuk 2500 környékén sem történik semmi 2-3 másodpercig. Normál városi használatban barátnőm 105le-s 147ese egyszerűen jobb. Mármint ténylegesen gyorsabb, használhatóbb. Először azt hittem, hogy rossz az autó, baja van a motornak. Átnézettem, de azt mondták tökéletes, ez ennyit tud. Az 1.9-es 156os is jobb volt.

A motort hasonlón gyengének érzem, a papíron megadott 200LE/400Nm-hez képest. Többet vártam.

- A fogyasztás katasztrofálisan rossz. Tempomat 130-nál 10.5-öt ír a fedkomp, a városi átlagom 13 (Bp), pedig dugók felé nem járok.

A fogyasztás nekem abszolút rendben van. Vegyes, de túlnyomórészt autópályás, országúti használatban van nálam a vas. 140-150-es tempónál sem írt ki a fedcomp 8,5 l-es fogyasztásnál többet, sőt általában kevesebbet.

- Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Szarul töröl. A középkonzol felől jövő zörgéseket is ez okozza, serceg rajta a menetszél 120-tól.

Az ablaktörlő egy kapal sz@r nálam is, szarul töröl. Mindezt tetézi a használhatatlan esőszenzoros mód. Semmire sem jó. Ha kell nem töröl, ha nem kell, akkor meg bőszen nekiáll. Szégyenszemre a szaggatott fokozatot magamnak kell manuálisan imitálnom. Annak örülnék, ha lenne benne két fix, egy lassabb és egy gyorsabb szaggatott állás. Hogy ez okozza a középkonzol felől néha jövő sercegést? Jó tudni végre! :)

- Az ülések kifejezetten kényelmetlenek, hiába a deréktámasz, meg a 4 állítási lehetőség, egyszerűen fáj a hátam 200 km után. Az ülőlap rövid. Az ülésfűtés meg gyenge. A kartámasz helye fix, nekem rossz helyen van.

A magam 180 cm/78 kg-jához az ülések abszolút rendben vannak. A kartámasz kifejezetten jó helyen van. Ezek szerintem abszolút testalkat függőek. Az ülésfűtés meg annyira erős, hogy a nagy hidegben is csak 1-es fokozaton használom, sokszor egy idő után azt is kikapcsolom. Gondolnom kell az utódokra is. :)

- A kormányzás rosszabb, mint a 156ban. Kevésbé direkt, többet kell tekerni, és érzéketlen.

Én max. egy G Astrrához és egy még régebbi Corsához tudom viszonyítani, ahhoz képest kurva jó! :)))

- A fékek sokkal rosszabb, mint a 156-ban, és nem csak a fékerő rosszabb, hanem a fékérzet is.

Lásd előző. Ill. volt egy necces autópályás esetem, belső sávban 120-szal csordogált a forgalom, persze kis köv. távolsággal. Egyszer csak állóra fékezte magát az előttem lévő, koccant is az ő előtte haladóval. Nálam is satufék, ABS, stb. Baromi gyorsan állóra fékezte magát a vas, meg is úsztam.

- A váltó recsegős, akadós. Bár rövid, de ez engem nem boldogít.

Én nem találom recsegősnek, néha akad, de összességében határozottnak érzem. De ismétlem, nincs komoly összehasonlítási alapom.

- A blue&me 2hetente megbolondul, csak az akkusaru le-vissza segít rajta.

Ilyenem nincs, de ezek szerint ne is bánjam...

- Nagy a szélzaj/gördülési zaj pályán akármelyik német márkához viszonyítva.

Ilyen összehasonlítási alapom nincs, de nyári gumikkal nekem kifejezetten csöndes.

- Zörög itt-ott.

Alkalmanként, főleg így télen nálam is.
Kompressz úr31-01-2010 22:06:05 // 6373
Az ablaktörlőt nagyrészben meg tudom erősíteni, de a többi (igaz, hogy az enyém csak 1.9) esetében nem biztos, hogy azonos konstrukcióról beszélünk :)
13731-01-2010 22:03:34 // 6372
Mármint eltér.
13731-01-2010 22:03:16 // 6371
A fogyasztást mi növelheti meg jelentősen? A tiéd nagyon elér az enyémtől. Nekem 8.5-öt 80-nál ír.
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 21:57:46 // 6370
- az elsőben van némi igazság bár nálam 2000-től húz ha sportosan akarsz vele menni váltogatni kell ugyan úgy mint a 150 lovas 156-nál csak az 1500-tól húzott...menni biztos megy mert a 170 lovas GT-től épp hogy csak kikaptam a gyorsulásin :P
- fogyasztás 150 tempomat nálam 8.3 - 8.5L és nagyon pontos a comuter a valóságban is annyi
- semmi zörgés, halásos csönd uralkodik
- az ülések oldaltartása nem tetszik nekem amúgy nagyon kényelems
- a kormányzás valóban nem olyan közvetlen...sőt az egész autó nem olyan közvetlen
- a fékek jobbak mint az EBC sportfékek az 56-omon
- a váltó nagyon fain rövid úton jár és pontos kartámaszról tudok váltani ...a pohártartó ezért hülye helyen van
- majdnem olyan csendes mint az 5-ös BMW sokkal halkabb mint az 56..
- nincs zörgés, nyiszogás ...
13731-01-2010 21:43:27 // 6369
Ok, felsorolom. Ne vegyétek offenzívnek, ezek a benyomásaim.

- Gyenge a motor, nem érződik 200 lóerősnek. Nem csak a súly miatt. Igazából a karakterisztikája nem tetszik, 2000 alatt halott, sokkal-sokkal rosszabb, mint 1.9 8v volt a 156-ban. Nem csak a használható tartomány a probléma, hanem a rugalmasság is, egyszerűen kozmikus méretű a turbólyuk. Már a használható sávban gázt adva, mondjuk 2500 környékén sem történik semmi 2-3 másodpercig. Normál városi használatban barátnőm 105le-s 147ese egyszerűen jobb. Mármint ténylegesen gyorsabb, használhatóbb. Először azt hittem, hogy rossz az autó, baja van a motornak. Átnézettem, de azt mondták tökéletes, ez ennyit tud. Az 1.9-es 156os is jobb volt.
- A fogyasztás katasztrofálisan rossz. Tempomat 130-nál 10.5-öt ír a fedkomp, a városi átlagom 13 (Bp), pedig dugók felé nem járok.
- Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Szarul töröl. A középkonzol felől jövő zörgéseket is ez okozza, serceg rajta a menetszél 120-tól.
- Az ülések kifejezetten kényelmetlenek, hiába a deréktámasz, meg a 4 állítási lehetőség, egyszerűen fáj a hátam 200 km után. Az ülőlap rövid. Az ülésfűtés meg gyenge. A kartámasz helye fix, nekem rossz helyen van.
- A kormányzás rosszabb, mint a 156ban. Kevésbé direkt, többet kell tekerni, és érzéketlen.
- A fékek sokkal rosszabb, mint a 156-ban, és nem csak a fékerő rosszabb, hanem a fékérzet is.
- A váltó recsegős, akadós. Bár rövid, de ez engem nem boldogít.
- A blue&me 2hetente megbolondul, csak az akkusaru le-vissza segít rajta.
- Nagy a szélzaj/gördülési zaj pályán akármelyik német márkához viszonyítva.
- Zörög itt-ott.

Ez a teljes lista, ezekből a vezethetőséget befolyásoló tényezők zavarnak. Egyáltalán nem élvezet vezetni, semmi köze a vezetési élvezethez. A 156 sokkal jobb volt ennél, de ha egy sic! A4-es audit nézek, ahhoz képest se frankó valahogy. Mindig úgy érzem, mintha egy drabális tankot vezetnék. Önmagában egyébként egy korrekt autó, nem mondanám rá, hogy szar, semmiképp. De az árához, és a konkurenciához képest egyszerűen nem adja azt, amit elvárnék. Igazából az az érzés bánt, hogy egy csomó pénzért vettem egy olyan autót, amit nem tudok szeretni.
DrB31-01-2010 21:39:03 // 6368
tudom, hogy tudod :)
DrB31-01-2010 21:29:50 // 6366
Jaja, legtöbben az említett alfás oldalon az egér hibát írják. Van, hogy egy kihúzatós kör rendbe tette a vasat, volt, hogy tisztítani vagy cserélni kellett.
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 21:22:31 // 6365
DPF hibát vissza jelzi sőt ha az lenne a ludas nálam jobban előjött volna így télen sokkal többet megy alapjáraton vagy kis fordulaton a városozás végett...
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 21:21:14 // 6364
mondjuk azért nekem volt 150 lovas 156 amiben ugyan az a blokk van mint az 59-ben csak könnyebb 300kg-mal és ki merem jelenteni hogy közel sem megy úgy mint az 59 főleg 100 fölött...
DrB31-01-2010 21:18:26 // 6363
Közben olvasgatom az alfaowner.com oldalon a topikokat, ahol hasonló tünetekről írnak, mint nálam. Legtöbbször az EGR vagy az autó által magától nem kiégetett DPF a ludas. Páran azt tanácsolják, alkalmanként kell a vassal menni egy olyan kört, ahol többször rendesen ki van húzatva a piros tartományig.
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 21:01:26 // 6362
milyen hibák vannak erre én is kíváncsi vagyok...chip lesz tavasszal az biztos nálam is..
DrB31-01-2010 20:58:45 // 6361
Összefoglalnád, milyen konkrét hibákat ill. egyéb negatívumokat tapasztaltál meg saját magad az egész autót illetően? Engem érdekelne nagyon.
13731-01-2010 20:47:32 // 6360
Utánaolvasgattam most, nincs semmilyen megerősítés arról, hogy a 210-es chip jó lenne a 200-asba. Olyan fórum viszont van, ahol azt írják, hogy a 210-es is ugyanolyan gyenge alul...

Gondolkoztam azon, hogy elvigyem valami rendes chiptuningos társasághoz az autót. A több erő nem érdekel, belenyugodtam, hogy gyenge, de a teljesítményleadása ennek a motornak kegyetlen rossz, a turbólyukról nem is beszélve. Van ilyen társaság itthon? ATC az jó?

A másik verzió sajnos az, hogy eladom. Az összes konstrukciós és egyéb hibáját együtt nézve most már ki merem mondani, hogy csalódtam. A motor egy jelentős eleme ennek az érzésnek.
DrB31-01-2010 19:49:55 // 6359
Erről jó lenne biztosat tudni, mármint, hogy a 210 LE-ős csak a programban különbözik-e? S a fogyasztáson kívül hozott-e más, pozitív változást, pl. normálisabb gázreakciót?
13731-01-2010 19:41:18 // 6358
A 210-es verzióban csak a chip programja más? Alfaowneron írtak olyasmit, hogy aki panaszkodott a magas fogyasztás miatt, annak lecserélték a programot, és jobb lett.

Az a 200 egyébként csak 185, szintén alfaowneros emberek tuning előtt fékpaderedményei alapján. Sőt, ha jól emlékszem, egy amorés teszten is ilyesmi volt az eredmény. Az 1.9 meg bejáratás után 160.
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 19:40:14 // 6357
ezért kéne a 210 lovas szoftvere remélem át lehet tölteni :P
pettinke31-01-2010 18:09:57 // 6356
mondjuk, a 156-ban asszem még nincs DPF, meg alacsonyabb EURO osztályba is tartozik tán.
DrB31-01-2010 18:05:49 // 6355
Csak alátámasztani tudom, amit ErHard ír, 2000 alatt semmit nem érezni a 400 Nm/200 lóból... És a gázpedál reakció sem egy álom 1-es és 2-esben...
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 17:56:43 // 6354
jah a 156 lehet de az 59 nem sajnos tapasztalom nap mint nap...a 210 lovas az már húz 1500-tól
pettinke31-01-2010 17:51:31 // 6353
nemá', én vezettem kicsit 156-os 2.4-est, az ment lent is mint az angyal. aztán lehet, csak én éreztem jónak relatíve az 1.9-hez :)))
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 17:49:35 // 6352
a 2,4 1500-on olyan mint a vemhes ló 2000-2300-tól jön a nyomaték :(((
pettinke31-01-2010 17:45:17 // 6351
a 2000 tájéka, az biztos jó. csak alapjárat közelében ne menjen állandóan - szerintem 1500 fölött már hurrá.
(az én 1.9 JTD-mnél ez mondjuk létkérdés, mert 1500 alatt nem történik absolute nix!)
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 17:44:08 // 6350
hidegindító spray-vel fújtak be mint az IFA-nál :D
ha egy picit nyitva marad az EGR a kompresszió hipp-hopp elszáll nem tudod beindítani vagy nehezen ...
igen bír inni a drága na de 1700kg-tól meg 200 lótól meg 5 hengertől ne várjon csodát az ember :P
DrB31-01-2010 17:33:24 // 6349
Kösz a fórum linket. Már néztem őket korábban, egy másik cartárs is ajánlotta ezt az oldalt. Ajánlanak egy tőlem kb. 60 km-re lévő nem márkaszervizt. Csak előbb fel kell hívnom a használtautó gari céget, elfogadják-e, ha ezentúl ott szervizeltetem a vasat?

Mivel sokan írtátok az Amorén is, h nem jó a dieselnek, ha sokat megy vele az ember rövid távon, tipikusan városi forgalomban, igyekszem is ezt elkerülni. Pont ezért szokott sokszor napokig állni az autó, mert gyalog vagy tömegközlekedéssel egyszerűbben és gyorsabban eljutok a legtöbb helyre. Leginkább hosszabb távokra használom. Hogy az előző tulaj persze hogy használta, az jó kérdés.

A fogyasztáson meg nem görcsölök, ritkán mérem. Igyekszem a fordulatszámot városi tötyörgés közben is 2000 felett tartani. Autópálya tempónál jellemzően 2500-3000 között van. Van valami tipped erre vonatkozólag? Milyen fordulatszám tartományban a legjobb evvel a 2.4-es mocival autózni? A fogyasztástól teljesen függetlenül, csak a motor egészsége szempontjából kérdezem.

Amit az LMM-ről írtál, a hőmérséklet és páratartalomra gondolok, abszolút megérezni az autómon, hogy milyen idő van. Van, amikor sokkal finomabban, halkabban, könyedebben megy a vas. Máskor jobban oda kell neki lépni, s valahogy a hangja is "érdesebb". S nemcsak télen, de nyáron is. Persze, a családi benzines Astránál is megvan ez.
pettinke31-01-2010 17:17:06 // 6348
hát ha vastag cső, és csak úgy le lehetett húzni, és belefújtak valamit, akkor az a motor szívócsöve lehetett, ahol a levegőt rántja befelé.
mivel üzemanyaghiány volt a problémád, gondolom, valamilyen indítássegítő éghető anyagot nyomott be, hogy a motor elinduljon az üa. hiány ellenére is.

az LMM, az egy viszonylag bonyó áramkörrel méri a befelé haladó levegő tömegét (ami ugye erősen függ a páratartalomtól, hőmérséklettől). részint a bonyó áramkör, részint platina érzékelő hajlamos megfeküdni, ez az egyik tipikusan döglődő alkatrész (általában precíz német Bosch ...)

az EGR szerintem egy 10 perces indítózás közbeni sprickolástól nem fekszik meg, tekintve hogy gyakorlatilag egész élete során kipufogógázt zabál :)

a 2.4-es mociról egyébként azt lehet olvasni mindenfelé, hogy miután lent is nyomatékos, viszont egyébként issza a gázolajat :) senki nem szereti agyonhajtani - a lassan rotyogtatott városi meneteknek meg is van a hatása, nem ég ki magas hőmérsékleten a visszavezetett kosz.

regisztrálj erre a fórumra, talán ajánlanak jobb szervizt is Lipcse / Drezda tájékán, illetve a 2.4 JTD és/vagy EGR témáról több topic is van.
DrB31-01-2010 16:54:18 // 6347
Kösz! :) Mivel korábban is írtátok sokan, az EGR-rel lehet gond, pont ezért pucoltattam ki még decemberben, ha már úgyis hengerfejcsere miatt szét volt kapva. Nem sokkal utána volt az a nagy diesel bedermedésem, hörgő üzemanyagpumpával. Akkor az ADAC-os szaki lehúzott valami vastag műanyagcsövet a motortérben, s folyamatosan fújt be valamilyen sprayvel, miközben én indítóztam. (Mi volt ez a cső egyébként?) Közben emlegette az LMM-et is. Hát kellett vagy 10 perc, mire beindult. Lehet, akkor koszolódott össze a frissen kipucolt EGR?
pettinke31-01-2010 13:57:46 // 6346
nulladik közelítésben: a motor kipufogógázait visszavezetik a szívóoldalra, hogy a környezetvédelmi előírásokat könnyebb legyen teljesíteni (a motorban még el lehet égetni egy csomó mindent a kijövő gázokból). mivel ez csak bizonyos körülmények fennállása esetén tehető meg, egy szeleppel szabályozza mindezt a vezérlő elektronika. na, ez az EGR szelep :)
ettől kezdve sejtheted azt is, hogy mitől romlik el: a kosztól, amit a motor kilehel magából. korom, mindenféle lerakódások miatt beállhat, beszűkülhet.
DrB31-01-2010 09:32:32 // 6345
Elmagyarázná valaki röviden, hogy működik az EGR, és mitől ill. hogyan tud elromlani?
DrB31-01-2010 09:31:19 // 6344
Na, ha azt hozzák ki hibának, megmondom nekik. Kösz a tippet!
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2010 08:29:06 // 6343
itthon ők ajánlják :P
DrB30-01-2010 21:44:37 // 6342
Gondolod, hogy egy márkaszerviz variálgat szűkítővel???
Erhard 242 (Pure Energy)30-01-2010 20:42:22 // 6341
40-50e ft...de szűkítőt is rakjatok bele!
DrB30-01-2010 20:41:10 // 6340
Mennyibe fáj az EGR csere?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.