Forum >> 159

GTPeti19-02-2010 21:28:31 // 6489
Az 25-30 százalékkal több, mint a 10évvel azelőtti konstrukció, az 1.9 8V könnyebb kasztniban. Érdekes, hogy fogyasztás terén nem sokat fejlődtek. (Tudom, hogy Euro 1000-es töréstesztű a 159, meg nagyobb, meg nehezebb, meg 200+ LE, de akkor is.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:04:37 // 6488
viszont ma indításnál jelzett a részecskeszűrő ikonja aztán hirtelen el is aludt....? nem bírja a párát? :P
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:02:32 // 6487
ez nem 156 ezen a téren 8,5-öt a 2,4 eszik 150-nél....
13719-02-2010 20:15:56 // 6486
Tudom, frissítenem kellene, de ahhoz fényképeznem kellene, fényképezőgépem meg nincs. Majd ha jó idő lesz, kérek kölcsön valakitől.
11,5-öt 190nél nem bánok, 150nél viszont annál inkább. Sajnos így kényszerítve vagyok, hogy gyorsan menjek:)
GTPeti19-02-2010 19:52:08 // 6485
Info: Az adatlapod szerint rossz topicba irogatsz. :)

A 11,5 egy dízeltől szerintem baromi sok még 190-nél is. Szerintem ott kéne max. 8,5-nek lennie...
BFMSE18-02-2010 15:56:14 // 6484
A fogyasztásra nem tudok mit mondani, de a Vmax szerintem kevés.
Blade18-02-2010 15:53:39 // 6483
Vagy ez ? A típusválasztásnál van a lista
pettinke18-02-2010 15:40:56 // 6482
katalógus szerint a 200 lovasnak (de a 210-esnek is, hálistennek teljesen egyértelmű adatot nem találni) 223 - 225 km/h a vége óra szerint, szóval ez mondjuk határesetnek nevezhető :)

mennyi idős a dög?
13718-02-2010 15:26:21 // 6481
Tegnap este le kellett ugranom vidékre, új tapasztalatokkal gazdagodtam. Fogyasztás 190-nél 11.5 (ugyanennyi 150-nél is). Vmax = óra szerint 220, Gps szerint 209. Ennél jobban sehogysem akart menni, lejtőn lefelé se nagyon. Ezek alapján jól gondolom, hogy nincs meg benne 200 ló, ugye?
13717-02-2010 20:57:21 // 6480
Nekem a max teljesítménnyel nincs gondom, illetve sztem tökmindegy, mert nem gyorsulásra használnám. A városi vezethetőségét viszont nagyon utálom, alul nem húz, és rossz a gázreakció, nagy a turbólyuk, csak ennek a megszüntetése érdekel. Ehhez meg optimalizálgatós megoldás kell. Körbenézgetek, aztán meglátom mi lesz. Legfeljebb semmi.
GTPeti17-02-2010 20:48:40 // 6479
Azért egy előre megírt program is lehet jó. Ez a dolog sem fekete-fehér. Az lehet, hogy pár százalékkal kevesebbet hoz ki, mint egy optimalizált viszont többszörösen ki van próbálva. (Amúgy a motorok szórása sem túl nagy, de persze létező dolog.)
pettinke17-02-2010 20:42:19 // 6478
igen, általában így van... ez kb. annyit ér mint egy beiktatós tuningbox.
egy ideje már keresem, de nem lelem azt a cikket (talán a Totalcarról?) ahol pont egy olyan tuningos cégről írtak, amelyik optimalizálgat, szád íze szerint.

ha kiszeded a DPF-et, akkor szerintem megborul a motorvezérlés ... az egész kipufogórendszer erre a fojtásra van optimalizálva, meg mintha a DPFben is lenne szenzor, amit figyel az ECU. a ződkártyát nemtom,,,
13717-02-2010 20:27:03 // 6477
Egyébként mi van, ha kiszedem a DPF-et? Zöldkártyán nem megy át?
13717-02-2010 20:25:24 // 6476
A probléma az, hogy a legtöbb helyen előre legyártott programot töltenek fel a chipre, és nem sokat optimalizálgatnak. Bemérik előtte, bemérik utána, aztán szevasz. Még azt is megmondják, hogy melyik német cég csinálta a programot. Ez nekem nem frankó.
pettinke17-02-2010 18:26:00 // 6475
a német fórumot olvasgatom, ott többen negatívan állnak a csippeléshez.

állítólag problémákat okoz a részecskeszűrővel meg az EGR-el, meg a megnövekedett nyomaték miatt a 400 Nm-re méretezett hajtáslánccal, sőt az egyik ember bepakolta a képeit a csippelt 159-eséről, ami némi DPF túlmelegedés után le- és kiégett :-/

de ezek a gondok nyilván csak hosszú távon jelentkeznek, és a pozitív serpenyőben van a teljesítménynövekedés mellett az egyenesebb nyomatékgörbe is (mármint, lentebbről húz).

az persze nem derül ki egyértelműen, hogy ezek csak box-os tuningok voltak, vagy valódi remapping is történt-e...

jó, tudom, nem sokat segítettem rajtad :))
13717-02-2010 13:11:54 // 6474
Tapasztalat van róluk?
13717-02-2010 13:02:30 // 6472
Chip remapot szerintetek hol érdemes csinálni 2.4hez? Lassan elvinném. Kíváncsi vagyok a fékpados mérésekre is.
DrB16-02-2010 20:38:08 // 6471
A Philips X-treme H7-es izzókról meg annyit, hogy semmi mellbevágó élmény. Az előző, szakszervizben belerakott, fogalmam nincs, milyen márkájú égő is hozta ugyanezt. Ahhoz képest tuti nincs 80%-os javulás, ahogy a marketing szöveg állítja a dobozon, de még 10% sem. A Philipsnél is ugyanúgy keveslem a megvilágított szakasz hosszát. Pár netes véleményt elolvastam. Páran dicsérték, hogy mennyivel fehérebb a fénye, meg jobban megvilágítja az út szélét, azaz nagyobb szögben világít. Max. az utóbbit tudom megerősíteni, de az sem látványosan jobb. Még azt emelik ki páran, hogy főleg esőben mutatja meg, mit tud. Erről még nincs tapasztalatom. Az élettartamát meg mindenki szidja, elválik, nálam meddig bírja.
DrB16-02-2010 20:31:54 // 6470
A fogyasztás korábban szóba került a 2.4 mJTD-nél. Most tankolás után kiszámoltam. Csak rövid, kb. 10-15 km-es szakaszok voltak benne, tehát épp hogy bemelegedett a vas mindig. Lakott területen kívüli, tehát nem városi araszolgatásról van szó, forgalomtól függően 80-120 közötti tempóval. 9.9 L-re jött ki, mindez az új LMM-mel. (Amióta az új LMM van benne, a hideg indítás is sokkal jobb.)
Arno16616-02-2010 16:19:00 // 6469
Sziasztok!

Ha érdekel vkit van 4db jó állapotú második autón egy szezont futott 225/50R17 Vredestein Giugiaro Ultrac gumim eladó.

34e/db, 7mm profilmélység.

(Thesis-en volt, 18-as felniket kapott nyárra igy a 17-es télivé avanzsál.
17-es minőségi téligumi is érdekel cserébe! )




Arnold
Corn15-02-2010 15:21:31 // 6468
Na megint én...
Csinált egy olyat az automata váltóm, hogy nem engedte magát rükvercbe tenni. A váltókaron levő gombot nem tudtam megnyomni, így csak a D és N volt elérhető, R és P nem. Persze ezt akkor csinálta, amikor egy szűk utcán próbáltam beállni egy parkolóhelyre, amihez nagyon kellett volna a rükverc, és mögöttem egy csomó ideges román várt arra, hogy elhúzzak az útból. Ami persze nem sikerült, mert ahhoz is kellett volna a rükverc, hogy feladjam a próbálkozást és továbbmenjek.
A gombot nem tudtam megnyomni, hiába mozgattam mindenfele a váltókart, hiába állítottam le az autót. Végül üresbe raktam, ketten segítettek hátratolni kicsit az autót, így tovább tudtam menni. Egy nyugodtabb helyen próbálkoztam tovább, leállítással-újraindítással. A kulcsot csak a vész-pöcökkel tudtam kivenni, mert amúgy csak P-ben adná vissza. Semmi eredmény. Végül hívni akartam a szervízt, de előtte még hisztiztem egy jót, kapott néhány figyelemreméltó ütést a váltókar, ettől megjavult :) Vsz. a váltókaron levő gomb volt beragadva (ami megakadályozza, hogy véletlenül R-be tegyem menet közben), mert nem volt semmilyen holtjáték, lötyögés.
Érthetetlen, elfogadhatatlan, kellemetlen.
DrB13-02-2010 17:44:31 // 6467
ez jó :DDD
DrB13-02-2010 17:27:01 // 6466
Maradjál, oszt majd 2 év múlva összeadjuk a költségeinekt... :p
GTPeti13-02-2010 16:54:26 // 6465
A néhányszor sok év alatt semmiképpen sem 2 hét. :))
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:49:56 // 6464
"a pár héttel ezelőtt" semmikép nem egy hónap de nem is egy hét :)
GTPeti13-02-2010 16:41:28 // 6463
Két hetente na nee.... Az Uno-mban világ életében emelt fényű izzó volt és talán ha 3szor cseréltem a sok év alatt. Az Alfában is volt prémium izzó és nagyon ritkán égtek ki.
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:36:54 // 6462
végezzünk egy kis számítást ki jár jobban Te vagy én...ha két hetente tönkre megy a H7 az azt jelenti hogy 800x 28x 2/év tehát 44800ft...3 év alatt megy tönkre a gyári xenon amiből persze egy párat kell venni azaz 35 x 2 az 70e ft... tehát a 44800x3 az több mint az 1x 70e :DDD maradunk a Xenonnál :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:32:05 // 6461
adok mellé ha kell :P
GTPeti13-02-2010 16:31:12 // 6460
Lehet nálatok H4-es izzót szettben kapni kiskalapáccsal? :)
pettinke13-02-2010 16:30:37 // 6459
hát tök más a formájuk, nem megyen bele.
vesd össze: szilánk prokee blogjáról :))
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:26:32 // 6458
Nightbreaker pl ...csak H7-es szabványú megy bele...bár kiskalapáccsal minden formálható :P
DrB13-02-2010 16:25:08 // 6457
A sógorom, mérnök ember ő is, szintén ezt mondta. Olyan csekély gyártási szórással tervezik ezeket az égőket, nem véletlen, hogy szinte egyszerre mentek ki. Csak azt furcsállom, hogy a pár hete beletett, állítólag új égő, eddig bírta. Tudom, könnyen lehet gyártási hibás, stb. De most tutira tudom, mi került bele.

(Jelentem, tegnap ment ki a bal tompított, s ma már cseréltem is. :))
DrB13-02-2010 16:20:54 // 6456
És akár H1-es vagy H4-es égőt is rakhatok az Alfába?

Mint a kézikönyv is írja, a tompítottba és reflektorba ugyanaz, azaz H7-es égő való. Ha ez a Philips X-treme láthatóan erősebb fényű lesz, lehet, a refikben is kicserélem. Tudtok olyan típust ajánlani, ami gyárinál tényleg jobb fényerőt ad?
GTPeti13-02-2010 15:49:24 // 6455
A Philips izzóval elégedett leszel, de nem lesz nagyon hosszú életű. Az, hogy egyszerre mennek ki az izzók egy természetes jelenség és a csekély gyártási szórásra vezethető vissza.
(És pont ezért egy közveszélyes elmebeteg az, aki hosszan egy "félszemű" autóval közlekedik. Itt nem rád gondoltam!!)
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 15:44:56 // 6454
Osram, Philips, Tungsram, GE is gyári beszállító....effektív tök mind1 melyiket rakod bele a H7 sajnos ilyen a H1, H4 sokkal jobban bírja...
DrB13-02-2010 13:29:58 // 6453
Pár hete nagyjából egyszerre kiment mindkét tompított égő. Az LMM csere miatt pont akkor került szervizbe a vas, hát kicseréltettem az égőket is velük. Tegnap újra kiment az egyik... A szokásos H7 12V 55W paramétereken kívül még KSE és 2N3 ill. E13 feliratok szerepelnek rajta. A gugli után sem lettem okosabb. ErHrd vagy más, tudjátok, ez melyik gyártó melyik típusa?

Ma vettem bele egy pár Philips X-treme Power égőt, ez ajánlotta a boltos, akár 80%-kal nagyobb fényerőt írtak rá a marketingesek. Este kiderül, hogy szuperál a valóságban.
Erhard 242 (Pure Energy)08-02-2010 21:19:28 // 6452
ez hihetetlen :((( ma letekertem 180-nal 120 km-et és a komputer 9,5L-et mutatott végig...
13708-02-2010 16:52:30 // 6451
Na, nálam annyi van, hogy a múltkori csevej után OMV-nél tankoltam alpesit a korábbi std MOL helyett, és most 13 liter helyett 11,8 a városim az elmúlt 600 km-en. Bár még nem kopogom le, de ez is valami. Sajnos az LMM viszont jónak tűnik.
Kompressz úr07-02-2010 22:04:15 // 6450
Én autóban nem eszek nem iszok, az asszonynak is tilos, mivel már lekólázta és lekávézta az autót. :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-02-2010 20:40:10 // 6449
no senkinek semmi baja az autójával? :P bár mi lenne? a pohártartó elég hülye helyen van nem lehet tőle váltani :P jah már már zavar hogy hidegben nem kell indulásnál kikapcsolni az automata hátsó ködlámpát......na meg a 90 fok itt 90 fok :D
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2010 14:32:35 // 6448
azért kibírnak 150e-et...
GEORGE04-02-2010 21:52:00 // 6447
Miért csodálkozol?? bosch = FOSCH
ALFI15604-02-2010 21:15:19 // 6446
Húzd le.Menjél vele 1 kört.Ha jobban megy nélküle akkor az a rossz.
13704-02-2010 21:12:48 // 6445
Elgondolkodtató. Az LMM hibára hogy jöttek rá a szervízben?

Valahogy le kéne tesztelnem, hogy az enyémnek nem ugyanilyen a baja van-e, persze anélkül, hogy kidobnék rá egy csomó pénzt.
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2010 20:48:24 // 6444
nem volt drága akkor a LMM-ő :D mondjuk csodálkozom rajta hogy 70e km-nél tönkre ment ...további kellemes alfázást na meg probléma mentest :P
GEORGE04-02-2010 20:43:10 // 6443
Jó kis 5 hengeres hang :-)
DrB04-02-2010 20:40:55 // 6442
Ma végre megérkezett az LMM, úgy látszik, itt is 3 napba telt, mint ErHardnál lett volna. ErHard kérésére írom ide az alkatrész+szerelés árát: 50 Euró lett a végösszeg szereléssel együtt úgy, hogy a garim fizette a 70%-át. Ez alapján a teljes árnak 167 Euró körül kellett lennie.

Ég és föld az autó az új LMM-mel. Míg korábban, és az utóbbi időben még inkább, egyre lomhább lett a vas, főleg 1-es és 2-esben, most lényegesen vehemensebben húz. Egyesben is határozottan megugrik, ha odalépek neki álló helyzetben, persze valamennyire megvan az a késlekedés, amiről más 159 tulajok is írnak a gézpedálprogram miatt, de lényegesen jobb lett. Kettesben meg szinte teljesen eltűnt ez a késlekedés. S nem az van, hogy 2000-ig csak várok, hogy történjen valami, aztán meg hirtelen nekilódul, hanem határozottan gyorsul, majd 2000-től még rátesz egy lapáttal. Kivittem az autópályára tesztelni és kikormolni. Nem kíméltem. Ment mint az álom, rögtön elfelejtette velem az elmúlt hetek bosszúságait. Érezhetően rugalmasabb lett mindenhol, nem ment ez az autó így, mióta tavaly júliusban megvettem. A tortán a hab pedig a hangja. Mindenki írja, milyen állat morgó hangja van ennek az öt hengeres motornak. Valahogy ezt sem találtam meg benne eddig. Most viszont minden kihúzatásnál csak vigyorogtam. :) És most gyorsan lekopogom az egészet, hogy ez a vigyor most sokáig az arcomon lehessen, kopp-kopp-kopp... :)))
DrB03-02-2010 23:15:44 // 6441
Kérem a linket a licithez! :DDD
Grando03-02-2010 22:41:54 // 6440
Biztos nincs még vége az e-bay aukciónak... :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.