Forum >> 159

DrB16-02-2010 20:38:08 // 6471
A Philips X-treme H7-es izzókról meg annyit, hogy semmi mellbevágó élmény. Az előző, szakszervizben belerakott, fogalmam nincs, milyen márkájú égő is hozta ugyanezt. Ahhoz képest tuti nincs 80%-os javulás, ahogy a marketing szöveg állítja a dobozon, de még 10% sem. A Philipsnél is ugyanúgy keveslem a megvilágított szakasz hosszát. Pár netes véleményt elolvastam. Páran dicsérték, hogy mennyivel fehérebb a fénye, meg jobban megvilágítja az út szélét, azaz nagyobb szögben világít. Max. az utóbbit tudom megerősíteni, de az sem látványosan jobb. Még azt emelik ki páran, hogy főleg esőben mutatja meg, mit tud. Erről még nincs tapasztalatom. Az élettartamát meg mindenki szidja, elválik, nálam meddig bírja.
DrB16-02-2010 20:31:54 // 6470
A fogyasztás korábban szóba került a 2.4 mJTD-nél. Most tankolás után kiszámoltam. Csak rövid, kb. 10-15 km-es szakaszok voltak benne, tehát épp hogy bemelegedett a vas mindig. Lakott területen kívüli, tehát nem városi araszolgatásról van szó, forgalomtól függően 80-120 közötti tempóval. 9.9 L-re jött ki, mindez az új LMM-mel. (Amióta az új LMM van benne, a hideg indítás is sokkal jobb.)
Arno16616-02-2010 16:19:00 // 6469
Sziasztok!

Ha érdekel vkit van 4db jó állapotú második autón egy szezont futott 225/50R17 Vredestein Giugiaro Ultrac gumim eladó.

34e/db, 7mm profilmélység.

(Thesis-en volt, 18-as felniket kapott nyárra igy a 17-es télivé avanzsál.
17-es minőségi téligumi is érdekel cserébe! )




Arnold
Corn15-02-2010 15:21:31 // 6468
Na megint én...
Csinált egy olyat az automata váltóm, hogy nem engedte magát rükvercbe tenni. A váltókaron levő gombot nem tudtam megnyomni, így csak a D és N volt elérhető, R és P nem. Persze ezt akkor csinálta, amikor egy szűk utcán próbáltam beállni egy parkolóhelyre, amihez nagyon kellett volna a rükverc, és mögöttem egy csomó ideges román várt arra, hogy elhúzzak az útból. Ami persze nem sikerült, mert ahhoz is kellett volna a rükverc, hogy feladjam a próbálkozást és továbbmenjek.
A gombot nem tudtam megnyomni, hiába mozgattam mindenfele a váltókart, hiába állítottam le az autót. Végül üresbe raktam, ketten segítettek hátratolni kicsit az autót, így tovább tudtam menni. Egy nyugodtabb helyen próbálkoztam tovább, leállítással-újraindítással. A kulcsot csak a vész-pöcökkel tudtam kivenni, mert amúgy csak P-ben adná vissza. Semmi eredmény. Végül hívni akartam a szervízt, de előtte még hisztiztem egy jót, kapott néhány figyelemreméltó ütést a váltókar, ettől megjavult :) Vsz. a váltókaron levő gomb volt beragadva (ami megakadályozza, hogy véletlenül R-be tegyem menet közben), mert nem volt semmilyen holtjáték, lötyögés.
Érthetetlen, elfogadhatatlan, kellemetlen.
DrB13-02-2010 17:44:31 // 6467
ez jó :DDD
DrB13-02-2010 17:27:01 // 6466
Maradjál, oszt majd 2 év múlva összeadjuk a költségeinekt... :p
GTPeti13-02-2010 16:54:26 // 6465
A néhányszor sok év alatt semmiképpen sem 2 hét. :))
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:49:56 // 6464
"a pár héttel ezelőtt" semmikép nem egy hónap de nem is egy hét :)
GTPeti13-02-2010 16:41:28 // 6463
Két hetente na nee.... Az Uno-mban világ életében emelt fényű izzó volt és talán ha 3szor cseréltem a sok év alatt. Az Alfában is volt prémium izzó és nagyon ritkán égtek ki.
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:36:54 // 6462
végezzünk egy kis számítást ki jár jobban Te vagy én...ha két hetente tönkre megy a H7 az azt jelenti hogy 800x 28x 2/év tehát 44800ft...3 év alatt megy tönkre a gyári xenon amiből persze egy párat kell venni azaz 35 x 2 az 70e ft... tehát a 44800x3 az több mint az 1x 70e :DDD maradunk a Xenonnál :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:32:05 // 6461
adok mellé ha kell :P
GTPeti13-02-2010 16:31:12 // 6460
Lehet nálatok H4-es izzót szettben kapni kiskalapáccsal? :)
pettinke13-02-2010 16:30:37 // 6459
hát tök más a formájuk, nem megyen bele.
vesd össze: szilánk prokee blogjáról :))
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:26:32 // 6458
Nightbreaker pl ...csak H7-es szabványú megy bele...bár kiskalapáccsal minden formálható :P
DrB13-02-2010 16:25:08 // 6457
A sógorom, mérnök ember ő is, szintén ezt mondta. Olyan csekély gyártási szórással tervezik ezeket az égőket, nem véletlen, hogy szinte egyszerre mentek ki. Csak azt furcsállom, hogy a pár hete beletett, állítólag új égő, eddig bírta. Tudom, könnyen lehet gyártási hibás, stb. De most tutira tudom, mi került bele.

(Jelentem, tegnap ment ki a bal tompított, s ma már cseréltem is. :))
DrB13-02-2010 16:20:54 // 6456
És akár H1-es vagy H4-es égőt is rakhatok az Alfába?

Mint a kézikönyv is írja, a tompítottba és reflektorba ugyanaz, azaz H7-es égő való. Ha ez a Philips X-treme láthatóan erősebb fényű lesz, lehet, a refikben is kicserélem. Tudtok olyan típust ajánlani, ami gyárinál tényleg jobb fényerőt ad?
GTPeti13-02-2010 15:49:24 // 6455
A Philips izzóval elégedett leszel, de nem lesz nagyon hosszú életű. Az, hogy egyszerre mennek ki az izzók egy természetes jelenség és a csekély gyártási szórásra vezethető vissza.
(És pont ezért egy közveszélyes elmebeteg az, aki hosszan egy "félszemű" autóval közlekedik. Itt nem rád gondoltam!!)
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 15:44:56 // 6454
Osram, Philips, Tungsram, GE is gyári beszállító....effektív tök mind1 melyiket rakod bele a H7 sajnos ilyen a H1, H4 sokkal jobban bírja...
DrB13-02-2010 13:29:58 // 6453
Pár hete nagyjából egyszerre kiment mindkét tompított égő. Az LMM csere miatt pont akkor került szervizbe a vas, hát kicseréltettem az égőket is velük. Tegnap újra kiment az egyik... A szokásos H7 12V 55W paramétereken kívül még KSE és 2N3 ill. E13 feliratok szerepelnek rajta. A gugli után sem lettem okosabb. ErHrd vagy más, tudjátok, ez melyik gyártó melyik típusa?

Ma vettem bele egy pár Philips X-treme Power égőt, ez ajánlotta a boltos, akár 80%-kal nagyobb fényerőt írtak rá a marketingesek. Este kiderül, hogy szuperál a valóságban.
Erhard 242 (Pure Energy)08-02-2010 21:19:28 // 6452
ez hihetetlen :((( ma letekertem 180-nal 120 km-et és a komputer 9,5L-et mutatott végig...
13708-02-2010 16:52:30 // 6451
Na, nálam annyi van, hogy a múltkori csevej után OMV-nél tankoltam alpesit a korábbi std MOL helyett, és most 13 liter helyett 11,8 a városim az elmúlt 600 km-en. Bár még nem kopogom le, de ez is valami. Sajnos az LMM viszont jónak tűnik.
Kompressz úr07-02-2010 22:04:15 // 6450
Én autóban nem eszek nem iszok, az asszonynak is tilos, mivel már lekólázta és lekávézta az autót. :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-02-2010 20:40:10 // 6449
no senkinek semmi baja az autójával? :P bár mi lenne? a pohártartó elég hülye helyen van nem lehet tőle váltani :P jah már már zavar hogy hidegben nem kell indulásnál kikapcsolni az automata hátsó ködlámpát......na meg a 90 fok itt 90 fok :D
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2010 14:32:35 // 6448
azért kibírnak 150e-et...
GEORGE04-02-2010 21:52:00 // 6447
Miért csodálkozol?? bosch = FOSCH
ALFI15604-02-2010 21:15:19 // 6446
Húzd le.Menjél vele 1 kört.Ha jobban megy nélküle akkor az a rossz.
13704-02-2010 21:12:48 // 6445
Elgondolkodtató. Az LMM hibára hogy jöttek rá a szervízben?

Valahogy le kéne tesztelnem, hogy az enyémnek nem ugyanilyen a baja van-e, persze anélkül, hogy kidobnék rá egy csomó pénzt.
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2010 20:48:24 // 6444
nem volt drága akkor a LMM-ő :D mondjuk csodálkozom rajta hogy 70e km-nél tönkre ment ...további kellemes alfázást na meg probléma mentest :P
GEORGE04-02-2010 20:43:10 // 6443
Jó kis 5 hengeres hang :-)
DrB04-02-2010 20:40:55 // 6442
Ma végre megérkezett az LMM, úgy látszik, itt is 3 napba telt, mint ErHardnál lett volna. ErHard kérésére írom ide az alkatrész+szerelés árát: 50 Euró lett a végösszeg szereléssel együtt úgy, hogy a garim fizette a 70%-át. Ez alapján a teljes árnak 167 Euró körül kellett lennie.

Ég és föld az autó az új LMM-mel. Míg korábban, és az utóbbi időben még inkább, egyre lomhább lett a vas, főleg 1-es és 2-esben, most lényegesen vehemensebben húz. Egyesben is határozottan megugrik, ha odalépek neki álló helyzetben, persze valamennyire megvan az a késlekedés, amiről más 159 tulajok is írnak a gézpedálprogram miatt, de lényegesen jobb lett. Kettesben meg szinte teljesen eltűnt ez a késlekedés. S nem az van, hogy 2000-ig csak várok, hogy történjen valami, aztán meg hirtelen nekilódul, hanem határozottan gyorsul, majd 2000-től még rátesz egy lapáttal. Kivittem az autópályára tesztelni és kikormolni. Nem kíméltem. Ment mint az álom, rögtön elfelejtette velem az elmúlt hetek bosszúságait. Érezhetően rugalmasabb lett mindenhol, nem ment ez az autó így, mióta tavaly júliusban megvettem. A tortán a hab pedig a hangja. Mindenki írja, milyen állat morgó hangja van ennek az öt hengeres motornak. Valahogy ezt sem találtam meg benne eddig. Most viszont minden kihúzatásnál csak vigyorogtam. :) És most gyorsan lekopogom az egészet, hogy ez a vigyor most sokáig az arcomon lehessen, kopp-kopp-kopp... :)))
DrB03-02-2010 23:15:44 // 6441
Kérem a linket a licithez! :DDD
Grando03-02-2010 22:41:54 // 6440
Biztos nincs még vége az e-bay aukciónak... :DDD
DrB03-02-2010 22:39:04 // 6439
Akkor holnapig még nem anyázok! :DDD
DrB03-02-2010 17:24:22 // 6436
ErHard, érdekelne, neked mennyi időbe telne egy 159-esbe való LMM-et beszerezned. Itt hétfőn rendelték meg, s még ma sem kapták meg, sőt, azt sem tudják, mikor szállítják ki hozzájuk. Van ilyen a mai világban, hogy a beszállító nem ad infót arról, van-e neki raktáron a kérdéses alkatrész és mi a várható ideje a kiszállításnak?
DrB02-02-2010 21:50:02 // 6435
Na, majd megírom.
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2010 21:13:47 // 6434
azt nem tudom kint mennyi azt tudom itthon mennyi a bosch :)
DrB02-02-2010 21:12:39 // 6433
Arra én is, de a garim fizeti a 70%-át. Te mennyire saccolod a teljes árat?
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2010 21:10:08 // 6432
kíváncsi vagyok mennyit számláznak ki
DrB02-02-2010 21:07:20 // 6431
Kipróbálom én is, ha végre visszakapom a vasat. :DDD

Tegnap rendelték meg az LMM-et, délben hívtak emiatt, tehát még délelőtt ment ki a rendelés. Ma még nem kapták meg... Remélhetőleg, holnapra megjön, s akkor mehetek az autóért.
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2010 20:56:49 // 6430
sebesség függő ma próbáltam :DDD
DrB02-02-2010 20:49:51 // 6429
Hogy is van azokkal a szaggatott fokozatokkal, Mester? :p
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2010 20:08:51 // 6428
mondjuk a szélvédőt nem árt megpucolni ott is ahol a szenzor van :)
DrB02-02-2010 11:52:21 // 6427
Úgy látszik, párunknál szarabbul hangolták be az esőszenzoros üzemmódot. Jó hír, hogy többeteknél meg rendben működik. Remélhetőleg a szervízben be tudják jól hangolni. Majd rákérdezek.
pettinke02-02-2010 10:46:51 // 6426
hát létezhet az is, hogy megfagy a bak - bár ilyet még sose láttam más autón sem. motormosás nem volt esetleg a szervizben?
egyszer volt még egy olyan gixerem, hogy nem nyomtam a start gombot elég hosszan, és valahogy "félig" indult el a motor: na, akkor majdnem szétrázta a kocsit, de rögtön lelőttem és második indítózásra már minden OK.
pettinke02-02-2010 10:45:04 // 6425
jaja, szenzor nélkül "csak" a szaggatottság periódusidejét lehet szabályozni a kis tekerentyűvel, a kar 1-es állásában.
Jorjie02-02-2010 10:39:53 // 6424
Nekem a 146 csinálta ugyanezt, és szerintem is a bak megkeményedett a hidegben, és nem igazán csillapított.
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2010 10:27:38 // 6423
na megnéztem ha le van kapcsolva az esőszenzor akkor van egy lassú fokozat meg egy gyors ami sebességfüggő...szenzort maximálisra tekerem akkor autópályán sosem volt probléma ...
Corn02-02-2010 09:39:33 // 6422
Tegnap elhoztam az autómat a szervizből (futómű-gondok voltak-vannak hátul), és produkált egy nagyon furcsa hibát.
A szerviz udvarán állt pár napja, amikor beindítottam 0 fok volt, az autón kb. 4 centi hó az elmúlt napokból (elfeljtettek szólni a múlt héten, hogy kész van az autó). A múlt hét második felében -15, -20 fok volt.

Beindítottam, és nagyon hangos volt a motor, és az egész kaszni vibrált. A motor járása amúgy normálisnak tűnt, csak hangos volt és remegett minden. Leállítottam-újraindítottam, ugyanaz. Mentem vele 50 métert, hátha segít, majd leállítottam, újraindítottam - ugyanaz. Visszavittem volna a szervizbe, ha lett volna ott valami részben hozzáértő ember, de erre esély sem volt, ezért inkább hazamentem vele. Továbbra is remegett az egész kaszni, az ülés kellemesen masszíroszta a seggemet, a motor hangja kb. ugyanolyan volt mint máskor csak 10* hangosabb.
Otthon beálltam a jó meleg garázsba, ittam egy teát a nagy ijedtségre, és 10 perc múlva lementem megnézni, mi a helyzet. Beindítottam, és hibátlanul járt az autó, semmi extra zaj vagy vibráció nem volt. Mentem vele 15km-t, semmi hibajelenséget nem produkált. Ma reggel is hibátlanul indult.

Van valakinek ötlete, hogy ez mégis mi a szösz lehetett?
Olyan volt, mintha a motor minden rezgése csillapítatlanul jutna a kasznira. Létezhet olyan, hogy egy motortartó bak befagy? Más ötletem hirtelen nincs...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.