Forum >> 159
Kompressz úr29-11-2010 18:36:32 // 9540
Még egy oda, 10-20 fokos őszi/tavaszi időben nem igazán érzem szükségét a klímázásnak.
GTPeti29-11-2010 18:33:13 // 9539
Egy szavazat a klíma kézi kapcsolgatására. Nagy fiú vagyok, el tudom dönteni, mikor akarok klímát használni és mikor nem. (Nem vagyok egy nagy klímahasználó. Tehát ezért is jobb nálam ez a megoldás.)
DrB29-11-2010 18:30:46 // 9538
A légkondinál én is leszoktam, hogy magam kapcsolgassam ki-be. Állandóan Full Auton van, csak a hőfokon állítok max. Nekem tökéletesen teszi így a dolgát.
Ami a párásodást illeti, most, h beköszöntöttek a téli hideg napok, többször szívtam azzal, hogy a meleg belterű autót leparkolva már fél-egy órán belül a benti levegő, a beltér lehűlésével, egyszerűen ráfagyott belülről az ablakokra. Volt olyan, hogy kívülről semmi jégréteg, bentről pedig a törlőronggyal "kaparhattam" a finom jégréteget. A jó szigeteléses a ludas szerintem. Azóta leparkolásnál nyitva hagyom kicsit az ajtókat, kiszellőztetem a belteret, így megspórolható a dolog.
Az esőérzékelős ablaktörlőnek pedig tőlem is egy hatalmas mínusz. 10 esetből 8-szor nem akkor ill. nem úgy töröl, ahogy nekem jó lenne. Hogy másoknak miért teszi mégis jól a dolgát? Talán már újabb, jobb szenzor van náluk?
Ami a párásodást illeti, most, h beköszöntöttek a téli hideg napok, többször szívtam azzal, hogy a meleg belterű autót leparkolva már fél-egy órán belül a benti levegő, a beltér lehűlésével, egyszerűen ráfagyott belülről az ablakokra. Volt olyan, hogy kívülről semmi jégréteg, bentről pedig a törlőronggyal "kaparhattam" a finom jégréteget. A jó szigeteléses a ludas szerintem. Azóta leparkolásnál nyitva hagyom kicsit az ajtókat, kiszellőztetem a belteret, így megspórolható a dolog.
Az esőérzékelős ablaktörlőnek pedig tőlem is egy hatalmas mínusz. 10 esetből 8-szor nem akkor ill. nem úgy töröl, ahogy nekem jó lenne. Hogy másoknak miért teszi mégis jól a dolgát? Talán már újabb, jobb szenzor van náluk?
.....29-11-2010 16:50:43 // 9537
Nálam is az ablaktörlő külön életet él, össze - vissza töröl.
Norby29-11-2010 10:16:08 // 9536
Tud nekem alkatrészben segíteni?
Kellne nekem a 2. kipufogó helyét takaró műanyag lemez, meg a tolatószerzorhoz a takaró gyűrű. Bár lehet ezt csak a szenzorral együtt van.
Belébjöttek hátúlról és ezek hiányoznak.
Előre is köszönom!
Kellne nekem a 2. kipufogó helyét takaró műanyag lemez, meg a tolatószerzorhoz a takaró gyűrű. Bár lehet ezt csak a szenzorral együtt van.
Belébjöttek hátúlról és ezek hiányoznak.
Előre is köszönom!
ALFI15629-11-2010 08:28:40 // 9535
Így van.Am,ikor olyan om van kinyomom azt annyi.Most,hogy van kint 1-2 fok és mikor elindulok bekapcsol akkor ha olyanom van kinyomom.Más mikor esik mint pl.tegnap este akkor tegye a dolgát.Teszi is mert no pára.Nyáron viszont egyáltalán nem foglalkozom vele.Az a lényeg,hogy hideg legyen.
Norby29-11-2010 07:38:13 // 9534
Én is az 'össze-vissza' csapathoz csatlakozom. Néha, mindegy mennyire esik, indokolatlanul gyorsan megy. De ez azért nem jellemző. Mostanában nem is tapasztaltam.
ferike15928-11-2010 21:37:31 // 9533
Ezt én is tanúsíthatom, én is most értem haza Kecskemétről, és az ablaktörlőm rendesen működött, pedig az eső hol eset, hol nem. A klíma pedig akkor kapcsol be amikor én akarom, nem él külön életet. Nekem sima 1.8 benzines van, de bőven elég a normális autózáshoz, és még nem is fogyaszt sokat. Ma 100 tempó mellett 6,7l átlaggal jöttem haza.
admirális28-11-2010 21:23:35 // 9532
"Akkor töröl és úgy ahogy kell.Ugyan úgy a klíma.Akkor kapcsol mikor kell. Ha nem kell nem kapcsol az se."
De korábban akkor miért írtad hogy nem tudod miért kapcsol be, de reméled valaki megírja meg hogy téged ez nem is zavar, csak kikapcsolod és kész. Én ezt úgy értettem, hogy tévesen állítja át az általad megadott paramétereket amikor látszólag nincs rá különösebb szükség.
De korábban akkor miért írtad hogy nem tudod miért kapcsol be, de reméled valaki megírja meg hogy téged ez nem is zavar, csak kikapcsolod és kész. Én ezt úgy értettem, hogy tévesen állítja át az általad megadott paramétereket amikor látszólag nincs rá különösebb szükség.
ALFI15628-11-2010 19:28:32 // 9531
Így van.A szakaszosnál nem lehet kikapcsolni az esőérzékelőt.De szakaszosnál is van több lehetőség,hogy milyen gyors,sürü intenzitással töröljön.De minek?Úgy se te állítod be.Bár engem ez se zavar.Éppen most értünk haza.Szakadó eső,havaseső,ónoseső meg minden volt.Azért olyat nem csinál,hogy pár csepnél töröl mint állat.Akkor töröl és úgy ahogy kell.Ugyan úgy a klíma.Akkor kapcsol mikor kell.Ha nem kell nem kapcsol az se.
Sandree8028-11-2010 18:51:05 // 9530
Piritu megnyugtatására, a 159 nem rossz autó, sőt kifejezetten jó vas, én pl imádom. Az, hogy van benne két idegesítő dolog az még nem jelenti azt, hogy minden más is rossz benne.
Ablaktörlő: Whiteshark cartársnak van igaza, csak szakaszos törlés esetén működik az automata funkció, de ezt nem lehet kiiktatni, és az intenzitás módosítása sem oldja meg a felesleges, vagy túl gyakori törléseket, ez van.
Klíma: Miért kell kikapcsolni? Mert van ilyen lehetőség, és ha kikapcsolom, elvárom, hogy maradjon is így :))) De egy konkrét példa: lehúzott ablakkal van kedvem cruise-olni, és nem akarom, hogy feleslegesen menjen a klíma
Súly: Ez relatív, mert a konkurensek rendre nehezebb autókat gyártanak (pl. Passat, 3-as BMW, C5), ez csak az Alfa-hoz mérten nehéz, de cserébe olyan kanyarstabilitást kapsz, hogy végig mosolyogsz minden kanyart, nem beszélve a minőségérzetről
Motor: Nekem Diesel van, ami olasz, tehát jó, még problémám nem volt vele, DPF szinten sem. A benzines aggregátoknál az új TBI állítólag ajánlott
Ablaktörlő: Whiteshark cartársnak van igaza, csak szakaszos törlés esetén működik az automata funkció, de ezt nem lehet kiiktatni, és az intenzitás módosítása sem oldja meg a felesleges, vagy túl gyakori törléseket, ez van.
Klíma: Miért kell kikapcsolni? Mert van ilyen lehetőség, és ha kikapcsolom, elvárom, hogy maradjon is így :))) De egy konkrét példa: lehúzott ablakkal van kedvem cruise-olni, és nem akarom, hogy feleslegesen menjen a klíma
Súly: Ez relatív, mert a konkurensek rendre nehezebb autókat gyártanak (pl. Passat, 3-as BMW, C5), ez csak az Alfa-hoz mérten nehéz, de cserébe olyan kanyarstabilitást kapsz, hogy végig mosolyogsz minden kanyart, nem beszélve a minőségérzetről
Motor: Nekem Diesel van, ami olasz, tehát jó, még problémám nem volt vele, DPF szinten sem. A benzines aggregátoknál az új TBI állítólag ajánlott
GTPeti28-11-2010 17:45:14 // 9529
Piritu - 1.000.00028-11-2010 17:25:28 // 9528
Van még pár dolog, amit tuti "meg kell tanulni" a 159-ben, ezt is ki kell tapasztallni.
Piritu - 1.000.00028-11-2010 17:24:20 // 9527
Az előbb töltöttem le a 159 használati utasítását, az azt írja, hogy lehet szabályozni, hogy milyen érzékeny legyen az esőre.
W.28-11-2010 17:06:47 // 9526
Néha idegesítő tud lenni, hogy kis szemerkélő eső esetén elkezd folyamatosan gyorsan törölni, miközben a szakaszos is elég lenne.... A többi autós néz is vadul, hogy biztos félrekapcsoltam a kart...:)
GTPeti28-11-2010 17:01:49 // 9525
Piritu, ha esetleg nem kikapcsolható, akkor ragasztasz egy Casco matricát a szenzor elé. :))
W.28-11-2010 16:59:50 // 9524
Az ablaktörlő 1. fokozatba állításával az esőérzékelő automatikusan bekapcsol és amíg 1. fokozatban van nem is kapcsol ki. 2. és 3. fokozatban a folyamatos lassú és gyors törlésnél nincs esőérzékelés. Viszont ha szakaszosban vagy (1.) nem tudod kikapcsolni az esőérzékelést.
GTPeti28-11-2010 16:43:30 // 9523
Ofit kérdezd, neki van ilyen. Ha jól emléxem azt mondta, kikapcsolható.
Jimmi T.28-11-2010 16:28:51 // 9522
Ne foglalkozz semmivel! Ha kell a gép nincs menekvés. Ha rossz lesz majd megcsinálják. Csak szeretni kell és örömöt fog okozni.
Piritu - 1.000.00028-11-2010 15:30:06 // 9521
Egyes, leülhetsz :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)28-11-2010 15:27:08 // 9520
fogalmam sincs :)
Piritu - 1.000.00028-11-2010 14:59:50 // 9519
Persze, hogy gyártsák :-)
u.i.
Pedig a sokszor leszólt menetteljesítményeket még nem is említettem :-D
u.i.
Pedig a sokszor leszólt menetteljesítményeket még nem is említettem :-D
GTPeti28-11-2010 14:55:50 // 9518
Most akkor gyártsák, vagy ne gyártsák? :)
Piritu - 1.000.00028-11-2010 14:54:02 // 9517
Eddig mióta idejárok a fórumra kiderült, hogy sokat fogyaszt, nehéz, hülye a klíma, az ablaktörlő, eltömődik a dpf és ráadásul állandóan rossz is :-DD
Piritu - 1.000.00028-11-2010 14:52:34 // 9516
Most már egyre kíváncsibb vagyok a Vasra, hogy mit produkál a gyakorlatban. Csak már gyártanák le végre! :-)
Piritu - 1.000.00028-11-2010 14:50:44 // 9515
"Mert én sokszor teszem teljesen nullára," - miért??
Továbbra sem értem mi indokolja a rendszer kikapcsolását. Mit csinál rosszul? Hidd el a klíma se csinál semmit sem feleslegesen, legfeljebb az ember nem érti, hogy most éppen mit miért csinál.
Már a 147-ben is automata volt, kb 380 ezret mentem automata klímával különösebb "tekergetés" nélkül.
AUTO és kész.
Rá se kell nézni, sokkal egyszerűbb, mint bosszankodni :-)
Továbbra sem értem mi indokolja a rendszer kikapcsolását. Mit csinál rosszul? Hidd el a klíma se csinál semmit sem feleslegesen, legfeljebb az ember nem érti, hogy most éppen mit miért csinál.
Már a 147-ben is automata volt, kb 380 ezret mentem automata klímával különösebb "tekergetés" nélkül.
AUTO és kész.
Rá se kell nézni, sokkal egyszerűbb, mint bosszankodni :-)
Sandree8028-11-2010 14:05:43 // 9514
Sajnos nem, illetve a szakaszos törlésnél nincs olyan lehetőség, hogy én döntsem el a törlés intenzitását, helyesebben mondva lehetőség az van, de mindig beleszól az esőérzékelős automatika, és ezt nem lehet kikapcsolni, de ezt már több 159/Brera/Spider-es fórumozó is megírta.
admirális28-11-2010 13:04:45 // 9513
Igazából a kijelző nélküli klímát is nagyon ritkán teszem AUTO állásba, jobban szeretem magam szabályozni hogy mit hova fújjon és még a figyelmemet sem vonja el a vezetésről, mert vakon beállítható. Ezért is szeretem.
admirális28-11-2010 13:02:08 // 9512
Mert én sokszor teszem teljesen nullára, olyankor minek kapcsol be? Nem is párás az ablak, de átállítgatja az értékeket, nincs türelmem állandóan visszatenni oda ahova állítottam. Igazából akkoriban azt sem tudtam hogy a páraérzékelő tréfálkozik velem, mert semmi összefüggést nem fedeztem fel a párásodással. Ott van a sárga gomb, benyomom amíg párás, aztán kikapcsolom.
6E km-t bírtam ki így, aztán ment a levesbe, ez nekem agyrém. A kijelző nélküli egyzónással sokkal jobban ki vagyok békülve. Ha konzervatívnak tartotok emiatt, azt is megértem.
Az automata szivató nekem is kifejezetten tetszik. Akkor működik amikor kell és nem okoz kényelmetlenséget, ráadásul magától kikapcsol amikor nincs rá szükség.
6E km-t bírtam ki így, aztán ment a levesbe, ez nekem agyrém. A kijelző nélküli egyzónással sokkal jobban ki vagyok békülve. Ha konzervatívnak tartotok emiatt, azt is megértem.
Az automata szivató nekem is kifejezetten tetszik. Akkor működik amikor kell és nem okoz kényelmetlenséget, ráadásul magától kikapcsol amikor nincs rá szükség.
Piritu - 1.000.00028-11-2010 12:42:34 // 9511
Szerintem ki lehet kapcsolni az esőérzékelős ablaktörlőt. Kérdezzük meg a többieket:
Hahó 159 tulajok! Tényleg nem lehet kikapcsolni az esőérzékelős ablaktörlőt??
Hahó 159 tulajok! Tényleg nem lehet kikapcsolni az esőérzékelős ablaktörlőt??
Sandree8028-11-2010 12:38:43 // 9510
Köszi a sok hozzászólást, akkor nem vagyok ezzel egyedül. Egyébként biztos, hogy nem a pára miatt kapcsol be, mert akadt olyan eset is, amikor párás volt az ablak, de légkondi nem kapcsolt be...
Akkor ezek szerint ez is egy olyan hasznos extra, mint az esőérzékelős ablaktörlő, bár a klímát legalább ki lehet kapcsolni, nem úgy azt a borzalmas esőérzékelőt...
Üdv.:
Sandree80
Akkor ezek szerint ez is egy olyan hasznos extra, mint az esőérzékelős ablaktörlő, bár a klímát legalább ki lehet kapcsolni, nem úgy azt a borzalmas esőérzékelőt...
Üdv.:
Sandree80
Piritu - 1.000.00028-11-2010 12:34:41 // 9509
Miért kell kikapcsolni??
AUTO gombot benyomod és többé nem kell foglalkozni a dologgal. Max a hőmérsékletet kell állítani. (A szivatót se állítgatod kézzel, rábízod az automatára.)
A 156-omnál mindig tette a dolgát.
AUTO gombot benyomod és többé nem kell foglalkozni a dologgal. Max a hőmérsékletet kell állítani. (A szivatót se állítgatod kézzel, rábízod az automatára.)
A 156-omnál mindig tette a dolgát.
Piritu - 1.000.00028-11-2010 12:31:35 // 9508
Nyáron azért nem párásodik az ablak, mert az is meleg :-DD
A pára csak akkor csapódik ki, ha túlhűtöd a levegőt. Tetszik, amikor pl nyáron az ablakra nyomva a hideget kívűlről kezd el párásodni az ablak :-)
A 156-om mióta megvan full auto módban van (jó néha a ventit állítom kézzel) , szerintem a 159 sem lesz másképp.
"Egyébként is pár hetente át kell járatni mert kiszáradnak a gumigyürük és elillan a gáz." - a Spideremben pont ezért kellett felújítani a klímakompresszort. Az előző tulaj 3,5 évig nem indította el. A klímás csodálkozott is, hogy szinte új a 12 éves kompresszor.
A pára csak akkor csapódik ki, ha túlhűtöd a levegőt. Tetszik, amikor pl nyáron az ablakra nyomva a hideget kívűlről kezd el párásodni az ablak :-)
A 156-om mióta megvan full auto módban van (jó néha a ventit állítom kézzel) , szerintem a 159 sem lesz másképp.
"Egyébként is pár hetente át kell járatni mert kiszáradnak a gumigyürük és elillan a gáz." - a Spideremben pont ezért kellett felújítani a klímakompresszort. Az előző tulaj 3,5 évig nem indította el. A klímás csodálkozott is, hogy szinte új a 12 éves kompresszor.
admirális28-11-2010 12:28:45 // 9507
Szerintem ez az az extra ami jobb ha nincs benne az autóban, mert idegesítő állandóan visszaállítani a klímát minden egyes induláskor. Mondjuk én csak faceliftes 156-ban találkoztam ezzel, de ott is ugyanígy megnehezítette a dolgokat. Ráadásul ott még a hátsó ködlámpa is önálló életet élt.
Legalább lenne kikapcsolható valahogy ez az automata páraérzékelő meg a bűz érzékelő. Szerintem kicsivel sem nehezebb kézzel bekapcsolni a belső keringetést vagy a párátlanítást szükség esetén mint állandóan kikapcsolgatni amikor feleslegesen bekapcsolja az autó magának.
Legalább lenne kikapcsolható valahogy ez az automata páraérzékelő meg a bűz érzékelő. Szerintem kicsivel sem nehezebb kézzel bekapcsolni a belső keringetést vagy a párátlanítást szükség esetén mint állandóan kikapcsolgatni amikor feleslegesen bekapcsolja az autó magának.
ALFI15628-11-2010 11:46:20 // 9506
Nekem nyáro n nem szokott bepárásodni az ablak csak ha esik.Meg ha kikapcsolom a klimát akkor alul minimálissan.Bár nyáron nagyon ki se szoktam kapcsolni napközbe.Még ilyenkor télen is hagyom.Egyébként is pár hetente át kell járatni mert kiszáradnak a gumigyürük és elillan a gáz.
Piritu - 1.000.00028-11-2010 11:40:57 // 9505
Pont nyáron tud magas lenni a páratartalom, mert a meleg levegő relatíve több vizet tud felvenni. Ha ezt csökkenti a klíma nem kell annyit izzadnia az embernek.
(A Spiderben jöttem rá, hogy litereket is lehet párologtatni melegben, ott a szél szárítja az embert.)
(A Spiderben jöttem rá, hogy litereket is lehet párologtatni melegben, ott a szél szárítja az embert.)
13728-11-2010 11:24:04 // 9504
Nem olyan rossz ez funkció. Haver Outbackjében nem volt automatikus párátlanító. Az is nyáron volt. Este esett egy kis eső, mikor elindult. Felnyomta a ventillátort menet közben, 1 másodperc alatt teljesen párás lett az ablak, fékezés nélkül, 50 km/h körül találta el a pont akkor, pont ott, pont az egyenesbe egy picit belógó villanyoszlopot. Full totálkár, 2 hónapja volt meg az autó.
ALFI15628-11-2010 11:14:14 // 9503
Én is így vagyok vele.Egyszerüen kinyomom.De milyen pára?Nyáron is?
Norby28-11-2010 11:13:04 // 9502
A pára miatt kapcsol be a légkondi. Nem lehet manuálisra kapcsolni,csak auto és full auto van. Engem is idegesített az elején, de mostmár megszoktam, hogy külön életet él.
ALFI15628-11-2010 11:03:55 // 9501
Igen.Nekem is magáról kapcsol még most ebbe a hideg időbe is.Nem tudom miért és megmondom őszintén nem is foglalkoztam vele.Egyszerüen kinyomom.De valamikor kis idő múlva még akkor is visszakapcsol magától.Szóval én se tudom miért kapcsol ha én csak simán a ventivel akarom befújatni a levegőt.De hátha lessz aki tudja.
Sandree8028-11-2010 09:28:51 // 9500
Sziasztok!
159-en van egy -szerintem - klímás parajelenségem. Manual módban használva a klímát, azaz csak ventillátor megy, és mondjuk külső hőmérséklet 3-4 Celsius fok, a rendszer 23 C-on megy. Leállítom a motort, majd újraindítva néha, számomra megmagyarázhatatlan okból bekapcsol a légkondi is, holott egyáltalán nem lenne indokolt.
Ugyanez nyáron fordítva is előfordult, légkondi bekapcsolva, motor leállít. A beállított hőmérséklet pl 21-en kívül tombol a nyár, és indításkor egyszer bekapcsolja a légkondit, egyszer meg nem.
Van valami tippetek, hogy mi lehet a gond? Ti is tapasztaltatok már ilyet?
Köszi:
Sandree80
159-en van egy -szerintem - klímás parajelenségem. Manual módban használva a klímát, azaz csak ventillátor megy, és mondjuk külső hőmérséklet 3-4 Celsius fok, a rendszer 23 C-on megy. Leállítom a motort, majd újraindítva néha, számomra megmagyarázhatatlan okból bekapcsol a légkondi is, holott egyáltalán nem lenne indokolt.
Ugyanez nyáron fordítva is előfordult, légkondi bekapcsolva, motor leállít. A beállított hőmérséklet pl 21-en kívül tombol a nyár, és indításkor egyszer bekapcsolja a légkondit, egyszer meg nem.
Van valami tippetek, hogy mi lehet a gond? Ti is tapasztaltatok már ilyet?
Köszi:
Sandree80
13727-11-2010 21:20:14 // 9499
De van. Latyakban, hóban jó, de köze sincs a valódi diffizárhoz. Száraz időben, kanyarban gázra digitális érzetű lesz tőle a kormány. Playstation érzet.
Nem a nyomatékra reagál, hanem a gép dönti el, hogy most fogja-e a belső oldali fékeket, vagy sem, ezért rossz. Plusz mivel kicsit lassú a gépagy, ezért a kanyarból kijövetkor is fogja még, emiatt néha erővel kell visszahúzni az ívre, különben kanyarodna tovább. Nem esküszöm meg rá, hogy egy átlag Mancinéni kezében ez nem balesetveszélyesebb, mintha egyáltalán nem lenne.
Nem a nyomatékra reagál, hanem a gép dönti el, hogy most fogja-e a belső oldali fékeket, vagy sem, ezért rossz. Plusz mivel kicsit lassú a gépagy, ezért a kanyarból kijövetkor is fogja még, emiatt néha erővel kell visszahúzni az ívre, különben kanyarodna tovább. Nem esküszöm meg rá, hogy egy átlag Mancinéni kezében ez nem balesetveszélyesebb, mintha egyáltalán nem lenne.
Piritu - 1.000.00027-11-2010 21:12:01 // 9498
Kösz mindenkinek az infókat, esetleg "Elektronikus Q2 differenciálzár" ügyben tudna valaki érdemben infót adni?
A 2,4 mjetben nincs ilyesmi?
A 2,4 mjetben nincs ilyesmi?
Piritu - 1.000.00027-11-2010 18:37:41 // 9497
Nekem a jobb kezem nyitja :-D
Kompressz úr27-11-2010 16:37:42 // 9496
Nekem három és fél évet bírt.
Norby27-11-2010 15:52:53 // 9495
Norby27-11-2010 14:17:09 // 9494
Jaaa, értem már.
Megköszönném.
Megköszönném.
Norby27-11-2010 14:16:03 // 9493
:-)
Hogy keressem ?
Hogy keressem ?
GTPeti27-11-2010 14:15:33 // 9492
Ha lesz egy kis időm, építek pár db-ot.
GTPeti27-11-2010 14:14:53 // 9491
Még nem adtam neki nevet. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?