Forum >> 159

Piritu - 1.000.00022-02-2011 19:52:23 // 12114
Sok szerelő szerint az Alfa dejzelek bőven 300e felett mennek.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 19:49:59 // 12113
én meg igen...majd ha lesz olyan olajuk akkor ok amíg nincs addig meg kamu marketing ...
Piritu - 1.000.00022-02-2011 19:49:43 // 12112
"ha gyakori a hideginditas, poros kornyezet, ... a gyar ajanlja jelentosen roviditeni a periodust." a 156-nál egyszer emiatt iktattunk be egy plusz olajcserét. Télen, rövid utak, sok hidegindítással, és éppen nem kellett németbe mennem.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 19:48:28 // 12111
mindenre, minden jóra és rosszra :D
Piritu - 1.000.00022-02-2011 19:45:40 // 12110
Az olaj hibajelzés NEM az olaj mérésének eredménye, a kocsi semmit sem mér.
A csere (és a számláló nullázása) óta eltelt utak üzemi viszonyait (alapjárat, hideg üzem, padlógáz, stb.) összesíti és ebből számolja a javasolt cserét. Ha pl olajcserekor elfelejtik nullázni, nagyon hamar bejelezhet a friss olaj ellenére is.
Piritu - 1.000.00022-02-2011 19:41:48 // 12109
Végre nem csak engem szekállnak, hogy nem tartom hülyének a gyárat az ajánlásaival! :-DD
SKrisz22-02-2011 19:02:17 // 12108
Tapasztalni? Mire gondolosz? :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 18:58:35 // 12107
no akkor nem soká tapasztalsz is legalább :)
SKrisz22-02-2011 18:43:17 // 12106
4 hét... max. :)
Blade22-02-2011 18:39:25 // 12105
Akkor még másfél hónap?! :))
SKrisz22-02-2011 18:28:37 // 12104
Na, mostantól kezdődik az igazi várakozás. Az autót múlt héten legyártották !!! :))
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 16:03:56 // 12102
most pl a sajátomból indultam ki :) de írtam is....
SKrisz22-02-2011 15:41:06 // 12101
Nem is én bizonygattam itt az előbb, hogy ki, mit keres nálad, milyen autókba. Szóval akkor most hol is az igazság? :))
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 15:39:55 // 12100
no akkor mindjárt utol érlek km-re és nem igazán kellett eddig nagyon költeni a gépre pedig az elektronika kb 8x-a
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 15:37:54 // 12099
ha valaki lezsírozza és berakja a garázsba simán vagy mint pl Alfa159 aki nem sokat megy...
SKrisz22-02-2011 15:31:11 // 12098
Nem a "mi" GTV-iknre gondoltam :) De ha már itt tartunk. Az én GTV-m 16 éves és szerkezetileg semmihez nem kellett soha hozzányúlni (gyakorlatilag máshoz sem...)és 140K környékén járva még most sem mutatja a széthullás jeleit :) Szóval azért ez jelent valamit nem? Pedig valljuk be őszintén a GTV valószínűleg többet kapott eddigi élete során a "jóból", mint egy ugyanilyen futású 159 SW, mondjuk 3 év alatt.
SKrisz22-02-2011 15:27:58 // 12097
Magyarország semmilyen szempontból sem mérvadó számomra. Lehet itthon ennyi van, de legalább van... 159-ből sokkal több futkároz, mint anno GTV-ből mégsem biztos, hogy 25 év múlva lesz akár 1 darab is, épkézláb használható...
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 15:16:46 // 12096
1.4TBI-hez már vittek HF tömítést....gondolom nem 200e km volt benne
BeeGee22-02-2011 15:15:11 // 12095
Én alapvetően pesszimista vagyok a kilátásokat illetően, úgyhogy inkább nem várom :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 15:09:57 // 12094
most miért vagy ilyen lehangoló? én már várom ezt az érát :P
BeeGee22-02-2011 15:06:59 // 12093
Én a GTV-t se érzem olyan masszív darabnak, csak a kis futásteljesítmény, ami mellettük szól :)

Elméletben valahol a 159 után húznám meg a vonalat, az új trendi, kis köbci, turbó, start&stop mocikra fogadnék a legkevésbé.

Gyakorlatban meg az, amelyik át lesz alakítva hibriddé, ergo egy sem :(
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 15:03:27 // 12092
s abból van éppkézláb mondjuk 10db? :)
SKrisz22-02-2011 14:57:59 // 12091
Én a már most is veteránkorba hajló GTV-kről ejtettem szót, nem a csicsafijjat GTV-kről :)))
SKrisz22-02-2011 14:57:24 // 12090
OK, így már értema nézőpontod, én egy kicsit másképp gondoltam végig az írásodat :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 14:48:42 // 12089
jah mutass egy 2.0TS GTV-t 300e km-rel amiben nem volt hátsó futómű felújítás vagy blokk generál ...azokat sem 400e km-re tervezték az ziher...az hogy meg valaki vesz egy GTV-t és évi 10e km-et megy vele nem nagy kunszt hogy semmit sem költ rá :P
Cgo22-02-2011 14:42:52 // 12088
pedig ez igy van, 150 korul sorra megdoglik a fele alkatresz, kuplung, gumicsovek, huto, termosztat, lmm, relek, lendkerek, gumibak, stb stb. ez persze nem jelenti, h 150e km es bezar a bolt, de erezhetoen megugrik a hibas alkatreszek szama. A hutom pl. teljesen szetmorzsolodik, ha kap egy legyet 120-nal, atviharzik a lamellak kozott es felkenodik a motorra. Ha ez 400e km-re volt tervezve, megeszem a kalapom. A ket turbocso par honap kulonbseggel robbant szet, az vekony meg picivel elotte. Nem letezik, hogy 150e-nel joval tobbre lennenek tervezve.

Szerintem nem sok. A GTV idenyauto, nagyon keveset latok sok kilometerrel, vagy lestrapalt olcsokupe vagy garazsolt hazikedvenc. Ezert a GTV ott lesz. De 156/159/... szerintem nem nagyon lesz, mert ezek inkabb munkaeszkozok, hataslovak, hatalmas adag kilometerrel a hatuk mogott. Persze nem mind, eppen tegnap irta Attie, hogy 100000 km van a 156-ban, ha igy folytatja, o meg eljuthat negyedmillio km alatt Milanoba :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 14:42:43 // 12087
ahogy látom az Alfa alkatrész ellátását 25 év múlva nagyon semmi sem fog befutni max a 10 éves modellek mert sorban ott a "nem rendelhető" ikon a 98 előtti autóknál :(((
SKrisz22-02-2011 14:25:16 // 12086
Én 3 év alatt megyek a céges verdákkal 120K Km-et nagyjából... Ha utána aki megveszi már csak 30K Km felhőtlen autózásra lenne lehetősége, azért az elég nagy baj lenne... De mindenképp van igazásg abban amit írtál. Röviden ezt a mentalitást fogyasztói társadalomnak hívják.

Azért visszatérve az eredeti gondolatra, kíváncsi vagyok, hogy az Alfa Romeo 125.-ik (remélem lesz...) szültesénapján mennyi mai "új" autó fog befutni, mint veterán Alfa :) Merthogy a GTV-k ott lesznek az nem kérdés, de nem tudom, hogy 159-ből mennyi lesz még egyben és talpon :(
Cgo22-02-2011 14:10:04 // 12085
szerintem ma mar senki nem tervez semmit 150e km fole... 400e km = 15-20 ev, addigra szetesik :)))

Meg egy dolog van a kezikonyvben, amire senki nem figyel oda: ha gyakori a hideginditas, poros kornyezet, ... a gyar ajanlja jelentosen roviditeni a periodust. Pontosan nem tudom idezni, de ez a lenyeg. Szoval nekik ott a kiskapu.

A masik oldalon, gondolom senki nem tudja bizonyitani, hogy a surubb olajcsere miatt birta tovabb az autoja.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 13:01:58 // 12084
igen a Királyok Városa :D
Graben&Zsu22-02-2011 12:30:38 // 12083
Te most nézem,hogy Sz.fehérvár!Párom oda jár dolgozni,Harman.
:)))))
Graben&Zsu22-02-2011 12:19:32 // 12081
Igen,ezzel számolok!
3-4cm.Én nem tudok 16"-ra véleményt mondani mert nem fér fel ez a méret a féknyeregtől!
Jelen esetben 17"-al fut a téli szett,gyári sűrű küllős alun,de ezt nem akarnám megbontani!
Úgy áll a dolog meglesz a 19" TI 235/45 gumikkal,így kíváncsi leszek mennyit emel rajta!
tipoatti22-02-2011 12:15:44 // 12080
Egyébként, ha valamit NAGYON megbántam, az a Twingo cseréje volt a mergára... Top 2 felesleges autócsere a nagyvad beszerzése volt, az mondjuk elsősorban anyagilag. ;)
Norby22-02-2011 12:13:23 // 12079
Dehogy nem, kb 3 cm. Nekem a 16' ossal leér sok helyen(patka, rossz út), a 18' al sehol.
tipoatti22-02-2011 12:10:36 // 12078
Szívd csak a vérem... :) Egyelőre bírja az új szíjat, ha ez is ledobódik, akkor keresni foglak a feszítő miatt! Egyébként ebben a hidegben szörnyű csattogó hangja van, már ezért is várom a tavaszt. Na meg jobb időben aránylag bekussol a 166 eleje is! :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 12:06:46 // 12077
miért? bár 3 görgős feszítőt nem láttam még :DDD
tipoatti22-02-2011 12:06:42 // 12076
Pakson imádták a Suzukit, az biztos. Anno sokat jártam a környéken található Suzuki kereskedésekbe, nem ment rosszul nekik, adták-vették őket ész nélkül. Jómagam, mint second-hand kupec elég nehezen tudtam vásárolni arrafelé.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 12:05:59 // 12075
nekem nem ér le sehol a 235/45-tel :)
tipoatti22-02-2011 12:03:50 // 12074
A-merga tulajként még nem hallottam erről a váltós dologról, pedig amivel egy A170 cdi szopathatja az embert, már megkaptam a drágától... :) A hosszbordás-szíj van ritka rohadék módon megoldva a kis merciknél ( gondolom IS ).
Graben&Zsu22-02-2011 12:00:52 // 12073
Nyilván való!Te magad már átestél a pozitív-on! :)
Nálunk heti szinten 1000km-t megy a gép,így ez sem egy elhanyagolható tényező!
Kopp-kopp eddig gondmentes minden tekintetben!!!!!
Szervo olajat kell hamarosan cseréltetni benne!
Jön a jó idő kap egy külső full polírt,mert a téli só+mosó vízköve megviselte a fényét!

Ja a 18"-tól nem lett magasabb a hasmagassága a gépnek???
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 11:52:15 // 12072
nekem is az utóbbi lakik benne mert tudja azokat a követelményeket amiket kíván az autó...tennék bele Seleniát ha tudná amit kéne...
Graben&Zsu22-02-2011 11:50:09 // 12071
Sziasztok!
Hát ez bődületes ami olajcsere témában megy!
Nyilván mindenki másként vélekedik,de miért nincs egy kölcsönös arány!
Az olajcsere periódust mindenki egyénileg dönti el,nem vita kérdés!
Na de a motorolaj típusát is sok vita árnyékolja be!
Az én esetemben az utóbbi olajcsere Selenia WR P5W30 került a 2,4-es mociba!
12.000km kb megtételével jött a "check engine oil"hibajelzés.Nem csak hideg indításkor,hanem üzem meleg állapotban,menet közben is kiírta.
Nem kerestem ennek az okát,hisz ha jól belegondol az ember végtelen lehetőségekkel szembesül!
Az autó 43ezer km-rel került a kezem közé,most 84.(párszáz)ezer van benne.2x is ugyanazt az olajat kapta.Előbbi esetben nem volt hibajelzés!
Javaslat volt itt a Castrol Edge 5W30-ra,hát aktualitását nyerve kipróbálom.
Nem tudom mi lesz a különbség a két olajban,de nyilván amelyik pozitív csalódást okoz az kerül előtérbe!

Selenia WR P 5W30
vs.
Castrol Edge 5W30
sas-15922-02-2011 11:07:03 // 12070
Azért azt remélem, hogy az Alfa Romeo gyár legalább 400 ezer km-re tervezi az autóit és ehhez méri az előírásokat is.
Ez manapság nem mondható túl soknak, sőőőőőt.
Az még az utánam jövő két következő tulajnak is elég kell legyen.

26 ezernél cseréltem olajat (30 ezer helyett), de azért meg ne kövezzetek emiatt. :)

Rendben, felfogtam, hogy nálam tapasztaltabb Alfások az ennél is gyakoribb olajcserét ajánlják. Köszönöm.

Csak ha esetleg már túl sok egy idő után a b@szakodás egy autóval, akkor az már az élvezet rovására megy.

Persze mindez feltételes módban, hiszen az autó szuper és továbbra is imádom.
Blade22-02-2011 10:52:04 // 12069
Ez így oké,csak egy probléma van vele. Az gondolom előtted sem titok, hogy a mai tömegtermelésben minden gyár úgy alkotja meg a termékeit, hogy azok élettartama korlátozott, vagy csúnya szóval időtartamra tervezett legyen. Ha te betartod keményen a gyár "ajánlott" előírásait, amit részben marketing elvárások miatt szabtak meg úgy ahogy, akkor valószínűleg Te is beállsz a sorba, és az autód annyit fog futni amennyit a gyár tervezett. Igaz ugyan hogy a sűrűbb olajcsere többe is kerül, azonban a tapasztalatok szerint nincs arányban azzal amennyivel meghosszabbíthatja egy motor élettartamát, nem beszélve arról hogy biztonságosabbá is teszi a működését, főleg ahogy telnek a kilométerek.
Mondhatod azt, hogy Te úgyis eladod az autót amikor még nem jelentkeznek nagyobb problémák, - tehát azelőtt ahogy a gyár tervezi az autó futásteljesítményének végét - de gondolom elvárod hogy minél jobb pénzt kaphassál a használt autókért. Az Alfa Romeo-t az is megkülönbözteti a többi márkától, hogy az Alfa Romeokat általában nagy becsben tartják.
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2011 10:46:39 // 12068
szerinted mi különbség szerkezetileg egy 2,4-es 175 lovas 156, egy 180 lovas 166 vagy egy 200 lovas 159 között? vagy egy 1.9 150 lovas 156 és 159 között? megsúgom semmi.. és mi a különbség a wrd 5w40 meg a wr p között? szinte semmi ...a gáz az hogy a pure 5w30 csak c2-es (nem tudja a DPF szabványt) a vicc meg hogy a longlife minősítést sem tudja...akkor mitől tudná a 30-35e km-et? jah mert a gyárban kitalálták....nah ezért ne menj vele többet mint 20e km vagy tegyél bele olyan olajat ami tudja a LL-et vagy 507-et na meg a C3-at....
Cgo22-02-2011 10:40:53 // 12067
ez mind igaz es igy van, a kerdes, hogy mennyi benne a marketing es meddig akarod az autot megtartani. A tobbseg max 5 evig tartja meg az autot (aztan jon az uj tipus, azt is el kell adni...), kevesen mennek evi 30e-nel tobbet, vagyis 5x30=150e km. Annyit biztosan SIMAN kibir 5 toltet olajjal. Sot, biztos kibir 170-180-200e-et is, foleg a dizel. A masik oldalon ott van a bizonyitott teny, hogy az adalekok a legjobb olajbol is "kiegnek" 7-8000 km alatt, tehat 22-23e km-t mar egy sima, fekete katranyolajjal teszel meg. Mennyit art ez? Mikor mutatkozik meg a negativuma? Ha szerencsed van es eladtad az autot 5 eves korara, akkor talan soha. A gyartonak meg ott van a hatso kapu, ugyanis 30e km VAGY 1 ev van a konyvben, altalaban 15-25e km kozott van az emberek tobbsege 1 ev utan. De sokan meg annyit se mennek, itt a forumon is sokan mennek max 10e km-t evente.
sas-15922-02-2011 10:33:50 // 12066
Ha az ajánlott 30 ezer km-t nem bírná ki olajcserétől olajcseréig, akkor nagyon szomorú lennék.
Én eddigi off-os autóimat is az előírás szerint bevittem szervízbe, délután elhoztam és kész. Cseréljék ki amit kell, én meg nyomhassam a pedált.
Eddig bevált a dolog.
Tekintettel a sokat emlegetett Alfás "olajérzékenységre", most már 26 ezernél bevittem, igaz közben az 1 év meg eltelt.
A 159-nek már olyan szintű autónak kell lennie, aminél ne én találjam már ki, hogy melyik alkatrészre mennyi a szervízintervallum.
Cgo22-02-2011 10:09:34 // 12065
azt hittem, csak a forumon nem megy a helyesiras, de ezek szerint teljesen haragban vagytok :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.