Forum >> 159

Piritu - 1.000.00008-05-2011 12:44:14 // 13964
Nem az önsúly. A turbónyomást láthatóan lassan hagyja felépülni a comp.
Norby08-05-2011 12:26:55 // 13962
Eladó a régi autód?
Piritu - 1.000.00008-05-2011 12:13:02 // 13961
A síalagút felé inkább a védelem miatt fordítanám a hangszórót.
DrB08-05-2011 11:55:06 // 13960
Simán csak a nagy önsúly lenne az oka? Korábban beszéltük itt, hogy lomha a gázpedál reakció, s hogy mindez a környezetvédelmi előírások teljesítése végett van így. Na, meg ahogy 159 és Erhard élménybeszámolóiból kivesezm, az általuk használt új program ebben is segített.
DrB08-05-2011 11:52:56 // 13959
Ugyanott írattátok 159 cartárssal a programot? Miben javított nálad? Kormolás?
vm08-05-2011 11:49:15 // 13958
Itt ugyan offos vagyok ;-), de én pl. hihetetlen mérnöki innovációval fogtam, és hanyattvágtam a ládát, hogy a hangszóró felfelé nézzen a kalpagtartóra.



A régiben egyébként olyan láda volt, mint amit tervezel, de szub-nál igazából nincs jelentősége az iránynak.
Piritu - 1.000.00008-05-2011 11:41:27 // 13957
Van előtte két vaspálca, a nagyobb csomagok ellen elég. Ha meg sok kicsi van, ami veszélyt jelentene, akkor elfektetem és felfelé van a membrán.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Piritu - 1.000.00008-05-2011 11:33:32 // 13956
Sőt nekem se, pedig tuti hogy a legújabb progi van rajta :-)
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Piritu - 1.000.00008-05-2011 11:27:56 // 13955
Nem, golyóálló, kevlárból van :-)
ALFI15608-05-2011 11:21:58 // 13954
Nekem a DPF bent van.Meg a kat. meg minden.A program át van írva.Ugyan úgy megy a kocsi mint ALFA159-é.Állóhelyzetből a 156 1.9m-jet 1-2 autóval megy el.Menetközbe keményen megy.
DrB08-05-2011 11:18:57 // 13953
Szóval, elindulásnál neked sem lő ki, mint egy ágyugolyó. :)
DrB08-05-2011 11:18:05 // 13952
2009-ben vettem a 159-et használtan (2006 végi forgalombahelyezésű), még akkor megkérdeztem a szervizben, hogy a legfrisebb software van-e rajta, igen volt a válasz. Azóta átesett a vas a 60 ezres és a 90 ezres szervizen is. Gondolom, ha időközben kihoznak új gyári software-t, akkor azt automatikusan rárakják. Van a 2006-os soft verziónál újabb, hivatalos gyári soft?

Írhatnátok Erharddal egy részletesebb beszámolót, hogyan változott meg a vasatok az új programmal. Alacsony és magasabb fokozatokban? Hogyan indul meg álló helyzetből? Kormol-e?

Ki kell-e mindenképp vetetni a DPF-et, hogy a program átírás érdemi változást hozzon, stb.

Többször írtam már, ha otthon élnék, könnyebben bele mernék vágni...
vm08-05-2011 10:15:24 // 13951
Nemrosssz... ;-)

Régóta foglalkoztat a kérdés, hogy akinek így van a láda betéve, nem fél hogy valami egyszer csak bekopogtat a membránba?
ALFI15608-05-2011 10:11:36 // 13950
Ga már mozgásba van akkor ok.De indulásnál azért nehezen lendití be a nagy vasat.Úgy az 1.9 is elmegy.Nem kicsit.De nem is erre van hanem hosszútávra.De DrB is így mondta,hogy indulásnál gyötrelem de utánna már nincs gond.
'''''08-05-2011 07:21:26 // 13949
2006-óta van már frissített gyári program.Nekem egyszer azt is rátették a szervízben.Már azzal sokkal jobban ment.Azt neked is ráírhatnák.Fél óra alatt megvolt.
DrB07-05-2011 22:57:17 // 13948
de alapból egyesben és kettesben mindig is szar volt a gázpedálreakció, főleg egyesben, de ezt is kitárgyaltuk már sokszor, miért van... :(
DrB07-05-2011 22:53:13 // 13947
mondasz valamit, nagy melegben a hangja sem olyan szép...
DrB07-05-2011 22:52:06 // 13946
Na, de a program átiratáson kívül ti kiszedettétek a DPF-et is, meg még mi mindent, nem? Itt a deutschoknál óvatosabb duhaj vagyok ilyen szempontból...
Piritu - 1.000.00007-05-2011 22:25:46 // 13945
Még mondja valaki, hogy nem jól pakolható a 159 csomagtere!

Összesen (a mélyládán kívül) 101 üveg sör, 3 jéger táskástól, 2 pezsgő és 2 üveg bor :-)
Piritu - 1.000.00007-05-2011 21:57:23 // 13944
Ha már fogyi: sikerült reprodukálnom a gyár által megadott országúti fogyasztás adatot 23 km átlagában! Igaz, ehhez olyan 23 km-t kellett mennem lájtosan, ami összesen 450 métert lejtett lefelé :-)
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2011 20:05:23 // 13943
szerintem nálad is kapufa a DPF...fogadjunk hogy télen vagy hidegebb napokon sokkal jobban húz az autód, ahogy közeleg a nyár mint ha egyre csigább lenne
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2011 20:04:06 // 13942
helyes, helyes :DDD
'''''07-05-2011 19:54:44 // 13941
Írasd át a programot.50.000Ft-ért szinte egy másik autót kapsz.Nálam olyan gond nincs,hogy utolérjen valaki.ErHard,helyeselj! :-)
DrB07-05-2011 15:25:59 // 13940
Én nem tudom így műszakilag megmagyarázni, a turbónyomást sem szoktam nézegetni nagyon, de az nálam is megállja a helyét, hogy a 2.4-es 159-es nem egy lámpától lámpáig gyorsulásra kitalált autó. Fájóan le kell padlóznom ahhoz, hogy egy ilyen lámpától való kigyorsításkor a kettesbe való felváltással és továbbgyorsítással együtt ne loholjon ott a nyakamban bármilyen 1.4-es benzines "kommersz" autó... Mivel nem szeretem gyilkolni a vasat, inkább szép komótosan indulok el. Ha már megvan a lendület ill. hármasban vagyok, onnantól már nincs gond. Szóval, városi forgalomban szerintem sem ideális, ahogy a gyári program szerint viselkedik. Hogy ez a környezetvédelmi előírások miatt van-e, tudja a fene. De, hogy városban minden márka kis és nagy modellje is ott van a nyakamban az tény és elég idegesítő. Ők valahogy meg tudták ezt oldani. Nem gyorsulgatni, vagizni akarok, csak normális ritmusban részt venni a forgalomban. Ez városban problémás...

Ugyanakkor vannak napok, vagy a más, ideális páratartalom és a hőmérséklet miatt vagy én nyomom másképp a gázpedált, tudja a fene, de sokkal élénkebben viselkedik 1-esben és kettesben is. De általában a fent vázolt szitu a jellemző.

137 cartárssal ellentétben én mindezek ellenére szeretem az 159-esemet. Nem is városi használatra vettem, viszonylag ritkán is használom városban. Közútra és autópályára pedig nekem tökéletes.

A héten, amíg műszaki vizsgázott az autó, olajcsere, stb. egy vadi új, 1.2-es benzines Puntót kaptam csere autónak. Mentem vele városban, közúton is. Nagyon nem tetszett. Nyomtam a gázpedált, alig történt valami. Kanyarokban billegett ide-oda, állandóan korrigálnom kellett egyenes úton is a kormánnyal. Persze tudom, mindezt azért éreztem így, mert könnyű megszokni a szuper futóművet, úttartást, kormányzást az Alfában.

Szóval, összességében én nagyon szeretem ezt a vasat. :)
ALFI15606-05-2011 21:03:23 // 13939
Sőt!Szinte ugyan az.Ha én is kicsit előrébb hajtom az ülést akkor ugyan ez az érték.
vm06-05-2011 20:48:00 // 13938
Sziasztok!

Szóval egy kollégám miatt mértünk, aki internetes képek alapján kijelentette, hogy a 2006-os Passat-ban legalább 10 cm-el nagyobb a (hátsó) hely, mint a 159-ben.
ALFI156 volt szíves mérni, így az Alfa 60+120 cm-e áll szemben a Vw 65+117 cm-ével.
Nem a legprecízebb az összehasonlítás, de azért az rögtön látszik, hogy nincs számottevő különbség.
'''''06-05-2011 19:51:24 // 13937
Köszi,hétfőn kiderül!
joe7506-05-2011 17:45:27 // 13936
Tedd át Sportba, és az a jelenség, amit amúgy helyesen levázoltál, totálisan átalakul, és egy autópályás 6. ban 120km/h-s tempónál kettőt is visszalő, és 4500/min elött nem vált ha padlózod! Imádom, amilyen brutális erővel nekilódul 120 fölött is...... Nincs kec mec fusson ki merre lát, jövünk! :)
joe7506-05-2011 17:39:23 // 13935
Az biztos, hogy folyamatos gyorsulás közben - ellentétben a kézi váltóssal- folyamatos a kick down, és a turbónyomás a gyári óra szerint folyamatos 1,5 bar nyomáson áll, váltások közben sem esik egy tizedet sem....
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 16:44:20 // 13934
termosztát hőgombája :)
'''''06-05-2011 14:16:40 // 13933
Az előbb kiolvastattam a hibát. P0115 a hibakód és azt írja:Motor-hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelője-áramkör hibás működése. Na ez mi lehet?Volt már valakinek ilyen?
cseko7606-05-2011 14:10:48 // 13932
azt pontosan nem tudom, de a trafippaxos fényképezés(neten) 110 -es táblát mutat, a feljelentésben azt írták, h 100 -as tábla volt, telefonon megreklamálva és mégis maradt a feljelentés; amúgy 120 km/h val mentek (30.000 eFt). Apuéknak sikerült.
ALFI15606-05-2011 14:07:27 // 13931
Nem Bólynál a megsűlyedt felüljárónál szaladt bele ahol kint maradtak a táblák?
ALFI15606-05-2011 14:05:03 // 13930
Akkor az Bólynál van szerintem.Miért mennyivel szaladt bele?
cseko7606-05-2011 14:03:43 // 13929
de valahogy arra a lényeg, hogy Pécs felől kell jönni...
ALFI15606-05-2011 14:02:20 // 13928
M60 az nem Bóly-Pécs között van?És Bólynál van a nulla kilóméter?
cseko7606-05-2011 13:58:00 // 13927
Egy kis segítség kellene van aki Pécs és Budapest között az M60 -as on megy? a 0. km -nél milyen sebesség korlátozási tábla van? Köszi.
vm06-05-2011 12:21:16 // 13926
Sziasztok!

Kéne nekem egy kis segítség...

Rettentő komoly kísérletet végzünk egy kollégámmal, ezért meg kellene valakinek mérni egy 159-ben a következőket:
- koppig hátratolt, függőlegesre állított vezetőülés mellett a távolságot a támla hátulja, és a hátsó ülés támlája között (ülőlapra fektetett mérőszalaggal),
- ugyanígy, a vezetőülés támlája, és a gázpedál között (mivel itt nem lehet az ülőlapon mérni, a támla közepéig).

Ha valaki fáradozik vele, előre is köszi ;-)
GEORGE06-05-2011 11:29:49 // 13925
JOE75 videojából is kiderül, hogy olyan gyorsan történik a váltás, hogy nincs ideje leépülni a turbónyomásnak....főleg annyira, hogy újból teljesen fel kell épülnie.
Eleve van a turbónak egy telhetetlensége, lassan tudja ejteni a fordultatott, főleg, hogy közben a kipufogógáz pörgeti.......és sorra dobálja a fokozatot a váltó.
Szóval nem sok ideje marad a turbónyomás leépülésének.
Én több 2,4 159-el mentem de ahhoz hasonlót nem tapasztaltam amit te írsz turbójuk kapcsán....a156 2,4 jtd 20 v nél sincs ilyen jelenségem.
GEORGE06-05-2011 11:25:16 // 13924
440nm az a 400nm :-) és ez tényleg nem mindegy.
Az, hogy japán az miért is baj?????
Ha valaki nem tud rendes váltót csinálni, hát vegyen és ami jó az jó tök mindegy ki gyártja.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 11:02:20 // 13923
0 kilométeresen vetted?
13706-05-2011 10:49:03 // 13922
Ja, persze, átalakítás után biztos. De a gyárból azért nem így jön ki. Úgy is mondhatnám, hogy gyárilag szar.
ALFI15606-05-2011 10:45:56 // 13921
Semmi turbólyuk.Minden gázadásra minden fordulaton akárhogy reagál.
.......................06-05-2011 09:37:00 // 13920
Én is vezettem egyazon hétvégén sok automata dieselt
messze jobb mint a VW Passat DSG je,
mert a Q tronic nem vált vissza ha nagy gázt nyomsz ,mindent nyomatékból old meg,és nem pörgeto feleslegesen a dieselt.
szóval a 2.4 hez nagyon illik,
kár ,hogy csak 400Nm ert tud,meg az ,hogy japán gyártás :(
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 07:18:21 // 13919
no meg ez annál összetettebb dolog nem a turbóddal volt probléma inkább valami fojtotta a gépet...mióta nincs 1700-1800-tól olyan szépen megindul
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 07:16:10 // 13918
ezt ki lehet küszöbölni....ezért maradt meg
13705-05-2011 23:38:08 // 13917
1700 alatt nem szólalt meg, de inkább 2000-2200. De a turbólyuk nem azonos azzal a jelenséggel, hogy csak X fordulatszám felett pörög fel a turbó. Nem csak a fordulatszám számít, hanem az, hogy egy gázelvétel után milyen gyorsan tud újra teljes fordualtszámon pörögni a turbó. Ez utóbbiban nagyon szar volt a 159 2.4. Az egyik tényező volt sajna, amiért eladtam.
GEORGE05-05-2011 22:02:45 // 13916
Nagy turbójuk?
Neked honnan kezdett el húzni a 2.4?
GEORGE05-05-2011 22:01:30 // 13915
Én két ilyen automatával autóztam összesen 5 napot. Engem nagyon meggyőzött és valóban jobban vált mintha kézivel tenné az ember.
De még ha lassabb is akkor sem éreztem hiányát a kézi váltásnak.

Összehasonlítva a 2000-es 4 gangos automata Modeommal lényegesen jobb az Alfa 159-es váltója.
Érezni a több generációs különbséget az Alfa javára.


A korábbi linkből úgy tűnik, hogy "csak" 440Nm-es a váltó....anno 600Nm mondták mert a 3.0V6 JTD-hez nem volt váltó ( 500-550Nm lett volna ) és ahhoz vették az Alfáék.......

Szóval én részemről jöhet bármikor ilyen váltóval a 159 :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.