Forum >> 159

GTPeti29-01-2012 21:32:36 // 18964
Ezzel egyetértek. De sok autóhoz, pl. egy 146-hoz nincs gyári xenonos lámpa. Mégis lehet, hogy - jóváhagyott - izzóva megfelelne a követelményeknek. (+mosó + szintező).
Én azon a véleményen vagyok, hogy élhetővé kéne tenni a szabályozást és HA valami MŰKÖDIK, akkor engedélyezni kéne.
A németeknél ez így van. Sokmindent átalakíthatsz az autódon, de be kell vizsgáltatni és ha megfelel, akkor beírják a forgalmiba. Ez egy vállalható procedúra, és működik.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:29:00 // 18963
Sokkal egyszerűbb megoldás is van. Veszel gyári lámpát, mosót, szintezőt. Beteszed és mész gond nélkül :-P
GEORGE29-01-2012 21:28:00 // 18962
Qrva sok különbség van a gyári és az utólagos közt.

Kezdjük magánál a lámpatestnél.
A xenon-os autókban a lámpatest egy vetítőlencsés egység van, ami koncentrálja a xenonizzó fényét.
A nem xenonos lámpáknál egy "mezei" parabolatükör van.
A gyári lámpában a vetítőlencséhez képest pozícióban van az izzó.
A normál lámpatestbe utólag berakott izzó sosem lesz abban a pozícióban mint a halogénizzó. Már emiatt is össze vissza szórni fogja a fényt, plusz a parabola is szanaszét fogja szórni a fényt.

Kiegészítő berendezések.

minden gyári xenon lámpás autóban van szintszabályzó, ami folyamatosan vízszintes pozícióban tartja a vetítőlencsés "egységet" ezáltal csökkentve a szemből érkező vakítását.
Továbbá szintén széria tartozék a lámpamosó berendezés.

röviden tömören ezen különbség van a két világítás típus közt.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:27:38 // 18961
Nem tudom, még NEM láttam odakint rossz lámpás autót.
Olyat se, amelyik mögöttem jön és a plafonomat világítja. Fél szeműt se. Itthon 100-ból 23-at számoltam rossz lámpával a múltkor.
GTPeti29-01-2012 21:27:12 // 18960
A típusonkénti vizsgálat természetesen pénzbe kerülne.
De:

1. VAN rá apparátus (NKH, vagy hogy hívják ma éppen.)
2. Az emberek jó része szívesen kifizetné a bevizsgálás és beállítás árát, csak, hogy korszerű világítása legyen (a mécses helyett).
3. Ha a fenti módon kerülne beépítésre, azzal csak NŐNE a biztonság, minden tekintetben.
4. A sarkos felfogáson is kéne egy kicsit változtatni. A MI érdekünk lenne.
Pityukoma29-01-2012 21:26:55 // 18959
George & Piritu kössz a tanácsokat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 21:24:44 // 18958
ezt Te sem hiszed el :) csak nálunk vakít kint a németeknél nem?
GTPeti29-01-2012 21:24:18 // 18957
Van különbség, nem is kevés. DE! Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek olyan gyári halogénes lámpák, amikbe ne lehetne úgy xenont tenni, hogy ne teljesüljön _minden_ szabványos előírás. (Fényszórómosó ugye halogénekhez is rendelhető, aut. szintezést kéne csak beletenni.) Innentől tényleg akarat kérdése, hogy a törvényhozók lehetővé tegyék a legalizálást.

Természetesen bizonyos - kistévé méretű - lámpatestek nem alkalmasak xenon befogadására, mert ezek tényleg vakítanak. De a projektorosak nagy része van annyira pontos, hogy kiegészítve aut. szintezéssel és mosóval tökéletes lehetne.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:23:36 // 18956
A lámpa üvege és az egész kialakítása. Nem véletlenül jelölik meg a lámpákat, hogy mi való bele. Ha csak izzót cserélsz más a vetített kép.
Messze nem az üzletről szól, hanem többi közlekedő vakításának elkerüléséről.
DrB29-01-2012 21:22:54 // 18955
Asszem, nálam is ált. akkor van, ha hamar indítózom. No, majd megfigyelem.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:21:19 // 18954
"Bevallom én nem szoktam..." - Ott azt kell mondani, hogy induláskor még jó volt :-P
Most komolyan egy ilyenen minek vitázni? Jelentsen fel. A kiküldött levélre viszem a fél utcát, hogy induláskor megnéztem.
GEORGE29-01-2012 21:21:12 // 18953
A rendőr a rendőrnek nem lehet a tanúja! Ilyen alapon minden percben fel lehetne jelenteni valakit, mert 3 rendőr tanúsítja....
Mindig kérd el annak a nevét aki azt a szabálytalanságot látta a rendőrön kívül, amiért fel kíván jelenteni.

Mondok egy példát. Szabálytanul megelőzöd az előtted haladó autót, amit egy rendőr végig néz.
Leállít téged, majd azt akit megelőztél.
Megkérdi tőled, hogy elismered-e? Ha igen, tovább mehet a mögötted leállított autós.
Ha nem ismered el, a rendőr odamegy a másik autóshoz és megkérdi, hogy hajlandó-e tanúskodni. Ha nem hajlandó, akkor úgy mond te "nyertél", ha hajlandó akkor megszívtad.

Szóval nem úgy van, az hogy 3 vagy egy busznyi rendőr állít valamit.....
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:19:34 // 18952
Valaki mondja már meg nekem úgy őszintén, hogy mi a külömbség a gyári és az utólagosan beépített xenon között?
Ez az egyész csak az üzletről szól! Ha parasztnek nincs pénze xenons luxusra, akkor ne is legyen neki!
GEORGE29-01-2012 21:15:38 // 18951
Még az is baj, hogy ezen "izzók" használata ugyan úgy tiltott, mint az utólagos Xenon.
Pityukoma29-01-2012 21:15:06 // 18950
Bevallom én nem szoktam minden indulás előtt lámpát nézegetni :-) csak néha mikor eszembe jut. A fakabátnál meg csak akkor vitázom ha többen vagyunk mint ők. Különben drágább a számla -tapasztalat:-(
GEORGE29-01-2012 21:14:44 // 18949
Én vettem szofita helyett, helyzetjelzőbe is ilyen "izzókat"nagyon hamar tönkre mennek. A legnagyobb baj, hogy 12V vannak tervezve, az autóba meg 13,8-14.4V van.
Ráadásul drágák is!
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:12:26 // 18948
Én mindig azzal nyitok, hogy jogász vagyok, aztán elküldöm őket francba! Nincs számomra gyűlöletesebb, mint a rendőr. Engem, adófizető tisztest polgárt úton útfélen b*sztatnak ilyen apróságokért, de a kisebbség a szakadt ladájával, jogsi és forgalmi nélkül, teli lopott szajréval, az nem érdekes!
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:09:10 // 18947
"A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei

5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
...
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni."

Kihangsúlyoznám:
"mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul" - no ezt kellene bebizonyítani, hogy NEM így volt :-))
Dömpi (il dottore)29-01-2012 21:08:34 // 18946
köszi, átnézem!
Piritu - 1.000.00029-01-2012 21:06:32 // 18945
Ha be tudja bizonyítani, hogy induláskor sem volt jó a lámpa, akkor fizetek.
A sofőrnek induláskor kell meggyőződnie, hogy jó-e a lámpa. Ha megállít, hogy nem jó, megköszönöm az információt és kicserélem. Már volt rá példa, szirénával jöttek utánam, mert az OFF mindkét hátsó helyzetjelzője kiégett Bécsből hazafelé.
ALFI15629-01-2012 21:04:24 // 18944
Az alsó kettő jó neked de baloldalt a ledes termékeknél van még egy jó pár.
Pityukoma29-01-2012 20:57:20 // 18943
Valóban így van, de napközben? A sünök meg akkor is büntetnek :-( legalábbis felénk :-(
ALFI15629-01-2012 20:56:15 // 18942
Rengeteg oldalon van.A fényerő inkább pont azt mondják,hogy erősebb (jóval) mint a sima halogén.Árba meg olcsóbb mint egy jó izzó.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:55:48 // 18941
több lámpa azon se volt :-P
Pityukoma29-01-2012 20:55:37 // 18940
Látom TE is figyelsz :-) én sem tartok fejbe mindent de tudom hol keressem. Ha mégsem akkor kérdezek.... TŐLETEK :-)
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:55:14 // 18939
Mész este, felkapcsolod a köd/tompított/távfényt. Sötét marad. Nem elég jelzés, hogy kiégett az izzó? :-)
A rendszámtábláét kicsit nehezebb észrevenni...
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 20:54:33 // 18938
este azért csak észre veszed hogy nem ég valamelyik tompított viszont a helyzetjelző észrevehetetlen ugyan ilyen a rendszámtábla világítás stb....
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:52:52 // 18937
Tibcsi166 Cartárs hsz-éből idéznék, ő megmérte a 159-nél:
"Visszatérve a LED-es izzó áramfelvételére: megmértem rögtön amikor megjött és az eredmény: 165mA 14V-on az ellenállással együtt. Ami ugye a hagyományos 5W-os izzónál 357mA....A computer pedig...100mA-nál már jelez."
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 20:52:29 // 18935
az 56 is pont ugyan ezt tudta....
Pityukoma29-01-2012 20:49:40 // 18934
Ez így van tényleg. Mikor megvettem a vasat a bal köd és a jobb tompított nem világított. Nem kiabált hogy azonnal szerviz :-( . SZVSZ fontosabb lenne jelezni a fényszóró hibáját mint azt hogy nem jó a rendszám tábla világítása.
Dömpi (il dottore)29-01-2012 20:48:34 // 18933
milyen ellenállás kell a helyzetjelzőhöz? Tudnál segíteni?
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:47:40 // 18932
174. oldal a könyvből:
"A figyelmeztető lámpa (egyes változatoknál) kigyulladása (egyes változatoknál a kijelzőn megjelenő üzenet) jelzi, hogy az alábbi világítóberendezések közül egy vagy több meghibásodott:
– helyzetjelzők
– irányjelzők
– hátsó ködlámpák
– rendszámtábla világítás.
A világításra vonatkozó üzemzavar oka lehet: egy vagy több izzó kiégése, biztosíték kiolvadása vagy áramköri szakadás."
Pityukoma29-01-2012 20:43:55 // 18931
Többek közt ezt találtam hirtelen:H7 68SMD LED
De ahogy olvastam róla nem ajánlják közúti forgalomba a fényereje miatt. Valamejik oldalon azt olvastam hogy a fényereje 25-30W-os halogén izzónak felel meg. Ahhoz még túl drága hogy kísérletezzek vele :-(
Csöri29-01-2012 20:40:27 // 18930
A147-nél azt hiszem rinyál a ködlámpa miatt. Az 159-ből ezt kihagyták?
Dömpi (il dottore)29-01-2012 20:38:41 // 18929
ezt jó tudni! a helyzetjelzőt figyeli, ezért gondoltam, hogy a tompítottat is.
Dömpi (il dottore)29-01-2012 20:37:31 // 18928
én most raktam bele emelt fényű H7-est. a LED árával kissé félretájékoztattak :(
Dömpi (il dottore)29-01-2012 20:35:45 // 18927
csak a szelepet pucoltad ki, vagy műanyagházas egyberészes cuccból kiálló pöcköt is megmozgattad? az egy kétállású (legalább is az enyémben) pöcök, és az mozdítja a szelepet. Ha be van állva, nem b*szhatod a szeleppucolást. A pöcöknek nem árt ilyenkor egy nagy adag csavarlazító.
Nálam bejött. Mielőtt újat veszel, érdemes kipróbálni.
Piritu - 1.000.00029-01-2012 20:33:47 // 18926
A rendszer NEM figyeli a tompított/táv/ködlámpa kombót. Tehát nem is jelzi, ha kiég!

A múltkor valamelyik topikban valaki próbálkozott vele, de nem jött be, mert nem pontszerű a fényforrás, így nem tud a fókuszpontban lenni.
ALFI15629-01-2012 20:33:37 // 18925
3-9ezerig van darabja.A helyzetjelzőbe is van ellenállás,hogy ne jelezzen vissza.
Dömpi (il dottore)29-01-2012 20:31:09 // 18924
csak can-bus -osat használj, külömben folyamatosan rinyálni fog rendszer. Mellesleg úgy tudom 70ezer feleltt van az izzó darabja (!)
ALFI15629-01-2012 20:08:27 // 18923
Nem a hátsó világításra gondoltam.Ott minimális a különbség.A tompítottra,refire,köd lámpára.H1-re,H7-re főkép.
Csöri29-01-2012 19:15:56 // 18921
Ez egr hiba.
cseko7629-01-2012 19:02:18 // 18920
http://www.alfaamore.hu/tagok/ystuc/autok/5355/blog/16308
sxr8529-01-2012 18:56:12 // 18919
Van nálatok raktáron szted?
sxr8529-01-2012 18:55:45 // 18918
Ha a szívó sor lenne miért pont az EGR piszkálása után csinálja ezt?
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 18:49:00 // 18917
nekem is szokta csinálni nagy ritkán főleg ha beülök és egyből nyomom a start gombot ahogy írta Peti is kevés hirtelen a feszkó ...
Erhard 242 (Pure Energy)29-01-2012 18:46:00 // 18916
olyan 37e környéke az új ....
ALFI15629-01-2012 18:44:24 // 18915
Nekem ugyan ez volt.Végig csináltam mindent és végül a szívósor lett a ludas.De ezzel se vagyok egyedül.Szerintem nállad is az lessz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.