Forum >> 159

Csabi04-09-2012 22:36:33 // 24064
Hali!

kb két hónapja cseréltem kormányművet, nekem is elnyomta az olajat az egyik oldalán. Felhívtam a két "legnagyobb" kormányművet felújító céget mindkettő hallani sem akart róla... részben azért mert állításuk szerint nagyon macera.A javítási költség a duplája egy másik kormányműhöz képest(75-80e) és nem tudnak garanciát vállalni a javításra....
Így döntöttem az új mellett... szóval más alternatívát nem nagyon tudok, ha hosszabb távra tervezel a vassal.
Kardosdoktor04-09-2012 22:28:07 // 24063
Hát ez így elég lehangoló! :-( Én is inkább cserélek, hátha nő az élettartam! :-)
droberto04-09-2012 22:25:08 // 24062
No ez az a dolog aminek bátran neki mernék állni! Vagy keressél egy megbízható szerelőt!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
droberto04-09-2012 22:19:26 // 24061
Két kanállal habzsolod az életet! :)))
GTPeti04-09-2012 22:11:55 // 24060
A hivatalos forgatókönyv:
- Ne cserélj benne olajat sosem, hiszen élettartamra szól.
- Meghibásodás esetén keresse fel a legközelebbi márkaszervízt.
- A szervíz váltót nem javít, de készséggel beszerzi a gyári pótalkatrészt. (Ami egy kpl. váltó.)
- Nem annyira jelentéktelen összeget a kasszánál hagy.
- Boldogan távozik.
Kardosdoktor04-09-2012 22:08:29 // 24059
Köszi a hozzászólást! Én magam is gondoltam, hogy ezek a kenőanyagok egyszer elfáradnak (álltában is, használva is) és ezért cserélni kell, de vajon ki az aki hitelt érdemlő módon, megfelelő szakértelemmel ezt meg is teszi? Van azért nehány bizonytalanság még ezzel kapcsolatban: az adott szerelő jó olajat tesz-e bele, ha én viszek gyárit, hány l-t vegyek, mivel mint említettem nem mind jön le a csere során? Vágom én, hogy cseles házi módszerek segithetnek (olykor), de csak van erre egy szakmailag elfogadott protokoll, nem csak a légből kapott ötletek alapján végzett mókolás!
Üdv: P
Vermacy04-09-2012 21:56:07 // 24058
Én gyönyörködni vettem az autót. Akkor már a szerviz is legyen szemrevaló ;-)
ALFI15604-09-2012 21:44:45 // 24057
De,hogy-hogy nem vette észre ha egyszer szakértő?Annak azért van hangja már jóval elötte is amikor el kezd sírní.
GTPeti04-09-2012 21:42:24 // 24056
Ott a pont! ;)
droberto04-09-2012 21:41:52 // 24055
Ha így vesszük, cserekor hígítunk mindent. A motor-, a szervóolajat, a fékfolyadékot... stb.
Azt meg nem hiszem, hogy szétszedéssel lehet csak leengedni teljesen. Biztosan vannak trükkök amikkel a jó része kiszedhető. Pl.: ez.
Van egy mondás: nemakarásnak nyögés a vége. Szerintem.
Egy szó mint száz: minden kenőanyag degenerálódik, még akkor is ha nem használod. Én cserélnék az tutti!
GTPeti04-09-2012 21:27:20 // 24054
"Van értelme egyáltalán a teljes mennyiség cseréje helyett "hígitani" a benne lévó anyagot."
Ha ez kérdés volt: SZVSZ van!
Corn04-09-2012 21:16:24 // 24053
Hallgatom én is ám...
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 21:07:56 // 24052
megadhatom a számát a szerelőnek majd elmeséli mi, merre, hány óra meg a számokat is elmondja
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 21:06:05 // 24051
arra munkára meg van a megfelelő hentes én csak a szállító vagyok :)
Kardosdoktor04-09-2012 21:05:49 // 24050
Sziasztok!
Nekem is Q-tronic váltóm van és én is beszéltem automata váltó szerelésével, karbantartásásval foglalkozó szakemberekkel és eléggé megoszlottak a vélemények. Az egyik álláspont, amit Corn is említett, hogy Aisin ez, jó kis japán szerkezet, nem kell benne olajat cserélni a teljes élettartam alatt (megjegyzem az Aisin gyári ajánlása is ez), bár így lehet, hogy 200e km-nél megfekszik és ennyi az "élettartam" (de lehet, hogy folyadélcserétől függetlenül is megfeküdne az időzített avultatás miatt). A másik vélekedés meg az, hogy kell: úgy 7 l váltóolaj jár bele, de kb. 3l ereszthető csak le belőle. Akkor tudják csak a teljes mennyiséget cserélni, ha szétszedik, azt meg csak akkor kell ha meghibásodik. Van értelme egyáltalán a teljes mennyiség cseréje helyett "hígitani" a benne lévó anyagot. Ami meg az intervallumot illeti 60-80e km-t mondanak, a 40e km egy kicsit túldimenzionált! Vajon hol az igazság?
Üdv: P
Liquid04-09-2012 21:04:28 // 24049
az igaz, de azzal már sok a munka, meg piszkos is :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 21:03:57 // 24048
feldarabolva sok belefér :)
Liquid04-09-2012 21:02:26 // 24047
de a csomagtartóba nehezebb belerakni a hullákat :D
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 20:59:41 // 24045
nekem semmi jele nem volt egyszer csak leesett
DrB04-09-2012 20:50:33 // 24044
A bal hátsó ablak jó nagyot kattan minden felhúzáskor, kivéve, ha esős időben nedves. Ez már a beszarásnak a jele? Ezt is meg akarom nézetni eyébként a 120 ezres szerviz keretében.
direttore04-09-2012 20:46:56 // 24043
Hali, de neked kevés km-es az autód, hogy-hogy már kormányműves???
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 20:37:24 // 24041
Kinéztem egy jó kis 66-ot :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 20:33:11 // 24040
nekem már megvolt :P
'''''04-09-2012 20:26:59 // 24039
Haveromnak most szerelik a piros sw-jén a hátsó ajtó leesett üvegét. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 20:09:21 // 24038
kormánymű, bal hátsó ablak leesés még jöhet :P
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 20:02:11 // 24037
én kímélem :D
'''''04-09-2012 18:43:12 // 24036
A típushibákból a dpf eltömődés és a csavar beletörés már megvolt.Remélem itt hagyja abba a sort!
'''''04-09-2012 18:41:01 // 24035
Pont te mondod?A tied kicsivel jobban van felhúzva mint az enyém!:-)
droberto04-09-2012 18:04:26 // 24034
Ekin is így csinálta...
droberto04-09-2012 16:33:04 // 24033
Nem bírta a 240-et! :)
droberto04-09-2012 16:31:41 // 24032
"Valahogy kiszedni a beletört csavart" - Csak ne fúrással történjen, mert a kemény csavar, puha blokkfal nem jó párosítás a hengerfejre nézve. Javaslom, hogy egy anyát hegesszetek rá!
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 16:17:49 // 24031
mert mindig széthajtod az autódat :D
DrB04-09-2012 15:51:46 // 24030
Szóval az ismert típushiba, leömlő tőcsavar... Ez is fent van a listámon, amit a 120 ezres szervizkor megnézetek.
'''''04-09-2012 15:38:53 // 24029
Ma kiderült a hiba.Beletört egy csavar a blokkba ami fogja a kipuff leömlőjét.Kifúj és a fém tömítést rezegteti.Holnap le a lökös,ki a hűtő,le a turbó és kipuff.Valahogy kiszedni a beletört csavart aztán vissza az egészet.Sík ideg vagyok!
Egy csavarért ekkora szívást! :-(
droberto04-09-2012 15:01:35 // 24028
Fl-kor asszem változtattak rajta!
Azért már megbocsáss, milyen gavvallér az ilyen aki a csajával szerelteti a kormányművét?! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2012 14:09:23 // 24027
az új, más megoldás nincs nagyon
Alfa156SW04-09-2012 13:55:19 // 24026
nekem ugyan ez a gondom jelenleg csere lesz belőle!
Vermacy04-09-2012 13:19:35 // 24025
Sziasztok!

Kormányszervó-művem préseli ki magából az olajat és elméletileg cserés lenne. Viszont! Hallottam olyat, hogy ez "gyári hibás" és cserével sem lenne jobb a helyzet. Bontottak már 70ezertől vannak, de ha az is ereszt, akkor nem sokat értem vele. Van valakinek hasonló problémája ill. megoldási javaslata?

159 - 1,9 JtdM, 150 lovas.
Coolby04-09-2012 13:10:39 // 24024
A magyar vállalkozók, "szolgáltatásnyújtók" gondolkozása elég érdekes tud lenni, mintha nem akarnának szolgáltatást nyújtani... Erre mindig akkor döbbenek rá, amikor találok egy olyat, aki akar és meglepődök, hogy jééé, ezt így is lehet...
GTPeti04-09-2012 12:56:47 // 24023
Azt nem értem, hogy "az eddig megkérdezett automataváltó-szakik" miért nem ajánlották fel, hogy ártani-nem-árthat alapon megcsinálnak egy olajcserét a váltódban... Ennyi munkájuk van? Vagy kis munka nem munka? (...inkább romoljon el a váltó?)
Egy ilyen alkalom még kapcsolatépítésre is jó lett volna nekik...
Corn04-09-2012 12:53:50 // 24022
Szia,

van ötleted (vagy valakinek ötlete), hogy Budapesten és környékén kire bízzak Qtronic olajcserét?

Az eddig megkérdezett automataváltó-szakik eddig azt válaszolták, hogy "Abban az Aisinban sosem kell csere...", de ezt ugye nem hisszük el :) Keresek egy olyat, aki nem ezt válaszolja.
'''''04-09-2012 07:15:06 // 24021
Ezt gondolom nekem írtad.Ma átviszem,hogy nézzen rá a szerelő.Remélem valami egyszerű történet lesz.
droberto03-09-2012 22:08:59 // 24020
Így van az a vákumszivattyú. Nem nagy szám leszedni: Le kell húzni a vákumcsövet és aztán ki kel tekerni a 3 vagy 4 db hengerfejhez rögzítő csavarját. Ezután csak le kell húzni a vezérműtengelyről, ami direktbe hajtja. Visszarakni kicsit szarakodósabb, hogy úgy álljon a tengely a szivattyúba, hogy rámenjen a vezérműtengelyre. Onnan tudom, hogy nálam cserélve lett a lapostömítése, mert engedett...
Fogd meg és indítsd el, hogy az adja-e? Ha igen szedd le, és vizsgáld meg, hogy mi adja a hangot.
Gabesz0103-09-2012 21:38:20 // 24019
Sziasztok!

Van valakinek a képen látható műanyag vízcső csatlakozója? Enyém sajna el van repedve :(
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2012 21:09:43 // 24017
ha nem akarsz komolyabb költségeket akkor 40e-ként
'''''03-09-2012 21:08:51 // 24016
Mintha onnan jönne a hang.De ebben nem vagyok biztos.És miért csak hidegen,azt sem tudom.
FiLa03-09-2012 21:08:11 // 24015
Sziasztok,

Lehet, hogy ostoba kérdés, de a 159-es Q-Tronic váltós Alfában milyen időközönként kell (kell-e egyáltalán) cserélni a váltóolajat? Előre is köszi!

FiLa
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.