Forum >> 159

GTPeti05-09-2012 23:04:56 // 24114
Hmm... ilyen problémákról sok év alatt sem nagyon lehetett hallani a 156 fórumban. (Üvegbeesésről és 2.4 tőcsavarról sem.) Remélem, hogy csak véletlen egybeesés és nem a minőségből adtak alább az olaszok. :((
Pityukoma05-09-2012 23:01:44 // 24113
Sziasztok :-)
Nekem is volt ilyen oldal irányú rángatásom. Minél erősebben léptem a jobb pedálra annál inkább érezhető volt. Motor fékre csak akkor éreztem ha magas fordulatról hirtelen engedtem el. Határozottan oldal (jobbra-balra) irányba rázngatott.
A két belső féltengely csokló csere oldotta meg + ki volt verődve a csillag háza is, amit fém szórással, újra munkálással, felület kezeléssel oldottak meg. Mindez 60K volt, anyag + munkadíj. Azóta sinautó, teljesen megszünt a rángatás.

Tibcsi ha esetleg szombat délután ráérsz, beülök melléd és megnézem hogy hasonló-e mint nálam volt.
Csosznorbert05-09-2012 22:31:00 // 24112
Semmi köze hozzá az izzitásnak, nekem halott mind de semmi rángatás és semmi kék füst, de aki tanult és figyelt anno az tudhatja hogy a kék füst mire utalhat :) (oil)
GTPeti05-09-2012 22:15:21 // 24111
Aki ilyet mond, az már nagyon ortodox... :))
Tibcsi16605-09-2012 22:12:35 // 24110
Nem, kiszedik és valami bemérő padon. Ez jobb módszer úgy tudom.
Liquid05-09-2012 22:03:02 // 24109
sőt sokan opellel :))
GTPeti05-09-2012 22:02:10 // 24108
Így-így. Bár Wickey szerint Fiat-tal is folytattuk... De ez egy másik téma. :)
Liquid05-09-2012 21:57:56 // 24107
vagy UNO-ja, vagy legalábbis az Alfások nagy része FIAT-tal kezdett :)
droberto05-09-2012 21:46:50 // 24106
Én imádtam,, az 1.6 se volt erőmű, de viszonylag nyomatékos volt lent!
Gondolom a 2.4 remap más dimenzió? :)
droberto05-09-2012 21:45:15 // 24105
Veszteség (visszafolyás) méréssel?
Tibcsi16605-09-2012 21:01:26 // 24104
Köszi, erre jutottunk az autószerelő barátommal is, csak azt akartam, hogy valaki itt is megerősítsen ;)

Hétfőn viszem bemérni.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 20:59:03 // 24103
szerintem pisál a porlasztód
Tibcsi16605-09-2012 20:58:21 // 24102
Régebben csak 5-6ban. Most már 3-4-5-6 ban is.
Tibcsi16605-09-2012 20:57:13 // 24101
Elején amikor kezdődött csak gázadásnál volt rángatás, de most már motorféken is berángat.
De főleg akkor amikor nyomom neki és kéne a nyomaték.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 20:56:44 // 24100
melyik fokozatban? mindegyikben?
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 20:42:11 // 24097
motorféken rángat?
Tibcsi16605-09-2012 20:30:07 // 24096
OK megnézem hétvégén. Ettől is rángathat motorféken? Miért is?
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 18:51:21 // 24095
nézzétek meg a leömlőt
.......................05-09-2012 17:17:36 // 24094
enyém is rángatott ,de csak gázra
motorfékkel sose
furcsa de a bekoszolódott kikopott szívósor volt az oka,
kapott egy kevesett futottat,most OK
Tibcsi16605-09-2012 16:54:21 // 24093
Néha tök jól megy, semmi rángatás. Gondolom a kettősnek mindig rángatnia kéne. Nem így van?
Tibcsi16605-09-2012 16:52:34 // 24092
Ja, jó kis kocsi volt az. Csak az 1.7D elégé gyengécske volt. :)
Tibcsi16605-09-2012 16:51:38 // 24091
Porlasztócsúcsokat hétfőn megméretem.
Coolby05-09-2012 16:00:21 // 24090
Ez volt nekem is az első észrevételem, de amikor én ilyennel találkoztam, akkor az alapjáraton üresben kuplung fel-le engedésnél is érezhető volt, Tibcsi166-nál ilyet nem éreztem, bár én se zárnám ki ezt az eshetőséget...
.......................05-09-2012 15:29:15 // 24089
Motorféken is,
kettöstömegü jó?
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 14:58:26 // 24088
másnak meg igen :)
ALFI15605-09-2012 14:43:25 // 24087
Komolyan mondom a mai napig elmosolyodok mikor eszembe jut,hogy vannak ekkora verebek akik megeszik,hogy évekig áll a kocsi a szalonba.Ráadásul olyan embertől aki évek óta így árul autót a Fiat Darázs papírozásával.
'''''05-09-2012 14:33:24 // 24086
Nekem nem volt gyengébb vagy rángatás,csak kifújt a tőcsavar töréstől.
droberto05-09-2012 14:32:24 // 24085
Mindenkinek volt Tipo-ja? :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 14:31:13 // 24084
leömlő tőcsavar törés miatt is lehet, ha fars levegőt kap vagy porlasztó
'''''05-09-2012 14:02:40 // 24082
Tegnap láttam épp egy ilyen kerámia motoradalékos reklámot.Ott épp munkagépeknél használták és állítólag kevesebbet evett a lötyitől.Próbáltál már az alfába hasonlót?Valaki esetleg?
Tibcsi16605-09-2012 13:58:35 // 24081
Igen, a tolóerő nem ugrál, a kocsi kb. egyenletesen húz. A motor ugrál jobbra-balra, nagyjából így lehet érezni. És persze ilyenkor sokkal gyengébb húz mint szokott.
GTPeti05-09-2012 13:43:28 // 24080
A kormányműbe való Xado-t pont Erhard említette itt meg, pár éve. :)
Fémkerámia adalék, kormányműhöz is van megfelelelő. Segíti a kenést. Én már vettem, bár még nem töltöttem be. (Más alkalmazásokban nekem hasonló [értsd: Xado v. Rimet] adalékokkal csakis pozitív tapasztalataim vannak.)
Coolby05-09-2012 13:39:27 // 24079
Én talán annyit tennék hozzá, mint tapasztalás, hogy én a rángatra először úgy gondoltam, amikor Tibcsi166 mondta, hogy előre-hátra, de ez a rángatás egyértelműen balra-jobbra irányú anyósülésről érzékelve... Így van nem, Tibcsi166? Nem tudom ez így segít-e az azonosításban esetleg...
Tibcsi16605-09-2012 11:43:55 // 24078
Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Nálam elég szomorú a helyzet :( Rángatás eléggé erősödik!!! Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg. Nálam EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.

A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
Tibcsi16605-09-2012 10:00:53 // 24077
Elvileg jelez a comp. ha valamelyik elszállt. De ha nem jelez, az nem jelenti, hogy mindegyik OK. Ellenállás mérővel elvileg meg lehet mérni egyenként. Nem tudom mennyi a helyes érték. Nálam a Fiat Tipo-nál 0,6 Ohm-ra emlékszem. Itt is lehet hogy hasonló. Ha legközelebb összefutunk, megmérhetjük, van műszerem.
Coolby05-09-2012 08:45:49 // 24076
Izzítógyertyát nem néztük... Azt, hogy tudom legegyszerűbben csekkolni és kizárni a hibakörből?
Coolby05-09-2012 08:45:01 // 24075
Az nem lenne egy jó kimenetel és porlasztó hibának ennyi lenne csak a jele? Eddig nyugtatott, hogy csak LMM hiba lesz...
Csabi05-09-2012 08:32:16 // 24074
170volt Erhardtól...Xado? nem hallottam , mit tud?
Csabi05-09-2012 08:30:15 // 24073
Nem hinném, h a sírás lenne az előjele a kormánymű halálának... Nálam annyi előjele volt hogy a bal oldali kormány gumiharangnál épphogy szivárgott az olaj, nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, aztán egyik napról a másikra azt vettem észre hogy elfogyott a tartályból az olaj => a szervízig (~8km) 1l szervolajat nyomott ki...
Szóval simán érhet bárkit komolyabb előjel nélkül hasonló eset
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2012 08:27:10 // 24072
tegyél az üzemanyagba Castrol TDA-t, ha megszűnik a reggeli rángatás akkor porlasztó elhalálozás lesz
.......................05-09-2012 08:11:59 // 24071
Izzítógyertyákat néztétek?
Coolby05-09-2012 08:05:00 // 24070
Sziasztok!

Tegnap Tibcsi166-tal nézegettük kicsit vasakat FES-sel, próbáltuk kideríteni mi nála a probléma, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Viszont döbbenet volt látni, hogy hogy néz ki nálam kb 1 hónapja tisztított MAP szenzor, összehasonlítva Tibcsiével, akinek le van dugózva EGR. Ugye nálam pedig csak szűkítő van...

Viszont még egy érdekes dolog kiderült, nekem tökéletesen működik LMM-em (amit 1,5 hónapja szervízben kiolvasva hibásnak találtak, bár lehet valami fűtésizé hibajele volt), nincs is hibajel FES szerint, adatokat is rendben adja az LMM. Ettől lehet, hogy hidegen akkor nem jól működik, de akkor miért nincs tárolt hibajel?

Szóval a lényeg a lényeg, hogy mi okozza nálam a hidegen indításnál a 15 mp-ig tartó ugráló alapjáratot és kék füstöt? Hogy derítsem ki? Esetleg hidegen indítva milyen értékeket figyeljek FES-en?
direttore04-09-2012 23:46:27 // 24069
Néha a szakértő is hibázik....de annak ára van :)))
GTPeti04-09-2012 23:22:19 // 24068
Mennyi volt az új?

A Xado-ról hallottál már?
Kardosdoktor04-09-2012 23:02:06 // 24067
Oké, így már más... :-)))
droberto04-09-2012 22:53:55 // 24066
Természetesen! Nem azért mondtam! Csak hirtelen elképzeltem...
Kardosdoktor04-09-2012 22:46:15 // 24065
Köszi! Protokoll (az én szakmámban): általánosan elfogadott eljárás. Nem biztos, hogy ezt a kifejezést használnám a szervízben, de ne lovagoljunk a szavakon, sztem így is érthető volt.
Üdv: P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.