Forum >> 159

Piros Madaaar07-09-2012 22:16:53 // 24264
tisztaban vagyok vele hogy nemfogod erteni a weboldalt de meret megadva...arak pedig euroban/db ;-)
SZLOVAK OLDALROL GUMIK
droberto07-09-2012 22:15:10 // 24263
Kezd komoly kutatócsoport összeállni e rejtély megfejtésére! :)
Kíváncsian várom a konklúziókat!
GTPeti07-09-2012 22:04:20 // 24262
Coolby, szerintem az Alpine A3-mal valószínűleg nem fognál mellé. Csak megérzés. :)
droberto07-09-2012 22:03:42 // 24261
Azért ez nem a fele! Bár 4 db-nál már 80.000,- forintról beszélünk!
És ezek 96-os terhelési indexűek!
droberto07-09-2012 22:01:55 // 24260
Ezt múltkor is írtad, de ez azért túlzás! Vagy vannak jó Dunaújvárosi kapcsolataid. :)
Az általad írt Hankook: 66.962,-
A Bridgestone: 84.590,-
A Conti pedig: 88.392,-
GTPeti07-09-2012 21:48:04 // 24259
"Minek vegyek akku regenerálót 20-30eFtokért" Egy pulzer kb. 3500Ft-ba kerül.

Egy CTEK töltő pedig 15e-be. Nekem ennyit meg is ér, hogy egy intelligens elektronika kontrollálja a töltést és ne kelljen leszedni a sarukat töltéskor.
GTPeti07-09-2012 21:37:32 // 24258
Akkor kollégák vagyunk.
Tibcsi16607-09-2012 21:36:43 // 24257
Ez így van, én is hétfőn viszem.
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 21:36:16 // 24256
biztos jó a töltés mivel 4 éve vettem bele akkut és a tulaj mindig azzal jár
Tibcsi16607-09-2012 21:35:11 // 24255
Hát akkor az tényleg szar volt, vagy nem volt jó a töltése...
Tibcsi16607-09-2012 21:33:25 // 24254
Jaa, köszi, villamos mérnök vagyok ;) tehát jól ismerem az akku működését és töltési módszereit. Az első akkumat 1982-ben vettem egy jawa mustang-hoz és töltőt is építettem hozzá.

Minek vegyek akku regenerálót 20-30eFtokért, ha egy normálisan méretezett és töltött, az autóba illő akku simán kibír 7-8 évet. És nem kell kiszedni, töltögetni regenerálni… Épp elég más dolgot is lehet szerelgetni a kocsin :) nem akarok még az akkuval is foglalkozni..

Én csak jó tanácsot szeretnék adni mindenkinek, hogy mit érdemes venni, persze mindenki azt vesz amit akar ;)
GTPeti07-09-2012 21:32:03 // 24253
Abszolút egyetértek veled. Halogatni a legdrágább megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 21:26:47 // 24252
én sem hallottam, ha nem láttam egy 166-os 2,4-es blokkot frankón nem volt meg a dugó hűtő karimája... minden városban van ilyen szaki aki porlasztó beméréssel, felújítással foglalkozik
Csabi07-09-2012 21:19:08 // 24251
azért ilyenről még nem hallottunk... egyébként egy ilyen bemérést mennyi idő alatt csinálnak meg mennyiért kb. és hool?:)
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 21:07:08 // 24250
már bocsesz de az egyik 156 1.9mjet-ben volt
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 21:05:42 // 24249
ezt majd akkor is meséld el ha eltűnik valamelyik dugó karimája egyszer csak
Liquid07-09-2012 21:03:55 // 24248
szerintem egyszerűen csak az a helyzet hogy akkoriban 100AH kellett a megfelelő indítóaramhoz, ma meg kevesebb kell, mert fejlődött a technika
Csabi07-09-2012 21:01:22 // 24247
...az indítás utáni rángatás...(lemaradt)
Csabi07-09-2012 20:57:05 // 24246
Őszintén szólva egyenlőre nem ér annyit, mivel csak nyáron és hideg motornál fordul elő, de pl most nekem tök jó. Szóval nagyon időszakosan jön elő, és nem okoz nagy gondot, csak pár másodpercig tart...
GTPeti07-09-2012 20:52:19 // 24245
"Akkor miért is kéne?" Nézd, ha ez tényleg érdekel, akkor ha gondolod, olvass utána a szulfátosodás jelenségnek. Ez mindegyik ólomakkut érinti, az Exide-ket is. Itt van pl. egy ezzel foglalkozó oldal. Csak tippnek szántam.
Tibcsi16607-09-2012 20:50:07 // 24244
166 2.4JTD hez 100Ah volt. Na ez már nem kicsi ;)

70-74 Ah vicces a 2.4es motorhoz. Mindegy milyet veszel, lehet másik sem bír ki 3-4 évnél többet. (És most csak a közép kategóriáról beszélek, amilyen a gyári is)
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 20:45:19 // 24243
az a baj hogy ez így nem megy, ki kell venni mind a 4db porlasztót és elvinni beméretni majd a szaki megmondja melyik szar ....
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2012 20:27:49 // 24242
70 vagy 74ah...nem kicsi ha nem fos
Csabi07-09-2012 18:58:25 // 24241
Azonos léptékkel jobban összehasonlítható...:)

1
2
Csabi07-09-2012 18:52:35 // 24240
Nálam az 1. hengernél hidegindítás után extrém módon megnő az üzemanyag korrekció, hozzáteszem nekem most nem rángatott...(lehetséges pont ezért)A motor melegedésével simult ki mind az 5...1kép
Zsolti 159-nél nincs nagy korrekció viszont azt nem tudom h nála milyen mértékű rángatózás volt... 2kép
Egy olyan állapotot kellene elkapni amikor nagyon rángat (nálam ez most nem produkálja) és egy olyat amikor nem pl többszöri izzítás után....
Sajnos csak nagy időközönként lehet próbálgatni, ezlrt sok idő mire összejön annyi mérés amivel lehet valamit kezdeni.
Nyilván egyikünk sem diag szakember, de ha összejön pár hasonlóság a paraméter eltérésben, akkor amikor rángat, és amikor nem, az jelenthet valamit...:)

1
2
Coolby07-09-2012 18:18:32 // 24239
Oksa. Holnap méricskélek majd én is egyet és akkor hátha. Ti találtatok már valamit, vagy ti tudjátok esetleg értelmezni, hogy mit is láttok? :)
Csabi07-09-2012 18:14:43 // 24238
Zsolti159-el már elkezdtük cserélgetni a hidegindítás után mért paramétereket...
Üzemanyag korrekció 1-5 hengerig,mért-névleges levegőmennyiség,gázolajnyomás(railnyomás), fordulat sem árt....nagyjából ennyit néztünk. de akár 15 paramétert is betehetsz...
Coolby07-09-2012 18:01:01 // 24237
No, sikerült. Igazából CD-ről semmit nem használtam. Neten én 1234 párosító kódot találtam, párosítottam, portot megkerestem és puff FES már vitte is, mostmár működik. Szuper! Most azon kezdek el agyalni, milyen adatokat nézzek grafon egy ilyen hidegindításnál, hogy lássak is esetleg valamit. Egyet már tudok, a fordulatszámot :D többire várok ötletet :)
droberto07-09-2012 17:58:07 // 24236
Igazából semmi nem kell róla (asszem van rajta egy ócska diag szofver), csak a BT-s kapcsolathoz a pin kód. Asszem ez 6789.
A menet ponzosan így néz ki:
Interface bedugás => gyujtás ráadás => Srart menü => BT eszköz hozzáadás => csatlakoztatás párosító kód megadással => kód megadása => com port kilesése (kettő is van - csak az egyikkel jó) => FES indítása => Com port beállítása => magyar nyelv beállítása => Autó kiválasztás => csatlakozás a kívánt modulhoz
direttore07-09-2012 17:54:52 // 24235
cd-ről kell egy driver az tuti, kerestesd meg vele.
Coolby07-09-2012 17:11:02 // 24234
Sziasztok!

Megjött az ELM 327 bluetooth-os adapterem. Viszont a hozzá való mini cd elég fos minőség és nem is nagyon olvassa a laptop. Mit kell feltenni, beállítani, hogy működjön. Bluetooth-on csatlakoztatásnál van valami spec? Én kód nélkül csatlakoztattam, megjelent COM4-COM5 port mint in-out. FES-en belőttem ELM 327 bluetooth, 38400, és minden porton próbáltam, de nem csatlakozik fel. Valamit CD-ről fel kellene tenni vagy bluetooth beállítás nem ok?
Tibcsi16607-09-2012 14:54:55 // 24233
Nem fos csak mint írtam párszor, kicsi. Hány Ah volt?
Tibcsi16607-09-2012 14:52:50 // 24232
A 166-ban gyári EXIDE EXCELL 8 évet ment 100Ah! 430A indítóáram. Sosem látott semmilyen töltőt vagy pulzert. Sosem volt kiszedve pöccre indult bármikor, -20fokban is. Akkor miért is kéne?

Az aksi amúgy megvan most is 1 évet állt. (tehát 9 éves) Hétvégén megnézem tud-e még valamit ;)
Piros Madaaar07-09-2012 14:21:29 // 24231
megeshet hogy kivulrol jon.pl a bravon is volt ilyen hang es amiota kicsereltek a szelvedot azota kuss van :-)
.....07-09-2012 14:09:07 // 24230
Amit a bal sarokban hallasz zörgést 90km/h körül az kívülről jön:
nálam legalábbis ez volt a bűnös.
Amit gyorsításkor lehetett hallani a két óra (km és ford.sz) mögött, ott egy elszabadult vezetékrögzítő patent volt.
Piros Madaaar07-09-2012 13:42:59 // 24229
ja es a 2.4 nel nem latvanyos ugyanis a ford szam mero fixen all. az 1.9 nel pedig ingadozik +/-2mm.
croma hideg inditasnal fustolt de feketet de csak mig beindult utana nem.ha mar 2x,3x, inditottuk akkor nem.159 pedig nem fustol meg -10 ben sem elso inditasra csak epp nem idnul mind az 5 henger vagy csak ugy erezzuk?!
Piros Madaaar07-09-2012 13:39:02 // 24228
kb 90-140kozott es a bal sarokbol nalam, a 2..4 nel pedig a ket ora kozotti reszrol ahol az szelvedo nyilasok vannak.de ennel csak gyorsitaskor hallani.nalam allando.de van amikor teljes a csend.
GTPeti07-09-2012 13:37:37 // 24227
Tibcsi, egy kérdést elfelejtettem tegnap: Neked nem titkoltan fontos az akksid élettartama. És van az autódban pulzer (szulfátlanító)?
+1: Szokott látni az akksid néha egy profi (CTEK) töltőt?
Piros Madaaar07-09-2012 13:37:17 // 24226
igen a cromanal is megvolt,kapott uj szoftot de ugysem tunt el.en szvsz ugy gondolom az 5 henger keresztbe ezert nem jo.ha hosszanti lenne akkkor nem lenne ez a hintazas filing.ugyanis ha allo helyzetben van elore hatra ringat.. 90e km volt a cromaban
.....07-09-2012 13:14:44 // 24225
"valami zaj jon a muszerfal felol " a vezetőülésből ülve honnét hallod és milyen sebességnél?
droberto07-09-2012 13:04:58 // 24224
Kedves aksicsere alőtt álló cartársak!
Úgy tűnik, nem érünk rá totojázni, mielőbb cserélnünk kell! Nő az ólom világpiaci ára!
.......................07-09-2012 13:02:46 // 24223
ez az alapjárati remegés s Crománál is megvolt?
Piros Madaaar07-09-2012 12:48:04 // 24222
hm. csak tapasztalatom van mig kolcson volt nalam egy croma 2.4jtd automata es utana a 159 2.4jtd kezi. mindketto reggel akar meleg akar hideg van kint nem indult elsore illetve ha beindult akkor mintha csak 4 henger menne es osszevissza jart utana magahoz tert. Cromat vegulis nem vettem meg pont emiatt. a 159 meg a haverome kolcson volt csak hogy szokjam :-) de teny hogy ha meleg akkor is allo helyzetben remeg. gondolom az 5 henger miatt jar igy.menetkozben mar nincs erezheto remeges.csak egy zavaro ok van nala is meg nalam is hogy valami zaj jon a muszerfal felol nalam konstans sebessegnel nala meg csak gyorsitasnal. mintha a ventilatorba valami beakadna es repegos hangja van... hangerot feljebb tekerjuk ez a megoldas szuletett mivel nemtudunk rajonni mi az.:-)
.......................07-09-2012 12:41:29 // 24221
de az égéstérben az izzítógyertyán akkor is van
Coolby07-09-2012 12:39:20 // 24220
jahh és igen, 2.4-ekről hallottam eddig azt hiszem.
Coolby07-09-2012 12:38:49 // 24219
nekem menet közben egyáltalán nem rángat. kizárólag hidegen indítva alapjárat ingadozásom van kék füsttel alapjáraton.
Piros Madaaar07-09-2012 12:36:50 // 24218
ez a rangatas csak a 2.4jtd kre jellemzo?
nalam csak 2-3e ford kozott ugrik egyet mintha megtatosodna..es neha alapjaraton hidegen remeg..de minden ok vele compjuter szerint :-)
Coolby07-09-2012 12:31:26 // 24217
télen alapból tovább izzít, ez igaz...

korom égéstérben kapcsán pedig csak a fura, hogy akinek EGR le van kötve, DPF kiírva, szép tiszta minden, annak is csinálja...
Piros Madaaar07-09-2012 12:25:15 // 24216
az egy eves az jo.telinel max 3 ev sajat tapasztalat ha jol van tarolva utana kemenyedik es mar nema legjobb :-)
.......................07-09-2012 12:08:42 // 24215
"télen egyáltalán nincs, ami izzítással való összefüggést eléggé kizárja... Szóval érdekes, rejtélyeaz izzítási idö hömérsékletfüggö

magyarul ha nyáron 3* izzítasz,és úgy OK
akkor mégiscsak ott abaj,hogy kevés a motornak a nyári izzítás
télen alapból tovább izzít

én azt vettem észre ,ha sokat megyek autópályán ,és szépek kiég
utána nem csinálja

szerintem az égéstérben lerakódott és nem elégett korom az oka
(a diesel nem városba való)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.