Forum >> 159

GTPeti10-10-2012 22:39:47 // 25614
Jaja, azt.

No meg autót. B)
Pityukoma10-10-2012 22:31:16 // 25613
Mit neveztek "RIBE" csavarnak? Azt aminek a belső kulcsnyílása olyan mint a Torx, csak szögletes és nem íves?
Most kimentem a garázsba hogy megnézzem a számozását (van ilyen készletem, csak a nevét nem tudom) és belepróbáljam a tárcsába, lefényképezzem, de csak a helyét találtam. Erős töprengés után eszembe jutott hogy kölcsön adtam egy kollégámnak amikor a Brava-ját szerelte. Immár 3 hónapja nem adta vissza:-(

Ilyenkor eszembe jut apám, aki azt mondta: "fiam, nőt+pénzt+szerszámot nem adunk kölcsön"

Még jó hogy most kezdtem keresni.
Dömpi (il dottore)10-10-2012 22:29:45 // 25612
Köszi, ennyi elég is!
Pityukoma10-10-2012 22:23:11 // 25610
Ez frappáns volt :-) Teccccik :-)
Csosznorbert10-10-2012 22:21:45 // 25609
240.000 km van benne, pályán járt állitólag, kellenek az adatok a forgalmiból is? :DDDDDD
droberto10-10-2012 21:54:09 // 25608
Ezt már a Norbi nézte. Neki már válaszoltam (felette kettővel). :)
Nem értek ám annyira a 147-hez.
Dömpi (il dottore)10-10-2012 21:37:08 // 25607
Ave Cesar!
Srácok, nektek jó szemetek szokott lenni - különösen droberto-nak.

Mi a véleményetek erről a 147-ről? Feleségemnek keresgetünk.

Korábban írtam, hogy magamnak újítanék egy 166-ot, feleségenek meg átpasszolnám a 159-et...nos mégsem. Maradok 159 pilóta :)
Piros Madaaar10-10-2012 20:28:37 // 25606
Udv,csak erdekesseg ma haverommal autoztunk egyet es orultem neki valaki pesten ram is dudalt alfabol mivel ketten voltunk egymas utan 159.
Jo volt.az ove 2.4 jtd 18" kerekkel az enyem ugye 1.9 es 19". Fogyi nalam 6.3 nala 7.6:-) jo pont az enyemnek:-) persze nem varosban ertendo:-)
sprint8310-10-2012 19:06:36 // 25605
Helyesbítek: nem 9-es hanem 8-as elírtam...
SKrisz10-10-2012 08:38:11 // 25603
Piritu,

Innen is üdv :-) Bár az étteremben nem láttalak (igaz én csak egy rendelésért rohantam be), de az biztos, hogy ott voltál :-)))

Tibcsi16610-10-2012 00:57:25 // 25602
A 166 2.4JTD tökéletesen megy chiptuninggal! Az én régi vasam jóval 200 fölött van, és ebből kb.150-et ment chip tuninggal. Motorhoz hozzá sem lett még nyúlva. Csak az nem mindegy, hogy ki csinálja a chiptuningot. 170-180LE kértem akkoriban.

Bátyám OFF-os Passatja pedig 200-nál többet ment chipelve és semmi baja. Pedig elég fel van pöckölve. 2.0 PDTDI és 190LE körül van. Elvileg a motor 200LE-re van tervezve, ennek utánajárt. Sokat jár németben 200km/h körül szokott menni, ha tud. Tehát nem is nagyon kíméli.

Tehát szerintem a chip tuning inkább előny lenne, ha hozzáértő csinálja, és simán lehet DPF-hez is rakni! Persze sok kókler van és ezért a bizonytalan chipest én sem vennék. Legalábbis rögtön átíratnám. Az enyém is chip-elve volt mikor megvettem, kb250LE körül. (persze ezt akkor még nem tudtam) Idén visszaírattam 210-220LE körülire. Inkább a fogyasztás optimalizálást kértem jobban.
Dömpi (il dottore)09-10-2012 22:30:06 // 25601
a hülya barom!!!
GTPeti09-10-2012 21:31:44 // 25600
Ha vki állandóan tolja neki, akkor Novi nélkül is hamar kifekszik. Egyébként a Novi még az értelmes, konzervatív boxgyártók közé tartozik.
Dömpi (il dottore)09-10-2012 21:27:47 // 25599
Ez persze attól függ, kinek milyen neház a lába...
Dömpi (il dottore)09-10-2012 21:26:45 // 25598
Hát úgy látszik ahány ember, annyi vélemény és tapasztalat. De hát ez így van rendjén.
GTPeti09-10-2012 21:20:08 // 25597
"Elég a Novitec box-os tuninggal menni 10 ezer km-et, annak a motornak olyan mintha 50 ezret raknál bele."
Ez ilyen formában nem igaz. Az enyémben kb. 100ekm óta van Novi box. És ennek ellenére nagyon kíméletesen vezettem mindig, szóval emiatt nem kapott több igénybevételt.
droberto09-10-2012 20:48:33 // 25596
Más persze, de ennek a hangnak ehhez szerintem nincs köze! Legközelebb megpróbálom jobban detektálni.
droberto09-10-2012 20:41:38 // 25595
Február végén lett cserélve! Elvileg jónak kell lennie.
Csosznorbert09-10-2012 19:53:14 // 25594
159-hez bicskakulcs? mevaaan? :DDD
Vermacy09-10-2012 19:37:01 // 25593
Bocsi, de máshová nem ment...



Tozo09-10-2012 19:10:11 // 25592
Ha üresben benyomod a kuplungot, nem hallasz különbséget?
sprint8309-10-2012 18:13:41 // 25591
9-es Ribe kell hozzá. Legalább is a 166-nál az kell, feltételezem a többihez is az való.

Nem nagy összeg beruházni egy készletre. Én Yato-t vettem. Azért még is csak sok helyen ilyen csavarok vannak az autóban, elég egyszer lesarkalni a nem oda való fejjel..

Yato

Igaz én ezt nálunk helyben a boltban számlára 3990.- ért vettem. Bár azt mondta a srác, hogy jó ideje porosodott már ott. Nem igazán kapkodtak érte.
.......................09-10-2012 17:51:43 // 25590
váltóolajszint OK?
droberto09-10-2012 17:48:17 // 25589
Úgy emlékszem nem! (Majd legközelebb jobban eljátszok vele, megfigyelem, hogy pontosabb képet kapjunk)
droberto09-10-2012 17:45:55 // 25588
1-be, 2-be hallom és csak alacsony fordulaton. E felett már nem hallani...
.......................09-10-2012 17:44:40 // 25587
gázelvételnél nem szünik meg?
.......................09-10-2012 17:44:05 // 25586
ebben nagyon tévedsz,pont a 159 ben lett 2,4 20V ben erösített a hajtókar és az olajpumpa,
simán kibírja a tuningot
egyetlen szük keresztmetszet a váltó bemenö nyomatéka 400Nm
droberto09-10-2012 17:43:31 // 25585
Váltóra gondolsz?
.......................09-10-2012 17:41:05 // 25584
minden fokozatban csinálja?
Dömpi (il dottore)09-10-2012 17:39:55 // 25583
Úgy döntöttem két ekkora anyahajó (159sw + 166) nagy egy családba, úgyhogy inkább keressünk a főnökasszonyvank egy 147-et.
A 159-re már annyit költöttem és annyi mindenen túl vagyunk együtt, hogy csa akkor válok meg tőle, ha szétesik alattam és úgy lábbal kell hazatekernem, mint a Flinstones-ban :)
Amúgy meg belegondoltam, hogy egy 2,4 jtd felhúzva 210 LE-re mit kaphatott már? Elég a Novitec box-os tuninggal menni 10 ezer km-et, annak a motornak olyan mintha 50 ezret raknál bele. Egy 2,4-es 166-os motor nem annyira szereti ha feljebb húzzák.
Én úgy tudom egy szolíd chiptuning-ot az 1,9 8V vagy 16V szépen elvisel, de a 2,4 már nem igazán szereti...legalább is hosszabb távon.
Dömpi (il dottore)09-10-2012 17:34:03 // 25582
én is hallok egy enyhe, alig észrevehető sustorgó hangot, olyan, mint mikor valami forog és valami más hozzáér. Már én is mindent kicseréltem, mégis megvan. De mostmár lesz*rom!
Egyébként nem a kettőstömegű, mert azt már cseréltem... de hát te tudod.
FRC09-10-2012 16:13:49 // 25581
KÖZÜLETEK VALAKI NEM HAGYOTT EL EGY FEKETE BICSKAKULCSOT?
SZEGEDEN, KB. 1 HÓNAPJA!
.......................09-10-2012 14:33:20 // 25580

itt

látható miért is fontos a stabil sávválta´si reakció
Vermacy09-10-2012 11:32:22 // 25579
Kollégáimnak ezzel tömtem be a száját. Sok BMW buzi, akik csak vágynak rá, hogy legyen, azátn meg az olasz sz*r nekik, mert nem német...

Vegyetek csak németet, Suttyók! - mondtam nekik, majd Én megveszem olcsóbban az olaszt, mert az kevesebben keresik... >:-)
Vermacy09-10-2012 11:30:45 // 25578
Hali!

Nekem is hidegen sípol, de alig észre vehetően. Sztem pöpec hangja van, de leszoktam róla, mert hidegen próbálok turbó nélkül gurulni ill. nem agyoncsapni. Melegedjen fel szépen, aztán próbálom leállítás előtt lehűteni...

Melegen semmi hangját nem hallom, csak azt, hogy húzza az 1,6 tonnát...
.......................09-10-2012 07:58:08 // 25576
A futómű etalon ,hisz elöl is 4lengőkaros
Egyedül az Audi A4 nek van még ebben az osztàlyban több lengőkaros f je,az ezrópai gyártók közül
de még a 3 as BMW in Mcpherson elöl
A reno laguna meg hàtul csatolt lengőkaros
Tibcsi16609-10-2012 01:11:07 // 25575
Enyém is 4 évet bírt.
Tibcsi16609-10-2012 01:07:06 // 25574
A 166 jó kis autó! Típushibáról én nem nagyon tudok, biztos van, de nem annyi mint a 159-nek. Legalábbis nekem nem volt olyan amiről ezt gondolnám (múltkor már írtam milyen hibáim voltak)

Persze a 159 is nagyon jó, legalábbis csomó dologban sokkal többet tud mint a 166, persze ezért kicsivel több hiba jár hozzá :) Ha igazán erős motort akarsz akkor 159 2,4JTDm 200-210LE. A 166 2.4JTD kb. hasonló lesz mint a 159 1,9JTDm 16V 150LE. Tudom neked 8V van, ahhoz képest persze kicsit erősebb.
droberto09-10-2012 00:06:32 // 25573
Négy éves, még gyári! Hamarosan cserés lesz!
droberto09-10-2012 00:01:23 // 25572
Én torxal szedtem le! Nem tapasztaltam problémát.
Én ezekkel szerelek:
Dugókulcs készlet
Torx készlet
GTPeti08-10-2012 23:47:10 // 25571
Igen, egészen valószínű, hogy lemegyek Pécsre tárcsanézőbe. :))

Azt nem tudod véletlenül, hányas fejű Ribe csavar van benne. (Ugyan adtak az új tárcsához is csavarokat, de mivel [még] nincs Ribe készletem, így nem tudom hányas való hozzá. Ha netán mégsem kpl. készletet vennék.) Vagy te Torx-szal tekerted őket?
droberto08-10-2012 23:44:01 // 25570
Mivel mély a hang, ezért csak annyit hallok, hogy előröl.
droberto08-10-2012 23:42:31 // 25569
"Leállításkor nem ráz be, ha nem nyomod be a kuplungot?" - Szerintem nem, de ezt meg kelle néznem!
droberto08-10-2012 23:41:38 // 25568
Ha nem lendkerék, akkor mi?
Váltási technika: Már minimalizáltam én is, de ez is zavar, hogy erőlködni kell.
droberto08-10-2012 23:39:14 // 25567
A csere nem nagy kunszt, jó szerszámmal könnyen abszolválható. Visszarakáskor kell figyelni, hogy rendesen a helyén legyen minden.
Nem tudom, hogy melyik milyen. Én Dayco-t vettem mert az a gyári, és Erhard olcsón hozta.
A Conti úgy hallom nem rossz minőség.
Nehezen tudom elképzelni, hogyha a gyáriban nincs retesz, akkor bármelyik másikban lenne.
Viszont a pécsi szerelősráchoz ha lemész bármikor megnézheted, mert nekem félretette a gyárit és a Gates-et is. :) Megtalálod, hisz 18 éve egy helyen van! :)))
droberto08-10-2012 23:26:58 // 25566
Gyorsításkor (és talán alapjáraton) figyeltem meg leginkább! A motorfékben nem vagyok biztos, de talán akkor is hallható. Nagyon finom hang, nem veszi észre mindenki. Az viszont biztos, hogy korábban ilyen hangot nem adott. Kb. 1 hónapja hallom.
GTPeti08-10-2012 23:24:16 // 25565
Én meg pont most olvastam el a blogodban a csere menetét. Most nekem van egy olyan tézisem, hogy a 4 szegescsest, vagyis a kapható tárcsák min 50%-át a Dayco gyártja. Aztán van a Conti-féle, amin nincs 4 szegecs és a futottak még (Imperium, Optimal, stb.).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.