Forum >> 159

GTPeti23-10-2012 20:46:57 // 25940
"A motor védelme fontosabb a részecskeszűrő
védelménél, így javaslom a gyári előírásnak megfelelő olaj használatát."

Srácok, ezt ugye mindenki érti, mit jelent? :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2012 20:43:43 // 25939
erről beszéltem, hogy bekaphatja az Alfa meg a Selenia is ez egy vicc...de hát van másik olajgyártó cég is :P
SKrisz23-10-2012 20:34:34 // 25938
Az a 2 hónap már nem mindegy? :-)))
Csosznorbert23-10-2012 20:30:54 // 25937
vagyis szivesen töltenél bele TE is azt?
Piritu - 1.000.00023-10-2012 12:52:30 // 25936
Olajcserekor megkérdeztem, hogy nem lehetn-e a Multipowert beletölteni, de azt mondták, hogy abban a pillanatban ugrik a garancia :-(
Csosznorbert23-10-2012 12:44:56 // 25935
na tipli dolgozni.... C3-al :P
Csosznorbert23-10-2012 12:43:56 // 25934
csak poénkodok..... amúgy a hozzávaló és a DPF-es keverékéből csak kap az ember valami jót.... én a multipowert használom bele..... C3
Csabi23-10-2012 09:41:29 // 25933
Ok, így már értem...:))
droberto23-10-2012 09:35:21 // 25932
A kedves Cartárs - ahogy ismerem - úgy értette, hogy a "B"-s WR-t, fizikálisan kell összekeverni valami "C"-s olajjal. :)))
droberto23-10-2012 09:33:09 // 25931
A sikerhez az kéne, hogy bizonyíthatóan mindig márkaszervízben legyen szervízelve.
Egyébként meg szerintem is, csak a pereskedés maradna... :(
Csabi23-10-2012 09:25:21 // 25930
Milyen két olajat? Egy olajról volt szó:) Selenia WR diesel
Csabi23-10-2012 09:24:17 // 25929
Szerintem nem is lesz fenn, nem minden kérdést publikálnak. A FIAT Mo. állásfoglalásásra azért én is kíváncsi lennék...részecskeszürő hiba esetén jó eséllyel lehetne pereskedni...de kinek van erre ideje, és idege?!
Csosznorbert23-10-2012 08:34:12 // 25928
szerintem keverjük a 2 olajat :DDDDD az a tuti
.......................22-10-2012 16:51:35 // 25927
HELP
mi az eper cikkszáma a turbó kipufogó oldalon a 4db M8 as töcsavarnak?
az anyákat hozza de a csavart nem
kettö a turbóba van menetelve ,kettö a leömlöbe
(2,4 jtdm 200Ló)
droberto22-10-2012 16:41:31 // 25926
Néztem, hogy a TC-on még nincs publikálva.
Úgy látom, hogy az olajos kérdéseket nem lehet kommentelni, pedig piszkos kíváncsi lennék mit íronának + meg persze a trollok is érdekelnének... :)
droberto22-10-2012 16:36:02 // 25925
"a normál SAPS szint által
biztosított kopárgátló képességre és bázistartalékra"
- Szulfáthamu, foszfor és kén. Ezek kellenek a kopás ellen? Ez egyre misztikusabb. Egy biztos így-vagy úgy, deez is szerepet játszhatott a 2.4-es motor palettáról levételében.
Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy mit mondanak a márkaszervizek, mit mond az importőr vagy mit mond a gyártó. Mi a hivatalos állásfoglalás ez ügyben?
Liquid22-10-2012 15:53:06 // 25924
hmm, ez érdekes
Liquid22-10-2012 15:52:02 // 25923
ahogy érzed, én inkább maradok a "rendes" biztosítóknál, most pl. az Uniqa-nál van mindkét kocsink
Csabi22-10-2012 15:42:17 // 25922
Üdv!
Kíváncsiságból írtam egy levelet olajügyben a TotalCar "Olajdokijának"...érdekes és megdöbbentő választ küldött...a teljesség kedvéért itt a komplett levél.
Kérdés:Targy: Alfa 159 2.4 JTDm milyen olaj való bele
> Tisztelt Olajdoktor!
>
> Alfa 159 2.4JTDm 2006-os évjáratú gépkocsimba milyen olaj való Ön szerint?
> A gyártó a használati utasításban érthetetlen módon Selenia WR diesel
> 5W-40-et ír elő ami FIAT 9.55535 N2 minősítésének felel meg, valamint nem
> "C"-s olaj ami a részecskeszűrő miatt feltétlen indokolt lenne.
> Üdvözlettel: M.Csaba
Válasz: :
Kedves Csaba!

Egyes esetekben bizonyos gyártók azért írnak elő normál hamutartalmú olajat
dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz is, mert - bár a részecskeszűrőnek
nem tesz jót - az adott motornak szüksége van a normál SAPS szint által
biztosított kopárgátló képességre és bázistartalékra. Elképzelhető, hogy
itt is erről van szó. A motor védelme fontosabb a részecskeszűrő
védelménél, így javaslom a gyári előírásnak megfelelő olaj használatát.

Üdv,

Olajdoki
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((22-10-2012 15:22:46 // 25921
Tisztelt cartársak

Ha valakinek kötelező vagy casco biztositásra lenne szüksége , akkor nyugodtan keressen , mert a párom biztosítási broker és az összes biztosítóval szerződésben áll .
Eddig még majdnem mindenkinek tudott kedvezőbb díjat .
Cascoban is tud egyedi díjat kérni vagy ha bármilyen más biztosításra lenne szükség .
Természetesen ez díjtalan csak egy telefonhívásba kerül :)
droberto22-10-2012 14:32:19 // 25920
De emlékszem rá! Nekem ettől függetlenül szimpatikus az egyesületi forma és ráadásul magyarok is.
Külföldön sokkal elterjedtebbek az egyesületes biztosítók.
Sokan nem tudják, de a Signál és a Groupama anyacége is egyesület.
Mindezeken bármely működési formájú biztosító tönkremehet.
Én megelőlegeztem a bizalmat a KÖBE-nek és számok is ezt igazolják.
Továbbá érveim: ez lett a legolcsóbb, van náluk kátyú biztosítás, tavaly is - miután egy vita után megegyeztünk - elégedett voltam velük, nem küldözgették a TVK (Tudatos Vezetők Klubja) kérdőíveit, így maradtam (újrakötéssel) náluk.
Liquid22-10-2012 14:12:15 // 25919
nem emlékezel a mávos bulira? én személy szerint nemszivesen választanék egyesületet
droberto22-10-2012 13:41:42 // 25918
Igazad van, ezt én is olvastam. Itt van a KÖBE alapszabálya, mely leírja, hogy:
- A KÖBE nonprofit szervezet, tehát nem cél a nyereség termelése, és így abszolult versenyképes az árszabása.
- Bevételük négy részből tevődik össze:
1. tagok tagdíja,
2. a tagok, mint a művelt biztosítási módozatok szerződői által fizetett biztosítási díj,
3. egyéb források,
4. pótlólagos befizetés.
- Pótlólagost befizetést pedig csak szükséghelyzet esetén rendelhet el az igazgatótanács vagy a PSZÁF.
Ez ügyben én nyugodt vagyok, mert az egyesületi biztosítótársaságok virágzanak egész Európában, és egy részvénytársasági formát választó biztosító is csődbe mehet.
.......................22-10-2012 13:05:01 // 25917
a Köbe nem jó,mert egyesület,és ha az egyesületi tagok által befizetett pénzböl nem jön ki a Köbe kiadása ,akkor a tagok felelnek a külömbözet kifizetéséért,

így sose tudod mennyit kell majd utólag fizetned
droberto22-10-2012 12:31:34 // 25916
KGFB: Az imént kezdeményeztem következő évi biztosításom megkötését (december 10.-én van az évfordulóm).
Idén alkuszon (biztosítás.hu) keresztül, a Köbének, A00-ban, 36K-et fizettem.
Jövőre, szintén ezen az alkuszon keresztül, szintén a Köbénél, B1-ben, csak 22K-et fogok fizetni.
Ez meglepően kevés és egy picit gyanakszok is, mert a Köbe oldalán levő kalkulátorral 27K-et számoltam.
+:
- Baleseti adó
- A tagdíj: 1.800,-HUF/év.
- KÖBE Kátyú és defekt biztosítás: 1.825,-HUF.
Eddig öröm és bodottá'! :)
Liquid21-10-2012 21:05:14 // 25915
múlt héten valamelyik nap szakadt az eső és Alfával mentem dolgozni, a bicikli helyett. 2.2 km, mire odaértem már kezdett csökkenni az átlag, éppen 13,1 volt mikor leállítottam, előtte volt 17 is :)
droberto21-10-2012 20:27:47 // 25914
Az meg valami ismeretlen eredetű, merlot-othello cuvée.
droberto21-10-2012 20:26:01 // 25913
Csak a kacsacsőrrel gyűlt meg a szerverünk baja... :)
droberto21-10-2012 20:25:01 // 25912
Szóval:
A 10,5-11, az jellemzően rövid (6 km-nél kevesebb) városi (bevásárlóturnés) etapoknál fordul elő, jellemzően 70°C-os vízhőmérséklet alatt, 4x-5x újraindításokkal.
GTPeti21-10-2012 20:24:15 // 25911
Jó bor is megárt a sok! :))
droberto21-10-2012 20:22:00 // 25910
Most vagy sok bort ittam, vagy nem tom' mi van, de a mondtatom hátsó fele elveszett az éterben... :)
droberto21-10-2012 20:19:55 // 25909
A 10,5-11, az jellemzően rövid (
GTPeti21-10-2012 20:04:06 // 25908
11? Nem is montad, hogy ralizol! :)
droberto21-10-2012 19:52:04 // 25907
A pest is relatív. Mentem ott kb. négy hete szombaton 7.2-vel.
Az én városi fogyasztásom egyébként (nyári kerékkel) 7,5 és 11 l közt változik, függően a megtett távolságtól, motorhőmérséklettől, indítózások gyakoriságától és a gyorsítás-lassításoktól...
Dömpi (il dottore)21-10-2012 19:39:45 // 25906
Itthon voltam szerda óta szabin és a csak a városban rohangáltam a kocsival. Eddig a városi átlagfogyasztásom 9,2. Szerintem jó érték! Jó, mondjuk ez nem Budapest, itt nincs dugóban araszolás.
Jimmi T.21-10-2012 08:27:16 // 25905
legközelebb tessék kicsit közelebb állni a szépségekkel ! :-))
Hajni21-10-2012 08:11:49 // 25904
Gyertek máskor is!!!Várunk titeket!
'''''21-10-2012 07:43:16 // 25903
Örültünk,hogy eljöttetek!
droberto20-10-2012 23:20:45 // 25902
Ez úton is köszönjük a szívélyes vendéglátást és a grillpartit, Hajni és ALFA159. :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2012 22:22:26 // 25901
tudom pár ismerősöm szívott már vele
.......................20-10-2012 22:16:17 // 25900
A fiat fórumon is hasonló szívàs van a repedéssel mint ,itt az 5 hengetes turbo 20 V nél
Dömpi (il dottore)20-10-2012 22:01:16 // 25899
nem! Csak ahogy kérdezted Szoszától, hogy mennyi benne a km, megnéztem az adatlapját és gyönyörködtem a fotókban. Viszont megállapítottam, milyen lepukkant a háttérben a környék.
Azután gondoltam egyet, és beütöttem a Brera-t a használtautó.hu-n, kíváncsi voltam mennyiért vesztegetik őket. Erre pont az elsőnél ugyanaz a kocsi, ugyanaz a lepukkant környék a háttérben...akkor esett le.

szóval tök véletlenül.
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2012 21:54:34 // 25897
minden este megnézed a használtautót? :)
Dömpi (il dottore)20-10-2012 21:50:16 // 25895
mindenesetre látom eladó (használtautó.hu)
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2012 21:17:37 // 25894
neked hány km lakik a Breraban?
.......................20-10-2012 21:16:54 // 25893
Van egy kicsi repedés a csigahàzon belül,nem repedt àt,de ki tudja,
A tőcsavarcserekor derült ki,hogy a leömlö is kuka,mert felül van egy szép 3cm es repedés rajta
.......................20-10-2012 18:42:15 // 25891
Tud valaki kipufogó csigahàzat ,2,4 multijethez?
Vagy koplett turbót?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.