Forum >> 159

Vermacy25-03-2013 21:08:06 // 33216
Egyszer jelzett olajat, meg minden egyebet a műszerfal, de akkor az akksi adta meg magát...
Vermacy25-03-2013 21:06:54 // 33215
Holnap megnézem szervizkönyvben, de Én most erre emlékszem. Nem vártam ki Én sem :o) 10ezrenként pedig sűrűnek tartom, bár a szervizes ezt ajánlotta.
C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra... Mindent elhiszek :o)
Dömpi (il dottore)25-03-2013 21:05:53 // 33214
Nekem b@szott hosszú a kocsibeállóm, kénytelen vagyok ellapátolni. Mondjuk ma besegítettek a gyerkőcök:-)


A fotót a kaputól csináltam. Képzeljétek el ezt 10 cm hóval.

Reggel lesz király! Ébresztő a szokottnál 1 órával korábban, mert itthon el kell lapátolni, meg utána a nagyinál is.

Viszont egy kérdés! Holnap délutánra még mondanak Pest Megyére egy újabb hullámban érkező havazást. Eldöntöttük, hogy egy kocsival megyünk.
Szerintetek melyik alkalmasabb? A 159 vagy a 147?
Én hajlok arra, hogy a 147.tel menjünk, mert a hasa magasabban van, és érzésem szerint a benzines finomabban manőverezik ilyen körülmények között. Az Arkangyal megy mint a tank és jól húz, de jeges úton néha valahogy sok a nyomaték.
Szóval, nektek mi a véleményetek?
Piritu - 1.000.00025-03-2013 21:05:24 // 33213
A motor olajcsere periódusa 30ezer km, akármivel. (Ezt emelték a 2.0-nál 35-re.) A gépkönyve is ezt írja, nem tudom hogy olvastad a 60-at. Ennél csak kevesebbet célszerű menni, mert az élettartam rovására megy. (Itt az Amorén engem is megköveznek, mert a gyári periódust használom, sokak szerint az is marketingfogás és felezendő.)
Nem kiabált még a fedélzeti, hogy cserélni kellene? 30e után a legjobb esetben is jelzi az igényt a központi kijelzőn.
Szóval, sürgősen csere és arra, ami bele való, ne VW olajra. A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül. Szóval nem érdemes variálni.

A fék talán a legegzaktabbul felmérhető dolog, tárcsa vastagság, fékbetét vastagság egyértelmű. A fékhatás még vége felé sem biztos, hogy csökken. Egy szerelő bőven megmondja, hogy elmegy-e még 30ezret a következő szervizig.
GTPeti25-03-2013 21:00:28 // 33212
"60ezres csereperiódusos" Uhh, te jó ég...
A második olajcserénél terveztél komplett motorcserét is?
Vermacy25-03-2013 20:53:03 // 33211
Megpróbálom tavasszal. Remélem, nem 2014-ben jön csak el :-)
Vermacy25-03-2013 20:52:12 // 33210
Castrol LongLife olajjal, ami elvileg 60ezres csereperiódusos és gépkönyvben is ezt a 60-ast láttam.
Nem bíztam a kopás-nem kopás megítélésében ill. addig nem akartam eljutni, hogy érezhető legyen. Ha már betétet cseréltettem, akkor a tárcsa is kézenfekvő volt...
Dömpi (il dottore)25-03-2013 20:50:43 // 33209
1000%, hogy EGR. Valamilyen pozícióban megragadt. Ez volt nekem is tavaly januárban, ugyanezekkel a tünetekkel, szóról szóra.
Szedd le és pucold ki.
Liquid25-03-2013 20:49:58 // 33208
hétvégén a feleségem vezetett hazafele (mert fogyasztottam egy kis pálinkát) és megtért :)
A 156-ot nem szerette vezetni, csak utazni benne. és eddig a 159-cel is hasonlóan volt, pedig már vezette párszor (igaz nem sokszor), de most valahogy ráérzett :)
Hazáig áradozott, hogy milyen jól fekszi az utat, milyen stabil és mennyire erős :)
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:44:23 // 33207
Nem azért cseréltetted, mert elkopott? :-O
A szépen a tárcsa peremét értettem, az újnál fém tiszta, vagy festett. A régi tuti rozsdás.

Milyen olajjal mentél 40 ezret? Fékolajjal? Azt két évente érdemes, km megkötés nélkül.
Vermacy25-03-2013 20:38:35 // 33206
Az előző is "szépnek" tűnt, azonban 100ezernél úgy gondoltam, hogy cseréltetem. Majd 200-nál újra tárcsát is, de 150-nál lesz még betétcsere.
Kérdés most az olaj csere is, bár azt megnézem, mert 60 ezernél volt utoljára cserélve...
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:35:06 // 33205
Nálunk is hasonló a hóhelyzet, hogy vinné el az ördög :-(((
Lapátolni viszont nem fogok, úgyis mindenki az úttesten jár.
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:33:13 // 33204
Azt mondjuk könnyű ellenőrizni, a felnin keresztül látni :-)
'''''25-03-2013 20:32:26 // 33203
A két óra alatt,amíg több helyen is jártam a városunkban,nem találkoztam egy hótolóval sem. :-(
Vermacy25-03-2013 20:30:38 // 33202
A nagyobb baj, hogy a hótolók sincsenek kint! Kivétel a rendicsek quadosoknak :o)
Pityukoma25-03-2013 20:30:01 // 33201
Szerintem várj még a felrakással. Úgy néz ki még egy ideig csak nézheted a szerelt kerekeidet. Bár meg tudom érteni hogy be vagy sózva:-) tényleg gyönyörűek azok a felnik amit vettél.
Ezt most lőttem ahogy kiléptem az udvarra:

Brrrrrrr.....
No erőt veszek magamon és megyek havat lapátolni :-(
annál is inkább mert a két szomszédom idős asszony, és ő előttük is el szoktam túrni.
'''''25-03-2013 20:27:37 // 33200
Most jöttem be a havazásból.Nálunk 10cm körül van.Elővettem a quadot és letoltam az összes havernál is a havat a bejárókról.Szerencsére a rendőrök nincsenek kint,így hazáig drifteltem. :-)
Vermacy25-03-2013 20:21:30 // 33199
Most csak bízom benne, hogy a kért féktárcsa-fékbetét cserét elöl-hátul megcsinálta...
Vermacy25-03-2013 20:20:53 // 33198
:o)

Naja, ezen már Én is elgondolkoztam. Ő igazából a "tulaj" volt, van külön szerelője...
GTPeti25-03-2013 20:20:21 // 33197
Részvét. :( Szerencse, hogy nem történt nagyobb baj!
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:13:35 // 33196
Viszont, ha ő is ott kereste, akkor a tisztítás erősen megkérdőjelezhető :-(
Vermacy25-03-2013 20:12:26 // 33195
Jaja! Videóból már kiderült, csak a szervizes b*szott át ezek szerint...
Vermacy25-03-2013 20:11:52 // 33194
Köszke! Megnéztem.
Először furcsa volt, hogy nálam más a motortakaró burkolat, aztán feltűnt, hogy a kormány szervótartály is máshol van.
Azonban tanulságos és amint megoldottam a Cabrió témát és végre kitavaszodik :o) meg is vizsgálom, hogy mi a helyzet. Lehet, csak nem húzták meg a csavarokat vagy vmelyik alátétet, közlemezt kihagyták...

Köszönöm még egyszer!
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:03:12 // 33193
Mert nem ott van, hanem a motor mögött.
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:01:46 // 33192
Jelentkezem!
Holnap nyolcra viszem a felniket gumiztatni. Elvileg szerdán mennék felrakni. De nyitott vagyok a változtatásokra...
Pityukoma25-03-2013 20:01:10 // 33191
Nagyhírtelen ezt találtam:ALFA EGR
Még kutatok :-) -inkább mint a hólapátolás-
Piritu - 1.000.00025-03-2013 20:00:15 // 33190
Akkor lehet, hogy csak a csövet tisztították meg, a mágnes közepében mozgó vasat nem.
2000 alatt van turbónyomás? Mi van, ha a vákuumcsövekkel van gond vagy leragadt a geometria?
Vermacy25-03-2013 19:59:35 // 33189
Pedig vitt. A 45 lehet, de 4-6-ig sebességfokozatokban működik. Lehet, a fedcomp nem olvasta a gépkönyvet a 180-ról :o)
GPs-hez még nem mértem és 225/50 R17 asszem gyári méret, így még nagy eltérés sem lehet. -> 1,9JtdM; 150LE, Distinctive
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:57:12 // 33188
"a tempomat vitt 190-el " - ez sajna nem megy, mert mint ahogy a könyve is írja:
"FIGYELMEZTETÉS A Cruise Control csak kb. 45 és 180 km/h közötti járműsebesség
esetén, negyedik, ötödik vagy hatodik sebességfokozatban kapcsolható be."
(Nálam pl. GPS 183 a max.)
Vermacy25-03-2013 19:55:53 // 33187
Jópáran feltették már, Grat nekik, hogy nem buszoznak!
Vermacy25-03-2013 19:55:03 // 33186
Ohhh, köszke. A szervizes is mondta, hogy nézzek bele az EGR-be, de ott nem találom, ahol mondta.
Kép jobb felső sarkánál :
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2013 19:54:13 // 33185
én már megtettem :) ki is mondta, hogy szerdán felteszi a nyári gumit? sok sikert a szambázáshoz utána
Vermacy25-03-2013 19:53:33 // 33184
Én megvárom a hóval a reggelt. Hátha lezárják az utat, mint múltkor és itthon kell maradnom >:-) Holnaptól kezdődik egy háromnapos Workshop... böeee

Grat a fényezéshez, maradjon szép mindörökre :o)
Pityukoma25-03-2013 19:52:41 // 33183
Lehet hogy félig nyitott állapotban megragadt az EGR-ed. Csabiii159 cartárs a nagy tudora ennek hogy hogyan tudod ellenőrizni. Visszanéztem, de nem találom, pedig valahol már leírta. Ha megtalálom közben, majd belinkelem.
Vermacy25-03-2013 19:51:20 // 33182
1750-ig csak vánszorog, szinte már lefullad. 1-esben csak erősen csúsztatott kuplunggal tudok megindulni ill. enyhe emelkedőn 6-osban nem tudja tempomatolni a 90-et... 2000-nél rúg egyet és megindul.
Lehet, ezek nem turbó kapcsolási pontok, de kézikönyv (és tapasztalatom) alapján 2000-től nyomatékmaximum van. Eddig is éreztem, de nem rúgott ekkorát, mivel egyenletesen gyorsult.
Vermacy25-03-2013 19:48:47 // 33181
Off : Meggyógyul, a fényszórókat és indexeket megrendeltem, elvileg hétvégén már be is tudom szerelni. Sárvédők nem sérültek. Motorháztetőből próbálok sérülésmentes bontósat szerezni, amit középkék karbonfóliával tervezem bevonni :o)

Lökhárítót meg lehet, kivágom és "tunyingráccsal" feldobom...
Pityukoma25-03-2013 19:47:52 // 33180
Ne is mond. Én is azon gondolkodom hogy ki kéne már mennem havat lapátolni.

Más: végre pont került a bal oldalam fényezésére. Megint 159-es felirat van hátul. Megfordították a 6-ost, felragasztották a bal küszöbre a kavics fóliát. Másodszorra szépen sikerült.
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:47:49 // 33179
Mit értesz a turbó alatton?
Nem jön meg a nyomás vagy csak későn?
Vermacy25-03-2013 19:46:59 // 33178
Percekig bírtam csak 2000 felett menni, mert nagy a forgalom a 81-esen, meg a munkahely sincs nagyon messze. Pár hete pedig ugyanezzel a hibával voltam Németországban, ahol a tempomat vitt 190-el ahol lehetett, tehát a kikormolás biztosan meg kellett, hogy legyen...
Vermacy25-03-2013 19:45:31 // 33177
Elmondások szerint kitakarították, azóta nem húz turbó alatt...
Piritu - 1.000.00025-03-2013 19:42:07 // 33176
Az EGR-nek és a DPF-nek sajna semmi köze a nagyszervizhez :-(
Előbbit ki kellene takarítani, mert magától nem javul meg, sőt rosszabb lesz.
Pityukoma25-03-2013 19:41:53 // 33175
Azért ott már ki kellene kormolnia magát. Mennyi ideig mentél nagy fordulattal? Én a múltkor mentem tatabányáig és vissza szintén forszírozott üzemben. Mire vissza értem szinte megtáltosodott. Nagyon meglepődtem mennyit számít neki.

Off: sajnálom a kabriód. Remélem a szezonra meggyógyul:-) On.
Vermacy25-03-2013 19:41:03 // 33174
Itten már pánikhangulat van. A fehérvári elkerülőn 3 cm hó áll és rángatja a verdát!

Off :


:-(
GTPeti25-03-2013 19:37:37 // 33173
Ez tényleg hihetetlen... Nálunk is szemerkél a hó. :(
Vermacy25-03-2013 19:37:03 // 33172

Mifelénk ilyen idő van!
A Cabriót már egyszer letakarítottam...
Vermacy25-03-2013 19:30:38 // 33171
Reggel mentem 150-et ill. padlóztam rendesen. Kollégámnak is kölcsönadtam egy hazaútra, addig Én a Scenicjét vittem. Mosolyogva szállt ki (naná, majd nem), és szomorúan mondta, hogy nem szán 1,2 millánál többet autóra. Mondtam neki, ne bánkódj, még meggondolhatod magad ;-)
A rángatás egyre ritkább, de a nyomatékvesztés igencsak aggasztó!

Off : Ma megzúztam a Cabrióm orrát... Stupid Me!
Pityukoma25-03-2013 19:26:42 // 33170
Ne csüggedj :-) Próbáld megkergetni egy kicsit hátha elmúlik a mensese:-)
Bár ilyen körülmények közt eléggé nehézkes. Felénk du3 óra óta szakad a hó...
Vermacy25-03-2013 19:22:35 // 33169
Nálam érintkezési hiba, szálszakadás volt a bal hátsó érzékelőnél (tolatóradar). Először csak vizes, nedves, jeges, havas időben és kocsimosás után, aztán elvittem "szakszervizbe" és ott adtak egy szürke (nekem Rosso van :-)) cseredarabot, hogy majd cseréljem ki magamnak, mert elszakadt a szál.

Most, hogy olvasom ki mit ír DPF-ről kezdek gyanakodni. Mióta elhoztam szervizből olykor-olykor berángat 5-ötidkben, 6-odikban, ha gyorsítok. Először az F.O.S üzemanyagra gondoltam, de DieselTech-nél is megcsinálja. E mellet még turbó alatt nem húz ill. ma újra kiírta a "Have Engine Checked" feliratot. Múltkor (1 hete hétfőn) kiírattam a hibakódot, mai EGR szelep volt!

100.000km van a jószágban, nehogymá' nagy-szerviz után elszálljon az EGR és eltömődjön a DPF! Bosszantó, hogy mennyit ott hagytam és mégsem 100%-os a verda... :( pedig alapból vidám ember vagyok!
Pityukoma25-03-2013 19:16:54 // 33168
Coolby Cartárs ezeket az értékeket ecseteli:

Ezeket az én vasamból olvastam ki kb 3000km-rel ezelőtt, csak kíváncsiságból. Ez kizárólag város használat volt.
Coolby25-03-2013 14:57:05 // 33167
Ha van MES/FES lehetőséged, akkor olvasd ki az autó adatait regen kapcsán. Utolsó 5 regen között megtett átlagos út, regen hőfoka, ideje vagy valami hasonló adatok vannak. Ebből már jól lehet majd látni, hogy túl gyakori-e a regen vagy nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.