Forum >> 159

droberto09-06-2013 07:56:55 // 36633
Tényleg nehézkes a keresés... :(
droberto09-06-2013 07:54:46 // 36632
Ott lóg ki lefele a vezérlő dobozból.
Kárpit le-, és felszerelés. :)
Liquid08-06-2013 23:34:49 // 36631
ha már itt tartunk nekem van 2db Pirellli PZero-m 235/40R19, még használható 4-5mm
Pityukoma08-06-2013 23:31:56 // 36630
Ha vennél ideiglenesen használtat?
Tudom most sokan leharapják a fejemet, de a szükség törvényt bont :-)
Dömpi (il dottore)08-06-2013 23:23:46 // 36629
Elfelejtettem odaírni, hogy a jelenlegi 255/35 19-ek már eléggé kopottak, ez lett volna a garnitúra utolsó szezonja. még 3 hónapot kellett volna kibírniuk.
Dömpi (il dottore)08-06-2013 23:12:48 // 36628
Köszi! Nagyon rendes vagy! Igazi jóbarát!
Dömpi (il dottore)08-06-2013 23:11:49 // 36627
Most, szombat késő délután vettem észre. A kátyút délkörül kaptam be.
Vasárnap hol cseréltessem ki?
Amúgy a dilemmám az alábbi:
Ha már így alakult a dolog, akkor vajon vegyek-e a 19-es kerekekre gumit? Ha igen akkor a gyári méretet fogom megvenni, az valamennyire "ballonos". 235/40 ZR19. Ezzel az a gond, hogy ha hétfőn megrendeli a gumisom, nem biztos, hogy péntekre itt van. Vehetnék két újat a jelenlegi méretből is (255/35 ZR19), de akkor hosszabb távon berendezkedek a 255-ös gumira, amit viszont nem szeretnék.
Másik lehetőség, hogy ha már így alakult, akkor szerzek 18-as felnit és veszek arra szintén gyári méretet: 235/45 ZR18-at. Ez lenne az ideális megoldás. De nincs pénzem felnire is meg gumira is - valójában egyikre sincs, de a vész-vész tartalékból az egyik finanszírozható. Szóval a felnicsere csak úgy működne, ha 1 az 1ben valakivel el tudnám cserélni a 19-est 18ra.
Viszont van még egy csavar: a VTT-n mindenkinek nagyon tetszett a 19es felnim...bevallom, ennek nagyon örültem. Szóval valami snassz felnire nem fogom elcserélni. Mivel kicsit alulextrázott a kocsim, ez az egyetlen dolog, ami igazán feldobja.

Szóval a fenti ügyet 1 hét alatt elég nagy csuda lenne lezárni.
Dömpi (il dottore)08-06-2013 22:58:05 // 36626
Menni mindenképp megyek, csak legfeljebb a feleségem 147esében gubbasztok a benzintyúk helyen :)
stukker198708-06-2013 22:43:36 // 36625
A ragasztásnál van valami gebasz,mivel az egyik sarka feljebb áll mint a műanyag perem.

Valószínű elengedte a ragasztó...

Egyébként egy polírozás kellene rá,hogy a hajszálkarcok eltűnjenek.
Ezt szerintem egy kis Dremel géppel és a hozzá tartozó finom polír fejjel meg tudom csinálni..
GTPeti08-06-2013 22:36:55 // 36624
Dömpi, amúgy mire vársz? Miért nem cserélteted ki azonnal és akkor le van a gond?

@Balki: Nincsenek CAN-buszos LED-ek, csak olyanok amiben gyárilag is van terhelőellenállás. Valaki kitalálta ezt az előbbi hülyeséget és mint olyan ez is gyorsan terjed. Egy 1984-es Uno-ban is van izzófigyelés, CAN-buszról pedig szó sincs. Teljesen független egymástól a kettő...
Pityukoma08-06-2013 22:36:33 // 36623
Megint tanultam valamit :-)
Pityukoma08-06-2013 22:31:27 // 36622
Szerintem az a gumi kuka :-(. Ne használd.
Az AC-re pedig mindenképpen eljutsz! Ha kell elviszem neked a téli kerekeimet :-)
Ha jól emlékszem valaki már feltette a "kisbrembo"-ra a 16"-os sok küllős felnit.
Ott kell lenned!
Pityukoma08-06-2013 22:22:01 // 36621
Pár kép, remélem segít:

A műanyag elem első felső szélén lévő kupakot piszkáld ki, majd az alatta lévő + csavart tekerd ki. Ezután óvatosan felfelé feszegetve kipattan a helyéről. Csak 1db bolha van a közepén. Az első és a hátsó helyen nincs bolha, nincs is kimunkálva a helye. Az első és a hátsó bolha tartó mellett lévő kis peremet fém körmök rögzítik amik ott maradnak miután leszedted a küszöb burkolatot.

Min töröd a fejed?
Piritu - 1.000.00008-06-2013 21:45:08 // 36620
Két számláló van:
- szervizintervallum
- olajcsere
A kettő független egymástól, ezért külön is kell "nullázni".
Liquid08-06-2013 20:49:26 // 36619
köszi mindkettőtöknek! Holnap szétkapom rendesen és kiderül :)
Shadin08-06-2013 20:18:35 // 36618
Az az egyik computer a sok közül.
Próbál úgy a led-et, hogy nyitott ajtónál távzárod kulccsal. Nekem akkor sokat villog.
stukker198708-06-2013 20:14:01 // 36617
"Egyébként pedig ruhadjon meg a szíve gyökeréig az összes ember, aki ellopja az adómat, és akik miatt nincs pénz az utakat rendben tartani, és az összes lusta, nemtörődöm közútkezelút! Ezúton itt a nagynyilvánosság előtt megátkozom mindegyikőjüket! Az én átkom pedig fogni szokott!!!"

NE tudd meg,hogy milyen káromkodás megy nálam néhány "alsóbbrendű" úton történő autózáskor!
A magyar autóutak állapota felháborító és birka módon mindent eltűrünk,nem emeljük fel a szavunkat....
mizooo08-06-2013 20:13:17 // 36616
Pontosan nem tudom mennyit fogyaszt de nyilván többet mintha sima ledes lenne, inkább a fehér fénye miatt cseréltem le. Anno a 156-ban is full ledes volt belül.
stukker198708-06-2013 20:08:49 // 36615
Sziasztok!

Ma azt az üzenetet kaptam a vastól,hogy :

"Change the oil"

A szerelő elfelejtette volna nullázni a szervízintervallumot a pár 10 km-el ezelőtti generál után vagy mire utalhat ez az üzenet?

Más: Tudja valaki hogy az alfa romeo feliratos küszöb díszlécek mivel vannak rögzítve a helyükre?
Alfonis08-06-2013 20:00:55 // 36614
wow. Asszem én is beruházok CanBusos ledekre. Énis belevágok :D gondolom jobban világít a beltérben. De a canbusos led az ugyanannyit fogyaszt mint az 5W os kicsik?
Dömpi (il dottore)08-06-2013 19:10:15 // 36613
Most jöttem a szerelő haveromtól. Sajnos a jobb első alsó lengőkar porvédő gumija a peremnél teljesen ki van szakadva.
Viszont jó hír, hogy nem lóg, sőt nagyon is passzentos...egyenlőre. Belenyomtuk a "spéci" zsírt, ami elvileg víztaszító. Köszönet danikab62-nek a zsírért. Mivel a felső részén van kiszakadva a gumi, remélhetőleg benne marad a zsír (gravitáció ugyebár).
Innentől minden nap ajándék. Remélem kibír 2-3000 km-t.
Viszont felfedeztem valamit. A jobb első rugón belül van egy porvédő, amit felül egy fehér színű műanyag rögzít a helyére belülről - szóval erre kell ráhúzni a porvédő-harmonikát. Nos ez a műanyag ripityára van törve. Most szedegettük ki a darabkáit. Minden esetre a porvédő a helyén van így is. Majd idővel ez is cserélve lesz.


Beragasztottuk a hátsó lökhárítóba a múltkor elhagyott takaróelemet is. Ezúton köszönet Lexlutornak.


És ha már csápos emelőn volt a vas, helyére igazítottam a sárvédő doblemezét is. Így kell állnia.


Sajnos van nagyobb baj is, ami még azt is veszélyezteti, hogy az Arkangyalt el tudom-e vinni az AC-re.
Ma délelőtt átvittem a kutyát Törtelre a kozmetikushoz megnyíratni. Csupán 8 km, de rettentő sz@r az út. Ezért is mentem óvatosan és lassan, mindössze 40-el. Ennek ellenére sikerült elkapnom egy rohadt kátyút. A gumi oldalfalán most kis kitüremkedés van - szálszakadt lett. A szerelőm szerint át kell rakni hátra, nem fog kiduranni. Nem tudom, én félek ilyen gumival közlekedni.
Most vagy veszek erre a 19es felnire 235/45-ös gumit, vagy szerzek egy 18as felnit és azt gumizom fel. Mivel nem akarok hosszútávon 255/35-össel járni, ezért ilyen méretűből 1 vagy 2 db megvásárlása nem alternatíva számomra.


Egyébként pedig ruhadjon meg a szíve gyökeréig az összes ember, aki ellopja az adómat, és akik miatt nincs pénz az utakat rendben tartani, és az összes lusta, nemtörődöm közútkezelút! Ezúton itt a nagynyilvánosság előtt megátkozom mindegyikőjüket! Az én átkom pedig fogni szokott!!!
mizooo08-06-2013 19:05:03 // 36612
A fekete doboz azmiaz? :) nekem nem világít a LED az ajtón, illetve 2X világított záráskor eddig.
Shadin08-06-2013 18:43:55 // 36611
Nincs közelebbi képem, de a pirossal karikázott a kilépővilágítás csatlakozója.
Pityukoma08-06-2013 18:30:05 // 36610
Piritu blogjában találtam fényképet amin látszik a kilépő fény csatlakozója. A kárpit nélküli ajtóról sajnos nincs kép.
Tényleg nehézkes a keresgélés a Cartársak blogjaiban. Csak úgy sikerül ha emlékszem rá ki mikor mit írt. Lehet én vagyok a béna? :-D
Pityukoma08-06-2013 18:20:40 // 36609
Lehet hogy tévedek, de szerintem mindegyikben van. Pláne egy Ti-ben. Dömpiében is van, pedig az szerényebb felszereltségű vas. Valószínűnek azt tartom hogy valaki már vette le a tiéden az ajtókárpitokat és elfelejtette visszadugni a csatit. Ott kell annak lennie valahol :-)
Liquid08-06-2013 17:59:25 // 36608
Ma teszteltem egy ELM kábelt, és közben végignéztem mindent a gépen. Mindkét első ajtónál volt hibakód az ajtó alján lévő kilépő lámpára, Nem is tudtam hogy van :) Kipattintottam, az izzó benne van, viszont nincs hozzá kábel. Az egyik ajtó burkolatát lelazítottam annyira hogy rendesen bele tudtam nézni, de nem láttam semmi gazdátlan kábelt. Honnan kéne leágaznia? Illetve inkább az a kérdés hogy hekkelt-e be már valaki utólag ilyet. Ötletem az hogy az ablakemelő kapcsoló világítását csapolom meg, és onnan adok neki delejt. Esetleg van valakinek ennél okosabb ötlete?
GTPeti08-06-2013 15:25:42 // 36607
Múltkor leírta, engem is érdekelt. Arra kéne rákeresni, hogy "kábelkötegelő", "kábelkötegelővel", "szívósor", "szívósort", "lapátokat".
"Segíts magadon" elv. ;)
'''''08-06-2013 15:04:36 // 36606
ErHardot kérdezd.
tnorbert8808-06-2013 13:04:42 // 36605
Egy kis segítség kellene. USB-s sárga-kék matricás ELM327-est próbálnám csatlakoztatni. FES-ben a Scan for interface-re kattintva azt írja ki, hogy "Latancy too high". A User Manualba erről van is említés de én XP-t használok ahol a port beállításnál ilyet sajnos nem találok, a speciális résznél sem. Tud valaki ez ügyben segíteni?
Coolby08-06-2013 12:24:45 // 36604
Sziasztok!

Végre újra nálam a vas... Hahaaa, azért nem C Vectra :)

Szuper lett DPF nélkül. Nem érzem erősebbnek, mint előtte volt progival, de frankó lett, mert kb egyáltalán nem kormol, legalábbis full fekete felhőt nem húzok magam mögött...

A kérdésem viszont az, hogy a szívósor lekötést, hogy kell csinálni? Én, ami ábrát találtam, azon nem értem, hogy mit és hol. Az EGR-t látom, meg ismerem, de onnantól viszonyítva merre van, hogy kell? Nincs valakinek képe? ábrája?
GTPeti08-06-2013 12:11:44 // 36603
Én tegnap azt figyletem meg, hogy egy bajor vas mögé érve gyak. provokálva érzi magát a kisebbik vas. :))) Lejtőn fölfelé úgy mentem el mellette, hogy az a 2x collos felnijein jobbnak látta lehúzódni. Magam is meglepődtem, mennyire szokatlanul indult meg. B)
Shadin08-06-2013 10:49:21 // 36602
Nem is tudom hogy került a kocsimba 2 is belőle egy tóparton.
'''''08-06-2013 10:48:05 // 36601
Gyenge a dudám,a hangágyúval csak rásegítek kicsit. :-)
Csak az egyik ajtóban volt logós led,próbaképp.Most mind a négybe kerül.Az egyik első,lököstoldatban lévő led meg volt szakadva és azt is cserélik.
mizooo08-06-2013 10:33:44 // 36600
Nekem nincs ott semmi :( csak ami be van kötve. Sajnos eléggé alulextrázott a gépem. Még tempomat kábel sincs benne.
droberto08-06-2013 10:31:52 // 36599
Jut eszembe erről: Még nem csomagoltam ki a stekkerét a bubis csomagolótól, de az első csillár jobb oldala mellé, be van gyömiszkölve 2 db kábelköteg. Vajon mik lehetnek? Mit kéne vennem, hogy szaladhassanak bennük az elektronok? :)
Lehet, hogy a gyári riasztó...?
mizooo08-06-2013 10:27:48 // 36598
Közben ledesítgetek én is :)

A helyzetjelző, is ledes és most a beltérvilágításba került 4 db T10 led. Még a Sofiták nem jöttek meg a csomiba és bentre középre.
jah és nem akartam forrasztgatni így eleve, "Can Bus"-os at vettem mindből.
droberto08-06-2013 10:27:48 // 36597
Javítás: A Conrados hozzászólók nem repdesnek tőle.
droberto08-06-2013 10:26:35 // 36596
Tudom, hogy neked olyan van, csak az a problémám, hogy az M175 leírásaiban (pl) nem szerepel, hogy nyestre való. Konkrétan rágcsáló-, rovar-, élősködő-, csúszómászó és madárriasztónak hívják. A vadakat is épp, hogy csak megemlítik egy szóban.
Hiába hangos és állítható 8-43 kHz-ig, nem tudom, hogy a nyest és a vad melyikre érzékeny.
A Conrad-os hozzászólók pl. repdesnek tőle. (Ott írják, hogy 60-70 mA az áramfelvétele).
A fentiek miatt inkább szimpatikusabb ez (a saját igényeimnek). Leírás hozzá. Erről meg nincs tapasztalat, nem ismeretes a hangnyomás és a frekvencia.
+ az is elbizonytalanít a választásban, hogy az M094 több hangszórós és a leírás azt sulykolja belénk, hogy nem a hangerő a lényeg, hanem a sugárzási szög:
"Gyakran kérdezik tőlünk a kisugárzott ultrahang hangnyomását is, mivel egyes
gyártók megadják készülékük hangnyomását, és a vevők össze akarják hasonlítani
ezeket az adatokat. Ehhez meg kell jegyeznünk, hogy készülékeink speciális dóm (félgömb alakúmembrános) magassugárzó hangszórókkal vannak ellátva, amelyeknek nagyonszéles a lesugárzási szöge (> 160 fok). Más ultrahangos készülékek gyakran tölcséres ultrahang hangszóróval vagy lapos piezotárcsával működnek, amelyek az ultrahangot erősen nyalábolva egy irányba sugározzák le. A tölcséres ultrahang hangszórók az ultrahangot még külön is nyalábolják.
A jobb megértés kedvéért hasonlítson össze egy szabadon lévő zseblámpaizzót egy
olyan izzóval, amely egy zseblámpa vetítőtükrébe van beépítve: a szabadon álló izzó
a tér minden irányába világít, míg a zseblámpába szerelt izzó csak egy irányba, arra viszont sokkal nagyobb fényerővel. Jobb lehetőleg széles szöget besugározni, mint
csak egy kis foltot magas hangnyomással.
A nyestek éjjel aktív állatok, nagyon érzékeny hallással. Ezek az állatok kölcsönösen
figyelmeztetik egymást veszély esetén az ultrahang tartományba eső hangokat
kibocsátva. Az állatok azonban csak akkor veszik komolyan a figyelmeztető
jelzéseket, és menekülnek el, ha az természetesen hangzik, és másik nyesttől
származhat. Ha a hang túl erős, ráadásul még torz is, mint ez gyakori a tölcséres
ultrahang hangszórók vagy a lapos piezotárcsák esetében, a nyestek nem veszik túl
komolyan.
Tehát fontosabb lehetőleg széles szögben és tisztán lesugározni az ultrahangokat,
mint túl hangosan csak egy irányban és torzan."

Ergo jó hangos az M175 de minimum kell hozzá a 1 vagy 2 db kiegészítő hangszóró L020, amire a leírásban is sugallnak.
Persze lehet én értek valamit félre...
droberto08-06-2013 10:03:07 // 36595
Mit találtál megint ki? :)
Hangágyú? :)))
A Laser Logo és a nappali fényed már bent volt, nem?
droberto08-06-2013 10:00:11 // 36594
Az mp3, CD-ről jobban szól mint USB-ről, kártyáról az alap Pio-nál (is).
Most már tudjuk, hogy az igaz a Blue&Me-re is. :(
Tibcsi16608-06-2013 09:14:52 // 36593
Nekem is ilyen van M175! (blogomban benne van) Ez nem álló helyzetre való! Sokkal nagyobb a hangja mint az M180. Az M175 több száz méterre is riaszt, tehát vadakra jó inkább menet közben. Persze mehet álló helyzetben csak az aksit lemerítheti ha nem jársz naponta a vassal.
'''''08-06-2013 07:58:39 // 36592
Épp tegnap este vitte el a szerelő a kocsit.Alfa logós ajtó világítás lesz és egy hangágyút is rak bele,külön kapcsolóval a dudára kötve.Remélem az első,alsó ledsorokat is berakja mindjárt.
mizooo08-06-2013 07:30:21 // 36591
Na a Yatourt teljesen elvetettem a Blogod miatt, Loudlinken gondolkodtam, de már kezd véglegesedni a dolog, hogy kikerül a gyári fejegység. Így hatalmas dimenziók nyílnak meg előttem :)
GTPeti08-06-2013 00:54:18 // 36590
150mA-nél már fenn áll a veszélye annak, hogy 2 év alatt kinyírja az akksit. Főleg rövid utak esetén (amikor nincs elég "visszatöltés"). Egy ilyet egy zselés akksiról v. NiMH góliátokról érdemes üzemeltetni.
droberto08-06-2013 00:51:51 // 36589
Viszont! :)
Pityukoma08-06-2013 00:44:46 // 36588
Jó éjt :-)
droberto08-06-2013 00:39:38 // 36587
A fogy difi tényleg durva: az M175 max. 150 mA, míg az M180 kevesebb, mint 2.
Egyébként a fogyasztás engem nem zavar, csak riassza vissza a vadakat is.
GTPeti08-06-2013 00:36:20 // 36586
Kis cég lehet, mégis ők a legnagyobbak. Úgy néz ki, a kínaiak még nem ugrottak rá erre a témára. (Talán ott nincsenek nyestek és ezért.)
droberto08-06-2013 00:35:06 // 36585
Nem túlzás ez.
Erről a készülékházról, nekem egy gyagyi alagsori kínai szokolrádió koppintás jut eszembe.
GTPeti08-06-2013 00:35:04 // 36584
A 105dB kiváló érték egy ekkora készülék esetén. Állítólag a macskák messze ívben elkerülik az autót, amiben ilyen van. A 135dB-s készülék meglehetősen sokat fogyaszt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.