Forum >> 159

Horász09-06-2013 20:20:11 // 36683
Elkapom elöbb vagy utóbb :-D
GTPeti09-06-2013 20:11:49 // 36682
Az még jobb. :) (Nekem ilyenem lenne, akármennyire is gyönyörködtet a 18+.)
Dömpi (il dottore)09-06-2013 20:07:08 // 36681
nem R18, hanem R17!!! 225/50 R17
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:58:16 // 36680
Akkor más lesz :-(
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:57:14 // 36679
Pont emiatt jegyeztem meg csendben, amit.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Horász09-06-2013 19:55:22 // 36678
Igen. Bár hideg zsíroldó hijàn csak fèktisztítóval nyomattam ki meg komresszorral de könnyen mozgott a rudja.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:55:08 // 36677
olajba, gumiba....azt hittem aki autót üzemeltet ez alap
Alfonis09-06-2013 19:52:01 // 36676
EGR t dugózni kell! a kiírás meg olcsóbb mint egy új egr, a világító lámpa meg ingyen van. A maradék pénzt meg belelehet tenni olajba, gumiba bármibe. :D
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:50:22 // 36675
A mágnes belsejét is kipucoltátok? Könnyen mozog a rudacska?
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
dangerel09-06-2013 19:49:23 // 36674
Amint megoldást találok máris tudatom a fórummal.
dangerel09-06-2013 19:48:34 // 36673
Ok.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Horász09-06-2013 19:45:54 // 36672
Nàlam ugyanez a hiba:) az egr-t kitisztítottam de a helyzet vàltozatlan! Ha elöbb talàlnàl vègleges megoldàst akkor jelezd felèm.
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:44:33 // 36671
Igen, a fórumon ez a téma megy. De ha megnézed, néhány ember aktív a témában.
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.

" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
dangerel09-06-2013 19:36:09 // 36670
A kiírást itt a fórumon javasolták. Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs.
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?

Kösz
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:32:55 // 36669
egyébként osztom nagyjából 1x kell venni EGR-t de ha a káros hatását nézzük amit csinál akkor inkább nem kell, de ha valaki kiakasztja a szívósort, offolja a DPF-et akkor meg szinte tökmind1, hogy van vagy nincs a motor szempontjából ....lassan olyan ez az EGR mint a: Polsi Fiat drága kincs jó ha van de jobb ha nincs :P
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:29:40 // 36668
Eddig jó volt, a gyárból kikerülő autókon is jó. Olyan nincs, hogy a hibás alkatrész cseréjével nem lesz jó. (A 156-omon a csere után újabb százezren eddig jó volt.)
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)09-06-2013 19:27:47 // 36667
így van meg kell venni ezt mondom én is :)
'''''09-06-2013 19:26:18 // 36666
Öt patkós brera felni 80.000Ft-ért? 18-as? Én azt venném.Ennyiért még nem is láttam.
dangerel09-06-2013 19:25:02 // 36665
Helo.

Lehetséges hogy segítene, de ahogy már érdeklődtem,nem minden esetben segít.
Leteszteltük a szelepet és ki is tisztítottuk a szívótorokkal együtt és rendben van.
Bevallom, inkább kiírnám mert szerintem az új sem segítene nekem.

De köszönöm a tanácsot.
Piritu - 1.000.00009-06-2013 19:21:30 // 36664
Tudom, hogy a topikban az egr/dpf páros az első számú közellenség, de csendben megjegyezném: Egy új egr beszerzése is megoldaná a problémádat a következő 1xx-ezer km-re, és nem kell itt-ott, így-úgy trükközni.
dangerel09-06-2013 19:14:59 // 36663
Sziasztok.

Ismer valakit , aki Komárom környékén képes az EGR hiba által generált hiba kiírására?
Ledugózom az EGR -t és szükséges kiírni a softwer-ből.

Köszönöm a segítséget.
Piritu - 1.000.00009-06-2013 18:55:58 // 36662
A 18-ra szavazok. A magyar utakra inkább való, ha meg még jobban is megy vele a Vas, akkor számomra nem is lehet kérdés.
mizooo09-06-2013 17:04:17 // 36661
Hali, igen ebayen vettem és Can Bus-osnak írjál, de mint ahogyan már írták nem sok köze van a Can Bus-hoz, de mivel az ellenállás már gyárilag rajta van közel annyit fogyaszthat mint az izzószál, hogy a Comp ne lássa kiégettnek,

T10
Sofita 39 mm
Helyzetjelő T10
GTPeti09-06-2013 16:01:34 // 36660
Én tuti váltanék 225 R18-ra. Jobban fog menni a 8V és Mo-kompatibilisebb is. Egy szavazat a 2-esre. :)
Shadin09-06-2013 15:55:50 // 36659
Maradjon a 19"-es felni használt "prémium" gumival. Így jössz ki legolcsóbban.
Shadin09-06-2013 15:54:29 // 36658
Én Pityukoma véleményét osztom. 70-80%-os nem túl öreg gumikat veszek és kb. 2 évig elgurulok rajtuk. Legfeljebb vízen lassítok 160-ról 140-re profilmélységtől függően :-) Új 159-est vennél, vagy használtat kis kompromisszummal, mert jóval olcsóbb?
Dömpi (il dottore)09-06-2013 15:35:17 // 36657
Na szóval, úgy áll a helyzet, hogy van 3 variáció:
1) mivel a 19-es felnimen 255/35-ös méret van, amitől szabadulni akarok, 4 db gumit kellene rá vennem, 235/40-est. Ennek az ára Hankook gumival 210-220k között lenne.
2) lenne 80k-ért 5-patkós brera felni 4 db 80-ezerért. Ha ezeket megvenném, és felgumiznám 225/50-es mérettel, a mostani hasmagasságomból csak 4mm-t veszítenék és összköltségben (felni+gumi) szintén 210-220k között lennék. De ezzel a gumival jobb lenne a fogyasztásom, és nem kellene ötször meggoldolni, hogy milyen úton megyek. És ha el tudom adni a 19-es felniket valamikor, akkor valamennyi pénz visszajön a bevételi oldalon. Ha eltudom persze adni.
3) megveszem Liquid 235/40 R19-es használt PZero gumijait (2db), veszek hozzá 2 db új Hankook-ot és megúszom 150k-ból, de akkor marad a 19-es felnim.

Szerintetek?
GTPeti09-06-2013 15:08:26 // 36656
Én a köv. futóműszervíz alkalmával biztos kezdenék valamit azzal a rozsda borította rugótányérral. (Azon túl, hogy kikenném a kpl. tornyot egy jófajta szerrel.)
Alfonis09-06-2013 15:06:28 // 36655
kösd le így. Leállnia nem szabad. Mikor időd van meg térj be egy Mukihoz aki kiírja aztán ennyi. A turbora hidegen figyelj majd mert nő a nyomás. Finomabban a gázpedállal mikor hideg 0,8 fölé nenagyon....
dangerel09-06-2013 15:03:18 // 36654
Az is megoldás de szeretném , ha semmiféle hibát se írna ki nekem.
dangerel09-06-2013 15:01:56 // 36653
Hello.

Éredklődni szeretnék tőled hogy milyen led izzókat vásároltál, amelyekre nem jelez hibát a számítógép.
Az izzónál a Can Bus megjelölés jelenti hogy cserélhetó ledesre és a fogyasztása megegyezik az eredeti izzó fogyasztásával?

Köszönöm előre is
Pityukoma09-06-2013 15:00:23 // 36652
Így:
próbáld ki.

A képet Shadin159-től vettem kölcsön :-) Olvasd a blogját el. Ő is szívott vele, végül kiíratta az ECU-ból.
Dömpi (il dottore)09-06-2013 14:56:58 // 36651
De van. A pirossal bekarikázott rész alatt.
Pityukoma09-06-2013 14:55:51 // 36650
Gratulálok és boldog "párkapcsolatot" kívánok :-)
Alfonis09-06-2013 14:55:28 // 36649
hogy kötötted le? lehúztad a csatlakozót róla? mert akkor szervízmódba dobja...
A csatlakozót hagyd rajta csak a mágnesszelepet vedd le vagy dugózd le. valamennyi km után hibát fog írni de akkor nem áll le.
Pityukoma09-06-2013 14:53:32 // 36648
Tibcsi166 egyszer megmérte. (Hsz:18793)
dangerel09-06-2013 14:50:08 // 36647
Sziasztok.

Már régebben érdeklődtem egy hibáról, ami a 159 -es Alfámnál jelentkezett 1500-as fordulat környékén. Szaggat de még nem derítettük ki mi a baj.
EGR szelep kitisztítva, szívótorok kitisztítva és az érzékelők a szívótoroknál szintén kitisztítottuk.
De még mindig szaggat. EGR szelepet lekötöttük és megjavult, nem szaggatott. De viszont 10km megtétele után az autó leállt vészleállással. Újra kellett indítanom de ismét jelentkezett a hiba 10 km után.
Sokan javasolták hogy kössem le vagy dugózzam le a szelepet. De mit tegyek ha hibaüzenettel leáll a kocsi.
Valahogy ki kell írni a softweből?

Mit tehetek, hogy végre megoldódjon a probléma.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Monostoron találkozunk.

Sziasztok
GTPeti09-06-2013 14:22:52 // 36646
Nem fogyasztanak többet, max. ugyanannyit. 10W-os eleve nem is nagyon lehet (max. a ledelvadultabb kínaiak gyártanak olyat), mert akkora teljesítményt SMD ellenállásokon elfűteni, már elég durva...
"Aztán, h technikailag mi köze van hozzá az nem számít." Jól van... :)
Alfonis09-06-2013 12:13:20 // 36645
dehogy nincsenek! :D Az ellenállásos Ledek azok CanBus os ledek. Aztán, h technikailag mi köze van hozzá az nem számít. Bárhol keresed vagy venni akarsz így találsz rá. De jobban is tetszik nekem ez a név mint az ellenállásos Led.
Inkább az a kérdés, hogy az ellenállással ami benne van + a led többet fogyaszt e mint a sima T10 /5W v 10W/?
R.Krisztián09-06-2013 11:58:32 // 36644
:) hát, kicsit tartottam tőle, főleg miután olvastam, h sokan gyengének ítélik meg ezt a motort... De nem okozott akkora csalódást, tény, hogy más vezetési stílust igényel, de nem vészes, meg lehet szokni
mizooo09-06-2013 11:57:01 // 36642
Gratulálok! Szép a vas a 2.4 után nem furi az 1.9 8v? :)
R.Krisztián09-06-2013 11:46:44 // 36641
Sikeresen megtaláltam az új "párom" :)
'''''09-06-2013 11:42:49 // 36640
Azért láttam,tettél egy kis kitérőt a Dunaparton.:-)
droberto09-06-2013 08:55:01 // 36639
Kezd összeállni a LED-es mulatság.
Az utastér világítást illetően talán már túl is lőttem a célon. Szinte nappali fény van a kocsiban. :)
Sajna elvittem a boltból az összes ellenállást, így a hátsó csillárba csak egy jutott. Kell még szereznem. Illetve a csomagtérbe 3 ajtóba még mindig kevés a 4! db szofita meg az 500 Ohm.
Beszéljenek a képek: :)


droberto09-06-2013 08:37:42 // 36638
Azért hál' Istennek kezdenek az itthoni árak is mérséklődni. 235/40-19
De még így is jelentős az árkülönbség.
Én tuti németből venném. :)
droberto09-06-2013 08:30:48 // 36637
A szükség nagy úr, ha már a közhelyeknél tartunk, de a használtnak csak SZVSZ, csak akkor van értelme, ha rövid időn belül megválsz a verdától.
droberto09-06-2013 08:26:17 // 36636
Csak a feliratot tudnád elvben polírozni.
A többi szálcsiszolt, így csak rontanál rajta.
Ha nagyon zavar csináld azt, hogy fényes részeket kimaszkolod valami vékony, de jól tapadó tapadó fóliával, a többit meg finom papírral és/vagy dörzsivel szálcsiszolod.
droberto09-06-2013 08:20:43 // 36635
Felmegy rá a sokküllős, én próbáltam. :)
droberto09-06-2013 08:09:16 // 36634
Azért én megpróbálnék a bringabelső felragasztani Tip-top ragasztóval.
Nem akarlak elkeseríteni, de ott a felni és lehet a futómű is kapott. Sajnos van tapasztalatom.
Egyébként szedesd le és a belsőre vulkanizálj rá egy foltot, és míg nincs új tegyed hátra, de ez a gumi tényleg kukás.
Szerintem németből rendelj 19-es gummákat.
Volt tábla? Ha nem, jól elb@sztad. Meg kell állni rendőrt hívni fényképeztetni jegyzőkönyvet íratni, majd azt elkérni, hónalj alá vágni és kártérítés követelni az út kezelőjétől (Közút vagy Önkormányzat).
Egyébként őszinte részvét. :(
A sárvédőíven a rozsdát meg mielőbb passziváld ecseteld, majd védd le. :)
Nekem a gólyaláb ilyen:

Nincs semmi fehér alkatrész.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.