Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2013 22:19:19 // 37765
elvileg, a gyakorlatban 2000-től húz ...legalábbis ez igen
Piritu - 1.000.00002-07-2013 22:03:07 // 37764
elvileg 1750-en van a max nyomaték. Nálam 6-ban 2000 ford = 110 km/ó
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2013 22:01:44 // 37763
ma kicsit hosszabban is teszteltem a 2.0-át 2000-ig elég halott mondjuk jó nagy turbót akasztottak rá, városon kívül az igazi, 100-nál 6-ban forog majd 2000-et ami furcsa hogy vissza kell kapcsolgatni előzésnél....azért az igazi húzóerő a 2.4-es, nincs párja egyenlőre....
ValeRossi4602-07-2013 21:36:36 // 37762
Hova mentek ? Montenegroba sokkal rovidebb bosznian keresztul .nincs.gond mar arra.utana.olvastam sot,egy ejszakat meg ajanlanak is Mostarba.
Liquid02-07-2013 21:33:19 // 37761
like :)
Csabi02-07-2013 21:30:53 // 37760
Épp holnap fogom cserélni az EGR-em...ha már ott áll a polcon, ne világítson a sárga lámpa...méregetni is fogok aztán majd meglátjuk :)
dangerel02-07-2013 21:29:07 // 37759
Szerintem a nálunk kapható üzemanyag a lehető legrosszabb. Mivel évekiv külföldön dolgoztam, sokat autóztam és tapasztaltam hogy eddig Passat -om volt és egy full tankal külföldön 1300km -es simán lementem, de otthon ugyanaz a full tank csak 1050-1100km -re volt elég. Kint lementem 100000km bármi gond nélkül. Amint hazajöttem végleg elszállt az összes poslasztó,naftapumpa és még sorolhatnám. Az EGR -el csak a szemét visszakerül a motorba és csak rongáljuk.
Szerintem okos dolog az EGR de nem ezekhez az üzemanyagokhoz.
Sajnos ez az igazság.
Szerintem okos dolog az EGR de nem ezekhez az üzemanyagokhoz.
Sajnos ez az igazság.
Kispajszer02-07-2013 21:27:54 // 37758
Tavalyelőtt voltam Budva környékén gyönyörű a tengerpart és a hegyekben a kanyonok, maga az ország elég balkán de olcsóbb mint a Balaton visszamennék szívesen csak rengeteg idő az utazás. Mi Szerbián mentünk keresztül.
GTPeti02-07-2013 21:26:02 // 37757
Jobban megy -> élvezed, nyomod neki -> nő a fogyasztás. ;)
dangerel02-07-2013 21:22:40 // 37756
A gond letudva. 70 Euro volt a kiírás. Szerintem nem veszélyes. A DPF kiírása az 150Euro és utána kicsit fel is pöckölik a motort.
Ha érdekel megadom a telefonszámot.
Ha érdekel megadom a telefonszámot.
ALFI15602-07-2013 21:14:20 // 37755
Bosznián keresztül én nem merem bevállalni.
ValeRossi4602-07-2013 21:10:48 // 37754
Csutortokon a strandrol megirom :p
ValeRossi4602-07-2013 21:09:59 // 37753
25-ken megyunk. Kar. Mondjuk mi montenegroba megyunk es bosznian keresztul . De osszefuthatunk :)))))
Shadin02-07-2013 21:08:54 // 37752
Papírforma szerint többet kellene fogyasszon pár decivel mert hát több az oxigéndús levegő amihez nyál is kell. De erről is lehet vitatkozni.
ValeRossi4602-07-2013 21:06:25 // 37751
Mindig is.lesznek mellette es ellene is ervek. En megertem Robit is es mindenki mast is aki ki iktatta. En most dugozyam le, holnap megyek Balatonra kivancsi leszek javul e a fogyasztas. De mindenesetre jo vita alap :)
Shadin02-07-2013 21:05:56 // 37750
Én már bele sem merek szólni.
De mégis :-)
Zajszint emelkedés nem érezhető, turbó elpörög 1,5bar-ig, nem esik vissza, figyelni kell rá. Eddig is kellett. Nincs késlekedés, jobb a gázreakció, alulról húz.. Télen megírom mennyivel melegedik később.
És semmi garancia nincs rá, hogy kiírás (~20e) helyett vásárolt gyári EGR (~35-45e) megoldotta volna azt a rángatást amit a gyár is ismert és két éve idegelt állandóan. Az autóba a 2008-ban váltott módosított (?) szelep volt, tehát már cserélték előtte. Továbbá pillanatnyilag az élmény feledteti velem a magasabb károsanyag kibocsátást és boldogsággal tölt el a tudat, hogy a szívósori lapátkák miatt sem kell aggódnom, hogy az LMM-ről és a vadzsi új EGR-emről nem kell kokszot pucolnom többé. Vagy 100e-ért szívósort venni. Ezeknél még a HFT is egyszerűbb és olcsóbb összességében.
Uff.
De mégis :-)
Zajszint emelkedés nem érezhető, turbó elpörög 1,5bar-ig, nem esik vissza, figyelni kell rá. Eddig is kellett. Nincs késlekedés, jobb a gázreakció, alulról húz.. Télen megírom mennyivel melegedik később.
És semmi garancia nincs rá, hogy kiírás (~20e) helyett vásárolt gyári EGR (~35-45e) megoldotta volna azt a rángatást amit a gyár is ismert és két éve idegelt állandóan. Az autóba a 2008-ban váltott módosított (?) szelep volt, tehát már cserélték előtte. Továbbá pillanatnyilag az élmény feledteti velem a magasabb károsanyag kibocsátást és boldogsággal tölt el a tudat, hogy a szívósori lapátkák miatt sem kell aggódnom, hogy az LMM-ről és a vadzsi új EGR-emről nem kell kokszot pucolnom többé. Vagy 100e-ért szívósort venni. Ezeknél még a HFT is egyszerűbb és olcsóbb összességében.
Uff.
GTPeti02-07-2013 21:03:19 // 37749
Szerintem nagyon szépek ezek a gyári Piritu-felnik. :)
GTPeti02-07-2013 21:02:29 // 37748
Ha a károsanyag-csökkentés lenne a lényeg, annak sokkal egyszerűbb módjai is lennének. Pl. az üzemanyaghoz kevert (minimális többletköltséget jelentő) adalékok formájában. De ez az egész nem erről szól. Mint ahogy a műanyag alkatrészek sem. (Persze egy fedőszövegre mindenképpen szükség van.)
ALFI15602-07-2013 20:59:54 // 37747
Mi is! Nekem még várni kell a hosszabb nyaralásra.Ha esetleg valaki 21-dikén hajnalba jön Horvát felé csapathatunk együtt egésszen Splitig.
StrigDaddy02-07-2013 20:58:54 // 37746
'estét!
Lecseréltem a 16"-os kerekeket, amit vásárláskor adtak hozzá. Így most 17-es, 225/50 R17 van rajta. Ezzel sokkal szebb, jobban kitölti a kerékjáratot. Plusz felkerült a dupla kipuff, így már teljesen dögös hátulról is. :D
Egyébként tapasztaltatok már olyat, hogy időnként durván 10 km távra megemelkedik a fogyasztás. Ahol egyébként 5.5-6.0 literrel gördülök, ott néha a fogyasztás felmegy 9 liter környékére. De pár km után visszaáll. Napi rendszerességgel járok Paksra ezzel a 5.5 literrel, de pl. tegnap 10 km-en keresztül 9 litert írt. Miaszösz?
Lecseréltem a 16"-os kerekeket, amit vásárláskor adtak hozzá. Így most 17-es, 225/50 R17 van rajta. Ezzel sokkal szebb, jobban kitölti a kerékjáratot. Plusz felkerült a dupla kipuff, így már teljesen dögös hátulról is. :D
Egyébként tapasztaltatok már olyat, hogy időnként durván 10 km távra megemelkedik a fogyasztás. Ahol egyébként 5.5-6.0 literrel gördülök, ott néha a fogyasztás felmegy 9 liter környékére. De pár km után visszaáll. Napi rendszerességgel járok Paksra ezzel a 5.5 literrel, de pl. tegnap 10 km-en keresztül 9 litert írt. Miaszösz?
ALFI15602-07-2013 20:58:11 // 37745
Jól összefoglaltad.Számomra a lényeg.Régen is egr nélkül mentek meg részecskeszűrő (dpf) nélkül a dieselek.Ezek csupán a károsanyag kibocsájtás végett lettek belepakolva.
GTPeti02-07-2013 20:46:48 // 37744
Továbbra is fenntartom, hogy a topic "alcíme" "- Az EGR-korszak" legyen. :)
GTPeti02-07-2013 20:44:42 // 37743
"tudod te pl, hogy a hengerfejtömítés hány fokig bírja?" És te tudod, hogy hány JTD-n volt eddig HF-tömítés hiba emiatt? 7 év alatt egyről sem hallottam.
"csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtást" Egy jópont.
"tehermentesíti a turbófeltöltőt" Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől. (Értsd: Hidegen hajtás, melegen leállítás.)
"csökkenti a zajszint" Lehet. Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)
"korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti" Bizonyára így van. Egy konkrét érték itt is érdekes lenne, hogy mennyivel hamarabb melegszik be a motor és főleg mennyivel csökken így a kopás és növekszik az élettartam. Érzésem szerint messze kisebb a hatása, mint rendes olajat használni és főleg nem iszonyatos (ajánlott...) csereperiódusokat beiktatni.
Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt. Nem csak az elkoszolódásra gondolok, hanem a korom egyéb káros hatásaira is. Nem akarlak meggyőzni (sőt, senkit sem), csak reagáltam a hozzászólásodra. ;)
"csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtást" Egy jópont.
"tehermentesíti a turbófeltöltőt" Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől. (Értsd: Hidegen hajtás, melegen leállítás.)
"csökkenti a zajszint" Lehet. Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)
"korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti" Bizonyára így van. Egy konkrét érték itt is érdekes lenne, hogy mennyivel hamarabb melegszik be a motor és főleg mennyivel csökken így a kopás és növekszik az élettartam. Érzésem szerint messze kisebb a hatása, mint rendes olajat használni és főleg nem iszonyatos (ajánlott...) csereperiódusokat beiktatni.
Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt. Nem csak az elkoszolódásra gondolok, hanem a korom egyéb káros hatásaira is. Nem akarlak meggyőzni (sőt, senkit sem), csak reagáltam a hozzászólásodra. ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-07-2013 20:42:47 // 37742
Spurit meg 2t olajat használok én is meg az olajhoz raktam RIMET adalékot, de hogy valamelyik is ér e valamit at rejtély, a lelkiismeretem legalább nyugott hogy én mindent meg tettem :D
Kispajszer02-07-2013 20:32:43 // 37741
Az olajszűrővel én voltam gondba megoldásként megvettem mindkettőt én is , az olajat még nem kellet cserélnem csak kb ősszel kell ezért nem néztem melyik kell bele.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 20:31:55 // 37740
Viszont! :-))
Piritu - 1.000.00002-07-2013 20:31:26 // 37739
Biztos?
(Van itt az Amorén bütykölgető Cartárs, aki jó pár "spuri"-s motort újított fel. Anno örömét fejezte ki, hogy lehet kapni, lesz folyamatosan melója... )
(Van itt az Amorén bütykölgető Cartárs, aki jó pár "spuri"-s motort újított fel. Anno örömét fejezte ki, hogy lehet kapni, lesz folyamatosan melója... )
droberto02-07-2013 20:24:40 // 37738
Persze az EGR szelepnek vannak negatív tulajdonságai, mint mindennek, de amikor kiírtad, te pl. figyelembe vetted a "+" tulajdonságait?
Merthogy:
- csökkenti az égési hőmérsékletet (tudod te pl, hogy a hengerfejtömítés hány fokig bírja?)
itt meg kell jegyezni, hogy az égési hőmérséklet emelésekor pedig a szilárd részecske kibocsájtás csökken:
- csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtás
- tehermentesíti a turbófeltöltőt
- csökkenti a zajszint
- korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti
Merthogy:
- csökkenti az égési hőmérsékletet (tudod te pl, hogy a hengerfejtömítés hány fokig bírja?)
itt meg kell jegyezni, hogy az égési hőmérséklet emelésekor pedig a szilárd részecske kibocsájtás csökken:
- csökkenti a Nitrogén-dioxid kibocsájtás
- tehermentesíti a turbófeltöltőt
- csökkenti a zajszint
- korábban bemelegszik a motor, így kopás szempontjából a káros hidegüzemet csökkenti
stukker198702-07-2013 20:10:42 // 37737
Mik a tapasztalataid az általad használt adalékról?
Főleg arra lennék kíváncsi,hogy diaggal mérhető változás volt-e,de a fogyasztásra gyakorolt hatásról is mondhatnál valamit!
Főleg arra lennék kíváncsi,hogy diaggal mérhető változás volt-e,de a fogyasztásra gyakorolt hatásról is mondhatnál valamit!
Vermacy02-07-2013 20:09:18 // 37736
Húha! Ez elég összetettnek hangzik!
- Új kuplung megcsúszik? NA ez érdekes! Ha magasan fog, az van rendben! Esetleg a kinyomóvilla haldoklik és akkor nem feltétlenül tud oldani és/vagy váltóolajcserét javasolok! Ezután Nekem vajszerűen működik a váltóm.
- Ha odalépsz, beremeg. Na ez nálam olyan 80-an tájékán van, padlógáznál. Erőlködik, meg régi. Egy futóműfelújításon gondolkozom, elsősorban lengőkarok (~huszonezer darabja és az első tengely remeghet).
- Rángat, ha nem adsz gázt. Ez nagyon sok minden lehet, alapesetben gyújtótrafóra gondolok, de lehet Hall jeladó és főtengely jeladó is ill. gyújtáskábel elöregedett, gyertyacsere...
A lényeg, hogy Szeptemberig tervezem, hogy meglátogatom nővéremet Szigetszentmiklóson és akkor sok mindent ki tudunk próbálni. Átrakjuk az enyémből egyesével és megpróbáljuk kiszűrni a hibát. Esetleg ha jársz Fehérvár fele (a jövő hétvégét leszámítva), akkor Nálam is meg tudjuk nézni.
Nekem új a gyújtáskábel, bontottan vettem gyújtótrafót és hall jeladót. Váltóolajat tudok adni ill. segítek a cserében is.
- Új kuplung megcsúszik? NA ez érdekes! Ha magasan fog, az van rendben! Esetleg a kinyomóvilla haldoklik és akkor nem feltétlenül tud oldani és/vagy váltóolajcserét javasolok! Ezután Nekem vajszerűen működik a váltóm.
- Ha odalépsz, beremeg. Na ez nálam olyan 80-an tájékán van, padlógáznál. Erőlködik, meg régi. Egy futóműfelújításon gondolkozom, elsősorban lengőkarok (~huszonezer darabja és az első tengely remeghet).
- Rángat, ha nem adsz gázt. Ez nagyon sok minden lehet, alapesetben gyújtótrafóra gondolok, de lehet Hall jeladó és főtengely jeladó is ill. gyújtáskábel elöregedett, gyertyacsere...
A lényeg, hogy Szeptemberig tervezem, hogy meglátogatom nővéremet Szigetszentmiklóson és akkor sok mindent ki tudunk próbálni. Átrakjuk az enyémből egyesével és megpróbáljuk kiszűrni a hibát. Esetleg ha jársz Fehérvár fele (a jövő hétvégét leszámítva), akkor Nálam is meg tudjuk nézni.
Nekem új a gyújtáskábel, bontottan vettem gyújtótrafót és hall jeladót. Váltóolajat tudok adni ill. segítek a cserében is.
Alfonis02-07-2013 20:05:38 // 37735
:) mi is őt...
droberto02-07-2013 20:03:39 // 37734
Üdvözöl mindenkit ALFA159 CarTárs Krétáról. :)
Nem fér hozzá az Amore-éhoz...
Nem fér hozzá az Amore-éhoz...
ALFI15602-07-2013 20:02:43 // 37733
Ártani nem ártok.Én spurit is már évek óta állandóan használom.
Vermacy02-07-2013 20:01:10 // 37732
Nem Novitec. Magyar emberke forgalmazza Mo-on...
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:52:47 // 37730
Vagy esetleg ez, ahol egymilliót mentek.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:49:56 // 37729
Ennyi erővel az itt bemutatott olajban is lehetne hinni, sose kell cserélni. Több százezret mentek is vele, ami már komoly tapasztalat.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:45:02 // 37728
Irigyellek benneteket, hogy hisztek a mesékben...
Piritu - 1.000.00002-07-2013 19:34:14 // 37727
Újfent szeretném kifejezni az örömömet, hogy ezzel nem vagyok egyedül :-)
Shadin02-07-2013 19:15:28 // 37725
Shadin02-07-2013 18:38:58 // 37724
W.02-07-2013 18:21:27 // 37723
Annyit sem tud, ebben biztos lehetsz!
Alfonis02-07-2013 18:03:03 // 37722
tuti olcsóbban kiírták neki... :P és egy kopó alkatrész megszüntetve amire többet nem kell költeni (EGR \káros\ hatásait meg meg sem említem inkább... :P).
Szabolcs 15902-07-2013 17:38:23 // 37721
üdv mindenki dpf el egr el 1.9 jtd m 16 v végsebessége 230 nem tud többet az enyém
droberto02-07-2013 17:08:58 // 37720
No látod ez a nem mindegy, mivel 35k-be kapott volna (gyári) Pierburg-ot is.
droberto02-07-2013 17:07:24 // 37719
Kinek mi az ésszerű...
Számomra az, hogy ha az autómban egy kopó alkatrész tönkremegy, akkor veszek bele egy újat, megtartva ezzel a gyári állapotát.
Számomra az, hogy ha az autómban egy kopó alkatrész tönkremegy, akkor veszek bele egy újat, megtartva ezzel a gyári állapotát.
ALFI15602-07-2013 17:02:10 // 37718
Szerintem nem novitecet akar venni hanem egy "univerzálist" ami mindenhez (tdi,hdi,pdtdi,crdi stb...)jó.
Alfonis02-07-2013 16:50:20 // 37717
Szuppi! egy nagy gond letudva. :P mennyiért írták ki?
Alfonis02-07-2013 16:49:35 // 37716
igen. és szerencsére az ésszerűbbet választotta! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
498
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?