OFF-os mebilvezérlésű felügyelet nélküli parkoltató rendszer... Hmm... érdekes concept!
Csak lehet hogy drágább lesz a leves mint a hús... :D
http://www.youtube.com/watch?v=AciORQ2CXFs
Forum >> 159
David | Centocinquantanove04-07-2013 15:24:53 // 37880
Dömpi (il dottore)04-07-2013 15:24:39 // 37879
Egyre izgisebb ez az EGR-téma!
Eddig tényadatok nélkül mindenki mondta, hogy SZERINTE ez ... vagy az
Most végre tényadatok alapján kezd kikristályosodni a sztory.
Bevallom őszintén, hogy jobban várom, mint egy krimi végét :)
(én eddig a kérdésben nem foglaltam állást, egyenlőre nem is akarok. Nálam az EGR/DPF még a helyén van)
Eddig tényadatok nélkül mindenki mondta, hogy SZERINTE ez ... vagy az
Most végre tényadatok alapján kezd kikristályosodni a sztory.
Bevallom őszintén, hogy jobban várom, mint egy krimi végét :)
(én eddig a kérdésben nem foglaltam állást, egyenlőre nem is akarok. Nálam az EGR/DPF még a helyén van)
Dömpi (il dottore)04-07-2013 15:19:24 // 37878
Nekem annyiért ki is takarította (értsd. gombátlanítás, levegőjáratok tisztítása).
Pityukoma04-07-2013 14:48:49 // 37877
ValeRossi4604-07-2013 14:45:58 // 37876
Udv. Ahogy igertem. Egr nelkuli fogyasztas : autopalya- autout klimaval
4 szemely,full pakolva 180 km megtett tav .az.atlag 6,2 l jobb mint eddig barmikor.
4 szemely,full pakolva 180 km megtett tav .az.atlag 6,2 l jobb mint eddig barmikor.
David | Centocinquantanove04-07-2013 14:36:26 // 37875
Jó de az egy sz@r...! :))))
.......................04-07-2013 14:31:39 // 37874
de az sajna a 159 ben nem mérhetö elektronikusan
az Opel Insigniàban bezzeg igen
az Opel Insigniàban bezzeg igen
David | Centocinquantanove04-07-2013 14:25:22 // 37873
A vízhőfok nem ugyanaz mint az olaj hőfok... Lehet hogy a víz már 90 fokos, de az olaj még nem... Szerintem az olaj hőmérsékletét kellene alapul venni, pláne télen amikor megcsípi a hideg... :)
Vagy tévedek?
Vagy tévedek?
.......................04-07-2013 14:16:37 // 37872
hogy mostàtok?
mivel?
mivel?
.......................04-07-2013 14:10:43 // 37871
nemjolirtam
aa
aa
Szabolcs 15904-07-2013 14:10:17 // 37870
Üdv 159 1.9 jtdm 16 v nekem a hétvégén regerenálta részecske szűrőm 78% ról le ment 14 % ra ugy hogy rendsen müködik hála isten ,miota 1 hétig mostuk.
.......................04-07-2013 14:07:37 // 37869
Erhardnàl
albaauto.hu
albaauto.hu
Szabolcs 15904-07-2013 13:54:31 // 37868
Egr ert hol mennyiért tudnék venni üdv.
droberto04-07-2013 11:47:24 // 37867
Nagyon köszi a méréseket. :)
Azt gondolom elég nyilvánvalóan alátámasztottad az EGR jótékony hatásait.
Bár a Turbó/EGR viszonyt már a múltkori méréseiddel is bizonyítottad.
A szakirodalom egyébként akár 60%-ot is mond, mint az EGR-en keresztül beszívott levegőaránya...
Azt gondolom elég nyilvánvalóan alátámasztottad az EGR jótékony hatásait.
Bár a Turbó/EGR viszonyt már a múltkori méréseiddel is bizonyítottad.
A szakirodalom egyébként akár 60%-ot is mond, mint az EGR-en keresztül beszívott levegőaránya...
Csabi04-07-2013 11:32:54 // 37866
Meg városon kívül is...
Sajna a diagramból nem derül ki de...az első vízszintes kék vonal (sebesség) ~50km/h
a második 90km/h...mindkettőnél látszik h jobban melegszik a víz EGR-rel.
Turbónyomás:
állandó sebességnél
---------------------------50km/h (1500fordulat 4.ben)--------------90km/h (2000fordulat 5.ben)
EGR-rel ---------------1080 mbar (0.08 az óra szerint)---------1180mbar (0.18)
EGR nélkül------------1180 mbar (0.18)---------------------------1300mbar(0,3)
Gyorsítás 50ről 90km/h-ra Tempomattal 5.sebességben:
EGR-rel max turbónyomás 1500mbar (0.5)
EGR nélkül 1850mbar (0.85)
Sajna a diagramból nem derül ki de...az első vízszintes kék vonal (sebesség) ~50km/h
a második 90km/h...mindkettőnél látszik h jobban melegszik a víz EGR-rel.
Turbónyomás:
állandó sebességnél
---------------------------50km/h (1500fordulat 4.ben)--------------90km/h (2000fordulat 5.ben)
EGR-rel ---------------1080 mbar (0.08 az óra szerint)---------1180mbar (0.18)
EGR nélkül------------1180 mbar (0.18)---------------------------1300mbar(0,3)
Gyorsítás 50ről 90km/h-ra Tempomattal 5.sebességben:
EGR-rel max turbónyomás 1500mbar (0.5)
EGR nélkül 1850mbar (0.85)
.......................04-07-2013 11:06:47 // 37865
szoval vàrosban igen is jo az EGR a kocsinak
Csabi04-07-2013 10:59:34 // 37864
Mielőtt valaki belekötne, h a diagramokban az alsó vízhőfok (EGR-rel) nem ugyanonnan indul mint a felette lévőn...
akkor csak neki.. a két kiindulási hűtővíz között 0,9°C volt
EGR nélkül: 20,76°C
EGR-rel : 21,66°C
akkor csak neki.. a két kiindulási hűtővíz között 0,9°C volt
EGR nélkül: 20,76°C
EGR-rel : 21,66°C
vzolee04-07-2013 10:48:51 // 37863
Köszi, közben kerestem egyet a környéken. http://www.palautohaz.hu/
Korrektek voltak, lefejtették, 260g gáz volt a rendszerben, feltöltötték a gyári 460-ra, letesztelték és most érezhetően jobb, mint volt. Az egész mutatvány 30-40 perc volt és 8600 Ft.
Korrektek voltak, lefejtették, 260g gáz volt a rendszerben, feltöltötték a gyári 460-ra, letesztelték és most érezhetően jobb, mint volt. Az egész mutatvány 30-40 perc volt és 8600 Ft.
Shadin04-07-2013 10:45:23 // 37862
Köszi!
Végre egy tény adat.
Végre egy tény adat.
Shadin04-07-2013 10:43:55 // 37861
Az elmúlt időben diesel motor technikát olvasok, hát ehhez sem értek.
Az kiderült, hogy a "nagy légfelesleggel" működő motorokba (tipikusan diesel) pl. a sport légszűrő (is) egy teljesen felesleges merénylet, sőt esetenként rossz, mert kell neki az a fojtás! Ezt csak én nem tudtam?
Meg, hogy az egr megléte jótékony hatással van ezen légfelesleg kezelésére ami kb. megtöbbszörözi a turbó élettartamát? Ill. a jobb gázreakció az egr eltüntetése után az valójában rossz mert "túltöltött" a rendszer?
És úgy tűnik, hogy csak a comp. által kiírt fogyasztás csökkent a tényleges nem annyira :-(
Ki van a tököm! Ez egy spirál lefelé...
Mi az hogy (fajlagos) fogyasztás csökkenés? Az akkor van ha nem megy az autó és úgy nyomom mint állat? Vagy amikor ki van belezve de úgy mész vele mint tata pedig jobban is menne?
Elhajtok még1 tank nyálat és ha nincs jelentős fogy. csökkenés, visszacsinálom az egészet.
UI.: Bocsi, ma ilyenem van :-(
Az kiderült, hogy a "nagy légfelesleggel" működő motorokba (tipikusan diesel) pl. a sport légszűrő (is) egy teljesen felesleges merénylet, sőt esetenként rossz, mert kell neki az a fojtás! Ezt csak én nem tudtam?
Meg, hogy az egr megléte jótékony hatással van ezen légfelesleg kezelésére ami kb. megtöbbszörözi a turbó élettartamát? Ill. a jobb gázreakció az egr eltüntetése után az valójában rossz mert "túltöltött" a rendszer?
És úgy tűnik, hogy csak a comp. által kiírt fogyasztás csökkent a tényleges nem annyira :-(
Ki van a tököm! Ez egy spirál lefelé...
Mi az hogy (fajlagos) fogyasztás csökkenés? Az akkor van ha nem megy az autó és úgy nyomom mint állat? Vagy amikor ki van belezve de úgy mész vele mint tata pedig jobban is menne?
Elhajtok még1 tank nyálat és ha nincs jelentős fogy. csökkenés, visszacsinálom az egészet.
UI.: Bocsi, ma ilyenem van :-(
Csabi04-07-2013 10:30:18 // 37860
Megmértem ma, mennyivel előbb melegszik EGR-rel a hűtővíz. Tegnap ugyanezt a mérést megcsináltam nem müködő EGR-rel. A körülmények, kiindulási hőfokok szerencsére hajszál pontosan egyeztek.
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....
A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel

Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.
Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....
A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel

Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.
Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:27:34 // 37859
nem tudom nálam nem jelentkezett...
.......................04-07-2013 09:20:06 // 37858
de jo hogy irod ezt,
megnézem én is
megnézem én is
.....04-07-2013 09:16:34 // 37857
mert írná.
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 1000,00 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 1000,00 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
.......................04-07-2013 09:12:23 // 37856
honnan tudod hogy nem regeneràl?
1000% on àll a DPF ,akkor logikusan àllandoan kellene
1000% on àll a DPF ,akkor logikusan àllandoan kellene
.....04-07-2013 09:12:17 // 37855
Optimalizálással nekem is -1 liter volt,de visszaírattam a hullámzó gyorsulás miatt. Ami szerintem programhiba volt.
Dömpi (il dottore)04-07-2013 09:12:01 // 37854
Beszkenneltem a sablonokat!
Akinek kell szóljon, és küldöm!
Akinek kell szóljon, és küldöm!
.....04-07-2013 09:09:32 // 37853
regenerálás nincs, sokat használom városban 8.5-9
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:06:36 // 37852
viszont az 1.9 16V 59 kevesebbel beéri mint a 2.0 bravo....
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 09:03:48 // 37851
nálam drasztikusan esett...7-7.5 lett
.......................04-07-2013 08:58:27 // 37850
a mito n àtlag 350km enként regeneràl,tehàt tankonként 2* is
195 téli gumival,normàlisan vezetve 5 l/100km a fogyi
195 téli gumival,normàlisan vezetve 5 l/100km a fogyi
.......................04-07-2013 08:55:33 // 37849
és igy mennyi a fogyid?
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 08:53:04 // 37848
nálam meg 0-át és az érzékelők sem működtek....
.....04-07-2013 08:52:18 // 37847
nálam 1000%-ot ír, az érzékelők működnek
Erhard 242 (Pure Energy)04-07-2013 08:40:51 // 37846
szerintem annyi a csízió, hogy mindig 0-át ír az eltömődésre ezért sosem pucol az érzékelőket meg kilövik....
Shadin04-07-2013 08:27:54 // 37845
Nekem egy emulátor van most feldugva.
Shadin04-07-2013 08:27:02 // 37844
Mindezt hány Km alatt teszi? Nekem tankonként kétszer is pedig extra nyálat teszek bele mióta megvan és rendesen, évente v. 15000Km-enként cserélem az olajat, szűrőt. És 8 litert zabált nem széthajtva.
.......................04-07-2013 07:54:47 // 37843
akinek ki van irva a DPF ,technikailag ,hogy van megoldva?
szoftvresen gondolom
szoftvresen gondolom
.......................04-07-2013 07:03:14 // 37842
na ez igy ebben a formában nem igaz,
a Mito 1,6 jtdm ben 4 év alatt se EGR se DPF se kis lapátkákról nem hallani,
nekem sem volt semmi baja,
mellesleg a minap néztem pályán regenerál és a DPF tömődés lemegy 75% ról 20% ra simán,szoval müködik
a Mito 1,6 jtdm ben 4 év alatt se EGR se DPF se kis lapátkákról nem hallani,
nekem sem volt semmi baja,
mellesleg a minap néztem pályán regenerál és a DPF tömődés lemegy 75% ról 20% ra simán,szoval müködik
Zsolt15504-07-2013 06:12:35 // 37841
Dömpi (il dottore)03-07-2013 23:14:11 // 37840
Tegnap, és ma a távirányítóval nem ment le az ablak. MIÉRT???
Tippek? Ötletek?
Tippek? Ötletek?
Shadin03-07-2013 22:43:12 // 37839
De most jól megy. Várom még a fogyasztást hogy igazolja vagy ne a tettemet.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 22:42:34 // 37838
Dömpi (il dottore)03-07-2013 22:36:25 // 37837
Én Pilisen tudom ajánlani a klímásomat, az nincs messze Pesttől.
Én 3000 Ft-ot fizettem.
Én 3000 Ft-ot fizettem.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 22:21:51 // 37836
egy 1.9 sosem megy úgy ahogy azt elvárnám de még a 2.0 sem :)))
Shadin03-07-2013 22:08:24 // 37835
De tényleg!
Shadin03-07-2013 22:06:42 // 37834
Úgy legyen. Igazi baj az enyémmel sem volt csak sokat evett és nem ment úgy ahogy elvártam. A többi pedig mint a lavina...
Dömpi (il dottore)03-07-2013 22:04:38 // 37833
Sziasztok!
Akinek drága a gyári kavicsfólia és hasonló módon akarja megoldani a kavicsfóliázást mint én, annak tudok segíteni. Én ugyanis megtartottam a fólia hordozófelületét, ergo megvan a sablon.
Ha ezt DIN A4 lapra beszkennelem és lementem pdf-formátumban, bárkinek el tudom küldeni e-mailen. Ha otthon kinyomtatja, majd kivágja ollóval, akkor meg is van a sablon.
Ehhez csak kb. fél m2 3M fóliát kell venni, öszerendezni rajta a sablonokat, körberajzolni, kivágni, és felragasztani.
Akinek kell írjon az oldalamra.
Akinek drága a gyári kavicsfólia és hasonló módon akarja megoldani a kavicsfóliázást mint én, annak tudok segíteni. Én ugyanis megtartottam a fólia hordozófelületét, ergo megvan a sablon.
Ha ezt DIN A4 lapra beszkennelem és lementem pdf-formátumban, bárkinek el tudom küldeni e-mailen. Ha otthon kinyomtatja, majd kivágja ollóval, akkor meg is van a sablon.
Ehhez csak kb. fél m2 3M fóliát kell venni, öszerendezni rajta a sablonokat, körberajzolni, kivágni, és felragasztani.
Akinek kell írjon az oldalamra.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 21:48:22 // 37832
Nálam 103-nál még fémszínű :-P
kacsa6903-07-2013 21:42:22 // 37831
Ciao ! Fekete hűtőrács van az Alfámon, és fekete emblémát akarok (előre) mármint az alfa romeo embléma a gyári marad de a szélei feketék nem krom. Hol tudnék ilyet szerezni?!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
588
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?