Forum >> 159

droberto24-07-2013 10:32:18 // 38616
Ezzel egyet értek.
A vizsgálat a legjobb, de vásárláskor általában nem kivitelezhető.
Ami viszont igen, egy hidegindítás és a befecskendezési korrekciók vizsgálata.
droberto24-07-2013 10:29:43 // 38615
Az én szempontom az anyagi ráfordítás/használati idő.
Norby24-07-2013 10:28:33 // 38614
38529-es hsz.
De nem tudom mi az 1a és 1b bert nem látok csavart, ha belenézek.
droberto24-07-2013 10:27:55 // 38613
Még annyi, hogy a 159 DPF SZVSZ kiváló konstrukció. Legalábbis a konkurensekhez képest egyszerű mint a faék és olcsón üzemeltethető. Ez egyetlen baj vele, hogy nagyon optimálisan kell vele haladni, hogy a regenerációkor 600°C felett legyen végig a hőmérséklet és maximálisan kitisztuljon. Túl távol van a motortól és a hőt termelő katalizátortól. Ezt ugye az 1.6 és a 2.0 JTDm2-nél már orvosolták, hogy a DPF-et integrálták a leömlőbe/katalizátorba.
Ezért az kisebb de hatékonyabb. Ha jól az elgondolásom, pont ezért regenárál a MiTo-d gyakrabban. :)
.......................24-07-2013 10:25:13 // 38612
én azt vàrom el egy kocsitol ,hogy tankolok és megyek ,ha rendesen szervizelem,
ezt a Mito hozza ,csak
a Brera mindig nyafogott ,eddig..
.......................24-07-2013 10:23:40 // 38611
nem ,valszeg a hömérö szonda csere,+EGR tisztitàs megoldja a problémàt
egy darabig

én a helyedben ezeket kicsierélném ,összeraknàm,aztàn ha megy a kocsi sorban a felsoroltakat kiiktatnàm
droberto24-07-2013 10:19:20 // 38610
Hibás, azért az tulzás, max kevésbé jó kunstrukció.
Tökéletes motor nincs és nem is lesz. Mindig reszelnek valamit a mérnökök.
+ ami a legfontosabb, hogy a feltételrendszer ily folyamatosan változik/változott. Nézd csak meg az alábbi Euro kibocsájtási szabványokat.
Egyébként kösz a képeket. :)
droberto24-07-2013 10:16:07 // 38609
A link lemaradt.
droberto24-07-2013 10:15:39 // 38608
Miért te szerinted például nálam most minden bedőlt?
Egyébként a neki Euro5 van.
.......................24-07-2013 10:14:59 // 38607
felujitas utàn ég és föld,
szar relativ ,de amikor a visszapillantobol mögöttem fekete az ut akkor az szar
a dieselnél minden a porlasztàson mulik
hasznàlt diesel nél én azzal kezdenék ,hogy injektor vizsgàlat,aztàn a többi
droberto24-07-2013 10:13:03 // 38606
"valaki 3om év alatt 20e-et megy én 80e-et" - Pontosan ezért írtam évet és km-t is.
droberto24-07-2013 10:08:12 // 38605
Persze mert a PM mennyiséget (szilárd részecskét) illetően a határértéket az E4 az E3-hoz képest (csak felezte), az E5 az E4-hez képest meg ötödölte. Óriási különbség.
A részecske méretről nem is beszélve, ami a befecskendező rendszerek fejlődésével, nyomás növekedéssel a részecskék még kisebbek és ezzel együtt károsabbak lettek.
.......................24-07-2013 10:03:58 // 38604
mit csinàlj?
DPF kifur,vagy kiszerel,kiirat
EGR fejét levesz ,vagy leblindel,EGR progibol kiirat,
a kis lapàtkàkat pedig akaszd le
sajna ez tapasztalat,ha nem akarsz szivni igy kell hasznàlni,sajnos
persze ugy ,hogy vizsgàra vissza lehessen alakitani

nekem sincs DPF ,csippelt ,felujitott porlasztoval NEM füstöl,padlogàzon se
droberto24-07-2013 10:00:52 // 38603
Vagy a kopott befecs rendszer miatt füstöl, vagy a remap miatt.
Egyébként a szar meg relatív. Az enyém is nyom egy kis pamacsot (amikor VTT-n nyomkáltuk a vasaknak Shadin vette észre) + a kipuff vége is bekormolódik 100 km alatt, de teljesen használható mértékben. Szépen indul és elfogadható a befecs. korrekció is.
"szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna" - és nemcsak alfában nagyjából mindenben. De oknyomozás helyett egyszerűbb kiütni, mint a valós problémát elhárítani.
.......................24-07-2013 09:59:08 // 38602



ha nem lenne hibàs akkor minek vàltoztattak a szivosoron kb 3 szor az 5 éves periodus alatt??
.......................24-07-2013 09:56:12 // 38601
mondod ezt te akinek a frissebb ,korszerübb EURO 4 van a 2.0 jtdm ben,
higgyétek el a 159 DPF egyeszerüen hibàs konstrukcio,
nem véletlenül a 2010 utàni 1.9 jtdm ben màs a szivosor màr

a 2.0 170 lovsban pedig alapvetöen màS
szerintem ebböl azért belàthato ,hogy a gyàrban is làttàk hogy ez nem sikerült,
hisz akkor nem is modositottak volna rajta
droberto24-07-2013 09:54:08 // 38600
Persze tudom, hogy erre gondoltál, de az zicher, hogy a Holland nem cserélt/tisztított EGR-ert, MAP-ot, DPF-et, meg szívósort.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2013 09:52:09 // 38599
honnan tudod hogy az előző gazdi mit cserélt? én a hibátlan futást nem évben ha nem km-ben számolom ....valaki 3om év alatt 20e-et megy én 80e-et a kettő között van némi különbség
droberto24-07-2013 09:51:59 // 38598
Szosza, értem én meg minden, de mit csináljak?
Szar-szar, meg minden de akkor is a piac számunkra legjobb autója, bazi jó designal, motorral futóművel, extrákkal...stb.
Tönkrement valami, (igazából mindenki csak találgat) megpróbálom megjavítani kicserélni.
A füst terén pedig, nem fogok a levetett Passat-ok Audik szintjére süllyedni. (Nem akartam senkit megbántani.)
Piritu - 1.000.00024-07-2013 09:44:46 // 38597
Valószínűleg igazad lesz.
A dpf miatt nem látni, hogy valami probléma van. Onnantól már "viszi" magával az egész cuccot.
A 156-nál is úgy derült ki, hogy megszorult az egr, hogy néha füstölt a kocsi. Ugyanígy a porlasztóhibát is "eldugja" a szűrő.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2013 09:42:19 // 38596
én szurkolok neked, majd írja a fejleményekről miket cseréltél, hova jutottál ...
droberto24-07-2013 09:42:01 // 38595
Nem olyan kiforrott mint az E5-ös MiTo és Giu ez tény, de ezekkel is lesznek idővel problémák.
Hiszem, hogy a hibás alkatrész cseréjével a problémák megoldódnak.
El kell fogadni, hogy az emisszókorlátozó részegységek is kopó dolgok, melyeket kb. az autó teljes élettartamának felénél cserélni szükséges.
Aki meg nem fogadja el, annak is költség, mivel a szoftverből is ki kell iratni.
De ehhez társul a tudat, hogy az autó gusztustalanul környezetszennyező lesz.
(A részletekbe most nem szeretnék belemenni.)
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2013 09:40:48 // 38594
persze hogy nem mivel DPF nem de kati az van benne :)) nyitott rendszernél jó hogy füstöl
Piritu - 1.000.00024-07-2013 09:40:18 // 38593
A dpf NEM kell az euro4-hez, a 156-om is az volt, de dpf nélkül tudta teljesíteni.

Mondjuk érdekes, mert anno azt, mondták, hogy a dpf azért van, mert így már teljesíti az akkor még hivatalosan nem létező euro5-öt. Aztén megjött az 5, és kiderült, hogy mégse tudja. Gyakorlatilag a TiBi és a 2.0-ás maradt, még a többi régi benyás is "megszűnt".
.......................24-07-2013 09:36:12 // 38592
azért füstöl mert szarok a porlasztok,
ha felujittatod öket nem fog füstölni DPF nélkül sem,
ez tapasztalat,nekem is igy volt

a DPF nem tud kiégni mert a porlasztok sokkal több kormot vernek bele,
mint amennyit ki tud égetni egy regen alatt,
ezt tetözi ,hogy 750..900 km erenként teszi csak mindezt(a Mito 300km regeneràl)
szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna
(nade a hozzà nem értö szerelök egyböl àt akarjàk furni)
Piritu - 1.000.00024-07-2013 09:29:10 // 38590
Füstöl?
Ez érdekes, mert a 156-omban is ez a moci volt, de DPF nélkül. Gyakorlatilag sosem füstölt, még boxal sem. A kipuff vége persze kormos volt, de látni nem lehett a füstöt. Ha a boxot nagyon felhúztam max egy kis pamacs volt ha odaléptem.
Shadin24-07-2013 09:13:53 // 38589
A (jó) részecskeszűrőm kiiktatása semmilyen pozitívumot nem hozott sem fogyasztásban sem pedig teljesítményben. Cserébe TDCI csíkot húz maga után :-( Megy vissza a helyére.
.......................24-07-2013 09:13:35 // 38588
most kicseréled a höméröt,
megy egy honapig akkor felakad az EGR,ok kicsieréled
akkor egy fél év mulva a szivosor akad meg,ok azt is kicsieréled
aztàn megunod ,mint én..
én is hittem benne ,hogy rendesen meg lehet csinàlni ezeket
DE NEM,sajna a Pierburg nagyon rossz konstrukciot tett össze ami a
szivosort ,EGR t illeti

érdekes a Mito ban Magnetti marelli van EGR ,szivosorban pedig NINCS lapàtka
és 5 éve mennek ezek hiba nélkül
Shadin24-07-2013 08:55:43 // 38587
Csak nálad másfél :-)
droberto24-07-2013 08:42:29 // 38586
Az a másfél, az 5! és a hozzá társuló 200.000 km!
droberto24-07-2013 08:41:17 // 38585
Azért annak nagy a valószínűsége, hogy nem az egész emissziókorlátozó rendszer dőlt be.
.......................24-07-2013 08:21:43 // 38584
van egy olyan érzésam ,hogy Erhardnak igaza lesz,
ez a Euro4 nem megy a 159 ben rendesen
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2013 08:21:21 // 38583
tapasztalat :) én ezt végig játszottam 4 éve ... az ecuscan nem nekem 2 dologra jó az övet kikapcsolni meg a szervizt nullázni :P
Shadin24-07-2013 08:10:08 // 38582
Ez egy kicsit pesszimista volt :-) Másfél évig hibátlan volt az autó, egyvalami beletúr az életébe amit egy kis szerencsével meg lehet találni, javítani és megint jó lesz több mint két hétig.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2013 07:17:42 // 38581
elmondom mi fog történni:
- veszel egy új egr-t, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
- map szenzor csere, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
- LMM csere vagy lehúzod, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
- DPF-nél 3om szenzor van cseréled, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
- DPF-et kipucolod, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
- szívósort leszeded, megpucolod, 2 hétig jó lesz, majd minden a régi
aztán rájössz vagy veszel egy új DPF-et vagy kiírtod és az ecuscant arra használod. hogy az olajszerviz intervallumot kinullázd ...
droberto23-07-2013 23:08:17 // 38580
Volt ma nálam Alfa 159 Zico, csináltunk neki diagot.
(Ide fotó jött volna, ha Nokia barátunk lementette volna)
Üdv neki innen is. :)
Érdekességképpen mondom, hogy 850-es fordulatnál 105,97 %-os eltömődésnél volt 16 bar a nyomás a DPF bemeneti felén.
Hazafele össze is jött neki a Regen.
droberto23-07-2013 23:08:08 // 38579
Nagyon köszi a tippeket. Tegnap óta keresem én is az összefüggéseket a hibajelenségek és a hibakódok közt.

A MAP hőmérsékletjel hiba csak limp módos haladáskor jelentkezett.

Az első vészmód olyan 80%-os tömődésnél jöhetett. Vagy legalábbis azt hihette a motorvezérlő, hogy 80% a tömődés. A tömődésről egyrészről a ΔP szenzor ad információt, másrészről meg különböző empirikus értékek (idő, hőmérsékelt, használat, fordulatszám, terhelés... stb). Bár ennek meg kissé ellent mond a 800-as fordulatnál a 116 mBar-os nyomás.
Ha EGR a hunyó, és az több időt volt nyitott állapotban a kelleténél, akkor ezzel okozhatta a magas szívótéri hőmérsékletet. Más részről pedig csökkentette az égési hőmérsékletet, mint ismeretes. Ezzel párhuzamosan nőtt a szilárd részecskék száma mely okozhatta a DPF idő előtti tömődését, amiről az ECU erről tudomást nem szerzett. Vagy pedig, ahogyan te mondod, nem is tudott regenerálni a limp miatt.
"autópályán pedig már a MAP hőmérséklet érzékelője nem tolerálta a magas hőmérsékletet jött a vészüzem" - Kérdés, hogy egy a DPF hiba előtt vagy után jött a MAP hiba? Tényleg de jó is lenne látni a hibák időben sorrendiségét.
Úgy gondolom, hogy amire szükségem van:
- DPF hőmérséklet szenzor (előtte azért még kimérem)
- DPF tisztítás kiszerelt állapotban
- 1 db DPF karima tőcsavar
- 1 db DPF karima tömítés
- Force regen
- Rendes regen
- EGR lehúzás
- Teszt, teszt, teszt
- Vsz. egy új EGR
- Egy rakat szerencse, hogy jók a találgatásaink :)))
Vermacy23-07-2013 22:08:17 // 38578

Fürcsi után alvás!

Jó éjszakát!
droberto23-07-2013 21:35:27 // 38577
A topicban többször linkeltem már az eLearnből kiszedett fotókat.
Keress rá! :)
Crea23-07-2013 21:35:11 // 38576
Valaki nem találkozott még olyan problémával,hogy hátramenetben kattogó, kopogó hangot ad az autó? A szerelőm sajnos szabadságon van,de addig is foglalkoztat a dolog :) A hang kb olyan mint amikor a féltengely kattog, de nem olyan szabályos, lehet csak a kipufogó ver bele valahol...akna nélkül sajna nem sokra megyek :)
Piritu - 1.000.00023-07-2013 20:41:28 // 38574
A Spiderben sima imbusz volt a lyukak mélyén.
Norby23-07-2013 20:24:26 // 38573
Két pontot mutat, de mivel kell oda benyúlni? Csavart én nem látok!
Van hozzá valami speciális kulcs?
Norby23-07-2013 20:22:23 // 38572
Elégy egyszerű leszedni. Visszarakni kicsit nehezebb.
Én még az előzőt szedtem le, mert ülésfűtést kapott.
Ki kell pattintgatni a fém vezetőről.
mizooo23-07-2013 20:15:43 // 38571
Srácok, nem bírok a bézs szövetülés tisztításával :( állandóan foltos marad, nem tudom rendesen kitisztítani. Többféle anyaggal már többször nekiálltam, jobb lett, de nem teljesen foltmentes.

Szedte már valaki le az ülésről a borítást? Ha jól néztem viszonylag egyszerűen le lehet róla kapni müanyag szegélyek vannak bepattintva az ülés aljába.

Arra gondoltam lehúzom és mosógépben, vagy a folyóparton kimosnám :D

üdv
Piritu - 1.000.00023-07-2013 20:13:09 // 38570
Eddig csak a Spiderét szedtem le.
Norby23-07-2013 20:12:37 // 38569
Kormány leszedésben nincs otthon senki?
Norby23-07-2013 20:12:05 // 38568
Nem akartuk megbontani.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2013 19:23:24 // 38567
valaki vesz egy komplett blokkot bontva csak megnézi a hajtókarcsapágyakat milyen állapotban vannak meg lehúzza a HF-et elvinni nyomáspróbára, meglesi a hengereket stb...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.