Forum >> 159

Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:33:37 // 40464
Jó éjt mindenkinek! Léptem.
GTPeti05-09-2013 22:31:08 // 40463
Reméljük, így van. A 2.0-nál már volt tapasztalatuk végülis.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:29:17 // 40462
Gyanúm, hogy a kartergáz kezelése azért van megoldva a kormosban, hogy a gázolaj eltávozhasson. Az nyál elmegy, az olajat visszanyerik. Elég komoly cső vezet vissza a karterba.
GTPeti05-09-2013 22:26:09 // 40461
Ja... a gázolajjal higított motorolaj tényleg klassz dolog. :O

szosza, ebben lehet benne vmi. De valamiért mégsem olyan megnyugtató ez. :(
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:24:32 // 40460
Még egy indok, hogy ne írassa ki az ember :-))
.......................05-09-2013 22:19:13 // 40459
DPF es kocsikban nincs soha olajsàr ,mert a gàzolaj lemossa mindenhonnan ami a regenek soràn lejut a karterba is
így biztos lehet gagyi olajat is beletenni ,soha nem lesz koksz a motorban ,
Az màs kérdés hogy nem ken
Csabi05-09-2013 22:07:00 // 40458
Jó az amit az óra mutat...A légköri nyomás folyamatosan változik nincs fix érték...hegyekben jobban fog pörögni a turbód,ugyanahhoz a nyomás eléréséhez,mert ritkább a levegő, Hollandiában meg kevésbé :) de ezek hangyaf@sznyi különbségek :)
2.ben padlózd le...én ott mértem a legnagyobb turbonyomást...
Piritu - 1.000.00005-09-2013 22:05:36 // 40457
Megint átlag userként gondolkodva:
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
GTPeti05-09-2013 22:01:13 // 40456
Igen, de az olajsár-képződés pl. egy olyan "paraméter", amit meglehet, hogy egyáltalán nem vagy csak közvetetten szabályoznak a jóváhagyások.
(Ha belegondolunk, ez egy hosszútávon gondot okozó jelenség, ami az autógyártóknak még tulajdonképpen érdeke is... Ha valaki olyan olajat tesz bele, ami ilyet okoz, akkor így járt. A szakszervízek várják szeretettel. Ezzel továbbra sem akarom azt mondani, hogy a "gyári" olaj feltétlenül a legjobb. De nem is rossz választás - főleg, ha a több kézikönyvben felsorolt alternatíva közül a jobbikat teszi bele az ember. Gondolok itt a 10W40-es "Turbo Diesel"-el használt JTD-kre.)
Csabi05-09-2013 22:00:39 // 40455
Gondolatok a DPF kényszerített regenről...:)
Kedden írtam, h kapott új vezérlőt(szoftvert) a vas, mivel ilyenkor minden tanult adat elvész, köztük a DPF telítettség info is,a szervizben jelezték, h vagy megcsinálják Ők kényszerítve, vagy menjek egy hosszabb távot egyenletes tempóban és magától fog regenerálni...az utóbbit választottam mivel a hazaút ~70km...
no nem regenerált, kezdtem aggódni, mert már ~1000km-t mentem regen nélkül és 22%-on állt a DPF telítettség (MES-ben) az új szoftver miatt.
Kerestem egy "nyugis" helyet és elindítottam a kényszerített regent.
A zöld vonal a DPF hőmérséklet: ~650°C
A sárga a nyomsákülönbség dp
3500as fordulaton

127mbar volt a max, 55-re vitte le (3500as fordulaton)
A saját véleményem, h a kényszerített regen a legjobb a DPF kiégetésre....fixen 650°C-on tartja a részecskeszűrőt és ez a lényeg.
Forgalomban ritkán tudod így elkapni...
Ahogy végeztem, elindultam haza 15km múlva észre vettem hoppá ez regenerál...100km kellett hozzá, h magától regeneráljon amit a szervizben is mondtak...csak én türelmetlen voltam, és nem vártam ki:)
A lényeg, h most aztán ki lett égetve rendesen...
Amit még észre vettem, h a kényszerített regen után 70%-ra állt be a telítettség... ezt Droberto is írta amikor ő csinálta. Az automatikus második után meg 20%-ra.

A vízhőfokot direkt néztem a regen közben 99fok volt a max de a mutató 90en állt mint a szög, pedig már egy osztással feljebb kellett volna lennie...ismert dolog,de azért ez gáz...
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:59:07 // 40454
hullanak is szét az új konstrukciók
mzo05-09-2013 21:56:56 // 40453
Na itt jön az amit írtam lejjebb, hogy tökmindegy a márka a lényeg, hogy a gyári előírásoknak szabványnak megfeleljen az az olaj. Legyen az Castrol Selénia Mobil1 Total vagy bármi. (GM-et már nem is mertem írni) :D
A volkswagen pl egyébként egész korrekt ilyen szempontból, ott nincs márka ajánlás, csak szabvány van előírva.
GTPeti05-09-2013 21:56:41 // 40452
Így van. És amit írtál kérdést, azt kétféleképpen lehet megválaszolni. B)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:55:33 // 40451
Ezt senki sem tagadja.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:54:51 // 40450
Basszus! Szándékosan fel akartam tenni egy bugyuta kérdést...erre tessék. Kiderül, hogy a kérdés nem bugyuta, és még műszakilag meg is van oldva.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:49:29 // 40449
Na, akkor a 7végén csinálok egy újabb kört futó MES-el meg laptoppal, de ezúttal megpadlózom. Kíváncsi leszek meddig megy fel a turbónyomás a MES szerint, mert amit az óra mutat, az egy dolog.
.......................05-09-2013 21:48:17 // 40448
a Map szenzor méri a tengerszint feletti nyomàst is,
GTPeti05-09-2013 21:47:49 // 40447
Mert van nála jobb.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:47:02 // 40446
Nem hinném, a kormosnál még sose vettem észre a magasságot. (A TS-nél annál inkább érezni.) Szerintem a magasban többet "tesz hozzá" a turbó, hogy a végeredmény ugyan annyi legyen.
Bence05-09-2013 21:46:36 // 40445
A MES ezek szerint abszolút nyomást ír ki, ami ugye az atmoszférikus nyomás és a túlnyomás összege. Ezért a légköri nyomást (1013 mbar) kell kivonni az abszolútbúl, hogy megkapd a túlnyomást (amit a turbó tölt) ---ahogy a többiek is írták előttem.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:43:44 // 40444
"a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, " - Szerinted az átlag user szerinted tudja, hogy ezekben a kocsikban ugyan az a blokk van? Szerintem 95%-a nem. Innentől nem kérdés a dolog. Mindegyiknek az, amit a könyve ír.
pl. Asszony OFF-jában olajat cseréltem nemrég. Bementem a boltba és kértem amit a használati ír az ikszedik oldalon. (Ford olaj) Azt sem tudom mennyi-W-mennyis. Nem kell vele foglalkozni. Így egyszerű az élet. Minek bonyolítani? :-)
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:42:08 // 40442
Néztem amit belinkeltél. Ezek szerint, ha valaki a hegyekben lakik annak kevésbé hatékonyan működik a turbőja, aki meg a Holland mélyföldön, annak meg túltölt?
Milyen tengerszint feletti magassághoz tartozó légköri nyomásra állítják be a turbókat?
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:36:52 // 40441
nemtom, OFF-okkal nem foglalkozom :)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:36:25 // 40440
"A tengerszinti légnyomás 1013,25 hPa (mbar)" - nem véletlenül ezt az értéket kell levonni? Szerintem erre jön rá, amit a turbó tölt.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 21:33:26 // 40439
én konkrétan azt teszem bele amit találok mögöttem jobb kézzel háttal ...az az Edge :))) nekem bizonyított 100e km-en
egyébként a Phedra meg Agip-ot kap de annál az autónál már feltettem a költői kérdést mivel ez eurovan2 a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, a Volvoban meg Castrol 0W30 ...szóval akkor melyik a gyári olaja?
Csabi05-09-2013 21:32:59 // 40438
A légköri nyomást( ~1000mbar) kell kivonni a MES által mutatott értékből.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:31:47 // 40437
Inkább ez lehet az ok.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 21:31:21 // 40436
Nem hinném. Másfél-két évet ki kell, hogy bírjon bármelyik a kocsiban.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:29:05 // 40435
Volt egy kérdésem pár napja. Tudna valaki segíteni?

MES/FES-ben, ha írja a turbónyomást, akkor ebből mennyit kell levonni, hogy megkapjam a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Nekem a múltkor egy diagramban max turbónyomásnak 2390 mBar-t írt ki, de ez ugyebár nem a tényleges.
Dömpi (il dottore)05-09-2013 21:23:28 // 40434
Én komolyan nem értem hogy miért ilyen bonyolult ez az olajügy?
Van egy gyári ajánlás, és csak 2-3 ezer Ft a különbség. Ezek után miért akar valaki nem Seléniát használni?
Tényleg nem vágom, de mindegy.
GTPeti05-09-2013 21:18:13 // 40433
(Kieg.: Az első mondatom puszta feltételezés az olajok eltarthatóságából kiindulva.)
GTPeti05-09-2013 21:17:02 // 40432
Ha valami miatt, akkor tuti nem az állás miatt megy bele más olaj. Kizzo nemrég fejtegette, hogy miért is más egy bejáratós olaj (igaz ő régebbi motorok kapcsán). Persze ilyet "aftermarket" módban csak a legnagyobb spílerek használnak (motorfelújítás után).
David | Centocinquantanove05-09-2013 21:11:08 // 40431
Igen ebben lehet valami... Ha belegondolsz lehet, hogy ezért kerül bele először olyan olaj amilyen, mert elképzelhető az az eset, hogy miután lejön a szalagról egy autó az hónapokat áll egyhelyben a gyárudvaron, hajón, szalonban, stb. mire valaki elkezdi érdemben használni... Lehet, hogy hülyeség, csak ötletek...
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:56:00 // 40430
Arra is gyanakodtam, hogy szándékosan más a gyárilag betett olaj. Lehet, hogy a bejáratás miatt kell.
mizooo05-09-2013 20:54:53 // 40429
Igen ha összetörne valószínűleg kiesne belőle a fél Homasita :)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:54:16 // 40428
Beteg. Tönkretett egy szép autót.
Liquid05-09-2013 20:53:37 // 40427
érdekes összvér :)
a hátsó lámpák se opelből valók, megvan minden kötelező tartozék: kazángumi, M3 tükör stb :))
David | Centocinquantanove05-09-2013 20:53:08 // 40426
Az két külön dolog, hogy mit ajánl és ő maga mit használ... Ez tény. Költségcsökkentés... talán...
mizooo05-09-2013 20:48:38 // 40425
Hogyan is szokták mondani? Jótól lopni nem szégyen?

valami opel
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:47:08 // 40424
"az autógyár azt az olajat ajánlja (természetesen egy bizonyos minőségi szint felett), amelyik olajszállító céggel előnyösebb megállapodást tud kötni... "

A gyárban tuti NEM az ajánlott olajat töltik bele a kocsiba. Az új autóimból az 5ezres szervizkor mindig teljesen más állagú anyag jött le, mint később. Sokkal hígfolyósabb, és már 5ezernél is koromfekete volt. Nem véletlenül ajánlják a cseréjét.
A később beletöltött 20ezerrel sincs annyira híg. (Gyanúm, hogy ez az olaj oka, hogy a TS-ekben a gyárilag berakott vezérlésmódosító hamar meghal. Nálam a betett a Selenia olajjal jóval tovább mentek. A 146-nál pl. 40-nél lett cserélve a gyári, a betett 150ezer után is jó volt még.)
Ha neki az ajánlott lenne biznisz, miért mást tölt bele?
Liquid05-09-2013 20:39:04 // 40423
felmentél a hegytetőre? :)
Norby05-09-2013 20:20:25 // 40422
Ok.
Most rrendeltem ELM327, majd megpróbálom kiszedni.
Látom már más is írta, most hogy rákerestem a proxy-ra.

Köszi!
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:13:54 // 40421
Ma megtettünk a Párduccal oda-vissza egy kb. 100 km-es szakaszt. Oda 7,7-et fogyasztott, vissza 5,7-et. Lehet találgatni, hogy merrefelé volt sürgős a menetel :-))
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:11:03 // 40420
Nekem pl. akkor villogott, amikor lehúztam a B&M csatlakozóját, hogy kiszereljem.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:10:19 // 40419
Proxy rendezést kér. Valamelyik eszköz "leakadt" vagy le lett kötve a CAN rendszerről.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 20:07:35 // 40418
Ha előtte nem nullázták, simán lehet, hogy jelez.
A betett kép is ilyen eset volt, olajcserekor a szervizszámláló lett nullázva, és az olajé "elfogyott".
Norby05-09-2013 20:00:56 // 40417
Valakinek van ötlete, hogy mitől villog a központi kijelzőn a km óra állás?
Minden hiba ki van törölve de mégis villog.
A szaki azt mondta, hogy a tekergetés miatt villog. Viszont csak 2 hete villog, amikor megvettem akkor nem csinálta.
'''''05-09-2013 19:14:06 // 40416
Ha jössz a kaposújlaki talira,biztos lesznek páran akik kiütik neked.Ha szépen megkéred Drobertót,biztos megoldja neked.
afla15905-09-2013 18:49:00 // 40415
Amikor vettem a gépet (05.16-án) olaj csere volt, de nem "szakszervízben" hanem egy szerelő barátom SOS-ben cserélt olajat miegymást, kivéve a vezérlést. Nem tudom hogy a szervíz számláló akkor mennyinél "állt", de biztos hogy akkor nem lett lenullázva, vagyis tutira többről indult a számlálás mint 10000 km.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.