Forum >> 159

Giuntini23-03-2014 19:46:17 // 50666
Holnap lesz kicserélve a nyomásérzékelő cső. A szétégés a sok regen. következménye? A DPF-et azért nem bántom, mert sokat megyek autópályán, a sok probléma a nagyon sok városi használat következménye.
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 19:27:45 // 50665
meg az a gáz ha kinyitom a Phedra motorháztetejét tudod mi a gyári ajánlású matrica Selenia TD :)))
2 olajcsere és mehetne a bontóba....
Shadin23-03-2014 18:39:49 // 50664
Tehát a Fiat kitalálta a 9.55535-N2 -es specifikációt amit beletett kezdetben Selenia WR néven az 1.9-es és 2.4-es DPF-es motorba, amiről kiderült, hogy nem igazán jó, majd az 1.9 esetében változtatott a FIAT 9.55535-S1 -re SELENIA WR P.E. néven ami vékonyabb korommegkötős olaj. Ezzel adott a szarnak egy pofont, DPF jó lesz, motor turbó stb meg majd meglátjuk. Viszont van lehetőség a két spec. kombinálásának, amilyen olaja meg nincs a Seleniának és ez lenne a 3w-40 C3, amiről csak elvben tudjuk, hogy jó lehet bele :-(
mzo23-03-2014 18:23:49 // 50663
Igen ezt tudom, csak az Alfa direkt C2 ajanlja, mig az opelnel eleg a C3-om is. Erre akartam ravilagitani.
ValeRossi4623-03-2014 17:53:15 // 50662
5W40-et használok már Én is,Castrol-ból eddig minden rendben van vele. Bízom a márkában,motorban és a másik kocsiban is mindig az van. :)
Piritu - 1.000.00023-03-2014 17:51:52 // 50661
A C2 és C3 is DPF-hez való.
mzo23-03-2014 17:30:30 // 50660
Én már 5W40-est fogok tenni bele mivel már nincs a szűrő ugye.
A márkában még nem döntöttem, bár a szivem a Castrol felé húz, lévén az Octáviáimban több mint 10 évig csak az volt. Meglátom. A Peti által ajánlott Motul már régóta piszkálja a csőrömet. Meglátjuk na.
Egyébként érdekes ez a C2-es ajánlás a szűrő miatt, mert pl az Opelekbe az 1.9-eseknél Dexos 2-es olajat raktak mindig is ami "csak" C3-as. És ott az a gyári ajánlás.
ValeRossi4623-03-2014 16:51:53 // 50659
Köszi,viszem a futóműveshez :)
Shadin23-03-2014 16:49:24 // 50658
Köszi! Tartalmas az olajblog :-D
GTPeti23-03-2014 15:47:56 // 50657
Elírtam, PE C2-es, tehát a lenti szövegben mindenhol C2-t kell érteni a DPF-re optimizált olaj alatt.

Én valószínűleg 5W40 C3-at használnék DPF esetén. Pl. ezt.

Bár egy JTD-nél alapvetően ezt (csak egy példa, a többit már leírtam a blogomban).
Shadin23-03-2014 15:14:56 // 50656
Kérdésem továbbra is az, hogy mi lesz, ha 5w-30 C2 helyett 5w-40 C3-at teszek az autóba?
Shadin23-03-2014 15:13:43 // 50655
Mi a baja a Magnatec-nek? Amit írnak (a gyártó) az egy álom.
GTPeti23-03-2014 14:59:02 // 50654
Az 5W40-et azért ajánlották anno, mert alapvetően az való a blokkhoz... Ja, hogy DPF őnagysága C3-at akar és ilyet csak a csökkentett filmstabilitású W30-as olajok tudnak. Adjuk meg neki amit kér, a mechanik pedig majd csak valahogy elboldogul az alapvetően nem oda való olajjal. Na ez a gáz.
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 14:15:05 // 50653
és fog is, Skull is azt használja nem is tudom hány sokezret ment el vele és jó a DPF-je...
mizooo23-03-2014 14:13:21 // 50652
Én mostmár több mint 20 000 Km-t mentem az ajánlásodra az Edge 5w30-al egyenlőre minden jól működik :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 13:57:04 // 50651
van igen ilyen olaj még sosem adtam el ... Magnatec 5w40 C3...mivel Magnatec inkáb hagyjuk..Edge 5W40 C3 ... mivel a gyári olaja 5w30 mindegyik DPF-nek mindenki csak azt keresi
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 13:52:48 // 50650
aki 40-es használ 2,4-ben mindenkinek tönkre ment vagy tönkre fog menni a DPF-je ...meg sem tudom számolni csak a tagok közül hányan szoptak vele...
emléxem volt olyan tulaj aki beszívta a DPF-et, a kormányművet, a szívósort szabadult is tőle ahogy tudott mivel akkor még nem volt ugy DPF csak a gyári potom 4kilóért, a kormánymű 2 kiló, szívósor 1xx e...és ugye a munkadíj a 4 millás autóból rögtön 5 millás lett... ez gáz
Shadin23-03-2014 13:50:50 // 50649
Tesz valaki az autóba 5w-40-es C-s olajat? Van ilyen egyáltalán? Mi van ha vastagabb olajat teszek bele, feltéve ha van belőle korom/részecske lekötős verzió?
Shadin23-03-2014 13:49:01 // 50648
Félreértés ne essék, nyilván hiba lenne mindenkire ráerőszakolni a véleményem és ez távol is álljon tőlem, csak ettől mindig felpörög az AA :-D
Én azt mondom és azzal kezdtem, hogy divat lett kipakolni az autót, ha kell, ha nem. Még nem is jelentkezett a hiba, de már ki van belezve.
Én a rángatásába "betegedtem" bele, abból indult ki az egész, annak az okán próbáltam ki mindent és ezek alapján tettem az észrevételeimet.
És jelenleg a gyári sw van rajta, mert valójában nincs rá szükség, hogy húzva legyen. Persze visszarakom a húzottat, mert jobb érzés, tényleg nem gyári lesz fene egye.
Jelentősen jobban megy tőle mint a gyárival, cserébe nem fogyaszt kevesebbet, ha kihasználom a többletet, és semmivel sem regenerál gyakrabban. Igen ellentmondok magamnak mert nem gyári, de ehhez sem kellett kipakolni az autót.
Shadin23-03-2014 13:33:53 // 50647
Nem mondom, hogy nem Qrtak el a 159-nél valamit nagyon, pl ott az olaj kérdés. Vékonyabb jó a DPF-nek, vastagabb meg jó a turbónak. Nálam elvileg jó a turbó, de állítom, hogy az köpi tele a rendszert a vékony olaj miatt, amit az is igazol, hogy ~50%-os degradáltságtól lefelé gyakrabban történik meg a regenerálás. Miért is kell a 30-as olaj az 1.9-be és 40-es a 2.4-be?
mzo23-03-2014 13:16:56 // 50646
Oké. Akkor már csak azt nem értem chippelteted meg az autót? :) Na jó nem kötözködöm. Véleményem szerint azzal hogy két már konstrukciójából fakadóan hibát generálható alkatrészt kiiktat az ember attól még nem követ el bűnt, nem lesz "kókány" az autó, puszán csak kevesebb lesz a bosszúság.
Nézzük a mérleg nyelvét. Ha bent van a két cucc mi lesz? Gyári az autó, és teljesíti az E4 normát. Ennyi. Ha kivesszük? Nem fogja higítani az olajat, nem kell aggódni a regenek miatt, (főleg városi használatra értem) nem lesz regenből fakadó hibák, lásd szétégget nyomásérzékelő cső stb... esetleges elduguló szűrő kidobott 100 e ft-ok ( az esetleges fogyaszás csökkentést és társait már nem is merem leírni :) ). Az Egr dugózás? Nem nyomja tele a szívósort és a motort korommal és társaival, nem lesz rángatás, lámpa a műszerfalon, új Egr esetlges vétele stb...
ÉS egyébként meg mindenki csinál amit akar. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 13:00:43 // 50645
mindegyik kokszos lesz a 2,4-nél nem is a szívósor ha nem a pillangóház az 1.9-nél bajos a szívósor...
én nem vagyok ellene semmi újnak ha jól működik lásd Phedra egyszer sem láttam még mikor tisztít pedig sokat használjuk rövid távon is ...ott legalább össze rakták
Shadin23-03-2014 12:56:16 // 50644
Én is szétbontottam, hibátlan a szívósori lapátka kupac.
Shadin23-03-2014 12:55:16 // 50643
Pontosan.
Csabi23-03-2014 12:55:02 // 50642
Azért ne felejtsétek már el,a kartergázzal visszakerülő olajat sem...
Shadin23-03-2014 12:54:42 // 50641
Ami akkor kokszos és olajos, ha már valaki korábban elbaszta a motort vagy valamely részét. Korom lehet ott, olajnak viszont semmi keresnivalója a kipuff oldalon ha jó az autó.
Shadin23-03-2014 12:52:01 // 50640
Erre már nem tudok mit mondani. Tényleg egyszerűbb kibelezni, ha kell, ha nem és egyből 5 litert fog enni és minden gond elszáll...
Csabi23-03-2014 12:46:48 // 50639
Az egy másik történet volt...:) Műanyagból voltak a lapátkák, amik eldeformálódtak a hő hatására, és képesek voltak megszorulni...Az én vasamban ez 43e kilométernél történt meg, kicserélték az új szívósorra(amiben már fém lapátkák vannak) és 7éve tudja a dolgát...(1.9-eknél is már fémből van?!)
mzo23-03-2014 12:43:43 // 50638
Azért azt nem mondod komolyan, hogy az EGR nem kormolja tele a szívósort? Ha jól működik a rendszer... De fordítsuk meg a dolgot. Miért JÓ ha az EGR és a Dpf benne van az autóban? Most komolyan. Csak azért mert a gyárból így jött ki?
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 12:35:02 // 50637
azért rakóik le a trutyi mert vissza vezeti az EGR az egyszer már elhasznált olajos, kokszos szart...
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2014 12:32:00 // 50636
vegyél még egyet, meg egy új szívósort, egy új DPF-et és verd a melled, hogy minden gyári de legalább tudja az eu4-et, jah még mindig jön a pech lámpa ne is törődj vele legalább minden gyári :P
na nekem ebből lett elegem kipucoltam mindent és kb 89e km-et autóztam el azt sem tudva mi az az EGR, pechláma stb...
mex8623-03-2014 12:19:30 // 50635
eu3-akkal ilyesmi gondok nemigen voltak.
pedig szinte azonos a kettő leszámítva ezeket az átszabott dolgokat amik az eu4hez kellettek.
mex8623-03-2014 12:18:03 // 50634
ehhez képest több 50-60e-et futott autónál beálltak a szívósori csappantyúk
akkor több olajat égettek mint kellett volna?
én inkább konstrukciós elbaxásnak mondanám szintén az EU4 miatt, hogy bizonyos üzemállapotok mellett telefossa a sort.
Shadin23-03-2014 12:03:36 // 50633
Ha lefalazod, megnő a légfelesleg ami szintén nem tesz jót a motornak. Telekormolja az EGR a szívósort? Nem, ha jól működik a rendszer. Mikor rakódik le a szívósorban a trutyi? Amikor már több olajat égetünk el mint kellene. Egyszerűbb lefalazni az EGR-t? Hát persze...
mex8623-03-2014 12:02:07 // 50632
ez elég karaj :D
Shadin23-03-2014 11:58:56 // 50631
Ebben az esetben nincs mit cserélni ill. senki sem tudja mit kellene cserélni. Különben cserélném. Új benne az EGR mielőtt kérdeznéd. Ezt konstrukciós hibának hívom. A DPF meg cserélhető...
mex8623-03-2014 11:55:36 // 50630
mi is németben bár egy 4-500km-el északabbra, itt hétágra süt a nap, és ma vettünk nyárifelniketgumikat asszony off-jára :D
habár azért 20fok nincs mint odahaza
mex8623-03-2014 11:51:58 // 50629
falat neki :)
GTPeti23-03-2014 11:40:51 // 50628
Szűkítő? Nem a gyári állapot a legtökéletesebb? B) :PP
Shadin23-03-2014 10:22:55 // 50627
~18 fok alatt nem igazán kell, nem rángat. Felette pedig a D8mm határeset, mert a hibajel benne van a rendszerben, csak nem dob sárgát. Tegnap regen után kicsit megküldtem a csacsit és így viszonozta. Kütyü feldug, gyújtás be, hiba ki. Mehet tovább :-D
Zsifi sw23-03-2014 10:20:10 // 50626
Köszi
Zsifi sw23-03-2014 10:19:05 // 50625
Igen ez sem rossz... ;)
Csabi23-03-2014 10:16:51 // 50624
Hiába, le kell cserélni a szűkítőlemezt is nyárira :)
Shadin23-03-2014 10:06:52 // 50623
Az én szamaram kicsit megmakacsolta magát tegnap, nem osztja feltétlenül a véleményem... kaptam egy EGR sárgát :-) Hiába 20 fok felett hisztis.
Zsifi sw23-03-2014 09:51:09 // 50620
Valószínű, hogy nálam is volt a múltkor DPF regen. Bár azóta nem volt gépre kötve, hogy mit ír, de a 7,5-ös átlagom, hamar felkúszott 8,1-re... Ezt vettem észre, és a tempomat használatánál ingadozó turbónyomást. Bár igen hamar le is állt, mert kb. 4-5 km-en keresztül csinálta, és abbahagyta... Ennyi idő alatt végbemehet? Mert ha igen, akkor valószínű, hogy amikor asszony megy vele, akkor is csinál, csak ő nem figyelte még meg. Ilyen már többször is volt, hogy mikor utána vezettem a kocsit, a 7,4-es átlag helyett 7,9-et írt a computer...
Nehéz diagnosztizálni úgy, hogy valakivel kooperálnom kell, hogy kiolvassuk...
Tudnátok írni egy linket, hogy Ebayről, vagy bárhonnan melyik ODBII interfacet rendeljem meg? :) Vagy rendelhetem bármelyiket?
Köszi
Zsifi sw23-03-2014 09:36:40 // 50619
Jó reggelt!

Igen, egy ilyen verda van a toppon nálam is, de az a fránya + 2 milla..., az nagyon sokkkk. :)
Ákos (dewvil)23-03-2014 09:27:12 // 50618
nekem az 1es kb 1et a 3as kettot korrigal felfele a tobbi minuszos. mondjuk más a tunet. de a csucstol nem kéne rangasson.
Szabolcs 15923-03-2014 09:26:51 // 50617
Én värtam a nyäri gumikkal eszik a hò ITT németbe közbe havas esö :(:(:(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.